Το άρθρο 25 του ν. 4042/2012 (Α’ 24) αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 25
Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού
1. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, προκειμένου να ενισχυθούν η επαναχρησιμοποίηση και πρόληψη, η ανακύκλωση και άλλες μορφές ανάκτησης αποβλήτων, λαμβάνονται μέτρα για να εξασφαλισθεί ότι τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία κατ’ επάγγελμα παράγουν, αναπτύσσουν, παρασκευάζουν, μεταποιούν, επεξεργάζονται, πωλούν ή εισάγουν προϊόντα, φέρουν διευρυμένη ευθύνη παραγωγού. Τα μέτρα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν την αποδοχή των επιστρεφόμενων προϊόντων και των αποβλήτων που παραμένουν μετά από τη χρήση των προϊόντων αυτών, καθώς και τη συνακόλουθη διαχείριση των αποβλήτων και την οικονομική ευθύνη για τις δραστηριότητες αυτές. Στα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνεται η υποχρέωση για την παροχή διαθέσιμων στο κοινό πληροφοριών σχετικά με τον βαθμό στον οποίο το προϊόν μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί ή να ανακυκλωθεί.
Εάν αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν τη θέσπιση Προγραμμάτων Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού (ΠΔΕΠ), ισχύουν οι γενικές ελάχιστες απαιτήσεις που ορίζονται στο άρθρο 25α και εξειδικεύονται περαιτέρω στον ν. 2939/2001 (Α’ 179).
1α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και του κατά περίπτωση συναρμοδίου Υπουργού μπορούν να λαμβάνονται κατάλληλα μέτρα για να ενθαρρύνουν τον σχεδιασμό των προϊόντων και των συστατικών μερών των προϊόντων, κατά τρόπον ώστε να μειώνονται ο αρνητικός αντίκτυπός τους στο περιβάλλον και η παραγωγή αποβλήτων κατά τη διάρκεια της παραγωγής και της συνακόλουθης χρήσης των προϊόντων και για να εξασφαλίζουν ότι η ανάκτηση και η διάθεση των προϊόντων που έχουν καταστεί απόβλητα πραγματοποιούνται σύμφωνα με τα άρθρα 29 και 14.
Τα εν λόγω μέτρα ενθαρρύνουν, μεταξύ άλλων, την ανάπτυξη, την παραγωγή και την εμπορία προϊόντων και συστατικών μερών προϊόντων που είναι κατάλληλα για πολλαπλές χρήσεις, περιέχουν ανακυκλωμένα υλικά, είναι ανθεκτικά από τεχνική άποψη και εύκολα επισκευάσιμα και, αφού καταστούν απόβλητα, είναι κατάλληλα για προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και για ανακύκλωση, προκειμένου να διευκολυνθεί η ορθή ιεράρχηση των αποβλήτων. Τα μέτρα λαμβάνουν υπόψη τον αντίκτυπο των προϊόντων σε ολόκληρη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους, συμπεριλαμβανομένων της ιεράρχησης των αποβλήτων και, όπου έχει εφαρμογή, της δυνατότητας πολλαπλής ανακύκλωσης.
2. Για την εφαρμογή της διευρυμένης ευθύνης παραγωγού, λαμβάνονται υπόψη το τεχνικώς εφικτό και το οικονομικώς βιώσιμο, καθώς και το σύνολο των επιπτώσεων στο περιβάλλον, την ανθρώπινη υγεία και την κοινωνία και διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.
3. Η διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού εφαρμόζεται με την επιφύλαξη της ευθύνης για τη διαχείριση των αποβλήτων βάσει της παρ. 1 του άρθρου 24 και με την επιφύλαξη της ειδικότερης νομοθεσίας για τις κατηγορίες αποβλήτων και τα προϊόντα.».
