1. Αδόμητα οικόπεδα που ευρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του παραδοσιακού τμήματος της πόλεως των Αθηνών (Ιστορικό Κέντρο), όπως αυτό χαρακτηρίστηκε με το από 21.9.1979 π.δ. (Δ΄ 567), μπορούν να λειτουργήσουν ως γήπεδα στάθμευσης, σύμφωνα με την παρ. 16.1 του άρθρου 4 του π.δ. 59/2018 (Α΄ 114), κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης, με χρονική ισχύ τριών (3) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, που δύναται να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τρία (3) επιπλέον έτη, υπό την προϋπόθεση περιμετρικής φύτευσης, εξαιρουμένου του μήκους της εισόδου και της εξόδου, ζαρτινιέρας κινητoύ τύπου, ύψους τουλάχιστον δύο (2) μέτρων.
2. Τα ανωτέρω δεν ισχύουν επί αδόμητων οικοπέδων, τα οποία: α) ευρίσκονται εντός της Ζώνης Προστασίας της Ακρόπολης, β) έχουν κηρυχθεί απαλλοτριωτέα ή έχουν απαλλοτριωθεί για αρχαιολογικούς σκοπούς. Για τα αδόμητα οικόπεδα που ευρίσκονται εντός του κηρυγμένου Αρχαιολογικού χώρου της Αθήνας, για την εφαρμογή της παρ. 1, απαιτείται προηγούμενη έγκριση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 29 Δυνατότητα λειτουργίας υπαίθριων σταθμών αυτοκινήτων σε αδόμητα οικόπεδα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας"
#1 Σχόλιο Από Basiliy Στις 31 Οκτώβριος, 2023 @ 09:33
Ενδιαφέρον
#2 Σχόλιο Από ΚΩΤΤΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Στις 1 Νοέμβριος, 2023 @ 08:40
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΜΝΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ
1. στην περιοχή ΨΥΡΡΗ ΦΕΚ 233 Δ’ / 98 – άρθρο 2 – παρ. 2 – περιπτωση VIII-α απαγορεύεται η δημιουργία νεων υπαίθριων χώρων στάθμευσης),
2.στην περιοχή ΕΞΑΡΧΕΙΩΝ ΦΕΚ 1075 Δ’ / 1993 – ζώνη 1 – εξαιρουμένης της Λ. Αλεξάνδρας και της Χ. Τρικούπη επιτρέπονται μόνο κτίρια στάθμευσης
3. στην περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου ΦΕΚ 704 Δ’ / 94 – άρθρο 2 – περ. ΙΙ,5 απαγορεύεται η δημιουργία νεων υπαίθριων χώρων στάθμευσης
4 στην περιοχή Μεταξουργείου – Κεραμεικού ΦΕΚ 616 Δ’ / 98 – άρθρο 2- περιπτωση ΙΙ-5α απαγορεύεται η δημιουργία νεων υπαίθριων χώρων στάθμευσης
#3 Σχόλιο Από Παναγιώτης Μιάκος Στις 3 Νοέμβριος, 2023 @ 11:40
Στους χώρους αυτούς που θα γίνουν χώροι στάθμευσης, καλό είναι να τοποθετηθούν φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεγάλης ισχύος 22 kw ώστε να μειώνεται ο χρόνος φόρτισης των οχημάτων αυτών αλλά και η δωρεάν φόρτιση να αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο να προτιμούν οι πολίτες την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
#4 Σχόλιο Από ΜΥΛΩΝΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ Στις 5 Νοέμβριος, 2023 @ 20:21
Γιατί να μην μπορεί να ισχύει κάτι παρόμοιο και σε άλλες πόλεις που έχουν σημαντικό πρόβληματα στάθμευσης όπως η Θεσσαλονίκη?
#5 Σχόλιο Από PEKI Στις 7 Νοέμβριος, 2023 @ 16:48
Μήπως είναι καλλίτερα να προχωρήσετε σε άρση της σχετικής απαγόρευσης της χρήσης γης γύρω από τους περιφερειακούς σταθμούς ΜΕΤΡΟ, ώστε να ανακουφιστούν οι περιοχές αυτές που πλήττονται από έλλειψη θέσεων στάθμευσης, με όλα τα δυσμενή κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά προβλήματα που προκαλούνται, παρά να διευκολύνετε την εισροή ΙΧ στο Κέντρο της Αθήνας. Έτσι θα απομακρυνθούν τα ΙΧ από το Κέντρο, διευκολύνοντάς τα;
#6 Σχόλιο Από ΣΠΥΡΟΣ Στις 8 Νοέμβριος, 2023 @ 07:15
Πιστεύω πως θα ήταν προτιμότερο να βελτιώσετε τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ώστε να περιορίσετε την κυκλοφορία οχημάτων στα κέντρα των πόλεων αντί να παροτρύνεται και να διευκολύνεται τη χρήση αυτών.
