1. Με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ συστήνεται στην Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ, Γνωμοδοτική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών, (Γ.ΕΠ.Ε.Ε).
2. Σύνθεση της Γ.ΕΠ.Ε.Ε.:
α) Η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. είναι επταμελής και αποτελείται από (α) τον Ειδικό Γραμματέα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ, ως Πρόεδρο της Επιτροπής, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, (β) έναν εκπρόσωπο του ΥΠΕΚΑ, υπάλληλο ΠΕ βαθμού Α’ με σπουδές θετικής κατεύθυνσης, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, (γ) έναν εκπρόσωπο του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από το ΚΑΠΕ, (δ) έναν εκπρόσωπο του ΤΕΕ, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από το ΤΕΕ, (ε) τρεις ειδικούς εμπειρογνώμονες σε θέματα ενεργειακών επιθεωρήσεων από πανεπιστημιακούς ή ερευνητικούς φορείς ή μη κυβερνητικών οργανώσεων, οριζόμενοι με τους αναπληρωτές τους από τον Υπουργό ΠΕΚΑ. Εφόσον οι ανωτέρω φορείς δεν υποδείξουν τους εκπροσώπους τους εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από τη σχετική έγγραφη πρόσκλησή τους, τότε ο Υπουργός ΠΕΚΑ ορίζει το αντίστοιχο μέλος της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. κατά την κρίση του.
β) Ο πρόεδρος και τα μέλη της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. ορίζονται για τριετή θητεία με απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ.
γ) Καθήκοντα γραμματέα της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. εκτελεί υπάλληλος της Ειδικής Γραμματείας Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ, που ορίζεται με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό ΠΕΚΑ.
3. Έργο της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. είναι μεταξύ άλλων:
α) Η εξέταση και γνωμοδότηση των αιτήσεων ένταξης στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και χορήγησης των αντίστοιχων αδειών, αλλά και των αιτήσεων αναβάθμισης των αδειών Α΄ τάξης σε Β΄ τάξη.
β) Η εξέταση και γνωμοδότηση των ενστάσεων που υποβάλλονται για θέματα χορήγησης και αφαίρεσης αδειών Ενεργειακών Επιθεωρητών.
γ) Η διατύπωση εισήγησης, προς τον Υπουργό ΠΕΚΑ, για συμπληρώσεις και τροποποιήσεις του νομοθετικού καθεστώτος και ειδικότερα των κοινών υπουργικών αποφάσεων που θα εκδίδονται για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου, καθώς και κάθε άλλης αναγκαίας πράξης ή ρύθμισης σχετικής με το αντικείμενο των Ενεργειακών Επιθεωρήσεων και των Ενεργειακών Επιθεωρητών.
δ) Η εξέταση των υποβαλλόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η γνωμοδότηση για την έγκρισή τους ή μη από τον Υπουργό ΠΕΚΑ.
4. Κατά την εξέταση των αιτήσεων των υποψήφιων ενεργειακών επιθεωρητών, η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. δύναται να καλεί υποψήφιους σε συνέντευξη διευκρινιστικού χαρακτήρα ή να απαιτεί επιπρόσθετα δικαιολογητικά προς διαπίστωση των απαιτήσεων για την ένταξη στο ανάλογο Μητρώο και τη χορήγηση των ανάλογων Αδειών.
5. Λειτουργία της Γ.ΕΠ.Ε.Ε.:
α) Τα μέλη της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. καλούνται σε συνεδριάσεις σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 19 του Ν. 1599/1986 (ΦΕΚ Α’ 75) σε συνδυασμό με τις οικείες διατάξεις των άρθρων 13-15 του Ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α’ 45). Τα αναπληρωματικά μέλη συμμετέχουν στη Γ.ΕΠ.Ε.Ε. άνευ ψήφου, σε περίπτωση παρουσίας των τακτικών εκπροσώπων και με δυνατότητα ψήφου σε περίπτωση έλλειψης, απουσίας ή κωλύματος του τακτικού μέλους. Για το γεγονός αυτό γίνεται ρητή μνεία στα πρακτικά.
β) Η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. βρίσκεται σε απαρτία όταν είναι παρόντα τουλάχιστον τέσσερα (4) από τα μέλη της και οι αποφάσεις της λαμβάνονται με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, ενώ σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.
γ) Τα πρακτικά, τις εισηγήσεις και τις γνωμοδοτήσεις της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. υπογράφουν ο Πρόεδρος και ο γραμματέας της. Στα πρακτικά αναγράφεται συνοπτικά και η γνώμη των τυχόν μειοψηφούντων μελών.
