Η ισχύς του παρόντος νόμου αρχίζει από ………………, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά σε επιμέρους διατάξεις του.
Άρθρο 39 Έναρξη Ισχύος
- 110 Σχόλια(Κεφάλαιο Α’ Έκδοση Αδειών Δόμησης) Άρθρο 1 Ορισμοί της έγκρισης δόμησης και της άδειας δόμησης
- 37 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αρμόδια όργανα χορήγησης
- 114 ΣχόλιαΆρθρο 3 Δικαιολογητικά στοιχεία και μελέτες
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 4 Υποβολή δικαιολογητικών και στοιχείων- Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες
- 39 ΣχόλιαΆρθρο 5 Έλεγχος δικαιολογητικών στοιχείων
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ισχύς, αναθεώρηση και ενημέρωση
- 52 ΣχόλιαΆρθρο 7 Έλεγχος των εργασιών δόμησης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 8 Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών και καθήκοντα
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 9 Ειδικές Διατάξεις
- 17 Σχόλια(Κεφάλαιο Β’ Ελεγκτές Δόμησης) Άρθρο 10 Ιδιότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11 Αρμοδιότητες
- 27 ΣχόλιαΆρθρο 12 Προσόντα, Εκπαίδευση και Εξετάσεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 13 Άδεια Ελεγκτή Δόμησης
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 14 Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 15 Πόρισμα Ελεγκτή Δόμησης
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύσταση Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Δόμησης και Ενέργειας (ΕΥΕΔΕΝ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 17 Σύσταση Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 17 Σύσταση Εποπτικού Συμβουλίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 Αρμοδιότητες Εποπτικού ΣυμβουλίουΆρθρο 18 Αρμοδιότητες Εποπτικού Συμβουλίου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Εξουσιοδοτικές Διατάξεις
- 15 Σχόλια(Κεφάλαιο Γ’ Συμβούλια Αρχιτεκτονικής και Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων) Άρθρο 20 Συμβούλια Αρχιτεκτονικής (ΣΑ) Συγκρότηση
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 21 Αρμοδιότητες
- 21 ΣχόλιαΆρθρο 22 Σύνθεση
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 23 Προσόντα
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 Θητεία
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 25 Λειτουργία
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) Συγκρότηση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 27 Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 28 Σύνθεση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 29 Λειτουργία
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 30 Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) Συγκρότηση
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 31 Αρμοδιότητες
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 32 Σύνθεση
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 33 Άσκηση προσφυγών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 34 Διαδικασία Εξέτασης Προσφυγών – Επιβολή Προστίμων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 35 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) ΣυγκρότησηΆρθρο 35 Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) Συγκρότηση
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 ΑρμοδιότητεςΆρθρο 36 Αρμοδιότητες
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 37 Σύνθεση
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 38 Τελικές και Μεταβατικές Διατάξεις
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 39 Έναρξη Ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
26 Ιουλίου 2011, 18:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
16 Αυγούστου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
17 Σχόλια 701 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Οι Υπηρεσίες δόμησης των Δήμων , δεν έχουν ιδρυθεί, στελεχωθεί , εκπαιδευτεί. Αν γίνουν όλα αυτα θα είναι έτοιμες να λειτουργήσουν ίσως σε ένα χρόνο απο σήμερα .
Οι πολεοδομίες δεν έχουν οργανωθεί ηλεκτρονικά και η κωδικοποίηση της πολεοδομικής νομοθεσίας επίσης δεν έχει γίνει .
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν τα παραπάνω , δεν νομίζουμε οτι ο νόμος αυτός μπορεί να εφαρμοστεί σε χρόνο λιγότερο των 12 μηνών , στην καλλίτερη των περιπτώσεων .
Αν δε εφαρμοσθεί πριν ολοκληρωθούν τα παραπάνω αυτονότητα(οργάνωση των νεων υπηρεσιών , ηλεκτρονική πολεοδομία, κωδικοποίηση νομοθεσίας) , τότε τα αποτελέσματα θα είναι τραγικά οχι μονο για τον κλάδο των μηχανικών αλλά για την κοινωνία και την ζητούμενη επι τέλους ανάπτυξη της χώρας μας.