#7 Σχόλιο Από Κωστας Στις 8 Νοέμβριος, 2023 @ 11:08
Όταν θεσπίστηκαν οι χρήσεις γης κάποιο σκοπό εξυπηρετούσαν,το να τις παρεκκλίνετε με σκοπό την εξυπηρέτηση επαγγελματικών συμφερόντων δεν είναι και το πιο σωστό, αν είναι καταργήστε τις χρήσεις γης για τα πάντα και όλοι να κάνουν ότι θέλουν και όπου θέλουν.
#8 Σχόλιο Από ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ Στις 12 Νοέμβριος, 2023 @ 21:28
Εν όψει της χαραγμένης πολιτικής για μικρότερες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και της βελτίωσης των συνθηκών περιβάλλοντος στα κέντρα των μεγάλων ιδίως πόλεων, παράλληλα με το μεσοπρόθεσμο σχέδιο δράσεων, θα μπορούσε να βελτιωθεί προσωρινά η δυνατότητα μερικής αύξησης των νόμιμων θέσεων στάθμευσης ικανοποιώντας αιτήματα μελών μας, τα οποία, για διάφορους λόγους, δεν μπόρεσαν να τύχουν του ευεργετήματος της παρ. 1 του άρθρου 19 του Ν. 4313/2014, παρ΄ ότι πληρούσαν, στις 31-12-2012, τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού.
Μετά από τα παραπάνω έχουμε την άποψη ότι στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 29 του νομοσχεδίου θα πρέπει να προστεθεί η εξής πρόταση:
«Η παραπάνω διάταξη αφορά οικόπεδα στα οποία λειτουργούσαν επιχειρήσεις ως υπαίθριοι σταθμοί αυτοκινήτων κατά τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 19 του Ν. 4313/14 και των οποίων οι εκμεταλλευτές τους, για διάφορους λόγους, δεν αδειοδοτηθηκαν μεχρι και σημερα, εκτός και αν είχαν σφραγισθεί από αρμόδια αρχή ».
#9 Σχόλιο Από Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 08:10
H Ε.Σ.Α.μεΑ. προτείνει τις ακόλουθες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις:
1. Αδόμητα οικόπεδα που ευρίσκονται εντός των διοικητικών ορίων του παραδοσιακού τμήματος της πόλεως των Αθηνών (Ιστορικό Κέντρο), όπως αυτό χαρακτηρίστηκε με το από 21.9.1979 π.δ. (Δ΄ 567), μπορούν να λειτουργήσουν ως γήπεδα στάθμευσης, σύμφωνα με την παρ. 16.1 του άρθρου 4 του π.δ. 59/2018 (Α΄ 114), κατά παρέκκλιση των υφιστάμενων χρήσεων γης, με χρονική ισχύ τριών (3) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, που δύναται να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τρία (3) επιπλέον έτη, υπό την προϋπόθεση περιμετρικής φύτευσης, εξαιρουμένου του μήκους της εισόδου και της εξόδου, ζαρτινιέρας κινητoύ τύπου, ύψους τουλάχιστον δύο (2) μέτρων και συμμόρφωσης με την απαίτηση του άρθρου 210 παρ.6 του ν.4782/2021 περί διασφάλισης προσβάσιμων θέσεων στάθμευσης σε ποσοστό 5% του συνόλου των θέσεων.
2. […]
#10 Σχόλιο Από Αρτέμιος Νικόλαος Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 12:55
Αφού υπάρχουν αδόμητα και ανεκμετάλλευτα οικόπεδα στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών , σε μια περιοχή η οποία πάσχει από ελεύθερους χώρους τότε να δοθούν κίνητρα ώστε αυτοί οι χώροι να γίνουν χώροι άθλησης ,πράσινου και ψυχαγωγίας των κατοίκων του κέντρου των Αθηνών.
#11 Σχόλιο Από ΣΕΠΟΧ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΟΤΑΚΤΩΝ Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 13:10
Μία ακόμη αποσπασματική διάταξη που ενισχύει τις παρεκκλίσεις από εγκεκριμένες χρήσεις γης και τη χρήση ΙΧ στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, καταστρατηγώντας έτσι υφιστάμενα πολεοδομικά σχέδια αλλά και στόχους και στρατηγικές βιώσιμης κινητικότητας.