Στην υποπερ. 3 της περ. ιβ της παρ. 6 του άρθρου 11 του ν. 4067/2012 (Α’ 79), περί συντελεστή δόμησης, επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις: α) στο πεδίο εφαρμογής του πρώτου εδαφίου προστίθενται τα κέντρα δεδομένων, β) στο στοιχείο iii προστίθενται οι λέξεις «Υψηλής Τάσης (ΥΤ) ή Μεσαίας Τάσης (ΜΤ) ανοικτού ή κλειστού τύπου, καθώς και τα απαραίτητα για τη λειτουργία τους κτίρια», γ) στο τέλος προστίθενται τα στοιχεία vi και vii, και η υποπερ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Ειδικά για κτίρια βιομηχανίας – βιοτεχνίας και κέντρων δεδομένων:
i. οι βάσεις έδρασης του μηχανολογικού εξοπλισμού, δεξαμενές και μεταλλικές εν γένει κατασκευές για την στήριξη ταινιοδρόμων βιομηχανικών εγκαταστάσεων, μεταλλικές κατασκευές, όπως στέγαστρα, μη περίκλειστα υπόστεγα, φορείς στήριξης ή προστασίας μηχανολογικού εξοπλισμού, υπόγεια τούνελ καλωδίων,
ii. τα SILO εφόσον πρόκειται για μηχανολογικό εξοπλισμό και όχι για κατασκευές από σκυρόδεμα,
iii. υποσταθμοί ρεύματος, Υψηλής Τάσης (ΥΤ) ή Μεσαίας Τάσης (ΜΤ) ανοικτού ή κλειστού τύπου, καθώς και τα απαραίτητα για τη λειτουργία τους κτίρια, ΚΑΦΑΟ,
iv. στέγαστρα προφύλαξης μηχανολογικού εξοπλισμού,
v. φυλάκια στην είσοδο της εγκατάστασης,
vi. οι εφεδρικές ηλεκτρογεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας του δικτύου του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, σε κέντρα δεδομένων έως ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) της επιτρεπόμενης δόμησης και κάλυψης. Υπέρβαση του ανωτέρω ποσοστού είναι επιτρεπτή κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων.
vii. ένας υπόγειος όροφος σε κέντρα δεδομένων, επιφάνειας ίσης με εκείνη του ισογείου, ποσοστό του οποίου μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) μπορεί να προορίζεται για κύρια χρήση με την προϋπόθεση τήρησης των κανονισμών λειτουργίας του, ανεξαρτήτως εκπλήρωσης προϋποθέσεων φυσικού φωτισμού και αερισμού. Το υπόλοιπο πενήντα τοις εκατό (50%) δύναται είτε (α) να αποτελεί χώρο κύριας χρήσης, ο οποίος προσμετράται στον συντελεστή δόμησης, στον υπολογισμό του οποίου δεν συμπεριλαμβάνονται βοηθητικοί χώροι για την εξυπηρέτηση του υπογείου του κτιρίου, όπως αποθήκες, χώροι υγιεινής, διάδρομοι, κλιμακοστάσια, ανελκυστήρες, χώροι ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, είτε (β) να διατίθεται αποκλειστικά για βοηθητικές χρήσεις, όπως αποθήκες, διάδρομοι, κλιμακοστάσια, ανελκυστήρες χώροι ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, εφόσον λειτουργικά εξυπηρετεί κέντρα δεδομένων. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να καθορίζονται σε περιοχές υψηλού κινδύνου πλημμύρας ειδικές προυποθέσεις και προδιαγραφές των υπογείων ορόφων σε κέντρα δεδομένων και της κατασκευής αυτών.
Αρχική Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξειςΆρθρο 6 Eπιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση υποπερ. 3 περ. ιβ παρ. 6 άρθρου 11 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
Άρθρο 6 Eπιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση υποπερ. 3 περ. ιβ παρ. 6 άρθρου 11 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 Σκοπός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 17 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ, ΟΡΟΙ ΔΟΜΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΠΙΤΡΕΠΟΜΕΝΕΣ ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΕΝΤΡΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Άρθρο 3 Πλαίσιο λειτουργίας των κέντρων δεδομένων – Προσθήκη κεφαλαίου ΜΓ΄ στον ν. 4442/2016
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Έναρξη ισχύος του ν. 4442/2016 – Τροποποίηση Παραρτήματος ΙΙ ν. 4442/2016
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5 Όροι δόμησης κέντρων δεδομένων – Έγκριση παρεκκλίσεων – Αντικατάσταση περ. ι) παρ. 3 άρθρου 33 ν. 4759/2020
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 6 Eπιφάνειες που δεν προσμετρώνται στον συντελεστή δόμησης – Τροποποίηση υποπερ. 3 περ. ιβ παρ. 6 άρθρου 11 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κατασκευές πάνω από το επιτρεπόμενο ύψος κέντρων δεδομένων
- 3 ΣχόλιαΑρθρο 8 Υποχρέωση δημιουργίας θέσεων στάθμευσης σε κέντρα δεδομένων («Data Centers») και σε Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4933/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 9 Ρύθμιση για την αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή «Μεσαία Γέφυρα»ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 9 Ρύθμιση για την αξιοποίηση του ακινήτου στην περιοχή «Μεσαία Γέφυρα»
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 10 Κτηματολογική εγγραφή αυτοδίκαιης άρσης αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτου – Τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Αγίου Ιωάννη Ρέντη λόγω αυτοδίκαιης άρσης απαλλοτρίωσης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 Ρυθμίσεις για τη διαχείριση και αξιοποίηση λιμένων – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου δέκατου ένατου ν. 2932/2001
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 Ειδικότερη ρύθμιση χρήσεων γης – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 7 ν. 3325/2005
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 13 Απόσταση χωροθέτησης για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών σε όρια λατομικών περιοχών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 48 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Απόσταση για την εγκατάσταση συστήματος συσσωρευτών για την ηλεκτροδότηση των νησιών – Τροποποίηση παρ. 3.1 άρθρου 189 ν. 4001/2011
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 Θέσπιση πολεοδομικής και περιβαλλοντικής εισφοράς και χορήγηση παρεκκλίσεων σε περιοχές Βιομηχανικών – Βιοτεχνικών Πάρκων και βιομηχανικές περιοχές
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 Τρόπος υπολογισμού εισφοράς σε γη σε ακίνητα που χαρακτηρίζονται από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ως Βιομηχανικά και Βιοτεχνικά Πάρκα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Μεταβατική ρύθμιση για την εναρμόνιση του υποκείμενου πολεοδομικού σχεδιασμού με το οικείο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο – Τροποποίηση παρ. 14 άρθρου 108 ν. 5007/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Βεβαίωση καταλληλότητας για την πολεοδόμηση των περιοχών περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4 του ν. 4280/2014Άρθρο 18 Βεβαίωση καταλληλότητας για την πολεοδόμηση των περιοχών περιβαλλοντικής αναβάθμισης και ιδιωτικής πολεοδόμησης – Προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 4 του ν. 4280/2014
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Διαδικασία σημειακής τροποποίησης Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης – Αντικατάσταση παρ. 14 άρθρου 7 ν. 4447/2016Άρθρο 19 Διαδικασία σημειακής τροποποίησης Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και Σχεδίων Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοικτής Πόλης – Αντικατάσταση παρ. 14 άρθρου 7 ν. 4447/2016
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ, ΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Άρθρο 20 Διατήρηση της αρτιότητας οικοπέδων σε ειδικές περιπτώσεις αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΗΑ στον ν. 4759/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΤΙΟΤΗΤΑ, ΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΜΕΛΕΤΕΣ Άρθρο 20 Διατήρηση της αρτιότητας οικοπέδων σε ειδικές περιπτώσεις αναγκαστικής απαλλοτρίωσης – Προσθήκη Κεφαλαίου ΗΑ στον ν. 4759/2020
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αλλαγή επιβλέποντος μηχανικού – Τροποποίηση παρ. 9 άρθρου 42 ν. 4495/2017
