Το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 7 του ν. 3325/2005 (Α’ 68), περί δραστηριοτήτων που ιδρύθηκαν νόμιμα και λειτουργούν σε περιοχές χωρίς καθορισμένες χρήσεις γης, αντικαθίσταται, και η παρ. 4 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Οι δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων και όσων εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της υπ’ αρ. 172058/11.2.2016 κοινής απόφασης των Υπουργών Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υγείας (Β’ 354) που ιδρύθηκαν νόμιμα και λειτουργούν σε περιοχές χωρίς καθορισμένες χρήσεις γης, μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους, σε περίπτωση καθορισμού της χρήσης γης από τον πολεοδομικό σχεδιασμό πρώτου επιπέδου με τον οποίο αυτές καθίστανται μη συμβατές και δεν υποχρεούνται σε μετεγκατάσταση, εφόσον δεν επιβάλλεται ρητά η απομάκρυνσή τους. Η επέκταση των δραστηριοτήτων αυτών είναι δυνατή εντός του χώρου ή του γηπέδου όπου λειτουργούσαν πριν τον καθορισμό της χρήσης γης και μέσα στα όρια του βαθμού όχλησης, όπως αυτά προσδιορίζονται βάσει της τελευταίας ισχύουσας έγκρισης ή γνωστοποίησης λειτουργίας.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 12 Ειδικότερη ρύθμιση χρήσεων γης – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 7 ν. 3325/2005"
#1 Σχόλιο Από Α.Υ. Στις 3 Νοέμβριος, 2023 @ 09:55
Εφόσον από τον πολεοδομικό σχεδιασμό καθίσταται μη συμβατή η χρήση, θα πρέπει ο φορέας να παρουσιάσει νέα ΜΠΕ και τεχνικοοικονομική έκθεση που να τεκμηριώνεται η αδυναμία μετακίνησης και η χαμηλή όχληση σε θόρυβο, λύμματα κτλ.
#2 Σχόλιο Από ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ Στις 10 Νοέμβριος, 2023 @ 13:16
Πολύ σωστή η συγκεκριμένη διάταξη, καθώς επιτέλους διευκρινίζεται ότι η δυνατότητα παραμονής και συνέχισης λειτουργίας μίας υφιστάμενης δραστηριότητας σε περίπτωση αλλαγής χρήσεων γης, εφόσον η διάταξη που καθόρισε την αλλαγή χρήσης γης δεν προβλέπει ρητά την απομάκρυνση των ασύμβατων χρήσεων, ισχύει και για δραστηριότητες που υπάγονται στην Οδηγία Seveso.
Η συγκεκριμένη παράγραφος έχρηζε αυτής της διευκρίνισης καθώς αυτή ήταν και η φιλοσοφία του άρθρου 7, του Ν. 3325/2005 στην αρχική του μορφή που προστάτευε εξίσου από τυχόν αλλαγές στις επιτρεπόμενες χρήσεις γης όλες τις υφιστάμενες δραστηριότητες είτε υπάγονταν είτε όχι στην οδηγία Seveso.
#3 Σχόλιο Από Θεόδωρος Παπαδόπουλος Στις 10 Νοέμβριος, 2023 @ 13:57
Η συγκεκριμένη παράγραφος έχρηζε διευκρίνισης. Για τις περιπτώσεις που η διάταξη με την οποία καθίσταται μία νομίμως υφιστάμενη δραστηριότητα ασύμβατη, δεν προβλέπει ρητά την απομάκρυνση των δραστηριοτήτων που καθίστανται ασύμβατες, θα πρέπει αυτές να παραμένουν και να μπορούν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους ανεξαρτήτως του αν υπάγονται στην οδηγία Seveso ή όχι. Από τη διατύπωση της παραγράφου 4 αυτό δεν ήταν σαφές και πολύ ορθά γίνεται η συγκεκριμένη τροποποίηση.
Θεόδωρος Παπαδόπουλος
Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΑΠΘ, MSc
#4 Σχόλιο Από Σταύρος Μαυρουδέας Στις 10 Νοέμβριος, 2023 @ 14:32
Θεωρώ ότι άρθρα όπως αυτό, συμβάλουν στη διατήρηση της παράνομης δόμησης και της παράνομης λειτουργίας δραστηριοτήτων, σε περιοχές που δεν προβλέπονται η εγκατάσταση και η λειτουργία τους. Μπορεί να βρίσκονται κοντά σε κατοικίες, γήπεδα κλπ και να επιβαρύνουν εκτός από το περιβάλλον και την υγεία των πολιτών. Θα τεθούν αυστηρότερα κριτήρια για τη λειτουργία τους; Γιατί δεν προτιμάται η μετεγκατάσταση σε περιοχές με κατάλληλη χρήση γης;
#5 Σχόλιο Από Νέο Ρεύμα – Νέο Όραμα Στις 12 Νοέμβριος, 2023 @ 16:41
Η διατύπωση του Νόμος 4635/19- Μέρος Ζ. Άρθρο 13.3.9β.
Δραστηριότητες για τις οποιες έχει υποβληθει αιτηση υπαγωγης στον ν. 4608/2019 η έγκρισης εγκαταστασης η γνωστοποιηση η αιτηση έγκρισης η τροποποιησης περιβαλλοντικων όρων έως την δημοσιευση του παρόντος νόμου η που ασκουνται νόμιμα κατα τον χρόνο έκδοσης της υπουργικης απόφασης της προηγουμενης παραγραφου και που, κατόπιν και εξαιτιας της, κατα τα ανωτέρω, περιβαλλοντικης καταταξης τους, δεν ειναι συμβατές με τις χρησεις γης του ακινητου στο οποιο ειναι εγκατεστημένες, εξακολουθουν να θεωρουνται νόμιμες για τριαντα (30) έτη από την έκδοση της απόφασης αυτης. Κατα το χρονικό αυτό διαστημα, οι δραστηριότητες του προηγουμενου εδαφιου επιτρέπεται να τροποποιουνται η να εκσυγχρονιζονται η να επεκτεινονται εντός του γηπέδου η απαξ σε όμορο, η έκταση του οποιου δεν υπερβαινει το 50% του υφισταμενου γηπέδου και πριν από τη μεταπτωση επιτρεπόταν σε αυτό η συγκεκριμένη δραστηριότητα εφόσον η τροποποιηση η ο εκσυγχρονισμός τους η η επέκταση τους κατα τα ανωτέρω δεν οδηγουν σε υπαγωγη τους σε υψηλότερη κατηγορια της παραγραφου 1 του αρθρου 1 του ν. 4014/2011.»
… καλύπτει τις εταιρείες που υπέβαλαν αίτηση μέχρι το 2019 ή ασκούνται νόμιμα … και δεν είναι σε συμβατές με χρήσεις γης … είναι νόμιμες για 30 χρόνια. Επιτρέπεται άπαξ και στα όμορα κατά 50% του υφισταμένου γηπέδου. Δεν καλύπτει νέα ΚΑΔ και νέα ΑΦΜ.
… η νέα διατύπωση του υπό διαβούλευση άρθρου 12, αναφέρεται σε επιχειρήσεις και περιοχές αρχικά χωρίς χρήσεις, δεν μεριμνά για όσες επιχειρήσεις λειτουργούν από παλιά σε ασύμβατες χρήσεις γης. Ο ν. 4635/19 το καλύπτει, δεν αναφέρει τον χρόνο για το ασύμβατο των χρήσεων. Στο α. 12 … δεν αναφέρει τα όμορα. Χρειάζεται διόρθωση το άπαξ, να γίνει “όσες φορές”, και να προστεθούν “νέα ΚΑΔ και ΑΦΜ” (σε περιπτώσεις αλλαγής νομικού προσώπου ή αλλαγή αντικειμένου στο ίδιο κτίριο.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ:
το άρθρο 12, να απαλειφθεί και να προστεθεί τροπολογία στη διατύπωση του νόμου 4635/19- Μέρος Ζ. Άρθρο 13.3.9β : … και σε περιοχές χωρίς καθορισμένες χρήσεις γης αρχικά … χωρίς περιορισμό ετών … να διαγραφεί η λέξη άπαξ και να προστεθούν ακόμη και με νέα ΚΑΔ ή ΑΦΜ