1. Οι χρήσεις γης κατατάσσονται σε δύο επίπεδα, σύμφωνα με τη γενική και ειδική χωρική τους λειτουργία.
2. Το πρώτο επίπεδο χρήσεων γης αποτελούν οι γενικές κατηγορίες χρήσεων γης, για τις οποίες ισχύουν τα εξής:
α. Οι γενικές κατηγορίες χρήσεων προσδιορίζουν τον βασικό χωρικό χαρακτήρα μιας περιοχής και, καταρχήν, καταλαμβάνουν διακριτές ζώνες του χωρικού σχεδιασμού.
β. Κάθε γενική κατηγορία χρήσεων περιλαμβάνει έναν αριθμό ειδικών κατηγοριών χρήσεων γης, οι οποίες είναι λειτουργικά συμβατές μεταξύ τους.
γ. Κατά τον σχεδιασμό, στην έκταση που καταλαμβάνει μία γενική κατηγορία χρήσεων επιτρέπονται οι ειδικές κατηγορίες χρήσεων γης που, σύμφωνα με τη μελέτη, είναι συμβατές με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της έκτασης αυτής.
δ. Οι γενικές χρήσεις γης διακρίνονται σε:
δα: Γενικές χρήσεις που καθορίζονται από τον πολεοδομικό σχεδιασμό, και
δβ: Γενικές χρήσεις που καθορίζονται από τον σχεδιασμό των προστατευόμενων περιοχών του άρθρου 19 του ν. 1650/1986.
3. Το δεύτερο επίπεδο χρήσεων γης αποτελούν οι ειδικές κατηγορίες χρήσεων γης, οι οποίες μπορούν να εξειδικευθούν περαιτέρω από τον πολεοδομικό σχεδιασμό.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
Άρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 4447/2016
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνική Χωρική Στρατηγική – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Χωροταξικός σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολεοδομικός Σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρο 8 του ν. 4447/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Οριοθέτηση οικισμών – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4447/2016
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Σχεδιασμός και χαρακτηρισμός δημοτικών οδών – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3155/1955
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4546/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσπιση και εφαρμογή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Δομή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4546/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια διαβούλευση – συμμετοχή του κοινού – Τροποποίηση των άρθρων 9, 14 και 15 του ν. 4546/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εθνική στρατηγική για τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος – Τροποποίηση των άρθρων 4 και 20 του ν. 3983/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Καταργούμενες διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Σκοπός
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμηση
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμηση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησης
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Κατοικία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Συντελεστής δόμησης στις οργανωμένες μορφές ανάπτυξης δραστηριοτήτων – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 3982/2011
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 και του του άρθρου 9 του ν. 4002/2011
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Οργανωμένοι υποδοχείς στα νησιά – Τροποποίηση του άρθρου 44 του ν. 3982/2011
- 174 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 28 του ν. 4495/2017
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Έγκριση εκτέλεσης εργασιών – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4495/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – Τροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 4495/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 4495/2017
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 4495/2017
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 38 του ν. 4495/2017
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Δικαιολογητικά – Τροποποίηση των άρθρων 39 και 40 του ν. 4495/2017
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Αλλαγή χρήσης εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων – Τροποποίηση του ν. 4495/2017
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Αναθεώρηση προέγκρισης οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 – Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ψηφιακή Τράπεζα Γης – Τροποποίηση του άρθρου 67 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Τίτλος μεταφοράς συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Ακίνητα προσφοράς συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Ακίνητα υποδοχής συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ζητήματα κάθετων και οριζόντιων ιδιοκτησιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Υπολογισμός ενιαίου ειδικού προστίμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ακίνητα Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Καταβολή παραβόλουΆρθρο 67 – Καταβολή παραβόλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ορισμοί
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου σε περίπτωση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Ειδικές περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Μεταβατικές διατάξεις – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Μητρώο πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών ΜελετώνΆρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών Μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυοΆρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πεδίο εφαρμογής
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αλλαγή χρήσης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Πολεοδομικά κίνητρα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής με απομείωση καθ’ ύψος υφιστάμενων κτιρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Ύψος κτιρίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Χαμηλά κτίρια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93 – Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 100 – Μη υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 96 επ. του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Ελαφρύνσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Τροποποιήσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεξαμενών καλλιέργειας υδρόβιων οργανισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Εθνικό Μητρώο Θεσμικών Χωρικών Δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αναγκαστική απαλλοτρίωση ορόφων κτιρίων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Διατάξεις για το Κτηματολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Πολεοδομικά κίνητρα για την ποιότητα και ανταγωνιστικότητα των τουριστικών εγκαταστάσεων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Αυγούστου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Σεπτεμβρίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική Έκθεση επί του σχεδίου νόμου "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας"Σχέδιο Νόμου Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 1306 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Μέσα σε εγκεκριμένα ΓΠΣ πόλεων υπάρχουν περιοχές εκτός σχεδίου πόλης με χαρακτηρισμό «Γενική κατοικία».Σύμφωνα με το άρθρο 3 του ΠΔ/23-2-87 (ΦΕΚ 166/Δ/23-2-87) επιτρέπονται μόνο οι παρακάτω χρήσεις:
«1. Κατοικία.
2. Ξενοδοχεία μέχρι 100 κλινών και ξενώνες.
3. Εμπορικά καταστήματα (με εξαίρεση τις υπεραγορές και τα
πολυκαταστήματα).
4. Γραφεία τράπεζες ασφάλειες κοινωφελείς οργανισμοί.
5. Κτίρια εκπαίδευσης.
6. Εστιατόρια.
7. Αναψυκτήρια.
8. Θρησκευτικοί χώροι.
9. Κτίρια κοινωνικής πρόνοιας.
10. Επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης.
11. Πρατήρια βενζίνης.
12. Αθλητικές εγκαταστάσεις.
13. Κτίρια γήπεδα στάθμευσης.
14. Πολιτιστικά κτίρια (και εν γένει πολιτιστικές εγκαταστάσεις»
Σε ορισμένα όμως ΓΠΣ όπως της Πάτρας ΦΕΚ 358/Δ?30-12-2011 σελ.3495 και για περιοχές που χαρακτηρίζονται ως εκτός σχεδίου πόλης και εντός προτεινόμενης επέκτασης σχεδίου πόλης, οι χρήσεις γης περιορίζονται στις ακόλουθες:
«Οι περιοχές εκτός των τοπικών κέντρων των πε−
ριαστικών οικισμών Περιβόλας και Άνω Συχαινών προσ−
διορίζονται ως περιοχές με γενική κατηγορία χρήσης
τη Γενική Κατοικία, κατά το άρθρο 3 του Π.Δ. 23.02.1987,
και με επιτρεπόμενες ειδικές χρήσεις γης:
Κατοικία.
Ξενώνες μικρού δυναμικού 20 κλινών.
Εμπορικά καταστήματα μέχρι 200 τ.μ., που εξυπηρε−
τούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων της πε−
ριοχής (παντοπωλεία, φαρμακεία, χαρτοπωλεία) και
ζαχαροπλαστεία, φούρνοι, κομμωτήρια.
Κτίρια κοινωνικής πρόνοιας (Υγειονομικά κέντρα, παι−
δικοί σταθμοί, οίκοι ευγηρίας κ.λπ.).
Κτίρια εκπαίδευσης (πρωτοβάθμιας & δευτεροβάθ−
μιας).
Αθλητικές εγκαταστάσεις.
Θρησκευτικοί χώροι.
Πολιτιστικά κτίρια κι εν γένει πολιτιστικές εγκατα−
στάσεις.
Εστιατόρια μέχρι 150 τ.μ.
Αναψυκτήρια μέχρι 100 τ.μ., εξαιρούνται τα υπαίθρια
με μουσική.
Γήπεδα στάθμευσης.»
Είναι φανερό ότι υπάρχει μείωση των χρήσεων γης με την ψήφιση του ΓΠΣ Πάτρας σε σχέση με τα οριζόμενα από το άρθρο 3 του ΠΔ/23-2-87.
