Οι παρ. 1, 4, 5, 7 και 9 του άρθρου 4 του ν. 4447/2016 αντικαθίστανται και το άρθρο 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 4
Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας
1. Συστήνεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας, το οποίο αποτελείται από είκοσι δύο (22) μέλη:
α) Έναν (1) επιστήμονα αναγνωρισμένου κύρους, ευρείας αποδοχής και εμπειρίας σε θέματα χωροταξίας ως Πρόεδρο, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
β) Εκπροσώπους από τους εξής φορείς: Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ), Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤΕΕ), Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ), Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), Ελληνικό Σύνδεσμο Επιχειρηματικών Πάρκων (ΕΣΕΠΠΑ), Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), Πανελλήνια Συνομοσπονδία Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ), Σύλλογο Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΣΕΜΠΧΠΑ), Σύλλογο Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών (ΣΕΠΟΧ).
γ) Εκπροσώπους από δύο (2) μη κυβερνητικές περιβαλλοντικές οργανώσεις (ΜΚΟ), οι οποίες επιλέγονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας με βάση τα κριτήρια της συστηματικής ενασχόλησης με θέματα χωροταξίας και της αντιπροσωπευτικότητας.
δ) Δύο (2) διακεκριμένους επιστήμονες με εμπειρία σε θέματα χωροταξίας, από τους οποίους ο ένας τουλάχιστον πρέπει να είναι εν ενεργεία μέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) πολυτεχνικής ή νομικής σχολής ή τμήματος ΑΕΙ, που έχει εκλεγεί στο γνωστικό αντικείμενο της χωροταξίας, οι οποίοι ορίζονται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Οι εκπρόσωποι των φορέων των περ. β) και γ) ορίζονται, με τους αναπληρωτές τους, από τις διοικήσεις τους μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών από την αποστολή σχετικής πρόσκλησης από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Μετά από την πάροδο της ανωτέρω προθεσμίας το Συμβούλιο συγκροτείται και λειτουργεί ακόμη και εάν δεν έχουν οριστεί ένας ή περισσότεροι εκπρόσωποι των φορέων των ανωτέρω περιπτώσεων. Σε κάθε περίπτωση, για τη νόμιμη συγκρότηση του Συμβουλίου απαιτείται να έχει ορισθεί τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των μελών του.
2. …
3. Το Συμβούλιο συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
4. Η γραμματειακή και τεχνική υποστήριξή του Συμβουλίου παρέχεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Το Συμβούλιο συνεδριάζει τουλάχιστον δύο (2) φορές το χρόνο ή εκτάκτως κατά την κρίση του Προέδρου του.
5. Η θητεία των μελών του Συμβουλίου είναι τριετής. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να παρατείνεται η θητεία των μελών του Συμβουλίου για διάστημα ενός (1) επιπλέον έτους. Κάθε μέλος μπορεί να συμμετάσχει στο Συμβούλιο μόνο για έως δύο (2) συνεχόμενες θητείες, με την ίδια ιδιότητα.
6. Το Συμβούλιο αποτελεί όργανο κοινωνικού διαλόγου και διαβούλευσης για θέματα ιδιαίτερης σημασίας που αφορούν την άσκηση της εθνικής χωροταξικής πολιτικής και πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης. Ειδικότερα, είναι αρμόδιο για τη διατύπωση γνώμης επί της Εθνικής Χωρικής Στρατηγικής και των Ειδικών Χωροταξικών Πλαισίων. Εκφέρει γνώμη κατά τη διαδικασία κατάρτισης των Περιφερειακών Χωροταξικών Πλαισίων, ύστερα από ερώτημα του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να ζητά από το Συμβούλιο τη γνώμη ή την υποβολή προτάσεων και επί άλλων θεμάτων χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού.
7. Το Συμβούλιο μπορεί να εκφέρει γνώμη για σημαντικά ζητήματα ευρύτερης χωρικής πολιτικής με πρωτοβουλία του Προέδρου του ή ύστερα από αίτημα έντεκα (11) τουλάχιστον μελών του.
8. Οι απόψεις, οι παρατηρήσεις και γνώμες του Συμβουλίου υποβάλλονται προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
9. Για την άσκηση των αρμοδιοτήτων του, το Συμβούλιο μπορεί να ζητεί στοιχεία και πληροφορίες από τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα καθώς και από μεμονωμένα άτομα με ιδιαίτερη γνώση των υπό συζήτηση θεμάτων. Ο Πρόεδρος του Συμβουλίου μπορεί να καλεί τους προαναφερόμενους να αναπτύξουν προφορικά τις απόψεις τους στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου.»
