Αρχική Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματοςΈκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος, αποτελούμενου από κατοικίες και εμπορικά κτίρια, δημόσια και ιδιωτικά, σε υψηλής ενεργειακής απόδοσης, απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050
Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος, αποτελούμενου από κατοικίες και εμπορικά κτίρια, δημόσια και ιδιωτικά, σε υψηλής ενεργειακής απόδοσης, απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050
- 5 ΣχόλιαΈκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος, αποτελούμενου από κατοικίες και εμπορικά κτίρια, δημόσια και ιδιωτικά, σε υψηλής ενεργειακής απόδοσης, απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Δεκεμβρίου 2020, 12:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
21 Δεκεμβρίου 2020, 17:00
Σχετικό Υλικό
ΕΚΘΕΣΗΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 5 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΩΝ ( ταρατσες ) ΤΩΝ ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΜΕ ΜΙΚΡΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΑ.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Να επιτραπει η αναπτυξη μικρων φωτοβολταικων συστηματων , χωρις οριο μεγεθους,στα δωματα (ταρατσες) των πολυκατοικιων, απο μικροεπενδυτες , που θα εχουν την ιδιοκτησια η την μακροχρονια μισθωση,της αερινης στηλης ( του ‘αερα’ ) της οικοδομης , με δικαιωμα πωλησης της παραγομενης ηλεκτρικης ενεργειας στις οριζοντιες ιδιοκτησιες ( διαμερισματα , καταστηματα κλπ ) της οικοδομης.
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ :
1.Η αξιοποιηση της πλουσισς ηλιακης ενεργειας που διαθετει η χωρα μας , εντος του αστικου περιβαλλοντος , οπου δεν απαιτουνται κοστη εγκαταστασεων δικτυων,υποσταθμων κλπ.
2.Η αξιοποιηση του τεραστιου και ανεκμεταλλευτου ( στην συντριπτικη του πλειοψηφια)αποθεματος ταρατσων πολυκατοικιων( και μονοκατοικιων , στεγων κλπ)που διαθετει η χωρα .
3. Η παραγωγη και αμεση διαθεση της παραγομενης ενεργειας στους οικιακους καταναλωτες,χωρις την αναγκη δικτυων και εγκαταστασεων για μεταφορα και διανομη .
4.Η ,εστω και μικρη, αλλα αξιοσημειωτη ελαφρυνση του θερμικου φορτιου επι των πλακων ωπλ. σκυροδεματος απο τον ηλιο, κατα τους θερινους μηνες , λογω της σκιας που δημιουργουν τα φωτοβολταικα πανελλα.
5.Η κινητοποιηση αδρανων κεφαλαιων απο τους μικροεπενδυτες για την επενδυση αυτη.Η επενδυση θα ειναι ελκυστικη , διοτι διανυουμε περιοδο στην οποια οι διεθνεις τιμες προμηθειας φωτοβολταικων πανελλων και λοιπου εξοπλισμου παραμενουν-ακομη- χαμηλες, και αναμενεται να αποδιδει ικανοποιητικη αποδοση. Ακομη ,στην επενδυση θα μπορουν να ενσωματωθουν και μπαταριες,που θα κανουν πιο ευκολη την χρηση της ηλεκτρικης ενεργειας απο Φ/β στον τελικο-οικιακο καταναλωτη.
6.Η πολυ σημαντικη οικονομικη ωφελεια των οικιακων μικροκαταναλωτων , οι οποιοι θα προμηθευονται ηλεκτρικη ενεργεια σε αρκετα χαμηλωτερη τιμη απο αυτην της ΔΕΗ η των αλλων ιδιωτων παροχων, με δεδομενο οτι θα αποφευγονται και οι Ρυθμιζομενες Χρεωσεις.
Ο αριθμός των κτιρίων του τριτογενή τομέα το έτος 2015 είναι 4.853.172 (σύμφωνα με τον Πίνακα 2). Σύμφωνα με τη σελίδα 14 «Την περίοδο 2011-2018 εκδόθηκαν συνολικά 1.500.613 ΠΕΑ, εκ των οποίων το 82,50% αφορά σε κτίρια κατοικιών και το 17,50% αφορά σε κτίρια του τριτογενούς τομέα», το οποίο σημαίνει ότι τα ΠΕΑ του τριτογενούς τομέα ανέρχονται σε μόλις 262.607. Συνεπώς έχει ελεγχθεί το 5,4% των κτιρίων του τριτογενούς τομέα, το οποίο είναι πολύ μικρό ένα ποσοστό και με τον ίδιο ρυθμό (5,4% ανά 8 έτη) ο έλεγχος των κτιρίων που έχει κατασκευαστεί έως το 2015 θα ολοκληρωθεί σε 148 έτη.
Σύμφωνα με την ΕΕ, το «EU Building Stock Observatory (BSO)» ιδρύθηκε το 2016. Δεν διαθέτει πιο πρόσφατα στοιχεία; Τα δεδομένα του 2015 (βλέπετε π.χ. τον Πίνακα 2 του ‘Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής …’) είναι ήδη πενταετίας και κάθε νέα έκθεση/πρόταση/σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει τα πιο πρόσφατα στοιχεία.