δ) Η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. εδρεύει στο ΥΠΕΚΑ και στο έργο της δύναται να συνεργαστεί με το ΚΑΠΕ.
ε) Η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. συνέρχεται τακτικά, μετά από πρόσκληση του Προέδρου της και πάντως όχι λιγότερο από μία (1) φορά το μήνα. Σε περίπτωση ενστάσεων συνέρχεται έκτακτη συνεδρίαση.
6. Τα μέλη της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. από τη συγκρότησή τους σε σώμα, συμπεριλαμβανομένου του γραμματέα, δικαιούνται αποζημίωσης το ύψος της οποίας, καθώς και ο μέγιστος αριθμός συνεδριάσεων ανά έτος, καθορίζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΚΑ σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ. 2γ του Ν. 3205/2003 (ΦΕΚ Α’ 297).
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 14 – Γνωμοδοτική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών (Γ.ΕΠ.Ε.Ε.)"
#1 Σχόλιο Από ΣΙΑΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Στις 14 Ιανουάριος, 2010 @ 17:28
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΔΑΚΕ
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.
[1]
Προς κα Μπιρμπίλη
Υπουργό Περιβάλλοντος
14 Ιανουαρίου 2010
Θέμα: «Απαράδεκτο Σχέδιο ΠΔ για τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές»
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ
Δυστυχώς, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις όλων των Φορέων του Κλάδου μας, και το γεγονός ότι ήδη υπάρχει σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο αποτελεί προϊόν διαβούλευσης και έχει λάβει υπόψη τις θέσεις όλων των εμπλεκόμενων Φορέων, το Σχέδιο που δόθηκε εχθές στη δημόσια διαβούλευση, σχετικά με τους όρους πιστοποίησης των ειδικευμένων ενεργειακών επιθεωρητών, αγνοεί τους Νόμους 2916/2001 και 3549/2007 και υποτιμά ολόκληρη την Ανώτατη Τεχνολογική Εκπαίδευση της χώρας.
Την ίδια στιγμή που η χώρα μας αναγνωρίζει τα πτυχία των Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών, οι απόφοιτοι των ΤΕΙ τυγχάνουν ντροπιαστικά ρατσιστικής αντιμετώπισης.
Την ίδια στιγμή που ξεκινά η συζήτηση για απελευθέρωση των «κλειστών επαγγελμάτων» και την ίδια στιγμή που το ΤΕΕ καταγγέλλεται για παλαιολιθική και σκληρά συντεχνιακή στάση απέναντι στα σοβαρά ζητήματα που απασχολούν την Παιδεία και την Αγορά, είναι προκλητικό να ορίζεται αυτό ως διαπιστευμένος φορέας πιστοποίησης.
Σήμερα το ΤΕΕ λειτουργεί αποκλειστικά ως συνδικαλιστικός φορέας προάσπισης των συντεχνιακών συμφερόντων των αποφοίτων του Πολυτεχνείου και των Πολυτεχνικών Σχολών.
Επίσης με ποιο σκεπτικό οι Μηχανικοί ΤΕ δεν έχουν δικαίωμα απόκτησης Άδειας Ενεργειακού Επιθεωρητή Β΄ τάξης;
Την ίδια στιγμή που η Κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι τα ΤΕΙ είναι ισότιμα Ανώτατα Ιδρύματα είναι προσβλητικό να απαιτούνται 5 χρόνια εργασιακής εμπειρίας στην Α΄ Τάξη για να αποκτήσει ο Μηχανικός ΤΕ Άδεια Β΄ Τάξης ύστερα μάλιστα από έγκριση του ΤΕΕ!!!
Γνωρίζετε ότι τα Τμήματα Μηχανολογίας, Ενεργειακής Τεχνολογίας, Δομικών και Ηλεκτρολογίας των ΤΕΙ κάνουν πολύ περισσότερα μαθήματα σχετικά με την Ενεργειακή Κατανάλωση Κτιρίων και τις εγκαταστάσεις θέρμανσης και κλιματισμού από αρκετές από τις Πολυτεχνικές Σχολές;
Είναι προφανές ότι αυτός που επιμελήθηκε το Σχέδιο του ΠΔ είναι μέλος του ΤΕΕ και ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το συντεχνιακό του συμφέρον και όχι για την ορθή εφαρμογή της Σχετικής Κοινοτικής Οδηγίας στη Χώρα μας.
