Άρθρο 34 Ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών ύδατος – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 3199/2003

Το άρθρο 12 του ν. 3199/2003 (Α’ 280), περί ανάκτησης κόστους των υπηρεσιών ύδατος, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 12

Ανάκτηση κόστους για υπηρεσίες ύδατος

(άρθρο 9 και Παράρτημα III Οδηγίας (ΕΚ) 2000/60)

  1. Για τον καθορισμό των γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, λαμβάνονται υπόψη η αρχή της ανάκτησης του κόστους, συμπεριλαμβανομένου του περιβαλλοντικού και σε επίπεδο φυσικών πόρων, καθώς και η οικονομική ανάλυση που διεξάγεται σύμφωνα με την παρ. 3 και την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Οι πολιτικές τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος:

α) παρέχουν κατάλληλα κίνητρα στους χρήστες για να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά τους υδάτινους πόρους και, κατά συνέπεια, να συμβάλλουν στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του παρόντος,

β) εξασφαλίζουν την κατάλληλη συμβολή των διαφόρων χρήσεων ύδατος, διακρινόμενων, ιδίως σε βιομηχανία, νοικοκυριά και γεωργία, στην ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών ύδατος, βάσει της οικονομικής ανάλυσης που διενεργείται σύμφωνα με το π.δ. 51/2007 (Α΄ 54), λαμβάνοντας υπόψη την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει».

Η τιμολογιακή πολιτική μπορεί να συνεκτιμά τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά αποτελέσματα της ανάκτησης, καθώς και τις γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες της οικείας περιοχής.

Η επίπτωση της τιμολόγησης των υπηρεσιών ύδατος στην περιβαλλοντική κατάσταση των υδάτων εκτιμάται με βάση το κόστος της απόκλισης της κατάστασης των υδάτων από την καλή κατάσταση, η οποία απαιτείται για τη βιώσιμη χρήση του υδατικού πόρου, σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς στόχους του άρθρου 4 του π.δ. 51/2007.

  1. Στα Σχέδια Διαχείρισης Λεκάνης Απορροής Ποταμών (Σ.Δ.Λ.Α.Π.), αναφέρονται οι προγραμματιζόμενες ενέργειες για την εφαρμογή της παρ. 1, οι οποίες συμβάλλουν στην επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων του παρόντος και του π.δ. 51/2007, καθώς και τη συμβολή των διαφόρων χρήσεων ύδατος στην ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών ύδατος.
  2. Η οικονομική ανάλυση περιέχει πληροφορίες, λαμβανομένου υπόψη του κόστους συλλογής των σχετικών δεδομένων, ώστε:

α) να εκτελούνται οι υπολογισμοί που απαιτούνται για να συνεκτιμάται, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2, η αρχή της ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών ύδατος, συμπεριλαμβανομένων των μακροπρόθεσμων προβλέψεων της προσφοράς και της ζήτησης ύδατος στην περιοχή λεκάνης απορροής ποταμού, και, όταν απαιτείται:

αα) των υπολογισμών του όγκου, των τιμών και του κόστους των υπηρεσιών ύδατος, κατά χρήση ύδατος, και

αβ) των υπολογισμών των σχετικών επενδύσεων, λαμβανομένων υπόψη των προβλέψεων τέτοιων επενδύσεων,

β) να επιλέγεται ο αποτελεσματικότερος συνδυασμός μέτρων για τις χρήσεις ύδατος, ο οποίος περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα μέτρων του άρθρου 12 του π.δ. 51/2007, βάσει του δυνητικού κόστους των μέτρων αυτών.

  1. Το παρόν άρθρο δεν εμποδίζει τη χρηματοδότηση συγκεκριμένων προληπτικών ή διορθωτικών μέτρων για την επίτευξη των στόχων του παρόντος και του π.δ. 51/2007.
  2. Το δεύτερο εδάφιο της παρ. 1 και η παρ. 2 δύνανται να μην εφαρμόζονται σε συγκεκριμένη χρήση ύδατος, εφόσον δεν θίγεται ο σκοπός, καθώς και η επίτευξη των στόχων του παρόντος και του π.δ. 51/2007. Στην περίπτωση αυτή, αναφέρονται οι σχετικοί λόγοι στο οικείο Σ.Δ.Λ.Α.Π..
  3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών και Εσωτερικών, κατόπιν γνώμης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής της παρ. 3 του άρθρου 4 και εισήγησης της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., προς την Επιτροπή, καθορίζονται οι γενικοί κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, τα μέτρα βελτίωσης αυτών, καθώς και οι διαδικασίες και η μέθοδος ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις, σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος και το π.δ. 51/2007.».

 

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 12:54 | WWF Ελλάς

    Άρθρο 34 Ανάκτηση του κόστους των υπηρεσιών ύδατος – Αντικατάσταση άρθρου 12 ν. 3199/2003

    Με το άρθρο 34 του προτεινόμενου σχεδίου νόμου αντικαθίσταται το άρθρο 12 του ν. 3199/2003, το οποίο ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο το άρθρο 9 της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα. Σύμφωνα με την προκαταρκτική Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης “[με] το προτεινόμενο άρθρο αντικαθίσταται το άρθρο 12 του ν. 3199/2003, προκειμένου να αντανακλά ακριβέστερα το περιεχόμενο του άρθρου 9 της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ […], ως προς την ανάκτηση του κόστους υπηρεσιών ύδατος. Παράλληλα, συμπληρώνεται το ρυθμιστικό κενό που δημιουργήθηκε κατόπιν της ακύρωσης της υπ’ αρ. 135275/19.5.2017 αποφάσεως της (διυπουργικής) Εθνικής Επιτροπής Υδάτων, περί κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος και διαδικασιών ανάκτησης του κόστους των υπηρεσιών αυτών (Β’ 1751/2017), δυνάμει της υπ’ αρ. 2519/2022 απόφασης της μείζονος σύνθεσης του Δ΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας”.

    Υπενθυμίζουμε ότι με την ως άνω απόφασή του το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο επεσήμανε ότι “[α]πό τις ανωτέρω διατάξεις της οδηγίας [άρθ. 5 και 9] και, ιδίως, τον δεδηλωμένο σκοπό αυτής, συνιστάμενο στη διασφάλιση της ποιότητας του ύδατος και τη διαχείριση αυτού όχι ως εμπορικού προϊόντος, αλλά ως κοινωφελούς αγαθού, προκύπτει ότι η εθνική πολιτική παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, συμπεριλαμβανομένης και της τιμολόγησης αυτών, σχεδιάζεται από τα κράτη μέλη ως πολιτική παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, με βασικό κριτήριο την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της εν λόγω οδηγίας για την προστασία των εσωτερικών, επιφανειακών, παράκτιων και υπογείων υδάτων. Ειδικότερα, οι πολιτικές τιμολόγησης των υπηρεσιών αυτών σχεδιάζονται από τα κράτη μέλη με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (γεωγραφικά, κλιματολογικά κ.λπ.) και τις ειδικές συνθήκες της κάθε περιοχής (ήτοι, κατ’ αρχήν σε επίπεδο λεκάνης απορροής ποταμού), συνεκτιμωμένων και των κοινωνικών, περιβαλλοντικών και οικονομικών αποτελεσμάτων της ανάκτησης κόστους [επισήμανση των γραφόντων]” (σκέψη 8η).

    Εν προκειμένω, το ΣτΕ ακυρωσε την ΚΥΑ για την έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος (Β΄ 1751/2017), κρίνοντας “ο στόχος της ανάκτησης του κόστους διατυπώνεται στην προσβαλλόμενη απόφαση κατά τρόπο γενικό, για την παροχή υπηρεσιών ύδατος σε ολόκληρη την επικράτεια, χωρίς να προβλέπεται διαφοροποίηση βάσει των κριτηρίων, τα οποία, τόσο κατά τις εξουσιοδοτικές διατάξεις του ν. 3199/2003 και του π.δ. 51/2007, όσο και κατά τις αντίστοιχες διατάξεις της οδηγίας 2000/60/ΕΚ, λαμβάνονται υπ’ όψιν κατά την ανάκτηση του κόστους, δηλαδή, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε περιοχής λεκάνης απορροής, οι κρατούσες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες και τα δεδομένα που προκύπτουν από την οικονομική ανάλυση της χρήσης του ύδατος” και “[μ]όνη δε η θέσπιση της ρυθμίσεως σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού του περιβαλλοντικού κόστους και του κόστους πόρου βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από το εκάστοτε ισχύον σχέδιο διαχείρισης λεκάνης απορροής ποταμού, καθώς και μεμονωμένες προβλέψεις στο άρθρο 9 της προσβαλλομένης που ενσωματώνουν και περιβαλλοντικά ή κοινωνικά κριτήρια (όπως αυτές των παραγράφων 4.2, 5.2 και 5.3), δεν αρκούν προκειμένου να θεωρηθεί ότι η συνολική ρύθμιση που θεσπίζεται με την προσβαλλόμενη απόφαση ανταποκρίνεται, κατά τρόπο συστηματικό και συνεκτικό, στις προαναφερθείσες απαιτήσεις της οδηγίας και της εθνικής νομοθεσίας” (σκέψη 10η).

    Λαμβανομένων υπόψη όσων έκρινε το ΣτΕ δεν είναι διόλου σαφές πώς συμπληρώνεται το ρυθμιστικό κενό με το παρόν άρθρο. Η διοίκηση οφείλει να συμμορφωθεί με την ακυρωτική απόφαση, και να εκδώσει μία σύννομη ΚΥΑ για τους κανόνες τιμολόγησης.

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 11:10 | Σαφαρίκας Νικόλαος

    Στο εν λόγω άρθρο που αναφέρεται στην ανάκτηση του κόστους υπηρεσιών ύδατος, πρέπει να λαμβάνεται υπόψη: το άρθρο 25 και 26 του ν. 1069/80, το άρθρο 9 της Οδηγίας Πλαίσιο, όπως και το άρθρο 12 του ν. 3199/2003, καθώς επίσης και το ΠΔ 51/2007, λαμβάνοντας πάντα την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». Ορθά η τιμολογιακή πρέπει (και όχι μπορεί)να συνεκτιμά τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά και οικονομικά αποτελέσματα της ανάκτησης, καθώς και τις γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες της οικείας περιοχής.
    Ως προς την οικονομική ανάλυση που αναφέρεται στην παράγραφο 3 εδάφιο (α) οι μακροπρόθεσμες προβλέψεις πρέπει να αφορούν 30ετία, όπου πρέπει να λαμβάνεται το κόστος υπηρεσιών ύδρευσης, αλλά και ο υπολογισμός των επενδύσεων σε μακροπρόθεσμη βάση 30ετίας.
    Στην παράγραφο 6 που αναφέρεται στον καθορισμό των γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος, αυτά πρέπει να υπολογίζονται αυστηρά βάσει των κανόνων της οικονομικής επιστήμης και όχι αυθαίρετα κατά την κρίση γνωμοδοτικών επιτροπών που δεν θα εφαρμόζουν τις βασικές αρχές των επιστημών.

  • 27 Φεβρουαρίου 2023, 01:15 | ΠΟΕ ΔΕΥΑ

    Οι όροι του άρθρου έρχονται σε αντίθεση με αποφάσεις ανωτάτων δικαστηρίων της Ελλάδας και θα πρέπει να συμμορφωθούν με αυτές. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό, απαραίτητο για την ζωή και θα πρέπει να αντιμετωπιστεί ανάλογα.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 22:51 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «24 Φεβρουαρίου 2023, 14:26 | ΜΑΡΙΑ Τ.
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Στο άρθρο 34 θα μπορούσε να προστεθεί αναφορά για ανάκτηση κόστους υπηρεσιών ύδατος, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», με κοστολόγηση των υγρών αποβλήτων που καταλήγουν στο δίκτυο αποχέτευσης και στα οποία μετρούνται παράμετροι εκτός των προδιαγραφόμενων ορίων του εκάστοτε κανονισμού αποχέτευσης.
    Συγκεκριμένα θα μπορούσε να προστεθεί η παρακάτω αναφορά :
    «Στο πλαίσιο ανάκτησης κόστους υπηρεσιών ύδατος και σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», είναι δυνατό να προβλέπεται από τον κανονισμό αποχέτευσης των παρόχων ύδατος και να προσδιορίζεται τέλος υπερβάσεων ποιότητας (Τ.Υ.Π.), στην περίπτωση που πελάτης (οικιακός ή βιομηχανία) διαθέτει στο δίκτυο αποχέτευσης υγρά απόβλητα στα οποία οι τιμές των παραμέτρων τους υπερβαίνουν τα προδιαγραφόμενα όρια από τον κανονισμό αποχέτευσης».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    ΠΡΙΝ απόφασίσεις ποιός θα πληρώνει και με ποιόν τρόπο, θα πρέπει να ξεκαθαρίσεις ΜΑΡΙΑ Τ. το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ;

    Μέσα στην όποια επεξήγηση, να μην ξεχάσεις να βάλεις δικλείδες ασφαλείας για:

    Κατάχρηση…
    Ρεμούλα…
    Απασχόληση συγγενικού κύκλου εκ των οποίων το σύνολο ή τουλάχιστο η πλειοψηφία είναι άσχετη με το αντικείμενο…
    Υπεξαίρεση…
    Απάτη…
    Διακύβευση της ποιότητας χάριν της αυξησης κερδών…
    Κακότεχνη εργασία (για την μείωση του λειτουργικού κόστους)…
    κ.ο.κ.

    Όταν λοιπόν, ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΟΛΥ ξεκαθαρίσεις το αντικείμενο [στο οποίο αντικείμενο το παρόν νομοσχέδιο αναφέρεται ΜΟΝΟ ΑΟΡΙΣΤΑ και με βάση τον τίτλο], πέρνα να σου εξηγήσω και πως θα πληρωθεί όλο αυτό.

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 14:26 | ΜΑΡΙΑ Τ.

    Στο άρθρο 34 θα μπορούσε να προστεθεί αναφορά για ανάκτηση κόστους υπηρεσιών ύδατος, σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», με κοστολόγηση των υγρών αποβλήτων που καταλήγουν στο δίκτυο αποχέτευσης και στα οποία μετρούνται παράμετροι εκτός των προδιαγραφόμενων ορίων του εκάστοτε κανονισμού αποχέτευσης.
    Συγκεκριμένα θα μπορούσε να προστεθεί η παρακάτω αναφορά :
    «Στο πλαίσιο ανάκτησης κόστους υπηρεσιών ύδατος και σύμφωνα με την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», είναι δυνατό να προβλέπεται από τον κανονισμό αποχέτευσης των παρόχων ύδατος και να προσδιορίζεται τέλος υπερβάσεων ποιότητας (Τ.Υ.Π.), στην περίπτωση που πελάτης (οικιακός ή βιομηχανία) διαθέτει στο δίκτυο αποχέτευσης υγρά απόβλητα στα οποία οι τιμές των παραμέτρων τους υπερβαίνουν τα προδιαγραφόμενα όρια από τον κανονισμό αποχέτευσης.»

  • 23 Φεβρουαρίου 2023, 07:52 | ΜΠΛΙΑΤΚΑΣ ΘΩΜΑΣ

    θα προκύψει επίσης επιπλέον κόστος για τους αγρότες παραγωγούς για την εκπόνηση των Γενικών Σχεδίων Υπηρεσιών Ύδατος πενταετούς διάρκειας που προβλέπονται και κατα συνέπεια αύξηση των αρδευτικών εισφορών.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΨΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΣΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΚΥΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΤΟΜΕΑ.

  • 22 Φεβρουαρίου 2023, 17:36 | ΜΠΛΙΑΤΚΑΣ ΘΩΜΑΣ

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΨΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΣΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΚΥΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΤΟΜΕΑ.

    Η μη εξαίρεση της άρδευσης θα προκαλέσει περαιτέρω κόστος για τους παραγωγούς αγρότες και θα εκτινάξει το κόστος άρδευσης.

  • 22 Φεβρουαρίου 2023, 17:39 | ΜΠΛΙΑΤΚΑΣ ΘΩΜΑΣ

    θα προκύψει επίσης επιπλέον κόστος για τους αγρότες παραγωγούς για την εκπόνηση των Γενικών Σχεδίων Υπηρεσιών Ύδατος πενταετούς διάρκειας που προβλέπονται.

    ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΡΗΤΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΑΡΔΕΥΤΙΚΟΥ ΝΕΡΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΕΧΟΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΨΗ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΕΙ ΣΕ ΜΕΤΑΓΕΝΣΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΕΞΕΤΑΣΘΟΥΝ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΑΡΚΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΧΘΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΚΥΒΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΤΟΜΕΑ.

  • 21 Φεβρουαρίου 2023, 15:05 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ, μήπως την – μέσω νομοθετήματος παρακαλώ – υποχρεωτικότητα της αναβάθμισης / συντήρησης εγκαταστάσεων [ανεξαρτήτως του αν αυτές είναι ή όχι ποιοτικά/ποσοτικά επαρκείς] την θέλεις για να υπάρχει δικαιολογία αύξησης του κόστους του νερού;

    Και το θες μάλιστα «με καθορισμένο ετήσιο ποσοστό έναντι του υπάρχοντος δικτύου», εικάζω για να περισσεύουν χρήματα από την συντήρηση την οποία δεν θα κάνουν κάθε χρόνο οι πάροχοι, ή θα κοιτάνε να κάνουν με πιο φτηνά εργατικά / μέσα.

    Με αυτόν τον καημό ξημεροβραδιάζεσαι ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ; Αν θα υπάρχει δικαιολογία αύξησης του κόστους του νερού ώστε οι πάροχοι να μπορούν να τσεπώνουν τίποτα;

    Αν κάνω λάθος ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ σε παρακαλώ διόρθωσε με.

  • 20 Φεβρουαρίου 2023, 16:09 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «20 Φεβρουαρίου 2023, 11:19 | Βασίλειος Σούλης
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Οι πάροχοι νερού πρέπει να έχουν ρήτρα ανακαίνισης- αναβάθμισης- συντήρησης και επέκτασης των υπαρχόντων εγκαταστάσεων».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    1. Για ποιόν/ους λόγους πρέπει να έχουν ρήτρα αναβάθμισης / συντήρησης / επέκτασης υφιστάμενων εγκαταστάσεων ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ;

    2. Τι προσπαθείς να εξασφαλίσεις;

    3. Για ποιόν/ποιούς λόγους δεν αναφέρεσαι σε επάρκεια / ανεπάρκεια υφιστάμενων εγκαταστάσεων;

    «20 Φεβρουαρίου 2023, 11:19 | Βασίλειος Σούλης
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Οι εγκαταστάσεις που μετά απο χρόνια χρήσης έχουν αποσβέσει το αρχικό κόστος κατασκευής δεν πρέπει να συμμετέχουν στην ανάκτηση του κόστους ύδατος, παραμόνο εφόσον έχουν γίνει οι απαραίτητες συντηρήσεις-ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις με διακριτά έξοδα που αναβαθμίζουν τις εν-λόγω εγκαταστάσεις».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    4. Τι σχέση έχει η απόσβεση του αρχικού κόστους μια εγκατάστασης, ως κριτήριο συμμετοχής στην ανάκτηση του κόστους ύδατος ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ;

    5. Για ποιόν/ους λόγους ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ θέτεις, όχι την επάρκεια των εγκαταστάσεων, αλλά το αν οι εγκαταστάσεις είναι αναβαθμισμένες, όπου – εφόσον δεν αναφέρεσαι στην επάρκεια αυτών – θα μπορούσαν να είναι αναβαθμισμένες και ανεπαρκείς;;;

    6. Τι προσπαθείς να εξασφαλίσεις;

    «20 Φεβρουαρίου 2023, 11:19 | Βασίλειος Σούλης
    Μόνιμος Σύνδεσμος

    Πρέπει να προβλεφθεί μέσω του νόμου ένα υποχρεωτικό πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των υπαρχόντων εγκαταστάσεων με καθορισμένο ετήσιο ποσοστό έναντι του υπάρχοντος δικτύου».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    7. Για ποιόν/ους λόγους πρέπει να υποχρεωθεί μια εγκατάσταση σε πρόγραμμα συντήρησης / αναβάθμισης εάν ήδη πληρεί ελάχιστα κριτήρια ποιοτικής / ποσοτικής επάρκειας ΣΟΥΛΗ ΒΑΣΙΛΗ;

    Θα περιμένω τις απαντήσεις σου και θα χαρώ να το συζητήσουμε.

  • 20 Φεβρουαρίου 2023, 11:19 | Βασίλειος Σούλης

    Οι πάροχοι νερού πρέπει να έχουν ρήτρα ανακαίνισης- αναβάθμισης- συντήρησης και επέκτασης των υπαρχόντων εγκαταστάσεων. Οι εγκαταστάσεις που μετά απο χρόνια χρήσης έχουν αποσβέσει το αρχικό κόστος κατασκευής δεν πρέπει να συμμετέχουν στην ανάκτηση του κόστους ύδατος, παραμόνο εφόσον έχουν γίνει οι απαραίτητες συντηρήσεις-ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις με διακριτά έξοδα που αναβαθμίζουν τις εν-λόγω εγκαταστάσεις. Πρέπει να προβλεφθεί μέσω του νόμου ένα υποχρεωτικό πρόγραμμα συντήρησης και αναβάθμισης των υπαρχόντων εγκαταστάσεων με καθορισμένο ετήσιο ποσοστό έναντι του υπάρχοντος δικτύου.

  • 19 Φεβρουαρίου 2023, 04:10 | Οικονομου

    Στην κατεύθυνση της ορθολογικής χρήσης και της προσπάθειας, κατά το δυνατόν, της εξοικονόμησης ύδατος, προτείνεται για την τιμολογιακή πολιτική των εταιριών στον τομέα ύδατος (και ενέργειας) να προβλεφθεί
    1. Η κατάργηση της ελάχιστης χρέωσης, διότι πρόκειται καταρχήν για πλασματική «διπλή» χρέωση αφενός -δηλαδή παράλληλα με το πάγιο- και αφετέρου διότι διαφορετικά ωθεί σε σπατάλη/κατανάλωση ύδατος (ή ενέργειας αντίστοιχα), σε περιπτώσεις που θα μπορούσε ο καταναλωτής να αποφύγει μέρος της ελάχιστης κατανάλωσης λαμβάνοντας συγκεκριμένα μέτρα (π.χ. για ελαχιστοποίηση διαρροών).
    2. Μία ενιαία χαμηλή χρέωση/Μ3 ύδατος (ή /ΚWh για την ενέργεια) για όλους ανεξαιρέτως τους καταναλωτές ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ άλλων κριτηρίων, διότι η υποχρέωση για ορθολογική χρήση ύδατος (και ενέργειας) αφορά ΟΛΟΥΣ.
    Για συγκεκριμμένες ομάδες «ευπαθείς» έκπτωση στο επόμενο κλιμάκιο ΕΝΤΟΣ ΟΡΙΩΝ και όχι ανεξάρτητα από το ύψος της κατανάλωσης.

  • 17 Φεβρουαρίου 2023, 08:16 | χρηστος

    Προσοχή μην την πατήσουμε οπως έγινε με την ενέργεια που έγινε χρηματιστηριακό προϊόν και έχουμε τριπλασιασμό της τιμής με το παράδοξο να φτάσει στα 600 ευρώ το MWh!!!!! εδώ την στιγμή που το ποιο ακριβό καύσιμο ήταν το φυσικό αεριο στα 200 ευρώ το MWh!!!!! ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΟ ΠΡΟΪΟΝ !!!!