Στον ν. 3468/2006 (Α’ 129) προστίθεται άρθρο 32ΣΤΑ ως εξής:
«Άρθρο 32ΣΤΑ
Προώθηση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών
(Άρθρο 25 Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001)
1. Για την προώθηση της χρήσης της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών, οι προμηθευτές καυσίμων της παρ. 2 συμπεριλαμβάνουν στα καύσιμα που πωλούν σε τελικούς καταναλωτές, στον τομέα των μεταφορών, ποσοστό προερχόμενο από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.), ώστε το μερίδιο ενέργειας από Α.Π.Ε., στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας του τομέα μεταφορών, να ανέλθει τουλάχιστον σε δεκατέσσερα τοις εκατό (14%), μέχρι το έτος 2030, υπολογιζόμενο σύμφωνα με τη μεθοδολογία του παρόντος και των άρθρων 32ΣΤΒ και 32ΣΤΓ.
2. Υπόχρεοι για την εφαρμογή του παρόντος είναι οι προμηθευτές καυσίμων των ακόλουθων κατηγοριών:
α) οι κάτοχοι άδειας εμπορίας κατηγορίας Α’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3054/2002 (Α’ 230),
β) οι κάτοχοι άδειας εμπορίας κατηγορίας Γ ’ της παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3054/2002,
γ) οι κάτοχοι άδειας λιανικής εμπορίας των περ. α και β της παρ. 3 του άρθρου 7 του ν. 3054/2002,
δ) οι προμηθευτικοί συνεταιρισμοί και κοινοπραξίες της παρ. 10 του άρθρου 7 του ν. 3054/2002,
ε) οι κάτοχοι άδειας προμήθειας φυσικού αερίου του άρθρου 81 του ν. 4001/2011 (Α’ 179).
Ομάδα προμηθευτών καυσίμων μπορεί να επιλέξει να εκπληρώσει από κοινού τις υποχρεώσεις του παρόντος. Στην περίπτωση αυτή η ομάδα προμηθευτών θεωρείται ως ένας (1) και μόνο προμηθευτής για τους σκοπούς του παρόντος.
3. Για τον υπολογισμό του ελάχιστου μεριδίου της παρ. 1, λαμβάνονται υπόψη:
α) τα ανανεώσιμα υγρά και αέρια καύσιμα μεταφορών μη βιολογικής προέλευσης, ακόμη και όταν χρησιμοποιούνται ως ενδιάμεσα προϊόντα για την παραγωγή συμβατικών καυσίμων, και
β) τα καύσιμα ανακυκλωμένου άνθρακα.
Εντός του ελάχιστου μεριδίου που αναφέρεται στην παρ. 1, η συνεισφορά των προηγμένων βιοκαυσίμων και των βιοαερίων, που παράγονται από τις πρώτες ύλες του Μέρους Α του Παραρτήματος 6, ως μερίδιο της ακαθάριστης τελικής κατανάλωσης ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, ανέρχεται σε τουλάχιστον ένα τοις εκατό (1%), το έτος 2025 και τουλάχιστον τρία και μισό τοις εκατό (3,5%), έως το έτος 2030.
Οι προμηθευτές καυσίμων, που προμηθεύουν καύσιμα με τη μορφή ηλεκτρικής ενέργειας και ανανεώσιμων υγρών και αέριων καυσίμων μεταφορών μη βιολογικής προέλευσης εξαιρούνται από την υποχρέωση συμμόρφωσης με το ελάχιστο μερίδιο των προηγμένων βιοκαυσίμων και των βιοαερίων που παράγονται από τις πρώτες ύλες του Μέρους Α του Παραρτήματος 6, σε σχέση με τα εν λόγω καύσιμα.
4. Η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, από τη χρήση ανανεώσιμων υγρών και αέριων καυσίμων μεταφορών, μη βιολογικής προέλευσης, πλην των καυσίμων ανακυκλωμένου άνθρακα, είναι τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%), σε σχέση με την 1η Ιανουαρίου 2021.
5. Η Διεύθυνση Α.Π.Ε. και Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι αρμόδια για τη διασφάλιση της τήρησης των κανόνων και υποχρεώσεων του παρόντος και των άρθρων 32ΣΤΒ και 32ΣΤΓ, καθώς και για την εισήγηση επιβολής κυρώσεων του άρθρου 32ΘΑ, περί μη τήρησης των εν λόγω κανόνων και υποχρεώσεων.
6. Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (Κ.Α.Π.Ε.) ορίζεται αρμόδιο για την υποστήριξη της Διεύθυνσης Α.Π.Ε. και Εναλλακτικών Καυσίμων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την εφαρμογή του παρόντος και των άρθρων 32ΣΤΒ, 32ΣΤΓ, 32ΣΤΔ, 32ΣΤΕ, 32Ζ, 32Η και 32Θ.
Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι απαιτούμενες δράσεις που υλοποιεί το Κ.Α.Π.Ε. και ιδίως η κατάρτιση και επικαιροποίηση Μητρώου των προμηθευτών της παρ. 2, η παραλαβή και ο έλεγχος των υποβαλλόμενων από αυτούς στοιχείων, η συνεργασία με τις αδειοδοτούσες αρχές των προμηθευτών καυσίμων και με τους αρμόδιους φορείς για την τήρηση στατιστικών και λοιπών στοιχείων που σχετίζονται με τον έλεγχο της τήρησης των υποχρεώσεων των άρθρων 32ΣΤΑ, 32ΣΤΒ, 32ΣΤΓ, 32ΣΤΔ, 32ΣΤΕ, 32Ζ, 32Η και 32Θ, η υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης, καθώς και κάθε άλλη σχετική ενέργεια ή δράση για την εφαρμογή του παρόντος.
Οι δαπάνες για τις δράσεις της παρούσας θεωρούνται επιλέξιμες στο πλαίσιο υλοποίησης συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, εφόσον πληρούνται οι σχετικές προϋποθέσεις.
7. Με αποφάσεις του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας:
α) καθορίζονται ενδιάμεσοι στόχοι, ανά έτος ή άλλη χρονική περίοδο για την επίτευξη του στόχου της παρ. 1,
β) δύναται να μεταβάλλονται οι κατηγορίες των υπόχρεων προμηθευτών καυσίμων και φορέων ενέργειας της παρ. 2,
γ) δύναται να απαλλάσσονται κατηγορίες προμηθευτών καυσίμων και φορέων ενέργειας από τις υποχρεώσεις της παρ. 1,
δ) δύναται να τίθενται διακρίσεις μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών προμηθευτών καυσίμων και φορέων ενέργειας, κατά τον καθορισμό της υποχρέωσής τους, σύμφωνα με την παρ. 1, καθώς και μεταξύ τομέων της αγοράς και χρήσεων ενεργειακών προϊόντων, διασφαλίζοντας ότι λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικοί βαθμοί ωριμότητας και το κόστος των διαφορετικών τεχνολογιών,
ε) δύναται να καθορίζονται οι στόχοι της παρ. 1 με άλλο ισοδύναμο τρόπο, σύμφωνα με τις εκάστοτε εθνικές και ευρωπαϊκές απαιτήσεις,
στ) καθορίζονται η διαδικασία και οι απαιτήσεις πιστοποίησης των προμηθευτών καυσίμων και επαλήθευσης των πληροφοριών που υποβάλλουν σχετικά με την τήρηση των υποχρεώσεων της παρ. 1, η διαδικασία υποβολής και το είδος των πληροφοριών που υποβάλλονται στην αρμόδια Διεύθυνση της παρ. 5 και οι προθεσμίες υποβολής αυτών,
ζ) εξειδικεύονται και συμπληρώνονται τα μέτρα, οι διαδικασίες και οι λεπτομέρειες εφαρμογής του παρόντος.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΨΥΞΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 38 Προώθηση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΑ στον ν. 3468/2006"
#1 Σχόλιο Από ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ A.E. Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 17:22
• Η προτεινόμενη νομοθεσία παρ’ ότι εισάγει μια γενική κατεύθυνση δεν έχει σαφείς οδηγίες. Προκειμένου η αγορά να προετοιμαστεί το γρηγορότερο δυνατό είναι απαραίτητο άμεσα να γίνουν οι απαραίτητες διευκρινήσεις, αναφορικά με τον τρόπο που θα εφαρμοστούν οι οδηγίες. Εναλλακτικά, η αγορά δεν θα είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στις νέες υψηλές απαιτήσεις, όταν αυτό τελικά απαιτηθεί και ως εκ τούτου είτε θα αδυνατεί να επιτύχει τους στόχους είτε θα αναγκαστεί να κατευθυνθεί σε εισαγόμενα βιοκαύσιμα πιθανά με πολλαπλάσιο κόστος.
• Η ανάμειξη και ο έλεγχος της ποιότητας και της ποσότητας των βιοκαυσίμων πρέπει να παραμείνει σε ελεγχόμενα σημεία, με ευθύνη αξιόπιστων εταιρειών, όπως για παράδειγμα είναι οι χώροι των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας, εμποδίζοντας διάφορα κυκλώματα να παρανομούν εκμεταλλευόμενα τις μεγάλες διαφορές τιμών μεταξύ των διαφόρων βιοκαυσίμων τόσο μεταξύ τους όσο και έναντι των ορυκτών καυσίμων.
#2 Σχόλιο Από ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ A.E. Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 17:31
ΑΡΘΡΟ 38, Παράγραφος 1.
Προτείνουμε τα βιοαέρια και τα βιοκαύσιμα που καταναλώνονται σε διεργασίες παραγωγής καυσίμων να προσμετρώνται στον υπολογισμό του ελαχίστου μεριδίου ενέργειας από Α.Π.Ε. βοηθώντας στην επίτευξη του νέου φιλόδοξου στόχου.
ΑΡΘΡΟ 38, Παράγραφος 4.
Η παράγραφος 4:
“4. Η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, από τη χρήση ανανεώσιμων υγρών και αέριων καυσίμων μεταφορών, μη βιολογικής προέλευσης, πλην των καυσίμων
ανακυκλωμένου άνθρακα, είναι τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%), σε σχέση με την 1η Ιανουαρίου 2021.”
Να μεταφερθεί σύμφωνα με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/2001 ως ακολούθως:
Η μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου από τη χρήση των ανανεώσιμων υγρών και αέριων καυσίμων κίνησης μη βιολογικής προέλευσης, πλην των καυσίμων
ανακυκλωμένου άνθρακα είναι τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) από την
1η Ιανουαρίου 2021.