1. Για την κάλυψη των αναγκών της εταιρείας αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας της μπορεί να αποσπάται σε αυτήν προσωπικό από Υπηρεσίες του Δημοσίου, Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου καθώς και νομικά πρόσωπα της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν.2190/1994. Η απόφαση γίνεται με κοινή απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών που μπορεί να παρατείνεται μια ακόμη φορά για τρία (3) επιπλέον έτη.
Η μισθοδοσία του αποσπώμενου προσωπικού βαρύνει την εταιρεία ή τον φορέα προέλευσης κατ’ επιλογή του προσωπικού αυτού.
2. Με τον Κανονισμό του άρθρου 7 μπορεί να συστήνονται μέχρι δέκα (10) θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με ειδικότητα Γεωλόγου, Γεωφυσικού, Γεωχημικού και Μηχανικού Πετρελαίων. Για την κάλυψη αυτών μπορεί με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού να μεταφέρεται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων προσωπικό που υπηρετεί στις εταιρείες του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στον Νόμο 1256/1982, και ιδίως του τομέα ενέργειας, εφόσον έχει τα προσόντα που απαιτούνται μετά από γνώμη των Διοικήσεων τους. Η επιλογή των μεταφερομένων γίνεται από επιτροπή -που συγκροτείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΕΥ Α.Ε μετά από σχετική δημόσια πρόσκληση, στην οποία καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι οι προϋποθέσεις η σχετική διαδικασία καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την επιλογή.
3. Με απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας που εγκρίνεται με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Οικονομικών, καθορίζονται οι μισθοί, τα επιδόματα και κάθε θέμα σχετικό με τις πρόσθετες αποζημιώσεις, την υπερωριακή απασχόληση και την αποζημίωση μετακίνησης του προσωπικού που υπηρετεί σε αυτήν.
4. Τα μέλη του Δ.Σ. και το προσωπικό της εταιρείας υπέχουν τις υποχρεώσεις εχεμύθειας και προστασίας του επιχειρηματικού ή και άλλων απορρήτων, που προβλέπονται από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
Τα παρακάτω τα αναφέρω για την ποιότητα σπουδών του ΤΕΙ Καβάλας καθώς βλέπω ότι πολλοί απόφοιτοι του Τμήματος Πετρελαίου παρακολουθούν το νήμα αυτό:
Πριν δέκα περίπου χρόνου είχα τελειώσει το μεταπτυχιακό μου (είμαι Χημικός Μηχανικός) και εκπονούσα διδακτορική διατριβή σχετική με πετροχημική τεχνολογία. Έκανα, λοιπόν, αίτηση για να πάρω κάποιες ώρες εργαστηριακού συνεργάτη στο Τμήμα Πετρελαίου του ΤΕΙ Καβάλας. Δεν πήρα ούτε μία ώρα ενώ προσλήφθηκαν είκοσι (20) απόφοιτοι του ίδιου του Τμήματος. Με τέτοια λογική δεν λειτουργούν τα ΑΕΙ αλλά ούτε σχολές επιπέδου (μετα)λυκειακής εκπαίδευσης. Αν θέλουν να (αυτο)-αποκαλούνται Πανεπιστήμιο να λειτουργούν και με κριτήρια που αντιστοιχούν σε αυτό.
άρθρο 8.2
ο νόμος 1256/82 είναι παλαιός και σε συνδυασμό με την παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, ανοίγει παράθυρο για μετακίνηση προσωπικού από εταιρία η οποία εξήλθε του δημόσιου τομέα και έχει ανταγωνιστικές δραστηριότητες στην αγορά Ε&Π Υ/Α και έτσι υποθηκεύεται η ανεξαρτησία της ΕΔΕΥ. Προτείνεται η διαγραφή του
————————————————–
Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ)
http://www.iene.gr
Διάβασα προσεκτικά σχεδάν όλα τα σχόλια που έγιναν σχετικά με το προσωπικό του φορέα. Είμαι τελειόφοιτος Μηχανικός Πετρελαίου απο το ΤΕΙ Καβάλας με μεταπτυχιακό τίτλο από Βρετανικό πανεπιστήμιο και με αρκετά χρόνια εμπειρίας στο χώρο του πετρελαίου στο εξωτερικό.
Προσωπικα δεν βλεπω πως μπορει καποιος απο αλλη υπηρεσια του Δημοσιου να εργασθει στο τομεα αυτο, καθως δεν γνωρίζω καποια υπηρεσια που να εχει την εμπειρια. Ακομα ομως δεν βλεπω πως οποιοσδηποτε απο εμας που εχουμε την εμπειρια, θα μπορουσε να εργασθει στην υπηρεσια αυτη, αφου μισθολογικα θα υποβαθμιζόταν.
Παρόλα ‘αυτά, ο φορέας αυτός πρέπει να στελεχώνεται από έμπειρα άτομα ώστε να μπορούν να εποπτεύσουν τις εταιρείες, να προτείνουν περιοχές προς διερεύνηση και να προσελκύσουν εταιρείες να δραστηριοποιηθούν.
Εύχομαι να γίνει ο φορέας όσο πιο αποτελεσματικός γίνεται, γιατί έχουμε μείνει πίσω σαν χώρα στο τομέα αυτό.
Για μία ακόμη φορά ακολουθούμε την. πεπατημένη! Για την κάλυψη των αναγκών της νέας εταιρίας θα αποσπαστούν δημόσιοι υπάλληλοι!! Γιατί;
Υποτίθεται ότι η νέα εταιρία θα λειτουργεί με ιδιωτικοικονομικά κριτήρια. Πώς συμβαδίζει αυτό με απόσπαση δημοσίων υπαλλήλων;΄
Η πρακτική αυτή δημιουργεί κενά στις υπηρεσίες που στη συνέχεια καλύπτονται από κάποιους άλλους και το κακό παρελθόν συνεχίζεται.
Αν πράγματι χρειάζεται μια νέα εταιρία (αν θυμάστε κάπως έτσι ξεκίνησε και η ΔΕΠ το 1975/6) ας λειτουργήσει τουλάχιστον σωστά. Διορίστε ένα Γενικό Διευθυντή (όχι Δημόσιο Υπάλληλο) και αφληστε τον να διαλέξει το προσωπικό…
Από τα διευθυντικά στελέχη μέχρι εργαζόμενους σε εταιρίες πετρελαίων, μέχρι τις χαμηλότερες θέσεις. Μη δημιουργείτε άλλη μία «θυγατρική» του Δημοσίου.
Σαν παλαιό στέλεχος στο χώρο των πετρελαιοειδών (συνταξιούχος πλέον) ξέρω ότι υπάρχουν εξαιρετικά νέα στελέχη στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με γνώσεις, πείρα και — το κυριότερο — τη νοοτροπία που χρειάζεται για να πετύχει η νέα εταιρία το σκοπό της./
Δεν αμφισβητώ τα προσόντα των Τεχνολόγων Πετρελαίου του ΤΕΙ Καβάλας, μιας και δε γνωρίζω το πρόγραμμα και το επίπεδο σπουδών της σχολής τους.
Θα ήθελα να ρωτήσω όμως τον αρμόδιο υπουργό για ποιο λόγο αποκλείονται οι διπλωματούχοι Μεταλλειολόγοι Μηχανικοί του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου από την άσκηση των καθηκόντων τα οποία υποδηλώνει ο τίτλος τους και τα οποία διδάχθηκαν επί 5 χρόνια;
Δε γνωρίζει άραγε το Υπουργείο τις ειδικότητες των αποφοίτων Μηχανικών του ΕΜΠ ή υπάρχουν άλλες σκοπιμότητες;
Αρχικά θέλω να κάνω μιαν ιστορική αναφορά και να σας υπενθυμίσω ότι έχουμε ήδη στα πετρέλαια της Θάσου (θέση Πρίνος) εξορύξει πετρέλαιο. Αυτό σημαίνει ότι είμαστε σε θέση να κινηθούμε ταχύτατα έχοντας την εμπειρία αυτή μέσω της εταιρίας North Aegean Petroleum Company (ΝΑPC). Προτείνω:
Απόλυτη αξιοποίηση των αποφοίτων του ΤΕΙ Καβάλας Τμήμα: Πτυχιούχοι Μηχανικοί Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου που αποτελεί ένα τμήμα ικανότατο με άρτιο εκπαιδευτικό προσωπικό (όλοι είναι Διδάκτορες) και σωστή εργαστηριακή υποδομή. Να τονισθεί ότι και η ίδια η σύσταση του συγκεκριμένου τμήματος το 1976 στην Καβάλα έγινε για να εξυπηρετήσει την εξειδικευμένη επιμόρφωση νέων Μηχανικών σε θέματα υδρογονανθράκων.
Απόλυτη αξιοποίηση, των ικανών στελεχών που έχουν ήδη εργασθεί στην πλατφόρμα πετρελαίου της Θάσου.
Πρόσληψη ικανότατου Manager από Ελλάδα ή εξωτερικό.
Αποσπάσεις υπαλλήλων με αντικειμενικά και διαφανή κριτήρια.
«Σύσταση Φορέα για την ‘Έρευνα και Εκμετάλλευση Υδρογοναμθράκων»
Το νέο σχέδιο νόμου με το οποίο προωθείται η υλοποίηση Εθνικού Φορέα Υδρογονανθράκων και έχει τεθεί σε διαβούλευση, αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία στην κατεύθυνση της πραγματικής αποτίμησης και αξιοποίησης του εθνικού μας πλούτου. Το έλλειμμα που δημιουργήθηκε από την ενσωμάτωση της πρώην ΔΕΠ ΕΚΥ στα ΕΛΠΕ και τα προβλήματα που δημιούργησε στον κλάδο της έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, πρέπει σύντομα να αντιμετωπιστούν.
Δεδομένου ότι ο τομέας αυτός είναι ιδιαίτερης εθνικής, πολιτικής και οικονομικής σημασίας, η στελέχωση και η λειτουργία του Φορέα θα πρέπει να διασφαλίζει απόλυτα τις αρχές της διαφάνειας, της αξιοκρατίας και της προάσπισης των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου.
Η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ΕΜΠ, ως η Σχολή που φέρει την κύρια ευθύνη στην εκπαίδευση και την έρευνα που αφορά στην εκμετάλλευση και αξιοποίηση των ορυκτών πρώτων υλών, παρά την επί χρόνια απραξία της χώρας μας στον τομέα των υδρογονανθράκων, συνέχιζε να αναπτύσσει αυτό το επιστημονικό πεδίο, να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της και να εκπαιδεύει νέους επιστήμονες που να μπορούν να στηρίξουν με τις γνώσεις τους τις ανάγκες που θα παρουσιαστούν.
Στεκόμαστε ιδιαίτερα στο άρθρο 8 παράγραφο 2 του νομοσχεδίου, το οποίο αφορά στις επιστημονικές ειδικότητες του προσωπικού που συστήνονται για τον Φορέα και επισημαίνουμε πως η ειδικότητα του Μηχανικού Πετρελαίων δεν υφίσταται επίσημα στη Χώρα μας. Όπως προαναφέρθηκε, το πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών, πέραν των μαθημάτων που αφορούν στην έρευνα, εντοπισμό, εκμετάλλευση και αξιοποίηση των πρώτων υλών, στην οικονομία των ορυκτών πόρων και στην προστασία του περιβάλλοντος, παρέχει και απόλυτα εξειδικευμένα στον τομέα των υδρογονανθράκων μαθήματα όπως Τεχνολογία (βαθιών) Γεωτρήσεων και Μηχανική Πετρελαίων.
Πιστεύουμε πως οι απόφοιτοί μας έχουν όλα τα εφόδια να ανταποκριθούν επάξια στις απαιτήσεις που προκύπτουν. Επομένως, θεωρούμε ότι στις επιστημονικές ειδικότητες του προσωπικού που συστήνονται για τον Φορέα πρέπει να συμπεριληφθεί και η ειδικότητα του Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργού. Άλλωστε, οι εξειδικευμένες γνώσεις μπορούν να πιστοποιηθούν από τα επίσημα έγγραφα της Σχολής που συνοδεύουν τον απόφοιτο, καθώς βέβαια και από τις όποιες συναφείς με το αντικείμενο μεταπτυχιακές σπουδές του.
Η Σχολή μας, στο σύνολο της, θα σταθεί αρωγός της προσπάθειας αυτής και θα συνδράμει με τις επιστημονικές και ερευνητικές δυνατότητες της σε κάθε εξειδικευμένη εργασία που απαιτείται για την ορθολογική και βιώσιμη αξιοποίηση του πετρελαϊκού δυναμικού της Χώρας μας.
Ο Πρόεδρος της Σχολής Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Ι. Πασπαλιάρης, Καθηγητής
ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΡΓΑ!Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΥ ΑΦΟΥ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ ΣΑΝ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ Η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΑΝΑ ΤΑΚΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑΤΑ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΙΓΟΥΡΟΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ »ΠΡΑΓΜΑΤΑ» ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ
Συμφωνοντας με τον κ Σχίζα νομίζω ότι είναι ατυχές το λιγότερο να δωθεί η δυνατότητα απόσπασης και μετάθεσης προσωπικού απο άλλους φορείς του δημοσίου για καλυψη λειτουργικών αναγκών της εταιρείας.
Απεναντίας πρέπει το 5 μελες διοικητικό συμβούλιο να ορίσει το προσωπικό που απαιτείται, το οποίο και πρέπει να προσληφθεί μεσω ΑΣΕΠ.
Επιπλέον το άρθρο 8 παράγραφοι 1 και 2 πρέπει να αφαιρεθούν εντελώς και να αντικατασταθούν απο επιλογή του προσωπικού μέσω διαγωνισμού απο το ΑΣΕΠ.
Η σύσταση μιας τέτοιας ΑΕ ύψιστης εθνικής σημασίας με το γνωστό σύστημα των αποσπάσεων-μετατάξεων απλά θα μειωσει την παραγωγικότητάς επιβαρύνοντάς το πιθανότερο με ένα μικρό κομματικό στρατό που θα επιδιώξει με κάθε τρόπο να υπηρετήσει σε αυτήν
Παρα πολυ καλα. Αργήσατε.Ο μελλοντικός πλούτος ανεκμετάλλευτος.Μπράβο.
Νομίζω είναι σαφές από την κατανομή των σχολίων στη διαβούλευση ποιος είναι ο νοούμενος ως σκοπός της. Τα 130 από τα 170 σχόλια ως τώρα αφορούν τη σύσταση και στελέχωση της ΑΕ.
Προφανώς ως κράτος ετοιμάζουμε (και ως κοινωνία αποζητούμε) άλλο ένα μικρό πελατειακό έκτρωμα για να φάμε ορισμένοι και να διοριστούμε άλλοι. Η κυβέρνηση ας λάβει σοβαρά υπόψιν αυτή την αντίδραση προτού προβεί σε αποφάσεις.
Στο ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Φορέα θα πρέπει να προστεθεί η ειδικότητα του Μηχανικού Γεωτρήσεων Πετρελέου και Γεωλόγου Πετρελέου. Ο απλός Γεωλόγος δεν είναι απαρέτητος .
Σας ευχαριστώ.
Θα ήθελα να σας αναφέρω ότι υπάρχουν συμπατριώτες μας, έλληνες του εξωτερικού, με τυπικά προσόντα και κυρίως εξειδίκευση στον χώρο έρευνας υδρογονανθράκων που δεν υπάρχει περίπτωση να συναντήσει κάποιος στην Ελλάδα. Αναφέρομαι σε ανθρώπους που δουλεύουν σε πανεπιστήμια άλλα κυρίως σε εταιρίες του εξωτερικού με τρομερή τεχνογνωσία. Να αναφέρω εδώ ότι αυτά που γνωρίζουν οι πετρελαϊκές εταιρίες για τους υδρογονάνθρακες δεν τα γνωρίζουν τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου για τον απλό λόγο ότι τα τεράστια ποσά που απαιτεί η έρευνα τα διαθέτουν μόνο οι εταιρίες.
Αν θέλουμε λοπόν να παράγει έργο ο φορέας θα πρέπει απαραίτητα να στραφούμε κυρίως σε συτούς τους συμπατριώτες μας!!!
Πιστεύει κανείς πως οι προτάσεις που μπορεί να γίνουν εδώ από τον καθένα, λαμβάνονται υπόψη? Είμαι βέβαιος πως το νομοσχέδιο με την μορφή που θα κατατεθεί έχει ήδη διαμορφωθεί και ενδεχομένως στο αρθρο που αφορά το «Προσωπικό» να προβλέπεται η στελέχωση της υπηρεσίας με διαδικασίες που όχι μόνο παρακάμπτουν το ΑΣΕΠ,αλλά και που ενισχύουν τις πελατειακές σχέσεις και το βόλεμα όσων έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη». Με την εκλογή της νέας Κυβέρνησης ακούσαμε πως αυτά έχουν τελειώσει και με Νόμο πριν ένα χρόνο πιστέψαμε πως έχουμε δικαίωμα όλοι να διεκδικήσουμε δίκαια και αξιοκρατικά μια θέση σε κάποια υπηρεσία ή φορέα του δημοσίου. Δυστυχώς γελαστήκαμε. Υπηρεσίες στελεχώνονται με διαδικασία αδιαφανών προσωπικών συνεντεύξεων και συμβάσεις ανανεώνονται για 3η, 4η, 7η ή 15η φορά με τα ίδια άτομα που «παντρεύτηκαν» μια θέση απ΄το παράθυρο, βυσματικά. Με την αιτιολογία (καραμέλα) πως καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, ενώ όλοι ξέρουμε πως εύκολα οι ανάγκες αυτές(που συνήθως αφορούν θέσεις γραμματείας) μπορούν να καλυφτούν άμεσα από οποιονδήποτε. Ελπίζω να διαψευστώ και η στελέχωση της συγκεκριμένης και οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας με μόνιμο προσωπικό ή με συμβασιούχους ,να γίνεται στο εξής με διαφάνεια και αξιοκρατικά.
To INSTITUT DE PETROL SI GAZE στο PLOIESTI της Ρουμανίας έβγαλε την δεκαετία του 1980 περισσότερους από 100 πτυχιούχους Μηχανικούς Πετρελαίων χωρισμένους σε τρεις ειδικότητες α)ENGINEERING IN PETROCHIMICAL SCIENCE ή ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΧΗΜΕΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ – πήραν ισοτιμία από το ΔΙΚΑΤΣΑ, κάποιοι και αντιστοιχία, με τους Χημικούς Μηχανικούς και οι περισσότεροι εργάζονται ήδη στις διάφορες πετρελαϊκές εταιρείες και στα διυλιστήρια. β)DRILLING AND PRODUCTION ENGINEEERING ή αλλοιώς Μηχανικοί Γεώτρησης και Εξόρυξης Πετρελαίων και Αερίων – εις εξ αυτών και εγώ. Εδώ το Ελληνικό κράτος – ΔΙΚΑΤΣΑ έκανε το θαύμα του δίνοντας ισοτιμια και καμμία αντιστοιχία σε άλλους με τους Χημικούς Μηχανικούς σε άλλους με τους Μηχανολόγους και σε άλλους με τους Μεταλλειολόγους Μεταλουργούς – οι περισσότεροι εργάζονται σε αντικείμενα σχετικά με την ισοτιμία που έλαβαν και μάλιστα εκτός χώρου πετρελαίων.γ)UTILAJ TEHNOLOGIC ή αλλοιώς ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΆΣΕΩΝ όλοι πήραν ισοτιμία και αντιστοιχία με τους Μηχανολόγους Μηχανικούς και κάποιοι εργάζονται σήμερα και στον τομέα των Πετρελαίων.
Όλοι οι παραπάνω έκαναν τις απολύτως εξειδικευμένες σπουδές πάνω στον Τομέα των Πετρελαίων ελπίζοντας ότι το Ελληνικό κράτος θα τους απορροφούσε στην τότε ΔΕΠ και μετέπειτα ΔΕΠ-ΕΚΥ.
Γνώμη μου είναι ότι για να συμπεριληφθούν όλοι αυτοί η διατύπωση του
άρθρου πρέπει να γίνει : 2. Με τον Κανονισμό του άρθρου 7 μπορεί να συστήνονται μέχρι δέκα (10) θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με ειδικότητα Γεωλόγου, Γεωφυσικού, Γεωχημικού και Μηχανικού Πετρελαίων (Μηχανικοί Χημείας Πετρελαίων, Μηχανικοί Γεώτρησης και Εξόρυξης Πετρελαίων και Αερίου, Μηχανολόγοι – Μηχανικοί Πετρελαϊκού Εξοπλισμού), Ελληνικών σχολών και σχολών της αλλοδαπής πτυχίων ισότιμων με τα απονεμόμενα από τα Ελληνικά ΑΕΙ..
Έχω την εντύπωση ότι πριν γρφούν σχόλια για το άρθρο που αφορά το προσωπικό, καλό θα είνα να δει κανείς προσεκτικά το σκοπό (Άρθρο 2) του εν λόγω φορέα. Από εκεί προκύπτει ότι η βασική και, ίσως μόνη, δουλειά αυτού του φορέα θα είναι πρωτίστως ο προγραμματισμός και η διαχείριση της έρευνας των Υ/Α και των συναφών προς αυτήν εργασιών (γεωλογικών, γεωφυσικών και άλλων σχετικών με τους Υ/Α)και δευτερευόντως ή καθόλου η εκμετάλλευση «per se». Επομένως νομίζω ότι δεν θα πρέπει ο φορέας να αποτελέσει χώρο επαγγελματικής αποκατάστασης σχετικών και άσχετων ειδικοτήτων, μηχανικών κυρίως, αλλά απολύτως σχετικών με τον εντοπισμό και την έρευνα Υ/Α. Εξάλλου η εκμετάλλευση, εάν και όποτε γίνει, θα διεξαχθεί μέσω ξένων κατά βάση και ειδικών προς τούτο εταιρειών με διεθνείς διαγωνισμούς.
Οι περιγραφές θέσεων εργασίας πρέπει να γίνονται με βάση το αντικείμενο της εργασίας και από αυτό θα πρέπει να προκύπτουν τα απαιτούμενα αντικειμενικά προσόντα. Αυτά δε θα πρέπει να αφεθούν στην ευχέρεια της διοίκησης η οποία αρκεί να τα κοινοποιεί στο διαδίκτυο, μαζί βέβαια με τα βιογραφικά όλων των εργαζομένων της επιχείρησης.
Το κράτος ας κάτσει στα αυγά του. Οι εκάστοτε υπουργοί σπανίως θα έχουν επαρκείς γνώσεις για να αξιολογήσουν τις επιλογές και άρα η συμμετοχή τους στη διαδικασία μόνο πελατειακούς σκοπούς μπορεί να εξυπηρετεί.
1.Υπάρχουν μηχανικοί πετρελαίων.και εδώ και φυσικά /κυρίως εις την αλλοδαπή Για να ξέρουμε τι λέμε, μηχανικός είναι κάποιος που έχει δίπλωμα ή πτυχίο από αναγνωρισμένο ΑΕΙ (ΠΑΝΕΠΙΣΤΉΜΙΟ η ΤΕΙ)-dura lex, sed lex. Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ είναι μηχανικοί σύμφωνα με τον τίτλο πτυχίου τους – ο όρος τεχνολόγος είναι εφεύρημα Πολυτεχνικών λόμπι σε προσπάθεια εκσυγχρονισμού και διατήρησης του αρχαίου μειωτικού όρου υπομηχανικός. επίσης οι πτυχιούχοι ΤΕΙ, όπως κάθε απόφοιτος ΑΕΙ, μπορεί να κατέχουν μεταπτυχιακό η διδακτορικό τίτλο σπουδών, ως εξειδίκευση στο συγκεκριμένο αντικείμενο.
2. Για να έχετε προσωπικό κατάλληλο και εκπαιδευμένο για τέτοιες τεχνικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες χρειάζεστε κυρίως ανθρώπους με πραγματική γνώση και αποδεδειγμένη εμπειρία και όχι φορείς τίτλων και μειράκια με τόννους υπεροψίας πού μετά από 4.5 έτη σπουδών και 0 χρόνια εμπειρίας υπογράφουν από σωλήνα κήπου μέχρι διαστημόπλοιο (ελληνικής πολεοδομίας) .
3. Φροντίστε το Δ.Σ. της εταιρείας να απαρτίζεται κυρίως από ανθρώπους με υπόβαθρο, εμπειρία και ακεραιότητα χαρακτήρα και όχι νούμερα και κολλητούς. Δεν χρειάζονται επεκτάσεις .Τη μη εφαρμογή των παραπάνω την έχουμε γευθεί χρόνια τώρα.
4. Συνδέστε τη λειτουργία της επιχείρησης με τα ΑΕΙ της χώρας (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) , ώστε να εκμεταλλευθεί η τεχνογνωσία των ιδρυμάτων αυτών και να εκπαιδευτούν φοιτητές ως μελλοντικό προσωπικό της επιχείρησης , αλλά αποφύγετε τη συνήθη συνδιαλλαγή και εξυπηρέτηση βιοπορισμού μόνο, μέσω ερευνητικών προγραμμάτων . Με άλλα λόγια αναπτύξτε την επιχείρηση επενδύοντας και σε ανθρώπινο δυναμικό.Δεν υπάρχει ενδιαφέρον για περαιτέρω αναλύσεις.Απλώς τελειώνετε με τις συντεχνίες , και θα έχετε ολοκληρώσει το 50% της νέας προσπάθειας ανάπτυξης του τόπου.
α) – Ως προς το 8;3
Αντιλαμβάνομαι πλήρως την ανάγκη να διατηρηθεί το ολιγομελές σχήμα στελέχωσης του Φορέα. Ωστόσο, η εμπειρία από ομόλογους φορείς στο εξωτερικό έχει δείξει ότι είναι εξ ίσου επιτακτική η ανάγκη να υπάχει και μόνιμο ειδικό επιστημονικό προσωπικό πέραν των όσων ορίζονται στο 8;3, κυρίως γιά να προστατεύονται αενάως τα δικαιώματα του Δημοσίου και να είναι αποτελεσματικός ο συνεχής έλεγχος είτε αυτό συντελείται σε καθεστώς PSC, είτε σε καθεστώς Διαδοχικών Αδειδοτήσεων.
Ως εκ τούτων προτείνεται να προστεθούν και τέσσερεις (4) ακόμη θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με ειδικότητα:
– Νομικού (2 θέσεις) με γνώσεις στο εμπορικό/εταιρικό δίκαιο και
– Οικονομολόγου (2 θέσεις) με γνώσεις οικονομοτεχνικής ανάλυσης και λογιστικής επιχειρήσεων.
β) Πιστεύω επι πλέον ότι είναι απαραίτητο να εξασφαλισθεί η στελέχωση του υπο σύσταση Φορέα με ικανό αριθμό επιθεώρητων ασφάλειας/προστασίας περιβάλλοντος, ιδίως στα οικόπεδα (blocks) υποθαλάσσιων εργασίων E&P. Η εμπειρία σε ευρωπαϊκές χώρες είναι ότι η βέλτιστη σχέση αριθμού εποπτευόμενων πλατφόρμων εξόρυξης ή παραγωγής προς επιθεωρητή είναι 3/5 προς 1.
Ετσι είναι επομένως χρήσιμο να υπάρξει πρόβλεψη πρόσληψης αρχικά για:
– Μηχανολόγου Μηχανικου (2 θέσεις) με ειδικές γνώσεις μηχανολογικού εξοπλισμού σύνθετων γεωτρήσεων. Ενδεχομένως θα χρειασθούν και κάποια βραχύβια ειδική μετεκπαίδευση σε αντίστοιχη υπηρεσία επιθεώρησης ελέγχου επιπτώσεων Υ/Α (επί του) περιβάλλοντος στο εξωτερικό.
Παρακολουθώ τα σχόλια και παρατηρώ μία άγνοια και εμπάθεια των πολυτεχνείων προς τα ΤΕΙ.Έχω να σας πώ πως το ΤΕΙ Καβάλας απονέμει διπλώματα Μηχανικού Πετρελαίου.Και με τα Ελληνικά δεδομένα είναι πιο ειδικευμένο το αντικείμενο τους στα πετρέλαια απο οποιδήποτε πολυτεχνείο στην Ελλάδα.Σας παρακαλώ να μην γράφεται ανακρίβειες και σταματήστε τις συντεχνειακές πολιτικές του ΤΕΕ.
Σε ότι αφορά τα σχόλια για τα προσόντα του προσωπικού.
Υπάρχουν μηχανικοί πετρελαίου = μηχανικοί με εξειδίκευση στην έρευνα και εκμετάλλευση πετρελαίου (upstream).
Πλησιέστερα στο αντικείμενο του μηχανικού πετρελαίων είναι οι μηχανικοί ορυκτών πόρων στα Χανιά και οι μεταλλειολόγοι του ΕΜΠ, με βάση το προπτυχιακό τους πρόγραμμα.
Πάντως αν δεν βρίσκουμε στην Ελλάδα μηχανικούς πετρελαίων τότε ας τους βρούμε από το εξωτερικό.
Επίσης αν έχουμε μηχανικούς με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στη μηχανική των πετρελαίων τότε αυτοί καλύπτουν τα κριτήρια κατά τη γνώμη μου.
Πάντως σίγουρα δεν χρειάζονται γεωτεχνικοί μηχανικοί (και αν χρειαστεί γεωτεχνική μελέτη για εξέδρα ή αγωγό ας γίνει προκήρυξη μελέτης όταν προκύψει η ανάγκη).
Όπως δεν χρειάζονται χημικοί μηχανικοί με ειδικότητα στην πετροχημεία (τη χημεία που ασχολείται με την παραγωγή προϊόντων με πρώτη ύλη το πετρέλαιο).
Το ΤΕΙ τεχνολογία πετρελαίου είναι αυτό που είναι, δηλαδή προσφέρει τεχνολόγους μηχανικούς και όχι διπλωματούχους.
Επίσης οι γεωλόγοι, γεωφυσικοί και γεωχημικοί πρέπει να έχουν την ανάλογη μεταπτυχιακή εξειδίκευση (γεωλόγοι πετρελαίων, γεωφυσικοί πετρελαίων και γεωχημικοί πετρελαίων). Η εξειδικευμένη γνώση στις γεωλογικές διεργασίες σχηματισμού και μετανάστευσης υδρογονανθράκων είναι θεμελιώδης.
Στο ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Φορέα θα πρέπει να προστεθεί και η ειδικότητα του Μηχανικού Μεταλλείων-Μεταλλουργού (ΕΜΠ).
Σας ευχαριστώ.
Μια ακομη ΔΕΚΟ ετοιμαζεται ουσιαστικα χωρις λογο,ας πουμε η ΔΕΠΑ ή ο ΔΕΣΜΗΕ θα μπορουσε με καποιες προσθηκες σε προσωπικο να αναλαβει αυτο το εργο.
ΚΥΡΙΟΙ. ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ ΟΤΙ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΤΟΥ ΥΠΕΔΑΦΟΥΣ ΜΑΣ.ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΦΘΑΣΕ Η ΩΡΑ ΠΟΥ Η ΕΞΟΡΥΞΗ ΤΟΥΣ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΑΛΛΗ ΤΡΟΧΕΙΑ. ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΞΕΙΑ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΡΠΩΘΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ Η ΟΙ ‘ΕΠΤΑ ΑΔΕΡΦΕΣ’.ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ ΜΑΣ «ΑΓΟΡΕΣ’ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΛΗ ΣΧΕΣΗ ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΚΑΙ ΟΙ 7ΑΔΕΡΦΕΣ.ΑΡΑΓΕ ΛΟΙΠΟΝ ΣΕ ΠΟΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ? ΤΟ ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΝΤΛΗΣΗΣ ΛΟΓΩ ΒΑΘΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΙΕΣΗΣ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙΗΑΝΑΓΚΗ ΠΟΛΛΩΝ ΔΟΡΥΦΟΡΩΝ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΑΝΤΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΤΟΝ ΥΠΟ ΣΥΤΑΣΗ ΦΟΡΕΑ ΘΑ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΧΘΕΙ ΥΤΕΡΑ ΑΠΟ ΠΡΟΚΥΡΙΞΗ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΔΕΛΕΧΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΜΕ ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΔΕΧΟΝΤΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΜΟΜΦΗ ΓΙΑ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ.Η ΑΓΟΡΑ ΕΧΕΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΟΥΣ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΠΟΥ ΜΗ ΕΧ
ΟΝΤΑΣ ‘ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΩΝΗ’ ΒΙΟΠΟΡΟΥΝ ΜΕ ΑΛΛΟ ΓΕΩΛΟΓΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΠΟΔΕΙΧΘΕΙ ΟΤΙ ΟΤΙ Η ‘ΜΑΝΑ ΔΕΝ ΤΡΩΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ’ΑΛΛΑ ΟΤΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝ ΤΗ ΜΑΝΑ ΟΤΑΝ ΑΥΤΗ ΓΕΡΑΣΕΙ.ΑΣ ΕΛΠΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΑ ΠΡΑΞΕΙ ΣΩΣΤΑ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΙΜΟΣ ΓΕΩΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
Συμφωνώ και εγώ με το περιεχόμενο του «Άρθρου 8 – Προσωπικό».
Να συμπληρώσω επίσης ότι οι Μηχανικοί Τεχνολογίας Πετρελαίου του ΤΕΙ Καβάλας πολύ σωστά συμπεριλαμβάνονται στο απαραίτητο προσωπικό.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην χώρα μας δεν υπάρχουν άλλα τμήματα, εκτός από το Τμήμα Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου του ΤΕΙ Καβάλας, στα οποία να διδάσκεται τόσο αποκλειστικά όσο και σε ανάλογο βάθος αλλά και σε όλο του το φάσμα ο τομέας του πετρελαίου, του φυσικού αερίου, και των βιοκαυσίμων καθώς και των παραγώγων αυτών (έρευνα, παραγωγή, μεταφορά, διανομή, εγκαταστάσεις και εφαρμογές).
Σε κάθε χρήση της θάλασσας, η εκμετάλλευση του θαλάσσιου χώρου έχει οδηγήσει στην ανάγκη για τη ρύθμιση των αντικρουόμενων συμφερόντων και την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν. Λόγω του ότι η διαθέσιμη τεχνολογία επιτρέπει πλέον την πιο αποδοτική και βιώσιμη εξόρυξη και εκμετάλλευση της ενέργειας και των φυσικών πόρων, εργασίες σχετιζόμενες με την εκμετάλλευση του θαλάσσιου χώρου επίκεινται να λάβουν ακόμη περισσότερη προσοχή. Καθώς τα κοιτάσματα πετρελαίου, φυσικού αερίου, ορυκτών και υδρογονανθράκων βρίσκονται σε γεωγραφικές περιοχές στις οποίες συχνά αμφισβητείται το καθεστώς θαλάσσιας οριοθέτησης, αναμενόμενο είναι το ενδεχόμενο να προκύψουν διαφορές από συμφωνίες κοινοπραξιών για τη λειτουργία και εκμετάλλευση των πόρων αυτών. Ενδείκνυται λοιπόν όποιες τυχόν ανακύπτουσες διαφορές να επιλύονται με τη διαδικασία της προσφυγής σε εναλλακτικούς τρόπους επίλυσης διαφορών, και δη μέσω της διαιτησίας. Για τους παραπάνω σκοπούς είναι αναγκαία και η στελέχωση του υπό σύσταση φορέα με νομικό έχοντα εμπειρία στο δίκαιο θάλασσας, ενέργειας καθώς και στις διεθνείς διαιτησίες.
– Λαμβάνοντας υπόψη το Αρθ.7 σύμφωνα με το οποίο «ο αριθμός των θέσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τις είκοσι (20)» και το Αρθ.8, §2 σύμφωνα με το οποίο «οι θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού που μεταφέρεται από άλλες Υπηρεσίες ανέρχεται το πολύ μέχρι τις δέκα (10)» προκύπτει ότι οι θέσεις του αποσπώμενου προσωπικού του αρθ.8, §1, ανέρχονται το πολύ μέχρι τις δέκα (10). Το εν λόγω προσωπικό – δηλ. το αποσπώμενο – τι είδους ειδικότητες θα καλύπτει? Θα αφορά μόνον σε «διοικητικής φύσεως ειδικότητες»? Σε μία τέτοια περίπτωση μήπως θα πρέπει να εξεταστεί η αύξηση του αριθμού του «Επιστημονικού» προσωπικού – είτε αποσπώμενου είτε μεταφερόμενου – με ειδικότητες σχετικές με τις δραστηριότητες του φορέα (έχοντας πάντα υπόψη τη συνολική οροφή των 20)
– Υπάρχει συγκεκριμένος λόγος για τον οποίο πρέπει να ακολουθηθούν δύο διαφορετικές διαδικασίες για τη στελέχωση του φορέα, δηλ. αποσπάσεις και μετακινήσεις? Οι διαδικάσίες θα μπορούσαν να επισπευσθούν περισσότερο αν, αμέσως μετά την έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Αρθ.7, επιλεχθεί μία μόνον διαδικασία για τη στελέχωση του φορέα – κατά προτίμηση και για λόγους διαφάνειας ανοιχτή διαδικασία μέσω και OpenGov
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του κ. Καραμάνου περί δομικής ασφάλειας.
Επιπρόσθετα θα ήθελα να προσθέσω ότι αρκετοί Πολιτικοί Μηχανικοί στη χώρα μας έχουν εξειδικευθεί (είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό) στο αντικείμενο της Γεωτεχνικής Μηχανικής. Το εν-λόγω αντικείμενο καλύπτει ένα ευρύτατο φάσμα τεχνικών θεμάτων σχετικών με ειδικά έργα υποδομής, όπως:
α) η θεμελίωση κατασκευών (π.χ. δεξαμενών και διυλιστηρίων στην ξηρά ή εξεδρών πετρελαίου στη θάλασσα)
β) ο έλεγχος και ο σχεδιασμός χερσαίων ή υποθαλάσσιων αγωγών φυσικού αερίου ή πετρελαίου έναντι γεωλογικών και σεισμικών κινδύνων (όπως ασταθή πρανή, ενεργά ρήγματα, ρευστοποίηση εδάφους, κ.α.)
γ) ποικίλες γεωφυσικές έρευνες και διασκοπήσεις για τον προσδιορισμό της εδαφικής στρωματογραφίας ή τον εντοπισμό σεισμικών ρηγμάτων.
Κατόπιν τούτων, θεωρώ ότι Πολιτικοί Μηχανικοί με την ανάλογη ειδικότητα και εμπειρία θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται στις ειδικότητες που θα καλύψουν τις θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού που προβλέπονται από το παρόν σχέδιο νόμου.
Ειναι προφανες οτι το Ελληνικο Δημοσιο υποφερει απο την υπαρξη τοσων
ΔΕΚΟ η δημιουργεια μιας ακομη προβληματα θα προσθεσει παρα θα λυσει.
Εαν ειναι αληθινα αυτα που ηλθαν στη δημοσιοτητα,που μπορουν κατα
καποιο τροπο με την συγχρονη τεχνολογια να επαληθευτουν,οτι η θαλασσια περιοχη κατω απο την Κρητη ειναι μια αλλη Σαουδικη Αραβια η Ρωσια,ειναι εμφανες οτι η ιδια η Ευρωπαικη Ενωση θα ενδιαφερετο να λυσει το προβλημα της εξαρτησης της, ειδικα απο το Ρωσικο αεριο.
Επομενως το θεμα,της ερευνας και εκμεταλευσις, θα μπορουσε η κυβερνηση να το λυσει μεσω της Ε.Ε, παρακρατοντας για το κρατος οτι ποσοστο θα εδινε,ισως και καλυτερο, σε οποιαδηποτε ιδιωτικη εταιρεια.
Τοτε δε,θα χρειαζοταν ενας μικρος κρατικος φορεας ελεγχου παραγωγης και εισπραξις δικαιωματων.
Φυσικα κατι τετοιο θα μετετρεπε την Ελλαδα απο τελευταιο τροχο της
οικονομικης αμαξας σε Ηνιοχο.
Η στελέχωση του φορέα με Μηχανικούς που έχουν πτυχίο Μηχανικού Πετρελαίων θα είναι πολύ δύσκολη. Δεν γνωρίζω να υπάρχουν Έλληνες με βασικές σπουδές σε Τμήμα Μηχανικών Πετρελαίων (Petroleum Engineering). Στο University of Texas at Austin, την Μέκκα της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε θέματα πετρελαίων (και φυσικού αερίου), δεν υπήρχε την 10ετία του ’90 κανείς Έλληνας στο Department of Petroleum Engineering. Εντούτοις, πολλοί από εμάς σπουδάζαμε (κυρίως μεταπτυχιακά) σε διπλανά Τμήματα (Civil Engineering, Engineering Mechanics, Mechanical Engineering, Chemical Engineering) και ασχολούμαστε με θέματα συναφή με το πετρέλαιο (αγωγοί, πλατφόρμες/εξέδρες εξόρυξης, process κτλ.). Πολλοί από τους Έλληνες αυτούς έκαναν καριέρα στο oil & gas industry και έχουν πολύ καλή εμπειρία. Ειδικότερα στα θέματα των κατασκευών (αγωγοί και πλατφόρμες/εξέδρες), οι πλέον ειδικοί ήταν στα Τμήματα Civil Engineering και Engineering Mechanics.
Στον Ελλαδικό χώρο, οι απόφοιτοι του Τμήματος Τεχνολογίας Πετρελαίου & Φυσικού Αερίου του ΤΕΙ Καβάλας είναι προφανώς σχετικοί με το αντικείμενο, αλλά θα πρέπει να σημειωθεί πως (α) δεν είναι Διπλωματούχοι Μηχανικοί, (β) το πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος εστιάζει στο chemical process και όχι στις κατασκευές, (γ) η τεχνολογία που απαιτείται για την εκμετάλλευση κοιτασμάτων σε μεγάλα βάθη ξεπερνά κατά πολύ την παρεχόμενη γνώση στο εν λόγω Τμήμα. Εντούτοις, οι εν λόγω απόφοιτοι θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην προσπάθεια αυτή, πιθανώς προβαίνοντας σε μία κατάλληλη αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του Τμήματος.
Τέλος, σημειώνω πως τα θέματα των κατασκευών και της δομικής ασφάλειας (structural safety, structural integrity) είναι πρωτεύουσας σημασίας και αποτελεί αντικείμενο κατάλληλα εξειδικευμένων Πολιτικών και Μηχανολόγων Μηχανικών.
2. Με τον Κανονισμό του άρθρου 7 μπορεί να συστήνονται μέχρι δέκα (10) θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με ειδικότητα Γεωλόγου, Γεωφυσικού, Γεωχημικού και Μηχανικού Πετρελαίων. Για την κάλυψη αυτών μπορεί με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού να μεταφέρεται κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων προσωπικό που υπηρετεί στις εταιρείες του δημόσιου τομέα, όπως αυτός ορίζεται στον Νόμο 1256/1982, και ιδίως του τομέα ενέργειας, εφόσον έχει τα προσόντα που απαιτούνται μετά από γνώμη των Διοικήσεων τους.
Η επιλογή των μεταφερομένων γίνεται από επιτροπή -που συγκροτείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΔΕΥ Α.Ε μετά από σχετική δημόσια πρόσκληση, στην οποία καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι οι προϋποθέσεις η σχετική διαδικασία καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την επιλογή.
Η Έπιτροπή κατατάσσει τους υποψηφίους σε Ενιαίο Πίνακα ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΣΕΠ ΜΕ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ. ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΛΕΧΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΣΕΠ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ.
Σχετικά με τη στελέχωση της Υπηρεσίας με Γεωλόγους νόμιζω ότι με τις παρούσες οικονομικές συνθήκες και με την αναγκαία περιστολή των προσλήψεων στο δημόσιο θα πρέπει πρώτα να βγεί η δημόσια ανοικτή πρόσκληση μετάταξης Γεωλόγων που ήδη υπηρετούν σε διάφορα υπουργεία, και μετά με τη διαδικασία του ΑΣΕΠ και μόνο, να προσληφθεί επιστημονικό προσωπικό για τις κενές θέσεις.
Μολονότι δεν είμαι σχετική με το θέμα, θεωρώ ότι θα ήταν καλύ-
τερο να αξιοποιήσει η χώρα μας τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας
που υπάρχουν,ανεμος-ηλιοφάνεια-ύδατα-βιομάζα.Αν όμως ψηφιστεί το
νομοσχέδιο, θα πρέπει να διασφαλιστεί αξιοκρατική στελέχωση και
πάνω απ΄όλα η προστασία του περιβάλλοντος.
Θα διαφωνήσω με τον κύριο «Σωτήρης Μάμαλης» και τον κύριο «Αποστόλης» μιάς και το τμήμα του ΤΕΙ Καβάλας πλέον δίνει πτυχία Μηχανικού πετρελαίου(όπως αναγράφεται και στα πτυχία τους).Επίσης μηχανικοί δεν βγαίνουν μόνο απο τα πολυτεχνεία αλλά και απο ΤΕΙ.Σχετικά με τους χημικούς μηχανικούς συμφωνώ να μπορούν να καλύψουν τέτοιες θέσεις αλλά μόνο σε περίπτωση που είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στην πετροχημεία μιάς και το προπτυχιακό επίπεδο ενός χημικού μηχανικού του πολυτεχνείου καλύπτει απλά τα βασικά μέρη της τεχνολογίας πετρελαίου και δεν εμβαθύνει.
Για άλλη μία φορά παρακάμπτεται το ΑΣΕΠ.
Για ποιο λόγο αποκλείονται τα στελέχη του ιδιωτικού τομέα?
Θα πρέπει σίγουρα να προστεθούν στη λίστα των ειδικοτήτων οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί, οι Χημικοί Μηχανικοί ΑΕΙ.
Δεν είναι επίσης σαφές αν η πλήρωση των θέσεων μπορεί να γίνει και από αποφοίτους ΤΕΙ ή μόνο από αποφοίτους ΑΕΙ.
Ευχαριστώ
Όπως προανέφερε ο κ. Μακρής Σπύρος οι χημικοί μηχανικοί έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την έλλειψη παραγωγικών επενδύσεων τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Δεν υπάρχει ξεχωριστή σχολή μηχανικών πετρελαίου σε Ελληνικό Πολυτεχνείο. Οι μηχανικοί που ασχολούνται με την πετροχημική τεχνολογία είναι οι χημικοί μηχανικοί, οι οποίοι κατ’εξοχήν στελεχώνουν μονάδες διύλισης και επεξεργασίας προϊόντων πετρελαίου αλλά και δραστηριοποιούνται ερευνητικά στην πετροχημική τεχνολογία. Επίσης, φαντάζομαι ότι οι μηχανικοί ορυκτών πόρων του Πολυτεχνείου Κρήτης σχετίζονται με τέτοιες δραστηριότητες.
Πιστεύω, πάντως, ότι δεν πρέπει μια τέτοια εταιρεία να αποτελέσει ένα νέο ελντοράντο προσλήψεων με πολιτικά κριτήρια. Τα παραπάνω δεν τα ανέφερα για συντεχνιακούς λόγους, αλλά διότι υπάρχουν πολλοί εργαζόμενοι υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης σε υπηρεσίες του δημοσίου στις οποίες, όμως, δεν μπορούν να προσφέρουν γιατί τους αναθέτουν καθήκοντα ξένα προς την ειδικότητά τους.
Μερικές παρατηρήσεις επί των προτάσεων για το προσωπικό:
1. Δεν υπάρχουν «μηχανικοί πετρελαίων». Για να ξέρουμε τι λέμε, μηχανικός είναι κάποιος που έχει δίπλωμα πολυτεχνείου. Οι πτυχιούχοι ΤΕΙ είναι τεχνολόγοι και οι μη κάτοχοι πτυχίου είναι τεχνικοί, μάστορες κλπ.
2. Για να έχετε προσωπικό κατάλληλο και εκπαιδευμένο για τέτοιες τεχνικές και επιχειρηματικές δραστηριότητες χρειάζεστε επιπλέον των προαναφερθέντων: Μηχανολόγους Μηχανικούς, Χημικούς Μηχανικούς και Μηχανικούς Μεταλλείων-Μεταλουργούς. Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε τους λόγους μπορώ να σας εξηγήσω.
3. Φροντίστε το Δ.Σ. της εταιρείας να απαρτίζεται κυρίως από μηχανικούς με γνώσεις διοίκησης επιχειρήσεων και/είτε εμπειρία σε βιομηχανίες και όχι απλά μάνατζερς που δεν έχουν σχέση με το λειτουργικό αντικείμενο της επιχείρησης. Κι εδώ μπορώ να επεκταθώ εάν το χρειάζεστε.
4. Συνδέστε τη λειτουργία της επιχείρησης με ερευνητικά προγράμματα προς τα πολυτεχνεία και πανεπιστήμια της χώρας, ώστε να εκμεταλλευθεί η τεχνογνωσία των ιδρυμάτων αυτών και να εκπαιδευτούν φοιτητές ως μελλοντικό προσωπικό της επιχείρησης. Με άλλα λόγια χρησιμοποιήστε την επιχείρηση για να επενδύσετε σε ανθρώπινο δυναμικό.
Εάν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα μπορούμε να επικοινωνήσουμε σε προσωπικό επίπεδο.
Σωτήρης Μάμαλης
Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ
Κανενα οικονομολογο?Οι μηχανικοι μονοι τους θα διαχειριστουν αυτο το παγκοσμιο χρηματιστηριακο ειδος? Παλι ο καθε Ελληνας εκτος απο πρωθυπουργος ειναι και οικονομολογος?
Για άλλη μία φορά δεν αναφέρονται(ουσιαστικά αποκλείονται)οι Μηχανικοί Μεταλλείων – Μεταλουργοί του Ε.Μ.Π. Αλήθεια υπάρχει στην Ελλάδα Σχολή (ή Τμήμα) Α.Ε.Ι. Μηχανικών Πετρελαίου; Επσης, υποστηρίζω ως δίκαια την προαναφερθείσα τοποθέτηση του Dimitris.
Να μην γίνει η Α.Ε. άλλη μια ΔΕΚΟ του Δημοσίου όπου θα βολευτούν Διευθύνοντες Σύμβουλοι και δεν θα παράγει ουσιαστικό έργο.
Οι ειδικότητες που αναφέρονται στο μελλοντικό προσωπικό χρειάζονται περαιτέρω διευκρίνηση. Ο Γεωλόγος π.χ. είναι ειδικότητα που στην Ελλάδα την αποκτά κάποιος αποφοιτώντας από τα Τμήματα Γεωλογίας της χώρας, τα οποία όμως (παράλληλα) σε μεταπτυχιακό επίπεδο (MSc, PhD) βγάζουν και Γεωφυσικούς και Γεωχημικούς. Οι δύο αυτές τελευταίες ειδικότητες δεν υπάρχουν σε προπτυχιακό επίπεδο στην Ελλάδα και κατά συνέπεια εδώ δημιουργείται σύγχυση. Φαντάζομαι ότι το ίδιο ισχύει και για τους Μηχανικούς Πετρελαίων.
Σχετικά με την στελέχωση της υπηρεσίας με ειδικό επιστημονικό προσωπικό, θεωρώ ότι πρέπει να συμπεριληφθούν απαραίτητα οι Χημικοί Μηχανικοί (κλάδος που πλήττεται ιδιαίτερα) και πολύ περισσότερο αυτοί που έχουν Ειδικότητα, Μaster ή Διδακτορικό στην Πετροχημεία.
Αναφέρεται σε μηχανικούς πετρελαίου μπορεί κάποιος να μας πεί στην Ελλάδα αν οι απόφοιτοι του Τ.Ε.Ι. Καβάλας τμήματος Τεχνολογίας πετρελαίου και φυσικού αερίου θα μπορούν να καλύψουν τέτοιες θέσεις: