- Η φύλαξη των υγροτόπων του Καταλόγου αποτελεί ευθύνη των χωρικά αρμόδιων τοπικών αρχών (λιμενικό σώμα, αστυνομία, δασαρχεία) και των Φορέων Διαχείρισης ή των άλλων σχημάτων διαχείρισης που προβλέπονται στο Ν. 2742/1999 (Α΄207), εφόσον εμπίπτουν σε περιοχές ευθύνης τους και σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2742/1999 (Α΄207).
- Ο έλεγχος τήρησης των πολεοδομικών διατάξεων αποτελεί ευθύνη της αρμόδιας Πολεοδομικής Υπηρεσίας του οικείου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Οι παραβάτες των διατάξεων του παρόντος διατάγματος υπόκεινται στις κυρώσεις που προβλέπονται από τα άρθρα 28, 29 και 30 του ν. 1650/1986 (Α΄160), όπως ισχύουν, καθώς και από τις κατά περίπτωση ειδικές διατάξεις της ισχύουσας δασικής νομοθεσίας.
Άρθρο 6 Έλεγχος και κυρώσεις
- 40 ΣχόλιαΆρθρο 1 Κατάλογος Μικρών Νησιωτικών Υγροτόπων
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 2 Χρήσεις, δραστηριότητες, μέτρα, όροι και περιορισμοί προστασίας και διαχείρισης
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 3 Γενικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικές διατάξεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 5 Μεταβατικές διατάξεις
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 6 Έλεγχος και κυρώσεις
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 7 Παραρτήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Μαΐου 2011, 15:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
1 Ιουνίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 111 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 6 Έλεγχος και κυρώσεις
Παράγραφος 1. Ίσως δημιουργήσει παρερμηνείες το γεγονός ότι εδώ μνημονεύεται το πρώτο μέρος του εδαφίου γ της παρ. 3 του άρθρου 13 του ν. 3937/2011, δεν περιλαμβάνεται ωστόσο το δεύτερο μέρος του εδαφίου (περί κατεδάφισης αυθαιρέτων).
Ο έλεγχος της διατήρησης των μικρών υγροβιότοπων θα πρέπει να είναι αρμοδιότητα των Δασαρχείων τα οποια θα πρέπει επιτελους να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στην διατήρηση του φυσικού κάλους της χώρας μας (διατηρηση δασικων εκτασεων, υγροβιοτοπων κλπ)και να εμποδίζουν τις παράνομες οικοπεδοποιήσεις και τις καθε είδους παράνομες παρεμβασεις που τοσα χρονια γινονται αλογιστα.
Πολύ θετικό τελικά, που έστω κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της Ηλεκτρονικής Διαβούλευσης δόθηκε παραπομπή στο Παράρτημα Β με τα γεωχωρικά δεδομένα της κάθε περιοχής που το ΥΠΕΚΑ με το παρόν Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος επιθυμεί να καθορίσει ένα συνολικό κατάλογο της ενότητας προστατευόμενων περιοχών υπό τον γενικό τίτλο «μικροί υγρότοποι». (Την πρώτη ίσως και τη δεύτερη ημέρα δεν ήταν αναρτημένα).
Και αυτό γιατί έτσι όπως είχε προγραμματιστεί αρχικά (αναφέρεται και στο Σχέδιο Π.Δ. ότι οι πολίτες θα ενημερώνονταν από χάρτες της Κτηματολόγιο Α.Ε.) θα ήταν από δύσκολο, έως αδύνατον.
Ενδεχομένως κάποιοι ειδικοί (πολεοδόμοι, μηχανικοί κλπ) να τα κατάφερναν όμως για τους πολίτες κάτι τέτοιο θα ήταν από δύσκολο έως αδύνατον.
Παράδειγμα: Μια πρόχειρη ματιά στη σελίδα της Κτηματολόγιο Α.Ε. μας δίνει αυτό:
http://gis.ktimanet.gr/wms/ktbasemap/default.aspx
http://www.ktimatologio.gr/ktima/index.php?ID=8mq2vr46DsayvjAw
Επειδή δεν εντόπισα την σχετική μελέτη με λεπτομέρειες για τον έκαστο υγρότοπο, υποθέτω ότι οι πληροφορίες έχουν αντληθεί από την εργασία/ μελέτη:
http://filotis.itia.ntua.gr/biotopes/c/A00060079/
Αν δεν ισχύει αυτό ή αν υπάρχει κάτι νεότερο, παρακαλώ να αναγραφούν οι σχετικές λεπτομέρειες κατά την επεξεργασία των σχολίων στη Σχετική Έκθεση «Περίληψη» των Σχολίων επί της Διαβούλευσης.
