Για τις ανάγκες της εκτός σχεδίου δόμησης, για τα κτίρια κατοικίας της περ. ΙΙ.1 του άρθρου 1 του π.δ. 59/2028 (Α’ 114), η μεγίστη επιτρεπομένη επιφάνεια του κτιρίου ως και η συνολική επιφάνεια των ορόφων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει:
1. Για γήπεδα εμβαδού μέχρι 2.000 τ.μ. τα 150 τ.μ.
Για γήπεδα εμβαδού μεγαλύτερου των 2.000 τ.μ. μέχρι και 4.000 τ.μ., για μεν τα πρώτα 2.000 τ.μ. τα 150 τ.μ., για δε τα λοιπά ίση με το γινόμενο του υπολοίπου εμβαδού του γηπέδου επί τον συντελεστή δόμησης 0,018.
Για γήπεδα εμβαδού μεγαλύτερου των 4.000 τ.μ. μέχρι και 8.000 τ.μ., για μεν τα πρώτα 4.000 τ.μ. τα 186 τ.μ., για δε τα λοιπά ίση με το γινόμενο του υπολοίπου εμβαδού του γηπέδου επί τον συντελεστή δόμησης 0,018.
Για γήπεδα εμβαδού μεγαλυτέρου των 8.000 τ.μ., για μεν τα πρώτα 8.000 τ.μ. τα 258 τ.μ., για δε τα λοιπά ίση με το γινόμενο του υπολοίπου εμβαδού του γηπέδου επί τον συντελεστή δόμησης 0,009 μη δυναμένη σε καμία περίπτωση να υπερβεί τα 360 τ.μ.
2. Για γήπεδα με εμβαδόν πολλαπλάσιο του κατά κανόνα αρτίου (4.000 τ.μ.), για τα οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις κατάτμησης, η μέγιστη επιφάνεια κτιρίου ισούται με το άθροισμα του εμβαδού των κτιρίων που θα επιτρεπόταν να ανεγερθούν σε κάθε γήπεδο μετά την κατάτμηση, μειωμένη κατά 15%, και υπό τις προϋποθέσεις ότι: α) θα ανεγερθεί μια οικοδομή, και β) το γήπεδο θα παραμείνει ενιαίο. Μεταβιβάσεις κατά παράβαση των προϋποθέσεων αυτών είναι αυτοδικαίως άκυρες.
3. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι όροι δόμησης του άρθρου 28.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»Άρθρο 30 – Κατοικία
Άρθρο 30 – Κατοικία
- 65 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 4447/2016
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Εθνική Χωρική Στρατηγική – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Χωροταξικός σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07 – Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Περιφερειακά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Πολεοδομικός Σχεδιασμός – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4447/2016
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια – Τροποποίηση του άρθρο 8 του ν. 4447/2016
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Οριοθέτηση οικισμών – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ρυμοτομικά Σχέδια Εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4447/2016
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Σχεδιασμός και χαρακτηρισμός δημοτικών οδών – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 3155/1955
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Εναρμόνιση χωροταξικών και πολεοδομικών διατάξεων προς το νέο σύστημα χωρικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4447/2016
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 4546/2018
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 3 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στόχοι του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Θέσπιση και εφαρμογή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Δομή του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 6 του ν. 4546/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 – Ελάχιστες απαιτήσεις για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό – Τροποποίηση του άρθρου 7 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 22 – Περιεχόμενο του θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού – Τροποποίηση του άρθρου 8 του ν. 4546/2018
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Δημόσια διαβούλευση – συμμετοχή του κοινού – Τροποποίηση των άρθρων 9, 14 και 15 του ν. 4546/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Εθνική στρατηγική για τη διαχείριση του θαλάσσιου περιβάλλοντος – Τροποποίηση των άρθρων 4 και 20 του ν. 3983/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 – Καταργούμενες διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Σκοπός
- 76 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Εκτός σχεδίου δόμηση
- 186 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Διατάξεις γενικής εφαρμογής στην εκτός σχεδίου δόμηση
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μέγιστος συντελεστής δόμησης
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Κατοικία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 – Συντελεστής δόμησης στις οργανωμένες μορφές ανάπτυξης δραστηριοτήτων – Τροποποίηση του άρθρου 52 του ν. 3982/2011
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική ανάπτυξη – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 2545/1997 και του του άρθρου 9 του ν. 4002/2011
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 33 – Οργανωμένοι υποδοχείς στα νησιά – Τροποποίηση του άρθρου 44 του ν. 3982/2011
- 174 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Εξουσιοδοτική διάταξη
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 36 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 – Εθνική ονοματολογία χρήσεων γης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 38 – Διάρθρωση των κατηγοριών των χρήσεων γης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρήσεων Γης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Γνωμοδοτικές αρμοδιότητες Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής – Τροποποίηση του άρθρου 14 του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 28 του ν. 4495/2017
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 43 – Έγκριση εκτέλεσης εργασιών – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4495/2017
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας – Τροποποίηση του άρθρου 30 του ν. 4495/2017