Αρχική Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.Άρθρο 8 Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού – Αντικατάσταση του άρθρου 25 του ν. 4042/2012 (παρ. 8 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
Άρθρο 8 Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού – Αντικατάσταση του άρθρου 25 του ν. 4042/2012 (παρ. 8 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 62 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2018/851 ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2018 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2008/98/ΕΚ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ (L 150/109) Άρθρο 1 Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 4042/2012 (παρ. 1 άρθρου 1 της Οδηγίας (EΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 2 Εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 4042/2012 (παρ. 2 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 11 του ν. 4042/2012 (παρ. 2 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ιεράρχηση των δράσεων και των εργασιών διαχείρισης των αποβλήτων – Τροποποίηση του άρθρου 29 του ν. 4042/2012 (παρ. 4 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 5 Θέσπιση συστήματος «πληρώνω όσο πετάω» (παρ. 4 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποπροϊόντα – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 4042/2012 (παρ. 5 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αποχαρακτηρισμός αποβλήτων και κατάλογος αποβλήτων – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 4042/2012 (παρ. 6 και 7 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού – Αντικατάσταση του άρθρου 25 του ν. 4042/2012 (παρ. 8 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 9 Γενικές ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά τα Προγράμματα Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού (ΠΔΕΠ) – Προσθήκη νέου άρθρου 25α στο ν. 4042/2012 (παρ. 9 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 Πρόγραμμα Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού Κλωστοϋφαντουργικών Προϊόντων – Προσθήκη άρθρου 25β στο ν. 4042/2012 (παρ. 10 και 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 Πρόληψη αποβλήτων (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12 Πρόληψη αποβλήτων τροφίμων (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απόβλητα τροφίμων – Προσθήκη νέου άρθρου 44β στο ν. 4042/2012 (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Απαλλαγή δωρεών τροφίμων από τον ΦΠΑ (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 Μείωση φόρου για δωρεές – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4172/2013 (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μείωση ΦΠΑ σε υπηρεσίες σχετικές με τη διαχείριση απορριμμάτων και την κυκλική οικονομία (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17 Οικονομικό κίνητρο για χρήση ανακυκλωμένης ύλης (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Μείωση της περιεκτικότητας των υλικών και των προϊόντων σε επικίνδυνες ουσίες (παρ. 10 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 19 Ανάκτηση αποβλήτων – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν. 4042/2012 (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 20 Αναβάθμιση της χωριστής διαλογής – ανακύκλωσης – Προσθήκη νέου άρθρου 44δ στο ν. 4042/2012 (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Φορολογικές αποσβέσεις για το κόστος αναβάθμισης των ΚΔΑΥ Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ανάκτηση – Απόβλητα μονάδων εντατικής εκτροφής πουλερικών ή χοίρων (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 23 (παρ. 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση – Αντικατάσταση του άρθρου 27 του ν. 4042/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 (παρ. 13 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων – Προσθήκη άρθρου 27Β στο ν. 4042/2012Άρθρο 24 (παρ. 13 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων – Προσθήκη άρθρου 27Β στο ν. 4042/2012
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 25 Χωριστή συλλογή και ανακύκλωση στις σχολικές μονάδες (παρ. 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 26 Πράσινα Σημεία – Τροποποίηση του άρθρου 44α του ν. 4042/2012 (παρ. 11 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Χωριστή συλλογή – Κατηγοριοποίηση μέσων συλλογής αποβλήτων ανά χρώμα και σύμβολο (παρ. 2 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 28 Απαγόρευση καταστροφής προϊόντων (παρ. 11 και 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 29 Πρόβλεψη χώρου στις νέες οικοδομές για τη συλλογή και αποθήκευση των αστικών αποβλήτων (παρ. 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) – Αντικατάσταση του άρθρου 40 του ν. 4042/2012 (παρ. 10 και 12 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 31 Δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 32 Τέλος ταφής – Αντικατάσταση του άρθρου 43 του ν. 4042/2012 (παρ. 4 και 14 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 (παρ. 15 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Κόστος – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4042/2012
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 34 Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων – Προσθήκη νέου άρθρου 16Α στον ν. 4042/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 (παρ. 16 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Απαγόρευση ανάμειξης επικίνδυνων αποβλήτων – Τροποποίηση άρθρου 30 του ν. 4042/2012
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 36 (Άρθρο 1 παρ. 17 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Επικίνδυνα απόβλητα παραγόμενα από νοικοκυριά – Τροποποίηση άρθρου 18 του ν. 4042/2012
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 37 (παρ. 18 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Απόβλητα έλαια – Τροποποίηση του άρθρου 31 του ν. 4042/2012
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 38 Έκδοση αδειών – Τροποποίηση του άρθρου 36 του ν. 4042/2012
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 39 (άρθρο 24 της Οδηγίας (ΕΕ) 2008/98) Εξαιρέσεις από τις απαιτήσεις αδειοδότησης – Προσθήκη νέου άρθρου 36Α στο ν. 4042/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 40 – (άρθρο 25 της Οδηγίας (ΕΕ) 2008/98) Όροι για τις εξαιρέσεις – Προσθήκη νέου άρθρου 36Β στο ν. 4042/2012
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Καταχώριση – Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων – Τροποποίηση του άρθρου 42 του ν. 4042/2012
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 – (παρ. 20 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Στοιχειώδη πρότυπα – Προσθήκη νέου άρθρου 36Γ στο ν. 4042/2012
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 43 – (παρ. 21 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Σχέδια διαχείρισης αποβλήτων – Τροποποίηση άρθρου 22 του ν. 4042/2012
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 (παρ. 22 και 23 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων – Τροποποίηση του άρθρου 23 της Οδηγίας 2008/98
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Συμμετοχή του κοινού – Αντικατάσταση άρθρου 32 στον ν. 4042/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 (παρ. 24 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Πληροφορίες που υποβάλλονται στην Επιτροπή – Τροποποίηση άρθρου 34 του ν. 4042/2012Άρθρο 46 (παρ. 24 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Πληροφορίες που υποβάλλονται στην Επιτροπή – Τροποποίηση άρθρου 34 του ν. 4042/2012
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 47 Επιθεωρήσεις και αρχεία – Τροποποίηση άρθρου 19 του ν. 4042/2012
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 48 (παρ. 35 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Τήρηση αρχείων – μητρώων – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν. 4042/2012
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 49 (παρ. 26 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Επιβολή της εφαρμογής και κυρώσεις – Τροποποίηση του άρθρου 37 του ν. 4042/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 50 (παρ. 27 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Υποβολή εκθέσεων – Αντικατάσταση του άρθρου 21 του ν. 4042/2012Άρθρο 50 (παρ. 27 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851) Υποβολή εκθέσεων – Αντικατάσταση του άρθρου 21 του ν. 4042/2012
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 51 Συνέπειες μη συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία – Τροποποίηση του άρθρου 44 του ν. 4042/2012
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 52 ΕΜΠΑ – διασύνδεση με το ΓΕΜΗ – Προσθήκη νέου άρθρου 44γ στο ν. 4042/2012 (παρ. 9 και 14 άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 53 Αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑ και Ο.Τ.Α. – Τροποποίηση άρθρων 227 και 228 του ν. 4555/2018