Αυτό έχει σαν συνέπεια στις ανωτέρω περιοχές που είναι αραιοδομημένες να μη επιτρέπεται η εγκατάσταση επαγγ.εργαστηρίων χαμηλής όχλησης,γραφείων, τραπεζών ,κοινωφελών οργανισμών,εμπορικών καταστημάτων ένδυσης ,υπόδησης,γενικού εμπορίου,πρατηρίων καυσίμων κ.λ.π.
Αντίθετα σε τοπικά κέντρα πόλεων επιτρέπεται η εγκατάσταση τέτοιων χρήσεων παρά το γεγονός ότι είναι πυκνοδομημένες και επομένως η εγκατάστασή τους εκεί συνεισφέρει στην επιπλέον όχληση των μόνιμων κατοίκων της και στη δημιουργία συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών προβλημάτων.
Οι ιδιοκτήτες λοιπόν που έχουν την ατυχία να διαθέτουν καταστήματα εντός των παραπάνω περιοχών δεν έχουν καμία δυνατότητα να αξιοποιήσουν τα ακίνητά τους πλην από το να τα αξιοποιήσουν ως παντοπωλεία, φαρμακεία, χαρτοπωλεία
ζαχαροπλαστεία, φούρνοι, κομμωτήρια ή σαν κτίρια εκπαίδευσης σχολεία κ.λ.π.
Ερωτώ λοιπόν σε μια αραιοδομημένη περιοχή πόσες τέτοιες δραστηριότητες έχουν δυνατότητα επιβίωσης αν λάβουμε υπόψη ότι πολλές από αυτές τις δραστηριότητες εμπεριέχονται σε καταστήματα ΣουπερΜάρκετ που δραστηριοποιούνται μέσα στα τοπικά κέντρα πόλης που υπάρχουν σε κοντινή απόσταση;
Έτσι λοιπόν πολλά καταστήματα παραμένουν αναξιοποίητα και κλειστά.
Για την άρση της παραπάνω αδικίας προτείνω τα εξής:
Στις περιοχές γενικής κατοικίας εντός εγκεκριμένων ΓΠΣ πόλεων να προστεθούν και οι παρακάτω χρήσεις γης:
Μικρά επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης σε κτίρια εμβαδού μικρότερου των 150 τ.μ. όπως εργαστήρια μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής,ξυλουργεία,εργαστήρια επισκευής μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών(όχι αυτοκινήτων) ,καθαριστήρια και πλυντήρια ρούχων για την εξυπηρέτηση των κατοίκων (όχι για εξυπηρέτηση πλοίων ή ξενοδοχείων) και γενικά εργαστηρίων που θα διευκολύνουν την ζωή των μόνιμων κατοίκων.
Επίσης προτείνω να επιτραπεί η λειτουργία αποθηκών τροφίμων επιφάνειας μέχρι 150 τ.μ. για χονδρική ή λιανική πώληση ελαίων,τυροκομικών,ζαχαρωδών και ξηρών καρπών ,προιόντων σίτου κ.λ.π.
Θεωρώ ότι το αίτημά μου είναι δίκαιο , και ότι θα λύσει το πρόβλημα πολλών ιδιοκτητών ή ενοικιαστών που θέλουν να ανοίξουν μια μικρή επιχείρηση για τα παιδιά τους.
Παρακαλώ για τις δικές σας ενέργειες.
Τι πρόκειται να γίνει σχετικά με την περιοχή του Ελαιώνα, Νομός Αττικής. Και ειδικότερα στο Δήμο Νικαίας – Αγίου Ιωάννου Ρέντη, που βρίσκεται δεσμευμένη εδώ και δεκαετίες η περιουσία μας, σύμφωνα με το ΦΕΚ 1049/30-11-1995, τεύχος τέταρτο, άρθρο 3 (χρήση γης Α). Άμεσα πρέπει να αποδεσμευτούν τα οικοδομικά τετράγωνα και να χαρακτηριστούν χρήση γης Β.