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 22 Ανασύσταση φακέλου οικοδομικών αδειών – Προσθήκη άρθρου 51Α στον ν. 4495/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 23 Διαδικασία έκδοσης οικοδομικών αδειών για το Πάρκο Ναυτικής Παράδοσης – Προσθήκη άρθρου έβδομου Α στον ν. 5022/2023
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 24 Καθορισμός παραβόλου των Μελετητών Αξιολογητών Χωρικών Μελετών – Αντικατάσταση παρ. 1Α άρθρου 98 ν. 4759/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εκτέλεση εργασιών για την ανακαίνιση των υφισταμένων εγκαταστάσεων «Σπίτι του Στίβου» και «Σπίτι του Βόλει»
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 26 Τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πανέλων σε απολήξεις κλιμακοστασίων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 19 ν. 4067/2012
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 27 Κατάργηση της υποχρέωσης εγκατάστασης δικτύου αερίων καυσίμων – Κατάργηση π.δ. 420/1987
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ Άρθρο 28 Έξυπνα συστήματα στάθμευσης – Τροποποίηση άρθρου 173 και παρ. 2 άρθρου 179 ν. 4442/2016
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 29 Δυνατότητα λειτουργίας υπαίθριων σταθμών αυτοκινήτων σε αδόμητα οικόπεδα του ιστορικού κέντρου της Αθήνας
- 17 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ Άρθρο 30 Παρατάσεις προθεσμιών – Τροποποίηση παρ. 5α άρθρου 5 π.δ. 90/2018, παρ. 15 άρθρου 51 ν. 4178/2013, παρ. 2 άρθρου 26 ν. 4280/2014 και άρθρου 72 ν. 4843/2021
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ’ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Άρθρο 31 Εξαίρεση από τη συμμετοχή στους κύκλους κινητικότητας των υπαλλήλων των Επιθεωρήσεων Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής – Προσθήκη άρθρου 51Α στον ν. 4915/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 Ρυθμίσεις προσωπικού για την εκτέλεση των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων και των έργων αποκατάστασης υποδομώνΆρθρο 32 Ρυθμίσεις προσωπικού για την εκτέλεση των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων και των έργων αποκατάστασης υποδομών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 33 Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 24 ν. 4495/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 34 Συγκρότηση Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων – Τροποποίηση περ. στ’ παρ. 1 άρθρου 4Α ν. 4447/2016
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 Κανονισμός Λειτουργίας Συμβουλίων – Προσθήκη Άρθρου 25Β στον ν. 4495/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Συμβούλιο Ενεργειακά Ουδέτερων Πόλεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Εκπόνηση και υλοποίηση Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων από τον Φορέα Διαχείρισης Κοινοχρήστων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά – Προσθήκη περ. ια στην παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4549/2018
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Η’ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΤΟΥ ΠΡΑΣΙΝΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ Άρθρο 38 Τρόπος καταβολής Πράσινων Πόρων – Προσθήκη παρ. 6 στο άρθρο 3 του ν. 3889/2010
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 39 Αποζημίωση δασικών συνεταιρισμών και δασεργατών – Προσθήκη παρ. 5 και 6 στο άρθρο 6Α του ν. 3889/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Διαδικασία εξόφλησης δαπανών για την υποστήριξη της Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τη σύνταξη Κώδικα Χωροταξίας και ΠολεοδομίαςΆρθρο 40 Διαδικασία εξόφλησης δαπανών για την υποστήριξη της Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για τη σύνταξη Κώδικα Χωροταξίας και Πολεοδομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 41 Διαδικασία εξόφλησης δαπανών για τη δημιουργία τεύχους οδηγιών σχεδιασμού και μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης περιπατητικών και ποδηλατικών υποδομώνΆρθρο 41 Διαδικασία εξόφλησης δαπανών για τη δημιουργία τεύχους οδηγιών σχεδιασμού και μεθοδολογίας στρατηγικής ανάπτυξης περιπατητικών και ποδηλατικών υποδομών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 42 Διαδικασία χρηματοδότησης υλοποίησης δράσεων και έργων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας από το Πράσινο Ταμείο
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 43 Μεταβατική διάταξη ως προς τις εκκρεμείς υποθέσεις χρηματοδότησης του Πράσινου Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 3889/2010Άρθρο 43 Μεταβατική διάταξη ως προς τις εκκρεμείς υποθέσεις χρηματοδότησης του Πράσινου Ταμείου – Προσθήκη άρθρου 12Α στον ν. 3889/2010
