Μεταφορτώστε το Παράρτημα Β΄ εδώ
Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτωνΠαράρτημα Β’ Άρθρου 71
Παράρτημα Β’ Άρθρου 71
- 12 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 Σκοπός
- 33 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4555/2018 – Άρθρο 3 Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στην Περιφέρεια Κρήτης – Τροποποίηση άρθρου 226Γ ν. 4555/2018
- 261 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Γ΄ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΡΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ – Άρθρο 24 Πλαίσιο εγκατάστασης Πιλοτικών Πλωτών Φωτοβολταϊκών Σταθμών σε λιμνοδεξαμενές, τεχνητές λίμνες και τεχνητά υδάτινα σώματα – Προσθήκη άρθρου 96Α στον ν. 4951/2022
- 15 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΠΛΗΓΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ – Άρθρο 61 Απόδοση καταβληθέντων σε λατομεία – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 44 ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Ε΄ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ – Άρθρο 73 Δυνατότητα δανειοδότησης των Δημόσιων Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων για έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 76 Έναρξη ισχύος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Παράρτημα A’ Άρθρου 66Παράρτημα A’ Άρθρου 66
- 3 ΣχόλιαΠαράρτημα Β’ Άρθρου 71
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Αυγούστου 2024, 15:15
Ανοικτή σε Σχόλια έως
12 Σεπτεμβρίου 2024, 17:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 329 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ – ΕΙΣΗΓΗΣΗ – ΕΝΣΤΑΣΗ
Ο νόμος ο οποίος πρόκειται να εκδοθεί και αφορά τη δόμηση στη ζώνη Ι, καλντέρα, όπως έχει
οριστεί με το ΦΕΚ 139Δ/90 είναι αρκετά προβληματικός αλλά και μη χρήσιμος. Στη συγκεκριμένη
Ζώνη η δόμηση έχει απαγορευτεί από το 2012 με το ΦΕΚ 144 Α.Α.Π.. Συνεπώς ποιες περιπτώσεις
αφορά ο νόμος?
Όσον αφορά τον προσδιορισμό της Ζώνης Ι έχει επισυναφθεί ένας σχετικός χάρτης στο παράρτημα
Β του σχεδίου νόμου, ο οποίος παρουσιάζει κάποιες μικρές αλλά προβληματικές, εκ παραδρομής
“θεωρούμε”, τροποποιήσεις, σε σχέση με τον αρχικό του ΦΕΚ 139 Δ /90, δημιουργώντας ασάφειες
ή ακόμα και προβλήματα σε καθαρές και δρομολογημένες υποθέσεις.
Συγκεκριμένα στο σημείο που υποδεικνύεται στα επισυναπτόμενα αποσπάσματα, η ζώνη Ι όπως
υποδεικνύεται στο χάρτη του αποσπάσματος του νόμου, φαίνεται να συμπεριλαμβάνει ολόκληρο το
εν θέματι γήπεδο, καθιστώντας μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο. Αντιθέτως, από τη δεδομένη
ερμηνεία και της πρώην προϊσταμένης της Υ.ΔΟΜ. που υπογράφει και τους όρους δόμησης αλλά
και του συντάκτη του τοπογραφικού διαγράμματος, φαίνεται τμήμα αυτού, περί των 4
στρεμάτων , να βρίσκεται εντός της ζώνη ΙΙΙ. Αιτούμαστε την τροποποίηση του ορίου σύμφωνα με
την επισυναπτόμενη υπόδειξη ώστε να υπάρξει ταύτιση με το εγκεκριμένο τοπογραφικό
διάγραμμα.
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Παρέμβαση – Αντιρρήσεις
Σχετικά με το υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου που έθεσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος σε δημόσια διαβούλευση με τίτλο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων.».
Της εταιρείας με την επωνυμία «ANGEL MARE PRIVATE COMPANY», η οποία εδρεύει στο Ακρωτήρι Θήρας, με ΑΦΜ 800843724 της Δ.Ο.Υ. Θήρας, νόμιμα εκπροσωπούμενη από τον Αντώνιο Νομικού του Γεωργίου, κάτοικο Μεσαριάς Θήρας, με ΑΦΜ 154008891.
