1. Η παραγωγή και η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, ιδίως η συλλογή, η μεταφορά, η αποθήκευση, η επεξεργασία τους και η ασφαλής τελική διάθεση τους, διεξάγονται σε συνθήκες που παρέχουν προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας κατά το άρθρο 35, συμπεριλαμβανομένης δράσης που να διασφαλίζει την ιχνηλασιμότητα, από την παραγωγή έως τον τελικό προορισμό, καθώς και τον έλεγχο των επικίνδυνων αποβλήτων, σύμφωνα με το άρθρο 62 και την παρ. 1 του άρθρου 66.
2. Από 1ης.1.2022 επιβάλλεται η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος εντοπισμού θέσης (GPS) σε όλα τα οδικά μέσα μεταφοράς επικινδύνων αποβλήτων. Εξαιρούνται τα οδικά μέσα μεταφοράς επικινδύνων αποβλήτων με κωδικό ΕΚΑ 16.
3. Οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 2 σε ό,τι αφορά στα οχήματα που μεταφέρουν απόβλητα ελαίων ρυθμίζονται στο Παράρτημα VIΙΙ του Μέρους Α’, το οποίο τροποποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών.
4. Με όμοια απόφαση με αυτή της παρ. 3, μπορούν να ρυθμίζονται οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την εφαρμογή της παρ. 2 σε άλλα ρεύματα επικινδύνων αποβλήτων.
5. Οι υγειονομικές μονάδες της παρ. 5 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ.146163/3.5.2012 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Β’ 1537), οι οποίες δεν υπόκεινται σε περιβαλλοντική αδειοδότηση, καθώς και τα ιδιωτικά ιατρεία, όπως αυτά ορίζονται στο π.δ. 84/2001 (Α’ 70), πλην ψυχιατρικών και παιδοψυχιατρικών ιατρείων και τα φαρμακεία, υποχρεούνται να παραδίδουν τα παραγόμενα από τη δραστηριότητά τους Επικίνδυνα Απόβλητα Υγειονομικών Μονάδων (ΕΑΥΜ) της περ. ii) της παρ. 1 του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ.146163/2012 κοινής απόφασης σε εταιρείες συλλογής και μεταφοράς ΕΑΥΜ, οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη άδεια της περ. 1.2 της παρ. 1 του άρθρου 11 της ανωτέρω κοινής απόφασης, κατόπιν σχετικής σύμβασης. Οι εταιρείες συλλογής και μεταφοράς ΕΑΥΜ της παρούσας υποχρεούνται να καταχωρούν σε τυποποιημένη ηλεκτρονική φόρμα, σύμφωνα με την περ. η) της παρ. 2 του άρθρου 51, ανά εξάμηνο τα ακόλουθα στοιχεία σχετικά με τα παραληφθέντα ΕΑΥΜ από τις υπόχρεες υγειονομικές μονάδες της παρούσας για λογαριασμό τους: α) τον όγκο των παραληφθέντων ΕΑΥΜ, β) τον κωδικό ΕΚΑ, γ) την κατηγορία των ΕΑΥΜ, δ) τη συχνότητα συλλογής, ε) τον προορισμό διαχείρισης και στ) την εργασία διαχείρισης.