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 04 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016"
#1 Σχόλιο Από ΜΑΔΕΜΟΧΩΡΙΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 10 Αύγουστος, 2020 @ 18:51
Εθνικό συμβούλιο χωροταξίας, 25 μέλη.
Ούτε ένας εκπρόσωπος των Αρχιτεκτόνων!!!!
Για όσους ασχολούνται… η Αρχιτεκτονική είναι η «μήτρα» αυτών των επιστημών!!!
Ελπίζω να είναι παράλειψη.
Αν η παράλειψη της Αρχιτεκτονικής είναι επιλογή, τότε όλα τα νομοσχέδια για το περιβάλλον θα είναι προβληματικά και προσωρινά, απλά γραφειοκρατικά…
#2 Σχόλιο Από ΣΑΠΟΥΛΙΔΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Α.Μ. ΤΕΕ 149132 Στις 11 Αύγουστος, 2020 @ 09:00
Υπερβολικά μεγάλο το συμβούλιο με πολύ μικρή αναλογική φωνή και αντιπροσώπευση από τους ΟΤΑ που είναι αυτοί που τελικά θα δεχθούν, στην εδαφική τους έκταση, την εφαρμογή χωροταξικών πολιτικών.
#3 Σχόλιο Από ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ Στις 23 Αύγουστος, 2020 @ 14:50
Άρθρο 4 Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4447/2016
Άρθρο 5 Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕ.ΣΥ.ΧΩ.Θ.Α.) – Τροποποίηση του ν. 4447/2016
Άρθρο 7 Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια – Τροποποίηση του άρκρου 5 του ν. 4447/2016
Άρθρο 39 Προσθήκες στην Εθνική Ονοματολογία Χρησεων Γης
Άρθρο 50 Αναθεώρηση προέγκριση οικοδομικής άδειας – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.)
Άρθρο 57 Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή (ΚΕ.ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.)
Άρθρο 95 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
Άρθρο 97 Περιφερειακής Επιτροπής Προσβασιμότητας
Η εκπροσώπηση του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ σε όλα τα συμβούλια που σχετίζονται με θέματα Πολεοδομικά Χωροταξίας δόμησης, διαμόρφωση, προσβασιμότητα, αλλά και γενικότερα σε συμβούλια και επιτροπές με αντικείμενο την διατύπωση γνώμης ή κρίσης βασισμένης στην πολεοδομική νομοθεσία θεωρούμε πως είναι επιβεβλημένη .
Επιτροπές και συμβούλια με αντικείμενο τις οποίες παρεμβάσεις στο περιβάλλον δομημένο και αδόμητος είτε σε επίπεδο επεξεργασίας νομοθετικών κειμένων που καθορίζουν τον σχεδιασμό σε οποιαδήποτε κλίμακα, είτε σε επίπεδο εξέταση προσφύγων, η αρχιτεκτονική κοινότητα όπως αυτή εκφράζεται από τον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ πρέπει να συμμετέχει στις οποίες διαδικασίες και αποφάσεις με ενισχυμένη κατά την άποψή μας εκπροσώπηση.
Η άνεση, η υγεία, η ποιότητα, η αισθητική, η λειτουργικότητα, το περιβάλλον είναι άμεσα συνυφασμένη και αναπόσπαστα στοιχεία της Αρχιτεκτονικής επιστήμης.
#4 Σχόλιο Από Νέο Ρεύμα Νέο Όραμα Στις 25 Αύγουστος, 2020 @ 10:01
Άρθρο 4 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας
Κάθε νέο συμβούλιο προσθέτει μια βαθμίδα γραφειοκρατίας.
Σε κάθε περίπτωση να ορισθεί η συμμετοχή του επικεφαλής των 471 μεγάλων επιχειρήσεων και ενώσεων πολιτών με μακρά εμπειρία, θετική συμβολή, μεγάλη εκπροσώπηση και γνώση χωροταξικών θεμάτων.