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 54 Τροποποίηση και προσθήκη παραρτημάτων στο ν. 4042/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 55 Καταργούμενες διατάξεις
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2018/852 ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2018 ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 94/62/ΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ (EE L 150/141) Άρθρο 56 Σκοπός – Τροποποίηση του άρθρου 1 του ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 57 Ορισμοί – Τροποποίηση του άρθρου 2 του ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 2 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 58 Ρυθμίσεις για τους φορείς ΣΣΕΔ και ΑΣΕΔ – Τροποποίηση του άρθρου 4Α του ν. 2939/2001
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 59 Διατάξεις γενικής εφαρμογής για τα ΑΣΕΔ και ΣΣΕΔ – Τροποποίηση του άρθρου 4Β του ν. 2939/2001
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 60 Πρόληψη και επαναχρησιμοποίηση – Προσθήκη άρθρου 5Α στον ν. 2939/2001 (Άρθρα 1 παρ. 3 και 4 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 61 Πρόληψη – Χρήση δευτερογενών πρώτων υλών στην παραγωγή συσκευασίας – Προσθήκη άρθρου 6Β στο ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ποσοτικοί στόχοι για την ανακύκλωση των απόβλητων συσκευασιών και την επαναχρησιμοποίηση – Τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 5 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 63 Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων – Προσθήκη άρθρου 10Α στο ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 6α της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 64 Συστήματα επιστροφής, συλλογής και ανάκτησης – Προσθήκη άρθρου 10Β στο ν. 2939/2001 (Άρθρο 1 παρ. 8 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Έλεγχοι – Τροποποίηση των διαδικασιών των ελέγχων του Ε.Ο.ΑΝ.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 66 Διοικητικές Κυρώσεις – Τροποποίηση του άρθρου 20Α του ν. 2939/2001
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 67 Υποχρεώσεις διακινητών συσκευασίας – Τροποποίηση του άρθρου 12 του ν. 2939/2001
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Τροποποίηση του παραρτήματος του ν. 2939/2001
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 69 – Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 70 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
19 Νοεμβρίου 2020, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Δεκεμβρίου 2020, 17:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 557 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Η ανάθεση της ευθύνης για τη μετα-καταναλωτική φάση ορισμένων αγαθών στους παραγωγούς είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, εφαρμόσιμη και με σχετικά άμεσα περιβαλλοντικά οφέλη.
Η ανάθεση αυτής της ευθύνης θα μπορούσε κατ ‘αρχήν να παρέχει κίνητρα για την πρόληψη των αποβλήτων στην πηγή, την προώθηση του σχεδιασμού προϊόντων για το περιβάλλον και την υποστήριξη της επίτευξης δημόσιων στόχων ανακύκλωσης και διαχείρισης υλικών.
Προτείνεται, εντός του πλαισίου και για τη βελτίωση των μέτρων, να συμπεριληφθεί, η εκπόνηση μελέτών LCA (life cycle analysis) και MCA (multi criteria analysis) από τους, παραγωγούς ώστε να λαμβάνουν τις βέλτιστες περιβαλλοντικά και όχι μόνο επιλογές αλλά και με σκοπό, την άμεση “χρηματοποίηση” των επιπτώσεων».
Για τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία κατ’ επάγγελμα παράγουν, αναπτύσσουν, παρασκευάζουν, μεταποιούν, επεξεργάζονται, πωλούν ή εισάγουν προϊόντα και τα οποία ορθώς φέρουν τη διευρυμένη ευθύνη παραγωγού, θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και όχι δυνητική, η ευθύνη για σχεδιασμό και διάθεση προϊόντων που αποδεδειγμένα θα μπορούν να ανακυκλωθούν, αλλιώς θα πρέπει να οργανώνουν και να υλοποιούν προγράμματα αποδοχής επιστρεφόμενων συσκευασιών ή προϊόντων. Με τον τρόπο αυτό σταδιακά θα κυκλοφορούν στο εμπόριο προϊόντα και συσκευασίες τους, που μπορούν να ανακυκλωθούν ως έχουν, καθώς αν χρειάζεται ο παραγωγός προϊόντος να υλοποιεί και πρόγραμμα ανακύκλωσης από επιστροφή, το κόστος του προϊόντος θα αυξάνεται και σταδιακά θα αποσύρεται λόγω έλλειψης ζήτησης.
