Οι παρ. 2, 3, 5 και 6 του άρθρου 4 του ν. 4342/2015 καταργούνται, προστίθεται παρ. 7 και το άρθρο 4 του ν. 4342/2015 (Α’ 143) διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 4
Στόχος ενεργειακής απόδοσης
(άρθρο 3 και άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
1. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας θεσπίζεται ενδεικτικός εθνικός στόχος ενεργειακής απόδοσης στην τελική κατανάλωση ενέργειας. Για το έτος 2020 ο στόχος ισοδυναμεί με 18,4 εκατομμύρια ΤΙΠ (Τόνους Ισοδύναμου Πετρελαίου) όπως καθορίζεται στο Κεφάλαιο II του Εθνικού Σχεδίου Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΣΔΕΑ) (Β’ 1001/2018).
2. [Καταργήθηκε]
3. [Καταργήθηκε]
4. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει τον γενικό έλεγχο και την αρμοδιότητα επίβλεψης της υλοποίησης των ενεργειών για την επίτευξη του εθνικού ενδεικτικού στόχου ενεργειακής απόδοσης.
5. [Καταργήθηκε]
6. [Καταργήθηκε]
7. Η ενδεικτική εθνική συνεισφορά ενεργειακής απόδοσης για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2030, που ισοδυναμεί με 16,5 εκατομμύρια ΤΙΠ (Τόνους Ισοδύναμου Πετρελαίου) τελικής κατανάλωσης ενέργειας, όπως καθορίζεται στην ενότητα 2.4.1 του Κεφαλαίου 2του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (Β’ 4893/23.12.2019) κοινοποιείται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ως μέτρα για την ενδεικτική εθνική συνεισφορά ενεργειακής απόδοσης στην επίτευξη των ανωτέρω στόχων ορίζονται στην ενότητα 3.4 του κεφαλαίου 3 του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα η ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων κατοικίας, κτιρίων του δημόσιου, του τριτογενή τομέα και των βιομηχανικών μονάδων, τα Καθεστώτα Επιβολής Υποχρέωσης Ενεργειακής Απόδοσης και οι ανταγωνιστικές διαδικασίες σε συνδυασμό με αποδοτική θέρμανση-ψύξη από ΑΠΕ.».
Αρχική Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοσηΆρθρο 3 Στόχος ενεργειακής απόδοσης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4342/2015 (άρθρο 3 και άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
Άρθρο 3 Στόχος ενεργειακής απόδοσης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4342/2015 (άρθρο 3 και άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 4 ΣχόλιαΚεφάλαιο A’ : ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ – ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Άρθρο 1 Σκοπός και αντικείμενο – Τροποποίηση άρθρου 2 του ν. 4342/2015 (άρθρο 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 3 του ν. 4342/2015 (άρθρο 2 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 3 Στόχος ενεργειακής απόδοσης – Τροποποίηση άρθρου 4 του ν. 4342/2015 (άρθρο 3 και άρθρο 24 παρ. 1 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποδειγματικός ρόλος κτιρίων που ανήκουν σε δημόσιους φορείς – Τροποποίηση άρθρου 7 του ν. 4342/2015 (άρθρο 5 και άρθρο 20 παρ. 5 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Ενεργειακή απόδοση στις αγορές από δημόσιους φορείς – Τροποποίηση άρθρου 8 του ν. 4342/2015 (άρθρο 6 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Υποχρέωση εξοικονόμησης ενέργειας, καθεστώτα επιβολής της υποχρέωσης ενεργειακής απόδοσης και εναλλακτικά μέτρα πολιτικής – Αντικατάσταση άρθρου 9 του ν. 4342/2015 (άρθρο 7, 7α και 7β της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 15 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β’ : ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ – ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ – ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ – ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ Άρθρο 7 Ενεργειακοί έλεγχοι και συστήματα ενεργειακής διαχείρισης – Τροποποίηση του άρθρου 10 ν. 4342/2015 (άρθρο 8 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μέτρηση φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας – Μέτρηση και επιμερισμός του κόστους για θέρμανση, ψύξη και ζεστό νερό οικιακής χρήσης Τροποποίηση του άρθρου 11 ν. 4342/2015 (άρθρα 9, 9α, 9β και 9γ της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 9 Πληροφορίες τιμολόγησης και κόστος πρόσβασης στα στοιχεία που αφορούν στη μέτρηση και την τιμολόγηση για το φυσικό αέριο και την ηλεκτρική ενέργεια – Τροποποίηση άρθρου 12 του ν. 4342/2015 (άρθρα 10 και 11 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Πληροφορίες τιμολόγησης και κατανάλωσης και κόστος πρόσβασης στα στοιχεία για τη θέρμανση, την ψύξη και το ζεστό νερό οικιακής χρήσης – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4342/2015 (άρθρα 10α και 11α της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)Άρθρο 10 Πληροφορίες τιμολόγησης και κατανάλωσης και κόστος πρόσβασης στα στοιχεία για τη θέρμανση, την ψύξη και το ζεστό νερό οικιακής χρήσης – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 4342/2015 (άρθρα 10α και 11α της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Ενημέρωση των καταναλωτών και πρόγραμμα ενθάρρυνσης – Αντικατάσταση άρθρου 13 του ν. 4342/2015 (άρθρο 12 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 Κυρώσεις – Τροποποίηση άρθρου 14 του ν. 4342/2015 (άρθρο 13 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Γ’: ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟ Άρθρο 13 Προώθηση της απόδοσης στη θέρμανση και ψύξη – Τροποποίηση άρθρου 15 του ν. 4342/2015 (άρθρο 14 και άρθρο 24 παρ. 6 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μετατροπή, μεταφορά και διανομή ενέργειας – Τροποποίηση άρθρου 16 του ν. 4342/2015 – (άρθρο 15 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 15 Συστήματα αναγνώρισης προσόντων και πιστοποίησης – Τροποποίηση άρθρου 17 του ν. 4342/2015 (άρθρο 16 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16 Πληροφόρηση και κατάρτιση – Τροποποίηση άρθρου 18 του ν. 4342/2015 (άρθρο 17 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Ενεργειακές υπηρεσίες – Τροποποίηση άρθρου του 19 ν. 4342/2015 (άρθρο 18 της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Διενέργεια ανταγωνιστικών διαδικασιών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης – Προσθήκη άρθρου 20Α στο ν. 4342/2015Άρθρο 18 Διενέργεια ανταγωνιστικών διαδικασιών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης – Προσθήκη άρθρου 20Α στο ν. 4342/2015
- 1 ΣχόλιοΚεφάλαιο Δ’: Σχέδιο Δράσης για Ενεργειακή Πενία Άρθρο 19 Σχέδιο Δράσης Αντιμετώπισης της Ενεργειακής Πενίας – Τροποποίηση άρθρου 25 του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Ρύθμιση τρόπου κατανομής δαπανών κεντρικής θέρμανσης – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 1512/1985Άρθρο 20 Ρύθμιση τρόπου κατανομής δαπανών κεντρικής θέρμανσης – Τροποποίηση άρθρου 6 ν. 1512/1985
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 21 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 22 Καταργούμενες διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Ενεργειακό Περιεχόμενο των Επιλεγμένων Καυσίμων για Τελική Χρήση Αντικατάσταση Παραρτήματος IV του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Κοινές μέθοδοι και αρχές για τον υπολογισμό των επιπτώσεων των καθεστώτων επιβολής της υποχρέωσης ενεργειακής απόδοσης ή άλλων μέτρων πολιτικής – Αντικατάσταση Παραρτήματος V του ν. 4342/2015Άρθρο 24 Κοινές μέθοδοι και αρχές για τον υπολογισμό των επιπτώσεων των καθεστώτων επιβολής της υποχρέωσης ενεργειακής απόδοσης ή άλλων μέτρων πολιτικής – Αντικατάσταση Παραρτήματος V του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Τροποποίηση του τίτλου του Παραρτήματος VII του ν. 4342/2015Άρθρο 25 Τροποποίηση του τίτλου του Παραρτήματος VII του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Ελάχιστες