Στο Κεφάλαιο ΒΑ’ του ν. 3468/2006 (Α’ 129) προστίθεται άρθρο 6Ι ως εξής:
«Άρθρο 6Ι
Πλεονάσματα χρήσης
1. Από τα πλεονάσματα έκαστης χρήσης της Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας (Κ.Α.Ε.) παρακρατείται τουλάχιστον το δέκα τοις εκατό (10%) για τον σχηματισμό του τακτικού αποθεματικού. Η παρακράτηση δεν είναι υποχρεωτική, όταν το ύψος του αποθεματικού είναι τουλάχιστον ίσο με το ύψος του συνεταιριστικού κεφαλαίου της Κ.Α.Ε..
2. Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α.Ε..
3. Οι Κ.Α.Ε. μπορούν να διανέμουν στα μέλη τους τα πλεονάσματα της χρήσης, μετά την αφαίρεση των αποθεματικών των παρ. 1 και 2, εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 18 Πλεονάσματα χρήσης-Προσθήκη άρθρου 6Ι στον ν. 3468/2006"
#1 Σχόλιο Από Franjesko_Enviromentally_Concerning_Architect Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 17:37
Προτείνονται οι μεταβολές :
2. Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον ενενήντα τοις εκατό (90%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α.Ε., ενώ το 10% ως Έξοδα προβολής, αμοιβών και μπονους των απασχολούμενων της Κ.Α.Ε.
3. Οι Κ.Α.Ε. δεν μπορούν να διανέμουν στα μέλη τους τα πλεονάσματα της χρήσης, μετά την αφαίρεση των αποθεματικών των παρ. 1 και 2, ενώ σχετική πρόβλεψη οφείλει να απουσιάζει από το Καταστατικό
#2 Σχόλιο Από Οργάνωση ΗΛΕΚΤΡΑ ENERGY Στις 26 Φεβρουάριος, 2023 @ 20:12
Θεωρούμε πως ο τρόπος διανομής των πλεονασμάτων χρήσης θα πρέπει να παραμείνει στην ευχέρεια της Γενικής Συνέλευσης, όπως ακριβώς ισχύει και στα πλαίσια του νόμου 4513/2018. Ο οποιοσδήποτε περιορισμός πρακτικά ναρκοθετεί τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης από τις ενεργειακές κοινότητες για την υλοποίηση εμπορικών έργων μεγάλου μεγέθους. Η έως τώρα εμπειρία μας απο το πεδίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η θέσπιση κατώτατου ορίου (60 μέλη) για πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και ειδικά κίνητρα αποτελεί επαρκές μέτρο για τη διασφάλιση της ανοιχτής συμμετοχής και την προτεραιοποίηση του περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, έναντι του χρηματικού κέρδους για μικρές ομάδες ιδιωτών.
Σε κάθε περίπτωση, αν μελλοντικά αποδειχθεί ότι η θέσπιση του παραπάνω μέτρου δεν είναι επαρκής θα μπορούσε η παράγραφος 2 του άρθρου 18 να τροποποιηθεί ως εξής: «Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α. Με απόφαση της γενικής συνέλευσης, τα έκτακτα ή ειδικά αποθεματικά μπορούν να διατεθούν στα μέλη για την αποπληρωμή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.». Με τον τρόπο αυτό θα επιστρέφεται το κεφάλαιο που θα έχει επενδυθεί απο τα μέλη (κατ’ αναλογία με την αποπληρωμή του τραπεζικού δανεισμού) και επιπλέον θα διατίθεται και ένα μέρος του πλεονάσματος στα μέλη που έχουν επενδύσει ώστε να ενισχυθούν άμεσα τα ίδια και έμμεσα οι τοπικές κοινωνίες.
#3 Σχόλιο Από Ενεργειακή Κοινότητα Αττικής Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 07:54
Σχετικά με την παράγραφο 2, θεωρούμε πως ο τρόπος διανομής των πλεονασμάτων χρήσης θα πρέπει να παραμείνει στην ευχέρεια της Γενικής Συνέλευσης, όπως ακριβώς ισχύει και στα πλαίσια του νόμου 4513/2018.. Ο οποιοσδήποτε περιορισμός πρακτικά ναρκοθετεί τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης από τις ενεργειακές κοινότητες για την υλοποίηση εμπορικών έργων μεγάλου μεγέθους. Η έως τώρα εμπειρία μας απο το πεδίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η θέσπιση κατώτατου ορίου (60 μέλη) για πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και ειδικά κίνητρα αποτελεί επαρκές μέτρο για τη διασφάλιση της ανοιχτής συμμετοχής και την προτεραιοποίηση του περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, έναντι του χρηματικού κέρδους για μικρές ομάδες ιδιωτών.
