Η παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), περί υποβολής καταγγελιών στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της Αρχής, στο πρώτο εδάφιο προστίθεται η δυνατότητα καταγγελίας κατά των παρόχων υπηρεσιών ύδρευσης και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, συνεπεία αυτού η παράγραφος διαρθρώνεται σε περιπτώσεις, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Όποιος έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να υποβάλει ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) καταγγελία κατά: α) των κυρίων και των διαχειριστών των Συστημάτων και των Δικτύων Διανομής Ενέργειας, των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες, για παράβαση των υποχρεώσεων τους που καθορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του ή της άδειας που τους έχει χορηγηθεί, β) των παρόχων υπηρεσιών ύδατος για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών ύδατος, και γ) των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Επί της καταγγελίας αποφασίζει η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται για δύο (2) ακόμη μήνες με αιτιολογημένη πράξη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδεται πριν λήξει η αρχική προθεσμία, εφόσον η παράταση είναι αναγκαία για τη συγκέντρωση πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Περαιτέρω παράταση της προθεσμίας επιτρέπεται μόνο κατόπιν συναίνεσης του προσώπου που υπέβαλε την καταγγελία.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 17 Καταγγελία ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 34 ν. 4001/2011"
#1 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ Στις 20 Φεβρουάριος, 2023 @ 02:16
«1. Όποιος έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να υποβάλει ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) καταγγελία κατά: α) των κυρίων και των διαχειριστών των Συστημάτων και των Δικτύων Διανομής Ενέργειας, των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες, για παράβαση των υποχρεώσεων τους που καθορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του ή της άδειας που τους έχει χορηγηθεί, β) των παρόχων υπηρεσιών ύδατος για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών ύδατος, και γ) των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Επί της καταγγελίας αποφασίζει η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται για δύο (2) ακόμη μήνες με αιτιολογημένη πράξη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδεται πριν λήξει η αρχική προθεσμία, εφόσον η παράταση είναι αναγκαία για τη συγκέντρωση πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Περαιτέρω παράταση της προθεσμίας επιτρέπεται μόνο κατόπιν συναίνεσης του προσώπου που υπέβαλε την καταγγελία».
ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΥΝΤΑΚΤΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ
1. Στερουμένων ουσιαστικών μεθόδων ελέγχου (εν προκειμένω την απουσία του διατεινόμενου κοινοβουλευτικού και δικαστικού ελέγχου) της ΡΑΕ – όπως αποδεδειγμένα συνέβει / συμβαίνει με την περίπτωση της επιβολής της ρήτρας ενέργειας, της συμμετοχής στο χρηματιστήριο ενέργειας, της προτίμησης εισαγόμενου φυσικού αερίου έναντι των εγχώριων λιγνιτικών αποθεμάτων, και πολλών άλλων αμφιβόλου προθέσεων / σκοπιμοτήτων ενεργειών και αποφάσεων, η συγκεκριμένη παράγραφος επιβάλει την ανακατεύθυνση της οργής των πολιτών για προβλήματα τα οποία προκαλούνται από π.χ. τους παρόχους ή άλλες βαθμίδες της ιεραρχίας σε ότι αφορά την ενέργεια, το νερό ή τα απόβλητα (ΥΠΕΝ, ΡΑΕ κ.α.) προς ένα φαινομενικά ουδέτερο / αμερόληπτο πλην όμως ανεξέλεγκτο και αμφιβόλου προθέσεων και σκοπιμοτήτων οργανισμό.
Πολύ αποδοτικότερο για τον πολίτη είναι η κατάργηση των πολλών βαθμίδων ιεραρχίας και ρύθμισης των παραπάνω εννοιών (ενέργεια, νερό, απόβλητα) προκειμένου να υφίσταται αμεσότερος έλεγχος των ιθυνόντων.
#2 Σχόλιο Από ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 11:59
Η παρ. 1 του άρθρου 34 του ν. 4001/2011 (Α΄ 179), περί υποβολής καταγγελιών στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, επικαιροποιείται ως προς την επωνυμία της Αρχής, στο πρώτο εδάφιο προστίθεται η δυνατότητα καταγγελίας κατά των παρόχων υπηρεσιών ύδρευσης και των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, συνεπεία αυτού η παράγραφος διαρθρώνεται σε περιπτώσεις, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Όποιος έχει έννομο συμφέρον δικαιούται να υποβάλει ενώπιον της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) καταγγελία κατά: α) των κυρίων και των διαχειριστών των Συστημάτων και των Δικτύων Διανομής Ενέργειας, των επιχειρήσεων που ασκούν Ενεργειακές Δραστηριότητες, για παράβαση των υποχρεώσεων τους που καθορίζονται από τις διατάξεις του παρόντος νόμου, των κανονιστικών πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του ή της άδειας που τους έχει χορηγηθεί, β) των παρόχων υπηρεσιών ύδατος για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών ύδατος, και γ) των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων για παραβάσεις του παρόντος και των πράξεων που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότησή του, σχετικά με τη διαχείριση των αστικών αποβλήτων. Επί της καταγγελίας αποφασίζει η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών. Η προθεσμία αυτή μπορεί να παρατείνεται για δύο (2) ακόμη μήνες με αιτιολογημένη πράξη της Ρ.Α.Α.Ε.Υ., η οποία εκδίδεται πριν λήξει η αρχική προθεσμία, εφόσον η παράταση είναι αναγκαία για τη συγκέντρωση πληροφοριών που απαιτούνται για τη λήψη της σχετικής απόφασης. Περαιτέρω παράταση της προθεσμίας επιτρέπεται μόνο κατόπιν συναίνεσης του προσώπου που υπέβαλε την καταγγελία.».
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Άρθρου 17
Δεν προβλέπεται καμία διαδικασία προστασίας των ΦοΔΣΑ, μέσω του δικαιώματός τους να προσφεύγουν στην Αρχή, όταν διαπιστώνουν δυσλειτουργία στη διαχείριση των αστικών αποβλήτων, προερχόμενη από άλλο εμπλεκόμενο φορέα (αδειοδοτούσες ή χρηματοδοτούσες αρχές, ΣΣΕΔ, κλπ)
Με τον τρόπο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή δεν έχει το δικαίωμα να ασκεί εποπτεία στον τομέα της διαχείρισης των αστικών αποβλήτων. Η μόνη της αρμοδιότητα, είναι η αρμοδιότητα εποπτείας των ΦοΔΣΑ, και μάλιστα μόνο στον τομέα της τιμολογιακής τους πολιτικής. Τίθεται το ερώτημα :Για ποιο λόγο προτείνεται η σύσταση μιας Ανεξάρτητης Αρχής, η οποία θα ασκεί αρμοδιότητες που θα μπορούσε να ασκήσει μια Διεύθυνση της Γενικής Γραμματείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ;
#3 Σχόλιο Από ΔΕΥΑ ΚΟΖΑΝΗΣ Στις 24 Φεβρουάριος, 2023 @ 12:42
«… όποιος έχει έννομο συμφέρον … καταγγελία κατά …. των παρόχων υπηρεσιών ύδατος …», το άρθρο πρέπει να αποσυρθεί, καθώς υπάρχουν ήδη αρχές που εξετάζουν τις καταγγελίες.
#4 Σχόλιο Από ΠΟΕ ΔΕΥΑ Στις 27 Φεβρουάριος, 2023 @ 01:38
Το άρθρο έχει τελείως ασαφείς αναφορές. Η νέα Ρυθμιστική Αρχή αποκτά υπεραρμοδιότητες οι οποίες σήμερα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας ασκούνται από άλλα όργανα/φορείς. Σύγκρουση αρμοδιοτήτων και δημιουργία σύγχυση στο νομικό πλαίσιο. Προτείνεται η απόσυρση του άρθρου.