1. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΚΑ καθορίζονται οι αμοιβές για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμού, μετά από τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Αρχική Ενεργειακοί Επιθεωρητές κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμούΆρθρο 13 – Αμοιβές για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων
Άρθρο 13 – Αμοιβές για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 1 – Σκοπός
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 2 – Ορισμοί
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 3 – Ενεργειακοί Επιθεωρητές
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 4 – Άδειες Ενεργειακών Επιθεωρητών κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμού
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 5 – Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών & Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων
- 267 ΣχόλιαΆρθρο 6 – Απαιτούμενα Προσόντα Ενεργειακών Επιθεωρητών
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 7 – Απαιτούμενα δικαιολογητικά & διαδικασία εγγραφής στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 8 – Προσωρινές Άδειες Ενεργειακού Επιθεωρητή
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 – Παρακολούθηση και έλεγχος Ενεργειακών Επιθεωρήσεων και Επιθεωρητών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Επιβολή διοικητικών και άλλων κυρώσεων – Προσφυγές
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 11 – Εκπαίδευση Ενεργειακών Επιθεωρητών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12 – Τέλη Ενεργειακής Απόδοσης
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Αμοιβές για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Γνωμοδοτική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών (Γ.ΕΠ.Ε.Ε.)
- 0 ΣχόλιαΚεφάλαιο Β΄
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Λοιπές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 17- Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
12 Ιανουαρίου 2010, 00:01
Ανοικτή σε Σχόλια έως
31 Ιανουαρίου 2010, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
20 Σχόλια 479 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Έχει γίνει αρκετή συζήτηση για το ύψος της αμοιβής της ενεργειακής επιθεώρησης. Έχοντας ασχοληθεί αρκετά με τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων και με τα αντίστοιχα σεμινάρια δηλώνουμε ότι είναι αδύνατο να γίνει σοβαρή ενεργειακή επιθεώρηση με 1 €/m2. Σε άλλες Ευρωπαικές χώρες η τιμή είναι πολύ μεγαλύτερη. Νομίζουμε ότι η πρόταση του ΤΕΕ για 2.5 €/m2 για τα πρώτα 1000 m2 είναι η ελάχιστη αποδεκτή αμοιβή για να μην εκφυλιστεί η διαδικασία. Επίσης θα πρέπει να τεθεί κατώτατο όριο αμοιβής για τα μικρά σπίτια της τάξεως των 300 € όπως προέβλεπε το αρχικό προσχέδιο ΚΕΝΑΚ 2008. Το τελικό κόστος για τον ιδιοκτήτη είναι σε κάθε περίπτωση αμελητέο συγκρινόμενο με το όφελος που θα έχει από την εξοικονόμηση ενέργειας και σε σχέση με το συνολικό κόστος αγοράς του σπιτιού. Μιλάμε για εξοικονόμηση 150€ -200 € στις τουλάχιστο 150.000 € που θα έχει δώσει για αγορά ενός σπιτιού 100 m2. Είναι όμως σημαντικό για την αμοιβή και το χρόνο που θα δαπανήσει ο Μηχανικός για να κάνει αξιοπρεπώς τη δουλειά του και για να ανταποκριθεί σοβαρά στους στόχους της οδηγίας EC 91/2002 ή όλη διαδικασία των ενεργειακών επιθεωρήσεων.
Στο παρόν προσχέδιο δεν αναφέρεται τίποτα για την ενεργειακή επιθεώρηση του λεβητοστασίου και των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού. Θα πρέπει να ισχύσουν τουλάχιστο οι τιμές των 150 και 250 € για τη θέρμανση και των 300 και 500 € για τον κλιματισμό με τις σχετικές προσαυξήσεις που προέβλεπε το αρχικό προσχέδιο ΚΕΝΑΚ 2008.