Η εταιρεία μας τυγχάνει πλήρης κυρία, νομέας και κάτοχος ενός αγροτεμαχίου εκτάσεως κατά τον τίτλο κτήσης του 6018,89τμ, το οποίο ευρίσκεται στην κτηματική περιφέρεια της Δημοτικής Κοινότητας Ακρωτηρίου της Δ.Ε. Θήρας του Δήμου Θήρας της Π.Ε. Θήρας της Περιφερείας Νοτίου Αιγαίου στη θέση «Δασκαλιό» ή «Δασκαλιά».
Το άνω αγροτεμάχιο είναι καταχωρημένο στα κτηματολογικά φύλλα του οικείου κτηματολογικού γραφείου με ΚΑΕΚ 290060101011/0/0.
Την 29-8-2024 τέθηκε υπό δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων.».
Στο Μέρος Δ΄του σχεδίου νόμου με τίτλο «ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΕ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ » και δη στο άρθρο 71 του σχεδίου νόμου ορίζεται ότι:
Άρθρο 71
Αναστολή έκδοσης οικοδομικών αδειών στην περιοχή της Καλντέρας στη νήσο Θήρα
1. Στην περιοχή που εμφαίνεται ως Ζώνη Ι στο Παράρτημα Β’: α) αναστέλλεται έως την έγκριση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου και όχι πέραν της 31ης Δεκεμβρίου 2025 η έκδοση οικοδομικών αδειών για νέα κτίρια ή επεκτάσεις υφιστάμενων κτιρίων και πισινών ή άλλων υδάτινων επιφανειών.
2. Για το σύνολο των υφιστάμενων κτισμάτων με χρήση τουρισμού – αναψυχής ή καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στην περιοχή της παρ. 1 οι ιδιοκτήτες εκπονούν μελέτης στατικής επάρκειας εντός δύο (2) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Η τήρηση της ανωτέρω υποχρέωσης είναι αναγκαία για τη λειτουργία αυτών μετά την παρέλευση της ως άνω προθεσμίας.
3. Η οικεία Υπηρεσία Δόμησης διενεργεί έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 έλεγχο στο σύνολο των οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί την τελευταία πενταετία από την έναρξη ισχύος του παρόντος στην περιοχή της παρ. 1.
H άνω αναφερόμενη Ζώνη Ι εμφαίνεται στο προσαρτώμενο παράρτημα Β΄ και σύμφωνα με αυτό το ακίνητο ιδιοκτησίας μας φαίνεται να απεικονίζεται ως τμήμα της Ζώνης Ι.
Κατά της απεικόνισης του ακινήτου ιδιοκτησίας μας εντός των ορίων της Ζώνης Ι εκφράζουμε τους εξής λόγους για τους οποίους πρέπει το προσαρτώμενο στο άνω σχέδιο νόμου παράρτημα Β΄ – Χάρτης Ζώνης Ι να μεταρρυθμιστεί ώστε το ακίνητο της εταιρείας μας να μην εντάσσεται στη Ζώνη Ι.