Στο διάστημα αυτό ας συνεχίσει να ισχύει το καθεστώς που εφαρμόζουμε εως σήμερα.
Ν.Ζαχαριάς
ΑΤΜ
ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΙΚ. ΑΔΕΙΩΝ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ (ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΗΞΕΤΕ ΣΕ ΕΝΑ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΚΥΡΙΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΟΜΩΣ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΟΛΛΑ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΑΒΕΤΕ ΥΠΟΨΗ ΣΑΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΟΥ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΠΕΙΘΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΛΕΝΕ ΚΑΤΙ ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟ.ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ.
ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ.
1. ΑΡΘΡΟ 6
α)Η παρ. 4ε έρχεται σε αντίφαση με τις παραγράφους 4β και 4δ.
β) Οι χρόνοι που αναγράφονται στην παρ.4 του αρθρου 6 παραμένουν όταν υπάρχουν διακοπές εργασιών.?
2. ΑΡΘΡΟ 7
παρ. 10 . Οι αποφάσεις του Υπουργού ΠΕΚΑ δεν θα πρέπει να έχουν με κανένα τρόπο αναδρομική ισχύ.
Γενικά το Νομοσχέδιο :
1. Δεν καθορίζει με σαφήνεια και αυστηρότητα τον εντατικό καθημερινό και συνεχή έλεγχο της δόμησης σε «πρωτογενές στάδιο » δηλαδή αν μιά κατασκευή έχει άδεια η όχι. Ποιά Υπηρεσία κάνει αυτό τον έλεγχο ? Η Υ.ΔΟΜ ,η Δημοτική Αστυνομία , Η Αστυνομία ? Το ένα εκατομμύριο αυθαίρετα που υπάρχουν σήμερα , η αυθαίρετη δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές,σε παραλίες δάση κλπ δεν έχει προβληματίσει κανέναν ?
2. Αφήνει απέξω από τις διαδικασίες τις αιρετές περιφέρειες και τα πάντα κινούνται γύρω από την Κεντρική Κυβέρνηση ( ΥΠΕΚΑ ). Αυτή είναι η απογκέντρωση ? Οι Δήμοι μέσω των Υ.ΔΟΜ. συνδέονται άμεσα με το ΥΠΕΚΑ παρακάμτοντας τις Περιφέρειες που είναι η αρχή που ελέγχει την νομιμότητα των πράξεών τους. Κάτι δεν πάει καλά εδώ.
3. ΄Οπως συμβαίνει και σήμερα δεν υπάρχει καμμιά αναφορά γιά Δημόσια έργα. Συνεχίζεται το χάος.
ΠΡΟΤΑΣΗ
1. Ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση και την πλήρη ευθύνη για την έρευνα ύπαρξης οικοδ. άδειας στα οικοδομικά έργα με κάθε πρόσφορο τρόπο αεροφωτογράφηση της περιοχής του σε συνεχή τακτά διαστήματα.
2. Να συνδεθεί άμεσα και όχι τυπικά η άδεια λειτουργίας καταστήματος με τον φάκελλο της οικ. άδειας και αυτή να δίνεται μετά από αυτοψία και βεβαίωση του Επιθεωρητή Δόμησης.
Αγαπητέ Υπουργέ
απο έναν συνάδελφο αρχιτέκτονα σαν εσας περίμενε όλος ο τεχνικός κλάδος να μας πάτε σε μια σύγχρονη πολεοδομική εποχή, σε μια ευρωπαϊκή κατεύθυνση και όχι σε ανάλογο πολεοδομικό μεσαίωνα που βασίζεται στη γραφειοκρατία, το ρουσφέτι, το μπαξίσι και την ασάφεια της νομοθεσίας που κάνει τον κάθε υπάλληλο ιδιότυπο ερμηνευτή με εργαλείο τα χιλιάδες «παραθυράκια». Οι απόψεις του συναδέλφου Πέτρου Σαντ -τον οποίο και δεν γνωρίζω- ταυτίζονται με τις δικές μου απόψεις και αν δώσετε λίγη σημασία στη δομή που σας περιγράφει ίσως να μπορούσατε να δώσετε μια ελπίδα στον κλάδο αυτό. Διαφορετικά το νομοσχέδιο αυτό θα δημιουργήσει στο μέλλον δεινά στην πολεοδόμηση της χώρας και δυστυχώς θα φέρει την υπογραφή σας.
Με αγωνία για το μέλλον που εσείς διαχειρίζεστε
Νικος Καρακατσάνης
Αρχιτέκτονας – Μηχανικός
ΕΠΙΔΙΩΞΤΕ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΩΣΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΠΟΥΔΑΙΟ ΕΡΓΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΕΡΜΑΙΟ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ.
Ο ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΒΑΘΙΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΤΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ , ΑΠΑΛΑΞΤΕ ΤΟΝ ΑΠΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ , ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΣΕ ΚΑΘΕ ΑΔΕΙΑ….
ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΤΕΕ , ΤΟΥ ΠΙΟ ΣΕΒΑΣΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΔΙΕΘΝΩΣ ΚΑΙ ΔΩΣΤΕ ΤΟΥ ΣΥΝΕΠΟΠΤΙΑ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΥΘΥΝΗ ΠΟΥ ΑΠΟΡΕΕΙ…..
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΕΥΘΥΝΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η ΤΙΜΩΡΙΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΣΗ……
ΑΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΤΡΙΠΤΥΧΟ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΘΕΑΜΑΤΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΗ ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΛΥΤΙΜΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ…….
Απ’ όσο διάβασα το παρόν νομοσχέδιο δεν θα καλύπτει θέματα που αφορούν την εγκατάσταση φωτοβολταικών συστημάτων στις ταράτσες/βεράντες/μπαλκόνια κ.ά. ερώτησή μου : Οι ενδιαφερόμενοι θα απευθύνονται στις πολεοδομικές υπηρεσίας ? Και εάν είναι έτσι , τότε θα προαπαιτείται και η σύμφωνη γνώμη των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας ? Εάν ναι, τότε κάθε προσπάθεια της πολιτείας για στροφή του καταναλωτικού κοινού στη χρήση του ήλιου πάει χαμένη διότι σε καμμία ελληνική πολυκατοικία δεν υπάρχει ούτε 1/1000 να υπάρξει ομοφωνία… Βλέπετε, οι ΄Ελληνες δεν μπορούμε να ομονοήσουμε ούτε ως πολίτες ούτε ως πολιτικοί, όπως , άλλωστε αποδεικνύει η καθημερινή πραγματικότητα. Δεν εννοώ βεβαίως την ελεύθερη και άναρχη τοποθέτηση των φ/β συστημάτων όπου δει. Εννοώ την τοποθέτηση των φ/β κατόπιν επίβλεψης από εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή μηχανικούς αλλά βεβαίως χωρίς οι ενδιαφερόμενοι να πρέπει προηγουμένως να πνιγούν στο χείμαρο της πολυγλωσσίας της ελληνικής νομοθεσίας και στη γραφειοκρατική λαίλαπα… Συχνά αντιμετωπίζουμε το φαινόμενο να θέλουμε να προχωρήσουμε σε αλλαγές αλλά να μην μπορούμε επειδή ο «κανονισμός» της πολυκατοικίας (που έχει κτιστεί 30 χρόνια πριν) δεν το προβλέπει. Κανένας κανονισμός πολυκατοικίας δεν προβλέπει σύγχρονα πράγματα για τον πολύ απλό λόγο οτι οι πολυκατοικίες κτίστηκαν σε κάποια εποχή που δεν υπήρχε στη ζωή μας ούτε το φυσικό αέριο, ούτε τα φ/β συστήματα , ούτε μόλυνση του αέρα, ούτε ενεργειακή αδυναμία…. Ας φτιάξετε απλούς , κατανοητούς νόμους καταργώντας παράλληλα ό,τι παλαιό και άχρηστο.΄Ισως θα πρέπει να αρχίσετε να σκέπτεστε ακόμη και την υποχρεωτική αναπροσαρμογή/συμπλήρωση των «κανονισμών» των πολυκατοικιών στις νέες προκλήσεις, ό,τι περίπου γίνεται με το υποχρεωτικό πιστοποιητικό ενεργειακής ταυτότητας των κτιρίων
ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΟΝ Ν3212/03 (Κ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΑΛΛΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΣΘΗΚΑΝ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΞΕ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΡΘΡΑ
ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΟ ΙΔΙΟ
ΔΩΣΤΕ ΧΡΟΝΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΩΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΕΚΔΟΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΕΙ
Η αλλαγή στο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών πρέπει να αρχίσει να έχει ισχύ αφού συνοδευτεί και με τη θέσπιση ενός νέου απλούστερου ΓΟΚ χωρίς παρερμηνείες καθώς και σαφέστερα ειδικά προεδρικά διατάγματα που ισχύουν ανά περιοχή. Αν εφαρμοστεί ο νέος τρόπος έκδοσης και εφαρμογής οικοδομικών αδειών η διαφθορά και η κατάχρηση εξουσίας από δημόσια όργανα θα μεγαλώσει καθώς σε πολλά σημεία η ισχύουσα νομοθεσία μπορεί εύκολα να παρερμηνευτεί. Πολλοί μηχανικοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τη δικαιοσύνη καθώς ο ΓΟΚ που ισχύει σήμερα σε πολλά σημεία επιφέρει διπλή ερμηνεία.
Νομίζω οτι με την τωρινή προσπάθεια του Κράτους να αναθεωρήσει παληές οστεοπορωτικές πρακτικές παρουσιάζεται μία πρώτης τάξεως ευκαιρία το Κράτος να κυτάξει και πάλι το ζήτημα της τοποθέτησης πέργκολας στα μπαλκόνια/βεράντες/ταράτσες των διαμερισμάτων πολυκατοικιών χωρίς την υποχρεωτική έγκριση όλων των συνιδιοκτητών της πολυκατοικίας. Καθώς και την ελεύθερη ανάρτιση κάτω από το επίπεδο της πέργκολας τέντας ή καλαμωτής. Προς το παρόν αυτό που ισχύει στον ΓΟΚ είναι οτι ναι μεν επιτρέπεται η τοποθέτηση πέργκολας και πολλές φορές χωρίς την ύπαρξη οικοδομικής άδειας αλλά απαγορεύεται η ανάρτηση τέντας κάτω από το επίπεδο της πέργκολας. Η κοινή ελληνική πρακτική όμως επιβάλλει εντελώς το αντίθετο. Λόγω της ηλιοφάνειας της χώρας μας οι τέντες είναι απαραίτητες. Πολλές φορές οι πέργκολες ή τύπου πέργκολας κατασκευές είναι απαραίτητες για την ανάρτηση τέντας. ΄Αρα η τέντα είναι παρακολούθημα της πέργκολας, που επιβάλλεται απο τις κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας. Παλαιότερα στα χωριά μας τη λέγανε κρεβατίνα και την σκέπαζαν με καλαμωτές για να προστατευθούν από τον ήλιο. Επιπροσθέτως, πέργκολα με τέντα είναι μία καλή ενεργειακή πρακτική αφού σ’ αυτήν αναρριχώνται με άνεση φυτά που δροσίζουν το περιβάλλον. Δυστυχώς όμως, στην πραγματικότητα ο Νόμας είναι εντελώς αντίθετος με την ελληνική πραγματικότητα με αποτέλεσμα χιλιάδες ΄Ελληνες να ταλαιπωρούνται στα δικαστήρια επειδή τοποθέτησαν πέργκολα στη βεράντα τους , έστω κιαν ακόμη έχει προηγηθεί η έκδοση οικοδομικής άδειας (σ’ αυτούς ανήκω και εγώ που εδώ και 10 χρόνια ταλαιπωρούμαι στα δικαστήρια χωρίς να υπάρχει λόγος, αφού έχω οικοδομική άδεια για την πέργκολα της βεράντας μου). Είναι κρίμα να γελά μαζί μας όλη η ανθρωπότητα…..
Θα πρέπει να αναφερθούν συγκεκριμένα διατάξεις, Αποφάσεις, Προεδρικών Διαταγμάτων ή Νόμων που καταργούνται ή τροποποιούνται-συμπληρώνονται.
ΔΙΟΡΘΩΣΗ : Στην προηγουμενη παρεμβαση μου εκ παραδρομης εγραφη «Νεο Νομο περι Αυθαιρετων» αντι του ορθου : Nεο Νομο περι «Τροπου Εκδοσης Αδειων Δομησης και Ελεγχου Κατασκευων»
Πραγματι περιμεναμε με ανυπομονησια να δουμε σε Προσχεδιο τον κυοφορουμενο Νεο Νομο για τα Αυθαιρετα.Ομως αυτο που διαβαζουμε δεν
καταργει αυτο το σαπιο καθεστως της εκδοσεως των οικοδ.αδειων :
1) Οι προθεσμιες των 5 & 2 ημερων που προβλεπονται για την χορηγηση της «Εγκρισης Δομησης» & της «Αδειας Δομησης» αντιστοιχα, κινουνται στη σφαιρα της φαντασιας ολων μας.
2) Με την υπαρχουσα στελεχωση των αποκαλουμενων στο εξης «Υπηρεσιων Δομησης»(Υ.ΔΟΜ.) των Καλλικρατικων Δημων αλλα και απο την αυξανομενη αντιδραση των Υπαλληλων τους-στην πλειονοτητα τους-για τις πραγματοποιουμενες περικοπες στους μισθους τους, πιστευετε κυριοι του ΥΠΕΚΑ στην ριζικη αλλαγη του σαπιου κατεστημενου των Πολεοδομιων των Νεων Δημων ?
3) Πιστευω οτι αυτο που θα επρεπε ΠΡΩΤΑ να θεσμοθετηθει,ειναι η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του ελεγχου της Αρχιτ/κης Μελετης απο τις Υπηρεσιες του ΥΠΠΟ γενικα και να περιοριστει ο ελεγχος ΜΟΝΟΝ στην Γενικη και Ειδικη Εκσκαφη των θεμελιων της οικοδομης.
-Ο ελεγχος της Αρχιτ.Μελετης «καπελωνει» την λειτουργια της ΕΠΑΕ που ετσι ΑΠΑΞΙΩΝΕΤΑΙ και κατανταει μια γραφειοκρατικη-εξ ισου πολυμηνη- διαδικασια. (Συμφωνα με την νοοτροπια των Υπαλληλων του ΥΠΠΟ, το «πανω χερι» για τις απαιτουμενες εγκρισεις το εχουν ΑΥΤΟΙ).
Δεν ειναι λιγες οι περιπτωσεις που η ΕΠΑΕ επιστρεφει την μελετη στις Αρχαιολογικες Υπηρεσιες για διορθωση και μετα επανυποβολη της μελετης στην ΕΠΑΕ. (ΓΑΙΤΑΝΑΚΙ)
4) Κατι ειχε καταλαβει ο αειμνηστος ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ και ειχε καταργησει ολα αυτα τα προνομια του ΥΠΠΟ.
5) Επιβαλλεται η τροποποιηση του Ν.3028/2002 ως προς τις αρμοδιοτητες των Υπηρεσιων του ΥΠΠΟ που αφορουν στους ελεγχους των οικοδομων.
Εκτος και αν θελετε να συνεχιστει η ΑΠΑΞΙΩΣΗ των ΕΠΑΕ, οποτε και αυτες δεν εχουν λογο υπαρξης.
Πραγματικά θα πρέπει να διασαφινηστεί ο χρόνος έναρξης της ισχύος του κανούριου νόμου ούτως ώστε να εχουν προλάβει όλοι (πολεοδομίες, πιστοποιηση ελεγκτων, εταιρείες λογισμικών κλπ.) να εναρμονιστούν με τις νέες διαδικασίες και να μην ξαναπαρουσιαστούν τα φαινόμενα που είχαμε πέρυσι με την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ, που ο νόμος είχε ξεκινήσει να εφαρμόζεται και δεν ειχαμε λογισμικά.
Θα πρέπει επίσης να δοθεί ένα ευλογο διάστημα ως περιθώριο για την έκδοση των αδειών που είναι ηδη κατατεθιμένες. Κατι ακούγεται για 30 Σεπτεμβρίου, ημερομηνία πολύ κοντινή λαμβάνοντας υπ’όψιν ότι ηδη όλα τα πολεοδομικά γραφεία εχουν αποδεκατιστεί λόγω καλοκαιρινών διακοπών και θα είναι πάλι σε κανονικού ρυθμούς στις αρχες του Σεπτέμβρη
Σε γενικές γραμμές συμγωνώ με τη λογιή αστικής ευθύνης του μελετητή.
Με ανυσηχεί η ανάγκη τελείως νέων υποδομομών στους ήδη «παραζαλιζμένους» Καλλικρατικούς Δήμους.
Για το λόγω αυτό και παρά τις πεταβατικες διατάξεις του Άρθρου 38 προτείνω μια μακρινή έναρξη ισχύος (μέσα στο 2012) ώστε να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος δημιουργείας υποδομών και προετοιμασίας. Διαφορετικά θα έχουμε de facto αναστολή έκδοσης αδειών με επιβαρυντικές συνέπειες στην ήδη νεκρή οικοδομική δραστηριότητα.
Αν πραγματικά θέλετε να πράξετε έργο χρειάζονται ριζοσπαστικές αλλαγές.
1. Πάνω στην βάση δεδομένων των εξαρτημένων ορθοφωτοχαρτών της Κτηματολόγιο Α.Ε. και του Ο.Κ.Χ.Ε. βάλτε τους όρους δόμησης της κάθε περιοχής.
2. Σχεδιάστε ανά περιοχή ένα αρχιτεκτονικό πρότυπο με τρείς παραλλαγές.
3. Ο κάθε μηχανικός που θέλει να εκδώσει μία άδεια θα είναι υποχρεωμένος να «μπει» στο σύστημα με τα παραπάνω δεδομένα και να καταχωρήσει το αίτημά του μαζί με τις κορυφές του γεωτεμαχίου στο οποίο επιθυμεί να δομήσει.
4. Το σύστημα θα ανταποκρίνεται και θα παράγει το διάγραμμα οικοδομησιμότητας του εν λόγω γεωτεμαχίου το οποίο θα έχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
• Επιτρεπόμενη δόμηση.
• Επιτρεπόμενη κάλυψη.
• Πλάγια όρια.
• Επιλογή τριών τύπων αρχιτεκτονικού (χωρίς εσωτερικές διαρρυθμίσεις).
• Ενημέρωση αρχαιολογίας.
5. Ο μηχανικός με τον ιδιοκτήτη θα συνεδριάζουν και θα αποστέλλουν αίτημα οριστικοποίησης.
6. Το σύστημα θα ανταποκρίνεται και θα χορηγεί ψηφιακή έγκριση δόμησης με κωδικούς χρήστη και έργου.
7. Ο μηχανικός θα εκπονεί όλες τις απαραίτητες μελέτες εφαρμογής σε ψηφιακή μορφή και θα τις καταθέτει στο σύστημα με τους αντίστοιχους κωδικούς.
8. Το σύστημα θα ελέγχει τα τυπικά (Συνολική δόμηση, κάλυψη, αρχιτεκτονικό τύπο, πλάγιες αποστάσεις) και θα εκδίδει την άδεια οικοδομής. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ. Αυτομάτως θα ενημερώνονται όλες οι βάσεις δεδομένων (ΙΚΑ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ, ΔΥΟ, ΔΗΜΟΣ, ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ).
9. Ξεκινάει η κατασκευή ΚΑΙ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΝΕΤΑΙ το έργο.
10. Ο μηχανικός εκπονεί σχέδια AS BUILT ψηφιακά και τα καταχωρεί στο σύστημα.
11. Το σύστημα ελέγχει βάση των προηγούμενων χορηγηθέντων προτύπων και αν δεν υπάρχει υπέρβαση (αλλαγές εντός των ορίων είναι όλες δεκτές) εκδίδει ενεργειακό πιστοποιητικό της κατασκευής και έντυπο ρευματοδότησης.
12. ΚΑΛΟΡΙΖΙΚΟ!
13. Πραγματοποιούνται από Πιστοποιημένους Ελεγκτές Δόμησης έλεγχοι.
14. Εντοπίζεται παραβάτης που σημαίνει υποβολή ψευδών σχεδίων as built. Πρόστιμο και φυλάκιση του μηχανικού αλλά και του ιδιοκτήτη και μέσω συστήματος ΣΗΜΑΝΣΗ της κατασκευής στον ορθοφώτο και on line διαβίβαση χρηματικού κατάλογου προστίμου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
15. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ ΑΜΕΣΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΜΠΛΟΚΗ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΙΣΕ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
Ευχαριστώ το φίλο Γιώργο που είχε το όραμα της ΕΥΓΕΠ και το κατάφερε. Μας έδωσε την ελπίδα ότι κάτι λειτουργεί.
Εναγωνίως περίμενα το νομοσχέδιο που θα καταργούσε τις πολεοδομίες και όλο αυτό το «σαπάκι» που υπάρχει γύρω από τη δόμηση. Με μεγάλα λόγια ο φίλος μου ο Χρήστος μου είπε ότι η άδεια θα βγαίνει με την ευθύνη του μηχανικού σε χρόνο dt. Λαχταρούσα την ώρα που σύμφωνα με τα λεγόμενά του θα γινόμασταν επιτέλους ΕΥΡΩΠΗ!. Διαβάζοντας τον παρόντα νόμο με μεγάλη προσοχή και κατά άρθρο ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΤΙΚΑ! Δεν την θέλω την Ευρωπαϊκή κουλτούρα. Εδώ είναι ΕΛΛΑΔΑ έτσι δεν είναι κύριε Σηφουνάκη? Να χαίρεστε τους συμβούλους σας και το όραμά τους. Σας πληροφορώ επειδή είμαι στην πολεοδομία αρκετές ημέρες της εβδομάδας για διεκπεραίωση υποθέσεως (ως ελεύθερος επαγγελματίας ) ότι ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ. ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΑΡΟΧΥΜΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ. Λυπάμαι γιατί στις δύσκολες εποχές που διανύουμε έχετε μείνει πίσω.
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Αξιότιμοι κύριοι,
κατα τη γνώμη μου, αλλά και σύμφωνα με την επικρατούσα άποψη σε ευρεία στρώματα του ελληνικού λαού, το πρόβλημα διακυβέρνησης στον τόπο μας δεν έχει σχέση με την παρουσία ή έλλειψη των κατάλληλλων νόμων. Αντιθέτως, η πανσπερμία των νόμων και πολλές φορές η αντιφατικότητα μεταξύ τους, είναι «ιδιαιτερότητα» πο καθιστά τη χρησή διακυβέρνηση «όνειρο θερινής νυκτός».
Δεύτερο σημαντικό πρόβλημα είναι η συνεχής και σε υπέρμετρο βαθμό αντιθετότητα επάλληλλων νόμων, όπου ο μεταγενέστερος καταργεί τον προηγούμενο. αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μη γίνονται σεβαστά τα βουλεύματα της Πολιτείας από το Λαό, ο οποίος απλά θεωρεί ότι εμπαίζεται από τους ταγούς του.
Θα ήταν χρήσιμο και θετικό αν ποτέ ξεκινούσε η εφαρμογή των νόμων που ήδη υπάρχουν, οι οποίοι μένουν στα συρτάρια, για χρήση μελλοντική κατα βούληση και κατά συμφέρον.
με εκτίμηση
Κώστας Κοτσάμπασης