Με τις απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις και με το ΕΣΔΑ λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα για να διασφαλιστεί ότι η παραγωγή και η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων (η συλλογή, η μεταφορά, η αποθήκευση η επεξεργασία τους και η ασφαλής τελική διάθεση τους), διεξάγονται σε συνθήκες που παρέχουν προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13. Επίσης λαμβάνονται τα αναγκαία μέτρα που διασφαλίζουν την ιχνηλασιμότητα, από την παραγωγή έως τον τελικό προορισμό, και τον έλεγχο των επικίνδυνων αποβλήτων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 35 και 36.
Αρχική Σχέδιο Πλαίσιο-Νόμου για τα ΑπόβληταΆρθρο 17 (άρθρο 17 της Οδηγίας) Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων
Άρθρο 17 (άρθρο 17 της Οδηγίας) Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 1 (άρθρο 1 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ) Αντικείμενο και πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 (άρθρο 2 της Οδηγίας) Εξαιρέσεις από το πεδίο εφαρμογής
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 3 (άρθρο 3 της Οδηγίας) Ορισμοί
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 4 (άρθρο 4 της Οδηγίας) Ιεράρχηση των δράσεων και των εργασιών διαχείρισης των αποβλήτων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 5 (άρθρο 5 της Οδηγίας) Υποπροϊόντα
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 6 (άρθρο 6 της Οδηγίας) Αποχαρακτηρισμός αποβλήτων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 7 (άρθρο 7 της Οδηγίας) Κατάλογος αποβλήτων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 8 (άρθρο 8 της Οδηγίας) Διευρυμένη ευθύνη του παραγωγού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 (άρθρο 9 της Οδηγίας) Πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10 (άρθρο 10 της Οδηγίας) Ανάκτηση
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 11 (άρθρο 11 της Οδηγίας) Επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 12 (άρθρο 12 της Οδηγίας) Διάθεση
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 13 (άρθρο 13 της Οδηγίας) Προστασία της ανθρώπινης υγείας και του περιβάλλοντος
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 14 (άρθρο 14 της Οδηγίας) Κόστος
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 15 (άρθρο 15 της Οδηγίας) Ευθύνη για τη διαχείριση των αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 (άρθρο 16 της Οδηγίας) Αρχές της αυτάρκειας και της εγγύτητας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 (άρθρο 17 της Οδηγίας) Έλεγχος επικίνδυνων αποβλήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 18 (άρθρο 18 της Οδηγίας) Απαγόρευση ανάμειξης επικίνδυνων αποβλήτων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 (άρθρο 19 της Οδηγίας) Σήμανση επικίνδυνων αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20 (άρθρο 20 της Οδηγίας) Επικίνδυνα απόβλητα παραγόμενα από νοικοκυριά
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 21 (άρθρο 21 της Οδηγίας) Απόβλητα ορυκτέλαια – λιπαντικά έλαια
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 (άρθρο 22 της Οδηγίας) Βιολογικά απόβλητα (βιοαπόβλητα)
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 23 (άρθρο 23 της Οδηγίας) Έκδοση αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24 (άρθρο 24 και 25 της Οδηγίας) Εξαιρέσεις από τις απαιτήσεις αδειοδότησης
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 25 Τεκμηρίωση παραγόμενων αποβλήτων και παρακολούθηση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 26 (άρθρο 26 της Οδηγίας) Καταχώριση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 (άρθρο 27 της Οδηγίας) Στοιχειώδη πρότυπα
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28 (άρθρο 28 της Οδηγίας) Σχέδια διαχείρισης αποβλήτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 29 (άρθρο 29 της Οδηγίας) Προγράμματα για την πρόληψη της δημιουργίας αποβλήτων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 30 (άρθρο 30 της Οδηγίας) Αξιολόγηση και επανεξέταση των σχεδίων και των προγραμμάτων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 31 Συμμετοχή του κοινού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 32 (άρθρο 32 της Οδηγίας) Συνεργασία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 (άρθρο 33 της Οδηγίας) Πληροφορίες που υποβάλλονται στην Επιτροπή
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 34 (άρθρο 34 της Οδηγίας) Επιθεωρήσεις – έλεγχοι
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 35 (άρθρο 35 της Οδηγίας) Τήρηση αρχείων – μητρώων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 36 (άρθρο 36 της Οδηγίας) Επιβολή της εφαρμογής και κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 (άρθρο 37 της Οδηγίας) Υποβολή εκθέσεων και αναθεώρηση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 38 (άρθρο 38 της Οδηγίας) Ερμηνεία και προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 (άρθρο 39 της Οδηγίας) Διαδικασία επιτροπής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 (άρθρο 40 της Οδηγίας) Μεταφορά στο εθνικό δίκαιο
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 41 Τροποποιήσεις υφιστάμενης νομοθεσίας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 42 Κατάργηση υφιστάμενης νομοθεσίας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 43 Έναρξη ισχύος
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 44 Αρμόδια Αρχή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 45 Παραρτήματα
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Μαρτίου 2011, 14:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
13 Απριλίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
5 Σχόλια 278 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Η διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων (συλλογή, μεταφορά, αποθήκευση, επεξεργασία και ασφαλής τελική τους διάθεση) είναι μια πολύ σοβαρή διαδικασία και σαν τέτοια πρέπει να αντιμετωπισθεί με αυστηρούς κανόνες εκ των προτέρων, ώστε οι διαχειριστές του συστήματος να γνωρίζουν όλες τις διαδικασίες και παραμέτρους ευθύνης τους καθώς και τους τακτικούς περιοδικούς ελέγχους. Αυτά όλα πρέπει να καθορισθούν με Νόμο πλαίσιο στο ΕΣΔΑ και όχι με διάφορες ΚΥΑ.
– Περιβαλλοντικός Σύλλογος Ασσήρου “Φίλοι της Γης”
τηλ. : 23940 61715 e-mail : peribsylassirou@yahoo.gr
– Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Ευρύτερης Περιοχής Λαγκαδά
τηλ. : 6932 249 441
– Ενωση Γιαουρτοπαραγωγών Δορκάδος
τηλ. : 6944 777 516
– Σύλλογος Μελισσοκόμων Επαρχίας Λαγκαδά
τηλ. : 23940 92017
– Γεωργικός Συνεταιρισμός Ασσήρου
τηλ. : 23940 61216
– Κυνηγετικός Σύλλογος Λαγκαδά “Αρτεμις”
τηλ. : 23940 23063
– Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δ. Σ. Ασσήρου
τηλ. : 23940 61266
Άρθρο 17
Θα ακολουθήσει ΚΥΑ που θα καθορίζει πως θα γίνεται ο έλεγχος;
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΠΛΑΣΜΑ
Οι μονάδες Διαχείρισης Αποβλήτων – Απορριμμάτων, που χρησιμοποιούν στα συστήματά τους την νέα τεχνολογία του Πλάσματος Ηλεκτρικού Τόξου Συνεχούς Ρεύματος, άρχισαν να έχουν παγκοσμίως ηγετική θέση, με πληθώρα εγκατεστημένων μονάδων σε όλο τον κόσμο και είναι στην Ευρώπη.
Η τεχνολογία αυτή, έχει ευρύτατο φάσμα εφαρμογών που περιλαμβάνει:
• Διαχείριση και αδρανοποίηση Επικίνδυνων και Τοξικών Αποβλήτων
• Διαχείριση και αδρανοποίηση Ραδιενεργών Αποβλήτων
• Καθαρισμό και Αποστείρωση μολυσμένων εδαφών
• Ανάκτηση πολύτιμων μετάλλων από απόβλητα
• Διαχείριση λυματολάσπης με αδρανοποίηση και ανάκτηση των Επικίνδυνων και Τοξικών καθώς και των Βαρέων Μετάλλων
• Διαχείριση Στερεών Αστικών Αποβλήτων με παραγωγή Ηλεκτρικής ενέργειας και αδρανούς τελικού Υαλοποιημένου Προϊόντος με Εμπορική αξία και με πολύ μειωμένο κόστος κατασκευής και λειτουργίας.
Τι είναι το Πλάσμα
Το πλάσμα είναι ιονισμένο αέριο υψηλής ενέργειας και έντονης φωτεινής ακτινοβολίας. Θεωρείται ως η τέταρτη κατάσταση της ύλης μετά τα στερεά, τα υγρά και τα αέρια. Σε κατάσταση πλάσματος βρίσκεται ο αέρας στον κεραυνό και τους ηλεκτρικούς σπινθήρες, στο ηλεκτρικό τόξο της οξυγονοκόλλησης στη φωτόσφαιρα του ήλιου κλπ.
Η δημιουργία του ηλεκτρικού τόξου δεν απαιτεί την ανάφλεξη συμβατικών καυσίμων αλλά μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Για το λόγο αυτό το πλάσμα αποτελεί την πλέον καθαρή πηγή έντονης θερμότητας (30000C) και φωτός.
Ο συνδυασμός της υψηλής θερμοκρασίας με την έντονη φωτεινή ακτινοβολία έχουν τη δυνατότητα να διασπούν και να καταστρέφουν άμεσα, όλες τις επικίνδυνες και τοξικές χημικές ενώσεις. Η τεχνογνωσία που έχει αναπτυχτεί, δημιουργεί και διατηρεί το πλάσμα σε απόλυτα ελεγχόμενο τρόπο και έχει τη δυνατότητα να καθορίζει τα παραγόμενα προϊόντα και τις αναλογίες τους.
Ο τρόπος διαχείρισης και επεξεργασίας που χρησιμοποιείται είναι ολοκληρωτικός και παράγει προϊόντα απολύτως αδρανή και αβλαβή ανάλογα με την κάθε επεξεργασία και το εναπομένον τελικό υλικό από την επεξεργασία είναι ένα υαλώδες υλικό απολύτως αδρανές και αβλαβές, που δεν είναι κατάλοιπο αλλά προϊόν καταχωρημένο στον επίσημο κατάλογο των εμπορεύσιμων προϊόντων της E.U. διαθέτοντας κωδικοποίηση εμπορεύσιμου προϊόντος (commodity code) και μπορεί να εμπορευθεί για κατασκευαστικές, οικοδομικές και διακοσμητικές ακόμη χρήσεις.
Η διαχείριση και επεξεργασία των στερεών αστικών αποβλήτων είναι ολοκληρωτική (όπως αναλύεται κατωτέρω) και παράγει ηλεκτρική ενέργεια και ένα υαλώδες υλικό απολύτως αδρανές και αβλαβές.
Η διαδικασία επεξεργασίας των Στερεών Αποβλήτων
Τα στερεά αστικά απόβλητα μετά το διαχωρισμό των ανακυκλώσιμων πολτοποιούνται και εισάγονται σε θάλαμο αεριοποίησης. Εκεί και με ενέργεια που προέρχεται από την ίδια τη θερμογόνο τους δύναμη υπερθερμαίνονται και το μεγαλύτερο μέρος τους αεριοποιείται.
Η διαδικασία δεν είναι καύση και δεν υπάρχει ανάφλεξη.
Κατόπιν, το αέριο και τα στερεά εισάγονται στο δεύτερο θάλαμο όπου εκτίθενται στην υπερθέρμανση και τη φωτεινή ακτινοβολία του πλάσματος ηλεκτρικού τόξου. Όλες οι χημικές ενώσεις διασπώνται και με τον κατάλληλο χειρισμό, ανασυντίθενται, τα μεν αέρια σε ένα αέριο μίγμα πλούσιο σε υδρογόνο και απολύτως απαλλαγμένο από κάθε τοξικότητα, τα δε στερεά τήκονται και σχηματίζουν το υαλώδες προϊόν.
Στην επόμενη και τελευταία φάση το αέριο μίγμα οδεύει με απόλυτα καθαρό τρόπο σε ηλεκτρογεννήτρια παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια.
Σε όλα τα στάδια της διαδικασίας, τηρούνται οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί όροι και standards της EU. Ενδεικτικά, ακολουθεί πίνακας αέριων εκπομπών.
ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΠΛΕΟΝ
ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Η ανωτέρω μέθοδος έχει πληθώρα εφαρμογών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα όπου έχουμε απόβλητα όπως :
Διαχείριση επικίνδυνων και τοξικών αποβλήτων της Βιομηχανικής Ζώνης Οινοφύτων – Βοιωτίας (Μόλυνση Ασωπού).
Διαχείριση επικίνδυνων και τοξικών αποβλήτων Διυλιστηρίων και Πετροχημικών.
Διαχείριση Λυματολάσπης των Βιολογικών Καθαρισμών των πόλεων και των Βιομηχανικών Μονάδων (Υγρής ή Αποξηραμένης) π.χ. Ψυτάλλειας.
Διαχείριση Ηλεκτρονικών και Ηλεκτρικών συσκευών, με ανάκτηση όλων των πολυτίμων μετάλλων.
Διαχείριση και ενεργειακή αξιοποίηση Στερεών Αστικών Αποβλήτων.
Καθαρισμός και αδρανοποίηση παλαιών Χωματερών.
Ανάκτηση πολύτιμων μετάλλων από Βιομηχανικά απόβλητα (Καταλύτες, Υπολείμματα σκουριών κλπ).
Ανάκτηση μετάλλων όπως αλουμινίου, σιδήρου, νικελίου, χρωμίου κλπ.
Είναι προφανές, ότι πηγαίνει για Διεθνοποίηση το θέμα.
Λυπάμαι. Είναι αδύνατον να υπάρχει έστω ένας στο όποιο επιτελείο σας που να ενδιαφέρεται να βάλει σε μια τάξη αυτό το θέμα στην πραγματικότητα. Και να έχει καλές προθέσεις, είναι κατώτερος των περιστάσεων κατά τάξεις μεγέθους. Μια από τα ίδια με πριν, με τη σφραγίδα ΕΕ σε μετάφραση μου φαίνεται.
Συγκεκριμένα.
1. Δε λέτε πώς γίνεται ο έλεγχος των αποβλήτων. Ενώ αναφέρετε με τη σειρά τις διεργασίες, δε λέτε το πιο προφανές; ΠΩΣ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΠΟΒΛΗΤΑ; Βγάλτε το τουλάχιστον από τον τίτλο, γιατί θα έρθει κανένα σπουδαγμένο στο εξωτερικό καλόπαιδο (με θητεία σε ΜΚΟ κλπ.) και θα μας το παίζει «εξέχων» επιστήμονας στη Περιβαλλοντική Νομοθεσία και στον έλεγχο. Με λίγο τηλεόραση και Lifestyle, όλα γίνονται σήμερα. Και φυσικά, του δίνετε τα όπλα και την ασάφεια για να κερδίσει. Η αλήθεια βέβαια δεν παύει να είναι ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΙΣ – ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΤΙ ΣΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ.
2. Αν δεν κάνω λάθος, τα βασικότερα κριτήρια που υπάρχουν στον πολιτισμένο (κατά τα άλλα) κόσμο περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:
– Χημικές αναλύσεις (πώς θα ξέρουμε αλλιώς με τι έχουμε να κάνουμε;) και επιπλέον, κατά την άποψή μου, χαρακτηρισμός πλήρης του εκάστοτε αποβλήτου. Με τις υπάρχουσες τεχνικές μεθόδους από χημικής, φυσικής και βιολογικής απόψεως μπορούμε να έχουμε μια εξαιρετικά σαφή εικόνα. Συν τα οφέλη για τους καλύτερους τρόπους ορθολογικής διαχείρισης.
– Πειράματα έκπλυσης. Γίνεται να χαρακτηρίσουμε κάποιο απόβλητο ως επικίνδυνο χωρίς να γνωρίζουμε τι και κάτω από ποιες συνθήκες διαλύεται εκλεκτικά; Τόσα εργαλεία έχουν γίνει για το θέμα, με χρηματοδότη την ΕΕ κυρίως. Το ίδιο και σε άλλες χώρες. Δεν ακούει η ΕΕ και δεν βλέπει τι έγινε με αυτά που πλήρωσε;
Υπάρχουν κι άλλα, αλλά δε βλέπω το νόημα να τα αναφέρω.
Και υπάρχει και μια πιο πρακτική ερώτηση. Ποιος θα τα κάνει αυτά; Κοιτάξατε τον αριθμό των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και σας βγαίνει το νούμερο; Εκτός από αυτά που κάνουν (όσοι εξ αυτών κάνουν καλά τη δουλειά τους και πληρώνουν το τίμημα), θα πρέπει να γίνουν και Χημικοί, Φυσικοί, Βιολόγοι, Ντετέκτιβ και ότι άλλο προκύψει; Δε νομίζετε ο καιρός της μέγιστης συνεργασίας όλων ήρθε; Αν όχι τώρα, πότε;
Πραγματικά, μυαλό η φτιαχτή αυτή κρίση δε φαίνεται να μας έβαλε.
Άλλο διαχείριση και άλλο έλεγχος. Ο έλεγχος, βοηθάει και στη διαχείριση συν τοις άλλοις.
Έχει και συνέχεια το θέμα, δε θα τελειώσει εδώ. Το Άρθρο 17 κάνει το Άρθρο 13 ένα όμορφο παραμυθάκι Νηπιαγωγείου.
Θεμιστοκλής Α. Ιωαννίδης
Επικ. Καθηγητής (Π.Δ. 407/80)
Τμήμα Μηχανικών και Επιστήμης των Υλικών
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Κα Υπουργέ
πολύ γενικόλογο το άρθρο για τόσο σοβαρό θέμα. Προτείνω:
1ον να περιγραφεί στο νόμο τι καθορίζεται ως επικίνδυνο απόβλητο.
2ον να καθοριστεί η διαδικασία συλλογής, μεταφοράς, ανακύκλωσης και ασφαλούς απόρριψης αυτών ανάλογα με το έιδος.
3ον να συνταχθεί μητρώο με τις ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ εταιρείες διαχείρησης αποβλήτων.
4ον Υπάρχουν ήδη γνωστά επίκίνδυαν απόβλητα (π.χ θερμόμετρα υδραργύρου) για τα οποία δεν υπάρχει καμμία μέριμνα. Είναι λοιπόν ευκαιρία τα ιδιαίτερα επικίνδυνα απόβλητα να ονομαστού στον νόμο και να καθοριστούν διαδικασίες.
5ον Μπορεί να μην παράγουμε πυρηνικά απόβλητα αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον είτε μέσω των ποταμών που εισέρχονται στη χώρα από τη βαλκανική, είτε στη θάλασσα από διερχόμενο πλοίο. Είναι νομίζω σοφότερο να προβλέψουμε διαδικασίες διαχείρησης και ας μην χρειαστούν παρά να τρέχουμε ένα πρωί..