Πρόταση: Με προοπτική 3ετίας, κανένα προϊόν και συσκευασία του, που δυνητικά μετά τη χρήση του θα καταστεί αστικό απόβλητο, να μην μπορεί να κυκλοφορεί αν δεν είναι πλήρως ανακυκλώσιμο ή σε αντίθετη περίπτωση ο παραγωγής του θα είναι υποχρεωμένος να εφαρμόζει πρόγραμμα ανακύκλωσης από επιστροφή.
Στο Άρθρο 8 περιγράφεται πολύ ελαστικά η ευθύνη των παραγωγών στο τέλος της ζωής των προϊόντων που παράγουν. Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όσο αφορά τις Ηλεκτρονικές συσκευές, αυτές μικραίνουν σε όγκο και μάζα, γίνονται φορητές με (πολύ εύκολα εύφλεκτες) μπαταρίες Λιθίου και ο κλειστός σχεδιασμός τους δεν διευκολύνει τη διαχείριση τους.
Η ευθύνη των παραγωγών είναι πραγματικά πολύ πιο σοβαρή και θα πρέπει να ληφθεί υπόψη στο νομοσχέδιο.
Δεν υπάρχει πρόβλεψη, αντίστοιχη αυτής του άρθρου 9 παρ.3 α,γ για τα ΣΕΔ (στοιχεία κόστους που καθορίζουν το ύψος των χρηματικών εισφορών που επιβάλλουν στους παραγωγούς αποβλήτων), που να αφορά στους διαχειριστές αποβλήτων / εργολάβους των ΣΕΔ και στον τρόπο που καθορίζονται οι αμοιβές τους (gate fee) για τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Το κόστος αυτό δεν μπορεί να ορισθεί διοικητικά. Οι αρχές όμως που διέπουν τη μεθοδολογία καθορισμού του πρέπει να ορισθούν κατ’ αντιστοιχία με τις οριζόμενες για τα ΣΕΔ και τις εισφορές τους. Η ρύθμιση οφείλει να αφορά στη σύννομη λειτουργία ολόκληρης της αλυσίδας αξίας, με κλείσιμο του ισοζυγίου μάζας μέχρι τη τελική διάθεση Έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και αθέμιτου ανταγωνισμού, μέσω freeriding. Προτείνεται η εισαγωγή του «εύλογου κατ’ ελάχιστον κόστους διαχείρισης» ανά κατηγορία αποβλήτων, η οποία θα πρέπει να στοιχειοθετείται από μελέτη ανεξάρτητου ευυπόληπτου μελετητή. Ομοίως στο άρθρο 59 παρ. 5 και 6α).
Εκ της Γρηγόρης ΑΒΕΕ: Η αποδοχή των επιστρεφόμενων προϊόντων δεν είναι σαφές τι περιλαμβάνει. Να αποσαφηνιστεί αν νοείται η αποδοχή επιστροφής και για είδη όπως τα τρόφιμα ή με αυτή την περιγραφή νοείται η ενίσχυση της αναδιανομής των τροφίμων;
Στα μέτρα περιλαμβάνεται υποχρέωση παροχής πληροφοριών στο κοινό, με οδηγίες για επαναχρησιμοποίηση ή ανακύκλωση, άρα για υλικά συσκευασίας (μη τρόφιμα).
Η διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού πρέπει να προβλέπει περαιτέρω πληροφορίες για παροχή πληροφοριών και για τα τρόφιμα, και να προβλέπεται αναφορά ότι να λαμβάνονται τα μέτρα του άρθρου 12 του παρόντος σχεδίου.
Άρθρο 8
• Στην παράγραφο 1, και στην πρόταση «Τα μέτρα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν την αποδοχή των επιστρεφόμενων προϊόντων…» πρέπει να αντικατασταθεί το «μπορούν» με το «υποχρεούνται». Ομοίως στη πρόταση «Στα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνεται η υποχρέωση για την παροχή διαθέσιμων……» πρέπει να αντικατασταθεί το «μπορεί» με το «πρέπει».