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 44 Διάρκεια, περιεχόμενο και διαδικασία αναθεώρησης της εθνικής στρατηγικής για την βιοποικιλότητα – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 17 ν. 3937/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 45 Διάρκεια και διαδικασία εκπόνησης Σχεδίου Δράσης για τη διαχείριση των Προστατευόμενων Περιοχών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 42 ν. 4685/2020Άρθρο 45 Διάρκεια και διαδικασία εκπόνησης Σχεδίου Δράσης για τη διαχείριση των Προστατευόμενων Περιοχών – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 42 ν. 4685/2020
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 46 Γνωμοδοτική αρμοδιότητα Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής για έργα και δραστηριότητες που δεν υπόκεινται σε περιβαλλοντική αδειοδότηση – Τροποποίηση περ. ιστ) παρ. 5 άρθρου 27 ν. 4685/2020
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 47 Εξειδίκευση κατηγοριών χρήσεων γης – Τροποποίηση παρ. ΙΙ άρθρου 1 και άρθρων 2, 5, 7 έως 14, 14β, 14γ, 15 και 16 π.δ. 59/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΩΝ, ΤΗΣ «ΕΥΔΑΠ ΠΑΓΙΩΝ» ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ Άρθρο 48 Ζητήματα προσωπικού Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων – Προσθήκη παρ. 4α στο άρθρο 23 ν. 5037/2023ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι’ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΔΑΤΩΝ, ΤΗΣ «ΕΥΔΑΠ ΠΑΓΙΩΝ» ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ Άρθρο 48 Ζητήματα προσωπικού Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων – Προσθήκη παρ. 4α στο άρθρο 23 ν. 5037/2023
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Πλήρωση των θέσεων των προϊσταμένων των διευθύνσεων της «Εταιρείας Παγίων ΕΥΔΑΠ» – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 4 ν. 2744/1999
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Μέτρα για την πρόληψη και αποκατάσταση ρύπανσης από απόβλητα – Προσθήκη άρθρου 70Α στον ν. 4819/2021 Στον ν. 4819/2021 (Α΄ 129) προστίθεται άρθρο 70Α ως εξής: «Άρθρο 70Α
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΑ’ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ Άρθρο 51 Υποχρέωση φύτευσης σε φωτοβολταϊκούς σταθμούς
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52 Εργασίες κλαδεμάτων και υλοτομίας δασικών δένδρων από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 71 ν. 4876/2021
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 53 Λήψη μέτρων υποβοήθησης της δασοπυρόσβεσης από σταθμούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας – Προσθήκη περ. δ στην παρ. 3 άρθρου 53 ν. 998/1979
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 54 Δέσμευση ηλεκτρικού χώρου για την εγκατάσταση έργων Υπεράκτιων Αιολικών Πάρκων – Προσθήκη παρ. 14 στο άρθρο 74 του ν. 4964/2022
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 Χρηματοδοτικά και άλλα κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε εγκαταστάσεις οδοφωτισμού σε οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 56 Ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων, υποδομών και εγκαταστάσεων του δημοσίου – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4608/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Ακατάσχετο πληρωμών φορέα διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 68 του ν. 4986/2022Άρθρο 57 Ακατάσχετο πληρωμών φορέα διαχείρισης – Προσθήκη παρ. 4 στο άρθρο 68 του ν. 4986/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 58 Προθεσμίες για την υλοποίηση των έργων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας – Τροποποίηση άρθρου 31 ν. 4951/2022
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 59 Παράταση προθεσμιών για σταθμούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις περιοχές που επλήγησαν από την κακοκαιρία «Daniel» και την κακοκαιρία «Elias»
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 60 Εξέταση σταθμών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας από το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης ή το Περιφερειακό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης – Προσθήκη άρθρου 31Α στον ν. 4951/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 61 Έναρξη ισχύοςΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 61 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Οκτωβρίου 2023, 23:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Νοεμβρίου 2023, 22:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 258 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Στο Άρθρο 6 η υποπερ. 3.ii θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής «τα σιλό εφόσον πρόκειται για μηχανολογικό εξοπλισμό και όχι για κατασκευές από σκυρόδεμα,»
Ομοίως, στο Άρθρο 6 η υποπερ. 3.iii θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής «υποσταθμοί ρεύματος, Υψηλής Τάσης (ΥΤ) ή Μεσαίας Τάσης (ΜΤ) ανοικτού ή κλειστού τύπου, καθώς και τα απαραίτητα για τη λειτουργία τους κτίρια, τηλεπικοινωνιακοί κατανεμητές,». Ο όρος «ΚΑΦΑΟ» δεν είναι δόκιμος, διότι δεν υφίσταται ως τεχνικός όρος σε κανένα ΙΤ (Τηλεπικοινωνιακό) Ευρωπαϊκό-Εθνικό πρότυπο.