1.Με το π.δ. της 16.2-19.3.1990, το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 29 παρ. 1 του ν. 1337/1983 και 21 του ν. 1650/1986 όπως ίσχυαν κατά τον χρόνο εκείνο, επιχειρήθηκε ο έλεγχος των χρήσεων γης και της δομήσεως με τον καθορισμό ζώνης οικιστικού ελέγχου (ΖΟΕ) στην εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμών περιοχή των νήσων Θήρας και Θηρασίας, οι οποίες έχουν χαρακτηρισθεί, δυνάμει του ν. 1469/1950 (Α΄ 169), ως τόπος ιστορικός και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους με τις 23732/28.9-7.10.1972 (Β΄ 820), 23732/22-23.12.1972 (Β΄ 1127) και 10977/1967 (Β΄ 352) υπουργικές αποφάσεις. Με το διάταγμα αυτό οι περιληφθείσες στη ΖΟΕ εκτάσεις διαιρέθηκαν σε τρεις περιοχές, με στοιχεία Ι, ΙΙ και ΙΙΙ, αντιστοίχως, θεσπίσθηκαν δε για κάθε περιοχή κατώτατα όρια κατατμήσεως, χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δομήσεως. Συγκεκριμένα: Στην περιοχή με στοιχείο Ι, η οποία περιλαμβάνει «τα πρανή που βλέπουν τον κόλπο της Καλντέρας» και εκτείνεται εντός των διοικητικών ορίων των κοινοτήτων Θήρας, Ακρωτηρίου, Μεγαλοχωρίου, Πύργου, Μεσσαριάς, Ημεροβιγλίου, Οίας και Θηρασιάς, επιτρέπονται, μεταξύ άλλων, χρήσεις κατοικίας, γεωργικών αποθηκών και «οινοποιείου-εμφιαλωτηρίου της ένωσης γεωργικών συνεταιρισμών Θήρας (υπό την προϋπόθεση κατασκευής του εντός πενταετίας από τη δημοσίευση του [διατάγματος])». Το κατώτατο όριο κατατμήσεως και αρτιότητας ορίζεται σε δέκα (10) στρέμματα και θεωρούνται, κατά παρέκκλιση, ως άρτια και οικοδομήσιμα τα γήπεδα τα οποία είχαν ελάχιστο εμβαδόν 4.000 τμ και τα προβλεπόμενα στο π.δ. της 24.5.1985 (Δ΄ 270) ελάχιστα όρια αρτιότητας κατά την ημερομηνία δημοσιεύσεως του διατάγματος. Στην περιοχή αυτή, ο αριθμός των δυνάμενων να ανεγερθούν ορόφων καθορίσθηκε σε έναν, το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος σε τέσσερα μέτρα, η μέγιστη συνολική επιφάνεια ορόφων των κτηρίων για χρήση κατοικίας σε 150 τμ (άρθρο 2 παρ. Α). Στην περιοχή με στοιχείο ΙΙ, η οποία περιλαμβάνει ζώνη πλάτους διακοσίων (200) μέτρων, περιβάλλουσα τους οικισμούς Πύργο, Επισκοπή, Γωνιά, Έξω Γωνιά, Μεσσαριά, Βόθωνα, Καρτεράδο, Φηρά, Ημεροβίγλι, Βουρβούλο, Οία, Φοινικιά, Θόλο, Κατοικίες και Εμπόρειο, επιτρέπονται οι χρήσεις κατοικίας, καταστημάτων, εστιατορίων, κέντρων αναψυχής και τουριστικών εγκαταστάσεων, το δε κατώτατο όριο κατατμήσεως και αρτιότητας ορίζεται σε τέσσερα στρέμματα (άρθρο 2 παρ. Β). Στην περιοχή με στοιχείο ΙΙΙ η οποία περιλαμβάνει όλες τις εκτός των ορίων των οικισμών και εκτός των ανωτέρω περιοχών Ι και ΙΙ εκτάσεις των νήσων Θήρας και Θηρασίας, πλην των αρχαιολογικών χώρων, επιτρέπονται οι χρήσεις κατοικίας και καταστημάτων, τουριστικών εγκαταστάσεων, κτηρίων κοινής ωφέλειας, γεωργικών αποθηκών, θερμοκηπίων, αντλητικών εγκαταστάσεων, δεξαμενών και μη οχλουσών βιοτεχνικών εγκαταστάσεων.
Μετά την πάροδο είκοσι και πλέον ετών από τη δημοσίευση του ανωτέρω από 16.2-19.3.1990 δ/τος, η Διοίκηση αποφάσισε την τροποποίησή του με το από 27-4-2012 π.δ. (ΦΕΚ 144 / ΑΑΠ/ 30-4-2012). Σε χάρτη της καλντέρας που επισυνάπτεται στην ΕΧΜ αποτυπώνεται η διαβάθμιση της κλίσεως των πρανών (μεγαλύτερη του 30%, μεταξύ 10% και 30%, μεταξύ 5% και 10% και μεταξύ 0% και 5%). Σε σχέση με τις ακτές, παρατηρείται ότι στο εσωτερικό της καλντέρας έχουν μεγάλες κλίσεις και σε πολλές θέσεις παρουσιάζονται καταπτώσεις. Η μορφή των πρανών της καλντέρας, με τα επάλληλα στρώματα της ηφαιστειακής δραστηριότητας, παρουσιάζει μια σπάνια εικόνα. Η κάθοδος στην ακτή είναι δύσκολη και γι’ αυτό δραστηριότητα παρατηρείται σε λίγες θέσεις (λιμάνια σε Αθηνιό, Οία, Κάτω Φηρά και μερικά αλιευτικά αγκυροβόλια). Ενόψει των γεωλογικών φαινομένων που έχουν λάβει χώρα στην περιοχή (ηφαιστειακή και τεκτονική δραστηριότητα), σε συνδυασμό με τα γεωτεχνικά προβλήματα που προκαλούνται από την απότομη μορφολογία (ειδικά στα πρανή της καλντέρας), η Θήρα κατατάσσεται στη ζώνη σεισμικής επικινδυνότητας ΙΙ: οι περιοχές στο εσωτερικό της καλντέρας και οι οικισμοί Φηρά, Ημεροβίγλι, Καρτεράδο, Οία και Θηρασιά υφίστανται τις μεγαλύτερες καταστροφές, διότι οι σεισμοί που εκδηλώνονται είναι τουλάχιστον κατά μισό βαθμό ισχυρότεροι από αυτούς στις υπόλοιπες περιοχές του νησιού. Επίσης, στις περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας οι πιθανότητες ρηγματώσεων του εδάφους είναι αυξημένες, γεγονός που επηρεάζει καθοριστικά τα κτίσματα. Ειδικά σε σχέση με τα πρανή της καλντέρας, παρατηρείται ότι η μορφολογία και η δομή τους διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για τον βαθμό σεισμικής επικινδυνότητας στην περιοχή, ιδίως διότι οι κυριότεροι οικισμοί του νησιού (Φηρά και Οία) βρίσκονται πάνω σε αυτή. Τα γεωμορφολογικά και δομικά στοιχεία που συμβάλουν καθοριστικά είναι (α) η κλίση των πρανών, η οποία είναι γενικά μεγάλη (μεγαλύτερη του 50%), στα δε Φηρά υπερβαίνει το 70%, (β) η δομή των πετρωμάτων, τα οποία δεν είναι συνεκτικά και συμπαγή, (γ) η θαλάσσια αύρα που διαβρώνει την βάση των πρανών, (δ) οι ασυνέχειες, οι οποίες είναι ικανές να επιφέρουν μεγάλες κατολισθήσεις με σοβαρές συνέπειες. Γενικώς, τα πρανή παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα αστάθειας που ευνοούν την εκδήλωση κατολισθητικών φαινομένων, με την κατάπτωση βράχων να αποτελεί συχνό φαινόμενο σε πολλά σημεία της καλντέρας, ακόμη και σε κατοικημένες περιοχές. Ιδιαίτερα τονίζεται στην ΕΧΜ ότι πολλά κτίσματα στους ανωτέρω οικισμούς έχουν θεμελιωθεί σε ασταθές κισσηρώδες έδαφος, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται ρωγμές στους τοίχους, καθώς και σε υπόσκαφα (γαλαρίες μέσα στην κίσσηρη), που εκτείνονται συχνά σε μεγάλο βάθος χωρίς ουσιαστική αντιστήριξη. Το πρόβλημα στατικότητας ενισχύεται από τη συνεχή και εντατική κατασκευαστική δραστηριότητα, που είναι συγκεντρωμένη σε μικρές περιοχές με μεγάλη αστάθεια. Οι νεώτερες κατασκευές, που αντικαθιστούν τις παλαιότερες και ελαφρύτερες υπόσκαφες, είναι από οπλισμένο σκυρόδεμα, με συνέπεια να παρουσιάσουν, ενδεχομένως, πολύ διαφορετική συμπεριφορά σε μελλοντικές σεισμικές δονήσεις και να οδηγήσουν, κατ’ επέκταση, σε σοβαρότερες καταστροφές. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι περιοχές που αιτιολογημένα χρήζουν προστασίας είναι η καλντέρα, η παραλιακή ζώνη και εκτάσεις αμπελοκαλλιέργειας, ότι «η διατήρηση της δυνατότητας εκτός σχεδίου δόμησης σε ευρείες … περιοχές οδηγεί αναπόφευκτα σε σημαντική αύξηση του αριθμού των κλινών». Ειδικά για την περιοχή της καλντέρας, η ΕΧΜ επαναλαμβάνει ότι η απαγόρευση δομήσεως δεν επιβάλλεται μόνο εξαιτίας τεχνικών δυσκολιών, αλλά και για λόγους προστασίας του τοπίου. Κατά την τρίτη αυτή φάση, η πρόταση της ΕΧΜ αναδιατυπώνεται, με διαίρεση της ΖΟΕ σε περισσότερες των τριών περιοχές, προστασία των περιοχών αυτών κυρίως με τη μείωση των συντελεστών δομήσεως και τον καθορισμό χρήσεων γης όσο το δυνατόν συμβατών με τον χαρακτήρα κάθε περιοχής, διατήρηση δε, κατ’ αρχήν, του ορίου αρτιότητας. Συγκεκριμένα: Στην περιοχή Ι (απόλυτη προστασία της φύσης και του τοπίου) απαγορεύεται κάθε αλλοίωση του τοπίου και του περιβάλλοντος και κάθε δόμηση, επιτρέπονται δε χρήσεις γης που δεν προϋποθέτουν δόμηση ή αλλοίωση της μορφολογίας του εδάφους και όριο για την κατάτμηση τα 10 στρέμματα: η περιοχή αυτή περιλαμβάνει τα «κάτω πρανή» της καλντέρας στις νήσους Θήρας και Θηρασίας. Στην περιοχή ΙΙ (αυστηρή προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος), που περιλαμβάνει τα «άνω πρανή» της καλντέρας και τους παραδοσιακούς οικισμούς των Φηρών, του Ημεροβιγλίου, της Οίας, της Φοινικιάς και του Θολού, επιδιώκεται η προστασία των φυσικών σχηματισμών και τοπίων ιδιαίτερου κάλλους με σπάνια ή μοναδικά χαρακτηριστικά, καθώς και των παραδοσιακών οικισμών που δέχονται αυξημένες πιέσεις: στην ως άνω περιοχή επιτρέπεται η κατοικία, με κατώτατο όριο αρτιότητας και κατατμήσεως τα 8 στρ και μέγιστη επιφάνεια δομήσεως 150 τμ. Στην περιοχή ΙΙΙ (ήπια προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος) επιδιώκεται η διατήρηση του φυσικού τοπίου και η δημιουργία ζωνών προστασίας των παραδοσιακών οικισμών, προβλέπονται περισσότερες χρήσεις (κατοικίας, τουριστικές εγκαταστάσεις, κτίρια κοινής ωφέλειας κ.ά.), κατώτατο όριο κατατμήσεως 8 στρέμματα (κατά παρέκκλιση 4 στρέμματα) και μέγιστη επιφάνεια δομήσεως 200 τμ.