Άλλωστε το όριο των 1000 τ.μ. στην Α΄ τάξη, είναι τόσο χαμηλό που κάνει εξόφθαλμη την προσπάθεια να μείνουν όλοι οι Μηχανικοί ΤΕΙ εκτός αγοράς.
Πως είναι δυνατόν να εκχωρείτε στο ΤΕΕ το δικαίωμα να είναι αυτός ο Φορέας που θα εγκρίνει τα σχετικά σεμινάρια και θα διενεργεί εξετάσεις;
Επίσης προκλητική είναι η σύνθεση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ενεργειακών Επιθεωρητών (Γ.ΕΠ.Ε.Ε.). Είναι απαράδεκτη η πρόταση να αποτελείται μόνο από μέλη ΤΕΕ!!!
Με ποιο σκεπτικό οι εκπρόσωποι των Υπουργείων προτείνεται να είναι βαθμού Α΄ κατηγορίας ΠΕ και όχι και ΤΕ;
Γιατί αψηφάτε τους Νόμους και υποτιμάτε έτσι τους ΤΕ υπαλλήλους;
Γιατί μιλάτε μόνο για εμπειρογνώμονες μέλη ΤΕΕ και όχι και μέλη ΕΕΤΕΜ (Επιστημονικός και Επαγγελματικός Φορέας Μηχανικών ΤΕΙ);
Γιατί προτείνετε μόνο καθηγητές Πολυτεχνικών Σχολών και όχι και καθηγητές ΤΕΙ;
Γνωρίζετε τη δουλειά και το ερευνητικό έργο σειράς καθηγητών ΤΕΙ, όπως του κου Καλδέλη στο Εργαστήριο Ηπίων Μορφών Ενέργειας του ΤΕΙ Πειραιά και του κου Καπλάνη στο αντίστοιχο Εργαστήριο του ΤΕΙ Πάτρας; Γιατί υποτιμάτε έτσι την Τεχνολογική Εκπαίδευση;
Είναι προφανές ότι εάν το συγκεκριμένο σχέδιο προχωρήσει χωρίς αλλαγές για να εκδοθεί σε ΠΔ, θα προσβληθεί από εμάς τόσο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όσο και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καθώς είναι ανακόλουθο με την υπόλοιπη Νομοθεσία της χώρας μας και δεν τηρεί την αρχή της «Ισότητας» και της «Ισονομίας» για το μισό και πλέον δυναμικό των Μηχανικών της χώρας.
Γιατί δεν αναζητήσατε το σχέδιο του ΠΔ στο οποίο είχε καταλήξει η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης ύστερα από πολύμηνη διαβούλευση;
Μας προκαλεί πραγματικά αίσθημα ντροπής και απογοήτευσης η εικόνα μιας νέας Πολιτικού που λειτουργεί όχι με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και την αρχή της Ισότητας μεταξύ των Πολιτών αλλά με αποκλειστικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των στενών συμφερόντων μιας συγκεκριμένης συντεχνίας…
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα καταλάβετε το ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΦΑΛΜΑ και την ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ που θα συντελεστούν με την υπογραφή του Προεδρικού Διατάγματος που έχετε δώσει στη δημοσιότητα και θα προχωρήσετε άμεσα στη διόρθωσή του.
Με τιμή
Για την Πανελλήνια ΔΑΚΕ Μηχανικών ΤΕ
Τα μέλη του ΚΔΣ της ΕΕΤΕΜ
Σιάχος Δημήτρης, Αίσωπος Ιωάννης, Τσιρογιάννης Παναγιώτης
Ευθυμιάδης Κων/νος, Ντάκος Χρήστος
#2 Σχόλιο Από Ν.ΣΙΔΕΡΗΣ Στις 14 Ιανουάριος, 2010 @ 20:42
Η συνθεση του συμβουλιου ειναι τελειως λάθος….