Για τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα, τα οποία κατ’ επάγγελμα παράγουν, αναπτύσσουν, παρασκευάζουν, μεταποιούν, επεξεργάζονται, πωλούν ή εισάγουν προϊόντα και τα οποία ορθώς φέρουν τη διευρυμένη ευθύνη παραγωγού, θα πρέπει να είναι υποχρεωτική και όχι δυνητική, η ευθύνη για σχεδιασμό και διάθεση προϊόντων που αποδεδειγμένα θα μπορούν να ανακυκλωθούν, αλλιώς θα πρέπει να οργανώνουν και να υλοποιούν προγράμματα αποδοχής επιστρεφόμενων συσκευασιών ή προϊόντων. Με τον τρόπο αυτό σταδιακά θα κυκλοφορούν στο εμπόριο προϊόντα και συσκευασίες τους, που μπορούν να ανακυκλωθούν ως έχουν, καθώς αν χρειάζεται ο παραγωγός προϊόντος να υλοποιεί και πρόγραμμα ανακύκλωσης από επιστροφή, το κόστος του προϊόντος θα αυξάνεται και σταδιακά θα αποσύρεται λόγω έλλειψης ζήτησης.
Επομένως, η άποψη του Δικτύου είναι ότι στην πρόταση «Τα μέτρα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν την αποδοχή των επιστρεφόμενων προϊόντων…» πρέπει να αντικατασταθεί το «μπορούν» με το «υποχρεούνται». Ομοίως στη πρόταση «Στα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνεται η υποχρέωση για την παροχή διαθέσιμων……» πρέπει να αντικατασταθεί το «μπορεί» με το «πρέπει».
1. Μέχρι την έκδοση των ΚΥΑ (δεν υπάρχει αναφορά πότε θα εκδοθούν) δεν είναι σαφές εάν όλα τα αναφερόμενα φυσικά ή νομικά πρόσωπο θα υπόκεινται στις ίδιες υποχρεώσεις.
2. Σε κάθε περίπτωση το συνολικό κόστος διαχείρισης θα πρέπει να επιμερίζεται με τρόπο ανάλογο της ευθύνης που φέρει κάθε μέλος των εμπλεκόμενων φορέων από την παραγωγή ενός προϊόντος, μέχρι τη στιγμή που καθίσταται απόβλητο.
Στη παράγραφο 1, Στη πρόταση «Τα μέτρα αυτά μπορούν να περιλαμβάνουν την αποδοχή των επιστρεφόμενων προϊόντων…» πρέπει να αντικατασταθεί το ¨μπορούν¨ με το ¨υποχρεούνται¨. Ομοίως στη πρόταση «Στα μέτρα αυτά μπορεί να περιλαμβάνεται η υποχρέωση για την παροχή διαθέσιμων……» πρέπει να αντικατασταθεί το ¨μπορεί¨ με το ¨πρέπει¨.
Στη παράγραφο 2, Τα αναφερόμενα εδώ για την εφαρμογή τους, ποιός θα το κρίνει; τα Υπουργεία ή ο παραγωγός; Προφανώς πρέπει τα Υπουργεία, αλλά πρέπει εδώ να διασαφηνιστεί
Στα άρθρα 8, 9 και 10 του σ/ν δίνεται το πλαίσιο των Προγραμμάτων Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού. Όμως, δεν παρέχεται ούτε η απαιτούμενη νομοθετική σύνδεση με τα ΣΣΕΔ και τους Φορείς ΣΣΕΔ. Θα πρέπει να καταστεί σαφής η διάκριση (ή σύνδεση) μεταξύ Φορέα ΣΣΕΔ και Προγράμματος ΔΕΠ, αν δηλαδή κάθε φορέας αποτελεί και ένα ΠΔΕΠ, ή αν κάθε Φορέας υλοποιεί ένα ΠΔΕΠ, και άρα το ΠΔΕΠ στην πραγματικότητα είναι το εγκεκριμένο επιχειρησιακό του σχέδιο.