Άρθρο 21 Ενίσχυση της Γραμματείας της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 37 ν. 3428/2005

Η παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3428/2005 (Α΄ 313), περί της Γραμματείας της Αρχής, αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Στη Γραμματεία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) για την υποστήριξη του έργου της, συστήνονται πέντε (5) θέσεις για την υποστήριξη του έργου του κλάδου ενέργειας, τρεις (3) θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την υποστήριξη του έργου του κλάδου αποβλήτων και τρεις (3) θέσεις για την υποστήριξη του έργου του κλάδου υδάτων. Η πρόσληψη στις θέσεις αυτές διενεργείται, κατά περίπτωση, από τον οικείο Αντιπρόεδρο ή τον Πρόεδρο της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Για το προσλαμβανόμενο προσωπικό εφαρμόζεται η παρ. 6 του άρθρου 5 του ν. 3297/2004 (Α΄ 259).».

 

  • 26 Φεβρουαρίου 2023, 20:47 | ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ

    Με το παρόν σχέδιο νόμου διευρύνεται το πεδίο αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η οποία πλέον μετονομάζεται σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων.
    H παρακολούθηση, εποπτεία και ρύθμιση της αγοράς ενέργειας αποτελεί ήδη ένα απαιτητικό και πολυσχιδές αντικείμενο, που ο ενωσιακός νομοθέτης ανέθεσε σε ανεξάρτητες ρυθμιστικές αρχές εντός των κρατών μελών και προέβλεψε δεσμευτικά μέτρα για την ενίσχυσή τους κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους.
    Υπό το πρίσμα των ανωτέρω και με πλήρη κατανόηση στην αναγκαιότητα ρυθμιστικής και ελεγκτικής εποπτείας των φορέων παροχής υπηρεσιών ύδατος (ύδρευσης και αποχέτευσης), και επεξεργασίας αστικών αποβλήτων, καθώς και των υποχρεώσεων της χώρας έναντι του Ταμείου Ανάκαμψης, το προτεινόμενο σχέδιο νόμου δεν παρέχει επαρκείς προβλέψεις για την αποτελεσματική άσκηση (και) των νέων αρμοδιοτήτων, ιδίως για την στελέχωση της Αρχής με εξειδικευμένο προσωπικό και την αύξηση των εργασιακών απολαβών τους.
    Η ενίσχυση του Ρυθμιστή αποτελεί εχέγγυο για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία της ενιαίας εσωτερικής αγοράς ενέργειας, ιδίως υπό τις τρέχουσες δυσμενείς συνθήκες.
    Τέλος, αναφορικά με τη μετονομασία της Αρχής θα πρότεινα να προτάσσεται ο τομέας της ενέργειας, κατά τους σκοπούς της σύστασης της με τον ν. 2773/1999 και να έπονται τα νεότερα αντικείμενα ως εξής: Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, Υδάτων και Διαχείρισης Αποβλήτων (Ρ.Α.Ε.Υ.Δ.Α.).

  • 24 Φεβρουαρίου 2023, 16:20 | Σύλλογος Εργαζομένων ΡΑΕ

    Το άρθρο 21 του σχεδίου νόμου φαίνεται να υποστηρίζει ότι η «Ενίσχυση (!!) της Γραμματείας της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων» θα επιτευχθεί με πρόσθετο δυναμικό 3+3 μετακλητών υπαλλήλων δεδομένου ότι πουθενά δεν γίνεται άλλη αναφορά για την διασφάλιση επαρκούς στελέχωσης ώστε να ασκηθούν οι πρόσθετες αρμοδιότητες που αφορούν στα ύδατα και απόβλητα. Η παράλειψη αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι εν λόγω αρμοδιότητες θα ασκηθούν από την ήδη δραματικά υποστελεχωμένη Γραμματεία της ΡΑΕ, τα στελέχη της οποίας κατά κύριο λόγο προσλήφθηκαν βάσει της εξειδίκευσης τους σε ζητήματα ενέργειας.

    Η ΡΑΕ και ο Σύλλογος Εργαζομένων της, σε συνεχή βάση και επί σειρά ετών, υπογραμμίζουν τη συρρίκνωση του προσωπικού της, η οποία είναι αντιστρόφως ανάλογη των (ενεργειακών) καθηκόντων, με τα οποία έχει επιφορτισθεί. Πράγματι, το μέγεθος του στελεχιακού δυναμικού της ΡΑΕ την κατατάσσει στις έσχατες θέσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Σχετικώς, επισημαίνεται ότι ο Ρυθμιστής λειτουργεί με συνολικό μόνιμο ενεργό προσωπικό 45 ατόμων, εκ των οποίων οι Ειδικοί Επιστήμονες είναι 21, οι Έμμισθοι Δικηγόροι 6 και το Διοικητικό Προσωπικό 18, ενώ το απαιτούμενο προσωπικό όλων των κατηγοριών ανέρχεται σε 211 άτομα, σύμφωνα με τον Οργανισμό της Αρχής (ΦΕΚ Β΄ 57/12.01.2023). Η παρούσα κατάσταση αντιστρατεύεται τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 57 της Οδηγίας 2019/944, για την επάρκεια κατάλληλων ανθρώπινων πόρων «5. Για να προστατεύσουν την ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ιδίως ότι: […] β) η ρυθμιστική αρχή διαθέτει όλους τους ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους που χρειάζεται για να εκτελεί τα καθήκοντα και να ασκεί τις εξουσίες της κατά τρόπο αποτελεσματικό και αποδοτικό».

    Ως εκ τούτου, κατ’ ελάχιστον θα πρέπει να διασφαλισθεί ότι όλοι οι υφιστάμενοι εργαζόμενοι της ΡΑΕ, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν αυτοί απασχολούνται (ΙΔΑΧ, Έμμισθοι Δικηγόροι, ΙΔΟΧ, Μετακλητοί), θα συνεχίσουν να απασχολούνται με το αντικείμενο της ενέργειας. Ομοίως, με το αντικείμενο της ενέργειας θα πρέπει να απασχοληθεί το μόνιμο προσωπικό, του οποίου η ΡΑΕ αναμένει την εκκίνηση διαδικασιών πρόσληψης ήδη από το 2018 (βάσει της απόφασης ΔΙΠΑΑΔ/Φ.ΕΓΚΡ./187/16085/21.6.2018 της εξ Υπουργών Επιτροπής της ΠΥΣ 33/2006). Ιδίως υπό τις παρούσες συνθήκες της ενεργειακής κρίσης, δεν νοείται περαιτέρω αποψίλωση του προσωπικού του Ρυθμιστή της Ενέργειας, πλην ενδεχομένως περιπτώσεων εργαζομένων που επιθυμούν να απασχοληθούν στην εποπτεία και τη ρύθμιση των υδάτων ή / και των αποβλήτων.
    Καθότι δεν παραγνωρίζουμε τον σκοπό του νομοθέτη να ασκηθούν άμεσα οι εποπτικές αρμοδιότητες επί υδάτων και αποβλήτων, θα πρέπει να προβλεφθούν πρόσθετες θέσεις εργασίας και κατεπειγόντως να δρομολογηθούν προσλήψεις /μετατάξεις τακτικού προσωπικού επιπρόσθετα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.

  • 20 Φεβρουαρίου 2023, 02:44 | ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ

    «Η παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3428/2005 (Α΄ 313), περί της Γραμματείας της Αρχής, αντικαθίσταται ως εξής:

    «2. Στη Γραμματεία της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) για την υποστήριξη του έργου της, συστήνονται πέντε (5) θέσεις για την υποστήριξη του έργου του κλάδου ενέργειας, τρεις (3) θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου για την υποστήριξη του έργου του κλάδου αποβλήτων και τρεις (3) θέσεις για την υποστήριξη του έργου του κλάδου υδάτων. Η πρόσληψη στις θέσεις αυτές διενεργείται, κατά περίπτωση, από τον οικείο Αντιπρόεδρο ή τον Πρόεδρο της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.. Για το προσλαμβανόμενο προσωπικό εφαρμόζεται η παρ. 6 του άρθρου 5 του ν. 3297/2004 (Α΄ 259)».

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ

    Με την υπάρχουσα «οργάνωση της διαχείρισης ενέργειας / υδάτων / αποβλήτων» απαιτούνται 9 γραμματείς, χώρια όλες οι αντίστοιχες θέσεις σε όλες τις υπόλοιπες βαθμίδες (ΥΠΕΝ, πάροχοι κ.α.).

    Εάν οι καταγγελίες πηγαίνουν κατευθείαν στην πόρτα του όποιου επιτήδειου όμως, εκείνος θα θάβεται κάτω από γραφειοκρατία ανάλογη του μεγέθους της ******** που τον δέρνει.

    0% ******* => 0% διαχείριση καταγγελιών παρόχου
    100% ******* => 100% διαχείριση καταγγελιων παρόχου

    1. Για ποιόν/ους λόγους λοιπόν, ο συντάκτης προδιαγράφει ομάδα μπάσκετ μαζί με τις αλλαγές (10 άτομα μόνιμο προσωπικό), για να ανταπεξέλθει στον φόρτο εργασίας ενός μεσάζοντα, ενώ παράλληλα απεμπλέκει τους παρόχους από την διαχείριση καταγγελιών που αφορούν τα πεπραγμένα αυτών;