1. Η εταιρεία μπορεί, να συνάπτει συμβάσεις ανάθεσης μελετών, εκτέλεσης έργων, παροχής υπηρεσιών και προμηθειών, σύμφωνα με τον Κανονισμό Προμηθειών, ο οποίος καταρτίζεται από το Δ.Σ. της εταιρείας, εγκρίνεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και δημοσιεύεται στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως. O Kανονισμός πρέπει να είναι σύμφωνος με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων.
2. Η εταιρεία μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), με Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι.) και ερευνητικούς φορείς, καθώς και με εξειδικευμένους επιστήμονες και τεχνικούς, που έχουν ειδικές γνώσεις και εμπειρία στην εκτέλεση ερευνητικών εργασιών και την εκπόνηση μελετών για θέματα που εντάσσονται στο πλαίσιο του σκοπού της.
3. Η ΕΔΕΥ ΑΕ μπορεί να συνάπτει σύμφωνα με την παρ.1 συμβάσεις με εξειδικευμένες εργολαβικές επιχειρήσεις για τη συλλογή γεωλογικών και γεωφυσικών δεδομένων έναντι ανταλλάγματος, το οποίο μπορεί να συνίσταται και στην παροχή του δικαιώματος της εκμετάλλευσης των δεδομένων αυτών.
Άρθρο 6 Σύναψη Συμβάσεων
- 91 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σύσταση Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων Α.Ε.
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 2 Σκοπός
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 3 Μετοχικό κεφάλαιο – Έσοδα – Χρηματοδότηση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 4 Διοίκηση της Εταιρείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Οικονομικά στοιχεία
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 6 Σύναψη Συμβάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 7 Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 8 Προσωπικό
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ανάθεση εργασιών, έργων και μελετών στο Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΙΓΜΕ)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ειδικές Ρυθμίσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 11 Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Δεκεμβρίου 2010, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Ιανουαρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
18 Σχόλια 222 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Σύναψη συμβάσεων ανάθεσης μελετών , εκτέλεσης έργων παροχής υπηρεσιών κλπ. Δεν μπορεί να περιλαμβάνονται στο σκοπό του φορέα διαχείρισης των δικαιωμάτων του Δημοσίου. Τέτοιας μορφής δραστηριότητα θα αποτελέσει οικονομική αιμορραγία για το Δημόσιο.
Άρθρο 6.1
Να συμπληρωθεί ως εξής: «Ρητώς εξαιρούνται οι συμβάσεις που εμπίπτουν στο Ν. 2289/75, για τη σύναψη των οποίων εφαρμόζονται οι διατάξεις του»
——————————————-
Ινστιτούτο Ενέργειας ΝΑ Ευρώπης (ΙΕΝΕ)
http://www.iene.gr
Εδώ θέλω απλά να προσθέσω ότι μελέτες πρέπει να ανατίθονται σε εταιρείες και με τη μορφή της παραχώρησης του περιεχομένου και ελεύθερης χρήσης του απο αυτές κατά τα πρότυπα της Κύπρου στην οποία αν θυμάμαι καλά δεν κόστισαν οι έρευνες.
Το παραπανω θα μειώσει δραστικά το κόστος των ερευνών ενώ παράλληλα θα διαφημίσει μέσω των εταιριών αυτών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα αποτελέσματα τνω ερευνών.
Επιπλέον και πέρα απο αυτό πρέπει να γίνει συστηματική μελέτη του ορθού παραδείγματος της Νορβηγίας, της οποίας η εκμετάλευση σημαντικών κοιτασμάτων, της αποφέρει σαν αποτέλεσμα πλεόνασμα στον προυπολογισμό της. Αντιθέτως η συγκέντρωση και το ξεπούλημα δικαιωμάτων στα πρότυπα της Τυνησίας μόνο αρνητικές συνέπειες και περεταίρω διαφθορά θα προσθέσει στο ήδη υπάρχον σύστημα…..Ειδικά για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών πρέπει να εξεταστεί η δυανατότητα συγκρότησης ενώς ολιγομελούς γραφείου για αρχή του ΣΔΟΕ που στόχο θα εχει τη συνεχή εποπτεία κάθε οικονομικής πτυχής γύρω απο τους υδρογονάνθρακες στη χώρα μας.
Η σύναψη μεμονωμένων συμβάσεων δεν υπερκαλύπτει τούς σκοπούς και τον τρόπο λειτουργίας του φορέα.Οι ανάδοχες πετρελαικές εταιρίες θά έχουν την πλήρη ευθύνη διεκπεραίωσης των τεχνικών εργασιών τόσο στην έρευνα όσο και στην ενδεχόμενη παραγωγή καθώς και την ανάληψη της χρηματοδότησης αυτών.Το Δημόσιο μπορεί να συμμετέχει με ένα μικρό ποσοστό μόνο σε περιοχές πού ο εντοπισμός κοιτασμάτων είναι λιαν πιθανός λ.χ λεκάνες Θρακικού πελάγους.Σε καμμιά περίπτωση στη χερσαία περιοχή της Δυτικής Ελλάδας.
Ο φορέας πρέπει να έχει την δυνατότητα να ελέγχει όλο το εύρος των εργασιών τεχνικά και οικονομικά. Τα 35 χρόνια έρευνας και παραγωγής στη λεκάνη του Πρίνου πρέπει να είναι μια τεράστια εμπειρία για τον φορέα. Τυχόν εργολαβικές συμβάσεις με εξειδικευμένους οίκους πρέπει να είναι μεμονωμένες.Οι ακαδημαϊκοί μπορούν να έχουν άριστη θεωρητική κατάρτιση, η έρευνα όμως απαιτεί γεωερευνητές με πρακτική εμπειρία.Κοιτάξτε την δομή μιας πετρελαϊκή εταιρίας για να δείτε με ποιούς και πώς λειτουργεί.
Πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη ύπαρξης γρήγορων και ευέλικτων διαδικασιών στην ανάθεση έργων έρευνας, δύνοντας την δυνατότητα στην εταιρία χρήσης επιτυχημένων μεθόδων που ήδη χρησιμοποιούνται επιτυχώς σε άλλες χώρες.
Εάν η εταιρία ακολουθήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που χρησιμοποιούν οι κρατικοί φορείς δεν θα υπάρξει κανένα αποτέλεσμα και απλώς οι φορολογούμενοι θα πληρώνουν για πολλά χρόνια άλλο ένα κόστος ενός κρατικού φορέα.
Ως παράδειγμα αναφέρω να θεσμοθετηθεί μία γρήγορη διαδικασία που να μπορεί να αναθέτει ο νέος φορέας σε μία εταιρία ερευνών την συλλογή σεισμικών στοιχείων, με έξοδα της εταιρίας. Ως αντάλλαγμα, η εταιρία αυτή να μπορεί να πωλεί για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τα ερευνητικά στοιχεία σε ενδιαφερομένους και μετά την περίοδο αυτή τα ερευνητικά στοιχεία να περιέρχονται στο κράτος.
Αφού το κράτος δεν έχει την δυνατότητα να χρηματοδοτήσει έρευνες θα πρέπει να δόσει την δυνατότητα στον νέο φορέα να χρησιμοποιήσει άλλα εργαλεία, με διαφανή τρόπο, για να υλοποιήσει τον σκοπό του.
α) – Ως προς το 6;3
Να προστεθούν οι λέξεις της ημεδαπής και αλλοδαπής..ως ακολούθως:
«…. με εξειδικευμένες εργολαβικές επιχειρήσεις της ημεδαπής και αλλοδαπής για τη συλλογή…»
Με την ίδια συλλογιστική που διατυπώνεται πιό πάνω στο σχόλιο (ε) του Αρθρου 2;2.
Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 6 ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΞΩΡΥΞΗΣ ΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΑΣΤΟΧΗ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΚΡΥΠΤΕΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΠΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΑΘΡΑΚΩΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΑΣ ΣΟΒΑΡΕΥΘΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΩΣ ΧΩΡΑ
ΑΛΛΟ ΕΡΕΥΝΑ ΚΙ ΑΛΛΟ ΕΞΩΡΥΞΗ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΩΝ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ.
Η ερευνα ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΩΝ να διαχωριστεί νομικα και θεσμικα από την εξώρυξη -εκμεταλλευση.
Επίσης απαιτείται και δικλείδα ασφαλείας για το μέγεθος των ενεργών κοιτασμάτων σε ειδική παράγραφο του νομου δηλ να πιστοποιείται απο δημόσιο φορέα της χώρας το μέγεθος τους προς επιβεβαίωση ΤΟΥ ΜΕΓΈΘΟΥΣ.
Συγκεκριμένα το ορθότερο θα ήταν την έρευνα να πραγματοποιούν εξειδικευμένες εταιρείες και φορείς σε πρώτο στάδιο ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ή ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ.
Κατόπιν με διεθνη διαγωνισμό σε δευτερο στάδιο να παραχωρούνται τα δικαιώματα εξώρυξης – εκμεταλλευσης, ΜΕ ΣΥΜΒΆΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΓΚΡΊΝΕΙ Η ΒΟΥΛΉ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και οχι ο ΚΑΘΕ αρμόδιος υπουργός.
ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 3 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΤΥΧΗΣ ΑΝ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΩΣ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΥΤΟ ΖΗΤΗΜΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Σχετικά με τη σύναψη συμβάσεων πιστεύω ότι το σχέδιο νόμου αντιμετωπίζει το θέμα αυτό εντελώσ διαδικαστικά. Δηλαδή φαίνεται να μην δίνει το απαραίτητο βάρος στο έτοιμο έργο που φαίνεται να έχουν ήδη κάνει ορισμένα Πανεπιστήμια της Χώρας. Σαν τηλεθεατής έχω παρακολουθήσει εκπομπές όπου πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, μεταπτυχιακοί φοιτητές, και άλλοι είχαν δείξει χάρτες με πετρελαιοπιθανές περιοχές, είχαν παρουσιάσει σοβαρά στοιχεία από επιστημονικές έρευνες που επιδείκνυαν πού θα πρέπει να γίνουν νέες γεωτρύσεις, πού υπάρχουν κοιτάσματα αερίου, κλπ. Η συνεργασία της εταιρείας με την πανεπιστημιακή κοινότητα θα πρέπει να τύχει μεγαλύτερης προσοχής. Προσωπικά δεν συνιστώ καινούργιους πόρους για τα Πανεπιστήμια αλλά γιατί όχι η Εταιρία να μην μπορεί να αγοράσει στοιχεία, εμπειρία, και γνώσεις από τα δικά μας Πανεπιστήμια και να τους δώσει κίνητρο να συνδεθούν με την παραγωγή και την παραγωγή πλούτου για τη Χώρα;
Χαιρετίζεται θερμά η εν λόγω πρωτοβουλία. Η επικαιροποίηση του Νόμου 2289/1995 για την αναζήτηση, έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων είναι αναγκαία καθότι το προηγούμενο νομικό πλαίσιο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Πρωθύστερη της γεώτρησης και των γεωφυσικών τεστ είναι η ανάγκη διευθέτησης ζητημάτων θαλάσσιας οριοθέτησης (όπως επί παραδείγματι αυτό της υφαλοκρηπίδας, αν και πολλές πιθανές τοποθεσίες βρίσκονται εντός των 6 ναυτικών μιλίων ή σε χερσαίες εκτάσεις). Στη συνέχεια, και πριν ξεκινήσουν οι γεωτρήσεις, από νομικής απόψεως, τα αναγκαία βήματα περιλαμβάνουν την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού αναφορικά με τις περιοχές που προσφέρονται για έρευνα, καθώς και τη λεπτομερή κατάρτιση των όρων παραχώρησης και εκμετάλλευσης. Σε ό, τι αφορά την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού, οι κύριες μέθοδοι παραχωρήσεων, διεθνώς, περιλαμβάνουν το λεγόμενο «γύρο παραχωρήσεων», δηλαδή την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για μια συγκεκριμένη περιοχή και τη μέθοδο της «ανοιχτής πόρτας», δηλαδή την απευθείας παραχώρηση περιοχής σε μόνιμη βάση σε επενδυτή που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον. Επίσης, οι όροι της παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και των υποψηφίων αναδόχων θα πρέπει να είναι συμβατοί με το Κοινοτικό Δίκαιο.
Η σύναψη συμβάσεων είναι πολύ λεπτό θέμα και θα πρέπει στο ΔΣ να συμμετέχει εστω και ένας έμπειρος διπλωμάτης. Επίσης πριν τη σύναψη συμβάσεων να υπάρχει συννενόηση και με το υπουργείο των εξωτερικών και η όλη διαδικασία να γίνεται συντονισμένα με αυτό και η όλη διαδικασία να εποπτεύεται από το γραφείο του πρωθυπουργού.
θα πρέπει να προσέξουμε να είμαστε ξεκάθαροι στις περιοχές εκμετάλλευσης που θα παραχωρηθούν ,το χρονικό διάστημα στο όποιο θα ξεκινήσουν οι έρευνες αλλά και θα δοθούν τα πρώτα αποτελέσματα από αξιόπιστα και πιστοποιημένα ιδρύματα ανάλυσης σεισμικών .Φυσικά , καθορισμένα χρονικά διαστήματα εκμίσθωσης τρυπανιού για συνέχιση των ερευνών. Προσοχή πρέπει να δοθεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά των εταιρειών , στις αγορές στις οποίες δραστηριοποιούνται ,καθώς και στην καθαρότητα των κυρίων μετόχων.
Η όροι ακύρωσης της σύμβασης πρέπει να είναι ξεκάθαροι και αστραπιαίοι και ο επόμενος ενδιαφερόμενος έτοιμος να αναλάβει.
§2. Θα πρότεινα να προστεθεί «ΑΕΙ και ΤΕΙ» όπως και ερευνητικούς φορείς της ημεδαπής ή αντίστοιχα της αλλοδαπής.
§3. Έάν ο τελικός στόχος του νομοθέτη είναι να προκύψει ένα σύστημα μέσα από το οποίο πετρελαιικές εταιρείες θα αναλάβουν, μέσω μακρόχρονων συμβάσεων παραχώρησης, το συνολικό πακέτο της έρευνας/εκμετάλλευσης, τότε θα πρέεπι να επισημανθεί ότι η εν λόγω παράγραφος οδηγεί σε άλλη εναλλακτική λύση. Δηλ., αντί για σύμβαση με την κύρια πετρελαική εταιρεία (Exploretion Company) η οποία με τη σειρά της προχωρά σε συνεργασία με υπεργολάβους (satellite/service companies) τις εργασίες των διαφόρων σταδίων – έρευνα, γεώτρηση, ανάπτυξη, εκμετάλλευση -, η σύμβαση γίνεται από τον φορέα με την κάθε εξειδεκευνένη εταιρεία. Με τον τρόπο αυτό πιθανόν να υπάρξει, με βάση τη συγκεκριμένη παράγραφο, η ερμηνεία ότι ο εν λόγω φορέας, αυτός καθαυτός, προβαίνει επί της ουσίας στην έρευνα/εκμετάλλευση υδρογονανθράκων. Είναι το τελευταίο στις προθέσεις του Νομοθέτη?
Τα μέλη του ΔΣ της συσταθήσας εταιρίας θα πρεπει να είναι έμπειροι διπλωμάτες , οικονομολόγοι και γνώστες του διεθνους δικαίου , και ο διορισμός τους να γίνει απο ανεξάρτητη αρχή , όχι τυχάρπαστοι και κρατικοδίαιτοι αν θέλουμε να επιτύχει την αποστολή της η νέaς εταιρίας . Οι αποφάσεις της θα πρέπει να ελέγχονται απο την αρμοδια κοινοβουλευτική επιτροπή και απο δικαστικό συμβούλιο .
Το χρονικό περιθώριο των 18 μηνών για την συστασή της είναι πολύ μεγάλο, απο τον Φεβρουάριο του 2011 θα πρέπει να πέσουν οι πρώτες υπογραφές για εκμετάλευση συγκεκριμένων περιοχών. Δεν υπάρχει χρόνος για καθυστερήσεις .
Θα πρέπει η Ελλάδα επίσης να καθορίσει μονομερώς τις Α.Ο.Ζ. (με βάση τους διεθνείς κανόνες) σε Αιγαίο και Ιόνιο και Κρητικό Πέλαγος και να καταθέσει χάρτες στον Ο.Η.Ε. και σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς . Να καθορίσει επιτέλους την Α.Ο.Ζ. με την Κύπρο. Η Κύπρος έκλεισε το θέμα αδιαφορώντας για τις απειλές της Τουρκίας. Η μόνη χώρα με την οποία δεν έχει καθορίσει την ΑΟΖ είναι η Ελλάδα . Θα πρέπει μια υπηρεσία του ΥΠ.ΕΞ. απο ικανούς διπλωμάτες να αναλάβει τον ρόλο αυτό με μυστικές διαπραγματέυσεις με όλες τις γειτονικές χώρες και όπου δεν υπάρχει συμφωνία η Ελλάδα να καθορίσει μονομερώς τις Α.Ο.Ζ. Οι διπλωμάτες και οικονομολόγοι της εταιρίας θα διαπραγματευονται απευθειας με ξένες πετρελαϊκές εταιρίες και η κύρωση των συμφωνιών θα πρέπει να γίνεται απο την Βουλή σε μυστική συνεδρίαση . θα πρέπεινα διαπραγματευτούμε με το σύνολο των πετρελαϊκών εταιριών που έχουν την δυνατότητα εξόρυξης χωρίς να αποκλείουμε καμμία . Αυτό θα πρέπει να τονιστεί στο καταστατικό της εταιρίας και να υπάρχει εκτός απο το οικονομικό συμφέρον και μνεία εθνικού συμφέροντος . Θα πρέπει να επιλεγούν όσο το δυνατόν περισσότερες και απο διαφορετικές χώρες εταιρίες υπολογίζοντας βέβαια και το οικονομικό συμφέρον της χώρας μας .
Πολύ καλή ιδέα είναι να γίνουν συμβάσεις και με εξαιρετικές εταιρείες από «τρίτες» χώρες όπως η PETROBRAS της Βραζιλίας.
Έτσι για να εμπλακούν αξιόλογες εταιρείες με μεγάλη τεχνογνωσία και οι οποίες πιθανότατα θα κάνουν τη δουλειά με μικρότερο τίμημα. Ταυτόχρονα να μην ξεχνάμε την ολοένα αυξανόμενη ισχύ της Βραζιλίας σε διεθνές επίπεδο, κάτι που θα μπορούσε να αξιοποιήσει η χώρα μας πολλαπλώς.
μηπως η τελικη εγκριση συναψης συμβασεων θα επρεπε να δινεται απο την βουλη ?
δεν ξερω λεω !
για μεγαλυτερη εξασφαλιση !
Εδω ειναι το μεγαλο παιχνιδι..!Εννοειται οτι οι εταιρειες αναλαμβανουν το κοστος ερευνας-εξορυξης κτλ.Αλλα εδω υπαρχουν δυο πιθανα σεναρια.
Το πρωτο λεει οτι δεν γνωριζεις τιποτα για το υπεδαφος σου,δεν εχεις και την απαιτουμενη τεχνολογια και εμπειρια οποτε αναθετεις ερευνα εναντι ανταλλαγματος-τιμηματος και παιρνεις ποσοτο απο την εξοτυξη του κοιτασματος οταν αυτο γινει.
Το δευτερο λεει οτι εχεις χαρτογραφησει το υπεδαφος σου (καποτε η τωρα)γνωριζεις τι ακριβως περιεχει αρα κανεις υπολογισμους εσοδων αλλα δεν εχεις δυνατοτηες και εμπειρια εξορυξης,οποτε αναζητας μονο αυτην την παραμετρο μεσω διεθνων διαγωνισμων.
Ερωτησεις:
α-Εμεις σε ποιο απο τα παραπανω σεναρια ανηκουμε?
β-Ποιο σεναριο επιφερει περισσοτερα εσοδα?
Εγω νομιζω οτι σημερα ειμαστε στο πρωτο σεναριο και αποφερει περισσοτερα εσοδα το δευτερο σεναριο.Το πως θα βρεθουμε σε αυτο ειναι θεμα χρονου που εμεις λογω πιεσης στην οικονομια μας δεν διαθετουμε.Η ερευνα θελει χρονο….ποσο ομως…δεν θελει και την αιωνιοτητα.!
Επισης ποιος αραγε γνωριζει με βεβαιοτητα οτι οσες διθενης εταιρειες δηλωσουν ενδιαφερον για συμμετοχη δεν εχουν ηδη μεσω της υψηλης τεχνολογιας χαρτογραφησει τον εθνικο μας χωρο,αρα προσερχονται με γνωση και προσφερουν ψιχουλα?Εδω οι δορυφοροι εντοπιζουν ιχνη νερου στα υποστρωματα του φεγγαριου η αλλου και δεν μπορουν να ανιχνευσουν κοιτασματα υδρογονανθρακων στην γη?
Αυτη την ασσυμετρια στην πληροφορηση την δημιουργησαμε μονοι μας στον εαυτον μας με το να τεμπελιαζουμε τοσα χρονια αδρανοντας και αδιαφοροντας για τα συμφεροντα μας.Τι κριμα και τι πονος το να βλεπεις μια ευκαιρια και να μην μπορεις δεοντος να την εκμεταλλευτης !
Συμφωνώ με τον κο Δερμιτζάκη και συμπληρώνω ότι η άμεση πρόσκληση για εκδήλωση ενδιαφέροντος στους διεθνείς παίκτες θα καταδείκνυε σε σύντομο χρονικό διάστημα με τον πιο ανάγλυφο τρόπο, που υπάρχει πιθανότητα εκμεταλλεύσιμου κοιτάσματος.
Προτείνω την άμεση πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα καταθέσουν φάκελο με τις περιοχές που προτίθενται να πλειοδοτήσουν. Μόνο αυτοί που θα καταθέσουν φάκελο θα έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν στην δεύτερη φάση.
Κατόπιν με βάση το αποτέλεσμα να διενεργηθεί διεθνής διαγωνισμός για το δικαίωμα έρευνας και εξόρυξης στις περιοχές που υπάρχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Οι υπόλοιπες περιοχές μπορούν να δοθούν στο ΙΓΜΕ για έρευνα.
Μετά τιμής
Γ.Τ.
Οι αντίστοιχες εταιρείες άλλων χωρών έχουν το δικαίωμα να υπογράψουν συμβάσεις με πετρελαικές εταιρείες για έρευνα και εξόρηξη. Δεν υπογράφουν με εργολαβικές επιχειρήσεις οι οποίες κάνουν έρευνα. Την έρευμα την κάνουν οι πετραιλαικές επιχειρήσεις οι οποίες πληρώνουν αδρά για να έχουν το δικαίωμα της έρευνας σε κάποια περιοχή.
Όλες οι έρευνες σεισμικές, γεολογικές κλπ. βαρύνουν την εταιρεία που παίρνει το δικαίωμα έρευνας και εξόρηξης.
Άρα η νέα εταιρεία πρέπει να έχει το δικαίωμα της παραχώρησης, έναντι ανταλάγματος,σε συγκεκριμένη περιοχή, της έρευνας για υδρογονάνθρακες.Αυτό το δικαίωμα οι εταιρείες όπως σας είπα το πληρώνουν και σε περίπτωση που βρεθεί κάποιο κοίτασμα τότε παίρνουν κάποιο ποσοστό από τά έσοδα που θα προκύψουν απο την εξόρηξη. Όλα τα έξοδα γίνονται από τις πετρελαικές εταιρείες.
Διατελώ
Ι. Δερμιτζάκης