απαιτήσεις για την πληροφόρηση τιμολόγησης και κατανάλωσης για θέρμανση, ψύξη και ζεστό νερό οικιακής χρήσης – Προσθήκη Παραρτήματος VIIα στο ν. 4342/2015Άρθρο 26 Ελάχιστες απαιτήσεις για την πληροφόρηση τιμολόγησης και κατανάλωσης για θέρμανση, ψύξη και ζεστό νερό οικιακής χρήσης – Προσθήκη Παραρτήματος VIIα στο ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Δυναμικό απόδοσης στη θέρμανση και την ψύξη – Αντικατάσταση του Παραρτήματος VIII του ν. 4342/2015Άρθρο 27 Δυναμικό απόδοσης στη θέρμανση και την ψύξη – Αντικατάσταση του Παραρτήματος VIII του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Αρμοδιότητες διαχειριστών συστήματος μεταφοράς και διαχειριστών δικτύων διανομής – Τροποποίηση του Παραρτήματος ΧΙ του ν. 4342/2015Άρθρο 28 Αρμοδιότητες διαχειριστών συστήματος μεταφοράς και διαχειριστών δικτύων διανομής – Τροποποίηση του Παραρτήματος ΧΙ του ν. 4342/2015
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 29 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30Άρθρο 30
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
27 Νοεμβρίου 2020, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Δεκεμβρίου 2020, 17:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 53 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Αναφορικά με τα Καθεστώτα Επιβολής θα πρέπει στον Νόμο, είτε σε Υπουργική Απόφαση που θα ακολουθήσει να ληφθούν υπόψη τα εξής:
1) ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
• Διατήρηση της υφιστάμενης διαδικασίας με την εφαρμογή ενός ενιαίου καθεστώτος για όλη την περίοδο 2021-2030 και τον ετήσιο καθορισμό των Υπόχρεων Μερών λόγω της μεταβλητότητας της αγοράς.
• Ανάγκη για έγκριση των αποτελεσμάτων εκκαθάρισης του Διαχειριστή σε ετήσια βάση από την Αρμόδια Αρχή με σκοπό τον αποδοτικότερο σχεδιασμό των μέτρων που απαιτούνται για την επίτευξη του υπολειπόμενου στόχου εξοικονόμησης ενέργειας.
• Δυνατότητα διενέργειας ελέγχων Πιστοποιημένους Ενεργειακούς Ελεγκτές οι οποίοι θα διενεργούν τους ελέγχους υπό την εποπτεία του Διαχειριστή (ΚΑΠΕ) και της αρμόδιας Δ/νσης του ΥΠΕΝ προκειμένου να μειωθεί ο φόρτος εργασίας του Διαχειριστή.
2) ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΔΥΝΗΤΙΚΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΜΕΡΩΝ, ΕΠΙΛΟΓΗ ΥΠΟΧΡΕΩΝ ΜΕΡΩΝ, ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΟΧΟΥ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΣΤΑ ΥΠΟΧΡΕΑ ΜΕΡΗ
• Διατήρηση της υφιστάμενης διαδικασίας επιλογής Υπόχρεων Μερών και κατανομής του ετήσιου στόχου εξοικονόμησης ενέργειας, ώστε να αποφευχθεί η στρέβλωση του ανταγωνισμού. Δεκτές μόνο προτάσεις που αυξάνουν τον αριθμό των Υπόχρεων Μερών σε όλους τους κλάδους ενεργειακών προϊόντων και επιμερίζουν τον ετήσιο στόχο τους βάσει αντικειμενικών κριτηρίων για το market share του καθενός.
• Προτείνεται η επιβολή νέου ειδικού φόρου εξοικονόμησης ενέργειας (είτε ένα μέρος του ήδη επιβληθέντος ειδικού φόρου κατανάλωσης) στο σημείο επιβολής του ειδικού φόρου κατανάλωσης (για όλα τα υγρά και τα αέρια καύσιμα) και μεταφορά του συλλεχθέντος ποσού στο Ταμείο Ενεργειακής Απόδοσης αποκλειστικά για έργα εξοικονόμησης (Τεχνικά Μέτρα αποκλειστικά). Δυνατότητα επιστροφής του ποσού αυτού στα Υπόχρεα Μέρη που συμμετέχουν στα Καθεστώτα, αναλόγως της εξοικονόμησης που επιτυγχάνουν σε ετήσια βάση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση εκκαθάρισης του Διαχειριστή. Στην περίπτωση της Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Φυσικού Αερίου, ο φόρος αυτός να αποτελεί μέρος των υφιστάμενων επιβαλλόμενων ρυθμιζόμενων χρεώσεων και να δύναται να ανακτάται από τα Υπόχρεα Μέρη (Πάροχοι και Διαχειριστές Δικτύου), αναλόγως της εξοικονόμησης επιτυγχάνουν σε ετήσια βάση, όπως αυτή αποτυπώνεται στην ετήσια έκθεση εκκαθάρισης του Διαχειριστή.