Ο έλεγχος των υδάτινων και λοιπών οικοσυστημάτων απο την αστυνομία είναι ανέκδοτο. Απαιτείται πλήρης αναμόρφωση της νομοθεσίας ώστε να υπάρχει πια ένα ειδικό σώμα προστασίας περιβάλλοντος με αστυνομικές αρμοδιότητες, στελέχη, υποδομές εξοπλισμό και γνώση, σε συνεργασία με αντίστοιχο προσωπικό των φορέων διαχείρισης. Και προς θεού όχι τύπου αγροφυλακής…
Σύμφωνα με την παρ. 1, άρθρο 30 του Ν. 1650/86 όπως αντικαταστάθηκε απο την παρ. 1, άρθρο 4 του Ν. 3010/02 πρόστιμο ως διοικητική κύρωση επιβάλλεται μετά από εισήγηση των Υπηρεσιών της Περιφέρειας, του ΥΠΕΧΩΔΕ (νυν ΥΠΕΚΑ) και των κλιμακίων Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος: από τον Νομάρχη (νυν αιρετό Περιφερειάρχη;), τον Γ.Γ. της Περιφέρειας και την Υπουργό για ποσά έως 60.000 ευρώ, απο 60.000-150.000 ευρώ και >150.000 ευρώ, αντίστοιχα.
Αυτό το ΄΄έως΄΄ είναι και το κλειδί είτε για να μην επιβάλλονται πρόστιμα είτε να είναι εξοργιστικά μικρά. Θα πρέπει να αναμορφωθεί το πλαίσιο προς την κατεύθυνση της αυστηροποίησης και της ενίσχυσης της αποτελεσματικότητας, πιθανόν δίνοντας την ευχέρεια στις αρμόδιες υπηρεσίες να έχουν αποφασιστική δυνατότητα επιβολής και είσπραξης των προστίμων και χωρίς δυνατότητα πολιτικών παρεμβάσεων. Επίσης μια τιμολόγηση των προστίμων ανά παράβαση-βαρύτητα θα ήταν μια καλή αρχή.
Σε περίπτωση που διαφωνείτε θα σας παρακαλέσω να ανακοινώσετε το ύψος των προστίμων που επιβλήθηκαν αλλά και εισπράχθηκαν και αφορούν καταστρατήγηση περιβαλλοντικής νομοθεσίας, ανά διοικητικό επίπεδο (παλαιές Νομαρχίες, αιρετές και αποκεντρωμένες Περιφέρειες και ΥΠΕΚΑ) και αναλυτικά για κάθε παράβαση.
Χάρηκα που είδα στον κατάλογο τον υδροβιότοπο της Χρυσής Ακτης Πάρου που κινδυνεύει και έχει περιοριστεί από την οικοδομική δραστηριότητα.
Δυστυχώς όμως η προστασία του, όπως και όλων των άλλων, από τις τοπικές αρχές δεν εξασφαλίζει την εφαρμογή του. Το αντίθετο θα έλεγα.
Σταματείστε επιτέλους τις παραπομπές και τις αναφορές σε άλλους νόμους και γράψτε σε απλά ελληνικά ότι πχ αρμόδια αρχή για τον έλεγχο και την επιβολή κυρώσεων θα είναι πχ τα κατά τόπους Δασαρχεία και κάθε άλλη προηγούμενη και αντίθετη διάταξη καταργείται. Ολοι ξέρουμε ότι όταν δεν υπάρχει σαφής αναφορά, οι συναρμόδιες υπηρεσίες ρίχνουν το μπαλάκι η μία στην άλλη. Επίσης, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει σαφής πρόβλεψη η οποία να καθιστά αποκλειστικά αρμόδια για την εκτέλεση των κατασταλτικών μέτρων που λαμβάνονται (πχ πρωτόκολλα κατεδάφισης) την ίδια την υπηρεσία που τα εκδίδει και όχι άλλη υπηρεσία, πχ την Περιφέρεια. Από προσωπική μου εμπειρία γνωρίζω την ύπαρξη αρκετών πρωτόκολλων κατεδάφισης, αλλά δεν έχω δει να εκτελείται κανένα. Σε μια εποχή που η δημόσια διοίκηση καταναλώνει το μισό της χρόνο προσπαθώντας να ξεμπλέξει το γραφειοκρατικό κουβάρι των αρμοδιοτήτων που δημιούργησε ο Καλλικράτης, το κράτος οφείλει να σταματήσει να παράγει νομοθετικό χάος, αλλά να δίνει σαφείς κατευθύνσεις και εντολές.