Ο ΕΝΦΙΑ, ο Δημοτικός φόρος και οποιοσδήποτε άλλος φόρος εισπράττονται κανονικά, αλλά οι ιδιοκτήτες (είναι και πολλοί) δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους, είτε νοικιάζοντας το ακίνητο είτε πουλώντας το.
Ευελπιστώ ότι κάτι θα γίνει προς αυτή την κατεύθυνση, γιατί η περιοχή του Ελαιώνα είναι μεγάλη και περιλαμβάνει αρκετούς Δήμους.
Με εκτίμηση
Παρατήρηση επί του άρθρου 34.
Το άρθρο 34 των μεταβατικών διατάξεων δε περιλαμβάνει τα γήπεδα που δημιουργήθηκαν πριν την έκδοση του Ν 3212/2003 και κατέστησαν κατά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα συνέπεια του νόμου αυτού. Ειδικότερα στο άρθρο 34 δε γίνεται μνεία για τα γήπεδα με έκταση 4 και πλέον στρεμμάτων που στερούνται πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο έτσι ώστε να μπορούν να οικοδομηθούν με βάση τις μεταβατικές διατάξεις των 2 χρόνων.
Με αλλά λόγια στις μεταβατικές διατάξεις πρέπει να συμπεριληφθούν τα κατά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα συνέπεια του Ν 3212/2003 δηλαδή τα γήπεδα εμβαδού ίσου ή πλέον των 4 στρεμμάτων που δημιουργήθηκαν πριν την 31-12-2003 και στερούνται πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο.
Σε αυτή τη διαβούλευση συμμετέχω ως πολίτις με έννομο συμφέρον, όχι ως ειδικός. Παρόλα αυτά επειδή παλεύω με αυτή την υπόθεση 40 χρόνια, έχω σχηματίσει εικόνα και τέλος δεν είναι μία προσωπική υπόθεση γιατί αφορά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού.
Σε όλη την σχετική νομοθεσία, παρέχονται δυνατότητες, αλλαγής χρήσης της γης σε όσους έχουν κάνει επεμβάσεις παρανόμως, σε όσους χτίσει αυθαίρετα κλπ., αλλά όχι σε νόμιμους ιδιοκτήτες αγορασμένης γης.
Τα τελευταία χρόνια, με το Κτηματολόγιο και τους Δασικούς Χάρτες υπήρξε μία ελπίδα ότι επιτέλους η νομοθεσία θα δικαιώσει και αυτούς που είναι ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΑΓΟΡΑΣΜΕΝΗΣ ΓΗΣ ΜΕ ΧΑΡΤΙΑ (στην περίπτωση μας από το 1933).
Δυστυχώς, αφού περάσαμε όλη την εισπρακτική διαδικασία του Δημοσίου, με τοπογραφικά, συμβόλαια, δασολόγους και δικηγόρους, Κτηματολόγιο και Επιτροπές, καταλήξαμε με την τεχνική απόφαση της επιτροπής, να πρέπει πάλι να απευθυνθούμε στην « Καλή Προαίρεση » του Δασάρχη, χωρίς συγκεκριμένο νόμο που να μας αφορά, πλην την αίτηση αναγωγής στο άρθρο 67, όπου αφού είναι λυμένο το ιδιοκτησιακό, το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να παραχωρήσει την δυνατότητα καλλιέργειας για την περίπτωση των ΑΔ, δασωθέντων αγρών , στην οποία ανήκουμε.
