Τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια, τα ειδικά πολεοδομικά σχέδια, τα προεδρικά διατάγματα της παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 1650/1986 (Α’ 160), καθώς και κάθε άλλο ειδικό εργαλείο πολεοδομικού σχεδιασμού προσδιορίζουν επιτρεπόμενες και απαγορευόμενες δραστηριότητες βάσει των κατηγοριών χρήσεων γης που περιέχονται στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης, τις οποίες μπορούν να εξειδικεύουν περαιτέρω. Στα σχέδια αυτά ενσωματώνονται ζώνες ή περιοχές που υπόκεινται σε ειδικά καθεστώτα, όπως οι δασικές και οι καθοριζόμενες μέσω της αρχαιολογικής νομοθεσίας, εντός των οποίων δύνανται να προβλέπονται και πρόσθετοι περιορισμοί, σε σχέση με τους περιορισμούς του ειδικού καθεστώτος.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης"
#1 Σχόλιο Από ΚΑΛΚΙΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Στις 25 Αύγουστος, 2020 @ 10:07
Είμαι Πολιτικός Μηχανικός και δραστηριοποιούμαι στην Αττική και κυρίως στα Βόρεια Προάστια, που
τα γνωρίζω πολύ καλά. Αφορμή για τη συμμετοχή μου στη διαβούλευση αποτέλεσε η αναγγελία του
Υπουργείου σας για την έναρξη χρήσης της πλατφόρμας για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με επιδότηση.
Βλέπω να ρίχνει το Υπουργείο όλο το βάρος στην αγορά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα
την ύπαρξη σημείων επαναφόρτισης. Τα περί ανάπτυξης σημείων επαναφόρτισης από τους Δήμους και γενικά Φορείς
της Αυτοδιοίκησης είναι ωραία σαν σχεδιασμός αλλά πολύ δύσκολο να υλοποιηθούν.
Διερωτώμαι γιατί δεν αξιοποιούνται τα πρατήρια καυσίμων, τα πλυντήρια και άλλες συναφείς εγκαταστάσεις και γιατί
δεν δίνει η Πολιτεία τη δυνατότητα ίδρυσης πρατηρίων κ.ά. έστω και αν σήμερα απαγορεύεται, αλλά με τον όρο της δημιουργίας, απαραιτήτως,
δύο τουλάχιστον σημείων για ταχεία φόρτιση. Ανταποδοτικά είναι : «σου δίνω, μου δίνεις».
Γνωρίζετε ότι π.χ. η Λ. Πεντέλης από την Πλατεία Δούρου έως την οδό Αναπαύσεως (Πάτημα
Βριλησσίων) είναι μεν «Γενική Κατοικία» αλλά απαγορεύει τα πρατήρια; Υπάρχουν λοιπόν τρία μόνο πρατήρια του ιδίου Ομίλου, άρα
ο ανταγωνισμός «πάει περίπατο». Γνωρίζετε ότι τα οικόπεδα της Λ. Κύμης στην Κηφισιά, από την οδό Λύρα έως την ΝΕΟΑΛ είναι χαρακτηρισμένα ως αμιγής
κατοικία; Σημειώστε ότι η Λ. Κύμης με την διάνοιξή της θα διοχετεύει όλη την κίνηση της Αττικής οδού προς Μαλακάσα- Θήβα – Λαμία κ.ά.
και ότι είναι τμήμα του μεγάλου εξωτερικού δακτυλίου της Αττικής. Έχει λοιπόν κάποια λογική να περιμένω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην
Κηφισιά, όταν στους κατοίκους της «παρέχω» τέσσερα πρατήρια, εκ των οποίων τα δύο αντικειμενικά δεν μπορούν να χωρέσουν θέσεις ηλεκτροφόρτισης;
Προτείνω λοιπόν την ένταξη στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιό σας της ακόλουθης διάταξης :
«Στα οικόπεδα και γήπεδα, που έχουν πρόσωπο σε πρωτεύουσες ή δευτερεύουσες οδικές αρτηρίες του Γ.Π.Σ. ενός Δήμου, όπως αυτές απεικονίζεται
στους χάρτες που το συνοδεύουν, επιτρέπεται πολεοδομικά σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως των τυχόν απαγορεύσεων από χρήσεις γης,
η ίδρυση «Πρατηρίων παροχής Καυσίμων και ενέργειας» ή σταθμού με αντλίες ή πλυντηρίου αυτοκινήτων ή ιδιωτικού κέντρου τεχνικού
ελέγχου οχημάτων, με την ρητή όμως προϋπόθεση ότι η αντίστοιχη εγκατάσταση θα περιλαμβάνει απαραιτήτως στα μεν ιδρυόμενα επί οικοπέδων
δύο (2) τουλάχιστον θέσεις επαναφόρτισης αυτοκινήτων και στα ιδρυόμενα επί γηπέδων τρεις (3) τουλάχιστον θέσεις επαναφόρτισης. Ειδικά
για τις επί οικοπέδων ιδρυόμενες προαναφερθείσες εγκαταστάσεις, η προβλεπόμενη φύτευση μπορεί να περιοριστεί στο 1/8 των 2/3 του
υποχρεωτικώς ακαλύπτου χώρου. Από της ισχύος του παρόντος νόμου, με την επιφύλαξη της δημιουργίας των θέσεων επαναφόρτισης, όπως
προβλέπεται στα προηγούμενα εδάφια, καταργείται κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά το θέμα των χρήσεων γης για την ίδρυση
των υπόψη εγκαταστάσεων στις πρωτεύουσες και δευτερεύουσες αρτηρίες ενός Δήμου, όπως αυτές απεικονίζονται στους χάρτες του αντίστοιχου
Γ.Π.Σ. του Δήμου».
Με εκτίμηση
Καλκίνης Δημήτρης
Κηφισίας 210 – Χαλάνδρι
210 8019287
[1]
[2]