Δεν γνωρίζω τις προβλεπόμενες από τους αναφερόμενους Νόμους ποινές, αλλά επειδή η γενικότερη αντίληψη και εντύπωση που υπάρχει στους ανθρώπους είναι , ότι , με αυστηρότερες ποινές το πρόβλημα θα λυθεί , προτείνω να αλλάξει η «λογική» της επιβολής ποινών ως εξής:
Αν π.χ. κάποιος κυνηγός σκοτώσει έναν ερωδιό , η ποινή του να είναι τόση όσο το κόστος αντικατάστασης του πτηνού* από κάποιο πτηνοτροφείο (* ή περισσοτέρων του ενός πτηνού).
Έτσι πετυχαίνει κανείς τρία πράγματα.
α) Αποκαθιστά με τα ζωντανά πτηνά την ισορροπία στο περιβάλλον.
β) Επιτρέπει σε κάποιον περίοικο να καταγγείλει τον παράνομο κυνηγό χωρίς αυτός (ο περίοικος) να αισθάνεται τύψεις ότι λόγω των αυστηρών ποινών που τώρα υπάρχουν , μπορεί να καταστρέψει την οικογένεια και την ζωή του παράνομου κυνηγού. (Οπότε αποφεύγει να κάνει καταγγελία λόγω των σκληρών συνεπειών.)
γ)Θα λειτουργήσουν ενδεχομένως επαγγέλματα αποκατάστασης του περιβάλοντος (π.χ. πτηνοτρόφου) και όχι δεσμοφυλάκων.
Η ίδια λογική μπορεί να εφαρμοσθεί και για άλλες ζημιές στους υδροβιότοπους.
Ευχαριστώ
Θεωρώ με την ασημαντότητά μου, ότι μετά τις διεθνείς καταδίκες της Ελλάδας λόγω αδυναμίας προστασίας των υγρο-βιο-τόπων, θα έπρεπε να είχαμε εκμεταλλευθεί καλύτερα την παροχή υπηρεσιών, ατόμων που βάσει διαγωνισμού προσλήφθηκαν και εκπαιδεύθηκαν για να παρέχουν υπηρεσίας προστασίας του περιβάλλοντος, και είχαν ενταχθεί στην πρώην αγροφυλακή. Η υπηρεσία αυτή ποτέ δεν βοηθήθηκε, ποτέ δεν ενισχύθηκε αρκετά. Αυτοί οι υπάλληλοι, με δικά τους έξοδα πλήρωναν καύσιμα, συντήρηση και ελαστικά των δικών τους οχημάτων, για να προστατεύουν την ύπαιθρο και το περιβάλλον. Τώρα, οι άνθρωποι αυτοί καλούνται να επεκτείνουν περισσότερο τα αντικείμενα που μετά βίας και χωρίς υποδομή καλύπτουν. Και μάλιστα, χωρίς επιπλέον μέσα, χωρίς επιπλέον εκπαίδευση, με καταρρακωμένο ηθικό από την διαπόμπευση και μετρώντας ήδη νεκρούς μεταξύ τους.
Όσο και εάν τους αδικήσαμε όμως, ή δεν τους αδικήσαμε, αυτό που πρόδηλα δεν καλύψαμε, ήταν το πρότερο Δημόσιο Συμφέρον για ασφαλείς υγροτόπους. Στην κατεύθυνση αυτή, πιστεύω ότι θα έπρεπε να γίνει ειδική μνεία των ανθρώπων αυτών, με ειδική ανάθεση των καθηκόντων που ήδη ασκούσαν πριν την κατάργηση της αγροφυλακής. Άλλωστε, ούτε οι θηροφύλακες, ούτε οι δασικοί υπάλληλοι, είτε επαρκούν, είτε είναι αρμόδιοι για να προστατεύσουν τις εξωδασικές περιοχές που υπάγονται στην έννοια του Υγροτόπου.
Ευχαριστώ
Πολύ σωστά κ. Αγγελόπουλε. Πρέπει να υπάρξει παραδειγματισμός από άλλους αποτυχημένους τομείς ελέγχου( π.χ. καταπατήσεις δασικών περιοχών ή οικοπεδοποιήσεις καμμένων δασικών εκτάσεων κλπ) και να φροντίσουν να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των ελέγχων.
Οι προβλέψεις «ελέγχου» μόνο γέλια φέρνουν αφού οι αρμοδιότητες θεσπίζονται να είναι τοπικού επιπέδου με το αντίστοιχο λαδάκι.
Δεν είναι δυνατόν σε μια Δημοκρατία αυτός που εκδίδει την άδεια να ελέγχει. Πόσες φορές πρέπει να το γράψουμε;
[Παρεμπιπτόντως ακόμη και στην Αλβανία υπάρχει Συνταγματικό Δικαστήριο και εδώ δεν ξέρουμε τι είναι].