Σε κάθε περίπτωση, αν μελλοντικά αποδειχθεί ότι η θέσπιση του παραπάνω μέτρου δεν είναι επαρκής θα μπορούσε η παράγραφος 2 του άρθρου 18 να τροποποιηθεί ως εξής: «Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον εβδομήντα τοις εκατό (70%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α. Με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης, τα έκτακτα ή ειδικά αποθεματικά μπορούν να διατεθούν στα μέλη για την αποπληρωμή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.». Με τον τρόπο αυτό θα επιστρέφεται το κεφάλαιο που θα έχει επενδυθεί απο τα μέλη (κατ’ αναλογία με την αποπληρωμή του τραπεζικού δανεισμού) και επιπλέον θα διατίθεται και ένα μέρος του πλεονάσματος στα μέλη που έχουν επενδύσει ώστε να ενισχυθούν άμεσα τα ίδια και έμμεσα οι τοπικές κοινωνίες.
#4 Σχόλιο Από Δέσμη Ενεργειακών Κοινοτήτων και Υποστηρικτικών Φορέων Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 13:12
Σχετικά με την παράγραφο 2, θεωρούμε πως ο τρόπος διανομής των πλεονασμάτων χρήσης θα πρέπει να παραμείνει στην ευχέρεια της Γενικής Συνέλευσης, όπως ακριβώς ισχύει και στα πλαίσια του νόμου 4513/2018. Ο οποιοσδήποτε περιορισμός πρακτικά ναρκοθετεί τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης από τις ενεργειακές κοινότητες για την υλοποίηση εμπορικών έργων μεγάλου μεγέθους. Η έως τώρα εμπειρία μας απο το πεδίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η θέσπιση κατώτατου ορίου (60 μέλη) για πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και ειδικά κίνητρα αποτελεί επαρκές μέτρο για τη διασφάλιση της ανοιχτής συμμετοχής και την προτεραιοποίηση του περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, έναντι του χρηματικού κέρδους για μικρές ομάδες ιδιωτών.
#5 Σχόλιο Από Τάκης Γρηγορίου – Υπερίων Ε.Κοιν. Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 13:15
ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2 – Να επιτραπεί μεγαλύτερη ευελιξία στη διανομή του πλεονάσματος χρήσης από τις Κ.Α.Ε.
Σχετικά με την παράγραφο 2, θεωρούμε πως ο τρόπος διανομής των πλεονασμάτων χρήσης θα πρέπει να παραμείνει στην ευχέρεια της Γενικής Συνέλευσης, όπως ακριβώς ισχύει και στα πλαίσια του νόμου 4513/2018. Ο οποιοσδήποτε περιορισμός πρακτικά ναρκοθετεί τη δυνατότητα αναζήτησης χρηματοδότησης από τις ενεργειακές κοινότητες για την υλοποίηση εμπορικών έργων μεγάλου μεγέθους. Η έως τώρα εμπειρία μας απο το πεδίο οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η θέσπιση κατώτατου ορίου (60 μέλη) για πρόσβαση σε χρηματοδοτήσεις και ειδικά κίνητρα αποτελεί επαρκές μέτρο για τη διασφάλιση της ανοιχτής συμμετοχής και την προτεραιοποίηση του περιβαλλοντικού, οικονομικού και κοινωνικού οφέλους για τις τοπικές κοινωνίες, έναντι του χρηματικού κέρδους για μικρές ομάδες ιδιωτών.
Σε κάθε περίπτωση, αν μελλοντικά αποδειχθεί ότι η θέσπιση του παραπάνω μέτρου δεν είναι επαρκής θα μπορούσε να προστεθεί στην παρ. 2 το παρακάτω εδάφιο:
“Με απόφαση της γενικής συνέλευσης, τα έκτακτα ή ειδικά αποθεματικά μπορούν να διατεθούν στα μέλη για την αποπληρωμή του επενδεδυμένου κεφαλαίου.»
Με τον τρόπο αυτό θα επιστρέφεται το κεφάλαιο που θα έχει επενδυθεί απο τα μέλη (κατ’ αναλογία με την αποπληρωμή του τραπεζικού δανεισμού) και επιπλέον θα διατίθεται και ένα μέρος του πλεονάσματος στα μέλη που έχουν επενδύσει ώστε να ενισχυθούν άμεσα τα ίδια και έμμεσα οι τοπικές κοινωνίες.
#6 Σχόλιο Από ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ_ΠΡΑΣΙΝΟΙ_Χ/Φ. Περιβάλλοντος & Ενέργειας Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 13:37
Στην παράγραφο 2 προτείνεται να αντικατασταθούν ως εξής : 2. Με την επιφύλαξη της παρ. 1, τα πλεονάσματα εκάστης χρήσης σε ποσοστό τουλάχιστον ενενήντα τοις εκατό (90%) παραμένουν στην Κ.Α.Ε., υπό τη μορφή έκτακτων ή ειδικών αποθεματικών και διατίθενται, με απόφαση της γενικής συνέλευσης, σύμφωνα με το άρθρο 6Ε και το καταστατικό της Κ.Α.Ε., ενώ το 10% ως Έξοδα προβολής, αμοιβών και μπονους των απασχολούμενων της Κ.Α.Ε.
3. Οι Κ.Α.Ε. δεν μπορούν να διανέμουν στα μέλη τους τα πλεονάσματα της χρήσης, μετά την αφαίρεση των αποθεματικών των παρ. 1 και 2, ενώ σχετική πρόβλεψη οφείλει να απουσιάζει από το Καταστατικό.