Αντικείμενο του παρόντος συνιστά η ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 «για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές» (L 328), καθώς και της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019 «σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και την τροποποίηση της οδηγίας (EE) 2012/27ΕΕ» (L 158), μέσω τροποποιήσεων στους ν. 3468/2006 (Α’ 129), 4414/2016 (Α’ 149) και 4001/2011 (Α’ 179).
Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944Άρθρο 2 Αντικείμενο
Άρθρο 2 Αντικείμενο
- 23 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΘΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ, ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 3 Σκοπός – Τροποποίηση άρθρου 1 ν. 3468/2006 (άρθρο 3 Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001)
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ορισμοί – Τροποποίηση άρθρου 2 ν. 3468/2006 και άρθρου 3 ν. 3054/2002 (άρθρο 2 Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 5 Υπολογισμός του μεριδίου της ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Τροποποίηση άρθρου 2Α ν. 3468/2006Άρθρο 5 Υπολογισμός του μεριδίου της ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Τροποποίηση άρθρου 2Α ν. 3468/2006
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πληροφόρηση και κατάρτιση για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 2Γ στον ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 7 Ένταξη σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Hλεκτρισμού – Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης στο Σύστημα ή το Διασυνδεδεμένο Δίκτυο – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 9 ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρων 2Β, 5 και 21 ν. 3468/2006Άρθρο 8 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρων 2Β, 5 και 21 ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3468/2006 Άρθρο 9 Κοινότητες Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη Κεφαλαίου ΒΑ’ στον ν. 3468/2006ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 3468/2006 Άρθρο 9 Κοινότητες Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη Κεφαλαίου ΒΑ’ στον ν. 3468/2006
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 10 Νομική μορφή Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Β στον ν. 3468/2006
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μέλη Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Γ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Συνεταιριστικές μερίδες Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 3468/2006Άρθρο 12 Συνεταιριστικές μερίδες Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Δ στον ν. 3468/2006
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 Αντικείμενο δραστηριότητας Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Ε στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Τύπος – Ελάχιστο περιεχόμενο του Καταστατικού – Προσθήκη άρθρου 6ΣΤ στον ν. 3468/2006Άρθρο 14 Τύπος – Ελάχιστο περιεχόμενο του Καταστατικού – Προσθήκη άρθρου 6ΣΤ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 15 Σύσταση Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας-Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 3468/2006Άρθρο 15 Σύσταση Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας-Προσθήκη άρθρου 6Ζ στον ν. 3468/2006
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 16 Μητρώο Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας και Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών – Δικαιολογητικά-Προσθήκη άρθρου 6Η στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Όργανα της Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Θ στον ν. 3468/2006Άρθρο 17 Όργανα της Κοινότητας Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6Θ στον ν. 3468/2006
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 18 Πλεονάσματα χρήσης-Προσθήκη άρθρου 6Ι στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Απαγόρευση μεταβίβασης Βεβαιώσεων Παραγωγού και λοιπών διοικητικών αδειών-Προσθήκη άρθρου 6ΙΑ στον ν. 3468/2006Άρθρο 19 Απαγόρευση μεταβίβασης Βεβαιώσεων Παραγωγού και λοιπών διοικητικών αδειών-Προσθήκη άρθρου 6ΙΑ στον ν. 3468/2006
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Λύση – Εκκαθάριση – Συγχώνευση – Μετατροπή-Προσθήκη άρθρου 6ΙΒ στον ν. 3468/2006
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21 Γενικοί όροι δραστηριοποίησης Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας και σχέσεις με Διαχειριστές Δικτύων Διανομής και Συστήματος – Προσθήκη άρθρου 6ΙΓ στον ν. 3468/2006
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ενώσεις – Ομοσπονδία – Προσθήκη άρθρου 6ΙΔ στον ν. 3468/2006
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 23 Αξιολόγηση των φραγμών – Συμμετοχή στα καθεστώτα στήριξης – Προσθήκη άρθρου 6ΙΕ στον ν. 3468/2006
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Οικονομικά κίνητρα και μέτρα στήριξης των Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 6ΙΣΤ στον ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 25 Μεταβατικές διατάξεις για τις Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 – Προσθήκη άρθρου 6ΙΖ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 26 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 7 ν. 4513/2018Άρθρο 26 Καταργούμενες διατάξεις – Κατάργηση άρθρου 7 ν. 4513/2018
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΑΥΤΟΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/ΑΥΤΟΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΑNΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΘΕΡΜΟΤΗΤΑΣ ΥΨΗΛΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 27 Ανάπτυξη της αυτοκατανάλωσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές – Τροποποίηση άρθρου 14 ν. 3468/2006
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 28 Εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού από αυτοκαταναλωτές – Αντικατάσταση άρθρου 14Α ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Εγκατάσταση σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού – Τροποποίηση άρθρου 14Β ν. 3468/2006Άρθρο 29 Εγκατάσταση σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης από Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄ βαθμού – Τροποποίηση άρθρου 14Β ν. 3468/2006
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 30 Συλλογική αυτοκατανάλωση – Προσθήκη άρθρου 14Γ στον ν. 3468/2006
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Μεταβατικές διατάξεις ως προς τις Οριστικές Προσφορές Σύνδεσης και τις Συμβάσεις Σύνδεσης Αυτοπαραγωγών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 32 Έκδοση Εγγυήσεων Προέλευσης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 15 ν. 3468/2006ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΡΥΘΜΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ, ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 32 Έκδοση Εγγυήσεων Προέλευσης – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 15 ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Διαχείριση Εγγυήσεων Προέλευσης και Μηχανισμός Διασφάλισης Συστήματος Εγγυήσεων Προέλευσης-Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 18 ν. 3468/2006Άρθρο 33 Διαχείριση Εγγυήσεων Προέλευσης και Μηχανισμός Διασφάλισης Συστήματος Εγγυήσεων Προέλευσης-Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 18 ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Πλατφόρμα για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τις στατιστικές μεταβιβάσεις μεταξύ των κρατών μελών – Τροποποίηση άρθρου 32Α ν. 3468/2006Άρθρο 34 Πλατφόρμα για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τις στατιστικές μεταβιβάσεις μεταξύ των κρατών μελών – Τροποποίηση άρθρου 32Α ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Κοινά έργα μεταξύ κρατών μελών – Αντικατάσταση άρθρου 32Β ν. 3468/2006Άρθρο 35 Κοινά έργα μεταξύ κρατών μελών – Αντικατάσταση άρθρου 32Β ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 Κοινά έργα μεταξύ κρατών μελών και τρίτων χωρών – Τροποποίηση άρθρου 32Γ του ν. 3468/2006Άρθρο 36 Κοινά έργα μεταξύ κρατών μελών και τρίτων χωρών – Τροποποίηση άρθρου 32Γ του ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Κοινά καθεστώτα στήριξης – Αντικατάσταση άρθρου 32Δ του ν. 3468/2006Άρθρο 37 Κοινά καθεστώτα στήριξης – Αντικατάσταση άρθρου 32Δ του ν. 3468/2006
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΨΥΞΗ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3468/2006 Άρθρο 38 Προώθηση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στον τομέα των μεταφορών – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΑ στον ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Ειδικοί κανόνες για τα βιοκαύσιμα, τα βιορευστά και τα καύσιμα βιομάζας που παράγονται από καλλιέργειες τροφίμων και ζωοτροφών – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΒ στον ν. 3468/2006
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 40 Κανόνες υπολογισμού σε σχέση με τα ελάχιστα μερίδια ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΓ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών-Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΔ στον ν. 3468/2006Άρθρο 41 Συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών-Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΔ στον ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 42 Ενωσιακή βάση δεδομένων – Προσθήκη άρθρου 32ΣΤΕ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Κριτήρια αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για τα βιοκαύσιμα, τα βιορευστά και τα καύσιμα βιομάζας – Τροποποίηση άρθρου 32Ζ ν. 3468/2006Άρθρο 43 Κριτήρια αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου για τα βιοκαύσιμα, τα βιορευστά και τα καύσιμα βιομάζας – Τροποποίηση άρθρου 32Ζ ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 44 Επαλήθευση της τήρησης των κριτηρίων αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου – Αντικατάσταση άρθρου 32Η του ν. 3468/2006Άρθρο 44 Επαλήθευση της τήρησης των κριτηρίων αειφορίας και μείωσης των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου – Αντικατάσταση άρθρου 32Η του ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Υπολογισμός του αντικτύπου των βιοκαυσίμων, των βιορευστών και των καυσίμων βιομάζας στα αέρια θερμοκηπίου – Αντικατάσταση άρθρου 32Θ ν. 3468/2006Άρθρο 45 Υπολογισμός του αντικτύπου των βιοκαυσίμων, των βιορευστών και των καυσίμων βιομάζας στα αέρια θερμοκηπίου – Αντικατάσταση άρθρου 32Θ ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 46 Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 32ΘΑ στον ν. 3468/2006Άρθρο 46 Κυρώσεις – Προσθήκη άρθρου 32ΘΑ στον ν. 3468/2006
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 47 Ενσωμάτωση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στη θέρμανση και την ψύξη – Πρόσβαση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα δίκτυα και τις υποδομές τηλεθέρμανσης – τηλεψύξης – Προσθήκη άρθρου 32ΘΒ στον ν. 3468/2006Άρθρο 47 Ενσωμάτωση της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στη θέρμανση και την ψύξη – Πρόσβαση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στα δίκτυα και τις υποδομές τηλεθέρμανσης – τηλεψύξης – Προσθήκη άρθρου 32ΘΒ στον ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 48 Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 49 Παραρτήματα – Τροποποίηση άρθρου 32Ι ν. 3468/2006Άρθρο 49 Παραρτήματα – Τροποποίηση άρθρου 32Ι ν. 3468/2006
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4001/2011 Άρθρο 50 Ορισμοί – Προσθήκη περ. μιθ) στην παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 4001/2011 (Περ. α) και β) παρ. 11 άρθρου 2 και περ. α) παρ. 1 άρθρου 16 Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944)
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 51 Νομική μορφή Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47 Α στον ν. 4001/2011
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 52 Μέλη Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47Β στον ν. 4001/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 53 Συνεταιριστικές μερίδες Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47Γ στον ν. 4001/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 Αντικείμενο δραστηριότητας Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Τύπος – Ελάχιστο περιεχόμενο του καταστατικού – Προσθήκη άρθρου 47Ε στον ν. 4001/2011Άρθρο 55 Τύπος – Ελάχιστο περιεχόμενο του καταστατικού – Προσθήκη άρθρου 47Ε στον ν. 4001/2011
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Σύσταση Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47ΣΤ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Όργανα της Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47Ζ στον ν. 4001/2011Άρθρο 57 Όργανα της Ενεργειακής Κοινότητας Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47Ζ στον ν. 4001/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 58 Πλεονάσματα χρήσης – Προσθήκη άρθρου 47Η στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 59 Απαγόρευση μεταβίβασης Βεβαιώσεων Παραγωγού και λοιπών διοικητικών αδειών – Προσθήκη άρθρου 47Θ στον ν. 4001/2011Άρθρο 59 Απαγόρευση μεταβίβασης Βεβαιώσεων Παραγωγού και λοιπών διοικητικών αδειών – Προσθήκη άρθρου 47Θ στον ν. 4001/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Λύση – Εκκαθάριση – Συγχώνευση – Μετατροπή – Προσθήκη άρθρου 47Ι στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Γενικοί όροι δραστηριοποίησης Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών και σχέσεις με Διαχειριστές Δικτύων Διανομής και Συστήματος Μεταφοράς – Προσθήκη άρθρου 47Ι στον ν. 4001/2011Άρθρο 61 Γενικοί όροι δραστηριοποίησης Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών και σχέσεις με Διαχειριστές Δικτύων Διανομής και Συστήματος Μεταφοράς – Προσθήκη άρθρου 47Ι στον ν. 4001/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 62 Ενώσεις – Ομοσπονδία – Προσθήκη άρθρου 47ΙΒ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Δικαιώματα και αντιμετώπιση των Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47ΙΓ στον ν. 4001/2011Άρθρο 63 Δικαιώματα και αντιμετώπιση των Ενεργειακών Κοινοτήτων Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 47ΙΓ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Από κοινού χρήση ηλεκτρικής ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 41ΙΔ στον ν. 4001/2011Άρθρο 64 Από κοινού χρήση ηλεκτρικής ενέργειας – Προσθήκη άρθρου 41ΙΔ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 65 Άσκηση των δραστηριοτήτων της διαχείρισης συστήματος διανομής και της εκμετάλλευσης κλειστού συστήματος διανομής από Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 41ΙΕ στον ν. 4001/2011Άρθρο 65 Άσκηση των δραστηριοτήτων της διαχείρισης συστήματος διανομής και της εκμετάλλευσης κλειστού συστήματος διανομής από Ενεργειακές Κοινότητες Πολιτών – Προσθήκη άρθρου 41ΙΕ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 66 Αξιολόγηση των φραγμών – Προσθήκη άρθρου 47ΙΣΤ στον ν. 4001/2011Άρθρο 66 Αξιολόγηση των φραγμών – Προσθήκη άρθρου 47ΙΣΤ στον ν. 4001/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Μεταβατικές διατάξεις για τις Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 – Προσθήκη άρθρου 47ΙΗ στον ν. 4001/2011Άρθρο 67 Μεταβατικές διατάξεις για τις Ενεργειακές Κοινότητες του ν. 4513/2018 – Προσθήκη άρθρου 47ΙΗ στον ν. 4001/2011
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΔΙΚΤΥΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΘΕΣΤΩΤΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ Άρθρο 68 Ανανεώσιμα αέρια – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4001/2011
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 69 Πρόσβαση ανανεώσιμων αερίων στα δίκτυα και τις υποδομές φυσικού αερίου – Αντικατάσταση άρθρου 92 ν. 4001/2011
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 70 Παρακολούθηση Καθεστώτων Στήριξης – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 12 του ν. 4414/2016 (παρ. 4 άρθρου 6 Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2001)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 71 Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 71 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
15 Φεβρουαρίου 2023, 21:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
27 Φεβρουαρίου 2023, 16:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
9 Σχόλια 234 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Παράγρ 6β.: «που βρίσκονται στο ίδιο κτίριο» να αφαιρεθεί. Οι από κοινού καταναλωτές που θα συνεργαστούν αναμένεται να είναι κυρίως συγγενικά πρόσωπα και εάν αφαιρεθεί το ανωτέρω τροχοπέδη θα μπορεί να γίνει διεύρυνση και ασφαλέστερα και ευρύτερα να αναπτυχθούν τα φωτοβολταϊκά στέγης.
Σύμφωνα με το άρθρο 28 παράγραφος 4, επιτρέπεται σε επιχειρήσεις η εγκατάστασης φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος έως 100 KWp, δηλαδή μία παραγόμενη ενέργεια περίπου 150.000 KWh ετησίως.
Για την πλειονότητα των ξενοδοχείων, καταστημάτων τροφίμων (supermarket),εργοστασίων μεταποίησης και κατασκευών, η παραγωγή αυτή υπολείπεται της κατανάλωσής τους και αποτέλεσμα είναι το μεγαλύτερο κόστος λειτουργίας τους και η αύξηση των τιμών τους, που τελικά επιβαρύνει τον τελικό καταναλωτή (ιδίως τα ξενοδοχεία μας γίνονται λιγότερο ανταγωνιστικά από αυτά του εξωτερικού).
Εκτιμώ το όριο θα μπορούσε να είναι τα 250 KWp ανά παροχή, μία ετήσια δηλαδή παραγωγή περίπου 375.000 KWh και σε ειδικές περιπτώσεις τα 400 KWp.
Όσο για τις κατοικίες, όπου σε λίγα χρόνια αντλίες θερμότητας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούνται ως επί τω πλείστον, εκτιμώ το όριο των 20KWp καλύπτει σχεδόν το 100% των οικιακών καταναλωτών.
Με εκτίμηση
Κωνσταντίνος Πρέντζας
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Προβλεψη ρυθμσης για να δοθει παραταση στις προσφορες συνδεσης απο ΔΕΔΗΕ για Φ/Β που θα κατασκευασουν οι ΤΟΕΒ και εργα ενταγμενα στο ΠΑΑ 2014-2022.ΠΑΡΑΤΑΣΗ εως και το τελος 2025.
Σχόλια ελληνικού γραφείου της Greenpeace για το ΝΣ: Εκσυγχρονισμός νομοθεσίας ΕΚΟΙΝ και Αυτοπαραγωγή:
Το κείμενο που ακολουθεί αποτελεί τα σύντομα σχόλιά μας επί του νομοσχεδίου «Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας για τη χρήση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές – Ενσωμάτωση των Οδηγιών ΕΕ 2018/2001 και 2019/944». Εκτενέστερος σχολιασμός των άρθρων που αφορούν σε ενεργειακές κοινότητες κατατέθηκε σε συνεργασία με φορείς και ΕΚΟΙΝ.
