- Οι αποδοχές, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι μισθοί, τα επιδόματα και οι απολαβές για υπερωριακή απασχόληση, καθώς και το ύψος κάθε είδους δαπανών σχετικών με τις πρόσθετες αποζημιώσεις και την αποζημίωση μετακίνησης του προσωπικού που υπηρετεί στη ΡΑΕ με οποιαδήποτε σχέση εργασίαςή έμμισθης εντολής,συμπεριλαμβανομένων των πέντε (5) ειδικών συνεργατών του Γραφείου Προέδρου, καθορίζεται, με γνώμονα την ιδιαίτερη φύση του έργου της Γραμματείας της,με απόφαση της ΡΑΕ, η οποία δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη γενική ή ειδική διάταξη που ισχύει για τον δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα.
- Οι μηνιαίες αποδοχές του προσωπικού της Γραμματείας της ΡΑΕ δεν υπερβαίνουν σε καμία περίπτωση τις εκάστοτε αντίστοιχες αποδοχές του Αντιπροέδρου της ΡΑΕ.
- Η δαπάνη που προκαλείται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου βαρύνει αποκλειστικά τον προϋπολογισμό της ΡΑΕ.
Αρχική Λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού & Φυσικού ΑερίουΆρθρο 43
Αποδοχές, αποζημιώσεις προσωπικού της Γραμματείας
Άρθρο 43 Αποδοχές, αποζημιώσεις προσωπικού της Γραμματείας
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 2 Ορισμοί
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 3 Κρατική εποπτεία και γενικές αρχές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4Άρθρο 4
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 5 Νομική φύση της ΡΑΕ
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 6 Διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 7 Συγκρότηση της ΡΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8 Σύνθεση και λειτουργία της ΡΑΕΆρθρο 8 Σύνθεση και λειτουργία της ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Αρμοδιότητες του Προέδρου της ΡΑΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 Νομικό καθεστώς μελών της ΡΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 11 Πειθαρχική διαδικασία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Ασφάλεια εφοδιασμούΆρθρο 12 Ασφάλεια εφοδιασμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Χορήγηση αδειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 Ανάπτυξη υποδομών και παρακολούθηση προγράμματος ανάπτυξηςΆρθρο 14 Ανάπτυξη υποδομών και παρακολούθηση προγράμματος ανάπτυξης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Τιμολόγια Μη Ανταγωνιστικών Δραστηριοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 Εξαίρεση από υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης σε τρίτουςΆρθρο 16 Εξαίρεση από υποχρεώσεις παροχής πρόσβασης σε τρίτους
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 17 Διαχείριση Κλειστών Συστημάτων Διανομής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18 Διαχωρισμός των διαχειριστών- Εποπτεία επί των Ανεξάρτητων Διαχειριστών Μεταφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 19 Πιστοποίηση Διαχειριστών Συστημάτων ΜεταφοράςΆρθρο 19 Πιστοποίηση Διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Υπεύθυνος ΣυμμόρφωσηςΆρθρο 20 Υπεύθυνος Συμμόρφωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Πρόσβαση στις διασυνδέσειςΆρθρο 21 Πρόσβαση στις διασυνδέσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Παρακολούθηση και εποπτεία της αγοράς ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Λήψη ρυθμιστικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των ενεργειακών αγορώνΆρθρο 23 Λήψη ρυθμιστικών μέτρων για την εύρυθμη λειτουργία των ενεργειακών αγορών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Προστασία των καταναλωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Περιφερειακή Συνεργασία –Οργανισμός Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών ΕνέργειαςΆρθρο 25 Περιφερειακή Συνεργασία –Οργανισμός Συνεργασίας Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Σχέσεις ΡΑΕ με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 27 Συλλογή στοιχείων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Διεξαγωγή ερευνών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 ΔιαβούλευσηΆρθρο 29 Διαβούλευση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητεςΆρθρο 30 Κανονιστικές και νομοπαρασκευαστικές αρμοδιότητες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 31 Συμβάσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 32 Αποφάσεις της ΡΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Δικαστικός έλεγχος των αποφάσεων της ΡΑΕΆρθρο 33 Δικαστικός έλεγχος των αποφάσεων της ΡΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 34 Καταγγελία ενώπιον της ΡΑΕΆρθρο 34 Καταγγελία ενώπιον της ΡΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Προσωρινά μέτραΆρθρο 35 Προσωρινά μέτρα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Διοικητικές κυρώσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 ΔιαιτησίαΆρθρο 37 Διαιτησία
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38Άρθρο 38
