Στην παρ. 3 του άρθρου 53 του ν. 998/1979 (Α’ 289), περί επεμβάσεων σε δασικές εκτάσεις για έργα υποδομής, προστίθεται περ. δ ως εξής:
«δ.α) Oι κάτοχοι σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή μονάδες Σ.Η.Θ. με χρήση Α.Π.Ε. ή σταθμών αποθήκευσης ή σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, από Α.Π.Ε. με σταθμό αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένων των υποσταθμών, των έργων σύνδεσης με το Σύστημα ή το Δίκτυο, των συνοδών έργων, καθώς και της οδοποιίας, που εγκαθίστανται σε δάση, δασικές ή αναδασωτέες εκτάσεις, σύμφωνα με το παρόν και με το άρθρο 45, και για τους οποίους δεν έχει εκδοθεί κατά την έναρξη ισχύος της απόφασης της περ. β) η σχετική Άδεια Εγκατάστασης σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4951/2022 (Α΄ 129) από την αρμόδια αδειοδοτούσα αρχή, υποχρεούνται, κατά την εγκατάσταση και πριν την ηλέκτριση των σταθμών, να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για την υποβοήθηση της δασοπυρόσβεσης, πραγματοποιώντας τις απαραίτητες επεμβάσεις εντός της περιοχής για την οποία έχει εκδοθεί έγκριση επέμβασης.
δ.β) Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η οποία εκδίδεται έως τις 31 Ιανουαρίου 2024, καθορίζονται οι υπόχρεοι, το είδος των παρεμβάσεων και των μέτρων υποβοήθησης της δασοπυρόσβεσης και πυρανίχνευσης, οι κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης της εν λόγω υποχρέωσης, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με την εφαρμογή των απαιτούμενων μέτρων προστασίας.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 53 Λήψη μέτρων υποβοήθησης της δασοπυρόσβεσης από σταθμούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας – Προσθήκη περ. δ στην παρ. 3 άρθρου 53 ν. 998/1979"
#1 Σχόλιο Από Basiliy Στις 10 Νοέμβριος, 2023 @ 10:46
Επιτέλους έπρεπε
#2 Σχόλιο Από Ελισσάβετ Μπέκου Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 18:47
Η προτεινόμενη ρύθμιση συνεπάγεται κυρίως την ανάληψη δυσανάλογων ευθυνών σε βάρος των κατόχων σταθμών ΑΠΕ ή αποθήκευσης, έτι περαιτέρω διότι η υποχρέωση δεν περιορίζεται στα όρια των σταθμών αλλά περιλαμβάνει και τα έργα οδοποιίας εντός της περιοχής για την οποία έχει εκδοθεί έγκριση επέμβασης.
Ακολούθως τονίζεται η σημαντικότατη οικονομική επιβάρυνση την οποία επωμίζονται οι παραγωγοί, δεδομένου ότι τα μέτρα υποβοήθησης της δασοπυρόσβεσης και πυρανίχνευσης μπορεί να περιλαμβάνουν αφενός εξειδικευμένο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ο οποίος θα πρέπει προφανώς να αγοραστεί με δαπάνες του παραγωγού, καθώς και να συντηρείται και να φυλάσσεται από επεμβάσεις τρίτων ή ζώων, αφετέρου εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό – επαγγελματίες, ήτοι φύλακες, υπεύθυνους δασοπυρόσβεσης κτλ., η αμοιβή των οποίων, αλλά η ευθύνη για την ζωή και την υγεία τους κατά τη δασική πυρκαγιά ομοίως βαρύνει τον παραγωγό.
Επιπροσθέτως, η δασική πυρκαγιά είναι φαινόμενο που απαιτεί εξειδικευμένο χειρισμό και αποτελεί απειλή τόσο για το φυσικό περιβάλλον όσο και για τον άνθρωπο, επομένως η δασοπυρόσβεση δεν θα πρέπει να αφήνεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Τέλος, για λόγους ισονομίας φρονώ ότι, σε περίπτωση που ψηφιστεί η εν λόγω ρύθμιση παρά το άστοχο αυτής, θα πρέπει να διευρυνθεί το πεδίο εφαρμογής και να συμπεριλάβει όλους τους φορείς αποφάσεων έγκρισης επέμβασης και να μην εφαρμοστεί μονομερώς στους παραγωγούς ενέργειας από ΑΠΕ.