Άρθρο 6 Κριτήρια εγγραφής στο Μητρώο ΕΕΥ

1. Προϋπόθεση για την εγγραφή στο Μητρώο ΕΕΥ είναι η αποδεδειγμένη τεχνική επάρ­κεια στη μελέτη, εφαρμογή και υλοποίηση ενεργειακών έργων που πρέπει να δια­θέ­τουν οι αιτούμενες την εγγραφή τους επιχειρήσεις.

2. Η τεχνική επάρκεια μιας ΕΕΥ, αποδεικνύεται σωρευτικά από:

α) το χρονικό διάστημα δραστηριοποίησής της σε ενεργειακά έργα, με ελάχιστη απαί-τηση τρία (3) έτη.

β) το πλήθος των ενεργειακών έργων που έχει υλοποιήσει την τελευταία δεκαετία (10) όπου και απαιτείται η υλοποίηση τουλάχιστον τριών (3), εκ των οποίων το ένα (1) την τελευταία τριετία.

γ) τη στελέχωση της επιχείρησης από τουλάχιστον ένα (1) άτομο εγγεγραμμένο στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών, σύμφωνα με το άρθρο 5 του π.δ. 100/2010 (ΦΕΚ Α΄177).

3. Σε περίπτωση εταιρείας που δραστηριοποιείται σε ενεργειακά έργα για χρονικό διάστη­μα μικρότερο των τριών (3) ετών απαιτείται όπως:

α) υπάλληλοι της επιχείρησης με εξαρτημένη σχέση απασχόλησης, ή

β) εταίροι, προκειμένου περί προσωπικών εταιρειών,

να πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια της ως άνω παραγράφου 2.

4. Η αιτούμενη την εγγραφή επιχείρηση, απαιτείται να είναι ανεξάρτητη από διανομείς, προμηθευτές και εταιρείες λιανικής πώλησης ενέργειας, η συνολική άμεση ή έμμεση συμμετοχή των οποίων στο εταιρικό κεφάλαιο της επιχείρησης δε μπορεί να υπερβαίνει το 49%.

5. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την εγγραφή των επιχειρήσεων στο Μητρώο ΕΕΥ είναι:

α) αντίγραφα συμβάσεων εκτέλεσης, ή δελτία παροχής υπηρεσιών, ή βεβαιώσεις ερ­γο­δοτών απασχόλησης για ενεργειακά έργα,

β) αντίγραφα αδειών ενεργειακού επιθεωρητή,

γ) αντίγραφα καταστατικών των εταιρειών,

δ) υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α΄75), από τον νόμιμο εκπρόσωπο της ΕΕΥ ότι, η συνολική άμεση ή έμμεση συμμετοχή διανομέων, προμηθευτών και εται­ρι­ών λιανικής πώλησης ενέργειας στο εταιρικό κεφάλαιο της επιχείρησης δεν υπερ­βαί­νει το 49%, καθώς και

ε) πίνακας με τα πλήρη στοιχεία των υπαλλήλων της επιχείρησης ή και εταίρων που συμμετέχουν σε αυτήν, με εμπειρία σε ενεργει­ακά έργα, σύμφωνα με την ως άνω παράγραφο 3.

  • Κύριοι,

    Η εταιρεία της οποίας είμαι μέτοχος και διευθυντικό στέλεχος (Clarus ESCo,Εταιρεία Ενεργειακών Υπηρεσιών) ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2010 με σκοπό (όπως τεκμηριώθηκε στο καταστατικό της) την δραστηριοποίηση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κοινοτική οδηγία 2006/32. Πράγματι, η εταιρεία έχει ήδη σχεδιάσει και υλοποιήσει έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με βάση Συμβάσεις Ενεργειακής Απόδοσης στις οποίες αναλαμβάνει κινδύνους σχεδιασμού, κατασκευής, λειτουργίας και απόδοσης των εγκαταστάσεων και τις οποίες συγχρηματοδοτεί με ίδια κεφάλαια.

    Βρισκόμαστε, με βάση την προτεινόμενη ρύθμιση, στην περίεργη θέση να χρειάζεται για να εγγραφούμε στο μητρώο ΕΕΥ να παρουσιάσουμε τυπικά προσόντα που είναι περιττά ή ανεπαρκή για την ουσία της επιχειρηματικής δραστηριότητας της εταιρείας μας.

    Κατά την άποψή μας λοιπόν, η ρύθμιση που προτείνεται είναι λανθασμένη γιατί προσπαθεί να καθορίσει τα προαπαιτούμενα για την άσκηση της δραστηριότητας μιας ΕΕΥ και όχι τα επιθυμητά αποτελέσματα από αυτήν, καταλήγοντας:
    -Στο να αμελεί την νομική και χρηματοοικονομική τεχνογνωσία που απαιτείται (όπως έχει ορθώς αναφερθεί και από άλλους συμμετέχοντες στην διαβούλευση).
    -Στο να αναγορεύει ως κύριο προαπαιτούμενο το αποτέλεσμα μιας αδιαφανούς, προσωρινής διαδικασίας για την απόδοση τίτλων («Ενεργειακών Επιθεωρητών»)βασισμένης σε τυπικά προσόντα αμφιβόλου αξίας για την συγκεκριμένο τίτλο («ενεργειακά» έργα?).
    -Τέλος,ως αποτέλεσμα του παραπάνω να δημιουργεί την εντύπωση προσπάθειας δημιουργίας νέων «κλειστών» δραστηριοτήτων.

    Η πρότασή μας είναι να επικεντρωθεί η ρύθμιση στα επιθυμητά αποτελέσματα της δράσης των ΕΕΥ προς το κοινό συμφέρον και αυτά (ελπίζουμε να συμφωνήσετε ότι) είναι:
    -Η μεγιστοποίηση της διείσδυσης των ενεργειακών υπηρεσιών στην αγορά (που άλλωστε είναι και το πνεύμα της Οδηγίας 2006/32).
    -Ο μεγαλύτερος δυνατός ανταγωνισμός που θα επιτρέψει τον έλεγχο των τιμών και της ποιότητας.
    -Η εμπλοκή του κράτους μόνο υπό την ιδιότητα του εγγυητή της τήρησης των όρων του παιχνιδιού.
    -Η αποτελεσματική και διαφανής επιλογή «ενεργειακών επιθεωρητών» από τις ίδιες τις ΕΕΥ, με γνώμονα τους κινδύνους που αναλαμβάνουν μέσω της υπογραφής μιας ΣΕΑ και όχι τα τυπικά προσόντα που καθορίζονται ρυθμιστικά.

    Οι παραπάνω στόχοι εξυπηρετούνται επαρκώς από μια απλή ρυθμιστική παρέμβαση που προβλέπει:
    -Εγγραφή στο Μητρώο όλων όσων έχουν δηλώσει μέσω των καταστατικών των εταιρειών τους ότι σκοπεύουν να παρέχουν υπηρεσίες ΕΕΥ.
    -Τήρηση βάσης δεδομένων με τις ΕΕΥ και τις ΣΕΑ που συνάπτουν(π.χ. απο το ΚΑΠΕ, που θα ελέγχει και το ότι οι συμβάσεις πληρούν τον ορισμό της ΣΕΑ)που θα κατατίθενται (με προϋποθέσεις εμπιστευτικότητας) από αυτούς που θέλουν να είναι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο.
    -Χρήση της βάσης δεδομένων για την κατάταξη των εταιρειών σε κατηγορίες.
    Βεβαίως υπάρχει και η εναλλακτική λύση να αφεθεί ο υπό ανάπτυξη κλάδος να αυτο-οργανωθεί αλλά κατανοούμε ότι αυτό είναι πιθανότατα εκτός των ορίων μέσα στα οποία γίνεται ο δημόσιος διάλογος. Παραμένουμε λοιπόν στην εισήγηση για την «μινιμαλιστική» ρυθμιστική παρέμβαση που περιγράφηκε συνοπτικά παραπάνω.

    Με τιμή
    Α Γκίκας
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός,ΜΒΑ
    Γενικός Διευθυντής
    Clarus Esco
    Πατριάρχου Ιωακείμ 54
    Αθήνα 10676
    http://www.clarusesco.com

  • 1 Απριλίου 2011, 15:58 | HELLASCERT

    στην παράγραφο γ.

    ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΩΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΟΥ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΧΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΟ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ

  • Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

    Η εταιρεία που εκπροσωπώ – COFELY Hellas A.E. – είναι θυγατρική της γαλλικής GDF SUEZ, ενός από τους μεγαλύτερους ενεργειακούς ομίλους σtον κόσμο σήμερα. Η COFELY Hellas δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και 10 χρόνια στους τομείς της τεχνικής συντήρησης, των ενεργειακών υπηρεσιών και του facility management. Η εταιρεία μας είναι διεθνώς αναγνωρισμένη ως EEY δεδομένου ότι έχει υλοποιήσει εκατοντάδες ανάλογα έργα σε όλον τον κόσμο. Η αναγνώριση δε αυτή πιστοποιείται και από τη σχετική αναφορά σε ιστοσελίδα της Ε.Ε. (http://re.jrc.ec.europa.eu/energyefficiency/ESCO/index.htm) όπου και αναφέρονται δύο μόνο ελληνικές εταιρείες ως ΕΕΥ. Ως εκ τούτου θεωρούμε ότι η ένταξη μίας εταιρείας στο ελληνικό μητρώο εφόσον είναι ήδη εγγεγραμένη στο αντίστοιχο ευρωπαϊκό θα πρέπει να αυτόματη. Θα πρέπει επίσης στα κριτήρια επιλογής που αναφέρονται εδώ να προβλέπεται και η ένταξη θυγατρικών αλλοδαπών εταιρείων σε περίπτωση που αυτές έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία ως ΕΕΥ στις χώρες που δραστηριοποιούνται.

    Θα ήθελα επίσης να επισημάνω ότι η τεχνική επάρκεια όπως απαιτείται στο άρθρο 6 είναι αρκετά γενική και δεν εμβαθύνει στις πραγματικές ανάγκες ενός ενεργειακού έργου. Η ενεργειακή μελέτη και οι προτάσεις που πιθανόν προκύπτουν αποτελούν ένα μικρό μόνο κομμάτι της ανάγκης εμπλοκής μίας ΕΕΥ σε ένα έργο. Αυτό που κυρίως απαιτείται είναι η τεχνογνωσία της ΕΕΥ να λειτουργεί και να συντηρεί τον όποιο εξοπλισμό χρησιμοποιηθεί έτσι ώστε τα ενεργειακά ωφέλη να είναι συνεχή και μακροπρόθεσμα. Ως εκ τούτου οι ΕΕΥ θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν με στοιχεία τις επενδύσεις που έκαναν και τις εξοικονομήσεις που προσέφεραν και πάντα φυσικά και με την επιβεβαίωση από μέρους του πελάτη.

    Επίσης εξαιρετικά σημαντικό προσόν για να χαρακτηριστεί μία εταιρεία ως ΕΕΥ είναι η κεφαλαιακή της επάρκεια, τα οικονομικά της αποτελέσματα, η πιστοληπτική της ικανότητα και συνολικά η οικονομική της φερεγγυότητα, δεδομένου ότι μία ΕΕΥ αναλαμβάνει όχι μόνο τεχνικό αλλά κυρίως και οικονομικό ρίσκο. Ως εκ τούτου σχετική απαίτηση θα πρέπει να υπάρχει στην Υπουργική Απόφαση.

    Οι συμβάσεις ενεργειακής απόδοσης χρήζουν σοβαρής οικονομοτεχνικής μελέτης και η απαίτηση για στελέχωση με έναν ενεργειακό επιθεωρητή ούτε επαρκεί αλλά και ούτε και συνάδει απόλυτα με το αντικείμενο μίας ΕΕΥ. Αν λάβουμε υπόψη δε και το ασυμβίβαστο που ορθά και για λόγους δεοντολογίας προβλέπεται στο άρθρο 12 του υπό διαβούλευση σχεδίου, θα πρέπει να σημειωθεί ότι μια επιχείρηση ενεργειακών υπηρεσιών δεν επιτρέπεται να διενεργεί ενεργειακές επιθεωρήσεις στις εταιρείες με τις οποίες έχει συνάψει ΣΕΑ. Συνακόλουθα η πρόβλεψη του άρθρου 6§2γ΄ για την απόδειξη της τεχνικής επάρκειας με την υποχρέωση στελέχωσης της επιχείρησης από τουλάχιστον ένα (1) άτομο εγγεγραμμένο στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών θα πρέπει να απαλειφθεί.

    Συμπερασματικά θα ήθελα να συγχαρώ το υπουργείο για την προσπάθεια που κάνει καθότι αυτή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ελπίζω τα σχόλιά μας να συμβάλλουν στη βελτίωση της Υπουργικής Απόφασης ενώ παραμένουμε στη διάθεση σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνηση ή πληροφορία.

    Με τιμή
    για την COFELY – GDF SUEZ

    Γιώργος Δανιόλος
    Γενικός Διευθυντής

  • Στο άρθρο 6, παράγραφο 2, εδάφιο (γ) ως απόδειξη τεχνικής επάρκειας μιας ΕΕΥ ζητείται η «στελέχωση της επιχείρησης από τουλάχιστον ένα (1) άτομο εγγεγραμμένο στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών».

    Καθώς η πλειοψηφία των μηχανικών στην Ελλάδα (>60%, στοιχεία έρευνας ΤΕΕ 2009 ) εργάζονται και συνεργάζονται με εταιρείες μέσω δελτίων παροχής υπηρεσιών, παρακαλούμε να υπάρξει πρόβλεψη δυνατότητας κάλυψης αυτού του κριτηρίου τεχνικής επάρκειας που να αποδεικνύεται με σχετική σύμβαση παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών.

  • Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ Π.Ε.Κ.Α.,

    Παρακολουθώ την Ευρωπαική Αγορά πολλά χρόνια και τις ενέργειες της Πολιτείας μας στους τομείς της Παραγωγής Ενέργειας από ΑΠΕ και της Εξοικονόμισης Ενέργειας. Εδώ και πολλά χρόνια πιστεύω στην ανάπτυξη της αγοράς στους παραπάνω τομείς. Στις διάφορες διαφημιστικές και προωθητικές μου ενέργειες δηλωνω ΗΔΗ ότι ΕΙΜΑΙ τεχνική εταιρεία παροχής ‘Ενεργειακών Έργων και Ενεργειακών Υπηρεσιών’, ενσωματώνω δε σταδιακά σχετικά αντικείμενα και υπηρεσίες στις δραστηριότητές μου, καταγράφοντας ήδη σημαντικό τζίρο στους σχετικούς αυτούς τομείς τα τελευταία τρία τέσσερα χρόνια.
    Είμαι δε πρόθυμος να αναλάβω τεχνικό και οικονομικό ρίσκο, σε κάποιους τομείς μάλιστα το κάνω ήδη. Επιπλέον, υποστηρίζω την χρηματοδότηση των σχετικών έργων που αναλαμβάνω όπως μπορώ. Τέλος, απασχολώ μόνιμα στην επιχείρισή μου Ηλεκτρολόγο Μηχανικό & Περιβαντολόγο Μηχανικό ΑΕΙ, δύο Μηχανολόγους Μηχανικούς Τ.Ε. και έναν Μηχανικό Δομικών Έργων, Οικονομολόγους ΑΕΙ και ΤΕΙ και Νομικό – όλοι νέοι επιστήμονες.
    Τα ανωτέρω τα αναφέρω για να δώσω σχετικό ειδικό βάρος στην ουσία της παρέμβασής μου, η οποία συνίσταται στα παρακάτω:
    1. Δεν απασχολώ Προσωρινό Ενεργειακό Επιθεωρητή, έχω όμως ήδη υποβάλει περίπου είκοσι αιτήσεις (για λογαριασμό πελατών μου, δηλαδή ετοίμασα είκοσι ενεργειακά πιστοποιητικά και υπέγραψα είκοσι συμβάσεις ‘ενεργειακού’ έργου, εν είδη προτιμολογίου για τις τράπεζες) με μόνιμο συνεργάτη εξωτερικό Ενεργειακό Επιθεωρητή. Αναγκαστικά βέβαια (θέμα υπογραφής), καθώς την ουσία της μελέτης την διεκπεραίωνε μηχανικός της εταιρείας μου ο οποίος δεν έφερε βέβαια τον σχετικό τίτλο, έκανε όμως τα σχετικά σεμινάρια. Συμφωνώ λοιπόν με τα σχόλια των μηχανικών που αναφέρονται στο κριτήριο της με οιονδήποτε τρόπο (έμμισθα ή ίσως και με σύμβαση έργου)συμμετοχή ενεργειακού επιθεωρητή στο προσωπικό της εταιρείας. Η ουσία βρίσκεται στο τεχνικό και επιχειρηματικό ρίσκο, το οποίο εφ’ όσον αναλαμβάνεται τα υπόλοιπα απλώς επιβαρύνουν το κόστος του παρεχόμενου έργου ή της παρεχόμενης υπηρεσίας.
    2. Για λόγους διαχειριστικούς, φορολογικούς, επιδοτήσεων κλπ., διαφορετικά ενεργειακά αντικείμενα μπορεί να ασκούν διαφορετικές εταιρείες του ιδίου όμως ομίλου. Θα πρέπει λοιπόν εφ’ όσον αυτό αποδευκνύεται (π.χ. αντικείμενα – σκοπός, συμβάσεις, τιμολόγια κλπ), να συμπληρώνει την ενεργειακή υπόσταση ΜΙΑΣ τουλάχιστον εταιρείας του ομίλου.
    3. Υπάρχει σοβαρό θεσμικό κενό στην δυνατότητα να χρηματοδοτούν οι τράπεζες (αν και φυσικά όταν αποκτήσουν ρευστότητα)ενεργειακά έργα πελατών των ενεργειακών εταιρειών (συμβάσεις ΧΑΤ), στη βάση βέβαια των σχετικών ΣΕΑ που θα έχουν υπογράψει με τους πελάτες τους (και επί των οποίων οι ΕΕΥ θα αναλαμβάνουν οικονομικό και τεχνικό ρίσκο). Αυτό ακριβώς το σημείο εξ΄ άλλου, μπορεί να αποτελεί και ισχυρό πιστοποιητικό διατηρισιμότητας μίας ΕΕΥ στο υπό συζήτηση μητρώο. Δεν πρέπει μόνο οι πελάτες μίας ΕΕΥ να αποδέχονται τους όρους μίας ΣΕΑ αλλά και οι τράπεζες, όπου αυτή θα εκχωρείται μέσω μίας ΧΑΤ. Αλλιώς, πώς θα αναπτυχθεί η αγορά?
    4. Οι χρηματοδοτήσεις των τραπεζών σε ιδιώτες μέσω στεγαστικής πίστης, με η χωρίς προσημείωση του ακινήτου, δεν μπορούν να μοχλεύσουν επαρκώς την αγορά. Οι δε ΕΕΥ, μέσα από την δική τους δυνατότητα χρηματοδότησης (δική τους ρευστότητα ή επέκταση χρηματοδότησης σε κεφάλαιο κίνησης από τις τράπεζες) δεν θα είναι σε θέση να κάνουν πολλά για να κινητοποιήσουν την αγορά στον οικιακό (και όχι μόνο) τομέα, σε έργα δηλαδή μικρού προυπολογισμού που τόση ανάγκη όμως έχουν αφ΄ ενός τα νυκοκυριά και αφ΄ εταίρου οι μικρομεσαίες κατασκευαστικές εταιρείες και οι προμηθευτές σχετικών υλικών. Να μην καταλήξει δηλαδή η όλη υπόθεση μόνο για μεγάλες και ιδιαίτερα ειδικές ΕΕΥ, ούτε για μεγάλα μόνο έργα για τα οποία ο επιχειρηματίας και η ΕΕΥ θα στήνουν ένα Project Finance με μία τράπεζα. Να ωφεληθεί δηλαδή ο μικροκαταναλωτής, να κινηθεί και η αγορά.
    5. Μία αξιολόγιση του ‘εξοικονομώ κατ’ οίκον’, είναι πιστεύω σημαντική και σχετική με το αντικείμενο της συζήτησης:
    * Μικρός ο Επιλέξιμος Προυπολογισμός
    * Ιδιαίτερα πολύπλοκο για τον σχετικό καταναλωτή (τόσο μικρού προυπολογισμού). Δεν ήξερε που να αποτανθεί για να διαχειριστεί την πολυπλοκότητα αυτού του κινήτρου.
    * Μικρή η τελική επιδότηση, αφού την ‘ροκάνιζε’ ο αναγκαστικός ΦΠΑ, που θα μπορούσε (κοινό μυστικό έ?) ο καταναλωτής σε σημαντικό βαθμό αλλιώς να αποφύγει.
    * Τα αγροτικά και γενικά μικρά εισοδήματα, ‘σκόνταφταν’ στα αυστηρά (ιδιαίτερα στις μέρες μας) πιστοληπτικά κριτήρια των τραπεζών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μία εγγυοδοσία του δημοσίου αντί επιδότησης του επιτοκίου ίσως σε κάποιες περιπτώσεις να ‘μόχλευε’ την κατάσταση
    * Χρειαζόταν καλλύτερη ενημέρωση από το υπουργείο απ’ αυτήν των γνωστών πρωινών εκπομπών, που έστειλαν σε όλους μας καταναλωτές για να αλλάξουν … κουφώματα!
    6. Δεν υπάρχουν εταιρείες στην αγορά, ‘ΕΤΟΙΜΕΣ’ να κινηθούν στην κατεύθυνση αυτή. Η ανυπαρξία τους συνιστά κρίκο που λείπει στην αλυσίδα των συνεργειών που πρέπει να γίνουν για να κινηθεί κατι. Φοβάμαι ότι τα νομοσχέδια και οι Υπουργικές αποφάσεις θα μένουν στο ράφι και η υπόθεση (και η αγορά) θα σέρνονται.

    Στην διάθεση σας,

    Νίκος Κηπουρός

  • 31 Μαρτίου 2011, 17:35 | ΑΡΓΥΡΩ

    ΑΝ ΚΑΙ ΑΝΗΚΩ ΣΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΑ ΟΠΩΣ ΣΩΣΤΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΒΑΠΤΙΣΜΕΝΟΥΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΣΕ ΟΣΑ ΛΕΝΕ.ΟΜΩΣ ΠΑΙΔΙΑ ΜΗΝ ΨΑΧΝΕΣΤΕ….ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΦΟΛΑ…ΟΙ ΕΝ ΛΟΓΩ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΗΔΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΑΘΗΝΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΗΔΗ ΛΥΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΤΟ ΨΩΜΙ ΜΑΣ ΕΙΤΕ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΕΙΤΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΟΤΑΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ. ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ (ΓΙΑΤΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ) ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΥΜΑΝΤΟ. ΗΔΗ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΟΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗΛ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΒΡΟ ΩΣ ΚΡΗΤΗ…ΚΑΙ ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΠΑΤΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΡΗΣΕΙ ΕΣΤΩ ΕΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΟ……ΚΛΙΚΕΣ, ΜΙΖΕΣ ΚΛΠ ΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ (Ε! ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΛΛΟΘΙ…) ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ …. ΑΝΤΕ ΝΑ ΟΡΙΣΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΕΥ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ….

  • 31 Μαρτίου 2011, 16:03 | ΜΙΚΡΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ

    ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΥΓΧΑΡΩ ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΠΟΥ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΕ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΤΟ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΕΕ, Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ΄΄ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΟΙ ΠΕΡΙΣΟΤΕΡΟΙ , ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΄΄ΠΑΛΙΟΙ΄΄ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΙΝΔΥΝΕΨΟΥΝ ΑΠΟ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΠΙΟ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.
    ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ.
    Η ΛΕΞΗ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ΄΄ ΑΠΑΛΕΙΦΘΗΚΕ.

    ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΕ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΧΑΡΑ ΔΕΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΕΝΑ ΑΚΟΜΑ ΧΡΟΝΟ,
    ( ΑΝ ΠΟΤΕ ΓΙΝΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ) ΑΦΟΥ ΣΤΑ 37 ΜΟΥ ΕΙΜΑΙ ΄΄ΝΕΟΣ΄΄ ΑΚΟΜΑ .
    ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΤΕΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΣΜΕΔΕ , ΠΑΡΑΔΟΞΩΣ ΔΕΝ ΜΕ ΘΕΩΡΟΥΝ ΝΕΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ. ΟΥΤΕ Η ΕΦΟΡΙΑ.

    ΣΥΝΕΠΩΣ ΜΕ ΧΑΡΑ ΥΠΟΔΕΧΟΜΑΙ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΕ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΟΥΤΕ ΚΟΜΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΣΑΣ

  • Αγαπητοί Κύριοι/Κυρίες,
    είμαι απόφοιτός πενταετούς φοίτησης προγράμματος σπουδών επιλογής του τμήματος ΣΤΕΦ του ΤΕΙ Ηρακλείου με τίτλο πτυχίου Ενεργειακή & Περιβαλλοντική Τεχνολογία.Το εν λόγο πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε κατά 75% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και λειτούργησε παράλληλα και συνεργαζόμενα με το πανεπιστήμιο της Γλασκόβης(UK),και τις Τεχνολογικές σχόλες του Αahen(NL)και Dusseldorf (D).Σκοπός τού προγράμματός ήταν η απόκτηση πτυχίου ισότιμου με της ανώτατες σχολές της χώρας μας -όπως θα διαπιστώσετε και στο π.δ.347/2003- και ειδίκευση στην Σύγχρονη Ενεργειακή Επιστήμη.Μετά από πολυετή προσπάθειες σε όλα τα εμπλεκόμενα κατά περιόδους Υπουργεία είμαστε ακόμα στο μηδέν χωρίς κανένα δικαίωμα στον χώρο εργασίας.Η απογοήτευση τόσα χρόνια να διεκδικούμε το αυτονόητο μας έχει οδηγήσει στην απελπισία.Σε όλη την Ευρώπη το πτυχίο μας αναγνωρίζεται και στην χώρα μας??????.Δεν είναι η πρώτη φορά που συμμετέχω στο opengov καθώς επίσης έχω στείλει και ερώτημα στο Υπεκα που δεν απαντήθηκε ποτέ.Υπάρχει πρόβλεψη στο Μητρώο για πτυχιούχους Μηχανικούς Ενέργειας & Περιβάλλοντος????
    Αρκουλάκη Ευφροσύνη κιν.6976219557

  • 31 Μαρτίου 2011, 00:03 | ΜΗΑΝΙΚΟΣ

    ΕΠΕΙΔΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΕΧΟΥΝ ΘΥΣΙΑΣΤΕΙ, ΣΤΟΝ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΒΟΛΕΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΚΟΛΥΝΣΕΩΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΜΑΔΕΣ,ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.

    Παντως απο τις διαφημίσεις των βαπτισθέντων εν μια νυκτί ΄΄προσωρινών΄΄ επιθεωρητών εχει απαλειφθέι ο όρος ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΣ΄΄. ΟΛΟΙ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ ΩΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΚΑΤΙ ΞΕΡΟΥΝ;;;;;;;;;

  • 30 Μαρτίου 2011, 21:10 | »ΝΕΟΣ» ΝΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΥΠΕΚΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΣΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2011 ,ΑΠΟΚΛΕΙΟΥΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ , ΜΕ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ,ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ,ΜΕ ΩΣ 9 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΩΣ ΝΕΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΒΑΠΤΙΖΟΥΜΕ ΄΄ΠΑΛΑΙΟΥΣ΄΄ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ΄΄ ,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ Η ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ
    ΤΟΥΣ ,(ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΕΣ ,ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ,ΚΤΛ, ΓΙΝΑΝ ΞΑΦΝΙΚΑ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ ΣΕ ΚΙΛΟΒΑΤΩΡΕΣ,ΣΥΝΗΜΙΤΟΝΑ,ΘΕΡΜΟΣΤΑΤΕΣ ,ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ)

    ΤΩΡΑ ΒΓΑΙΝΕΙ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΣΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΝΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΛΗΦΘΟΥΝ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΙΕΣ.

    ΥΓ
    ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΟΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΘΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΕΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΘΑ ΚΛΗΘΟΥΝ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΟΥΝ ΑΡΚΕΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ.

  • 30 Μαρτίου 2011, 20:14 | Ιωάννης Ορφανός

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Π.Ε.Κ.Α,

    Στο πλαίσιο της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, θα θέλαμε να συμβάλλουμε με το σχολιασμό μας ως μια συμβουλευτική εταιρεία που δραστηριοποιείται στη χώρα και διεθνώς στον τομέα της διαχείρισης επενδύσεων σε έργα ενεργειακής αναβάθμισης κτιριακών εγκαταστάσεων.

    Η ομάδα της Green Value Associates διαθέτει γνώση και εμπειρία στη βιώσιμη διαχείριση ακίνητης περιουσίας, στις επενδύσεις κεφαλαίου στην πράσινη οικονομία και έχει έρθει σε άμεση επαφή με ιδιωτικά κεφάλαια, τα οποία έχουν ήδη δείξει προτίμηση σε επενδύσεις ανάλογου προσανατολισμού.

    Για το λόγο αυτό, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο τα διευθυντικά στελέχη των Επιχειρήσεων Ενεργειακών Υπηρεσιών (ΕΕΥ) να έχουν γνώση και εμπειρία σε χρηματοοικονομικά (π.χ. ΙRR,EM,NPV,FCF κτλ) και χρηματοδοτικά (Project Finance, αναγκαιότητα μόχλευσης) θέματα, σε θέματα διαχείρισης επενδύσεων και περιουσίας (Asset Management), σε θέματα σύναψης συμβάσεων, διοίκησης έργου (Project Management) και διαχείρισης εγκαταστάσεων (Facilities Management).

    Με βάση τα παράπανω, δεν προσπαθούμε να πούμε ότι οι έταιροι της εταιρείας ή οι υπάλληλλοί της με εξαρτημένη σχέση απασχόλησης θα πρέπει να πιστοποιήσουν την επάρκειά τους στους προαναφερθέντες τομείς. Θέλουμε απλά να δείξουμε πόσο σημαντική είναι η στέλεχωση μιας εταιρείας ΕΕΥ και πόσο πολύπλευρες οι παρέχομενες υπηρεσίες της αν θέλει να επιτέλεσει ένα ποιοτικό έργο. Κι αυτό θεωρούμε ότι θα το κρίνει η αγορά .

    Για το λόγο αυτό, η έννοια της τεχνικής επάρκειας είναι μόνο μία παράμετρος και δεν πρέπει να θέτει περιορισμούς για τη σύσταση των ΕΕΥ. Δηλαδή αν κάποιος/οι που δε διαθέτει/ουν τα τυπικά προσόντα να παρακολουθήσει/ουν τα αντίστοιχα σεμινάρια πιστοποίησης του ΤΕΕ (για αποφυγή παρεξήγησεων, τυγχαίνει να μπορώ ως Διπλ. Πολ. Μηχανικος από το ΕΜΠ) αλλά αγαπάει και γνωρίζει το αντικείμενο, με βάση τις προς διαβούλευση προυποθέσεις τεχνικής επάρκειας, δε θα μπορεί να συστήσει/ουν ΕΕΥ ως ο/οι μοναδικος/οι έταιρος/οι.

    Για μας, ως Green Value Associates, πρέπει να απελευθερωθεί η διαδικασία σύστασης από τα πτυχία τεχνικής επάρκειας. Γιατί έτσι ελοχεύει ο κίνδυνος ενοικιάσης πτυχίων ενεργειακών επιθεωρητών και ουσιαστικά εκφυλισμού των ΕΕΥ σε μια λογική κατασκευαστικών τεχνικών εταιρειών δημοσίων έργων με ό,τι αυτο συνεπάγεται.

    Οι προυποθέσεις, και μάλιστα αυστηρές, θα πρέπει να τίθονται στην εκπόνηση των ενεργειακών μελετών αναβάθμισης (εκεί χρειάζεται η τεχνική επάρκεια των μελετητών και η συμμετοχή των ενεργειακών επιθεωρητών)και στην σύναψη των ενεργειακών συμβάσεων (Energy Performance Contracting) όπου η ΕΕΥ αναλάμβανει όχι μόνο τεχνικό και διαχειριστικό αλλά και χρηματοοικονομικό κίνδυνο.

    Συμπερασματικά, η διαδικασία σύστασης ΕΕΥ οφείλει να έχει τις ελάχιστες αυτονόητες προυποθέσεις για να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους να συμμετέχουν ενεργά. Η επάρκεια των υπηρεσιών θα κριθεί από την αγορά (τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα). Όσο για την τεχνική επάρκεια των προσφερόμενων υπηρεσίων, αυτή μπορεί να εξασφαλιστεί μέσα από αποκλειστικές συνεργασίες (προυπόθεση) με πιστοποιημένες σχετικές μελετητικές εταιρείες.

    Με τιμή
    Για την Green Value Associates

    Ιωάννης Ορφανός
    Co-Founder
    ΜΕng, MSc, MBA

  • 28 Μαρτίου 2011, 14:48 | ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ

    ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ.

    ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΤΟ ΥΠΕΚΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΕ ΠΟΥ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΥΠΕΡΕΚΠΡΩΣΩΠΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΠΑΛΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΚΟΠΤΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΚΥΚΛΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ Η ΑΠΛΩΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΕΓΡΑΨΑΝ ΣΤΑ ΄΄ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΔΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥΣ ΄΄ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ,ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΝΑΝ ΧΡΟΝΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ,ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΑΛΛΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΟΝΟΜΑΣΜΕΝΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ΄΄ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΠΡΟΣΟΝ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΙ ΕΣΤΙ ΕΞΟΙΚΟΝΩΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

  • Ο στόχος της Οδηγίας 32/2006/ΕΚ αλλά και του Ν. 3855/2010 είναι η ανάπτυξη μιας νέας αγοράς παροχής ενεργειακών υπηρεσιών. Επειδή οι ΕΕΥ, πρέπει να αναλαμβάνουν τεχνικό και οικονομικό ρίσκο, θα πρέπει να είναι νέες εταιρείες ή αν είναι υφιστάμενες να τροποποιούν το καταστατικό τους ή να ιδρύουν θυγατρικές. Για το λόγο αυτό προτείνεται, η επάρκεια να αποδεικνύεται και από τους εταίρους (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) και τους συνεργάτες των ΕΕΥ, ανεξάρτητα από τα χρόνια δραστηριοποίησης υφιστάμενων και νεοϊδρυθεισών ΕΕΥ. Το βασικό θέμα, για την σωστή ανάπτυξη της αγοράς είναι η εφαρμογή της §4 του Άρθρου 7 του σχεδίου Υ.Α.
    Η στελέχωση με ενεργειακό επιθεωρητή έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το Άρθρο 12 και πολύ περισσότερο δεν αποδεικνύει τεχνική επάρκεια για μια εταιρεία, η οποία εκ των πραγμάτων θα δεσμευτεί τεχνικά και οικονομικά για το αποτέλεσμα. Θα μπορούσε να ήταν προαιρετικό.

  • 19 Μαρτίου 2011, 17:48 | ΣΑΒΒΑΣ Ν.

    ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΤΩΝ ΝΕΟΤΕΡΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΕΞΙΔΕΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΣΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ,ΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΚΡΙΤΙΡΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΗΝ ΗΛΙΚΙΑ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΣΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΑΣΑΦΕΙΑ ΠΟΥ ΑΦΗΝΕΙ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΝΟΜΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ 3 ΜΗΝΕΣ ( ΜΕΤΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΟΥΝ). ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΚΛΕΙΦΘΕΙ ΩΣ ΠΕΡΕΤΑΙΡΩ ΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΟΜΑΔΑ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΕΓΙΝΕ ΕΚ ΠΑΡΑΔΡΟΜΗΣ,,,

    ΥΓ. ΕΛΠΙΖΩ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ , ΓΙΑΤΙ ΑΚΟΥΩ ΑΠΟ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΠΩΣ ΑΠΟΦΕΥΓΕΤΕ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΑ, ΑΣΧΕΤΑ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • Η παράγραφος 1 του άρθρου 6 είναι μόνο για ευχές και εικασίες τα υπόλοιπα τα γνωρίζει μόνο ο θεός και αυτός κρίνει κατά βούληση . Ο πλέον αντικειμενικός κριτής είναι η αγορά . Δεν χρειάζεται να υπάρχει. Όλα όσα γράφεται στην παράγραφο 2 τα ζητά εκείνος που αναθέτει το εργο στην ΕΕΥ . Η ανάμιξη του δημοσίου δημιουργεί υποκρισία και πεδίο συναλλαγών. Δεν μνομίζω ότι πρέπει να τεθεί όριο 3 χρόνων για την εγγραφή . Πρέπει να υπάρχει ενεργειακός μηχανικός η άλλος διπλωμ. μηχανικός , μηχανολόγος ,ηλεκτρολόγος η πολιτικος μηχανικός . Οι υπόλοιπες προϋποθέσεις δεν χρειάζονται εκτός και εάν τεθούν όρια κεφαλαίων της εταιρείας.

  • 17 Μαρτίου 2011, 21:06 | ΣΑΒΒΑΣ Ν.

    ΑΦΗΝΕΤΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΕ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ,
    (ΣΕ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ),
    ΤΟΥΣ ΕΠΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ΄΄
    ΝΑ ΕΓΡΑΦΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ,ΓΕΛΟΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ

  • 17 Μαρτίου 2011, 20:54 | kazana Dina Αρχιτεκτων Μηχ.

    Ασχολουμαι μια εικοσαετια με τα ζητηματα εξοικονομισης ενεργειας και την βιοκλιματικη αρχιτεκτονικη, εχω παρακολουθησει το 1998 σεμιναριο 240 ωρων του ΙΕΚΕΜ-ΤΕΕ με συμβολη του ΚΑΠΕ για εξοικονομιση στα υφισταμενα , στο οποιο οι 60 ωρες ηταν ενεργειακη επιθεωρηση με προγραμμα προσομοιασης και μετρηση επι τοπου με οργανα του κτιριου της Νομαρχιας Θεσσαλονικης!
    Κατ αρχην σε μια εποχη που οι δουλεις ειναι ελαχιστες εως ανυπαρκτες δεν θα επρεπε πρωτα να δοθει η αδεια σε οσους ηδη ειχαν προσοντα, οχι πανεπιστημιακα βεβαια καθ οσον τα Ελληνικα πανεπιστημια δεν παρειχαν μεχρις προσφατα αναλογα πτυχια, αλλα σαν αυτα του ΤΕΕ?
    απο πυ και ως που η δεκαχρονη απασχολιση στην οικοδομικη δραστηριοτητα μπορει να αποτελει προσον ? Αυτο συνιστα επιστημονικη απαξιωση. Επιστημονικη απαξιωση επισης συνιστα το παρεχομενο δικαιωμα στους Αρχιτεκτονες, πολιτικους και αλλους μηχανικους να εχουν λογο στο μηχανολογικο μερος της ενεργειακης επιθεωρησης και βεβαια των καθε ειδους μηχανικων που δεν ειναι αρχιτεκτονες να εχουν λογο στον ελεγχο του κελυφους. Αυτα θα πρεπει να διορθωθουν.
    Ακομα ο νομος λεει οτι πρεπει να ξανακαθισω στα θρανια για 60 ωρες για να εχω το δικαιωμα να παρω μερος στις εξετασεις για την μονιμη αδεια! Κυρια υπουργε, εχω κουραστει απο τα παμπολα σεμιναρια, οπυ πια για μενα σπανιως να ακουσω κατι που δεν γνωριζω και δεν εχω ακουσει πολλες φορες! Ειναι σαν τιμωρια να με ξαναστειλλετε στα θρανια! Δεδομενου μαλιστα οτι ηδη διαμορφωνεται ενα(γκρηκ συστεμ!) μεσω τραπεζων και συμβολαογραφων, καθως και εκπτωσεων(!) πανω στην ελαχιστη αμοιβη, που θα διοχετευονται οι ελαχιστοι πελατες στους ηδη ευρισκομενους μεσα στα καναλια αυτα, αισθανομαι απογοητευση και σκρφτομαι να μην συνεχισω για την μονιμη αδεια.

  • 16 Μαρτίου 2011, 11:45 | Δημήτρης Παπαγεωργίου

    Πότε επιτέλους θα δώσετε ευκαιρία σε νέους επιστήμονες να επιχειρήσουν; Γιατί θα πρέπει να αποκλείονται όσοι δεν είναι ενεργειακοί επιθεωρητές;

    Και για ποιο λόγο τόσες απαιτήσεις και κριτήρια για να ιδρύσει κανείς μία επιχείρηση; Αν κάποιος απευθύνεται σε πελάτες του ιδιωτικού τομέα να είστε σίγουροι ότι αν δεν αξίζει θα καταρεύσει σε χρόνο μηδέν. Αν απευθύνεται στο ελληνικό δημόσιο (ευρύτερο ή μη) στους διαγωνισμούς τίθενται κριτήρια για την τεχνική εμπειρία και επάρκεια.

    Είμαι 40 χρονών και ντρέπομαι που συνεχίζουμε να στραγγαλίζουμε τις νεότερες γενιές.

    Ας πάψει πια αυτή η απίθανη γραφειο-λαγνία! Απλουστεύστε και επιταχύνετε τη διαδικασία!

    Με χαμηλή εκτίμηση,

    Δημήτρης Παπαγεωργίου
    Μηχ. Μηχ.

  • 15 Μαρτίου 2011, 18:03 | νεος μηχανικος

    Η ιστορια θυμιζει λιγο το φιασκο των Ενεργειακων Επιθεωρητων.
    – 8 χρονια απο την εκδοση της ευρωπαικης οδηγιας
    – 5 χρονια απο την υποχρεωση ενσωματωσης της
    – 3 χρονια απο την εκδοση του νομου 3661
    για να βγαλουμε προσωρινους επιθεωρητες με μοναδικο κριτηριο τη 10-ετη εμπειρια!!!

    Με ολο το σεβασμο στη δουλεια που εχετε κανει
    – γιατι βαζετε τοσο δεσμευτικα κριτηρια?
    – γιατι αποκλειετε τους νεους?
    – γιατι δεν αφηνετε ελευθερο τον ανταγωνισμο να λειτουργησει μεσα στο πλαισιο ενος σωστου Κωδικα Δεοντολογιας και ενος μηχανισμου επιτηρησης…

  • 15 Μαρτίου 2011, 14:39 | Σ. ΝΑΒΡΟΖΙΔΗΣ

    ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΤΕΙ ΟΤΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΚΑΝΟΝΙΚΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
    ΑΛΛΙΩΣ ΘΑ ΠΑΡΕΙΣΦΗΣΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΄΄ΠΡΩΣΩΡΙΝΟΙ΄΄,ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΣ

  • 15 Μαρτίου 2011, 10:12 | Κλαδάκης Διονύσης

    §1. Επομένως όποιος δεν αποδείξει την εμπειρία που ορίζεται παρακάτω, αποκλείεται από κάθε είδους έργα που αφορούν ενεργειακή αναβάθμιση (πχ επεμβάσεις στο κέλυφος κτιρίων δηλ. αλλαγή κουφωμάτων, εξωτερική θερμομόνωση, θερμομόνωση δωμάτων, προσθήκη ηλιακών θερμοσιφώνων, αυτοματισμών, αντικατάσταση λεβήτων κλπ.)
    Κι επειδή σε ανακαινίσεις με ποσοστό επεμβάσεων πάνω από 25% του προϋπολογισμού χρειάζεται οπωσδήποτε ενεργειακή αναβάθμιση, καταλαβαίνουμε ότι οι ανακαινίσεις θα γίνονται μόνο από τις εταιρείες που θα εγγραφούν στο εν λόγο μητρώο.

    §2α. Ποιος έχει σήμερα επάρκεια 3 ετών εκτός από ελάχιστες Ελληνικές εταιρείες; Εκτός αν εννοεί ότι θα κατακλειστούμε από Γερμανικές κλπ εταιρείες

    §2β. Ποιος ο σκοπός αυτού του ατόμου; Να συνεργάζεται με άλλες εταιρείες και να υπογράφει ο ένας στον άλλο; Η να ξεκινάει επιθεωρήσεις και να φέρνει τους πελάτες στην εταιρεία;

    §3. Δηλ. 2 υπάλληλοι ή 2 εταίροι μπορεί/πρέπει να έχουν –έστω και μη πιστοποιημένη- εμπειρία 10 ετών….. Η γνώση που αποκτάται στα πολυτεχνία, μετράει ή όχι; Γιατί αυτοαναιρείται το κράτος;

    §4. Ή η επιχείρηση είναι ανεξάρτητη από προμηθευτές κλπ, ή μπορεί να μην είναι ανεξάρτητη με περιορισμό κεφαλαίων. Το σκεπτικό του συντάκτη, δεν είναι σαφές!

    §5. Τι εννοούμε όταν λέμε «Ενεργειακά Έργα»; Οι μελέτες και επιβλέψεις θερμομονώσεων συνυπολογίζονται; Οι θερμομονώσεις, αλουμινοκατασκευές κλπ σε νέες οικοδομές, αποτελούν ή όχι «ενεργειακό έργο» ;

  • 14 Μαρτίου 2011, 16:22 | MΗΧΑΝΙΚΟΣ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ.

    ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ,ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΘΕΙ , ΚΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΑΝ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ΄΄ (ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ) ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ…………………………

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΡΗΘΟΥΝ, ΕΣΤΩ ΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ, ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ………………..

  • 14 Μαρτίου 2011, 11:35 | Yiakan

    Εκτιμώ ότι το συγκεκριμένο άρθρο χρειάζεται απόλυτη επαναδιατύπωση γιατί είναι άκρως προβληματικό για :
    1. τις νέες και νεοϊδρυόμενες εταιρίες. Σε εποχή που επιζητούμε την επιχειρηματικότητα, τις νέες επενδύσεις και τις νέα σύσταση εταιριών για την ανταγωνιστικότητα της αγοράς δε μπορεί ταυτόχρονα για είναι κάποιος νόμιμος να παρέχει υπηρεσίες να πρέπει να έχει υπερδεκαετή παρουσία σε υπηρεσίες που έως και πέρυσι δεν είχαν κάν τυποποιηθεί.
    2. Ποιος είναι ο σκοπός του Μητρώου τελικά ; Να ενισχύει την αγορά, τους ενδιαφερόμενους πολίτες και επιχειρήσεις για την αγορά αξιόπιστων υπηρεσιών από τις ΕΕΥ ή να λειτουργήσει ως φίλτρο ξεκαθαρίσματος στην αγορά;
    3. Στο σημείο 4 υπάρχει η απόλυτη υποκρισία. Όταν λέτε ότι η εταιρία πρέπει να είναι ανεξάρτητη από διανομείς και προμηθευτές και ταυτόχρονα επιτρέπετε τη συμμετοχή στο Μετοχικό κεφάλαιο έως 49% των παραπάνω, εσείς πιστεύετε ότι είναι ανεξάρτητη η εταιρία αυτή; Δηλαδή αν ένας μέτοχος σε μία εταιρία έχει παρά κάτι το μισό δεν επηρεάζεται από αυτόν; Το minority block ή την αντίστοιχη νομοθεσία για το ΧΑΑ δεν σας είναι γνωστή. Επίσης η λέξη «ανεξάρτητη» δε σημαίνει «μερικώς εξαρτώμενη»
    4. Επιχειρείται εκ νέου, η ομηρεία των επιχειρήσεων από το ΤΕΕ και τους Μηχανικούς. Απαιτείται δηλαδή να έχει ενεργειακό επιθεωρητή, ο οποίος είναι μηχανικός. Γιατί πρέπει να διαθέτω στην εταιρία μου, στελέχη που είναι μηχανικοί στο Ελληνικό Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και δε μπορώ να διαθέτω δύο Ελληνες που έχουν πιστοποίηση κατά EN16001 ή ISO5001 ως ενεργειακούς συμβούλους ;;;
    Δε θα κάνω προτάσεις αλλαγών, είναι δική σας εργασία και αρμοδιότητα. Απαλείψτε όμως – ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- τις σκοπιμότητες από την Νομοθεσία. Μόνο ΤΟΤΕ θα πάμε επιτέλους μπροστά ως κοινωνία, οικονομία και έθνος.

  • 14 Μαρτίου 2011, 09:24 | Ορέστης Κυρίτσης

    Το άρθρο 14 όπου καθορίζονται οι αρχές και οι δεσμεύσεις μιας ΕΕΥ είναι αρκετό για να καθορίζει τις προϋποθέσεις ένταξης στο μητρώο.Η υποχρέωση στελέχωσης της επιχείρησης με τουλάχιστον 1 ενεργειακό επιθεωρητή (άρθρο 6) είναι άστοχη και περιορίζει τον ανταγωνισμό καθώς οι μηχανικοί που εκπονούν τις ενεργειακές μελέτες ή επιβλέπουν ενεργειακά έργα δεν είναι απαραίτητο-υποχρεωτικό να είναι και ενεργειακοί επιθεωρητές.Άλλωστε, τις μελέτες ενεργειακής απόδοσης σύμφωνα με τον ΚΕΝΑΚ,για την έκδοση οικοδομικών αδειών δεν τις εκπονούν μόνον οι ενεργειακοί επιθεωρητές αλλά οι μηχανικοί που έχουν τα προσόντα βάσει του νέου νόμου.Δεν πρέπει να αποκλειστούν όλοι εκείνοι οι μηχανικοί που έχουν τις γνώσεις και την εμπειρία με κριτήριο μόνον την άδεια ενεργειακού επιθεωρητή.
    Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 10, είναι δυνατή «η εκτενής ενεργειακή επιθεώρηση και έλεγχος» από μια ΕΕΥ αλλά σύμφωνα με το άρθρο 12 δεν μπορεί να εκδώσει πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης (ΠΕΑ) για κτήρια που έχει συνάψει σύμβαση.Άρα, την ενεργειακή επιθεώρηση θα την αναλάβει ανεξάρτητος ενεργειακός επιθεωρητής για να μην υπάρχει το ασυμβίβαστο. Δηλαδή,για ποιό λόγο πάλι θα πρέπει η ΕΕΥ να στελεχώνεται από ενεργ.επιθεωρητή;Εκτός αν το αντικείμενο της ΕΕΥ είναι μόνον οι ενεργειακές επιθεωρήσεις αλλά και πάλι αυτό το κάνουν μεμονωμένα και οι μηχανικοί με άδεια ενεργειακού επιθεωρητή.
    Άλλωστε, σύμφωνα με τον κατάλογο των ενεργειακών υπηρεσιών (άρθρο 10) δεν φαίνεται κάπου η αναγκαιότητα της στελέχωσης με ενεργειακό επιθεωρητή αλλά μόνον με μηχανικούς ικανούς σε γνώσεις και εμπειρία. Εκτός αν σε κάποιο έντυπο, που δεν διευκρινίζεται στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου, πρέπει να υπάρχει η σφραγίδα του ενεργ.επιθεωρητή.Εάν ναι, τότε θα μπορούσε μια επιχείρηση να συνεργάζεται με εξωτερικούς μηχανικούς και με σύμβαση έργου, όπως είναι το σύνηθες.
    Ελπίζω τα αναρτημένα σχόλια να ληφθούν υπόψη.

  • 14 Μαρτίου 2011, 04:19 | ΚΟΣΜΙΔΗΣ

    Η εταιρία που διευθύνω παρέχει ήδη τα τελευταία δύο έτη υπηρεσίες βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των ψυκτικών εγκαταστάσεων μεγάλης αλυσίδας supermarket. Παρακαλώ ενημερώστε με.
    Με την ψήφιση του νομοσχεδίου και επειδή δεν είμαι Ενεργειακός Επιθεωρητής, με το νέο νόμο, θα είμαι Παράνομος αν συνεχίσω να παρέχω τις υπηρεσίες μου;
    Τι γνωρίζει και τι μπορεί να βελτιώσει ένας π.χ. πολιτικός μηχανικός ‘δεκαετίας’ , που έγινε Ενεργειακός Επιθεωρητής, εργάζεται σε εταιρία ESCO και μπορεί αναμφίβολα να προτείνει:
    • την αντικατάσταση των κουφωμάτων του κτιρίου,
    • την τοποθέτηση ηλιακού συλλέκτη, και
    • την θερμομόνωση του κελύφους του κτιρίου,
    για τους παρακάτω όρους που χρησιμοποιούνται σε βιομηχανικές ψυκτικές ή κλιματιστικές εγκαταστάσεις:
    • Ανάκτηση Θερμότητας,
    • βαθμός COP και EER,
    • χρήση διβάθμιου συμπιεστή, inverter και economizer (εξοικονομητή!!),
    • πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης του CO2 ως ψυκτικού μέσου (είναι η σύγχρονη τάση της παγκόσμιας βιομηχανίας ψύξης),
    • Πολυβάθμια συστήματα ψύξης – θέρμανσης, κλπ.

    Συγνώμη για την ειρωνεία και τη δηκτικότητα. Δεν θέλω να προσβάλω κανέναν συνάδελφο. Απλά δεν ανέχομαι:
    • να προσβάλουν τις γνώσεις μου,
    • να υποβαθμίζουν την επαγγελματική μου κατάρτιση και κυρίως,
    • να μου στερούν τον ισότιμο ανταγωνισμό,
    βιαστικές πολιτικές αποφάσεις και κρατικοί τίτλοι, όπως Ενεργειακός Επιθεωρητής (ΕΕ) που για να τους αποκτήσεις, δεν εξετάζεσαι με αντικειμενικά κριτήρια γνώσεων για το έργο που καλείσαι να επιτελέσεις, αλλά απλά ‘βαφτίζεσαι’ επειδή έχεις ‘ένδοξο παρελθόν’ στην οικοδομή.

    Αντιπροτείνω. Με τροπολογία της κ. Υπουργού επειδή:
    • το σύστημα ‘βαφτίσματος’ ΕΕ καθυστερεί τρομακτικά,
    • στερείται κύκλος εργασιών στους συναδέλφους που τους ‘λείπουν χρόνια’ στην οικοδομή και ειδικά στους νέους,
    • η συγκυρία δεν το επιτρέπει.
    ΑΜΕΣΑ.
    Όλοι οι πολιτικοί και συναφείς μηχανικοί να ονομαστούν (μέχρι σύντομα να εξεταστούν) Προσωρινοί Ενεργειακοί Επιθεωρητές Κτιρίων. Όλοι οι ‘κατάλληλης εκπαίδευσης’ μηχανικοί να ονομαστούν (μέχρι σύντομα να εξεταστούν) Προσωρινοί Ενεργειακοί Επιθεωρητές Εγκαταστάσεων.

    Με τιμή
    Κοσμίδης Φίλιππος
    Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός ΑΠΘ

  • 14 Μαρτίου 2011, 01:45 | ENGINEER

    ΕΛΠΙΖΩ ΟΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΧΑΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΠΗΡΑΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑΤΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΠΡΩΤΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ΑΛΛΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ ΟΤΙ ΜΟΝΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

  • 13 Μαρτίου 2011, 22:38 | ΣΑΒΒΑΣ Ν.

    ΕΧΩ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΜΟΥ (ΕΙΜΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ) ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΩ ΜΕ ΣΙΓΟΥΡΙΑ ΠΛΕΟΝ ΟΤΙ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΙΚΟΣ ΑΦΟΥ ΟΥΤΕ ΚΟΜΑ ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩΜΕΝΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ.
    ΝΤΡΟΠΗ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΔΕΝ ΚΡΑΤΑΤΕ ΟΥΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΧΗΜΑΤΑ!!!!!!!!!!

    ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΑΝ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΝ , ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟ ΥΠΕΚΑ ,ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΠΑΡΑΙΤΗΣΕΙΣ!!!!!!!!!!

    ΟΠΩΣ ΜΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΠΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ,ΑΝΤΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ,ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΠΟΥ ΕΙΣΑΓΑΤΕ.

    ΑΝΤΙ ΝΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΤΕ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ , ΜΕ ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΟΠΩΣ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ, ΟΡΙΣΑΤΕ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥΣ ΑΡΚΕΤΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΟΥΤΕ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΛΕΙΣΑΤΕ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΞΙΔΗΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ… ΕΤΣΙ ΒΕΒΑΙΑ ΓΕΛΙΟΠΟΙΗΣΑΤΕ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ….ΑΦΟΥ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΑΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ…
    ΒΕΒΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ,ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΑΚΙ ΜΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ,ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΛΛΑ.

    ΤΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΑΥΤΑ ,ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΕΣ.
    ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΤΕ ΤΟ ΡΟΥΣΦΕΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΣΕ ΜΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟΥΣ ΄΄ΠΡΟΣΩΡΙΝΟΥΣ΄΄ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ. ΕΛΕΟΣ!!!!!

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ( Η ΕΣΤΩ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥ ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟΝ ΑΔΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΘΑ ΕΞΙΔΗΚΕΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ (ΥΠΟΛΟΓΙΖΩ 7000 ΕΩΣ 8000), ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΟΥ ΄΄ΠΡΩΣΟΡΙΝΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ΄΄. ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΕΥΑΓΕΛΙΖΕΤΕ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ.
    ΚΡΙΜΑ ΚΥΡΙΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ::::::::::::

  • 1)Υπάρχει ασάφεια ως προς τι σημαίνει »ενεργειακό έργο» όσον αφορά την τεχνική επάρκεια της ΕΕΥ.

    2)Πιθανόν να αρκετά »σκληροί» οι όροι για το ύψος των εκτελεσμένων ενεργειακών έργων, αν η έννοιά τους δεν είναι ευρεία, σε σχέση πάντα με τα εκτελεσμένα τέτοιου είδους έργα στην χώρα μας. Πιθανόν κάτι τέτοιο να οδηγήσει σε αποκλείσμό πολλών που ασχολούνται με το θέμα και θα μπορούσαν να προσφέρουν στο χώρο.

    3)Ο απαιτούμενος Ενεργειακός Επιθεωρητής για την στελέχωση της ΕΕΥ, πιστεύω ότι θα πρέπει να είναι Β’ Τάξης, όλων των κατηγοριών, να ελέγχεται τακτικά η ισχύς της άδειάς του και ίσως η συνεχής άσκηση της δραστηριότητας του αυτής.

    4)Οι απαιτούμενοι από τη διάταξη υπάλληλοι της ΕΕΥ με εξαρτημένη σχέση απασχόλησης, θα πρέπει είναι κάποιου ελάχιστου χρόνου απασχόλησης,ίσως και πλήρους, γιατί υπάρχει κίνδυνος εμπορίας αδειών Ενεργειακών Επιθεωρητών.

    5)Ίσως θα έπρεπε να απαιτηθεί και η οικονομική επάρκεια μιας ΕΕΥ ή η καταρχήν εκδήλωση ενδιαφέροντος συνεργασίας από ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα

  • 13 Μαρτίου 2011, 12:07 | Κωστας Τραβασάρος

    Τα κριτήρια εγγραφής, ιδιαίτερα της παραγράφου 2, που περιορίζουν τη δυνατότητα εγγραφής στο μητρώο είναι απαράδεκτα. Επίσης η εκτέλεση έργων δεν σημαίνει ότι η ποιότητά τους είναι αποδεδειγμένη.
    Αρκεί η κάλυψη του άρθρου 14 για αρχές και δεσμεύσεις. Ο αποκλεισμός που επιβάλεται περιορίζει τον ανταγωνισμό.
    Η εγγραφή στο μητρώο μπορεί να γίνεται με αίτηση που περιλαμβάνει τα στοιχεία των προηγούμενων άρθρων.