ένας υπόγειος όροφος σε κέντρα δεδομένων, επιφάνειας ίσης με εκείνη του ισογείου, ποσοστό του οποίου μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) μπορεί να προορίζεται για κύρια χρήση με την προϋπόθεση τήρησης των κανονισμών λειτουργίας του,
( ανεξαρτήτως εκπλήρωσης προϋποθέσεων φυσικού φωτισμού και αερισμού). Προτείνω:Με απαραίτητη προϋπόθεση φυσικού φωτισμού και ΑΕΡΙΣΜΟΥ.
Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να καθορίζονται σε περιοχές
(υψηλού κινδύνου πλημμύρας ειδικές προυποθέσεις και προδιαγραφές των υπογείων ορόφων σε κέντρα δεδομένων και της κατασκευής αυτών). Υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθούν κέντρα σε υπόγειους ορόφους που να μην έχει μελετηθεί περιοχή με το ενδεχόμενο πλημμύρας ή σεισμογενούς περιοχής; Τότε σε περίπτωση αυτών των φυσικών καταστροφών ποιά θα είναι τα μέτρα ασφάλειας που θα ακολουθηθούν για τη διασφάλιση τόσο των κέντρων αλλά και της ηλεκτροδότησης γενικότερα.
Τα πρόσφατα γεγονότα πλυμμηροπάθειας στη Θεσσαλία πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψιν πριν απο την απόφαση τέτοιου μεγέθους επενδύσεων κατά τη γνώμη μου.
Να διευκρινισθεί πότε μπορεί να γίνει αλλαγή χρήσης του υπογείου! Όταν ο φέρων οργανισμός έχει ολοκληρωθεί πριν την καταληκτική ημερομηνία ή όταν εγκατασταθεί ο ιδιοκτήτης στη νεόδμητη οικία που μπορεί να συμβεί μετά την ολοκλήρωση του φέροντος οργανισμού (καταληκτική ημερομηνία 28-7-2011).
Δεν είναι υποκρισία να χρησιμοποιούν οι περισσότεροι άτυπα το υπόγειο και να αρνείται το κράτος να εισπράξει έσοδα από την τακτοποίηση της αλλαγής χρήσης στο νόμο περί αυθαιρέτων λόγω ολοκλήρωσης της κατασκευής και εγκατάστασης μετά την καταληκτική ημερομηνία (28-7-2011)?
Σημαντικό είναι να συμπεριλάβετε το Άρθρο 14 παρ1.β και να ξεκαθαρίσει το προβλημα που αντιμετωπίζουν πολλές άδειες με τη θέση του κτιρίου κατά την οποία υποχρεούται να κολλάνε τα νέα κτίρια σε γειτονικα ορια, με αντισυνταγματική λογική, δημιουργώντας κτιρια τυφλα σε πρωην πανταχόθεν ελεύθερα συστήματα. Δεν μπορει τα λαθη των γειτονικών ιδιοκτητών να διαιωνίζονται και να κληροδοτούνται στους γείτονες με αυτή την κάθετη λογική. Πρέπει τα κτίρια να εξασφαλίζουν την καλύτερη διαβίωση την κατοίκων τους. Και εφόσων ταν περισσότερα οικόπεδα έχουν μικρή πρόσοψη και το μόνο το άρθρο που εξασφαλίζει ένα βιώσιμο κτίριο είναι το άρθρο 14 παρ1.στ το οποίο θα πρέπει κατά το άρθρο να τοποθετείται στο κέντρο του οικοπέδου κατα κανόνα και όχι κατ εξαίρεση.
— Η διάταξη του ΝΟΚ στο άρθρο 14 στις παρ. 1 στ και 1 β είναι δύσκολο να δώσουν πρακτικά απ[οτελέσματα ,όπως στην πράξη προέκυψε σε δεκάδες περιπτώσεων για Οικόπεδα με πρόσοψη 12 μ. κατά την πρόσφατη τροποποίηση του ΝΟΚ στις παρ.αυτές (άρθρο 14 παρ. 1 στ) επιτρέπεται η ανοκοδόμηση σε δυο διευθύνσεις μέχρι συμπληρώσεως 9 μέτρων.Πρέπει αναγκαία να αφαιρεθεί η λέξη υποχρεωτικό δ η Δ από την παρ. 1 στ και να προστεθεί ότι για το συγκεκριμένη παρ. του άρθρου δεν μπορεί να εφαρμοστεί η εξαίρεση του 1 β (που αναφέρει ότι σε υποχρεωτικό δ η Δ το κτίριο εφάπτεται του ορίου).Και τούτο διότι αν εφάπτεται όπου έχει μεγαλύτερη απόσταση από το Δ η δ το κτίριο,αλλά εν συνεχεία έχει κάποιο τμήμα του η άλλο δεύτερο κτίσμα σε μικρότερη απόσταση του δ η Δ ,θα πρέπει να ισομοιράζει την απόσταση του αδόμητου οικοπέδου στα πλευρά,αρα θα κάνει ένα λαιμό στην προβολή του κτίσματος.Και αν από το άλλο όμορο οικόπεδο εν συνεχεία δεν εχει κτίσμα υποχρεούται να εφάπτεται από εκείνη την πλευρά.Αν κατασκευάσετε εσείς κτίριο λειτουργήσιμο και δη οικία με αυτή την πρόβλεψη θα αποτελεί πρωτοτυπία. Ποια θα είναι η αρχιτεκτονική του;Και ερωτώ: αν εφάπτεται,πως θα κρεμάσω σκαλωσιά σε ξένο οικόπεδο;πως θα ελαιχρωματίσω; πως θα κατασκευάσω την θερμοπρόσοψη,αφου δεν επιτρέπεται να εισέλθω σε ξένο οικόπεδο καθόσον προσβάλλω την νομή των; Και μάλιστα με κλειδωμένη πόρτα;Πως θα εισέρχομαι εγώ η μηχανήματα στο πίσω μέρος του οικοπέδου μου αφού θα έχω τελικά σε κάποιες διαδρομές να εφάπτεται το κτίριο κσι από τα δύο όμορα ξένα οικόπεδα.Το γνωρίζει το υπουργείο το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί αρκετό καιρό.Επί τέλους επειγόντως θα πρέπει να διορθωθεί.Εχει ενημερωθεί και ο υφυπουργός και το γραφείο του πρωθυπουργού και το ΥΠΕΝ
Κύριοι σχετικά με την τροποποίηση του ΝΟΚ παρακαλώ να συμπεριλάβετε και μια αναγκαία και επείγουσα συμπλήρωση του άρθρου 14 παρ.1 στ του ΝΟΚ, διότι προέκυψαν πολλά προβλήματα για την θέση του κτιρίου όταν έχει εφαρμογή η διάσταση κτιρίου και στις δυο διευθύνσεις μέχρι συμπλήρωσης των 9,00 μέτρων. Το άρθρο 14 παρ.1 στ θα πρέπει να διορθωθεί και αντί της λέξεως υποχρεωτικό δέλτα να τεθεί και προαιρετικό και να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου ότι η παράγραφος 1 στ υπερισχύει της παραγ., 1 β του άρθρου 14,διότι σε διαφορετική περίπτωση ανάλογα με την ανοικοδόμηση των όμορων οικοπέδων δημιουργούνται υποχρεώσεις (να εφάπτεται από την μια πλευρά ,να ισομοιράζεται, να εφάπτεται από το άλλο οικόπεδο κ.λ.π (εν σχέσει με τα δ η Δ )με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κατασκευαστεί ένα κτίριο αρχιτεκτονικά σωστό και βεβαίως να μην υπάρχει πρόσβαση στο πισω μέρος του οικοπέδου ,αλλά και άλλα προβλήματα χρήσεως (΄όπως π.χ. αν εφάπτεται πως θα σοβαντίσει, πως θα τοποθετήσει θερμοπρόσοψη από την πλευρά που θα εφάπτεται κ.λ.π. Παρακαλώ να προστεθεί στο νομοσχέδιο στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου ως δεύτερη παράγραφος ,με απάλειψη της λέξεως υποχρεωτικός .
Κύριοι σχετικά με την τροποποίηση του ΝΟΚ παρακαλώ να συμπεριλάβετε και μια αναγκαία και επείγουσα συμπλήρωση του άρθρου 14 παρ.1 στ του ΝΟΚ, διότι προέκυψαν πολλά προβλήματα για την θέση του κτιρίου όταν έχει εφαρμογή η διάσταση κτιρίου και στις δυο διευθύνσεις μέχρι συμπλήρωσης των 9,00 μέτρων. Το άρθρο 14 παρ.1 στ θα πρέπει να διορθωθεί και αντί της λέξεως υποχρεωτικό δέλτα να τεθεί και προαιρετικό και να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου ότι η παράγραφος 1 στ υπερισχύει της παραγ., 1 β του άρθρου 14,διότι σε διαφορετική περίπτωση ανάλογα με την ανοικοδόμηση των όμορων οικοπέδων δημιουργούνται υποχρεώσεις (να εφάπτεται από την μια πλευρά ,να ισομοιράζεται, να εφάπτεται από το άλλο οικόπεδο κ.λ.π (εν σχέσει με τα δ η Δ )με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κατασκευαστεί ένα κτίριο αρχιτεκτονικά σωστό και βεβαίως να μην υπάρχει πρόσβαση στο πισω μέρος του οικοπέδου ,αλλά και άλλα προβλήματα χρήσεως (΄όπως π.χ. αν εφάπτεται πως θα σοβαντίσει, πως θα τοποθετήσει θερμοπρόσοψη από την πλευρά που θα εφάπτεται κ.λ.π. Παρακαλώ να προστεθεί στο νομοσχέδιο στο άρθρο 6 του νομοσχεδίου ως δεύτερη παράγραφος ,με απάλειψη της λέξεως υποχρεωτικός .
Είμαι οικοπεδούχος που θέλω να κτίσω.Το οικόπεδο μου έχει πρόσοψη 12 μ. στην Αττική.Ο ΝΟΚ μου δίδει το δικαίωμα να κτίσω 9,00 μέτρα σε κάθε διεύθυνση (άρθρο 14 παρ.1στ).Μου είπαν ότι προβλέπεται να τοποθετήσω το κτίσμα στο μέσον ως προς τα πλάγια όρια του οικοπέδου,αν δεν έχει. κτίσμα σε απόσταση μεγαλύτερη του Δ η δ.Αν έχει μεγαλύτερη η δεν έχει κτίσμα ,τότε πρέπει να το τοποθετήσω εφαπτόμενο.Αν έχει και άλλο κτίσμα σε μικρότερη απόσταση του δ η Δ να το τοποθετήσω το τμήμα της προβολής στο μέσον και να κτίσω 9,00 μέτρα.Και επειδή στο άλλο όμορο οικόπεδο της άλλης πλευράς δεν έχει κτίσμα μέχρι του μήκους του κτίσματος μου,να τοποθετήσω το κτίσμα μου εφαπτόμενο από εκείνη την πλευρά κατά το μήκος αυτό.Εχω άλλάξει τρείς αρχιτέκτονες και λύση για ένα κτίριο-οικία δεν μου δίνουν που να είναι λειτουργικό.Πιστεύω ότι η διάταξη του άρθρου 14 παρ.1 στ είναι λάθος.Δεν πρέπει να υπάρχει η λέξη υποχρεωτική στο δ,αλλά να αφήνεται στην προαιρετική λυση του ιδιοκτήτη και να μην έχει εν προκειμένω σε καμμία περίπτωση εφαρμογή του άρθρου 14 παρ. 1β του ΝΟΚ περί εφαπτόμενου κτιρίου,αλλά να ισχύει το παλαιό καθεστώς της ελεύθερης τοποθέτησης του κτιρίου σε περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 14 παρ. 1 στ.η εν πάση περιπτώσει να υπερισχύει του άρθρου 14 παρ. 1β.Γι’αυτό προτείνω να προσθέσετε μια παράγραφο στο άρθρο 6 η όπου αλλού νομίζετε που να λύνει το πρόβλημα αυτό,με το υπο διαβούλευση νομοσχέδιο σας .Ευχαριστώ για την κατανόηση σας.
Είναι επείγον να τροποποιηθεί το άρθρο 14 παρ.1 στ του ΝΟΚ σχετικά με την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο,αφαιρώντας την λέξη υποχρεωτικό δ η Δ και προστεθεί η και προαιρετικό κατ’επιλογή του οικοπεδούχου.Να ισομοιράζεται η αδόμητη επιφάνεια του οικοπέδου από τις δυο πλευρές και να υπερισχύει η παρ.1 στ αυτής της παρ.1β.Σε διαφορετική περίπτωση προκύπτουν ανυπέρβλητα προβλήματα στην περαίωση της ανοικοδόμησης,αν εφάπτεται του ομόρου που δεν ΄’εχει κτίσμα εφαπτόμενο
Παρακαλώ να συνεκτιμήσετε το σχόλιο μου,το οποίο καταχωρήθηκε στο άρθρο 5,αντί για το άρθρο 6 σχετικά με την εξάλειψη της λέξης <> στο άρθρο 14 παρ.1 στ και την προσθήκη να μην έχει ισχύ η παρ. 1 β του άρθρου 14,όταν έχει εφαρμογή η παρ.1 στ του άρθρου 14 του ΝΟΚ και να ισομοιράζεται η αδόμητη απόσταση στην αδόμητη επιφάνεια εκατέρωθεν του κτιρίου,(λεπτομερώς βλέπετε σχόλιο πρώτο 31-10-2023 του άρθρου 5,με την προσθήκη νέας παραγράφου.
Σχετικά με τα στέγαστρα συμφωνώ ότι χρειάζονται διευκρινίσεις,όπως ο προηγούμενος σχολιαστής ανέφερε.
Στην παράγραφο (vi) περί «ηλεκτρογεννητριών» προτείνω να τροποποιηθεί η φράση:
«οι εφεδρικές ηλεκτρογεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας του δικτύου του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, σε κέντρα δεδομένων…» με την
«οι εφεδρικές ηλεκτρογεννήτριες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας του δικτύου του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας και του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, σε κέντρα δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των οικίσκων ή κουβουκλίων στέγασης και ηχομόνωσης καθώς και των επιπλέον δεξαμενών καυσίμου για αποκλειστική χρήση από τις ηλεκτρογεννήτριες, είτε αυτές κατασκευάζονται υπόγειες είτε υπέργειες και στεγασμένες καθώς και των λοιπών συναφών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων…»
Ως εκ τούτου (ήτοι την προσθήκη επιπλέον ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στον όρο «εφεδρικές ηλεκτρογεννήτριες») ο συντελεστής 50% που προβλέπεται στο ίδιο άρθρο θα πρότεινα να αναπροσαρμοστεί σε 60%.
Στην παράγραφο (i) και ειδικότερα στο σημείο περί «στεγάστρων» και μη «περίκλειστων υποστέγων» θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν παρέχεται η δυνατότητα τα «στέγαστρα» και τα μη «περίκλειστα υπόστεγα» να διαθέτουν υποστυλώματα επιπλέον από τα ενσωματωμένα επί του κτηρίου ή τμήματος αυτού και σε απόσταση από αυτό.
Στην ίδια παράγραφο (i) θα πρότεινα να αντικατασταθεί η φράση «μηχανολογικού εξοπλισμού» με την φράση «ηλεκτρολογικού ή και μηχανολογικού εξοπλισμού».
Στην παράγραφο (v) (περί φυλακίων στην είσοδο της εγκατάστασης) δεν αναφέρονται:
α) μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδό, όροφοι και ύψος φυλακίου.
β) μέγιστη επιτρεπόμενη απόσταση από «είσοδο» επιθυμητό θα ήταν επίσης να προστεθεί και η λέξη «έξοδος» αντί μόνο της «εισόδου»
Επίσης απαιτείται περισσότερη ανάλυση στο «είδος χρήσης» στην οποία αναφέρεται η εγκατάσταση «φυλάκιο», όπως ενδεικτικά μέγιστος επιτρεπόμενος (θεωρητικά) πληθυσμός, αριθμός δωματίων και χρήση αυτών (επιτρέπεται ή όχι για παράδειγμα η κατασκευή «υπνοδωματίου» ή και WC εντός του χώρου «φυλακίου»;).
Τέλος θα πρέπει να προβλέπεται ρητώς ότι δεν επιτρέπεται (καθ’ οποιονδήποτε τρόπο) η μελλοντική άλλαγή χρήσης του χώρου (πχ μετά από συνένωση οικοπέδων και μετατόπιση της θέσης «είσοδος»).
Επίσης θα πρέπει να επιτρέπονται ένα φυλάκιο (με τα προηγούμενα χαρακτηριστικά) ανά εγκεκριμένη είσοδο/έξοδο στην εγκατάσταση και όχι ένα ανά εγκατάσταση.