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση άρθρου 35 του ν. 4495/2017
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 46 – Κατηγορίες τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 4495/2017
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Τρόπος έκδοσης οικοδομικών αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 38 του ν. 4495/2017
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Δικαιολογητικά – Τροποποίηση των άρθρων 39 και 40 του ν. 4495/2017
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Αλλαγή χρήσης εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων – Τροποποίηση του ν. 4495/2017
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Αναθεώρηση προέγκρισης οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 52 – Ορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 – Ψηφιακή Τράπεζα Γης – Τροποποίηση του άρθρου 67 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Τίτλος μεταφοράς συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση του άρθρου 68 του ν. 4495/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Ακίνητα προσφοράς συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 56 – Ακίνητα υποδοχής συντελεστή δόμησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 58 – Διαδικασία μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησηςΆρθρο 59 – Συνέπειες μεταφοράς συντελεστή δόμησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Δράσεις περιβαλλοντικής και πολεοδομικής εξισορρόπησης μέσω της Ψηφιακής Τράπεζας Γης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 61 – Μεταβατικές – τελικές – εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 62 – Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 63 – Ζητήματα κάθετων και οριζόντιων ιδιοκτησιών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Υπολογισμός ενιαίου ειδικού προστίμου
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Υπαγωγή αυθαιρέτων για τα οποία εκδίδεται άδεια νομιμοποίησης ή κατεδάφισης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Ακίνητα Δημοσίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 – Καταβολή παραβόλουΆρθρο 67 – Καταβολή παραβόλου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Ορισμοί
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 70 – Άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Επανεπιβολή απαλλοτρίωσης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου σε περίπτωση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Ειδικές περιπτώσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Επιχειρησιακό σχέδιο για την εξασφάλιση κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Μεταβατικές διατάξεις – καταργούμενες διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Μητρώο πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών ΜελετώνΆρθρο 77 – Ηλεκτρονικό Μητρώο Χωρικών Μελετών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυοΆρθρο 78 – Ανάρτηση χωρικών σχεδίων στο διαδίκτυο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 79 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 80 – Πεδίο εφαρμογής
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Αλλαγή χρήσης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Πολεοδομικά κίνητρα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής με απομείωση καθ’ ύψος υφιστάμενων κτιρίων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 85 – Επιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 86 – Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 87 – Ύψος κτιρίου
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 89 – Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 90 – Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Χαμηλά κτίρια
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 93 – Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 94 – Ειδικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 96 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 97 – Περιφερειακές Επιτροπές Προσβασιμότητας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Κεντρική Επιτροπή Προσβασιμότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 99 – Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και μελέτη προσβασιμότητας ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 100 – Μη υπαγωγή στις διατάξεις των άρθρων 96 επ. του ν. 4495/2017
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 101 – Ελαφρύνσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Τροποποιήσεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας-Αττικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος δεξαμενών καλλιέργειας υδρόβιων οργανισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Εθνικό Μητρώο Θεσμικών Χωρικών Δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 – Αναγκαστική απαλλοτρίωση ορόφων κτιρίων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 106 – Διατάξεις για το Κτηματολόγιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 107 – Πολεοδομικά κίνητρα για την ποιότητα και ανταγωνιστικότητα των τουριστικών εγκαταστάσεων
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
4 Αυγούστου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Σεπτεμβρίου 2020, 14:00
Σχετικό Υλικό
Αιτιολογική Έκθεση επί του σχεδίου νόμου "Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίας"Σχέδιο Νόμου Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Πολεοδομικής νομοθεσίαςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
19 Σχόλια 1306 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
1. Ελάχιστη μείωση της επιτρεπόμενης δόμησης χωρίς ουσιαστικό λόγο.
Προτείνεται να είναι υποχρεωτική η υπογειοποίηση των δικτύων κοινής ωφέλειας από την πλησιέστερη επαρχιακή η δημοτική ασφαλτοστρωμένη οδό έως την ιδιοκτησιά.
Με αυτό το άρθρο ορίζεται ο περιορισμός της δόμησης ειδικά για τη χρήση της κατοικίας, η κλίμακα του οποίου είναι αντίστοιχη με αυτή που προβλέπεται για τις λοιπές χρήσεις (περίπου 10% – άρθρο 29 σχεδίου νόμου).
Απαραίτητο να γίνει αναφορά στην υποχρέωση που απορρέει από την οδηγία 2010/31/ΕΕ «για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων» ότι όλα τα νέα κτίρια (όχι μόνο κατοικίας, αλλά όλα) πρέπει να είναι σχεδόν μηδενικής κατανάλωσης ενέργειας (nZEB). Σχετικά τα σχόλια που υποβάλλουμε στο άρθρο 95.
άρθρο 30 : η προτεινόμενη μείωση του ΣΔ για κατοικία είναι αστεία, μόνο προβλήματα δημιουργεί : από τα 200 τμ στα 186 τμ Δηλαδή για 14 τμ γίνεται όλη η φασαρία ;;;
για λόγους ιστορικής συνέχειας πρέπει να διατηρηθεί στα 200 τμ και αντίστοιχα να μειωθεί η αρτιότητα οικοπέδου στα 2.000 τμ σε απόσταση 500 μ από τα όρια των οικισμών (Ζώνη οικισμού)
Το παρόν άρθρο θα επιφέρει μόνο ταλαιπωρία χωρίς να προσφέρει τίποτα ουσιαστικό.
Πετιούνται στο καλάθι των αχρήστων μελέτες οι οποίες έχουν ήδη γίνει και δεν έχουν προλάβει να κατατεθούν γιατί καθυστερούν να πάρουν εγκρίσεις, όπως προβλέπεται, από αντίστοιχες υπηρεσίες (αρχαιολογία, αρχιτεκτονικά συμβούλια κλπ). Γιατί;
Επίσης, οι καινούργιοι συντελεστές -με συγχωρείτε αλλά- αγγίζουν τα όρια της γελοιότητας. Τι σημαίνει 0,018 και 0,009; Τι σημαίνει 186 τμ και 258 τμ; Σοβαρά τώρα, γιατί πρέπει να αλλάξετε τα 200 και τα 280;
Κρατήστε τους υφιστάμενους συντελεστές για κατοικία. Δεν υπάρχει λόγος να αλλάξουν.
Και για τα μικρότερα των 4.000 τμ γήπεδα, ούτως ή άλλως θα είναι πολύ μικρό το διάστημα πλέον που αυτά θα είναι άρτια, μην προσθέτετε επιπλέον ταλαιπωρία στον κόσμο και στους μηχανικούς. Χάνουν που χάνουν την αρτιότητά τους σε δύο χρόνια, τουλάχιστον ας προλάβει όποιος μπορεί να βγάλει άδεια για 200 τμ αν έχει 2.000 τμ γήπεδο. Μην τον κατεβάζετε στα 150 τμ.
ΔΟΜΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.
ΟΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ 1828 / 2008 ΤΟΥ ΣτΕ ΜΠΛΟΚΑΡΕ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ( ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ )ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΝΕΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΛΩΡΙΔΑΣ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΔΙΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ. ΕΤΣΙ ΜΕΝΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΕΝΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΑΡΤΙΑ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΜΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ. ΠΩΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ??? ΗΡΘΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΕΔΙΝΕ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΕ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΜΕ ΜΕΡΙΜΝΑ ΤΩΝ ΟΤΑ( ??? )ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΕΣ ΤΜΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΚΟΛΛΗΣΕΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ. ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΠΟΣΕΣ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ??????? ΕΓΩ ΔΕΝ ΞΕΡΩ , ΙΣΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ . ΕΣΕΙΣ ΕΧΕΤΕ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΜΑΣ ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ.
ΑΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ. ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ( ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΝΕΝΟΟΥΜΑΣΤΕ ) ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ. ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΤΜΗΜΑΤΙΚΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΙΣΩΣ ΣΕ ΩΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ.
ΠΩΣ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΟΥ ????? ΕΡΧΟΣΑΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΩΡΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΕ ΤΗΝ ΔΟΜΗΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΖΩΝΗ ΤΩΝ 500 Μ. ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΜΗΜΑ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ΦΙΑ ΤΑ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΠΡΙΝ ΤΟ 1977 ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΤΩΝ 2.000 Μ2 , ΟΠΩΣ ΙΣΧΥΕΙ ΣΗΜΕΡΑ. ΓΙΑΤΙ ??? ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ ΑΥΤΗ ??? ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΥΤΗ ???
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΣΤΗΝ ΖΩΝΗ ΤΩΝ 500 Μ ΑΠΟΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ ( ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΝΕΚΤΙΚΟ ),ΤΩΝ ΟΙΚΟΠΕΔΩΝ ΜΕ ΕΜΒΑΔΟΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 2.000 Μ2 ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΕ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΒΑΛΕΤΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΕΥΛΟΓΗ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΠΡΟΣΟΨΗ ΚΑΙ ΒΑΘΟΣ , ΧΩΡΙΣ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΑΚΙΝΗΤΟΥ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ 1977 ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΙΥΣ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ. ΔΩΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΛΥΣΗ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΩΡΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Αρχικά δεν μπορώ να καταλάβω που αποσκοπεί η μείωση κατά 16τ.μ. της επιφάνειας του κτηρίου σε γήπεδο έως 4000τ.μ.Αναβαθμίζεται το περιβάλλον τόσο εάν σε 3800τ.μ. έκταση περιβάλλοντα χώρου προστεθούν άλλα 16τ.μ. ή απομειώνεται η εκμετάλλευση των ιδιοκτητών περισσότερο? Το ίδιο ισχύει και για τη συνολικά επιτρεπόμενη επιφάνεια των 360τ.μ.
Επίσης στο άρθρο 28 αναφέρεται ώς ελάχιστο εμβαδό αρτιότητας τα 4000τ.μ. Πώς θα μπορούσε να κατασκευαστεί κατοικία σε γήπεδο μέχρι 2000τ.μ. 150τ.μ. που αναφέρεται στο παρόν άρθρο?
ΜΑΛΛΟΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΤΑ ΠΑΡΕΚΛΙΣΗ ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ.
Θα συμφωνήσω ότι είναι αναγκαίο να δοθεί μεταβατική περίοδος στην οποία να ισχύουν οι σημερινοί όροι δόμησης. Υπάρχουν μελέτες που έχουν εκπονηθεί από καιρό και δεν είναι δυνατή η έκδοση αδείας λόγω υπέρμετρων καθυστερήσεων σε Αρχαιολογία, ΣΑ, ακόμα και λόγω εκκρεμών απαντήσεων σε υποβολή αντιρρήσεων δασικών χαρτών.
ΠΟΥ ΑΝΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣΙΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ 4.000 Μ2??? ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΜΑΣ ΝΑ ΤΟ ΒΡΟΥΜΕ. ΜΗΠΩΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΛΑΘΟΣ ???
Το νέο είναι ότι με τις εν λόγω διατάξεις φαίνεται να αυξάνεται η Επιτρεπόμενη κάλυψη σε 20% για κατοικίες αντί Επιτρεπόμενη Κάλυψη=Δόμηση που ίσχυε μέχρι τώρα! Σύμφωνα με την Εγκ-46355/9/19-2-01 .
Οι λοιποί περιορισμοί πχ ορόφων και υψών του άρθρου 6 ΦΕΚ 270/Δ/85 παραμένουν σε ισχύ? Πρέπει να υπάρχει πιο ρητή διευκρίνιση
Με το καθεστώς non-dom, που προωθεί η Κυβέρνηση και βάσει του οποίου οι κροίσοι φορολογούνται για τα παγκόσμια εισοδήματά τους με μέγιστο ποσό 100 χιλ. ευρώ, η Ελλάδα έχει, ήδη, προσελκύει περισσότερα από 20 άτομα υψηλότατης καθαρής θέσης (Ultra high-net-worth individuals -UHNWI) με περιουσία από 2 εκατ. ευρώ έως περίπου 50 εκατ.
Οι εν λόγω πρωτοβουλίες μπορούν να δώσουν ισχυρή ώθηση στην εγχώρια αγορά υπερπολυτελών κατοικιών, των οποίων δηλαδή η αξία υπερβαίνει το 1 εκατ. ευρώ.
Υποθέτω ότι οι συντάκτες του “ευφυούς” περιορισμού δόμησης μη δυναμένης σε καμία περίπτωση να υπερβεί τα 360 τ.μ. δεν το έλαβαν υπ’ όψιν τους.
ΑΡΘΡΟ 30.
Η οποια μειωση της Δομησης στα 4000 τμ πρεπει να ισχυσει σταδιακα σε καθε περιοχη Δημοτικης Ενοτητος που θα εχει εκπονηθει και νομοθετηθει Τοπικο Πολεοδομικο Σχεδιο , μεχρι Πραξης Εφαρμογης. Μονον ετσι εχει νοημα η παρεμβαση στην εκτος Σχεδιου Δομηση.Αλλοιως θα προκειται για μια καθαρα Διοικητικη Απαξιωση της Περιουσιας δεκαδων χιλιαδων ιδιοκτητων και μικροιδιοκτητων,Ολοκληρωτικου-Συγκεντρωτικου τυπου,με εντονα και ξεκαθαρα Αντιαναπτυξιακα χαρακτηριστικα , σε μια εποχη που – λογω της 10χρονης υφεσης και της καταστρεπτικης πανδημιας- η χωρα κατεπειγοντως χρειαζεται διευκολυνσεις και αυξημενα κινητρα για επενδυσεις. Επενδυσεις γινονται κατ’ εξοχην σε εκτος Σχεδιου γηπεδα, οποτε θα περιμενε κανεις διευκολυνσεις, αρση γραφειοκρατιας,εκλογικευσεις,επιλυση χρονιζοντων προβληματων,απλοποιησεις, κινητρα κλπ στην εκτος Σχεδιου Δομηση, χωρις βεβαια καθολου να θιγεται το περιβαλλον.ΑΥΤΟ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ.Οταν θα εχουν ολοκληρωθει τα Πολεοδ. Σχεδια , ανα Δημ. Ενοτητα , τοτε να ισχυσουν οι οποιοι περιορισμοι στην δομηση , τοπικα καθε φορα .ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ξεκομμενο και αντιθετο απο την γενικωτερη ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ , που στο κατω-κατω ειναι αυτη που προσφατα ψηφισε ο Ελληνικος λαος. Οσον αφορα τα κινητρα για αποφυγη κατατμησης : Το αρθρο που προτεινεται , ισχυει ηδη απο τον Ν3212/2003 , και καμμια εφαρμογη δεν ειχε μεχρι τωρα ( εξ οσων τουλαχιστον γνωριζουμε ,στον Τεχνικο κοσμο, μεχρι σημερα ). Συνεπως θα πρεπει να γινει ελκυστικωτερο (χωρις βλαβη του περιβαλλοντος),και γι’ αυτο ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ : α) να μειωνεται η δομηση ,οχι κατα 15% , αλλα κατα 5% , β) να επιτρεπονται περισσοτερα του ενος κτιρια, και γ)να επιτραπει η καθετος ιδιοκτησια. ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΤΜΗΣΕΩΝ.Αυτο θα κανει σημαντικα πιο οργανωμενη την εκτος σχεδιου δομηση κατοικιας. Ηδη , οι αλλαγες που επιφερει η Πανδημια ,περιλαμβανουν στις Αναπτυξιακες Επενδυσεις και την κατασκευη κατοικιων ( οχι διαμερισματων), σε Εκτος Σχεδιου περιοχες( απομονωση,ιδιωτικοτητα,εκτος αστικου συνωστισμου κλπ).Και επειδη στην Οικονομια ο Χρονος που γινεται κατι ( το timing )εχει τεραστια σημασια για την επιτυχια του , ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να ληφθουν αμεσα , ΤΩΡΑ ,σοβαρα μετρα-κινητρα για αποφυγη κατατμησεων και για συνενωσεις.Ο Χωροταξικος-Πολεοδομικος Σχεδιασμος της χωρας , μοιραια-δεν γινεται αλλοιως- ,θα αργησει να ολοκληρωθει , εστω και τμηματικα . Ο στοχος ( αρκετα αισιοδοξος )ειναι αρχικα τα 2,5 ετη , και ας μην ξεχναμε τα υπαλληλικα,πολιτικα και αλλα ιδιωτικα και μη συμφεροντα καθως και την γραφειοκρατια και πολυνομια που παραμονευουν…..
Το να ορίζει η πολιτεία την αντιστοιχία εδάφους-δομημένου χώρου είναι απολύτως κατανοητό. Το να ορίζει όμως ανώτατο όριο ώστε η δόμηση “μη δυναμένη σε καμία περίπτωση να υπερβεί τα 360 τ.μ.” αποτελεί διεστραμμένη ιδεοληψία. Έχεις πλούσιε 50-100-200 στρέμματα γης; Φάτα!!! Σιγά μην σε αφήσω να χτίσεις βίλλα 1000τμ. Βολέψου με τα 360τμ. γιατί ως γνωστόν στη σοβιετοκρατούμενη Ελλάδα δεν θέλουμε ταξικές διακρίσεις!!!
Που προβλέπεται ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΟΝ η δόμηση ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ σε γήπεδα κάτω των 4000 τμ;
ΠΔ 59 του 2018, το 2028 δεν ηρθε ακόμη..
Δεν είναι κατανοητή η μείωση του συντελεστή δόμησης από 0,2 στο 0,18.
Εάν δεν ακυρωθεί η προτεινόμενη αλλαγή, το πιο λογικό και δίκαιο θα είναι τουλάχιστον να συμπεριληφθεί η διατήρηση του συντελεστή στο 0,2 στις μεταβατικές διατάξεις και για το χρονικό διάστημα στο οποίο θα βρίσκονται σε ισχύ οι παρεκκλίσεις
Διαφορετικά θα προκύψουν σημαντικές αδικίες και αντιφάσεις με άδειες που ήδη βρίσκονται σε διαδιακασία έγκρισης ή δυσβάστακτη επιπλέον επιβάρυνση για πολίτες οι οποίοι θα αναγκαστούν να εκδώσουν νέες μελέτες προς δόμηση.
Τι θα ισχύσει με πολίτες οι οποίοι έχουν πάρει προέγκριση όρων δόμησης αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η αδειοδότηση;;;
Τέλος μείωση του συντελεστή δόμησης προκαλεί έμμεση μείωση και της αξίας των αγροτεμαχίων, επιβαρύνοντας την μέση ιδιοκτησία
Ελπίζω να λάβετε υπόψιν σας τη δυσαρέσκεια των πολιτών
Θεωρώ ότι στη θέση που βρίσκομαι εγώ θα βρίσκονται αρκετοί πολίτες. Παρόλο που η μείωση είναι μικρή, είναι αδιανόητο να μη δοθεί μια μεταβατική περίοδος (μικρή, ολίγων μηνών) της μείωσης του συντελεστή διότι όλες οι μελέτες έχουν ετοιμαστεί (μηχανικοί, στατικοί, αρχιτέκτονες κλπ) και οδεύουν προς κατάθεση στην πολεοδομία (αφού λάβουν τη χρονοβόρα έγκριση από Αρχιτεκτονική Επιτροπή και Αρχαιολογία) με βάση τον ισχύοντα συντελεστή δόμησης. Καταλαβαίνετε λοιπόν, ότι η παραμικρή αλλαγή σημαίνει ότι η δουλειά η οποία έχει ολοκληρωθεί και πληρωθεί, αχρηστεύεται και πρέπει όλα να γίνουν από την αρχή. Προτείνω λοιπόν μια μεταβατική περίοδο για τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί και έχουν βασισθεί στο τωρινό καθεστώς, αλλά δεν οδεύουν προς πολεοδομία είτε γιατί περιμένουν Αρχαιολογία και Αρχιτεκτονική Επιτροπή, είτε γιατί διέκοψαν λόγω Αυγούστου και είχαν προγραμματίσει κατάθεση από Σεπτέμβριο ούτως ώστε να μη χρειαστεί να ξαναγίνουν όλα από την αρχή με διπλάσιο κόστος.
Η μείωση του ΣΔ να μην ισχύσει στα άρτια κατά κανόνα οικόπεδα δηλαδή τα > 4000 μ²