Ειδικώς για τα προβλήματα στατικότητας των εδαφών, που κατεγράφησαν στην περιοχή Ι της ΖΟΕ [καλντέρα], από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτουν, επίσης, τα εξής: (ι) Εκπονήθηκε ειδική μελέτη του Τομέα Δυναμικής, Τεκτονικής και Εφαρμοσμένης Γεωλογίας, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, αντικείμενο της οποίας είναι η «Χαρτογράφηση-εκτίμηση κατολισθητικής επικινδυνότητας της καλδέρας του ηφαιστείου της Σαντορίνης». (ιι) Από την εταιρεία «Εγνατία Οδός ΑΕ» εκπονήθηκαν επίσης μελέτες και πραγματοποιήθηκαν εργασίες για τη σταθεροποίηση των πρανών σε διάφορες θέσεις (όρμος Αμμουδίου, όρμος Αρμένης, όρμος Φηρών, λιμάνι Αθηνιού, όρμος Περαματάρη και όρμος Κόρφου, βλ. τα αναφερόμενα στο Α294859/6.6.2011 έγγραφο του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΕ προς τον Αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ). (ιιι) Με το 1700/27.5.2011 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ) ενημερώθηκαν ο Δήμος Θήρας και το Υπουργείο ΠΕΚΑ για καταπτώσεις στο πρανές της καλντέρας, καθώς και για το πόρισμα «ομάδας άμεσης παρέμβασης» του ΙΓΜΕ. Το πόρισμα αυτό, μετά από «τεχνικογεωολογική εξέταση» για τη διαπίστωση της επικινδυνότητας των φαινομένων (25 και 26.5.2011), αποδίδει τις κατολισθήσεις και τις καταπτώσεις στα πτωχά γεωτεχνικά χαρακτηριστικά της κίσσηρης, κύριου συστατικού των πρανών, σε συνδυασμό με τις ασυνέχειες των μορφολογικών κλίσεων, οι οποίες επιδεινώθηκαν λόγω της δράσεως των ομβρίων και επιφανειακών υδάτων και, ενδεχομένως, της σεισμικής δραστηριότητας στην περιοχή. Προτείνει δε τη λήψη άμεσων μέτρων προστασίας, όπως ο έλεγχος της ευστάθειας των υπόσκαφων κτισμάτων και της επιδράσεώς τους στη σταθερότητα των πρανών.
Με βάση όλα τα παραπάνω της ισχύουσας σήμερα νομοθεσίας, συντάχθηκε ο χάρτης που αποτελεί το παράρτημα Β΄του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, ΄που απεικονίζει με σύγχρονα μέσα και ευκρινώς την Ζώνη Ι, όπου εφαρμόζονται οι απαγορεύσεις του από 27-4-2012 π.δ. ΦΕΚ 144/ΑΑΠ/30-4-2012 αλλά και οι προς ψήφιση ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου.
Σύμφωνα λοιπόν με το άνω παράρτημα Β΄το ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας μας εμφαίνεται εσφαλμένα ως τμήμα της Ζώνης Ι ως τίθεται από το μεγεθυμένο απόσπασμα του παραρτήματος:
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτει ότι προκειμένου να εντάσσεται ένα γεωτεμάχιο εντός της ζώνης Ι (απόλυτη προστασία της φύσης και του τοπίου) πρέπει να βρίσκεται στα «κάτω πρανή» της καλντέρας της νήσου Θήρας. Τα «κάτω πρανή» ορίζονται ως τα απότομα γκρεμνά με κλίσεις άνω του 50 % (στα Φηρά φθάνουν έως και 70%) που αποτελούν και ζώνη υψηλής σεισμικής επικινδυνότητας και κατολισθήσεων.
Στη δε ζώνη ΙΙ (αυστηρή προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος) περιλαμβάνονται τα «άνω πρανή» της καλντέρας, ήτοι περιοχές με ελαφρές κλίσεις έως 30% που ευρίσκονται άνωθεν των περιοχών με υψηλή κλίση και αποτελούν το ανώτατο σημείο των γκρεμνών, ήτοι το χείλος.
Εκ λανθασμένης μεταφοράς του παλαιού και άνευ τεχνικών μέσων συνταχθέντος αποσπάσματος χάρτου που απεικόνιζε τις ζώνες χρήσεις γης στη νήσο Θήρας που προσαρτάται στο από 19-3-190 π.δ. στο νέο απόσπασμα χάρτου που αποτελεί το παράρτημα Β΄του παρόντος νομοσχεδίου, το ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας μας απεικονίζεται εντός της ζώνης Ι, παρότι βρίσκεται σε περιοχή εκτός της καλντέρας της νήσου Θήρας. Δεν μπορεί δηλαδή επ΄ουδενί να θεωρηθεί ότι ευρίσκεται στα «κάτω πρανή» της καλντέρας, τούτο δε προκύπτει αβίαστα και από την κάτωθι αεροφωτογραφία εξηγμένη από την πλατφόρμα google earth. Το ακίνητό μας ότι μόνον δεν φαίνεται να φέρει κλίση εδάφους προς τα γκρεμνά της καλντέρας, αλλά η κλίση του βρίσκεται προς το νότο και στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Η θέση του δε είναι τέτοια που ούτε στα «άνω πρανή» δύναται να συγκαταλέγεται αφού έμπροσθεν του αγροτεμαχίου μας υφίσταται αγροτική οδός (χωματόδρομος) και πέραν τούτου το δημόσιο κτήμα, εφ΄ου εκκινά σταδιακά και αυξάνεται η κλίση του εδάφους – γκρεμνών.
Ο άνω αγροτικός δρόμος είναι καταχωρημένος στα κτηματολογικά φύλλα του οικείου κτηματολογικού γραφείου και φέρει ΚΑΕΚ 29006ΕΚ00001/0/0. Η ύπαρξη αυτής της οδού είναι ουσιώδης και αποδεικνύει αβίαστα τον ισχυρισμό μας, ότι η ιδιοκτησία μας δεν βρίσκεται εντός περιοχής πρανών καλντέρας, αφού ούτε καν εφάπτεται με το ανώτατο σημείο της καλντέρας με τα γεωμορφολογικά στοιχεία που αυτή εμφανίζει, ως προεκτέθηκαν. Το όριο του αγροτεμαχίου μας που εφάπτεται προς Βορράν με τον αγροτικό δρόμο είναι και το υψηλότερο σημείο του αγροτεμαχίου μας. Ούτο σημαίνει πως όλο το αγροτεμάχιό μου φέρει μία πολύ ελαφρά κλίση προς νότον, ήτοι αντίρροπη αυτής που φέρουν τα πρανή της καλντέρας. Πέραν του δρόμου και προς βορράν ξεκινούν τα άνω πρανή με ελαφρά κλίση, η οποία σταδιακά αυξάνεται.
Είναι δε χαρακτηρισκό, ότι γεωτεμάχια που φέρουν τα ίδια επακριβώς γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά, ήτοι απόστασης από τη θάλασσα άνω των 100μ, ευρίσκονται εκτός «κάτω και άνω πρανών» και δεν φέρουν κλίση άνωθεν του εγκρεμνού, σύμφωνα με το ίδιο παράρτημα ευρίσκονται εκτός ζώνης Ι :
Παρακάτω παραθέτω τα γεωτεμάχια αυτά :
Επειδή λοιπόν εκ λανθασμένης μεταφοράς του παλαιού και άνευ τεχνικών μέσων συνταχθέντος αποσπάσματος χάρτου που απεικόνιζε τις ζώνες χρήσεις γης στη νήσο Θήρας που προσαρτάται στο από 19-3-190 π.δ. στο νέο απόσπασμα χάρτου που αποτελεί το παράρτημα Β΄του παρόντος νομοσχεδίου, το ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας μας απεικονίζεται εντός της ζώνης Ι, παρότι βρίσκεται σε περιοχή εκτός της καλντέρας της νήσου Θήρας.
Επειδή προκύπτει αβίαστα ότι το άνω παράρτημα Β΄χρήζει διόρθωσης μεταρρύθμισης ώστε το κάτωθι τμήμα να εξαιρεθεί αυτού αφού δεν υπάγεται στη ζώνη Ι.
Επειδή προς διευκόλυνσή σας προτείνω την κάτωθι διόρθωση ώστε το διαγραμμισμένο τμήμα γης να εξαιρεθεί του χάρτου ζώνης Ι του παραρτήματος Β΄του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΖΗΤΩ
Να διορθωθεί / μεταρρυθμιστεί για τους λόγους που αναφέρονται στο παρόν, το απόσπασμα χάρτου που αποτελεί το παράρτημα Β΄του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου σύμφωνα με τα παραπάνω, ώστε το ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας μας, αγροτεμάχιο στο Ακρωτήρι Θήρας με ΚΑΕΚ 290060101011/0/0 να μην εμφαίνεται ως τμήμα της ζώνης Ι του παραρτήματος Β΄και κατ΄επέκταση να μην εντάσσεται στις περιοχές εφαρμογής της υπό ψήφιση διάταξης του άρθρου 71 του νομοσχεδίου.
Θήρα 7-9-2024
Μετά τιμής
Ο πληρεξούσιος Δικηγόρος
ΧΡΗΣΤΟΣ Ν. ΤΣΑΚΡΙΟΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΜΔΣ ΝΑΞΟΥ 79
ΦΗΡΑ ΘΗΡΑΣ ΤΚ 84700
ΤΗΛ: 6978482401
Email : tsakrios.law@gmail.com
Θέμα: Εισήγηση σχετικά με τον υπό έκδοση νόμο άρθρου 71 για τη δόμηση στην Σαντορινη
Αξιότιμοι κύριοι,
Με αφορμή τον υπό διαμόρφωση νόμο που αφορά τη δόμηση στη Ζώνη Ι της καλντέρας, όπως ορίζεται στο ΦΕΚ 139Δ/1990, θα θέλαμε να εκφράσουμε σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με τη χρησιμότητα και τις επιπτώσεις του. Ο νόμος, όπως προτείνεται, εγείρει σημαντικά ζητήματα τόσο από πλευράς νομιμότητας όσο και πρακτικότητας, καθώς έρχεται σε σύγκρουση με τις υφιστάμενες ρυθμίσεις.
Συγκεκριμένα, από το 2012, με το ΦΕΚ 144 Α.Α.Π., έχει ήδη απαγορευτεί η δόμηση στη Ζώνη Ι. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος νόμος φαίνεται να ρυθμίζει μια κατάσταση που ήδη διέπεται από σαφείς νομοθετικές ρυθμίσεις. Προκύπτει, λοιπόν, το ερώτημα για ποιο λόγο προωθείται αυτή η νέα νομοθεσία, δεδομένου ότι δεν καλύπτει νέα ή ανεπτυγμένα ζητήματα.
Ένα άλλο σοβαρό πρόβλημα αφορά τον προσδιορισμό των ορίων της Ζώνης Ι. Στο Παράρτημα Β του σχεδίου νόμου περιλαμβάνεται χάρτης, ο οποίος διαφοροποιείται σε ορισμένα σημεία από τον αρχικό του ΦΕΚ 139Δ/1990. Παρά το γεγονός ότι οι αλλαγές αυτές μπορεί να προέρχονται από παραδρομή, δημιουργούν σημαντική ασάφεια και ενδέχεται να προκαλέσουν νομικά και τεχνικά προβλήματα σε ήδη δρομολογημένες υποθέσεις.
Συγκεκριμένα, στο τμήμα του χάρτη που αφορά το γήπεδο της περίπτωσής μας (ΚΑΕΚ: 290060503020), φαίνεται πως η Ζώνη Ι περιλαμβάνει ολόκληρη την έκταση, καθιστώντας την μη άρτια και μη οικοδομήσιμη. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τις οποίες έχουν αποδεχθεί τόσο η πρώην προϊσταμένη της Υ.ΔΟΜ. όσο και ο συντάκτης του τοπογραφικού διαγράμματος, τμήμα του γηπέδου, επιφάνειας περίπου 4 στρεμμάτων, βρίσκεται εντός της Ζώνης ΙΙΙ, όπου η δόμηση είναι επιτρεπτή.
Για να αποφευχθούν δυσανάλογες συνέπειες για ιδιοκτήτες ακινήτων και τεχνικούς φορείς, ζητούμε την άμεση τροποποίηση του ορίου της Ζώνης Ι, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο τοπογραφικό διάγραμμα. Αυτή η διόρθωση θα διασφαλίσει την ακρίβεια και τη συνέπεια με τις εγκεκριμένες χωροταξικές ρυθμίσεις, αποφεύγοντας παράλληλα τη δημιουργία νομικών και διοικητικών εμποδίων για τους εμπλεκόμενους.
Με βάση τα ανωτέρω, θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση, όπως είναι διατυπωμένη, πρέπει να αναθεωρηθεί ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες της περιοχής και στις υπάρχουσες ρυθμίσεις.