Άρθρο 15 Συστήματα αναγνώρισης προσόντων και πιστοποίησης – Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4342/2015 (άρθρο 16 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)

 

Η παρ. 1 το άρθρου 17 του ν. 4342/2015 (Α’ 143) τροποποιείται, η παρ. 3 καταργείται και το άρθρο 17 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 17

Συστήματα αναγνώρισης προσόντων και πιστοποίησης

(άρθρο 16 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)

  1. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεσπίζεται διαφανές και αξιόπιστο προς τους καταναλωτές καθεστώς πιστοποίησης και ισοδύναμο καθεστώς επαγγελματικών προσόντων ενεργειακών ελεγκτών και καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι φορείς ελέγχου και οι διαδικασίες για την εγγραφή τους στο Μητρώο Ενεργειακών Ελεγκτών, ο τρόπος, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία τήρησης του ανωτέρω Μητρώου, η διαδικασία διενέργειας και υποβολής των ενεργειακών ελέγχων στο Αρχείο Ενεργειακών Ελέγχων, η διαδικασία αξιολόγησης των εκθέσεων αποτελεσμάτων των ενεργειακών ελέγχων και κάθε άλλο σχετικό ζήτημα. Με όμοια απόφαση δύναται να τροποποιούνται οι κατηγορίες των ενεργειακών ελέγχων που ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 10, τα προσόντα εγγραφής στο Μητρώο Ενεργειακών Ελεγκτών που ορίζονται στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου, οι τάξεις ενεργειακών ελεγκτών, που ορίζονται στην παρ. 3 του ίδιου άρθρου, και να τίθενται πρόσθετοι όροι για την άσκηση της δραστηριότητας ενεργειακού ελεγκτή κατά παρέκκλιση του π.δ. 99/2018 (Α’ 187).
  2. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να θεσπίζονται καθεστώτα πιστοποίησης των υπευθύνων εγκατάστασης (εγκαταστατών) σχετικών με την ενέργεια στοιχείων κτιρίου – κτιριακής μονάδας, όπως ορίζονται στην παρ. 8 του άρθρου 2 του ν. 4122/2013 (Α’ 42).
  3. [Καταργήθηκε]»
  • 13 Δεκεμβρίου 2020, 13:49 | Απόστολος Ευθυμιάδης

    Εις το άρθρο 15 προβλέπεται ότι:

    «Με όμοια απόφαση δύναται να τροποποιούνται οι κατηγορίες των ενεργειακών ελέγχων που ορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου 10, τα προσόντα εγγραφής στο Μητρώο Ενεργειακών Ελεγκτών που ορίζονται στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου, οι τάξεις ενεργειακών ελεγκτών, που ορίζονται στην παρ. 3 του ίδιου άρθρου, και να τίθενται πρόσθετοι όροι για την άσκηση της δραστηριότητας ενεργειακού ελεγκτή κατά παρέκκλιση του π.δ. 99/2018 (Α’ 187).»

    Σχόλιο 1ον:
    Είναι αήθης (υπό την έννοια του ασυνήθους) και άκρως αντιδεοντολογική η επί του αντιθέτου τροποποίηση νομοθετικού διατάγματος της Νομοθετικής εξουσίας από απόφαση της Εκτελεστικής έστω και σε Υπουργικό Επίπεδο. Δια τούτο προτείνεται η αντικατάσταση της λέξεως «τροποποιούνται» με την φράση «συμπληρώνονται και εξειδικεύονται», με την οποία διασφαλίζεται ότι δεν αλλοιώνονται το πνεύμα και το γράμμα του νόμου και ιδίως σε ότι αφορά τις ειδικότητες και την απαιτούμενη επαγγελματική εμπειρία ανελίξεως εις τις βαθμίδες του ενεργειακού ελέγχου.

    Σχόλιον 2ον:
    Το ΠΔ99/2018 απονέμει κατά τρόπο γενικό και αόριστο το επαγγελματικό «δικαίωμα» διεξαγωγής ενεργειακού ελέγχου εις πάσαν ειδικότητα των μηχανικών, χωρίς να εξειδικεύει τα όρια ασκήσεως του ελέγχου όπως αυτά είχαν καθοριστεί από τον Νόμο 4342/2015 και συνεχίζουν να διατηρούνται εις το παρόν σχέδιον (άρθρο 7). Επομένως είναι αυτονόητος η δυνατότητα του Νομοθέτη καί του εξουσιοδοτούμενου Υπουργού να θέσει όρια ασκήσεως του ενεργειακού ελέγχου εις ειδικότητας των μηχανικών οι οποίες δεν διαθέτουν το γνωστικό υπόβθρο αλλά και την επαγγελματική εμπειρία εις την άσκηση ενεργειακών ελέγχων σε σύνθετες εγκαταστάσεις και μάλιστα άνω των 500kw, δηλαδή εις τά όρια δηλαδή των «μη απλών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων» όπως αυτά όρίζει ο Νομος 6422/24 το άρθρο 1 του οποίου είναι ακόμα εν ισχύ.

    Δια τούτο προτείνεται η εξάλειψη της φράσεως «κατά παρέκκλιση του π.δ. 99/2018 (Α’ 187)» ως πλεονάζουσα καί άσχετη εν προκειμένω.