Η εταιρεία, μπορεί να αναθέτει σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 6, στο Ι.Γ.Μ.Ε.:
α. Τη συλλογή, επεξεργασία, αποθήκευση, αποτίμηση, και διαχείριση, μέρους ή του συνόλου, των στοιχείων και δεδομένων, από την αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση των Υ/Α (Αρχείο δεδομένων).
β. Μελέτες για την διερεύνηση και αξιολόγηση του δυναμικού της χώρας σε υδρογονάνθρακες.
γ. Αξιολογήσεις ερευνητικών και παραγωγικών δεδομένων.
δ. Την κατάρτιση την κατά το άρθρο 2 παρ.1 περ.ι κανονισμών ασφαλείας και προστασίας περιβάλλοντος.
ε. Την παρακολούθηση και έλεγχο εργασιών πετρελαίου κατά τη διάρκεια εκτέλεσής τους.
ζ. Εργασίες προετοιμασίας ερευνητικών και παραγωγικών δεδομένων κατά τη διαδικασία προετοιμασίας γύρου παραχωρήσεων, κλπ.
Αρχική Έρευνα και Εκμετάλλευση ΥδρογονανθράκωνΆρθρο 9 Ανάθεση εργασιών, έργων και μελετών στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)
Άρθρο 9 Ανάθεση εργασιών, έργων και μελετών στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)
- 91 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σύσταση Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Α.Ε.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σκοπός
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 Μετοχικό κεφάλαιο – Έσοδα – Χρηματοδότηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 4 Διοίκηση της Εταιρείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Οικονομικά στοιχεία
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 Σύναψη Συμβάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 8 Προσωπικό
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ανάθεση εργασιών, έργων και μελετών στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ειδικές Ρυθμίσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Δεκεμβρίου 2010, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Ιανουαρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 222 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Η δυνατότητα ανάθεσης στο ΙΓΜΕ όλων των αρμοδιοτήτων της Α.Ε., οι οποίες αναφέρονται στους σκοπούς της , δημιουργούν ερωτηματικά για την αναγκαιότητα δημιουργίας φορέα και της προτεινόμενης στελέχωσης του.
ΕΜΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΣΤΗ ΣΥΣΤΑΣΗ ΕΝΟΣ ΑΚΟΜΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΦΟΡΕΑ.
Η ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΕΥΝΟΕΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΡΓΟΛΑΒΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΕΣ.
ΑΝΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΜΙΑΣ ΤΕΤΟΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΝΑ ΨΑΞΟΥΜΕ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΤΟΠΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ,ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΑΣ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΝΑ ΘΕΣΟΥΜΕ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ.
ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΤΕ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣ ΤΟΥ ΕΡΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΦΟΡΤΩΜΕΝΟ ΜΙΑ ΖΩΗ ΜΕ ΥΠΑΛΗΛΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΙΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ.
Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΣ ΚΑΘΟΡΙΣΘΕΙ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ.
ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΟΝΟΝ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΞΕΝΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΕΡΓΟΛΑΒΟ.
ΚΑΡΝΑΒΑΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΜΕΤ/ΓΟΣ ΜΗΧ.
Μπορεί ο ιδιωτικός τομέας να αναλαμβάνει αδάπανα την εκτέλεση μελετών με δικαίωμα χρήσης και εμπορίας των αποτελεσμάτων τους κατα τα πρότυπα της Κύπρου.
Ωστόσο ιδιαίτερα δαπανηρές μελέτες καλό είναι εφόσον δεν υπαρχει ανάλογη προθυμία απο τον ιδιωτικό τομέα να εκτελούνται απο το ΙΓΜΕ.
Εδώ καλό είναι να τονίσουμε πως ιδιωτικός τομεάς αναλόγου επιπέδου δεν υπάρχει στην Ελλάδα ικανός να εκτελέσει ατελώς μελέτες και να εκμεταλευτεί κ των υστέρων τα αποτελέσματα τους στο εξωτερικό επομένως οι εν λόγω μελέτες μάλλον θα αναλαμβάνονται απο ξένες αρχικά εταιρείες μελετών μέχρι να υπάρξη σχετική σοβαρή πρόταση απο ελληνικής πλευράς
α) –Ως προς το 9;α
Βλ σχόλιο (γ) στο Αρθρο 2;1:δ πιό πάνω
β) –Ως προς το 9;δ
Βλ σχόλιο (δ) στο Αρθρο 2;1:ι πιό πάνω
Είτε μας αρέσει είτε όχι, σε όλο τον κόσμο όπου αφορά πετρέλαιο εμπλέκονται Γεωλογικές Υπηρεσίες ή τμήματα Γεωλογίας διότι η έρευνα αφορά το υπέδαφος(πετρώματα), είτε αυτό είναι χερσαίο είτε είναι θαλάσσιο. Μπορεί η έρευνα περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την εκμετάλλευση (πριν όταν και εφόσον διαπιστωθεί κοίτασμα) να αφορά και άλλους κλάδους ερευνητών, δεν νοείται όμως έρευνα και επίβλεψη έρευνας πετρελαίου χωρίς τον Κρατικό φορέα Γεωλογίας Νομοθετημένο σύμβουλο της Πολιτείας. Είμαι υπέρ της συμμετοχής του ΕΛΚΕΘΕ όταν η έρευνα αφορά σε θαλάσσιο περιβάλλον.
http://gr.linkedin.com/pub/miltiadis-nimfopoulos/26/129/696
– Τα προβλεπόμενα στα σημεία α, β, γ και δ του Αρθ.9 συμπίπτουν σχεδόν 100% με τα προβλεπόμενα στο Αρθ.2, §1, σημεία γ, δ και ι αναφορικά με τους σκοπούς του φορέα. Κατά συνέπεια τίθεται το ερώτημα εάν το αντικείμενο εργασίας των εξειδικευμένων στελεχών του φορέα θα σχετίζεται άμεσα με τους σκοπούς του φορέα ή έμμεσα, μέσω της επίβλεψης των εργασιών που ανατίθενται σε άλλους μη σχετιζόμενους με την παραχώρηση φορείς (ΙΓΜΕ στην προκειμένη περίπτωση).
– Αναφορικά με τα υπόλοιπα δύο σημεία του εν λόγω άρθρου, δηλ. ε και ζ, θα πρέπει να επισημανθεί ότι οι εργασίες αυτές υλοποιούνται μέσω πολύ εξειδικευμένων Company Man των Exploration Companies σε όλα τα στάδια των εργασιών πετρελαίου – σημείο ε – ή από τις ίδιες τις πετρελαιικές εταιρείες (Exploration Companies)- σημείο ζ.
– Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το αρθ.6 (§1 και §2), ο φορέας δύναται να συνάπτει διάφορου τύπου συμβάσεις με φορείς στους οποίους συγκαταλέγονται και ερευνητικοί φορείς άρα, δυνητικά, και το ΙΓΜΕ. Με την έννοια αυτή θα μπορούσε το Αρθ.9 να καταργηθεί πλήρως.
>για ποιόν λόγο να μην ανατεθεί ολόκληρη η έρευνα στον ιδιωτικό
>τομέα; Γιατί ο ιδιωτικός τομέας έχει σκοπό το κέρδος; Ε, και;
>Τουλάχιστον, αυτός παράγει κάτι χειροπιαστό. Όχι ..ελλείματα!
παράγει όμως χρωστούμενα κι απλήρωτα:
http://greece-salonika.blogspot.com/2010/08/blog-post_5214.html
http://prezatv.blogspot.com/2010/12/blog-post_954.html
Προφανώς χρειάζεται έναν (που μπορεί να είναι και συμβούλιο από εκπροσώπους φορέων) επίσημο επιστημονικό φορέα-σύμβουλο η εταιρεία (και το Υπ.Περ. αντίστοιχα)
Παρόμοια περίπτωση π.χ. είναι το ΕΑ.ΙΤΥ (http://www.cti.gr) για το Υπ.Παιδείας
Κατ’ αρχήν, αν είναι ο φορέας να αναθέτει την έρευνα μόνο στο ΙΓΜΕ, τότε αντί να ιδρυθεί ο φορέας, να αναλάβει το ΙΓΜΕ να τα φέρει όλα εις πέρας. Ποιός ο λόγος να δημιουργήσουμε και άλλο γραφειοκρατικό δημόσιο;
Επίσης, δεν τόλμησε να γίνει αναφορά σε μελέτες και αμέσως άρχισε η φαγομάρα για το ποιός θα τις υλοποιήσει(ΕΛΚΕΘΕ κλπ). Αυτό είναι δείγμα του τι θα ακολουθήσει. Δεν το έχω απίθανο ένας παλαιότερος δημόσιος φορέας να καταγγείλει τον νεώτερο ότι μπαίνει στα χωράφια του και να κολλήσει το θέμα μέχρι τον ..Άρειο Πάγο.
Τελικά, για ποιόν λόγο να μην ανατεθεί ολόκληρη η έρευνα στον ιδιωτικό τομέα; Γιατί ο ιδιωτικός τομέας έχει σκοπό το κέρδος; Ε, και; Τουλάχιστον, αυτός παράγει κάτι χειροπιαστό. Όχι ..ελλείματα!
Προσωπικά πιστεύω πως
– είτε ένας φορέας-σύμβουλος πρέπει να υπάρχει και να επιβλέπει τους άλλους φορείς-υπεργολάβους (αλλά μπορεί να υπάρχει θέμα «ανταγωνισμού» με υπεργολαβίες που παίρνει ο ίδιος ο φορέας),
– είτε ένα επίσημο συμβούλιο θεσμοθετημένο με συμμετοχή Υπ.Περιβάλλοντος, Υπ.Οικονομικών, ΙΓΜΕ, ΕΛΚΕΘΕ, κλπ. (ίσως και σχετικών σχολών πανεπιστημίων) που θα επιβλέπει τους υπεργολάβους ερευνών (που μπορεί να είναι και ξένα πανεπιστήμια ίσως αν τα εμπιστευόμαστε φυσικά ή ερευνητικό τμήμα εταιρειών ή συνεργάτες ερευνών διεθνών εταιρειών όπως BP, Shell κλπ.)
Σχετικά με τα γεωθερμικά, το ανέφερα ως παράδειγμα του ότι πρέπει να υπάρχει επιβεβαίωση των δεδομένων και από τρίτους φορείς (έστω και δειγματοληπτικά) και γεμικά πολύ καλή υποδομή διαχείρισης τους.
Η Ελλάδα δεν έχει καλή παράδοση στην ποιότητα των δεδομένων και ιδίως τώρα με την προσπάθεια για OpenData καιρός είναι ν’αλλάξει αυτό γενικότερα στα data του δημόσιου τομέα. Αντιγράφω από το http://geodata.gov.gr/geodata/index.php?option=com_content&view=article&id=2&Itemid=6#info
—
– Παρατηρώ πως σε κάποιες περιπτώσεις τα γεωχωρικά δεδομένα έχουν λάθη.
– Δυστυχώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι για αυτό πέρα από το να αναδείξουμε τα προβλήματα που υπάρχουν και έχουν συσσωρευτεί μέχρι και σήμερα. Η δημόσια διοίκηση προμηθευόταν και παρήγαγε γεωχωρικά δεδομένα κακής ποιότητας. Ο νόμος για την «Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών» θέτει το θεσμικό πλαίσιο ώστε από εδώ και πέρα να μην κάνουμε τα ίδια λάθη. Όμως τα γεωχωρικά δεδομένα που υπάρχουν ήδη, μέχρι να διορθωθούν και να αντικατασταθούν, θα εξακολουθήσουν να έχουν προβλήματα.
—
Για να επιστρέψουμε στα γεωθερμικά και επειδή ο χώρος μου είναι άλλος (Μηχανικός Η/Υ) οπότε δεν θα ήθελα να πω κάποιες ανακρίβειες, το ανέφερα στην αρχική πηγή της πληροφορίας μου (αφορά αρκετά χρόνια πριν διαπιστώσεις κατά τις επιτόπιες μετρήσεις που έκανε για την εκτέλεση μεταπτυχιακής εργασίας) και ελπίζω να σχολιάσει εδώ πιο αναλυτικά για το θέμα που είχε προκύψει με τα τότε επίσημα δεδομένα/μετρήσεις που υπήρχαν διαθέσιμα (και τα οποία αναφέραν/χρησιμοποιούσαν και τρίτοι τελικά σε εργασίες τους θεωρώντας τα φυσικά αξιόπιστα)
Δεν γνωρίζω σε ποιες γεωθερμικές πηγές αναφέρεσαι. Μπορεί να είναι και έτσι όπως τα λες. Ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα. Τηλ. 6977-414550 και 2313-325689.
Το ΙΓΜΕ, για όσους γνωρίζουν τα σχετικά θέματα, έχει συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της χώρας μέσω της έρευνας που έχει διεξάγει σε σημαντικούς τομείς των υπεδαφικών πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και οι υδρογονάθρακες. Άρα είναι σημαντικό που το ΥΠΕΚΑ δίδει την δυνατότητα στο ΙΓΜΕ να συμμετάσχει ενεργά και ουσιαστικά στην Έρευνα Υδρογονανθράκων και Φυσικού Αερίου, μέσω της θεσμικά και νομοθετικά κατοχυρωμένης συνεργασίας του με τον υπό σύσταση φορέα (ΕΔΕΥ Α.Ε.). Συμφωνώ όμως με τον συνάδελφο κ. Λυκούση ότι στις έρευνες αυτές που θα αφορούν θαλάσσιες περιοχές πρέπει να συμμετάσχει απαραιτήτως και το ΕΛΚΕΘΕ.
Κατσουλάρης Αναστάσιος
Γεωλόγος
Ειμαι Διευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ. Εχω συμμετάσχει σε ερευνες για υδρίτες (συμπυκνωμένοι υδρογονάνθρακες κατω απο τον βυθό) στην Α. Μεσόγειο (υποθαλάσσια ορη Αναξίμανδρου)και εχοντας δημοσιεύσει τα αποτελέσματα σε εγκριτα διεθνή περιοδικά (ELSEVIER κλπ)μεταξύ τών οποίων το Marine and Petroleum Geology. Πιστεύω οτι στο αρθρο 9 θα πρέπει να προστεθεί και το Ελληνικό Κεντρο Θαλλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ)σε οτι αφορά τον υποθαλάσσιο χώρο. Το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του ΕΛΚΕΘΕ εχει συμμετάσχει πρόσφατα (2009)σε ερευνες νέων κοιτασμάτων υδρογονανθράκων στο Β. Αιγαίο (Νοτίως του Πρίνου)με το Πανεπιστήμιο του Aarhus και για λογαριασμό της εταιρείας του Β. Αιγαίου. Επιπλέον το Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας λόγω της πολυ (και δι-)επιστημονικής προσέγγισης του θαλάσσιου περιβάλλοντος αλλα και του πιστοποιημένου εξοπλισμού του στο πεδίο (ερευνητικό πλοίο, 3ROV, γεωλογικά-γεωφυσικά-σεισμολογικά οργανα, εξειδικευμένα συστήματα δειγματοληψλιας)και εργαστήρια (πλήρες βιογεωχημικό εργαστήριο με 16 ανεξάρτητες εργαστηριακές μονάδες)ειναι ο μοναδικός φορέας στον Ελληνικό χώρο που ειναι δυνατόν να διεκπεραιώσει οχι μονον υποθαλάσσιες γεωλογικές-γεωφυσικές μελέτες αλλα και και ολοκληρωμένες μελετες του θαλάσσιου οικοσυστήματος και περιβαλλοντικές επιπτώσεις παντός ειδους στο θαλάσσιο περιβάλλον.
Καλή επιτυχία
Με εκτίμηση
Δρ.Βασίλης Λυκούσης
Γεωλόγος-Ωκεανογράφος
Διευθυντής Ερευνών
Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας
ΕΛΚΕΘΕ
Χωρίς να θέλω να υποτιμήσω το ΙΓΜΕ στα θέματα περιβάλλοντος πρέπει να έχει άμεση εμπλοκή και υπευθυνότητα το Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Το θέμα περιβάλλον είναι συμαντικό και όλες οι μεγάλες πετρελαικές εταιρείες έχουν πολύ αυστηρά standards, τουλάχιστον στα χαρτιά, τα οποία και πρέπει να ακολουθούν.
‘Ενα μεγάλο ποσοστό των εξόδων μιά γεώτρησης είναι τα έξοδα για την προστασία του περιβάλλοντος.
Υπεύθυνοι για το περιβάλλον πρέπει να είναι οι επιθεωρητές περιβάλλοντος επικουρούμενοι από το ΙΓΜΕ.
Ι. Δερμιτζάκης
Απ’όσο γνωρίζω επίσημες μετρήσεις ΙΓΜΕ σε κάποιες γεωθερμικές πηγές είναι λάθος (και παρά ταύτα τα νούμερα αυτά έχουν χρησιμοποιηθεί σε papers στη συνέχεια). Η ανευθυνότητα διαφόρων ερευνητών καλό είναι να τελειώνει και να υπάρχει επιβεβαίωση από τρίτους για τα νούμερα που κυκλοφορούν