• Να διερευνηθεί η δυνατότητα μετατροπής της εισφοράς που προβλέπεται στο πλαίσιο του Άρθρου 19 του Ν. 3054/2002, η οποία συλλέγεται χωρίς ωστόσο να αξιοποιείται για το σκοπό που επιβάλλεται, στον προτεινόμενο φόρο εξοικονόμησης ενέργειας.
• Διερεύνηση της επιβολής σημαντικά χαμηλότερου στόχου εξοικονόμησης ενέργειας στις εταιρείες διακίνησης πετρελαϊκών προϊόντων λαμβάνοντας υπόψη:
Α) τη δυσκολότερη αξιοποίηση του τεχνικού και οικονομικού δυναμικό των μέτρων βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης του τομέα των μεταφορών σε σχέση με το αντίστοιχο δυναμικό του κτιριακού τομέα,
Β) τη μεγάλη συνεισφορά του τομέα των μεταφορών έναντι όλων των υπολοίπων τομέων (κτίρια, νοικοκυριά, υπηρεσίες, βιομηχανία κ.λπ.) όπως αποτυπώνεται από την προηγούμενη περίοδο (2014-2020) που βρίσκεται σε αναντιστοιχία με τα υπόλοιπα Κράτη Μέλη που εφαρμόζουν Καθεστώτα.
3) ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ
• Ιεράρχηση εξεταζόμεμων παρεμβάσεων για κάθε τομέα (ενεργεικό προϊόν) ξεχωριστά, βάσει μοναδιαίου κόστους ανά μονάδα εξοικονόμησης ενέργειας και καθορισμός ενός συγκεκριμένου ορίου που λαμβάνει υπόψη τον Μ.Ο. των τιμών (προ φόρων, τελών και ειδικών χρεώσεων, π.χ. Τιμές ΔΕΠ, Οριακή Τιμή Συστήματος κ.λπ.) των ενεργειακών προϊόντων του προηγούμενου έτους.
4) ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΟΡΙΟΥ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑΣ ΜΕΤΡΩΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
• Αποδοχή πρότασης για το πλάνο επίτευξης του στόχου εξοικονόμησης ενέργειας αφαιρώντας το εκτιμώμενο πλεόνασμα.
• Τα πλεονάσματα των εξοικονομήσεων να δύναται να χρησιμοποιούνται από τα Υπόχρεα μέρη καθόλη τη διάρκεια της περιόδου (δεκαετία) χωρίς περιορισμούς (μέγιστο ετήσιο ποσοστό οργανωτικών στο σύνολο των μέτρων), δηλαδή τα πλεονάσματα που επαληθεύονται από τον Διαχειριστή, ανεξαρτήτως του από ποια μέτρα προέκυψαν, να μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς περιορισμούς.
• Καμία επιβολή ανώτατου ορίου στα υφιστάμενα μέτρα που υλοποιούνται στον τομέα των μεταφορών (προώθηση καυσίμων με πρόσθετα, λιπαντικών και υγραερίου).
• Καθορισμός ορίου ήτοι 50% για μη στοχευμένα μετρα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης. Κανένα όριο στα στοχευμένα μέτρα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης (συμπεριλαμβανομένου των προγραμμάτων κατάρτισης).
5) ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ
• Συμμετοχή των Διαχειριστών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου στο σχήμα των Καθεστώτων Επιβολής και για την ανάληψη στόχου από το σύνολο του στόχου εξοικονόμησης ενέργειας των Υπόχρεων Μερών.
Αύξηση του στόχου εξοικονόμησης από 10% σε 30% που θα αναλάβουν οι Διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.
6) ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
• Ένταξη των καυσίμων αυξημένων οκτανίων (100 RON) στα μέτρα εξοικονόμησης.
• Ένταξη του μέτρου εγκατάστασης ΑΠΕ με συστήματα αποθήκευσης και άμεσης χρήσης – ιδιοκατανάλωσης της ενέργειας (δηλ. εξαιρουμένου του net metering) σε κατοικίες και επιχειρήσεις, ως επιλέξιμο μέτρο εξοικονόμησης ενέργειας μιας και η καταναλισκώμενη ενέργεια από μια τέτοια δράση είναι εκτός του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, άρα δύναται να λογίζεται ως εξοικονόμηση.
• Ένταξη της δράσης «Εγκατάστασης συστημάτων ενεργειακής διαχείρισης κατοικιών (Energy Monitoring- Smart Home)» στα μέτρα εξοικονόμησης.
• Δημιουργία Πλατφόρμας Παρακολούθησης Καθεστώτων Επιβολής όπου θα διαχειρίζεται η όλη διαδικασία (υποβολή ετήσιων σχεδίων, παρακολούθηση και επαλήθευση, εξαγορές, ανταλλαγές κ.λπ.).
• Νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει τη δυνατότητα εξαγοράς των εκκαθαρισμένων πλεονασμάτων των Υπόχρεων Μερών ή ομάδας Υπόχρεων Μερών που προέρχονται αποκλειστικά από Τεχνικά Μέτρα, μέσω διαδικασίας δημοπράτησης (Energy Efficiency Auctions) με στόχο την κάλυψη εθνικών στόχων για την εξοικονόμηση ενέργειας. Δυνατότητα συμμετοχής στις δημοπρασίες και των ESCOs για εξοικονομήσεις που έχουν υλοποιήσει από έργα εξοικονόμησης ενέργειας της περιόδου 2021-2030 και διαθέτουν για τα έργα αυτά White Certificates όπως περιγράφεται κατωτέρω.
• Νομοθετική διάταξη που θα προβλέπει τη δυνατότητα, από τα Υπόχρεα Μέρη, εξαγοράς Πιστοποιητικών Έργων Εξοικονόμησης Ενέργειας (White Certificates) που υλοποιούνται από ESCOs στην Ελλάδα για την περίοδο 2021 – 2030. Τα έργα αυατά θα πρέπει να έχουν ελεγχθεί από Ενεργειακούς Ελεγκτές (του Μητρώου του ΥΠΕΝ) οι οποίοι συντάσουν σχετική Έκθεση Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου και την υποβάλλον στο ΥΠΕΝ και στην Πλατφόρμα Παρακολούθησης Καθεστώτων Επιβολής. Τα Πιστοποιητικά να εκδίδονται από ανεξάρτητους διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης εγγεγραμένους στην Πλατφόρμα Παρακολούθησης Καθεστώτων Επιβολής. Η έκθεση Έκθεση Αποτελεσμάτων Ενεργειακού Ελέγχου, τα Πιστοποιτικά και στοιχεία της εξαγοράς να υποβάλλονται στην Πλατφόρμα Παρακολούθησης Καθεστώτων Επιβολής για την διευκόλυνση της παρακολούθησης και της επαλήθευσης της συναλλαγής. Οι εξοικονομήσεις που περιλαμβάνονται στα White Certificates να έχουν προέλθει αποκλειστικά από Τεχνικά Μέτρα εξοικονόμησης.
• Περισσότερα κίνητρα – οφέλη στα Υπόχρεα Μέρη για εξοικονομήσεις μέσω τεχνικών μέτρων που υλοποιούν σε:
Α) ευάλωτες κοινωνικές ομάδες,
Β) σε περιοχές που οι οικονομίες τους πλήττονται άμεσα από την απολιγνιτοποίηση και
Γ) στη βιομηχανία όπου η συνεισφορά του συγκεκριμένου κλάδου στους εθνικούς στόχους είναι μικρή σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ε.Ε.
Με εκτίμηση,
Άρης Γκορόγιας
Ενεργειακός Ελεγκτής Γ Τάξης
Πρόεδρος Π.Σ.Χ.Μ.
Άρθρο 3 παρ.7
Σε ότι αφορά τα καθεστώτα επιβολής έχει γίνει απολογισμός για το πραγματικό αποτύπωμά τους τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα? Στα ΕΣΔΕΑ παρακολουθούμε kWh ΕΞΕ που δύσκολα τεκμηριώνονται.