Γενικές Παρατηρήσεις:
Ο χρόνος διαβούλευσης κρίνεται ανεπαρκής για την αποτελεσματική συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών με εμπεριστατωμένα σχόλια και προτάσεις.
Ο διαχωρισμός των Ενεργειακών Κοινοτήτων του 4513/2018 σε δύο (2) ξεχωριστούς ορισμούς θεωρείται αχρείαστος. Προκαλούνται περισσότερα προβλήματα, αφού το πραγματικό ζήτημα δεν ήταν το θεσμικό πλαίσιο του εργαλείου, αλλά τα εμπόδια στην καθημερινή λειτουργία και ανάπτυξη, όπως ο περιορισμένος χώρος στο δίκτυο, η έλλειψη χρηματοδότησης και άλλα. Αυτό το σχόλιο έχει συμπεριληφθεί και σε παρελθοντικές παρεμβάσεις από την Greenpeace, την RESCoopEU και άλλους σχετικούς φορείς ως κατεύθυνση για την ενσωμάτωση των οδηγιών χωρίς να αλλοιωθούν τα καλά στοιχεία του 4513. Επιπροσθέτως, με τον διαχωρισμό δημιουργείται αβεβαιότητα στα μέλη των υπαρχόντων σχημάτων λόγω των διαφορετικών στοχεύσεων και δραστηριοτήτων που θέτει το νέο νομοσχέδιο και περιπλέκεται η επιλογή της μορφής για σύσταση νέου εγχειρήματος.
Σημειώνεται, επίσης, ότι το προς διαβούλευση νομοσχέδιο εμπίπτει σε άριθμες αντιφάσεις σε σχέση με τις νέες μορφές και τι ισχύει για αυτές, όπως για παράδειγμα την δυνατότητα διανομής κερδών ή όχι σε μέλη των Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας (ΚΑΕ) (Άρθρα 18/3 και 4/16α αντίστοιχα με το ένα να το επιτρέπει και το άλλο όχι)
Ο όρος Ενεργειακή Κοινότητα Πολιτών (ΕΚΠ) χρησιμοποιείται με παραπλανητικό τρόπο, αφού ουσιαστικά είναι η μορφή που προτείνεται κατά κόρον για τη συμμετοχή ιδιωτικών εταιρειών στον ενεργειακό συμψηφισμό και άλλες δραστηριότητες.
Αρνητικά κρίνεται και η αφαίρεση του κερδοσκοπικού χαρακτήρα από τις ΚΑΕ, που μειώνει τα κίνητρα στους πολίτες να δημιουργήσουν τη δική τους πρωτοβουλία.
Το όριο για τα εξήντα (60) τουλάχιστον μέλη για σύσταση μιας ΚΑΕ ή ΕΚΠ στο Άρθρο 11/παρ4 είναι μακράν το πιο προβληματικό σημείο του προτεινόμενου νομοσχεδίου. Είναι εύστοχο το αριθμητικό αυτό όριο για χαρακτηρισμό μιας κοινότητας ως “ευρείας βάσης” και πραγματικής κοινότητας πολιτών, αλλά βαθιά απαγορευτικό ως υποχρέωση για σύσταση νέας ΕΚΟΙΝ. Προτείνουμε να διατηρηθεί το προηγούμενο όριο των πέντε (5) φυσικών ή νομικών προσώπων τουλάχιστον όπως είχε θεσπιστεί στον νόμο 4513/2018 ή έστω να τεθεί στα δεκαπέντε (15) όπως θα ισχύει με βάση την εξαίρεση β’ για τις κοινότητες με μέλη αποκλειστικά Μ.Μ.Ε. ή δήμους ή επιχειρήσεις. Σημειωτέον, ωστόσο, αυτή η εξαίρεση πρέπει να αφαιρεθεί δεδομένου ότι οι ενεργειακές κοινότητες μόνο με Μ.Μ.Ε. ή δήμους ή επιχειρήσεις αντιβαίνουν στην Ευρωπαϊκή Οδηγία REDII (Recital 71) για τις ΑΠΕ που προάγει αδιαφάνεια και συμπεριληπτικότητα.
Κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία ενός γραφείου υποστήριξης των ΕΚΟΙΝ που θα λειτουργεί ως συγκεντρωτικό σημείο για τεχνικές, οικονομικές, νομικές και λειτουργικές πληροφορίες, κάτι που προβλέπεται και στο άρθρο 22 της Οδηγίας ΕΕ 2018/2001 και θα μπορούσε να είναι η εξέλιξη του άρθρου 6 με αρμοδιότητες στο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) ή ομάδας εσωτερικά του Υπουργείου Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Το ΚΑΠΕ ειδικά εφόσον θα πραγματοποιεί ετησίως την αξιολόγηση των φραγμών και των δυνατοτήτων ανάπτυξης των Κοινοτήτων Ανανεώσιμης Ενέργειας σύμφωνα με το άρθρο 23 θεωρείται ιδανική επιλογή.
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου, κρίνεται αναγκαία η δημιουργία μιας υπηρεσίας υποστήριξης εντός του ΔΕΔΔΗΕ για την διαχείριση των αιτήσεων και των διεργασιών του δικτύου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς και η διάθεση μιας ομάδας εργασίας με στόχο την αποφυγή στεγανών, και την επιτάχυνση των διαδικασιών υποβολής αιτήσεων που σχετίζονται με ΕΚΟΙΝ.
Το Κεφάλαιο Δ που αφορά κυρίως στην αυτοπαραγωγή κρίνεται συνολικά ως μια καλή αναθεώρηση.
Η δυνατότητα για τα μέλη μιας ΕΚΟΙΝ να έχουν διαφορετικό πάροχο είναι θετική εξέλιξη (Άρθρο 28). Η πρότασή μας για βέλτιστη εφαρμογή της απόφασης είναι να υπάρξει υποστήριξη στις ΕΚΟΙΝ για την πραγματοποίηση του συμψηφισμού από τον ΔΕΔΔΗΕ ή γραφείο υποστήριξης όπως προτάθηκε προηγουμένως.
Στο άρθρο 30 η απελευθέρωση της συλλογικής αυτοπαραγωγής με άρση της υποχρεωτικότητας σύστασης ΕΚΟΙΝ για δύο (2) και άνω αυτοκαταναλωτές στο ίδιο κτιριο με περιθώριο συμπερίληψης κοινόχρηστων καταναλώσεων πολυκατοικιών είναι πλήρες και συνάδει με την προγενέστερη πρότασή μας ως Greenpeace. Οι λεπτομέρειες της εφαρμογής του θα έχουν ενδιαφέρον με γνώμονα κυρίως την εγγύτητα του συστήματος παραγωγής και των σημείων της κατανάλωσης.
Σε αυτό το νομοσχέδιο πρέπει ναι προστεθεί πρόβλεψη ρύθμισης για την παράταση ισχύος των προσφορών σύνδεσης από τον ΔΕΔΗΕ για Φ/Β που θα τοποθετηθούν σε ΤΟΕΒ και είναι δημόσια έργα ενταγμένα στο ΠΑΑ ή το νέο ΣΣΚΑΠ που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς πόρους, μέχρι την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του Φ/Β και εντός της χρονικής διάρκειας της σχετικής προγραμματικής περιόδου. Ειδικά για το ΠΑΑ 2014-2022 να δοθεί παράταση μέχρι 31/12/2025.
Θα πρέπει ναι προστεθεί πρόβλεψη ρύθμισης για την παράταση ισχύος των προσφορών σύνδεσης από τον ΔΕΔΗΕ για Φ/Β που θα τοποθετηθούν σε ΤΟΕΒ και είναι δημόσια έργα ενταγμένα στο ΠΑΑ ή το νέο ΣΣΚΑΠ που χρηματοδοτούνται από ενωσιακούς πόρους, μέχρι την ολοκλήρωση της δημοπράτησης του Φ/Β και εντός της χρονικής διάρκειας της σχετικής προγραμματικής περιόδου. Ειδικά για το ΠΑΑ 2014-2022 να δοθεί παράταση μέχρι 31/12/2025.
Να δοθεί η δυνατότητα σε κάθε κατοικία, εφόσον το επιθυμεί, για εγκατασταση μικρού αριθμού φωτοβολταϊκων συνδεδεμένων με το δίκτυο με τη χρήση microinverter/grid tie inverter που συνδεονται απλα σε μια μπριζα του σπιτιού. Οι ψηφιακοί μετρητές έχουν τη δυνατότητα να καταγραφουν την εξερχόμενη (παραγόμενη) ενέργεια, οπότε αυτή συμψηφιζεται από τον πάροχο στο λογαριασμό.
Το παραπάνω εφαρμόζεται ήδη στη Γερμανία όπου και είναι απόλυτα νόμιμο, εφόσον η επιστρεφόμενη στο δικτυο (παραγόμενη από τα φωτοβολταικα) ισχύς είναι μέχρι 600Watts. Μπορει κάποιος να το αναζητήσει στο διαδίκτυο σαν balkongkraftwerk. Επίσης οι inverters αυτοί είναι απόλυτα ασφαλείς, καθως σε περίπτωση διακοπής ρεύματος διακόπτουν αυτόματα τη λειτουργία τους.
Καλησπέρα σας ,
θα ήθελα να σας επισημάνω ότι η συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία αναφέρεται στην εφαρμογή και ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου.
Κατά συνέπεια η οποιαδήποτε εφαρμογή της θα πρέπει να γίνεται με ευρωπαϊκά πρότυπα που την εναρμονίζουν , όπως το πρότυπο ΕΝ 16325 .
Επίσης για την συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία υπάρχουν από την ευρωπαϊκή κοινότητα τροποποιητικές διατάξεις που έχουν ισχύ απο την ψήφιση τους δλδ από και σήμερα ( 10/02/2023 ) και συγκεκριμένα αφορούν τα ανανεώσιμα αέρια και καύσιμα όπως είναι το ανανεώσιμο φυσικό αέριο προερχόμενο από πράσινο υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα ( από την ατμόσφαιρα προερχόμενο ) και τον τρόπο υπολογισμού των μειωμένων εκπομπών από την χρήση αυτών των καυσίμων σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όπως οι κυψέλες καυσίμου ,οι ηλεκρο-γεννήτριες και σε τεχνολογίες αιχμής όπως είναι η τεχνολογία της αναμόρφωσης του φυσικού αερίου (steam reforming )για την παραγωγή μπλε υδρογόνου για την κατανάλωση σε δίκτυα υδρογόνου ή σε κυψέλη καυσίμου.
Άρα κατά συνέπεια όποια εναρμόνιση γίνει ,θα πρέπει να γίνει ώστε να συμπεριλάβει και αυτές τις διατάξεις που πρόσφατα ψήφισε το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην πρώτη και δεύτερη κατ΄εξουσιοδοτική πράξει την, Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1087 final( Article 12 ) ,Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1086 final (Article 4 ) και τα παραρτήματα του Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1086 final ANNEX .
Καλησπέρα σας ,
θα ήθελα να σας επισημάνω ότι η συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία αναφέρεται στην εφαρμογή και ανάπτυξη τεχνολογιών υδρογόνου.
Κατά συνέπεια η οποιαδήποτε εφαρμογή της θα πρέπει να γίνεται με ευρωπαϊκά πρότυπα που την εναρμονίζουν , όπως το πρότυπο ΕΝ 16325 .
Επίσης για την συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία υπάρχουν από την ευρωπαϊκή κοινότητα τροποποιητικές διατάξεις που έχουν ισχύ απο την ψήφιση τους δλδ από και σήμερα ( 10/02/2023 ) και συγκεκριμένα αφορούν τα ανανεώσιμα αέρια και καύσιμα όπως είναι το ανανεώσιμο φυσικό αέριο προερχόμενο από πράσινο υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα ( από την ατμόσφαιρα προερχόμενο ) και τον τρόπο υπολογισμού των μειωμένων εκπομπών από την χρήση αυτών των καυσίμων σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας όπως οι κυψέλες καυσίμου ,οι ηλεκρο-γεννήτριες και σε τεχνολογίες αιχμής όπως είναι η τεχνολογία της αναμόρφωσης του φυσικού αερίου (steam reforming )για την παραγωγή μπλε υδρογόνου για την κατανάλωση σε δίκτυα υδρογόνου ή σε κυψέλη καυσίμου.
Άρα κατά συνέπεια όποια εναρμόνιση γίνει ,θα πρέπει να γίνει ώστε να συμπεριλάβει και αυτές τις διατάξεις που πρόσφατα ψήφισε το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στην πρώτη και δεύτερη κατ΄εξουσιοδοτική πράξει την, Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1087 final( Article 12 ) ,Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1086 final (Article 4 ) και τα παραρτήματα του Brussels, 10.2.2023 C(2023) 1086 final ANNEX .