Αρχική Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»Άρθρο 43 Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 17 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
Άρθρο 43 Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 17 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Άρθρο 1 Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 1 της Οδηγίας (EΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Β’ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2018/851 ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2018 ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2008/98/ΕΚ ΓΙΑ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ (L 150) ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ Γενικές διατάξεις Άρθρο 2 Εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 2 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 3 Ορισμοί (Άρθρο 3 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 Ιεράρχηση των αποβλήτων (Άρθρο 4 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 4 Ιεράρχηση των αποβλήτων (Άρθρο 4 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 5 Υποπροϊόντα (Άρθρο 5 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Αποχαρακτηρισμός αποβλήτων και κατάλογος αποβλήτων (Άρθρο 6 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 6 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7 Κατάλογος αποβλήτων (Άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 7 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 7 Κατάλογος αποβλήτων (Άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 7 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 8 Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού (Άρθρο 8 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 9 Γενικές ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά τα Προγράμματα Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού (ΠΔΕΠ) (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 Προγράμματα Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού για νέες κατηγορίες προϊόντων (Άρθρο 8 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851, άρθρο 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και άρθρο 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 Υποχρεώσεις παραγωγών (Άρθρο 8 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 11 Υποχρεώσεις παραγωγών (Άρθρο 8 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ρυθμίσεις για τους Φορείς ΣΕΔ (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 13 Έγκριση λειτουργίας ΣΕΔ (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Όροι και προϋποθέσεις για τη διάθεση στην αγορά των συσκευασιών και των προϊόντων που εμπίπτουν σε ΠΔΕΠ (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 ΕΜΠΑ – Διασύνδεση με το ΓΕΜΗ και άλλα μητρώα (Άρθρο 8α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 9 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ Πρόληψη – Προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση – Ανάκτηση – Διάθεση Άρθρο 16 Προώθηση βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης (Περ. α’, β’ και γ’ της παρ. 1 του άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Υποχρέωση ενημέρωσης περί επισκευάσιμων και αναβαθμίσιμων προϊόντων (Περ. β’, δ’ και ε’ της παρ. 1 του άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Δημιουργία Κέντρων Δημιουργικής Επαναχρησιμοποίησης Υλικών (Περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 Απαγόρευση καταστροφής προϊόντων (Περ. δ’ παρ. 1 άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 20 Απόβλητα τροφίμων (Περ. ζ’ και η’ της παρ. 1 άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και παρ. 2α του άρθρου 29 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την περ. γ’ της παρ. 22 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 21 Διεύρυνση φορολογικών κινήτρων για δωρεές με σκοπό την ενθάρρυνση της πρόληψης – επαναχρησιμοποίησης (Περ. δ’ και η’ της παρ. 1 του άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Υποχρέωση κοινοποίησης πληροφοριών στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Χημικών Προϊόντων (Περ. θ’ της παρ. 1 του άρθρου 9 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί από την παρ. 10 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Ανάκτηση αποβλήτων (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 24 Ανάκτηση – Απόβλητα μονάδων εντατικής εκτροφής πουλερικών ή χοίρων (Παρ. 1 άρθρου 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση (Άρθρο 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 12 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Χωριστή συλλογή – Κατηγοριοποίηση μέσων συλλογής αποβλήτων (Παρ. 1 άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 27 Χωριστή συλλογή και ανακύκλωση στις σχολικές μονάδες και τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (Παρ. 1 άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 28 Πρόβλεψη χώρου στις νέες οικοδομές για τη συλλογή και αποθήκευση των αστικών αποβλήτων (Παρ. 1 άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 29 Πράσινα Σημεία (Παρ. 1 άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 30 Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων (ΑΕΚΚ) (Τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την περ. β’ της παρ. 12 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 31 Αναβάθμιση της λειτουργίας των Κέντρων Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Φορολογικές αποσβέσεις για το κόστος αναβάθμισης των ΚΔΑΥ Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 32 Φορολογικές αποσβέσεις για το κόστος αναβάθμισης των ΚΔΑΥ Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 4172/2013 (Άρθρο 10 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων (Άρθρο 11α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 13 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 33 Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων (Άρθρο 11α της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 13 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Διάθεση (Άρθρο 12 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 14 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ Διαχείριση αποβλήτων