Αικατερίνη Μπαξεβάνου
Μηχ/γος Μηχ/κος, MSc, PhD
Διαβάζω με θλίψη τα σχόλια για τις αμοιβές των ενεργειακών επιθεωρητών, που πλειοδοτούν στο πόσα περισσότερα πρέπει να εισπράξουν και αναγκάζομαι να τα σχολιάσω ως εξής:
Όταν η κοινοτική οδηγία για εξοικονόμηση ενέργειας σου ζητάει στην ουσία να παραδώσεις έναν ολόκληρο λαό αναγκαστικό πελάτη σε μια συγκεκριμένη διαδικασία ενεργειακής αναβάθμισης των κτιρίων τους, το ελάχιστο που οφείλεις να κάνεις είναι να εξασφαλίσεις τα συμφέροντα του λαού αυτού, που θα πληρώσει και όχι τα συμφέροντα των επαγγελματιών που θα τρέξουν να ασχοληθούν με αυτό. Άλλωστε η επαγγελματική ενασχόληση με τις ενεργειακές επιθεωρήσεις, δεν αποτελεί υποχρέωση κανενός επαγγελματία, ενώ αντίθετα για τους ιδιοκτήτες θα είναι υποχρεωτική. Το κράτος συνεπώς οφείλει να συντάσσεται με τους πολίτες που είναι υπόχρεοι να πληρώσουν, ιδιαίτερα μέσα στη σημερινή κρίση, και όχι με τους επαγγελματίες που θα δικαιούνται να εισπράξουν. Κανονικά θα έπρεπε το ίδιο το Κράτος να βοηθήσει όσους ενδιαφέρονται να κάνουν εργασίες εξοικονόμησης ενέργειας, χορηγώντας δωρεάν το ενεργειακό πιστοποιητικό. Σε μερικές χώρες μάλιστα η έκδοση του πιστοποιητικού γίνεται αυτόματα μέσα από διαδικτυακά προγράμματα δωρεάν, ή σχεδόν δωρεάν. Το μόνο σίγουρα θετικό είναι η αναβολή έναρξης για τις μισθώσεις. Ο αγοραστής πράγματι δικαιούται να γνωρίζει την ενεργειακή κατάσταση του σπιτιού, γραφείου κλπ. που αγοράζει. Ο ενοικιαστής του τριαριού διαμερίσματος γιατί θα πρέπει να αποκτήσει ένα ανέξοδο γι’ αυτόν εργαλείο εκβιασμού του μικροϊδιοκτήτη για μείωση του ενοικίου, σε μια εποχή που η αγορά των μισθώσεων έχει ήδη τα μαύρα χάλια της;
Μάριος Σκορτσής
Πολιτικός Μηχανικός
Δεριγνύ 14, Αθήνα 10434
Τηλ. 2108813856, 6944513220
E-mail :mskor@tee.gr
ΑΡΘΡΟ 13
Η αμοιβή του 1€/m2 ειδικά στα μικρά κτήρια, είναι απο μόνη της απαξιωτική για έναν επιστήμονα – όπως και οι μηχανικοί είναι, ας μην το ξεχνάμε – και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ένα ακόμη εμπόριο σφραγίδας.
Η αμοιβή του μηχανικού δεν αφορά μόνο στην αποζημίωση του χρόνου παραμονής του σε ένα κτήριο για την εκτέλεση μιας ενεργειακής επιθεώρησης.
Αφορά και στην αξιοποίηση της γνώσης και εμπειρίας του (άλλωστε στο πλαίσιο της επιθεώρησης του ζητείται να υποδείξει και μέτρα μέσω σχετικής έκθεσης) αλλά και πολύ περισσότερο στην ενυπόγραφη τεκμηρίωση των όσων υποστηρίζει και βεβαιώνει.
Συνεπώς, δεν είναι δυνατόν η αμοιβή μιας τέτοιας διαδικασίας να συγκρίνεται – ενίοτε να υπολείπεται κιόλας – της αμοιβής ενός τεχνίτη που θα πάει π.χ. να ανοίξει μια κλειδωμένη πόρτα ή να αποφράξει ένα φρεάτιο, χωρίς καμμία περαιτέρω δέσμευση.
Επίσης, πρέπει να συνεκτιμηθεί και το γεγονός πως κάθε επιθεωρητής που εκτελεί μια ενεργειακή επιθεώρηση (έναντι 1€/m2), θα είναι δυνητικά εκτεθειμένος σε αστικές αιτιάσεις για απαξίωση των ιδιοκτησιών, θιγομένων (άλλοτε δικαίως και άλλοτε αδίκως) ιδιοκτητών, για αποζημίώσεις πολλαπλάσιου ποσού της αμοιβής του επιθεωρητή.
Τέλος, επίσης θα πρέπει να συνεκτιμηθεί το γεγονός πως ένας σοβαρός επιθεωρητής θα πρέπει να επενδύει σημαντικό τμήμα της αμοιβής του σε τεχνικό εξοπλισμό αλλά και διαρκή ενημέρωση. Είναι καταφανές πως όλα αυτά δεν μπορούν να καλυφθούν από αμοιβές όπως αυτές που προδιαγράφονται στο νόμο.
Είναι αναμενόμενο η πολιτεία να θέλει να κρατήσει χαμηλά το κόστος των επιθεωρήσεων για κοινωνικούς λόγους. Ωστόσο η ενεργειακή επιθεώρηση είναι μία ενέργεια σε ένα πρόγραμμα προσπάθειας για σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, που περιλαμβάνει και άλλες ασυγκρίτως πιό δαπανηρές δράσεις για τον εκάστοτε ιδιοκτήτη κάποιου κτηρίου.
Αν η πολιτεία θέλει σοβαρές επιθεωρήσεις με αξιοπιστία και επιστημονική εγκυρότητα, τότε θα πρέπει να θεσπίσει και τις αντίστοιχες αμοιβές.
Διαφορετικά, αν η ενεργειακή επιθεώρηση γίνεται μόνο για την συμμόρφωσή μας στην Ε.Ε., τότε ας ανοίξει τη δραστηριότητα αυτή στους πάντες. Δεν υπάρχει λόγος να φορτωθεί και αυτό στις πλάτες των μηχανικών.
Δημήτρης Μαντάς, Mηχανολόγος Mηχανικός Ε.Μ.Π.
M.Sc. University of Strathclyde, Glasgow, U.K.
Το θέμα των Ενεργειακών Επιθεωρήσεων αποτελεί πρόκληση για το ΤΕΕ και για το Τεχνικό Επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας. Αποτελεί πρόκληση για την Πολι-τεία που, ανήγγειλε επανειλημμένα τους στόχους της για «πράσινη ανάπτυξη». Χωρίς συμψηφισμούς του «όλοι για όλα», οφείλουμε όλοι μας υπεύθυνα να ανταποκριθού-με, με σεβασμό στην κοινωνία αλλά και στην επαγγελματική μας αξιοπρέπεια.
– Σχετικά με τον καθορισμό αμοιβών, δηλώνουμε ότι δεν θα δεχτούμε αυτές να κινηθούν κάτω από τα όρια αξιοπρέπειάς μας. Αλλιώς θα εξελιχθεί σε μία γραφειοκρατική διαδικασία που όχι μόνο θα απαξιώσει τους Μηχανικούς στην κοινωνία, αλλά θα καταλήξει καθαρά σε μηχανισμό απόδοσης ευθυνών (εξιλαστήρια θύματα οι Μηχανικοί) μέσω δηλώσεων και σφραγίδων.
Προτείνουμε να θεσπισθούν κατώτατα όρια και να ληφθούν υπόψη παράμετροι, πως ο όγκος και όχι η επιφάνεια του κτιρίου, η χρήση του κτιρίου (κατοικία, βιομηχανία, χώρος αθλητικών δραστηριοτήτων), η εγκατεστημένη θερμική/ψυκτική ισχύς, η ιδιαιτερότητα της κατασκευής του κτιρίου, η εξειδικευμένη παρεχόμενη γνώση, κ.λ.π. Δεδομένου μάλιστα ότι στα πλαίσια των ενεργειακών επιθεωρήσεων θα χρησιμοποιείται μετρητικός εξοπλισμός (π.χ. αναλυτής καυσαερίων, λουξόμετρο), δεν είναι δυνατό να μιλάμε για αμοιβές της τάξης του 1 €/τ.μ.
1. Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και ΠΕΚΑ καθορίζονται οι αμοιβές για τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων κτιρίων, λεβήτων & εγκαταστάσεων θέρμανσης και εγκαταστάσεων κλιματισμού, μετά από τη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.
General Issues: Η επιθέωρηση αφορά την υφιστάμενη κατάσταση του υπό μελέτη ακινήτου και όχι τη συμβατική οικοδομική άδεια. Η αμοιβή πρέπει να περιέχει και ένα ή περισσότερους διορθωτικούς συντελεστές (υπερβάσεων τόσο του όγκου όσο και των τ.μ. επιφανείας κτηρίου) αν εφαρμοστεί βάσει της οικοδομικής αδείας.