Ο «Κανονισμός Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Εν.Α.Κ.)» πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε τα νέα κτίρια να είναι ενεργειακής απόδοσης Α, αλλιώς κάθε νέο κτίριο θα πρέπει στο μέλλον να βελτιωθεί. Θεωρώ ότι η εξ αρχής κατασκευή του κτιρίου με αυστηρά πρότυπα είναι οικονομικά συμφέρουσα σε σχέση με την κατασκευή και βελτίωση (λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των έργων και υλικών, καθώς και τη διάθεση των παραγόμενων αποβλήτων τύπου ΑΕΚΚ).
Σελ. 11: «Για τα κτίρια που στεγάζουν δημόσιες υπηρεσίες και τα οποία θεωρούνται ιδιαίτερα ενεργοβόρα, πρέπει να σημειωθεί πως δεν υπάρχουν επαρκή δεδομένα για το ακριβές πλήθος τους σε συνάρτηση με τη χρήση και τα ενεργειακά τους χαρακτηριστικά.». Γιατί δεν έχει γίνει ο έλεγχος όλων των κτιρίων; Πότε θα ολοκληρωθεί;
Η παρούσα έκθεση, όπως και προηγούμενα κείμενα πάνω στα οποια βασίζεται, υποβαθμίζει σαφώς το ρόλο που μπορούν να παίξουν τα σύγχρονα συστήματα βιομάζας / βιοενέργειας για την κάλυψη των θερμικών αναγκών του κτιριακού αποθέματος της χώρας, δίνοντας παράλληλα λύσεις σε θέματα διαχείρισης υπολειμμάτων, π.χ. των τεράστιων ποσοτήτων αγροτικών κλαδεμάτων που παράγονται κάθε χρόνο.
Ενώ είναι γεγονός ότι σημαντικό μέρος των αέριων ρύπων στις πόλεις οφείλεται στην καύση βιομάζας, παραγνωρίζεται το γεγονός ότι αυτό συμβαίνει λόγω χρήσης ακατάλληλων συστημάτων, κυρίως ανοιχτών τζακιών, και συχνά και ακατάλληλων καυσίμων για τα συστήματα αυτά.
Η παράλειψη αυτή αποτυπώνεται και στην έκθεση. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι ο Πίνακας 6, όπου αναφέρεται το τεράστιο και εξωπραγματικό νούμερο των 1.237.000 κατοικιών που διαθέτουν λέβητα ξύλων ή πελλετών, ενώ αγνοείται εντελώς η εκταταμένη χρήση των τζακιών.
Πέραν του ανανεώσιμου χαρακτήρα της, ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της βιομάζας σε εφαρμογές θέρμανσης αναμένεται να διατηρηθεί και στο μέλλον: το χαμηλότερο κόστος της σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα (ή τον ηλεκτρισμό). Η εγκατάλειψη της χρήσης βιομάζας δε θα πρέπει να θεωρείται λοιπόν δεδομένη, τουναντίον θα πρέπει να διαμορφωθεί μια συγκροτημένη πολιτική για τη σωστή ενταξή της στο ενεργειακό μείγμα των νοικοκυριών και του τριτογενή τομέα.
Μέτρα που μπορούν να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση είναι:
1)Ο αποτελεσματικός έλεγχος της αγοράς ως προς την ποιότητα των λεβήτων / σομπών βιομάζας που διατείθενται προς πώληση. Ενδεικτικά, προτεινεται και η κατάρτιση κεντρικού καταλόγου εγκεκριμένων συσκευών σε συνεννόηση με κατασκευαστές και εισαγωγείς προϊόντων.
2) Η παροχή επιδοτήσεων μέσω των διαφόρων προγραμμάτων (π.χ. Εξοικονομώ, Ηλέκτρα) μόνο σε συστήματα βιομάζας που πληρούν συγκεκριμένες και αυστηρές προδιαγραφές σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, π.χ. Ecodesign.
3) Η σωστή ενημέρωση του ευρύτερου κοινού, καθώς και των Ενεργειακών Υπευθύνων των Δημόσιων Κτιρίων σχετικά με την ορθή χρήση βιομάζας και την επιλογή κατάλληλων συστημάτων για την αξιοποιησή της.
4)Η διαμόρφωση νέων υποστηρικτικών σχημάτων, τα οποια να δίνουν έμφαση στην αξιοποίηση υπολειμμάτων βιομάζας για την παραγωγή θερμότητας, ιδίως στις αγροτικές περιοχές, έναντι της ανεξέλεγκτης και ρυπογόνου καύσης τους στο χωράφι.
– Μανώλης Καραμπίνης
Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΚΕΤΑ/ΙΔΕΠ
Μέλος Δ.Σ. ΕΛΕΑΒΙΟΜ
Μέλος Δ.Σ. Bioenergy Europe
Της ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων θα πρέπει να προηγείται ο έλεγχος στατικής τους επάρκειας καθώς και οι απαιτούμενες ενισχύσεις όπου κρίνεται απαραίτητο
Σελ 28 σημείο 4 να γίνει αναφορά και στο νέο χωροταξικό στα σχετικά άρθρα