Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος και η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου ΠΕΚΑ είναι αρμόδιες για την εφαρμογή και το συντονισμό των μέτρων προστασίας που προβλέπονται στις διατάξεις της παρούσας απόφασης, καθώς και για την παρακολούθηση της εφαρμογής τους.
2. Οι αρμόδιες υπηρεσίες των κατά τόπο αποκεντρωμένων Διοικήσεων καθώς και οι κατά τόπο αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφερειακής και τοπικής αυτοδιοίκησης είναι υπεύθυνες για την εξειδίκευση και αποτελεσματική εφαρμογή των ρυθμίσεων της απόφασης αυτής σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Άρθρο 20 Αρμόδιες αρχές
Δεν είναι σαφής ο διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων εφαρμογής της απόφασης του Σχεδίου ΚΥΑ από τις διευθύνσεις του ΠΕΚΑ και τις Περιφερειακές Διοικήσεις.
Η παρ.2 του άρθρου 20 αντιτίθεται σε όσα ορίζονται στη παρ.1 του άρθρου 20 στην οποία αναφέρεται ότι: «1.Η Γενική Διεύθυνση Περιβάλλοντος και η Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Προστασίας Δασών και Φυσικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου ΠΕΚΑ είναι αρμόδιες για την εφαρμογή και το συντονισμό των μέτρων προστασίας που προβλέπονται στις διατάξεις της παρούσας απόφασης, καθώς και για την παρακολούθηση της εφαρμογής τους.» καθορίζοντας ότι για την αποτελεσματική εφαρμογή των ρυθμίσεων της απόφασης είναι υπεύθυνες οι υπηρεσίες της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Είναι ασαφές τι σημαίνει «εξειδίκευση των ρυθμίσεων της απόφασης» από τις Περιφερειακές και τοπικές υπηρεσίες καθώς δίνεται η δυνατότητα για διαφορετική ερμηνεία της απόφασης μεταξύ των διαφόρων τοπικών υπηρεσιών.
Οι κατευθύνσεις της απόφασης αυτής οφείλουν να είναι συγκεκριμένες και να ερμηνεύονται κατά τον ίδιο τρόπο από όλες τις υπηρεσίες.
γιατί δεν αναφερετε τις αρμόδιες αρχές ..μηπως δεν τις ξερετε???
Προτεινόμενες προσθήκες στο άρθρο 20
3. Οι κατά τόπο αρμόδιες περιφερειακές Δασικές Υπηρεσίες και Δασικές Υπηρεσίες των γενικών διοικήσεων είναι αρμόδιες για την παρακολούθηση και τον έλεγχο εφαρμογής όλων των άρθρων του παρόντος, την διαπίστωση και αναφορά των σχετικών παραβάσεων σε άλλες αρμόδιες αρχές του κράτους σε ολόκληρη της την έκταση των Ζ.Ε.Π. ανεξαρτήτως του χαρακτήρα της. Επίσης είναι αρμόδιες για την άσκηση δίωξης των παραβάσεων που εμπίπτουν στις διατάξεις της Δασικής Νομοθεσίας.
4. Για την αποτελεσμάτικότερη εφαρμογή των όρων του παρόντος οι κατά τόπο αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες θα πρεπει εντός έτους από την δημοσίευση του νόμου να προχωρήσουν σε αυτεπάγγελτη έκδοση πράξεως χαρακτηρισμού κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 14-Ν.998/1979 όπως τροποποιήθηκε συμπληρώθηκε και ισχύει σήμερα για το σύνολο των εκτάσεων Ζ.Ε.Π. περιοχής ευθύνης τους, ώστε να διευκρινιστούν πλήρως οι ζώνες αρμοδιότητας των Υπηρεσιών.
5. Για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των όρων του παρόντος οι αρμόδιες κατά τόπους δασικές αρχές θα πρέπει εντός έτους από την δημοσίευση του Νόμου να προχωρήσουν στην εκδοση Δασικών Απαγορευτικών Διατάξεων για το σύνολο των άρθρων του παρόντος Νόμου, που έχουν εφαρμογή στην εκάστοτε ΖΕΠ περιοχής ευθύνης τους.
6.Η καθυστέρηση πλέον του έτους στην εφαρμογή των παραγράφων 4,5 του παρόντος άρθρου, η πλημμελής παρακολούθηση του ελέγχου εφαρμογής παρ.3, αλλά και η απλή επίκληση «ελλείψεων μέσων και προσωπικού και αδυναμιών της Υπηρεσίας» κατά την εκτέλεση του συγκεκριμένου καθήκοντος συνιστούν πειθαρχικό αδίκημα της «βαρειάς αμέλειας», και διώκονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού κώδικα.