Στο Κεφάλαιο ΒΑ’ του ν. 3468/2006 (Α’ 129) προστίθεται άρθρο 6ΙΕ ως εξής:
«Άρθρο 6ΙΕ
Αξιολόγηση των φραγμών – Συμμετοχή στα καθεστώτα στήριξης
(παρ. 7 άρθρου 22 Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001)
Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας πραγματοποιεί ετησίως αξιολόγηση των φραγμών και των δυνατοτήτων ανάπτυξης των Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας και κατόπιν αυτής, αν κριθεί απαραίτητο, εισηγείται στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας τρόπους και κίνητρα προώθησης και ανάπτυξης αυτών.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 23 Αξιολόγηση των φραγμών – Συμμετοχή στα καθεστώτα στήριξης – Προσθήκη άρθρου 6ΙΕ στον ν. 3468/2006"
#1 Σχόλιο Από The Green Tank Στις 22 Φεβρουάριος, 2023 @ 17:53
Εφόσον ανατίθεται στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) η αξιολόγηση φραγμών και δυνατοτήτων ανάπτυξης ΚΑΕ και η εισήγηση στο ΥΠΕΝ κινήτρων προώθησης και ανάπτυξης αυτών, προτείνουμε να επεκταθεί το έργο αυτό, ώστε το ΚΑΠΕ να αποτελέσει έναν κόμβο πληροφόρησης για τις ΚΑΕ και τις ΕΚΠ. Σκοπός ενός τέτοιου κόμβου πληροφόρησης (ή παρατηρητηρίου) θα είναι η συγκέντρωση και δημοσίευση στοιχείων και δεδομένων για τις ενεργειακές κοινότητες, η παροχή άμεσης πληροφόρησης για όλες τις θεσμικές εξελίξεις, καθώς και η διαμόρφωση προτάσεων για νέα σχήματα χρηματοδότησης, επιχειρηματικά μοντέλα, συμβουλευτική, και άλλα εργαλεία ενίσχυσης του θεσμού.
Πρόταση για προσθήκη νέας παραγράφου 2 στο αρ. 23: Το ΚΑΠΕ είναι αρμόδιο για τη λειτουργία κόμβου πληροφόρησης για τις ΚΑΕ και τις ΕΠΣ καθώς και για την παροχή τεχνικής βοήθειας στις ΚΑΕ και ΕΚΠ. Οι προϋποθέσεις για τα ανωτέρω εξειδικεύονται με Υπουργική Απόφαση του ΥΠΕΝ.
#2 Σχόλιο Από Οργάνωση ΗΛΕΚΤΡΑ ENERGY Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 20:18
Θεωρούμε θετική την ετήσια αξιολόγηση των φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, όπως ορίζει τόσο το άρθρο 22(3) της Οδηγίας 2018/2001 όσο και το άρθρο 59(1)(z) της Οδηγίας 2019/944. Επισημαίνουμε ότι το ΚΑΠΕ, ως αρμόδιος φορέας για αυτή την αξιολόγηση, θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή και δομημένο διάλογο με ΕΚΟΙΝ, και να δίνεται χώρος για την ενσωμάτωση των σχολίων τους. Αναμένουμε επίσης, βάσει του Άρθρου 22(5) της Οδηγίας 2018/2001, να αντικατοπτρίζεται στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ (2023) η πρόοδος της χώρας ως προς την άρση φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, και τα αντίστοιχα υποστηρικτικά μέτρα που έχουν τεθεί.
Αντίστοιχα πρέπει να οριστεί μία υπηρεσία η οποία να επιβλέπει το αν και κατά πόσο οι ΕΚΟΙΝ λειτουργούν βάσει της νομοθεσίας – δηλαδή με στόχο τα περιβαλλοντικά/κοινωνικά οφέλη, καθώς και το πώς γίνεται η διακυβέρνηση και το πώς διαμοιράζουν τα πλεονάσματά τους (αντίστοιχα παραδείγματα εθνικών ελεγκτικών αρχών συναντώνται μεταξύ άλλων στη Λιθουανία και τη Σουηδία).
#3 Σχόλιο Από Ενεργειακή Κοινότητα Αττικής Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 08:15
Θεωρούμε θετική την ετήσια αξιολόγηση των φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, όπως ορίζει τόσο το άρθρο 22(3) της Οδηγίας 2018/2001 όσο και το άρθρο 59(1)(z) της Οδηγίας 2019/944. Επισημαίνουμε ότι το ΚΑΠΕ, ως αρμόδιος φορέας για αυτή την αξιολόγηση, θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή και δομημένο διάλογο με ΕΚΟΙΝ, και να δίνεται χώρος για την ενσωμάτωση των σχολίων τους. Αναμένουμε επίσης, βάσει του Άρθρου 22(5) της Οδηγίας 2018/2001, να αντικατοπτρίζεται στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ (2023) η πρόοδος της χώρας ως προς την άρση φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, και τα αντίστοιχα υποστηρικτικά μέτρα που έχουν τεθεί.
Αντίστοιχα πρέπει να οριστεί μία υπηρεσία η οποία να επιβλέπει το αν και κατά πόσο οι ΕΚΟΙΝ λειτουργούν βάσει της νομοθεσίας – δηλαδή με στόχο τα περιβαλλοντικά/κοινωνικά οφέλη, καθώς και το πώς διακυβερνώνται και το πώς διαμοιράζουν τα πλεονάσματά τους.
#4 Σχόλιο Από Δέσμη Ενεργειακών Κοινοτήτων και Υποστηρικτικών Φορέων Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 13:15
Θεωρούμε θετική την ετήσια αξιολόγηση των φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, όπως ορίζει τόσο το άρθρο 22(3) της Οδηγίας 2018/2001 όσο και το άρθρο 59(1)(z) της Οδηγίας 2019/944. Επισημαίνουμε ότι το ΚΑΠΕ, ως αρμόδιος φορέας για αυτή την αξιολόγηση, θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεχή και δομημένο διάλογο με ΕΚΟΙΝ και να δίνεται χώρος για την ενσωμάτωση των σχολίων τους. Αναμένουμε επίσης, βάσει του Άρθρου 22(5) της Οδηγίας 2018/2001, να αντικατοπτρίζεται στο αναθεωρημένο ΕΣΕΚ (2023) η πρόοδος της χώρας ως προς την άρση φραγμών που αντιμετωπίζουν οι ΕΚΟΙΝ, και τα αντίστοιχα υποστηρικτικά μέτρα που έχουν τεθεί.
Αντίστοιχα πρέπει να οριστεί μία υπηρεσία η οποία να επιβλέπει το αν και κατά πόσο οι ΕΚΟΙΝ λειτουργούν βάσει της νομοθεσίας – δηλαδή με στόχο τα περιβαλλοντικά/κοινωνικά οφέλη, καθώς και το πώς διακυβερνώνται και το πώς διαμοιράζουν τα πλεονάσματά τους (αντίστοιχα παραδείγματα εθνικών ελεγκτικών αρχών συναντώνται μεταξύ άλλων στη Λιθουανία και τη Σουηδία).