Στο άρθρο 37 του ν. 4933/2022 (Α’ 99), περί υποχρέωσης δημιουργίας θέσεων στάθμευσης σε κέντρα δεδομένων και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων («Data Centers»), προστίθενται στον τίτλο και στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου, τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, τροποποιείται η αντιστοιχία του είδους της επιφάνειας των κτιρίων με τον αριθμό θέσεων στάθμευσης, και το άρθρο 37 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 37
Υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης σε κέντρα δεδομένων και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων (Data Centers) και σε Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής
Στην περίπτωση των κέντρων δεδομένων και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων και λοιπών συνοδευτικών δραστηριότητων (Data Centers), καθώς και Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), προβλέπεται υποχρέωση δημιουργίας μίας (1) θέσης στάθμευσης ανά διακόσια τετραγωνικά μέτρα (200 τ.μ.) επιφάνειας μόνο των χώρων γραφείων.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Αρθρο 8 Υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης σε κέντρα δεδομένων («Data Centers») και σε Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4933/2022"
#1 Σχόλιο Από A.Levis Στις 8 Νοέμβριος, 2023 @ 12:00
Στην περίπτωση των κέντρων δεδομένων και τεχνολογικής υποστήριξης επιχειρήσεων και λοιπών συνοδευτικών δραστηριοτήτων (Data Centers), καθώς και Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής (ΚΑΔ), προβλέπεται υποχρέωση δημιουργίας μίας (1) θέσης στάθμευσης ανά πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.) επιφάνειας μόνο των χώρων γραφείων. Καθώς και μία θέσης στάθμευσης μεγάλων οχημάτων μεταφοράς μέγιστου μήκους 14μ ανά τρείς χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα (3.000 τ.μ.) επιφανείας κτηρίου.
#2 Σχόλιο Από Γιώργος Σαρασίτης Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 12:06
Η δημιουργία των θέσεων στάθμευσης σύμφωνα με το ΠΔ 111/2004, δημιουργεί υπερβολικά πολλές θέσεις σχετικά με την λειτουργία των επιχειρήσεων/δραστηριοτήτων, όχι μόνο στις περιπτώσεις του άρθρου, αλλά και σε μία σειρά άλλων δραστηριοτήτων που δεν προβλέπονται από αυτή την διάταξη. Συγκεκριμένα, μεγάλες βιομηχανικές αυτοματοποιημένες μονάδες χρειάζονται λιγότερες θέσεις από τις προβλεπόμενες. Στο παρελθόν υπήρξε πρόβλεψη με την χρήση της παρ. 4.α του άρθρου 166 του Ν. 4512/2018 για μείωση των απαραίτητων θέσεων στάθμευσης, κάτω από προυποθέσεις εντός επιχειρηματικών περιοχών, διάταξη που εφαρμόστηκε με επιτυχία μέχρι την κατάργησή της το 2019 και βοήθησε τις επιχειρήσεις που έκαναν χρήση να αξιοποιήσουν καλύτερα το οικόπεδο και το κτίριό τους. Ειδικά στη Αττική που οι βιομηχανικές περιοχές είναι περιορισμένες και ακριβές, αποτελεί μία ουσιαστική παρέμβαση για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, χωρίς να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε κάτι άλλο. Κατά την γνώμη μου, θα βοηθούσε τις επιχειρήσεις η επαναφορά της ανωτέρω διάταξης, με την προσθήκη της αναδρομικότητας, ώστε επιχειρήσεις που έχουν υποχρεωθεί αποδεδειγμένα να δημιουργήσουν περισσότερες θέσεις στάθμευσης να μπορέσουν να τις μειώσουν, ώστε να μπορέσουν να αυξήσουν αντίστοιχα τις παραγωγικές χρήσεις του κτιρίου και του οικοπέδου τους.
#3 Σχόλιο Από ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ Στις 13 Νοέμβριος, 2023 @ 13:31
Στα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, να διευκρινισθεί εάν η ρύθμιση αφορά μόνο στα ΙΧ. Δεν θα υπάρχει απαίτηση για τα μεγάλα οχήματα, τα οποία αφορούν βασική λειτουργική συνιστώσα ενός Κέντρου Αποθήκευσης και Διανομής;