Οι ΑΔ θεωρούνται εκτάσεις που εγκαταλείφθηκαν, αλλά κανείς δεν κάνει μνεία, στο ότι :
α. Τα παλαιότερα χρόνια διάφορες καταστάσεις και ιστορικά γεγονότα ανάγκασαν τους πρώτους ιδιοκτήτες να εγκαταλείψουν την γη (όπως, για να μην ξεκινήσω από τις επιπτώσεις του σταφιδικού ζητήματος, πόλεμος, φτώχεια, εσωτερική μετανάστευση κλπ. )
β. Στα πρόσφατα δε χρόνια, τουλάχιστον από το 1980, που έχω προσωπική εμπειρία, η προσέγγιση στο Δασαρχείο (εν προκειμένω του Πύργου του Νομού Ηλείας, για περιοχή που αφορά το Βουνό Κατακόλου, περιοχή Δαφνούλι), είχε ως αποτέλεσμα την απειλή από το Δασαρχείο για την αφαίρεση από εμάς της ιδιοκτησίας μας, πράγμα που είναι παραπληροφόρηση προς εμάς, ή αναδάσωση σε περίπτωση που τολμήσουμε να επέμβουμε.
Εφόσον, δεν υπήρχε περίπτωση συνεργασίας και σωστής πληροφόρησης εκ μέρους του Δασαρχείου, δεν κάναμε επισήμως αίτηση για χαρακτηρισμό όλα αυτά τα χρόνια, αφού δεν μας εξασφάλιζε κανείς νόμος ότι θα δικαιωθούμε, μέχρι τη στιγμή που δημιουργήθηκε το Κτηματολόγιο.
Στην συγκεκριμένη περιοχή, υπάρχουν σπίτια, αγροί, τα τελευταία χρόνια εμφανίσθηκε ξενοδοχείο, καφετέρια κ.ά. και μόνο η δική μας γη (12.50 στρέμματα) αποτελεί απειλή για το οικοσύστημα.
Και αναρωτιέμαι , πώς δίνεται στα νέα χωροταξικά νομοσχέδια (τα οποία τα διάβασα… όλα..), η δυνατότητα αλλαγής χρήσης της γης, ακόμα και σε περιοχές Natura, με προϋπόθεση την ανάπτυξη και τον σεβασμό στο περιβάλλον, με τα οποία συμφωνώ, και δεν μπορεί να γίνει αυτό για την ατομική ιδιοκτησία.
Δεν θα ήθελα να θεωρήσω τους νόμους φωτογραφικούς, ούτε ότι υπάρχει κάποιος δόλος, γιατί δεν θέλω να προσβάλω τον νομοθέτη, και είμαι σίγουρη ότι δεν είναι αυτή η πρόθεσή του.
Στο δια ταύτα, με την ελπίδα να αναγνωσθεί το σχόλιό μου από την νομοθετική επιτροπή, θα ήθελα λοιπόν να σας εντοπίσω το κενό νόμου για την ατομική ιδιοκτησία που βρίσκεται στο έλεος της δασικής νομοθεσίας, και λυπάμαι που το λέω, αλλά οι αρχές που την αντιπροσωπεύουν είναι κράτος εν κράτει και ασκούν κατάχρηση εξουσίας, εκμεταλλευόμενες το νομοθετικό κενό.
Τέλος, θα ήταν ίσως χρήσιμο να σας παραπέμψω σε παραδείγματα Ευρωπαϊκών Χωρών, αν και είστε καλύτεροι γνώστες από εμένα, π.χ. στην Γαλλία, από την οποία έχω μία εμπειρία, ότι μετά το
« aménagement du territoire » που διευθέτησαν πριν από πάρα πολλά χρόνια, έχουν επισκέψιμες ιδιωτικές εκτάσεις, με σεβασμό στο περιβάλλον και όχι εμμονές, που είναι κήποι, θεματικά πάρκα, εκπαιδευτικά Campus κ.ά. και νομίζω αυτό λέγεται Ανάπτυξη.
Στην περίπτωση της οικογένειάς μας, ακούσαμε πολλές φορές ότι κάναμε μεγάλο λάθος, που δεν καθαρίσαμε παρανόμως την γη τόσα χρόνια, όπως και οι γείτονες, που τους δικαιώνει ο νόμος και περιμέναμε έναν νόμο που μέχρι τώρα δεν έχει υπάρξει.
Και, αν και δεν σας ενδιαφέρει αυτό, η έκταση αυτή, αποτελεί την μοναδική μας περιουσία.
Αν στο επόμενο χρονικό διάστημα , δεν έχουμε λύση, δύο ενέργειες μας απομένουν : να διεκδικήσουμε το δίκιο μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και αν δεν γίνει και αυτό να δωρίσουμε την έκταση για κοινωφελή σκοπό, π.χ. για νεκροταφείο που δεν έχει ο τόπος, στην Εκκλησία.
Ευελπιστούμε όμως, να διαβάσουμε σύντομα κάποιον νόμο, που να βρίσκει πραγματικά λύση στο πρόβλημα των ιδιοκτητών γης.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Εύχομαι καλή δύναμη στο έργο σας
Με εκτίμηση
Βοζίκη Κωνσταντίνα
Παρατήρηση επί του άρθρου 34.
Ως έχει το άρθρο αχρηστεύει ολοκληρωτικά ή κομμάτια περιουσίας της υπαίθρου. Οι συνέπειες θα είναι τεράστιες στην ευρωστία και προγραμματισμό, οικιστικό και οικονομικό χιλιάδων οικογενειών της υπαίθρου καθώς και επενδύσεων ιδιωτών και εταιριών σε εξέλιξη. Η πλειονότητα των γηπέδων σε όλα τα χωριά της χώρας δεν έχουν πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο. Με τις διατυπώσεις του νομοθέτη καταργείτε η δόμηση σε αυτά τα γήπεδα ακόμα και στην μεταβατική περίοδο.
Το άρθρο 34 των μεταβατικών διατάξεων δεν περιλαμβάνει τα κατά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα που δημιουργήθηκαν μετά την έκδοση του Ν 3212/2003. Συνεπώς δεν δύνεται καμία δυνατότητα στα γήπεδα με έκταση πλέον των 4 στρεμμάτων που στερούνται πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο να οικοδομηθούν έστω και με τις μεταβατικές διατάξεις των 2 χρόνων.
Πρέπει στις μεταβατικές διατάξεις να συμπεριληφθούν τα κατά παρέκκλιση άρτια και οικοδομήσιμα γήπεδα συνέπεια του Ν 3212/2003 δηλαδή τα γήπεδα εμβαδού ίσου ή πλέον των 4 στρεμμάτων που δημιουργήθηκαν πριν την 31-12-2003 και στερούνται πρόσωπο σε αναγνωρισμένο δρόμο.
Στις χρήσεις γης να προβλέπεται τι απαγορεύεται ως χρήση και εκμετάλλευση σε κάθε ζώνη, εν αντίθεση με την υπάρχουσα νομοθεσία που αναφέρεται σε ποιες χρήσεις γης επιτρέπεται η εκμετάλλευσή της, Με αυτόν τον σχεδιασμό απλοποιείται η νομοθεσία και ξεμπλοκάρει η γραφειοκρατεία, έτσι κάθε υπάλληλος δεν αμφισβητεί τις εγκρίσεις, οι οποίες θα προχωρούσαν γρηγορότερα.Αλλά και μία τροποποίηση προς το ευμενέστερο στις χρήσεις γης επιφέρει χαμένο χρόνο στη δημιουργία και την ανάπτυξη .
Με τον νόμο 4269/2014 είχαν μελετηθεί και εισαχθή προς ψήφιση και στην συνέχεια ψηφισθεί διατάξεις σύμφωνα με τα οποία επιλύονταν χρονίζοντα προβλήματα στην εφαρμογή των χρήσεων γης όπως περιπτώσεις άνισης μεταχείρισης μεταξύ οικοδομικών τετραγώνων, διευκόλυνση της επιχειρηματικής δραστηριότητας που είναι ένα από τα κύρια ζητούμενα στη μεταμνημονιακήεποχή, την βελτίωση της αισθητικής της πόλης (εγκαταλελειμμένα καταστήματα) και την αύξηση της ασφαλείας.
Οι ρυθμίσεις αυτές καταργήθηκαν με τη βουλευτική τροπολογία (υπ’ αριθ. 443/93 της 21.05.2016 «Κατάργηση των άρθρων 14 έως 33 του ν. 4269/2014) η οποία ενσωματώθηκε ως παρ.1, άρθρο 238, ν. 4389/2016 και ισχύει από 27/5/2016.
Προτείνω να επανέλθει η ρύθμιση του άρθρου 32 του νόμου 4269/14 και να εισαχθεί εκ νέου η κατηγορία χρήσεων γής με τίτλο «Κύριο οδικό δίκτυο πόλεων (ΚΟΔ)»η οποία προέβλεπε κάποιες δεδομένες χρήσεις γης για όλους τους κυρίους οδικούς άξονες των πόλεων.
Παραθέτω απόσπασμα της Αιτιολογικής έκθεσης του 4269 για το Άρθρο 32
Όπως αναφέρθηκε και στην αιτιολογική έκθεση επί της αρχής, κατά το παρελθόν θεσμοθετήθηκαν χρήσεις γης σε περιοχές εντός των ρυθμιστικών σχεδίων με Βασιλικά και Π. Διατάγματα κατ’ εξουσιοδότηση του ν.δ. 17.7.23 τα οποία, κατά τον χρόνο έγκρισής τους αφορούσαν σε περιοχές οι οποίες δεν αποτελούσαν αναπόσπαστο μέρος των μητροπολιτικών περιοχών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης όπως συμβαίνει σήμερα. Ενώ ήδη από το 1985, με τη θεσμοθέτηση των Ρυθμιστικών Σχεδίων της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, δημιουργήθηκε το αναγκαίο πλαίσιο θεώρησης των δύο αυτών πόλεων ως πολεοδομικά συγκροτήματα, όπου οι Δήμοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος ενός αλληλένδετου συνόλου, οι χρήσεις γης επί των κύριων αξόνων καθορίζονται σύμφωνα με τις εκάστοτε ειδικές δεσμεύσεις που διέπουν κάθε περιοχή. Παρατηρούνται επομένως έντονα φαινόμενα συγκρούσεων χρήσεων στις περιπτώσεις όπου το ρυθμιστικό σχέδιο καθορίζει οδικούς άξονες ως βασικές αρτηρίες του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ σε τμήματα των παραπάνω οδικών αξόνων ισχύουν χρήσεις γης που δεν συνάδουν με την πολεοδομική λειτουργία των αξόνων αυτών όπως η αποκλειστική ή η αμιγή κατοικία.
Όλα τα παραπάνω, έχουν δημιουργήσει έντονες συγκρούσεις χρήσεων γης που πρέπει άμεσα να επιλυθούν με κοινούς κανόνες και με τα πολεοδομικά κριτήρια που απορρέουν από τις προβλέψεις των ρυθμιστικών σχεδίων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, καθώς και των επιμέρους Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων.
Μετά τα παραπάνω, καθορίζονται με το παρόν χρήσεις γης επί των οδικών αξόνων οι οποίοι συγκαταλέγονται στους πρωτεύοντες και δευτερεύοντες άξονες των ρυθμιστικών σχεδίων Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και στις πρωτεύουσες αρτηρίες των ΓΠΣ εκτός των ανωτέρω ρυθμιστικών σχεδίων και μόνο για τις περιπτώσεις που τα ανωτέρω ειδικά καθεστώτα έχουν καθορίσει χρήσεις αποκλειστικά κατοικίας ή αμιγούς κατοικίας βάσει του από 23.2.1987 Π. Δ/τος ή του προγενέστερου αυτού π.δ. 81/80. Οι χρήσεις που εμπίπτουν στην παρούσα κατηγορία σχεδιάστηκαν προκειμένου να είναι συμβατές με τη λειτουργία των αξόνων, να είναι ελεγχόμενης όχλησης προκειμένου να μην επιβαρύνουν τις ισχύουσες χρήσεις στο εσωτερικό των ανωτέρω περιοχών και να είναι λιγότερο επιβαρυντικές ως προς τους άξονες προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα γραμμικών κέντρων δεδομένου ότι στα υπόλοιπα τμήματα των αξόνων αυτών, κατά κανόνα ισχύει η χρήση γενικής κατοικίας του από 23.2.1987 π. δ/τος.