Οχι ένας καποιος εκπροσωπος του ΤΕΕ και τρεις ειδικους εμπειρογνωμονες ¨πανεπιστημιακης εκπαίδευσης» ..βάλτε όλο το προεδρειο του ΤΕΕ να εξασφαλιστουμε απο τυχον Λάθη….( ξερετε απο τους καταπτυστους μηχανικους ΤΕ)
#3 Σχόλιο Από ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Χ. ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ Στις 17 Ιανουάριος, 2010 @ 23:13
Η σύσταση της επιτροπής με τρία μέλη «ειδικούς εμπειρογνώμονες σε θέματα ενεργειακών επιθεωρήσεων από πανεπιστημιακούς ή ερευνητικούς φορείς ή μη κυβερνητικών οργανώσεων, οριζόμενοι με τους αναπληρωτές τους από τον Υπουργό ΠΕΚΑ» δημιουργεί «ύποπτες» συνθήκες καθώς τα πέντε μέλη, συμπερι-λαμβανομένου του προέδρου και του υπαλλήλου του ΥΠΕΚΑ θα είναι της προτίμησης του εκάστοτε υπουργού ΠΕΚΑ.
Μήπως θα πρέπει να επιτρέψουμε σε μία τέτοια επιτροπή, για ένα σημαντικό θέμα, όπως η ενεργειακή απόδοση, να λειτουργήσει ανεξάρτητη από τον κάθε ΥΠΕΚΑ ;
Μήπως αυτές οι επιτροπές θα επανδρωθούν τελικά, σύμφωνα με κομματικές προτιμήσεις και όχι με αξιοκρατικά κριτήρια;
Γιατί θα πρέπει να απουσιάζει εκπρόσωπος του νόμου π.χ. εκπρόσωπος της εισαγγελικής αρχής ή εκπρόσωπος της ένωσης ιδιοκτητών;
#4 Σχόλιο Από ΜΠΟΥΤΣΙΟΥΚΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Στις 21 Ιανουάριος, 2010 @ 01:13
Είναι απαράδεκτο ο /η εκάστοτε υπουργός να ορίζει τα μέλη που θα αποφαίνονται για τυχόν κυρώσεις σε ενεργειακούς επιθεωρητές με εισηγήσεις τους προς τον υπουργό. Η παραπάνω επιτροπή δεν πρέπει να καθορίζεται μόνο με απόφαση του εκάστοτε υπουργού και λοιπών δημοσίων φορέων αλλά θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η ψήφος των εμπλεκόμενων μηχανικών.
γράφετε ότι και με τέσσερα μέλη θα μπορεί να λαμβάνει αποφάσεις ενώ σε ισοψηφία καθοριστική είναι η ψήφος του προέδρου. Όλα τα παραπάνω δεν είναι ισόνομα και δίκαια,
Τα παραπάνω μέλη θα πρέπει να είναι αποκλειστικά μηχανικοί με προσόντα ενεργειακού επιθεωρητή, με ακαδημαική καριέρα (καθηγητές ΑΕΙ και ΤΕΙ) που θα έχουν εν ισχύ άδειες ενεργειακών επιθεωρητών και θα έχουν τουλάχιστον 15ετή επιστημονική και επαγγελματική εμπειρία. Επιπλέον η επιτροπή να απαρτίζεται τουλάχιστον κατά το ήμισυ της από εκπρόσωπο επαγγελματικών φορέων-σωματείων και εκπρόσωπο του ΤΕΕ.
#5 Σχόλιο Από Αγαπητός Ξάνθης Στις 21 Ιανουάριος, 2010 @ 18:27
Στο πνεύμα της αποκέντρωσης πρέπει να δημιουργηθούν ανάλογα όργανα σε κάθε αιρετή Περιφέρεια.
Η «Καλλικράτης» οφείλει νά ενδυθεί και με τη πράσινη ανάπτυξη σε όλες τις πτυχές του και στα επίπεδα διοίκησης.
Ο πολίτης οφείλει να απολαμβάνει την ανετότητα πρόσβασης παντού και για όλα.
Αγαπητός Ξάνθης
αρχιτέκτων
MSc Διεθνών Σχέσεων.
#6 Σχόλιο Από ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Στις 22 Ιανουάριος, 2010 @ 14:24
Ε.Ε.Τ.Ε.Μ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
ΤΑΧ/ΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ : ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 15 –106 77 ΑΘΗΝΑ
ΤΗΛ :210 5227812- 210 5227276 FAX : 210 5243701
URL http ://www.eetem.gr / E-mail: [2]
Αθήνα 19-1-2010
Αριθ.Πρωτ.211
ΠΡΟΣ : κα Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ)
Κοινοποίηση:
Γραφείο Πρωθυπουργού, κ. Γ. Παπανδρέου
Υπουργό Επικρατείας, κ. Χρ. Παμπούκη
Θέμα :«Αντίθεση προς το κοινοτικό δίκαιο συγκεκριμένων διατάξεων του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για τη θεσμοθέτηση του σώματος Ενεργειακών Επιθεωρητών σύμφωνα με τις οποίες ανατίθενται ορισμένες αρμοδιότητες στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος»
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Με το παρόν έγγραφο επισημαίνονται ορισμένες διατάξεις του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος, οι οποίες έρχονται σε ευθεία αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο. Η θέσπιση του Προεδρικού Διατάγματος στην παρούσα μορφή του θα έχει ως αποτέλεσμα την παράβαση του κοινοτικού δικαίου εκ μέρους της Ελληνικής Δημοκρατίας και την προσφυγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της χώρας μας στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Ως εκ τούτου, απαιτείται η άμεση αντικατάσταση των συγκεκριμένων αντικοινοτικών διατάξεων του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος με ρυθμίσεις συμβατές με τις επιταγές του κοινοτικού δικαίου.
Αντικείμενες στο κοινοτικό δίκαιο του ανταγωνισμού είναι οι διατάξεις οι οποίες αναθέτουν στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) τον καθορισμό και οργάνωση του προγράμματος εκπαίδευσης, τη διεξαγωγή των εξετάσεων και την πιστοποίηση του συνόλου των ενεργειακών επιθεωρητών. Το ΤΕΕ βρίσκεται σε σύγκρουση συμφερόντων να ευνοήσει κατά τις διαδικασίες εκπαίδευσης, εξέτασης και πιστοποίησης τα μέλη του (διπλωματούχοι μηχανικοί) εις βάρος των ανταγωνιστών των μελών του (πτυχιούχοι μηχανικοί). Η ανάθεση των ανωτέρω αρμοδιοτήτων στο ΤΕΕ θα επιτρέπει στους διπλωματούχους μηχανικούς να ανταγωνίζονται στη σχετική αγορά τους πτυχιούχους μηχανικούς και παράλληλα να θέτουν τους όρους του παιγνιδιού υπέρ τους. Επομένως, το ΤΕΕ θα διευκολύνει την είσοδο των μελών του στη σχετική αγορά, ενώ θα θέτει κωλύματα στην είσοδο των ανταγωνιστών τους. Το κοινοτικό δίκαιο απαγορεύει την ανωτέρω σύγκρουση συμφερόντων και επιτάσσει οι αρμοδιότητες να ανατεθούν σε ένα φορέα ανεξάρτητο από τους ανταγωνιζόμενους επαγγελματίες, ο οποίος θα παρέχει εγγυήσεις ανεξαρτησίας και διαφάνειας ως προς την ίση μεταχείριση διπλωματούχων μηχανικών (μελών ΤΕΕ) και πτυχιούχων μηχανικών (μελών ΕΕΤΕΜ).
Αντί του αυθαίρετου ορισμού του ΤΕΕ, το οποίο εξάλλου δε συνιστά εκπαιδευτικό φορέα, θα μπορούσαν να οριστούν ως εκπαιδευτικοί και εξεταστικοί φορείς Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα ή και άλλες πιστοποιημένες δομές κατάρτισης που λειτουργούν στην Ελλάδα. Αντιθέτως, με το παρόν Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος όλοι οι ανωτέρω ανεξάρτητοι και κατεξοχήν εκπαιδευτικοί φορείς ουσιαστικά αποκλείονται από τις υπηρεσίες εκπαίδευσης και κατάρτισης ενεργειακών επιθεωρητών, οι οποίες ανατίθενται σε μια επαγγελματική ένωση που αντιπροσωπεύει μόνο μέρος των εν δυνάμει ενεργειακών επιθεωρητών και που είναι συνεπώς κατά τεκμήριο μεροληπτική υπέρ των μελών της. Εξάλλου, ορισμένοι εκπαιδευτικοί οργανισμοί, όπως το ΤΕΙ Πειραιά, είχαν ήδη οργανώσει προγράμματα εκπαίδευσης με βάση τις διατάξεις του προηγούμενου Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος. Ωστόσο, με τον αυθαίρετο αποκλεισμό όλων των ανωτέρω εκπαιδευτικών φορέων, πριμοδοτούνται μόνο τα σεμινάρια τα οποία έχει οργανώσει το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, η ανώνυμη εταιρία του ΤΕΕ στην οποία και πιθανότατα το ΤΕΕ θα αναθέσει την εκπαίδευση και εξέταση των ενεργειακών επιθεωρητών. Ο αυθαίρετος ορισμός του ΤΕΕ ως φορέα πιστοποίησης του συνόλου των ενεργειακών επιθεωρητών αντιτίθεται κατάφορα στο κοινοτικό δίκαιο και είναι αποτέλεσμα της ενεργού συμμετοχής του ΤΕΕ στο σχεδιασμό του παρόντος Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος.
Επίσης, αντιτίθεται ευθέως στο κοινοτικό δίκαιο η πρόβλεψη της σύνθεσης της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ενεργειακών Επιθεωρητών (ΓΕΠΕΕ) κατά τέτοιο τρόπο, ώστε στην πράξη μέλη του ΤΕΕ να έχουν την αποφασιστική πλειοψηφία στο εν λόγω όργανο. Αυτό θα επιτρέπει στο ΤΕΕ να ελέγχει τη ΓΕΠΕΕ κατά την άσκηση των σημαντικών ρυθμιστικών αρμοδιοτήτων της, και επομένως να ευνοήσει (μέσω της ΓΕΠΕΕ) τα μέλη του εις βάρος των μη μελών του. Προκειμένου να συμβαδίζει το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με τις επιταγές του κοινοτικού δικαίου, επιβάλλεται να προβλέπεται η συμμετοχή στη ΓΕΠΕΕ «υπαλλήλων ΠΕ ή ΤΕ» και «ειδικών εμπειρογνωμόνων από Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα του πανεπιστημιακού ή του τεχνολογικού τομέα». Οποιαδήποτε δε συμμετοχή στη ΓΕΠΕΕ άμεσου εκπροσώπου των διπλωματούχων μηχανικών (δηλαδή εκπροσώπου του ΤΕΕ), επιβάλλεται να ισοσταθμίζεται με ισοδύναμη άμεση εκπροσώπηση των πτυχιούχων μηχανικών (δηλαδή με αντίστοιχο εκπρόσωπο της ΕΕΤΕΜ).
Οι ανωτέρω αντικοινοτικές ρυθμίσεις είχαν εντοπιστεί και στην αρχική μορφή του Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος που είχε προτείνει το Δεκέμβριο του 2008 σε δημόσια διαβούλευση η προηγούμενη ηγεσία του τότε αρμόδιου Υπουργείου Ανάπτυξης. Όπως γνωρίζει το Υπουργείο σας, στις 2 Φεβρουαρίου 2009 είχαμε υποβάλει καταγγελία για τις συγκεκριμένες αντικοινοτικές ρυθμίσεις ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προκειμένου να εκκινήσει η διαδικασία προσφυγής κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας. Εν όψει της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η προηγούμενη ηγεσία του αρμόδιου τότε Υπουργείου Ανάπτυξης απάλειψε από το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος τις διατάξεις οι οποίες αντιτίθεντο στο κοινοτικό δίκαιο. Σε απάντηση, η ΕΕΤΕΜ απέσυρε την καταγγελία την 22 Μαΐου 2009.
Ωστόσο, σήμερα το Υπουργείο σας επαναφέρει τις αντικοινοτικές διατάξεις στο Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο εδόθη στη δημοσιότητα στα πλαίσια της διαδικασίας δημόσιας διαβούλευσης. Εν όψει αυτής της εξέλιξης η ΕΕΤΕΜ είναι υποχρεωμένη να επαναφέρει το ζήτημα ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν και ευελπιστούμε ότι το Υπουργείο σας θα αντικαταστήσει τις αντικοινοτικές διατάξεις με ρυθμίσεις συμβατές προς το κοινοτικό δίκαιο κατά την παρούσα διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης, οφείλουμε να σας ενημερώσουμε ότι έχουμε ήδη εκκινήσει τη διαδικασία επανακατάθεσης της καταγγελίας ενώπιον της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Σας έχει δε επιδοθεί στις 21-1-2010 με αρμόδιο δικαστικό επιμελητή (αριθμός εκθέσεως επιδόσεως: 10761Β) η σχετική γνωμοδότηση δικηγόρων στην οποία αναλύονται οι συγκεκριμένες διατάξεις του παρόντος Σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος οι οποίες αντιτίθενται στο κοινοτικό δίκαιο και των οποίων επιβάλλεται η άμεση αντικατάσταση με συμβατές ρυθμίσεις. Επίσης, οι παρούσες παρατηρήσεις της ΕΕΤΕΜ και η αναλυτική γνωμοδότηση δικηγόρων έχουν κοινοποιηθεί στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, καθώς και στον Υπουργό Επικρατείας.
Ο Πρόεδρος της ΕΕΤΕΜ
Δημόπουλος Δημήτριος
#7 Σχόλιο Από A R N MOSLON Στις 22 Ιανουάριος, 2010 @ 15:22
Αρθρο 14
2. Σύνθεση της Γ.ΕΠ.Ε.Ε.:
α) Η Γ.ΕΠ.Ε.Ε. είναι επταμελής to add (δεκαμελής) και αποτελείται από (α) τον Ειδικό Γραμματέα Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΥΠΕΚΑ, ως Πρόεδρο της Επιτροπής, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, (β) έναν εκπρόσωπο του ΥΠΕΚΑ, υπάλληλο ΠΕ βαθμού Α’ με σπουδές θετικής κατεύθυνσης, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από τον Υπουργό ΠΕΚΑ, (γ) έναν εκπρόσωπο του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ) οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από το ΚΑΠΕ, (δ) έναν εκπρόσωπο του ΤΕΕ, οριζόμενο με τον αναπληρωτή του από το ΤΕΕ, (ε) τρεις ειδικούς εμπειρογνώμονες σε θέματα ενεργειακών επιθεωρήσεων από πανεπιστημιακούς ή ερευνητικούς φορείς ή μη κυβερνητικών οργανώσεων, οριζόμενοι με τους αναπληρωτές τους από τον Υπουργό ΠΕΚΑ. Εφόσον οι ανωτέρω φορείς δεν υποδείξουν τους εκπροσώπους τους εντός διαστήματος δύο (2) μηνών από τη σχετική έγγραφη πρόσκλησή τους, τότε ο Υπουργός ΠΕΚΑ ορίζει το αντίστοιχο μέλος της Γ.ΕΠ.Ε.Ε. κατά την κρίση του.
(e) to be changed as : δύο εκπροσώπους σε θέματα ενεργειακών επιθεωρήσεων από ΑΕΙ και ΤΕΙ, τρεις … από ερευντητικούς φορείς ή μη κυβερνητικές οργανώσεις …. έναν εκπρόσωπο από κάθε επιμελητήριο ή ένωση εκτός ΤΕΕ (με σειρά εναλλαγής)σε θέματα ενεργειακών επιθεωρήσεων.
A.R.N. Molson
Member of WOBO & WIETE
#8 Σχόλιο Από Νικος Θ. Νικολαιδης Στις 22 Ιανουάριος, 2010 @ 18:27
Άρθρο 14 παρ.2:
Το ΤΕΕ και τα μέλη του έχουν την συντριπτικά μεγαλύτερη ευθύνη για την υλοποίηση των επιταγών του Νόμου, τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και (κυρίως) σε πραγματικό επίπεδο. Η εκπροσώπησή του όμως στην ΓΕΠΕΕ είναι έλάχιστη. Προτείνεται να αυξηθούν σε 2 τουλάχιστον οι εκπρόσωποι ΤΕΕ και να περιοριστούν αντίστοιχα οι ειδικοί εμπειρογνώμονες.
#9 Σχόλιο Από ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ Στις 25 Ιανουάριος, 2010 @ 12:11
ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΣ ΤΕ
[3]
Σε συνέχεια και άλλων σχολίων και παρατηρήσεων που έχω κάνει και σε άλλα άρθρα του ΠΔ στα πλαίσια της δημόσιας διαβούλευσης, καταθέτω την άποψη μου, ότι πρέπει:
Η σύνθεση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ενεργειακών Επιθεωρητών (Γ.ΕΠ.Ε.Ε.) πρέπει να αποτελείται σε ποσοστό ή δυνατόν 50%-50% από Διπλωματούχους και Πτυχιούχους Μηχανικούς, καθώς επίσης να προβλεφθούν σαν εμπειρογνώμονες τόσο καθηγητές Πολυτεχνικών σχολών με την προϋπόθεση ότι το ερευνητικό έργο τους να είναι απόλυτα εξειδικευμένο και σχετικό με αυτό του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, όσο και των σχολών ΤΕΙ (καθηγητές ΤΕΙ Ενεργειακής Τεχνολογίας, Μηχανολογίας, Δομικών και Ηλεκτρολογίας).
Αλλωστε, κάθε χώρα που επιθυμεί την πρόοδο και την ισονομία, οφείλει να αξιοποιεί όλο το Επιστημονικό – Τεχνικό δυναμικό της και ιδιαίτερα το εξειδικευμένο, για το κοινό καλό και την πρόοδο της.
»Φατρίες»και »στεγανά» που σκοπό έχουν να εξυπηρετήσουν μόνα στενά συντεχνιακά συμφέροντα, θα μας οδηγήσουν για μία ακόμη φορά την χώρα σε οπισθοδρόμιση και αποτυχία.
#10 Σχόλιο Από ΜΑΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Δ/νων Σύμβουλος ΕΛΟΤ Στις 29 Ιανουάριος, 2010 @ 10:51
Στη σύνθεση της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Ενεργειακών Επιθεωρητών θεωρούμε ότι πρέπει να συμμετέχει ένας εκπρόσωπος του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης(ΕΛΟΤ Α.Ε.) και ένας εκπρόσωπος του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης(ΕΣΥΔ Α.Ε.)
#11 Σχόλιο Από virginios Στις 31 Ιανουάριος, 2010 @ 01:40
Είναι προφανές ότι η σύνθεση της ΓΕΠΕΕ θα καταντήσει μαγαζί γνωριμιών και ιδιοτελών κριτηρίων, την ώρα που και οι επτά θέσεις πρέπει να είναι αξιοκρατικά ορισμένες.
Ποιος ο λόγος να ορίζεται και ο ΠΕ υπάλληλος από τον Υπουργό αφού ο πρόεδρος θα είναι ούτως ή άλλως του υπουργού? επίσης και οι τρεις εμπειρογνώμονες δεν πρέπει να ορίζονται από τον υπουργό. για να υπάρχει πολυφωνία, εμπειρογνωμοσύνη και συνέχεια στο έργο της επιτροπής, στοιχεία απολύτως απαραίτητα για ένα συλλογικό όργανο όπως η ΓΕΠΕΕ, θα πρέπει απλά να ορίζονται στο ΠΔ οι φορείς εκπροσώπησης και έπειτα αυτοί να επιλέγουν τον εκπρόσωπό τους βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.
Λόγο στην επιτροπή αυτή θα έπρεπε να έχει και ένας εκπρόσωπος των αδειοδοτημένων επιθεωρητών, ίσως ένας εκ των ιδιοκτητών ακινήτων, ίσως ένας εκ των αρμοδίων υπηρεσιών με πολεοδομικά θέματα κτλ.
Στο σημείο 5 όλοι ελπίζουμε να μην δημιουργηθούν με τις νέες επιτροπές, νέα κόστη κσι επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού πάλι. Στη β παράγραφο προκύπτει να επικρατεί κυριάρχη άποψη σε μειωμένη απαρτία.
#12 Σχόλιο Από Δημήτριος Φείδαρος Στις 31 Ιανουάριος, 2010 @ 21:53
Με το παρόν προσχέδιο δίνεται ιδιαίτερα σημαντικός ρόλος στο ΤΕΕ και νομίζω πολύ σωστά διότι είναι το πλέον αρμόδιο να σηκώσει αυτό το βάρος. Είναι ιδιαίτερα παράξενο το γεγονός ότι στη ΓΕΠΕΕ θα εκπροσωπείται με μόνο 1 μέλος (ενώ το ίδιο εκπροσωπεί 120.000 μηχανικούς και τα Πολυτεχνεία της χώρας) και οι ΜΚΟ και ‘εμπειρογνώμονες’ με 3 μέλη οι οποίοι μάλιστα μπαίνουν στην ίδια μοίρα με τους πανεπιστημιακούς και τους ερευνητικούς φορείς. Δηλ. σύμφωνα με τα όσα προτείνονται στο άρθρο 14 στη σύνθεση της ΓΕΠΕΕ θα μπορεί να συμμετάσχουν 1 μέλος του ΤΕΕ (που θα είναι τουλάχιστο σίγουρα Μηχανικός) και 3 μέλη ΜΚΟ (αγνώστου ειδικότητας και επιπέδου κατάρτισης) και κανένας πανεπιστημιακός. Νομίζω ότι το σημείο αυτό θα πρέπει να επανεξεταστεί και να μην ισοπεδώνονται το ΤΕΕ, οι πανεπιστημιακοί και οι ερευνητικοί με εμπειρογνώμονες και ΜΚΟ (που εκπροσωπούν τον εαυτό τους και τα μέλη τους, δε λογοδοτούν σε κανέναν, αλλά χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό με κριτήρια που χωρίς να είναι αδιαφανή, είναι άγνωστα για τους φορολογούμενους πολίτες).
Δημήτριος Φείδαρος
Μηχ/γος Μηχ/κος, ΜΔΕ, PhD