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 39Άρθρο 39
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 40 Διάρθρωση της Γραμματείας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 41 Προσωπικό της Γραμματείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 42 Υπηρεσιακό Συμβούλιο
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 43 Αποδοχές, αποζημιώσεις προσωπικού της Γραμματείας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 44
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 45
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 47 Δικαιώματα Επιλεγόντων Πελατών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 48 Υποχρεώσεις των Προμηθευτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 49 Διαφάνεια των χρεώσεων και των πληροφοριών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 50 Διαδικασίες επίλυσης διαφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 51 Κώδικας Προμήθειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 52 Προστασία Ευάλωτων Καταναλωτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53Άρθρο 53
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 54
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 55 Προμηθευτής Τελευταίου ΚαταφυγίουΆρθρο 55 Προμηθευτής Τελευταίου Καταφυγίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 56 Προμηθευτής Καθολικής ΥπηρεσίαςΆρθρο 56 Προμηθευτής Καθολικής Υπηρεσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 57 Υπηρεσίες Κοινής ΩφέλειαςΆρθρο 57 Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 58 Διαδικασία ανάθεσης της παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειαςΆρθρο 58 Διαδικασία ανάθεσης της παροχής υπηρεσιών κοινής ωφέλειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 Εφαρμογή ευφυών συστημάτων μέτρησης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 Αρμοδιότητες της ΡΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 61 Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 61 Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 Διαχωρισμένοι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου(Άρθρο 9 της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ)Άρθρο 62 Διαχωρισμένοι Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου(Άρθρο 9 της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 Απόκτηση Συμμετοχής σε Διαχωρισμένο Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 63 Απόκτηση Συμμετοχής σε Διαχωρισμένο Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 64 Εμπορικές σχέσεις του ΔΕΣΦΑ ΑΕ με τη ΔΕΠΑ ΑΕΆρθρο 64 Εμπορικές σχέσεις του ΔΕΣΦΑ ΑΕ με τη ΔΕΠΑ ΑΕ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 65 Μέτρα ανεξαρτησίας του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 66 Ανεξαρτησία του προσωπικού και διοίκηση του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 67 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ ΑΕΆρθρο 67 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 68 Συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων του Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 68 Συνεδρίαση και λήψη αποφάσεων του Εποπτικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 69Άρθρο 69
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 Πρόγραμμα συμμόρφωσης και Υπεύθυνος ΣυμμόρφωσηςΆρθρο 70 Πρόγραμμα συμμόρφωσης και Υπεύθυνος Συμμόρφωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 71 Ανάπτυξη του ΕΣΦΑ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσειςΆρθρο 71 Ανάπτυξη του ΕΣΦΑ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 72 Διορισμός Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού ΑερίουΆρθρο 72 Διορισμός Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 73 Διορισμός και πιστοποίηση των διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού ΑερίουΆρθρο 73 Διορισμός και πιστοποίηση των διαχειριστών Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 74 Πιστοποίηση σε σχέση με τρίτες χώρεςΆρθρο 74 Πιστοποίηση σε σχέση με τρίτες χώρες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 75 Εχεμύθεια διαχειριστών Συστημάτων Φυσικού ΑερίουΆρθρο 75 Εχεμύθεια διαχειριστών Συστημάτων Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 76 Εθνικό Σύστημα Φυσικού ΑερίουΆρθρο 76 Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 77 Αρμοδιότητες του ΔΕΣΦΑ ΑΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 78 Κώδικας διαχείρισης του ΕΣΦΑΆρθρο 78 Κώδικας διαχείρισης του ΕΣΦΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 79 Τεχνικοί κανόνεςΆρθρο 79 Τεχνικοί κανόνες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 Δέσμευση δυναμικότητας ΕΣΦΑΆρθρο 80 Δέσμευση δυναμικότητας ΕΣΦΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 81 Μητρώο Χρηστών ΕΣΦΑΆρθρο 81 Μητρώο Χρηστών ΕΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 82 Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 83 Άδεια ΑΣΦΑΆρθρο 83 Άδεια ΑΣΦΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 84 Διαγωνισμός χορήγησης Άδειας ΑΣΦΑΆρθρο 84 Διαγωνισμός χορήγησης Άδειας ΑΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 85 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων σε ΑΣΦΑ και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 86 Διαχειριστής ΑΣΦΑΆρθρο 86 Διαχειριστής ΑΣΦΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 87 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΑΣΦΑΆρθρο 87 Αρμοδιότητες Διαχειριστή ΑΣΦΑ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 88 Κώδικας Διαχείρισης ΑΣΦΑ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 89 Άδεια Διανομής Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 Δηλούμενη ΔιαμετακόμισηΆρθρο 90 Δηλούμενη Διαμετακόμιση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 91 Άδεια Προμήθειας Φυσικού ΑερίουΆρθρο 91 Άδεια Προμήθειας Φυσικού Αερίου
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 92 Επιλέγοντες Πελάτες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 93 Προμηθευτές με υψηλό μερίδιο αγοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 94 Μεταπώληση Φυσικού Αερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 Κώδικας Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Επιλέγοντες Πελάτες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 96 Ενιαία Αγορά Φυσικού Αερίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Αρθρο 97 Περιορισμός ανώτατου περιθωρίου κέρδους Προμηθευτών Φυσικού ΑερίουΑρθρο 97 Περιορισμός ανώτατου περιθωρίου κέρδους Προμηθευτών Φυσικού Αερίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 98 Τιμολόγηση Βασικών Δραστηριοτήτων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 Τήρηση λογαριασμών – Λογιστικός ΔιαχωρισμόςΆρθρο 99 Τήρηση λογαριασμών – Λογιστικός Διαχωρισμός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 100 Κανονισμός ΑδειώνΆρθρο 100 Κανονισμός Αδειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 101 Ποινικές κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 102 Υφιστάμενες συμβάσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 103Άρθρο 103
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 104
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 105 Καθήκοντα του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 106 Δημιουργία νέου δυναμικού παραγωγής μέσω διαδικασίας υποβολής προσφορώνΆρθρο 106 Δημιουργία νέου δυναμικού παραγωγής μέσω διαδικασίας υποβολής προσφορών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 107 Κώδικας Διαχείρισης του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 108 Σκοπός του Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 109 Απόσχιση της δραστηριότητας Μεταφοράς της ΔΕΗ Α.Ε.Άρθρο 109 Απόσχιση της δραστηριότητας Μεταφοράς της ΔΕΗ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 110 Μεταφορά δραστηριοτήτων της ΔΕΣΜΗΕ Α.Ε.Άρθρο 110 Μεταφορά δραστηριοτήτων της ΔΕΣΜΗΕ Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 111 Εμπορικές σχέσεις της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. με τη ΔΕΗ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 112 Ανεξαρτησία της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 113 Προσωπικό της ΑΔMΗΕ Α.Ε.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 114 Μεταφορά Προσωπικού της ΔΕΣMΗΕ Α.Ε.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 115 Μεταφορά Προσωπικού της ΔΕΣMΗΕ Α.Ε. που προέρχεται από τη ΔΕΗ Α.Ε.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 116 Ανεξαρτησία του προσωπικού και διοίκηση της ΑΔMΗΕ Α.Ε.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 117 Αρμοδιότητες και σύνθεση του Εποπτικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 118 Πρόγραμμα Συμμόρφωσης και ΥπεύθυνοςΣυμμόρφωσης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 119 Ανάπτυξη του ΕΣΜΗΕ και εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 120 Σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής στο ΕΣΜΗΕ (Άρθρο 23 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)Άρθρο 120 Σύνδεση νέων εγκαταστάσεων ηλεκτροπαραγωγής στο ΕΣΜΗΕ (Άρθρο 23 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 121 Ιδιοκτησιακός διαχωρισμός της δραστηριότητας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειαςΆρθρο 121 Ιδιοκτησιακός διαχωρισμός της δραστηριότητας μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 122 Διορισμός τρίτου Ανεξάρτητου Διαχειριστή Συστήματος
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 123 Ανεξαρτησία του Κυρίου του Συστήματος ΜεταφοράςΆρθρο 123 Ανεξαρτησία του Κυρίου του Συστήματος Μεταφοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 124 Πιστοποίηση του Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 125 Πιστοποίηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην περίπτωση που ενδέχεται να ελέγχεται από πρόσωπα τρίτης χώρας (Άρθρο 11 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)Άρθρο 125 Πιστοποίηση της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. στην περίπτωση που ενδέχεται να ελέγχεται από πρόσωπα τρίτης χώρας (Άρθρο 11 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 126 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμούΆρθρο 126 Απαλλαγή από την υποχρέωση παροχής πρόσβασης τρίτων και τις υποχρεώσεις ιδιοκτησιακού διαχωρισμού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 127 Διαφάνεια και τήρηση εμπιστευτικότηταςΆρθρο 127 Διαφάνεια και τήρηση εμπιστευτικότητας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 128 Ανεξάρτητος Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 129 Σκοπός – Αρμοδιότητες του Λειτουργού της Αγοράς
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 130 Προσωπικό της ΛΑΓΗΕ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 131 Κώδικας Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 132 Συμβουλευτική Επιτροπή της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. και της ΛΑΓΗΕ ΑΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 133 Κυριότητα του Δικτύου Διανομής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 134 Νομικός και λειτουργικός διαχωρισμός της δραστηριότητας Διανομής Ηλεκτρικής ΕνέργειαςΆρθρο 134 Νομικός και λειτουργικός διαχωρισμός της δραστηριότητας Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 135 Ανεξαρτησία του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 136 Προσωπικό της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 137 Άδεια Διαχείρισης του Δικτύου ΔιανομήςΆρθρο 137 Άδεια Διαχείρισης του Δικτύου Διανομής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 138 Αρμοδιότητες του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕΆρθρο 138 Αρμοδιότητες του Διαχειριστή του ΕΔΔΗΕ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 139 Κώδικας Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕΆρθρο 139 Κώδικας Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 140 Αρμοδιότητες της ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. όσον αφορά στη διαχείριση ηλεκτρικών συστημάτων των Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 141 Κώδικας Διαχείρισης Ηλεκτρικών Συστημάτων Μη Διασυνδεδεμένων ΝησιώνΆρθρο 141 Κώδικας Διαχείρισης Ηλεκτρικών Συστημάτων Μη Διασυνδεδεμένων Νησιών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 142 Διαχείριση Δικτύου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) – Κλειστά Δίκτυα ΔιανομήςΆρθρο 142 Διαχείριση Δικτύου Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) – Κλειστά Δίκτυα Διανομής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 143 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 144 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα Μη Διασυνδεδεμένα ΝησιάΆρθρο 144 Άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 145 Άδεια προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 146 Κανονισμός Αδειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 147 Απευθείας γραμμέςΆρθρο 147 Απευθείας γραμμές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 148 Επιλέγοντες ΠελάτεςΆρθρο 148 Επιλέγοντες Πελάτες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 149 Κώδικας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε ΠελάτεςΆρθρο 149 Κώδικας Προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σε Πελάτες
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 150 ΠαρεκκλίσειςΆρθρο 150 Παρεκκλίσεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 151 Γενικά τιμολόγια και διατάξεις χρέωσηςΆρθρο 151 Γενικά τιμολόγια και διατάξεις χρέωσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 152 Τήρηση λογαριασμών από κατόχους αδειώνΆρθρο 152 Τήρηση λογαριασμών από κατόχους αδειών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 153 Κανόνες ασφαλείαςΆρθρο 153 Κανόνες ασφαλείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 154 Ποινικές κυρώσειςΆρθρο 154 Ποινικές κυρώσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 155 Ειδικός λογαριασμός
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 156 Καταργούμενες διατάξεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 157 Τελικές και μεταβατικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Μαΐου 2011, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
5 Ιουνίου 2011, 23:59
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
6 Σχόλια 220 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Επί του άρθρου 43:
Το Σώμα της Γ.Σ. μετά από συζήτηση αποφάσισε κατά πλειοψηφία να διατυπώσει το ακόλουθο μοναδικό προταθέν σχόλιο:
«Το άρθρο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο χρήζει βελτιώσεων:
Να προστεθεί η φράση:
«Στην απόφαση αυτή περιγράφεται η μεθοδολογία και οι παράμετροι μισθοδοσίας με βάση αντικειμενικά στοιχεία με σαφήνεια και κάθε λεπτομέρεια εφαρμογής, ιδίως
• η μισθολογική βάση / κλίμακα,
• η μισθολογική ωρίμανση και τιμαριθμική αναπροσαρμογή.
• Τα είδη και ανώτατα ύψη επιδομάτων τα οποία θα πρέπει να συνδέονται με αντικειμενικά κριτήρια όπως ιδίως η βαθμίδα εκπαίδευσης, η προϋπηρεσία, η οικογενειακή κατάσταση, η θέση ευθύνης στο οργανόγραμμα της ΡΑΕ. Ειδικά εάν προβλεφθεί επίδομα παραγωγικότητας αυτό να είναι συνδεδεμένο με την Αξιολόγηση.
• Το ανώτατο ύψος πρόσθετων αποζημιώσεων συμμετοχής σε επιτροπές.
• Το ύψος πρόσθετων αποζημιώσεων υπερωριακής απασχόλησης.
• Το είδος και ύψος δαπανών και πρόσθετων αποζημιώσεων για μετακίνηση του προσωπικού.
Η απόφαση μισθοδοσίας θα εκδίδεται με αυξημένη πλειοψηφία της Ολομέλειας της ΡΑΕ και θα έχει ελάχιστο χρόνο εφαρμογής (5 χρόνια).
Η απόφαση ΡΑΕ δε θα αφορά σε πρόσωπα και σε ατομικές συμβάσεις».
α)Άρθρο 9: Επιτροπές θεμάτων ειδικού ενδιαφέροντος με αμοιβές χωρίς πλαφον,
β)Άρθρο 41: Προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και
γ)Άρθρο 43: Αποδοχές κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης του Δημοσίου, Παρεμπιπτόντως η παρέκκλιση δεν ισχύει για καμία άλλη Ανεξάρτητη Αρχή.
Τυχαίο? Δεν νομίζω!
Συμφωνώ το προσωπικό της ΡΑΕ να αμείβεται αναλόγως των προσόντων του και του έργου που παράγει. Ωστόσο, το να μπορεί η ΡΑΕ να δίνει ότι θέλει σε όποιον θέλει χωρίς καμία λογοδοσία στην κοινωνία «κατά παρέκκλιση» κάθε άλλης διάταξης είναι προκλητικό. Δεν προβλέπεται πουθενά αξιολόγηση, μέτρηση αποδοτικότητας και λογοδοσία.
Είναι αλήθεια ότι με την πανσπερμία των φημών σχετικά με το μέλλον της ελληνικής δημόσιας διοίκησης και το ρόλο που αυτή καλείται να διαδραματίσει στο νέο σκηνικό, «ανθούν» πολλές απόψεις, που άλλοτε βρίσκουν έρεισμα στις «προκρούστειες λογικές» εξισορρόπησης του δημόσιου ελλείμματος και άλλοτε συνυφαίνονται με γενικόλογες θεωρίες περί κοινωνικής και οικονομικής ισότητας. Πέραν από το γεγονός ότι τα σύγχρονα κράτη εξελίσσουν πλέον τους θεσμούς και τους μηχανισμούς τους, από αναδιανεμητικούς σε ανταποδοτικούς, οφείλουμε όλοι πλέον να αναγινώσκουμε τις όποιες εξελίξεις υπό το πρίσμα των δεδομένων που προκύπτουν αφενός από τα δεσμευτικά και για τη χώρα μας νομικά κείμενα (λ.χ. οδηγίες 2009/72 και 2009/73), αλλά και τις συμφωνίες που αποτελούν πλέον αναπόσπαστο βήμα του οικονομικού και κοινωνικού βηματισμού μας και υπαγορεύονται από το περιλάλητο Μνημόνιο.
Επικεντρώνοντας λοιπόν την επιχειρηματολογία μου στα ως άνω νομικά κείμενα, επισημαίνω ότι κατ΄ αρχήν οι οδηγίες για την ηλεκτρική ενέργεια και το φυσικό αέριο του 2003 (Οδηγίες 2003/54/ΕΚ και 2003/55/ΕΚ) επέβαλαν στα κράτη μέλη την υποχρέωση συγκρότησης ρυθμιστικών αρχών με ειδικές αρμοδιότητες και εξουσίες. Πιο συγκεκριμένα, ήδη με τα άρθρα 23 και 25 των Οδηγιών 2003/54/ΕΚ και 2003/55/ΕΚ αντίστοιχα κατοχυρώθηκε η ανεξαρτησία των ρυθμιστικών αρχών στον τομέα της ενέργειας, οι οποίες κλήθηκαν να επιτελέσουν καθοριστικό ρόλο στην απελευθέρωση της αγοράς και την εύρυθμη λειτουργία της. Η ανεξαρτησία αυτή, με βάση την επικρατήσασα ερμηνεία της ομώνυμης επιταγής των εν λόγω Οδηγιών, δεν μπορεί παρά να εμφανίζει περισσότερες όψεις, οικονομικές, προσωπικές και λειτουργικές. Εξάλλου, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στο ευρωπαϊκό δημόσιο δίκαιο, μια αρχή θεωρείται ανεξάρτητη μόνο εάν τα μέλη της δεν υπόκεινται σε κυβερνητικό έλεγχο ή εποπτεία ως προς τον τρόπο άσκησης των καθηκόντων τους (προσωπική ανεξαρτησία) και εάν η εν λόγω αρχή διαθέτει τα κατάλληλα, οικονομικά και διοικητικά, εφόδια και εχέγγυα για να ασκήσει απερίσπαστη το έργο της αποφασίζοντας και η ίδια για τον τρόπο άσκησής του. Επίσης με τη συμπλήρωση της νομοθεσίας με την τρίτη δέσμη μέτρων για την εσωτερική αγορά ενέργειας (κρίσιμες, εν προκειμένω, είναι κυρίως οι Οδηγίες 2009/72/ΕΚ και 2009/73/ΕΚ), με την οποία η Επιτροπή επιδιώκει, μεταξύ άλλων, να εξασφαλίσει την ορθή εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σε εθνικό επίπεδο, ενισχύεται ο ρόλος των εθνικών ρυθμιστικών αρχών μέσω της επιβολής συγκεκριμένων υποχρεώσεων όσον αφορά το απαιτούμενο επίπεδο ανεξαρτησίας τους και διακριτικής ευχέρειας λήψης αποφάσεων στα σχετικά ζητήματα.
Στο πλαίσιο αυτό της θεσμικής διαδρομής,- καθόλα δεσμευτικής για τη χώρα μας- ορίζεται πλέον ότι σύμφωνα με το άρθρο 35 παρ. 4 της Οδηγίας 2009/72/ΕΚ, σχετικής με την εσωτερική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, υφίσταται υποχρέωση των κρατών μελών να ορίζουν μια εθνική ρυθμιστική αρχή σε εθνικό επίπεδο, «[τ]α κράτη μέλη εγγυώνται την ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής και διασφαλίζουν ότι ασκεί τις εξουσίες της με αμεροληψία και διαφάνεια». Για τον σκοπό αυτό, κατά την ίδια παράγραφο, τα κράτη μέλη υποχρεούνται να θεσπίσουν τις ακόλουθες εγγυήσεις υπέρ των ρυθμιστών: α) τη νομικά διακριτή και λειτουργικά ανεξάρτητη από κάθε άλλη δημόσια ή ιδιωτική αρχή οντότητά τους, β) τη διασφάλιση ότι το προσωπικό τους και όλα τα πρόσωπα που είναι επιφορτισμένα με τη διοίκησή της: i) ενεργούν ανεξάρτητα από οποιοδήποτε αγοραίο συμφέρον και ii) δεν ζητούν ούτε λαμβάνουν απευθείας οδηγίες από οποιαδήποτε κυβέρνηση ή άλλη δημόσια ή ιδιωτική οντότητα κατά την άσκηση των ρυθμιστικών καθηκόντων. Περαιτέρω, σύμφωνα με άρθρο 35 παρ. 5 της ως άνω Οδηγίας, «[γ]ια να προστατεύσουν την ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ιδίως ότι: α) η ρυθμιστική αρχή μπορεί να λαμβάνει αυτόνομες αποφάσεις, ανεξάρτητα από κάθε πολιτικό οργανισμό, και να διαθέτει ξεχωριστές ετήσιες δημοσιονομικές προβλέψεις, με αυτονομία ως προς την εκτέλεση του προϋπολογισμού, και επαρκείς ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για την εκτέλεση των καθηκόντων της…».
Το περιεχόμενο λοιπόν του συγκεκριμένου άρθρου του νομοσχεδίου δεν είναι τίποτε άλλο, παρά απλή και ουσιαστική μεταλαμπάδευση των κοινοτικών ρυθμίσεων που ο ίδιος ο κοινοτικός νομοθέτης ήθελε να ορίσει και να ρυθμίσει. Ρυθμίσεις που ειρήσθω εν παρόδω δεν αντικρούουν ούτε στις «μνημονιακές» λογικές, εφόσον άλλωστε αποκλειστικός στόχος είναι και η εφαρμογή ρυθμιστικών κανόνων στο χώρο της αγοράς ενέργειας, οι οποίοι δεν θα επιβαρύνουν παράλληλα τον κρατικό προϋπολογισμό. Όσο για τα «ευφυή» σχόλια περί λάθρου προσπορισμού χρημάτων από εργαζομένους της ΡΑΕ, εμπρός πεδίο δόξης λαμπρό για τον όποιο επωνύμως θέλει να αποδείξει κάτι και να τύχει του ευεργετήματος της ανέξοδης προβολής του διαφημιστικού δεκαλέπτου που δικαιούται στη ζωή του.
Άρθρο 43 : Πριν ακόμη γίνει το ενιαίο μισθολόγιο των Δημοσίων υπαλλήλων το ΥΠΕΚΑ προσπαθεί συστηματικά να φτίαξει υπηρεσίες ελίτ που να εξαιρούνται από αυτό και να προσφέρουν παχυλές αμοιβές. Το ίδιο προσπάθησε να κάνει και με τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές αλλά επειδή «δεν του βγήκε» τελικά τους διπλασίασε τις ημέρες εκτός έδρας.
Γιατί είναι τόσο σημαντικό το έργο της ΡΑΕ ώστε να εξαιρεθεί από το ενιαίο μισθολόγιο ; Οι μηχανικοί του Δημοσίου που αδειοδοτούν περιβαλλοντικά τα έργα ΑΠΕ ή τα λοιπά ενεργειακά έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ασκούν υποδιέστερο έργο ;
Γιατί θα πρέπει να αμοίβονται με διαφορετικές αμοιβές οι υπάλληλοι της ΡΑΕ που καθυστερούν ένα χρόνο για εξετάσουν την εγκατάσταση ενός αιολικού πάρκου, που έκαναν δύο έτη για να εξετάσουν τις αιτήσεις για Φ/Β πάρκα, που έδιναν έγκρίσεις για εγκαταστάσεις νέων μονάδων σε περιοχές με κορεσμένα δίκτυα μεταφοράς; Λόγω υψηλής παραγωγικότητας;
Το μόνο που προσωπικά μπορώ να θεωρήσω ότι δικαιολογέι αυτή τη ρύθμιση είναι ότι έχει προκύψει κορεσμός στις εγκρίσεις για αιολικά (έργα εκατομμυρίων € με πολλά «έξτρα» για τους υπαλλήους της ΡΑΕ) και επομένως πρέπει να αναπληρώσουν την απώλεια εισοδήματος.
Άρθρο 43: Καλό είναι μην εξαιρούνται από τις διατάξεις αμοιβών στο Δημόσιο οι εργαζόμενοι στη Γραμματεία. Αν σε κάθε Νόμο εξαιρούμε και κάποιους, τότε το Ενιαίο Μισθολόγιο θα είναι για τη μειοψηφία των δημοσίων υπαλλήλων.
Μπορεί να μπαίνει ένα επίδομα αυξημένης ευθύνης, όπως ακούγεται και για άλλες ομάδες εργαζομένων (πχ δικαστικούς), αλλά τα ανώτατα όρια αμοιβών πρέπει να τηρούνται.