#5 Σχόλιο Από ΕΣΤΑΜΕΔΕ & ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ Στις 27 Αύγουστος, 2020 @ 09:56
Οι συνταξιούχοι μηχανικοί συνιστούν έναν ανεκμετάλλευτο θησαυρό γνώσεων και βιωματικής εμπειρίας. Μπορείτε λοιπόν να περιλάβετε στο Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας εκπρόσωπό μας της Πανελλήνιας Ένωσης των Ομότιμων Μελών ΤΕΕ (ΠΕΤΟΜ-ΤΕΕ)
#6 Σχόλιο Από Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) Στις 1 Σεπτέμβριος, 2020 @ 12:57
Η ΕΣΑμεΑ ζητάει την αντικατάσταση του άρθρου ως εξής: Οι παρ. 1, 4, 5, 7 και 9 του άρθρου 4 του ν. 4447/2016 αντικαθίστανται και το άρθρο 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 4
Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας
1. Συστήνεται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας, το οποίο αποτελείται από είκοσι δύο (22) μέλη:
α) […]
β) Εκπροσώπους από τους εξής φορείς: Ένωση Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝΠΕ), Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΤΕΕ), Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΓΕΩΤΕΕ), Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΟΕΕ), Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ), Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ), Ελληνικό Σύνδεσμο Επιχειρηματικών Πάρκων (ΕΣΕΠΠΑ), Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), Πανελλήνια Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΠΟΜΙΔΑ), Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), Πανελλήνια Συνομοσπονδία Ενώσεων Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΠΑΣΕΓΕΣ), Σύλλογο Ελλήνων Μηχανικών Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΣΕΜΠΧΠΑ), Σύλλογο Ελλήνων Πολεοδόμων και Χωροτακτών (ΣΕΠΟΧ).
γ) […]
δ) […]
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ.3 της Σύμβασης για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ν.4074/2012) στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων που αφορούν ζητήματα σχετικά με τα άτομα με αναπηρίες, τα Συμβαλλόμενα Κράτη οφείλουν να συμβουλεύονται συνεχώς και να εμπλέκουν ενεργά τα άτομα με αναπηρίες μέσω των αντιπροσωπευτικών οργανώσεών τους. Με δεδομένη την κρισιμότητα των θεμάτων χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού και βιώσιμης κινητικότητας για την ισότιμη συμμετοχή και ένταξη των ατόμων με αναπηρία η ΕΣΑμεΑ θεωρεί απόλυτα αναγκαία τη συμμετοχή εκπροσώπου της στο παρόν όργανο κοινωνικού διαλόγου και διαβούλευσης.
#7 Σχόλιο Από WWF Ελλάς Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 09:58
Η κατάργηση της εκπροσώπησης του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ είναι μάλλον άστοχη, καθώς τα θέματα χωροταξίας και πολεοδομίας περιλαμβάνονται στους καταστατικούς σκοπούς του ιστορικού συλλόγου, που περιλαμβάνει στις τάξεις του πολλούς ειδικευμένους επιστήμονες (πόσο μάλλον από τη στιγμή που το νομοσχέδιο εισάγει τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΕΣΕΠΠΑ και της ΠΟΜΙΔΑ).
Προτεινόμενες αλλαγές στα προβληματικά σημεία του άρθρου είναι οι εξής:
(α) Κρίνεται σκόπιμη η διεύρυνση αλλά και ο ειδικότερος προσδιορισμός των αρμοδιοτήτων του συμβουλίου, έτσι ώστε να εκπληρώνει με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα το ρόλο του τόσο ως γνωμοδοτικού οργάνου «για σημαντικά ζητήματα ευρύτερης χωρικής πολιτικής» (παρ. 7) όσο και ως οργάνου «κοινωνικού διαλόγου και διαβούλευσης για θέματα ιδιαίτερης σημασίας που αφορούν την άσκηση της εθνικής χωροταξικής πολιτικής και πολιτικής βιώσιμης ανάπτυξης» (παρ. 6). Ο διττός αυτός ρόλος δεν εξυπηρετείται αποτελεσματικά από τη διατύπωση γνώμης μόνο επί της τελικής φάσης κατάρτισης της ΕΧΣ, των ΕΧΠ και ΠΧΠ. Αντιθέτως, το συμβούλιο θα έπρεπε να διατυπώνει γνώμη και σε άλλα κομβικά σημεία της διαδικασίας σχεδιασμού, όπως η σύνταξη προδιαγραφών για την εκπόνηση πλαισίων και σχεδίων, η επισκόπηση των εναλλακτικών προτάσεων στο πλαίσιο εκπόνησης των οικείων μελετών για ΕΧΣ, ΕΧΠ και ΠΧΠ πριν από της διαμόρφωσης της τελικής πρότασης, η εποπτεία της εφαρμογής του χωροταξικού σχεδιασμού (για παράδειγμα, με περιοδική σύνταξη ειδικών συστάσεων προς αντιμετώπιση των προβλημάτων εφαρμογής που καταγράφονται στις ανά πενταετία εκθέσεις αξιολόγησης των ΕΧΠ και ΠΧΣ – άρθ. 7 και 8) και η διατύπωση γνώμης επί διοικητικών πράξεων που αφορούν στην εξειδίκευση και υλοποίηση των προβλέψεων του ενωσιακού δικαίου σε θέματα χωρικών πολιτικών και χωρικού σχεδιασμού.
Επίσης είναι άκρως αναγκαία είναι η διατύπωση γνώμης για την πιο αποτελεσματική εναρμόνιση των ποικίλων πολιτικών με χωρικές διαστάσεις, και ιδιαίτερα της αναπτυξιακής πολιτικής και της πολιτικής κινήτρων με την πολιτική χωρικού σχεδιασμού. Έτσι, το ΕΣΧ θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να γνωμοδοτεί σε περίπτωση αντικρουόμενων ή ασαφών διατάξεων μεταξύ χωροταξικών πλαισίων, ή σχετικά με τη συμβατότητα χωρικών πλαισίων πρώτου και δεύτερου επιπέδου χωροταξικού σχεδιασμού κατά το άρθ. 2 του ν. 4447/2016.
(β) Μολονότι το ΕΣΧ συμμετέχει στην διαδικασία σύνταξης των πλαισίων (ειδικών και περιφερειακών), δεν έχει καμία αρμοδιότητα σχετική με την παρακολούθηση της υλοποίησής τους. Η παροχή γνώμης σε περίπτωση αντικρουόμενων ή ασαφών διατάξεων μεταξύ πλαισίων ή σχετικά με τη συμβατότητα πλαισίων ή σχεδίων προσδιορίζεται ως αρμοδιότητα του νεοσύστατου ΚΕΣΥΧΩΘΑ (βλ. άρθ. 5 σχεδίου νόμου). Επομένως διαφορετικά γνωμοδοτικά όργανα -το ΕΣΧ και το ΚΕΣΥΧΩΘΑ- γνωμοδοτούν αφενός κατά τη σύνταξη και αφετέρου κατά την υλοποίηση των πλαισίων, αντίστοιχα. Κατά τη γνώμη μας, τα θέματα που ανακύπτουν κατά την υλοποίηση είναι ποικίλα και ιδιαιτέρως σύνθετα, πολλά δε από αυτά έχουν ευρύτερο, στρατηγικό ή/και ειδικό επιστημονικό χαρακτήρα. Η επίλυση παρόμοιων θεμάτων, μετά και από ειδικότερο προσδιορισμό τους, θα έπρεπε να αποτελεί αρμοδιότητα του ΕΣΧ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, το ειδικό αυτό γνωμοδοτικό όργανο θα μπορεί να συμβάλει εποικοδομητικά και προσαρμογή του σχεδιασμού σε νέες συνθήκες ή προκλήσεις. Επίσης, λόγω της σημασίας των ΠΧΠ στο ιεραρχικό σύστημα σχεδιασμού, ζητάμε η γνωμοδότηση του συμβουλίου κατά τη διαδικασία κατάρτισής τους να είναι υποχρεωτική, και να μη εξαρτάται από «ερώτημα του Υπουργού».
(γ) Απαιτείται πρόνοια για τακτική συνεδρίαση του συμβουλίου. Δεν αρκεί η απλή πρόβλεψη περί συνεδρίασης τουλάχιστον δύο φορές κατ’ έτος ή εκτάκτως, ιδίως αν ληφθεί υπόψη το ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο το συμβούλιο παρέμεινε ανενεργό, παρά τις αντίστοιχες προβλέψεις των ν. 2742/1999 και 4269/2014. Επίσης, οι τακτικές συνεδριάσεις θα επιτρέψουν στο συμβούλιο να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερα σύντομες προθεσμίες που τίθενται σε άλλα άρθρα του νομοσχεδίου για διατύπωση γνώμης [π.χ., στην προθεσμία ενός μηνός για γνώμη επί εκπονούμενων ΕΧΣ (άρθ. 7)].
(δ) Σχετικά με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, ο οποίος εμπίπτει στις αρμοδιότητες του συμβουλίου, και εν όψει της κατάργησης της Επιτροπής Θαλάσσιας Περιβαλλοντικής Στρατηγικής (άρθ. 25 του νομοσχεδίου)- και της ασάφειας σχετικά με το όργανο που αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες της Επιτροπής αυτής, επισημαίνεται το εξής σημαντικό έλλειμμα: το ΕΣΧ δεν αποτελείται από εκπροσώπους φορέων σχετικών με δραστηριότητες στον θαλάσσιο χώρο προκειμένου να μπορέσει να επιτελέσει το ρόλο του ως όργανο κοινωνικού διαλόγου και διαβούλευσης και για τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό και την εφαρμογή του. Παραδείγματος χάριν, ενώ προβλέπεται εκπροσώπηση διαφόρων επαγγελματικών φορέων (άρθρο 4 παρ. 1 στοιχ. β΄ του ν. 4447/2016), δεν υπάρχει εκπροσώπηση της κύριας δραστηριότητας στον θαλάσσιο χώρο, δηλαδή της αλιείας. Η δυνατότητα του συμβουλίου να «ζητεί στοιχεία και πληροφορίες από τους αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα» είναι μόνο ad hoc και αφορά τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών, και όχι την παροχή γνώμης.