Άρθρο 35 Προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος (Άρθρο 13 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ Διαχείριση αποβλήτων Άρθρο 35 Προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος (Άρθρο 13 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Κόστος (Άρθρο 14 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 15 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 37 Θέσπιση συστήματος «πληρώνω όσο πετάω» (Άρθρο 14 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 4 του άρθρου 1 και την παρ. 15 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 38 Τέλος ταφής (Άρθρο 14 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και την παρ. 15 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 Κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης ΦοΔΣΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Δίκτυο ενημέρωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Ευθύνη για τη διαχείριση των αποβλήτων (Άρθρο 15 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)Άρθρο 41 Ευθύνη για τη διαχείριση των αποβλήτων (Άρθρο 15 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 42 Αρχές της αυτάρκειας και της εγγύτητας (Άρθρο 16 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)Άρθρο 42 Αρχές της αυτάρκειας και της εγγύτητας (Άρθρο 16 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 43 Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 17 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Απαγόρευση ανάμειξης επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 18 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 16 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 44 Απαγόρευση ανάμειξης επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 18 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 16 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 45 Σήμανση επικίνδυνων αποβλήτων (Άρθρο 19 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 46 Επικίνδυνα απόβλητα παραγόμενα από νοικοκυριά (Άρθρο 20 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί από την παρ. 17 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Απόβλητα έλαια (Άρθρο 21 της Οδηγίας (ΕΕ) 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 18 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 Υποχρεώσεις συλλογής και μεταφοράς αμιάντου και λοιπών επικίνδυνων αποβλήτων (Παρ. 1 του άρθρου 15 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Πρόληψη επικινδυνότητας διαχείρισης αποβλήτωνΆρθρο 49 Πρόληψη επικινδυνότητας διαχείρισης αποβλήτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 50 Βιολογικά απόβλητα (βιοαπόβλητα) (Άρθρο 22 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 19 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 51 Συστήματα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης σε εγκαταστάσεις διαχείρισης αποβλήτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 52 Έκδοση αδειών (Άρθρο 23 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 53 Καταχώριση – Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων (Άρθρο 26 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ Σχέδια και προγράμματα Άρθρο 54 Σχέδια διαχείρισης αποβλήτων (Άρθρο 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 21 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851, άρθρο 30 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, άρθρο 14 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 55 Εθνικός και Περιφερειακός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων (Άρθρο 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 21 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Αποβλήτων (ΤΣΔΑ) (Άρθρο 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 21 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 57 Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων (Άρθρο 29 της Οδηγίας όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 22 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 και άρθρο 30 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 58 Συμμετοχή του κοινού (Άρθρο 31 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Συνεργασία (Άρθρο 32 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)Άρθρο 59 Συνεργασία (Άρθρο 32 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 60 Πληροφορίες που υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Άρθρο 33 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 24 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)Άρθρο 60 Πληροφορίες που υποβάλλονται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Άρθρο 33 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 24 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ Επιθεωρήσεις και αρχεία Άρθρο 61 Επιθεωρήσεις και έλεγχοι (Άρθρο 34 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Τήρηση αρχείων – μητρώων (Άρθρο 35 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 25 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ Ειδικότερες ρυθμίσεις για τη βελτίωση διαχείρισης των αποβλήτων Άρθρο 63 Δημιουργία Δικτύου Μονάδων Ενεργειακής Αξιοποίησης Αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 Ειδικές ρυθμίσεις για τις μονάδες παρασκευής εδαφοβελτιωτικών / λιπάσματος (κομπόστ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Κανονισμός καθαριότητας ο.τ.α. α’ βαθμού
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ Κυρώσεις Άρθρο 66 Επιβολή της εφαρμογής και κυρώσεις (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 67 Έλεγχοι Ε.Ο.ΑΝ. (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 68 Ποινικές κυρώσεις (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 69 Διοικητικές κυρώσεις που επιβάλει ο Ε.Ο.ΑΝ. (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 70 Συνέπειες μη συμμόρφωσης με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ Τελικές διατάξεις Άρθρο 71 Υποβολή εκθέσεων (Άρθρο 37 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί από την παρ. 27 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ Τελικές διατάξεις Άρθρο 71 Υποβολή εκθέσεων (Άρθρο 37 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί από την παρ. 27 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 72 Παραρτήματα Μέρους Β’ (Άρθρο 3 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851, άρθρο 7 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 7 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851, άρθρο 29 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 22 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851, άρθρο 4 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2018/852 ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2018 ΓΙΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 94/62/ΕΚ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΡΡΙΜΜΑΤΑ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ Άρθρο 73 Πεδίο εφαρμογής (Άρθρο 1 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 1 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852 και άρθρο 2 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 74 Ορισμοί (Άρθρο 3 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 2 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 75 Πρόληψη (Παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 76 Μέτρα διαχείρισης των πλαστικών σακουλών μεταφοράς (Παρ. 1α του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 77 Μέτρα για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) (Παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)Άρθρο 77 Μέτρα για τα πλαστικά μπουκάλια με ετικέτα από πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC) (Παρ. 1 του άρθρου 4 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 78 Επαναχρησιμοποίηση (Άρθρο 5 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ, όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 79 Ανάκτηση και ανακύκλωση (Άρθρο 6 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 5 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 80 Κανόνες σχετικά με τον υπολογισμό της επίτευξης των στόχων (Άρθρο 6α της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει προστεθεί με την παρ. 6 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 81 Πρόγραμμα Διευρυμένης Ευθύνης Παραγωγού συσκευασιών (Άρθρο 7 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί από την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 82 Χρήση δευτερογενών πρώτων υλών στην παραγωγή συσκευασίας (Παρ. 4 του άρθρου 6 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 3 του άρθρου 1 της Οδηγίας 2004/12/ΕΚ)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 83 Συστήματα επιστροφής, συλλογής και ανάκτησης (Άρθρο 7 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 Όροι και προϋποθέσεις για τη διαχείριση των συσκευασιών (Άρθρα 9 και 11 και παρ. 1 του Παραρτήματος ΙΙ της Οδηγίας 94/62/ΕΚ)Άρθρο 84 Όροι και προϋποθέσεις για τη διαχείριση των συσκευασιών (Άρθρα 9 και 11 και παρ. 1 του Παραρτήματος ΙΙ της Οδηγίας 94/62/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 Συστήματα πληροφόρησης και υποβολή στοιχείων (Άρθρο 12 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)Άρθρο 85 Συστήματα πληροφόρησης και υποβολή στοιχείων (Άρθρο 12 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί από την παρ. 11 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 Όροι και προϋποθέσεις για την εναλλακτική διαχείριση των δημοτικών αποβλήτων συσκευασιών (Άρθρο 7 της Οδηγίας 94/62/ΕΚ όπως έχει αντικατασταθεί με την παρ. 8 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/852)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 Σήμανση συσκευασιών και σύστημα αναγνώρισης (Άρθρο 8 της Οδηγίας 94/62 όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 4 του άρθρου 1 της Οδηγίας 2004/12/ΕΚ)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Διοικητικές κυρώσεις (Άρθρο 36 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 26 του άρθρου 1 της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 89 Παραρτήματα Μέρους Γ’
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ Άρθρο 90 Επωνυμία, σκοπός και αρμοδιότητες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Όργανα διοίκησηςΆρθρο 91 Όργανα διοίκησης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 Διοικητικό Συμβούλιο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 Πόροι του Ελληνικού Οργανισμού ΑνακύκλωσηςΆρθρο 93 Πόροι του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 Προγραμματικές συμβάσεις – Μνημόνια συνεργασίαςΆρθρο 94 Προγραμματικές συμβάσεις – Μνημόνια συνεργασίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 95 Οργανωτική διάρθρωσηΆρθρο 95 Οργανωτική διάρθρωση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 Γενικός Διευθυντής, Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και ΤμημάτωνΆρθρο 96 Γενικός Διευθυντής, Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Τμημάτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 Οργάνωση, στελέχωση και λειτουργία του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 98 Διαδικασία σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου για την υλοποίηση των δράσεων του Ελληνικού Οργανισμού ΑνακύκλωσηςΆρθρο 98 Διαδικασία σύναψης συμβάσεων μίσθωσης έργου για την υλοποίηση των δράσεων του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΜΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ Άρθρο 99 Ειδικότερη ρύθμιση θεμάτων για τη μείωση κατανάλωσης πλαστικών προϊόντων – Τροποποίηση του άρθρου 4 του ν. 4736/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν. 4736/2020 – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 4736/2020Άρθρο 100 Εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν. 4736/2020 – Τροποποίηση του άρθρου 19 του ν. 4736/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 101 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 102 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 102 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
3 Ιουνίου 2021, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
10 Ιουνίου 2021, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 358 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 43 Παράγραφοι 2 και 3 – Παράρτημα VIII
Στο παραπάνω άρθρο και στο Παράρτημα VΙΙΙ, που το άρθρο παραπέμπει, αναφέρεται ότι η εφαρμογή τοποθέτησης των ηλεκτρονικών συστημάτων εντοπισμού θέσης (GPS) θα γίνει κατά την έννοια της ΚΥΑ 48941/3564/2012.
Άλλοι νόμοι και ΚΥΑ που εμπλέκονται στην ανωτέρω εφαρμογή του GPS είναι :
ΚΥΑ 30376/3284/2013 τροποποίηση της ΚΥΑ 48941/3564.
Νόμος 3054/2002 άρθρο 2. Αποσαφηνίζει ποια οχήματα υποχρεούνται στην τοποθέτηση GPS ήτοι τα οχήματα ΦΙΧ και ΦΔΧ μεταφοράς πετρελαιοειδών και ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία έναρξης εφαρμογής.
ΥΑ 4008228/2018, που αναφέρεται στην λειτουργία του Κέντρου Λήψης Σημάτων.
Βάσει όλων των ανωτέρω επισημαίνεται ότι η τοποθέτηση του GPS στα οχήματα μεταφοράς Αποβλήτων (Λιπαντικών) Ελαίων είναι μεν υποχρεωτική η εφαρμογή της όμως δεν δύναται να λειτουργήσει άμεσα διότι μέχρι σήμερα δεν λειτουργεί το Κέντρο Λήψης Σημάτων την έναρξη λειτουργίας του οποίου θα ανακοινώσει ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων στο μέλλον.
Δεν είναι σκόπιμο αυτή τη στιγμή να αναφερθούμε σε θέματα λειτουργίας του GPS πχ πώς θα ενημερώνονται τα ΣΕΔ για τα αποτελέσματα εντοπισμού των μέσων που μεταφέρουν τα Απόβλητα (Λιπαντικά) Έλαια, ή αν το GPS θα λειτουργεί με 2 IP κα, διότι πρωταρχική ανάγκη είναι η λειτουργία του Κέντρου Λήψης Σημάτων.
Πλέον δε των παραπάνω στο Παράρτημα VIII δεν διευκρινίζεται αν τα απόβλητα (λιπαντικά) έλαια θα συμπεριληφθούν στην κατηγορία των αποβλήτων που απαιτείται η ύπαρξη ADR γεγονός που κατά την γνώμη μας είναι άμεσης προτεραιότητας και πρέπει να συμπεριληφθεί στο εν λόγω Παράρτημα.
Προτείνεται η προσθήκη παραγράφου στο Παράρτημα VIII το οποίο να αναφέρει :
Η μεταφορά των αποβλήτων (λιπαντικών) ελαίων πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις περί μεταφοράς Επικινδύνων αποβλήτων ADR.
Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή/και διευκρίνιση.
Με Εκτίμηση
ΕΝ.ΔΙ.Α.Λ.Ε. ΑΕ
Σχετικά με την Παρ. 5 προτείνεται, αντί της καταχώρησης του όγκου των παραληφθέντων ΕΑΥΜ, να απαιτείται η καταχώρηση των κιλών των παραληφθέντων ΕΑΥΜ. Σε όλα τα υπόλοιπα είδη αποβλήτων που καταχωρούνται στο ΗΜΑ χρησιμοποιείται ως μονάδα η μάζα και όχι ο όγκος, έως σήμερα, με μεγάλη επιτυχία.
Επιπλέον προτείνεται η διασύνδεση του μητρώου με την ΑΑΔΕ για ευχερή καταγραφή και έλεγχο των παραγωγών.
Σχετικά με την Παρ. 2. του Αρθ. 43:
Δεδομένου ότι στον κωδικό 16 καταχωρούνται – κατηγοριοποιούνται απόβλητα που χρήζουν ιδιαίτερης διαχείρισης λόγω της φύσης τους, καθώς σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες είναι η τελευταία επιλογή κατάταξης στις διαδικασίες χαρακτηρισμού-κατηγοριοποίησης των αποβλήτων, δεν γίνεται αντιληπτό γιατί θα πρέπει να υπάρχει αυτή η «έκπτωση» στον έλεγχο παρακολούθησης κατά την οδική μεταφορά των εν λόγω αποβλήτων.
Δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αιτιολογία για την εξαίρεση από την υποχρεωτική χρήση GPS των οδικών μέσων μεταφοράς αποβλήτων με ΕΚΑ 16, την ώρα που θα εφαρμοστεί σε όλα τα υπόλοιπα επικίνδυνα του καταλόγου, ακόμα και παρεμφερή (πχ 20 01 33*)
Στο τέλος της παρ. 2 να προστεθεί η φράση:
«Το εν λόγω ηλεκτρονικό σύστημα ιχνηλάτησης συνιστά εξειδικευμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα που εξασφαλίζει την ορθή περιβαλλοντική διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, αποτυπώνοντας με τρόπο που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση, τη θέση και το χρόνο προέλευσης – συλλογής και τελικής ή ενδιάμεσης διάθεσης του αποβλήτου, το βάρος (μικτό και καθαρό), καθώς και στοιχεία που μαρτυρούν το ίχνος της διαδρομής του, εις τρόπον ώστε να είναι δυνατός ο εντοπισμός της θέσης του οχήματος σε πραγματικό χρόνο».
Ανάγκη είναι η στρέβλωση της νομοθεσίας Ν. 146163/2012, όπως τροποποιήηκε με την 41848/1848/2017 Β’ 3649 να διορθωθεί διότι επιτελείται περιβαλλοντικό έγκλημα με την μη παράδοση αποβλήτων από τις υγειονομικές μονάδες επί 11 μήνες και με την παράδοση μόνο τον 12ο μήνα, οπότε και απέναντι στον νόμο υπάρχει κάλυψη. Δυστυχώς του υπόλοιπους 11 μήνες τα μολυσματικά των μικρών αυτών μονάδων καταλήγουν στους πράσινους κάδους επιμολύνοντας και τα υπόλοιπα αστικά απορρίμματα. Η προτεινόμενη αύξηση των υπόχρεων είναι περιβαλλοντικά αναγκαία, ενώ λόγω του τεράστιου αριθμού των νέων υπόχρεων (ιατροί, φαρμακοποιοί, κτηνίατροι,γηροκομεία και άλλοι φορείς νοσηλείας) ίσως δόκιμο, την ενημε΄ρωση του ΗΜΑ να την κάνει κάθε υπόχρεος για λογαριασμό του, ώστε να είναι ελεγχόμενες οι ποσότητες, σε συνδυασμό με τις αντίστοιχες αναρτήσεις των εταιριών διαχείρισης αποβλήτων.
ρέπει να ανακληθεί η ΚΥΑ 41848/1848 ΦΕΚ 3649Β, τροποποίηση της 146163/2012 η οποία δίνει το δικαίωμα σε παραγωγούς ΕΑΥΜ μέχρι 100 ετησίως να τα αποθηκεύουν για ένα έτος σε θερμοκρασία -18c διότι παρατηρείται το φαινόμενο είτε ένα δρομολόγιο γίνει τον χρόνο είτε δώδεκα, τα κιλά παραλαβής είναι τα ίδια διότι απλά αποθηκεύονται τα απόβλητα του τελευταίου μήνα με ότι αυτό συνεπάγεται για την Δημόσια Υγεία και το Περιβάλλον.
Στους υπόχρεους πρέπει να συμπεριληφθούν ονομαστικά τα Κτηνιατρεία , τα καταστήματα δερματοστιξίας και τα κέντρα ομορφιάς και περιποίησης.
Επίσης θα πρέπει να γίνει απαραίτητο δικαιολογητικό η προσκόμιση σύμβασης για την άδεια λειτουργίας.
Συμπληρωματικό του σχολίου σχετικά με ηλεκτρονικό έλεγχο συμμόρφωσης υγειονομικών μονάδων (ΥΜ).
Σχετικά με την ευθύνη των φορέων διαχείρισης για την ενημέρωση των αρχείων ΗΜΑ και για αποφυγή συναλλαγής τους με ΥΜ ώστε να δηλώνονται μη συμμορφούμενες ΥΜ σαν συμμορφούμενες, ο έλεγχος θα μπορεί να γίνεται δειγματοληπτικά από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΝ ή του Υπ. Υγείας στον φορέα διαχείρισης και η συμμόρφωση κάθε μονάδας θα αποδεικνύεται με τα αντίστοιχα ειδικά συνοδευτικά έντυπα, τιμολόγια κλπ.
Ποιό εύκολος και εξονυχιστικός ο έλεγχος σε 15 εταιρίες παρά σε 30.000+ υπόχρεους.
Συγχαρητήρια για την προσθήκη και άλλων υγειονομικών μονάδων (YM) στους υπόχρεους διαχείρισης ΕΑΥΜ, με αποτέλεσμα την απομάκρυνση από τα αστικά απορρίμματα αρκετών τόνων ΕΑΥΜ τα οποία επιμολύνουν τα αστικά απορρίμματα και δημιουργούν κινδύνους για τους εργαζόμενους στην καθαριότητα αλλά και στο έδαφος από την έκπλυσή τους.
Ωστόσο είναι ανάγκη να διορθωθεί μια στρέβλωση της Νομοθεσίας που έγινε με την τροποποίησή της με Αριθμ. Οικ. 41848/1848/2017 Β’ 3649 και συγκεκριμένα στα άρθρα 2 και 3 όπου προβλέπεται η αποθήκευση των ΕΑΥΜ σε θεμοκρασίες -18 βαθμούς C για διάστημα έως 12 μήνες.
Πρακτικά Καμία υγειονομική μονάδα και ειδικά τα πολλά μικρά ιδιωτικά ιατρεία, τα μικροβιολογικά εργαστήρια κλπ δεν διατηρεί τα υγειονομικά της απόβλητα σε τέτοιους ειδικούς χώρους, οι οποίοι έχουν πολύ υυψηλό κόστος και σημαντική όχληση, οπότε και τα απορρίπτουν παρανόμως σε κοινούς κάδους αστικών αποβλήτων (πράσινο και μπλε κάδο) με τεράστιο πρόβλημα για τη δημόσια υγεία!
Επικαλούμενοι ότι τα αποθηκεύουν σε κατάλληλες συνθήκες επί 12 μήνες, καλούν τις εταιρείες αποκομιδής μία φορά τον χρόνο και τους παραδίδουν ελάχιστα απόβλητα, συνήθως του μήνα εκείνου, έχοντας απορρίψει τα απόβλητα 11 μηνών στα κοινά σκουπίδια.
Αναγκαία είναι λοιπόν η επάνοδος στα δεδομένα της Νομοθεσίας της ΚΥΑ 146163/7.5.2012 (ΦΕΚ 1537Β΄’) με τις ακόλουθες προβλέψεις αποθήκευσης:
εως 30 ημέρες στις ΥΜ Μικροβιολογικά εργαστήρια, Οδοντιατρεία και Κτηνιατρεία για ποσότητες ως 500 λίτρα και σε θερμοκρασίες φύλαξης στους 0 βαθμούς C, όπως εξάλλου προβλέπεται στην συγκεκριμένη τροποποίηση στα άρθρα 2 και 3 στο δεύτερο σκέλος της κάθε παραγράφου που προαναφέραμε.
εως 90 ημέρες στις ΥΜ Ιατρεία και φαρμακεία των οποίων η παραγωγή θα εντείνεται στην διάρκεια των εμβολιαστικών περιόδων, ενώ άλλες τρεις φορές ετησίως θα καλύπτουν πλήρως τις παραγωγές των ΥΜ αυτών.
Στις ΥΜ απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών, ανεξαρτήτως ειδικότητας, βάσει του άρθρου 2 της Αριθμ. Οικ. 41848/1848/2017 Β’ 3649, εως 90 ημέρες με εξαίρεση τους θερινούς μήνες, έως 30 ημέρες.
Δεν έχετε κάνει καμία πρόβλεψη για τον έλεγχο των χιλιάδων νέων υπόχρεων διαχείρισης ΕΑΥΜ ως προς την τήρηση των επιταγών της Νομοθεσίας και της επιβολής ανάλογων προστίμων για τους μη συμμορφούμενους. Ως γνωστόν χωρίς έλεγχο δεν συμμορφώνεται κανείς.
Εξάλλου οι Επιθεωρητές κάθε φύσης (Υγείας, περιβάλλοντος, κλπ.) δεν αρκούν ώστε να ελέγξουν όλες αυτές τις μικρές υγειονομικές μονάδες.Μια πρόταση είναι η ακόλουθη και σχετικά εύκολη τώρα που τα διάφορα πληροφοριακά συστήματα διασυνδέονται μεταξύ τους.
Βάσει των ΚΑΔ των ΥΜ που υπάρχουν στην ΑΑΔΕ είναι πολύ εύκολο να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό αρχείο όλων των υπόχρεων προς διαχείριση το οποίο να είναι συνδεδεμένο με το ΗΜΑ (Ηλεκτρονικό Μητρώο Αποβλήτων). Σε αυτό οι εταιρίες διαχείρισης θα έχουν πρόσβαση και θα μπορούν να ενημερώνουν το αρχείο κλικάροντας τον εκάστοτε συμβαλλόμενο. Στο τέλος της χρονιάς θα υπάρχει έλεγχος και καταλογισμός αυτόματος ενός τέλους περιβαλλοντικής προστασίας,το οποίο θα μπορεί να είναι της τάξης των 500,00€ ανά δραστηριότητα-πολύ μεγαλύτερο του κόστους διαχείρισης αποβλήτων συνολικά για ένα ιατρείο. Η επαναλαμβανόμενη μη συμμόρφωση μπορεί να επιφέρει μεγαλύτερο τέλος στο επόμενο έτος. Όλα αυτά θα μπορούν να γίνονται αυτόματα μέσω του ΗΜΑ στο οποίο η ΑΑΔΕ θα έχει πρόσβαση. Δεν υπάρχει πιο ασφαλής τρόπος και άκοπος για το ΥΠΕΝ,για την συμμόρφωση όλων των μικρών υγειονομικών μονάδων που μέχρι τώρα δεν κάνουν τίποτα και δεν θα κάνουν αν δεν υπάρχει έλεγχος. Σημαντική η υποχρέωση των φορέων διαχείρισης που θα φέρουν την ευθύνη ενημέρωσης των αρχείων του ΗΜΑ με όποιες παραμέτρους οφείνουν να συμπληρώνουν (π.χ. αριθμό αποκομιδών αποβλήτων κλπ.) διότι από την μη καταχώρηση, μια ΥΜ συμμορφούμενη θα πάρει άδικα πρόστιμο.