Οι αμοιβές θα πρέπει να είναι προσιτές για τους χρήστες αλλά και λογικές για τους επιθεωρητές, αν λάβουμε υπόψη ότι θα πρέπει να υπάρχει και κάποιο όριο στον ημερήσιο ή εβδομαδιαίο βαθμό απόδοσης του έκαστου επιθεωρητή.
Ένα νομοσχέδιο πρέπει να ορίζει το μοντέλο κόστους / αμοιβών αλλίως δεν είναι Completed.
ARN MOLSON
Member of ACostE
Από την στιγμή που ο έλεγχος δεν θα γίνεται αποκλειστικά με κτίριο αναφοράς το 1ευρώ/μ2 δεν μπορεί να ισχύσει.
Δεν είναι δυνατόν να απαιτείται επιμόρφωση, λογισμικό, μετρητικά όργανα, και φυσικά τουλάχιστον μια ημέρα εργασίας ενός μηχανικού (επίσκεψη στο υπό εξέταση κτίριο-επεξεργασία στοιχείων) και να συζητάμε για 100 ευρώ αμοιβή για μια μονοκατοικία.
Με αυτά τα δεδομένα η αμοιβή θα πρέπει να είναι τουλάχιστον η εκάστοτε ελάχιστη αμοιβή μηχανικού (5.000*λ).
Αν το υπουργείο θέλει αμοιβή της τάξης του 1ευρώ/μ2, τότε ο έλεγχος θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά και μόνο με τη μέθοδο του κτιρίου αναφοράς.
Για να μπορέσει να γίνει σωστή δουλειά από τους επιθεωρητές δεν χρειάζεται η αμοιβή να είναι μεγάλη αλλά να είναι τουλάχιστον αξιοπρεπής. Εάν οι επιθεωρήσεις γίνουν με τη χρήση οργάνων τότε η αμοιβή θα πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη από 1€/τ.μ που είχε δεσμευθεί ο προηγούμενος υπουργός. Εάν τώρα οι επιθεωρήσεις γίνουν με τη χρήση λογισμικού μόνο, θεωρώ ότι πάλι το 1€/τ.μ είναι αναξιοπρεπής αμοιβή και εφόσον θα καθορισθεί με αυτό τον απλοϊκό τρόπο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2€/τ.μ.
Σε κάθε περίπτωση θα υπάρξει μια νέα επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, οπότε η κυβέρνηση μπορεί να μειώσει τις αμοιβές των συμβολαιογράφων και των δικηγόρων οι οποίες συνδέονται με τις αντικειμενικές αξίες. Για παράδειγμα για ένα ακίνητο 50τ.μ αντικειμενικής αξίας 100.000€ η αμοιβή των 2 δικηγόρων που πρέπει να συμμετέχουν υποχρεωτικά είναι περίπου 720€ για τον κάθε ένα. Σε αρκετές περιπτώσεις ο δικηγόρος δεν εμφανίζεται καν στην υπογραφή του συμβολαίου και πάει κάποια άλλη στιγμή για να υπογράψει. Όταν δε εμφανίζεται, στις περισσότερες περιπτώσεις ακούει το κείμενο του συμβολαίου για πρώτη φορά. Ο ενεργειακός επιθεωρητής στο ακίνητο αυτό με βάση τα λεγόμενα του προηγούμενου υπουργού θα εισπράξει 50€ και στη χειρότερη περίπτωση θα κάνει αυτοψία στο ακίνητο και τους υπολογισμούς στο γραφείο του. Νομίζω ότι οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.
Το θέμα του καθορισμού αμοιβής για την σύνταξη μελέτης ενεργειακής απόδοσης νέου κτιρίου και ενεργειακής επιθεώρησης υφιστάμενων κτηρίων, θα πρέπει να εξεταστεί σε βάθος και από ανθρώπους που έχουν κάποια σχέση με το επάγγελμα. Ένας δημόσιος υπάλληλος του υπουργείου, που δεν έχει έρθει σε επαφή με την αγορά για να γνωρίζει τις δυσκολίες και τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ένας μηχανικός, δεν νομιμοποιείται ηθικά να καθορίσει τιμολόγια για τον κλάδο.
Έτσι, θα ήταν καταστροφικό για τον κλάδο των μηχανικών και της αξιοπιστίας του παραγόμενου έργου τους η αυθαίρετη και ισοπεδωτική λογική καθορισμού σταθερής τιμής ενός ευρώ το τ.μ. για την αμοιβή τέτοιων εργασιών, την στιγμή που:
• Όλες οι αμοιβές καθορίζοντα από Π.Δ. και για όλες υπάρχει συγκεκριμένος μαθηματικός τύπος που τις συνδέει με παράγοντες όπως το λ και το μ. Πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνεται αναπροσαρμογή αν η τιμή ήταν σταθερή?
• Σε μια σταθερή τιμή αν τ.μ. δεν αποτυπώνεται οι ποικιλομορφία και δυσκολία μιας κατασκευής και επομένως το παραγόμενο αποτέλεσμα στις δύσκολες περιπτώσεις θα είναι απογοητευτικό. Π.χ. ένα διατηρητέο κτίσμα, μια βιομηχανική μονάδα, κ.α.
• Η αναγωγή της αμοιβής στο τ.μ. δεν αποτελεί εξασφάλιση για τον επιστήμονα που διενεργεί μελέτες σε κτίρια με αυθαιρεσίες η σε κτίρια με μεγάλο όγκο. Π.χ. είναι διαφορετική η μελέτη για ένα ισόγειο κτίσμα 100 τ.μ. με ύψος 3μ. και διαφορετική για ένα κτίσμα 100 τ.μ. με ύψος 7μ. με πολλά ανοίγματα και στέγη.
• Σε κτίσματα με κοινόχρηστους χώρους, φωταγωγούς, ημιυπαίθριους και δώματα, θα είναι δύσκολος ο καθορισμός της πραγματικής επιφάνειας που θα αμείβεται σε σχέση με την επιφάνεια την όποια ο μηχανικής θα μελετήσει προκειμένου να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για την απόδοση του κτίσματος. Έτσι θα δημιουργηθεί ρήξη με τον ιδιοκτήτη αν πχ αυτός αναθέσει στον μηχανικό ένα διαμέρισμα 120τ.μ. και ο μηχανικός του χρεώσει 200τ.μ.
Άρα, νομίζω ότι πρέπει να ξεφύγουμε από τη λογική της σταθερής τιμής και να πάμε στη λογική που διέπει όλες της σημερινές αμοιβές μηχανικών, συμφώνα με το Π.Δ. 696/74 και να καθορίσουμε έναν μαθηματικό τύπο για την αμοιβή σύνταξης μελέτης ενεργειακής απόδοσης και τμήμα αυτής για την διενέργεια επιθεώρησης.
Η πρόταση που κάνω εγώ είναι: Α = 1500λ + 0,1 * α*V
Όπου :
α, σταθερή τιμή ανά κυβικό μετρό κτίσματος κατανεμημένο στις διάφορες κατηγορίες χρήσεων (1 ευρώ για κατοικίες, 1.5 για επαγγελματικά, 2 για βιομηχανικά κ.λ.π.).
V, ο όγκος του κτίσματος σε κυβικά μετρά όπως αποτυπώνεται στην οικοδομική άδεια η επιμετρείται από τον μελετητή.
Για παράδειγμα, ένα κτίριο συνεργείου αυτοκίνητων 300 τ.μ. με ύψος 5 μ. έχει όγκο 1500 κ.μ. και η επιθεώρηση του (κέλυφος) θα κοστίσει 555,61 ευρώ, ενώ μια κατοικία 300 τ.μ. με 3μ. ύψος και όγκο 900 κ.μ., θα στοιχίσει (κέλυφος) 420,61 ευρώ.
Όταν μιλάμε για ενεργειακή επιθεώρηση πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι απαιτείται ένας
ελάχιστος εξοπλισμός – όργανα όπως:
1.Λογισμικό PC
2.Θερμοκάμερα
3.laser μετρητής αποστάσεων
4.Μετρητής συντελεστή θερμοπερατότητας
5.Λουξόμετρο
6.Αναλυτής καυσαερίων
7.Αμπεροτσιμπίδα με μετρητή συντελεστή ισχύος, αρμονικών, κλπ
8.Θερμόμετρο-υγρόμετρο-ανεμόμετρο- πυξίδα
9.++ πολλά άλλα όργανα για ειδικές εγκαταστάσεις όπως BMS κλπ
Οι τιμές των παραπάνω σε άθροισμα κυμαίνονται ενδεικτικά μεταξύ 15.000-20.000€ !!!!
Υπάρχει κανείς που να θεωρεί ότι με την τιμή των 1€/τ.μ. μπορεί να αποσβέσει τον παραπάνω εξοπλισμό και επιπλέον να αμειφθεί για την εργασία του;;;;!!!!!
Νομοθεσία αμοιβών υπάρχει , υπό την εποπτεία του ΤΕΕ να εφαρμοστεί.
Προτείνεται ο τρόπος υπολογισμού της αμοιβής μελέτης ενεργειακή επιθε-ώρησης ως εξής.
Επιθεώρηση Κτηρίου
Κατοικίες, Ξενοδοχεία, Γραφεία, Καταστήματα, Εκπαιδευτήρια, νοσηλευτικές εγκαταστάσεις: 1,00 € ανά κυβικό μέτρο
Βιομηχανίες, Αποθήκες: 0,8 € ανά κ.μ.
Επιθεώρησης εγκατάστασης θέρμανσης
10 € ανά KW εγκατεστημένης θερμικής ισχύος
Επιθεώρησης εγκατάστασης κλιματισμού
10 € ανά KW εγκατεστημένης θερμικής ισχύος &
15 € ανά ΚW εγκατεστημένης ψυκτικής ισχύος
(συμπεριλαμβάνει την επιθεώρηση εγκ/σης θέρμανσης)
Δεν καταλαβαίνω γιατί η αμοιβή των μηχανικών σήμερα προκαταβάλλεται και μάλιστα υποχρεωτικά στην τράπεζα ΧΩΡΙΣ να μπορεί ο πελάτης να διαπραγματευτεί το ποσό, όπως γίνεται με όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες. Υπάρχει δηλ. ενιαία αμοιβή για να μην γίνονται εκπτώσεις. Αυτό το καθεστώς ζητούν να ισχύσει και για τις Εν. Επιθεωρήσεις.
Παρατηρήσεις:
1. Ή είμαστε σε ανοιχτή, ανταγωνιστική οικονομία ΟΛΟΙ, ή διαφορετικά θα πρέπει να ισχύσουν μονοπωλιακές πρακτικές για όλα τα επαγγέλματα, για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε οικονομικά.
2. Γιατί για τον μηχανικό υπάρχει ελάχιστη ωριαία αμοιβή 66-88 € και π.χ. για τον εκπαιδευτικό 6- 10 € / ώρα ; Δηλαδή ο εκπαιδευτικός δεν κάνει σοβαρή δουλειά, τουλάχιστον όσο ο μηχανικός;
3. Γιατί να μην μπουν στο παιχνίδι και οι νέοι μηχανικοί που θα έχουν ανταγωνιστικά τιμολόγια; Φτάνει βέβαια να πληρούν τους όρους.
4. Αν είναι να γίνουμε βορά στους μηχανικούς χωρίς μάλιστα δυνατότητα αντίστασης, τότε δεν μιλάμε για οικολογικό μέτρο, αλλά για άλλο ένα «χαράτσι» για να πλουτίσει (περισσότερο) ΜΙΑ επαγγελματική ομάδα.
Γιατί θα πρέπει να πληρώσουμε από πριν και μάλιστα με «κλειστό» τιμολόγιο. Φοβούνται μήπως δεν τους πληρώσουμε; Κι εμείς φοβούμαστε μήπως δεν έρθουν για δουλειά και μήπως δεν μας δώσουν σωστές συμβουλές εξοικονόμησης ενέργειας στα κτίρια.
Ας μας πουν οι συμπαθείς μηχανικοί σε ποια άλλη επαγγελματική ομάδα γίνεται προπληρωμή αμοιβής(εκτός από τους δικηγόρους, που είναι τα δυο επαγγέλματα που καταδυναστεύουν την ελληνική κοινωνία).
Αξιότιμοι κύριοι,
Θεωρούμε ότι η αμοιβή πρέπει να είναι αξιοπρεπή για το χρόνο εργασίας και τη δυσκολία της εκάστοτε περίπτωσης..
Άρα:
1. Προκαθορισμένη τιμή αμοιβής που κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό με αυτή την αιτιολογία από τον ίδιο τον πελάτη, που γίνεται η παρακράτηση αμοιβής για το κράτος και διαφυλάσεται η πολιτεία ότι θα αποδοθούν οι νόμιμοι φόροι. Οι πιο πολλοί μηχανικοί έχουμε πέσει θύματα όπου αποδώσαμε ΦΠΑ χωρίς να τον έχουμε πληρώσει. Ο λογαριασμός τραπέζης δεν πρέπει να ανήκει στον μηχανικό γιατί διαφορετικά θα γίνονται πράξεις κάτω από το τραπέζι με κακές συνέπειες.
Ο μηχανικός θα εξουσιοδοτείται να λάβει την προβλεπόμενη αμοιβή με την έναρξη της επιθεώρησης και αφού δηλωθεί ότι η επιθεώρηση ανεξάρτητα του αποτελέσματος της.
ευχαριστώ
Η αμοιβή των επιθωρήσεων πρέπει να είναι λογική αλλά και αξιοπρεπής. Δεν πρέπει να καθορίσει το ύψος της η ΠΟΜΙΔΑ ή άλλοι αντίστοιχοι «οργανισμοί». Ο ενεργειακός επιθωρητής κάνει σοβαρή δουλειά και πρέπει να αμοίβεται καλά, γιατί αλλιώς θα έχουμε ενεργειακές επιθεωρήσεις για τα σκουπίδια. Αν οι ιδιοκτήτες δε θέλουν να πληρώσουν ας μη χτίζουν σπίτια. Αυτή τη στιγμή οι μηχανικοί καλούνται να κάνουν «σκόντο» στις αμοιβές τους από ιδιοκτήτες και κατασκευαστές οι οποίοι θέλουν να κερδίσουν 200-300€ από το μηχανικό αλλά για πολυτελή πλακάκια είναι ικανοί να διαθέσουν τεράστια ποσά. Συνεπώς πρέπει να υπάρξει σοβαρότητα, γιατί αλλιώς άλλο ένα ανέκδοτο θα διασκεδάσζει την καθημερινότητα των μηχανικών.
Πέρα από το ύψος της «αξιοπρεπούς» αμοιβής, είναι πολύ σημαντικό να διασφαλίζεται η καταβολή της μέσο π.χ. κατάθεσης στην τράπεζα, η γραμματίου.
Πρέπει να αποφευχθεί η οικονομική συναλλαγή ανάμεσα στον ιδιοκτήτη και στον Επιθεωρητή Μηχανικό για να αποφευχθούν και τα αντίστοιχα πιθανά παρατράγουδα
Η αμοιβή να έχει ένα ΕΛΑΧΙΣΤΟ όριο ΧΑΜΗΛΟ (1 €/τ.μ).
Η αμοιβή να είναι διασφαλισμένη (κατάθεση σε τράπεζα, παράβολα ?) ΠΡΙΝ από την επιθεώρηση. Αντίγραφο του φορολογικού στοιχείου (καταθετήριο ή απόδειξη κλπ) της αμοιβής να υπάρχει στον φάκελο της επιθεώρησης.
Εργασία που αμείβεται ανάλογα με τον χρόνο απασχόλησης, άρθρο 102 του Π.Δ. 696/74:
α) Μηχανικοί με εμπειρία άνω των 20 ετών, ημερομίσθιο (5ωρο) 2000λ δηλαδή με το σημερινό λ=0,22041 ήτοι 2000 x 0,22041 = 440,82 ευρώ. Η ωριαία αμοιβή ανέρχεται στο 20% της ημερήσιας ήτοι 88,16 ευρώ.
β) Μηχανικοί με εμπειρία κάτω των 20 ετών, ημερομίσθιο (5ωρο) 1500λ δηλαδή με το σημερινό λ=0,22041 ήτοι 1500 x 0,22041 = 330,61 ευρω. Η ωριαία αμοιβή ανέρχεται στο 20% της ημερησίας ήτοι 66,12 ευρω.
γ)Μηχανικοί με εμπειρία κάτω των 10 ετών, ημερομίσθιο (5ωρο) 1000λ δηλαδή με το σημερινό λ=0,22041 ήτοι 1000 x 0,22041 = 220,41 ευρω . Η ωριαία αμοιβή ανέρχεται στο 20% της ημερησίας ήτοι 13,22 ευρω.
ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΟΜΟΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ??
Π.Δ. 696/74
Άρθρο 99 : Αμοιβή εκτιμήσεως έργων
«1. Για την εκτίμηση ακινήτων και κτιριακών γενικά έργων και εφόσον η εκτίμηση δεν συνοδεύεται από διαγράμματα, η αμοιβή για κάθε εκτιμητή ορίζεται από τον τύπο.
Α1 = 4000 . λ + 0,10 Α όπου Α1 η αμοιβή εκτίμησης, λ ο συντελεστής που ορίζεται στο άρθρο 4 του παρόντος και Α η αμοιβή της μελέτης, του κτιρίου θεωρουμένου ως νέου βάσει του άρθρου 88 όπως τροποποιείται» (τροποπ. της παρ. 1 από το άρθρο 48 του Π.Δ. 515/89, ΦΕΚ-219 Α’).
2. Τα τυχόν συνοδεύονται τας εκθέσεις εκτιμήσεως διαγράμματα και αι προς σύνταξιν αυτών εργασίαι αμείβονται ιδιαιτέρως βάσει των υπό των οικείων άρθρων του παρόντος και ετέρων διατάξεων καθοριζομένων δι’ εκάστην περίπτωσιν αμοιβών.
Δια την σύνταξιν των διαγραμμάτων αυτών κλπ. δεν απαιτείται ιδιαιτέρα εντολή, εφ’ όσον τα τυχόν προσκομιζόμενα στοιχεία δεν είναι συντεταγμένα υπό Διπλωματούχου Μηχανικού ή θεωρούνται ανεπαρκή υπό του εκτιμητού.
3. Αι συντασσόμεναι εκθέσεις εκτιμήσεως, διαγράμματα κλπ., παραμένουν ιδιοκτησίαι του συντάσσοντος, υποχρεουμένου όπως παραδώση εις τον εντολέα, μέχρι 3 το πολύ αντιγράφων, παν επί πλέον δεν αιτούμενον αντίγραφον αμείβεται ιδιαιτέρως δια του διπλασίου του κόστους αυτού με ελάχιστον οριον αμοιβής διακοσίας πεντήκοντα δραχμάς.
4. Τα ανωτέρω δεν εφαρμόζονται προκειμένου περί πραγματογνωμοσυνών και διαιτησιών αποσκοπουσών εις την έρευναν ή διακρίβωσιν και άλλων πέραν ή ασχέτως της αξίας ζητημάτων, οπότε το επί πλέον της ως άνω καθοριζομένης αμοιβής μέρος καθορίζεται ελευθέρως αναλόγως των ειδικών συνθηκών εκάστης περιπτώσεως.
2Ευρώ/τ.μ. αλλιώς με έξοδα μετακίνησης, όργανα κτλ δεν συμφέρει
κ.υπουργέ
κατ’αρχήν θετικό ότι προωθείται το νομοσχέδιο παρά την καθυστέρηση..
ως προς τις αμοιβές πρέπει να εξασφαλισθούν τα παρακάτω:
1) η αμοιβή να είναι προκαθορισμένη και αξιοπρεπής
2) η αμοιβή να ΜΗΝ δίδεται απευθείας από τον ιδιοκτήτη στον Μηχανικό αλλά να εισπράτεται από τον μηχανικό από το κράτος υπό την μορφή π.χ. κουπονιού ή με την μορφή γραμματίου ή όποιον άλλον τρόπο κρίνετε κατάλληλο (αν ενθυμούμαι καλά κάτι τέτοιο είχε προτείνει ο υφυπουργός κ. Μανιάτης??)
Με τον παραπάνω τρόπο η είσπαξη της αμοιβής γίνεται πιο «απρόσωπη» και ο ενεργειακός επιθεωρητής πιο «ελεύθερος» να επιτελέσει το έργο του.
ευχαριστώ
Msc Ηλεκτρολόγος Μηχανικός