#8 Σχόλιο Από Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου – Περιφερειάρχης Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 11:06
Στο Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων πέραν της προβλεπόμενης συμμετοχής εκπροσώπου της αντίστοιχης Περιφέρειας σε περίπτωση που συζητείται θέμα Περιφερειακού Χωροταξικού Πλαισίου, να συμπεριληφθεί στην μόνιμη σύνθεση και ένας εκπρόσωπος ΕΝΠΕ.
#9 Σχόλιο Από Εμμανουέλα Βερνάδου Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 12:15
22 μέλη και ούτε ένας αρχιτέκτονας! Δυστυχώς, η απαξίωση της αρχιτεκτονικής και των αρχιτεκτόνων είναι συστηματική και πολύπλευρη καθώς η διοίκηση παραλείπει κατ’ εξακολούθηση να καταβάλει τις νόμιμες αποζημιώσεις στους αρχιτέκτονες- μέλη των Συμβουλίων, δεν προσλαμβάνει αρχιτέκτονες, δεν επιτρέπει σε αρχιτέκτονες να κάνουν μεταπτυχιακά στην πολεοδομική νομοθεσία την οποία ελάχιστοι νομικοί γνωρίζουν και για μια ακόμη φορά νομοθετεί για το περιβάλλον χωρίς τους αρχιτέκτονες. Η Ζάχα Χαντίντ έλεγε ότι » Η αρχιτεκτονική έχει αντίκτυπο στον τρόπο που ζούμε». Είναι λυπηρό από λάθος ενέργειες να υποβαθμίζεται περαιτέρω το περιβάλλον και ο τρόπος ζωής των πολιτών.
#10 Σχόλιο Από ΣΕΤΕ – ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 13:04
Άρθρο 4 & 5 – Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας/ Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων
Προτείνεται η πρόβλεψη ελάχιστου αριθμού μελών για την πραγματοποίηση έγκυρης συνεδρίασης του ΕΣΧ (50% +1, είτε με φυσική παρουσία, είτε μέσω ψηφιακής πλατφόρμας) ενώ παράλληλα να δίνεται η δυνατότητα αυτό να συνεδριάζει και μετά από αίτημα ενός συγκεκριμένου αριθμού μελών του (ενδεικτικά του 1/3). Επίσης, να προβλέπεται ρητά στο συγκεκριμένο ΣΝ, η δυνατότητα πραγματοποίησης συνεδρίασης και ψηφοφορίας αποκλειστικά με ψηφιακά μέσα.
Σε ό,τι αφορά στο ΚΕΣΥΧΩΘΑ είναι απόλυτα σκόπιμο να προβλέπεται η μόνιμη σύνθεση του Συμβουλίου με κοινωνικούς φορείς και εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων ως παρατηρητών και η δυνατότητα παρακολούθησης των συνόλου των συνεδριάσεων με στόχο την αύξηση της διαφάνειας, του διαλόγου και την ενίσχυση της αξιοπιστίας του Συμβουλίου. Απαιτείται να διευκρινισθεί επακριβώς η διαδικασία επίλυσης των αντιφάσεων μεταξύ των διαφόρων ΕΧΠ και ΠΧΠ.
Σε κάθε περίπτωση, ο μεγάλος αριθμός των μελών που απαρτίζουν τα δύο αυτά όργανα θα πρέπει να αποτελέσει παράγοντα επίτευξης της ευρύτερης δυνατής συναίνεσης και σε καμία περίπτωση παράγοντας καθυστέρησης στη λήψη αποφάσεων και στην παροχή στην αναγκαίων γνωμοδοτήσεων όπως είναι πολύ πιθανό να συμβεί.
#11 Σχόλιο Από Ειρήνη Τσακιροπούλου, Θύμιος Δημόπουλος, Γιώργος Δημητρόπουλος, Ήβη Νανοπούλου (εκ μέρους του γραφείου Θύμιος Παπαγιάννης και Συνεργάτες ΑΕΜ) Στις 4 Σεπτέμβριος, 2020 @ 13:46
1.β) Στη σύνθεση του Εθνικού Συμβούλιου Χωροταξίας απουσιάζει ο ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ.