- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

(Κεφάλαιο Β’ Ελεγκτές Δόμησης) Άρθρο 10 Ιδιότητα

Η ιδιότητα του Ελεγκτή Δόμησης αποκτάται με την χορήγηση Άδειας Ελεγκτή Δόμησης από τον Υπουργό ΠΕΚΑ και την εγγραφή του στο Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης .

Η ιδιότητα του Ελεγκτή Δόμησης είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του υπαλλήλου ή υπαλλήλου Ν.Π.Δ.Δ. ή υπαλλήλου στον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "(Κεφάλαιο Β’ Ελεγκτές Δόμησης) Άρθρο 10 Ιδιότητα"

#1 Σχόλιο Από Νατάλης Πέτροβιτς Στις 26 Ιούλιος, 2011 @ 20:14

Οι ελεκτές δόμησης, οι σύζυγοι και τα τέκνα αυτών να υπόκεινται σε έλεγχο πόθεν έσχες

#2 Σχόλιο Από azoulias Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 08:55

Στο άρθρο 10 – περί ασυμβίβαστου. Πέρα των προβλεπομένων, με τα οποία και συμφωνώ απολύτως, ιδιάιτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο θέμα του ασυμβίβαστου των ιδιωτών μηχανικών σε σχέση με τον τόπο δραστηριότητάς τους. Είναι σαφές ότι για όσους ιδιώτες συμπεριληφθούν στις λίστες των ελεγκτών, θα δημιουργηθούν σγμαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τους ιδιώτες μηχανικούς που ΔΕΝ θα συμπεριληφθούν στις λίστες αυτές. Πρόκειται για δημιουργία συνθηκών πραγματικού αθέμιτου ανταγωνισμού. Αν μάλιστα επικρατήσουν οι «περίεργες» και αδιαφανείς διαδικασίες που έχουν επικρατήσει μέχρι τώρα στους εκπροσώπους ΕΠΑΕ και ΣΧΟΠ και εν μέρει με τους ενεργειακούς επιθεωρητές, θα υπάρξει πρόβλημα αξιοπιστίας και θέμα άμεσης προσβολής στην επιτροπή ανταγωνισμού και όπου αλλού. Θα μπορούσε να προστεθεί στο άρθρο αυτό διάταξη που να προβλέπει το ασυμβίβαστο των ιδιωτών μηχανικών,εκτός από το προφανές για έργα με τα οποία σχετίζονται με οποιοδήποτε τρόπο) και με έργα του Δήμου της έδρας τους.

#3 Σχόλιο Από ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ-Ι Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 11:12

Πρέπει να διασφαλιστεί ότι ο ελεγκτής δεν μπορεί να είναι και ελεγχόμενος!!!

#4 Σχόλιο Από ΓΙΑΝΝΗΣ Κ Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 12:58

Δεν καταλαβαίνω για το ασύμβίβαστο δηλαδή ένας δημόσιος υπάλληλος άλλης υπηρεσίας από πολεοδομική υπηρεσία αφού δεν παίρνει αυξήσεις και του μειώνεται συνεχως το μισθό τι να κάνει να ληστεψει? Θα πρέπει να του δίνεται το δικαίωμα να μπορεί να κάνει ελέγχους. Δηλαδή τι καλύτερο θα κάνει μόνοι ο ιδιώτης? Ιση αντιμετώπιση σε όλους ( Θα έπρεπε το ασυμβίβαστο να ισχύει μόνο για τις πολεοδομίες και το ΥΠΕΚΑ)

#5 Σχόλιο Από χρηστος κ Στις 27 Ιούλιος, 2011 @ 14:46

Τελικα το επαγγελμα του Μηχανικου «ανοιγει» για να «κλεισει» ?????

1. Είναι αδιανοητο και ισως αποκρυπτει σκοπιμοτητα
( καλοκαιρινη ραστωνη, μπανια του λαου ) ένα τοσο σημαντικο σχεδιο νομου να ερχεται για διαβουλευση τον Αυγουστο ( μηνας αδειων ) με ολοκληρωση της την 8η Αυγουστου 2011.
2. Για να μην «ανοιξει» για να «κλεισει» το επαγγελμα θα πρεπει ΟΛΟΙ ανεξαιρετως οι Μηχανικοι οι εγγεγραμενοι στο ΤΕΕ να περιληφθουν στα μητρωα μελετητων ο καθενας στην ειδικοτητα του και ΟΛΟΙ ανεξαιρετως οι Μηχανικοι 5ετους τουλαχιστον εμπειριας να περιληφθουν στα μητρωα επιβλεποντων και ελεγκτων
δομησης. Οποιαδηποτε άλλη διαδικασια του «τυπου ενεργειακοι επιθεωρητες » μεσω ΥΠΕΚΑ κλπ η οποια ηταν για γελια, θα είναι αναξιοπιστη και θα οδηγηση σε προσφυγες στην επιτροπη ανταγωνισμου.
3. Ανοιγμα σημαινει ο κλαδος να αυτορυθμιζεται και η ολη διαδικασια ρυθμισης και εποπτειας να γινεται από ένα ανεξαρτητο ΤΕΕ με τους επι μερους κλαδους ειδικοτητων του.

#6 Σχόλιο Από Λαζαρος Ευθυμιαδης Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 10:48

Επειδη υπαρχουν Δημαρχοι ή αντιδημαρχοι ,οπως στην Κατερινη π.χ. που ειναι και Μηχανικοι,να αποκλειονται πληρως απο το δικαιωμα να γινουν ελεγκτες δομησης ή εστω για τουλαχιστον μια δεκαετια απο το περας της ενασχολησης τους με τα κοινα, ωστε να διασφαλιζεται το οτι δεν θα υποκυπτουν σε υποχρεωσεις που εχουν απεναντι στους ψηφοφορους τους.Αφου επιτρεπει ο νομος Μηχανικος να ειναι και Αντιδημαρχος Πολεοδομιας που σημαινει οτι οι δουλειες του εχουν αλλη αντιμετωπιση απο τις Υπηρεσιες τουλαχιστον να μην ειναι και ελεγκτης!!
Εαν βεβαι θελουμε το αδιαβλητο της διαδικασιας.

#7 Σχόλιο Από Γ. Ζυγας Στις 28 Ιούλιος, 2011 @ 11:09

Δεν λύνεται το πρόβλημα του χρηματισμού και της μεροληψίας των ελεγκτών.
Απλά κάτά τη γνώμη μου πριν «τα πέρναν» οι Δημόσιοι Υπάληλλοι, τώρα θα τα πέρνουν οι Ιδιώτες και μάλιστα με πολύ μεγαλύτερη ευκολία και πιο χοντρά δεδομένου ότι ουσιαστικοί έλεγχοι του έργου τους δεν νομίζω ότι μπορούν να γίνουν, ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται από την Υπηρεσία ελέγχου του Σώματος Ελεγκτών Μηχανικών, μια κεντρική Υπηρεσία με ελάχιστο προσωπικό.

Επίσης αναφέρεται ότι τις καταγγελίες θα εξετάζουν οι ελεγχτές μηχανικοί! Αυτό είναι παράλογο, διότι σε μια υπόθεση μπορεί να εμπλέκεται και ο ίδιος ο ελεγχτής διότι δεν έκανε σωστά τη δουλειά του…

Επίσης ποιος εξασφαλίζει ότι μετά την ρευματοδότηση του ακινήτου ο ιδιοκτήτης δεν θα προβεί σε νέες εργασίες(προσθήκες, κλείσιμο Η/Χ κλπ κλπ) όπως γινόταν μέχρι σήμερα; Εξασφαλίζεται νομικά δικαίωμα ελέγχου στο Δημόσιο σε οικοδομές που έχουν πάρει ρεύμα για τον εντοπισμό τέτοιων περιπτώσεων;

Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για μια ατυχή προσπάθεια να κρατηθεί απλά τυπικά ο συνταγματικά απαραίτητος έλεγχος του κράτους στα πολεοδομικά θέματα ενώ στην ουσία η δόμηση παραδίδεται άνευ όρων στις ορέξεις των ιδιωτών. Προετοιμαστείτε για ακόμα μια γενειά αυθαιρέτων λοιπόν και μάλιστα βελτιωμένη.

#8 Σχόλιο Από κωστας Κ Στις 29 Ιούλιος, 2011 @ 01:10

Η ¨εφευρεση¨ του νεου θεσμου των ΙΔΙΩΤΩΝ ελεγκτων Δομησης ειναι μια ΠΟΝΗΡΗ επιτυχια των Δημοσιων Υπαλληλων Μηχ/κων ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟ ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ και των σχετικων καταγγελιων και ελεγχων.
Αυτον το θεωρω ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ με πληθος ορατες και μη ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ και ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ’που θα ελθουν.

Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΗ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ.

ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΕΛΕΓΧΗ . ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΤΩΡΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΥΓΗ, δημιουργωντας ενα ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΠΑΧΑΛΟ . Αυτο δεν πρεπει να το δεχθει το Τ.Ε.Ε ουτε και οι ελευθεροι επαγγελματιες Μηχ/κοι.

Και τι θα κανουν οι ΥΠΟΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΙ Μηχ/κοι των Πολεοδομιων?????

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΗ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΩΜΕΝΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΝΤΟΥ(Δημοι,ΔΕΚΟ, κλπ). Να εντοπιζονται οι υποαπασχολουμενοι, οι αργομισθοι, οι υψηλης παραγωγικοτητος κλπ, και να αντιμετωπιζονται αναλογως.
ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ.και ΔΕΝ βλεπουμε να αλλαζη τιποτε στον τομεα αυτον.

#9 Σχόλιο Από Καλογερόπουλος Στις 30 Ιούλιος, 2011 @ 09:26

Δηλαδή ο Κώστας θα ελέγχει το Δημήτρη και δε θα βγάζει παρανομία, γιατί αργότερα ο Δημήτρης μπορεί να ελέγξει τον Κώστα…. Ή μια και ο ιδιώτης έχει ως σκοπό το μέγιστο κέρδος, θα τα βρεί με τον Δημήτρη?

Ποιος διασφαλίζει τους ιδιοκτήτες των οικοδομών από τις προχειρότητες των μηχανικών? Ως υπάλληλος σε πολεοδομία είναι γνωστοί οι μηχανικί που είναι ανάξιοι να κάνουν σωστές μελέτες! Ποιος θα τους ελέγχει αυτούς? Αν τα στατικά που έχουν κάνει είναι λάθος θα τους υποχρεώνουμε να γκρεμίζουν τις οικοδομές. Ποιος θα πληρώνει το κόστος επιδιόρθωσης? Θα τρέχουν στα δικαστήρια μηχανικός και ιδιοκτήτης? Την ίδια εμπειρία ελέγχου έχει ένας υπάλληλος πολεοδομίας που ελέγχει 200 άδειες το χρόνο και την ίδια εμπειρία ένας ιδιώτης που θα ελέγχει 10-20 (αφού θα υπάρχουν πολλοί ελεγκτές)?

Ο θεσμός των ιδιωτών μηχανικών είναι εσφαλμένος! Ο θεσμός αυτός έχει ως σκοπό την ίδρυση κυκλωμάτων από ιδιώτες που θα εκβιάζουν και θα ελέγχουν τον κατασκευαστικό κλάδο!!!

#10 Σχόλιο Από Ι.Γ. Στις 3 Αύγουστος, 2011 @ 07:59

Αυτοί που συνέταξαν αυτό το νομοσχέδιο, έχουν αγαθές προθέσεις και σχέδια καινοτομίας αλλά καμία επαφή και γνώση για τα πραγματικά δρώμενα στις υπηρεσίες πολεοδομίας.
1)Μέχρι τώρα τον υποτυπώδη έλεγχο δόμησης τον ασκούν οι δημ. Υπάλληλοι των πολεοδομιών. Αυτό σημαίνει: α) Οι ίδιοι ελέγχονται με βάση τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, τους ελεγκτές δημ. Διοίκησης, τις δικαστικές αρχές… κτλ β) Βρίσκονται σε συγκεκριμένο χώρο και ωράριο. Μπορεί κάθε στιγμή να αναφερθεί στον ανώτερο , κάθε πρόβλημα. γ) Χωρίς νομική κάλυψη, περιφέρονται στα δικαστήρια, μετά από μηνύσεις για παράβαση καθήκοντος. ε) Για την διενέργεια των αυτοψιών, δεν τους παρέχεται, κατά κανόνα, το μεταφορικό μέσο. στ ) Από το έτος 1993, το επίσημο Κράτος, καθιέρωσε την «προσωρινή σύνδεση» των οικοδομών με τα κοιν. δίκτυα, με τις δηλώσεις ιδιοκτήτη-μηχανικού. Έτσι , το ποσοστό των νέων οικοδομών, που δεν έλεγξαν ποτέ οι ελεγκτές της πολεοδομίας, τουλάχιστον στην Αττική, φτάνει το 95%. Από τις αυθαιρεσίες, οι μόνοι που ωφελούνται, είναι οι κατασκευαστές, οι αντιπαροχείς και όσοι εκ των ιδιωτών μηχανικών πουλούν την υπογραφή τους ή αποβλέπουν στην προτίμηση για το επόμενο έργο. Η εύκολη λύση ήταν, για τις αυθαιρεσίες και τη διαφθορά, να τις φορτώσουμε αόριστα και στο σύνολό τους , στους υπαλλήλους ελεγκτές, για τους ελέγχους που δεν είχαν δυνατότητα να κάνουν! Γιατί δεν τόλμησαν να κάνουν έστω δειγματοληπτικούς ελέγχους, να έλθουν ανυπεράσπιστοι και αντίθετοι στα μεγάλα συμφέροντα και να κατηγορηθούν πάλι για διαφθορά και μεροληψία. ζ ) Από το 2005, έχει επιβληθεί το «πόθεν έσχες» σ’ όλους τους υπαλλήλους των πολεοδομιών, περίπου 1700. Αναλογικά με τα φημολογούμενα , θα έπρεπε εκατοντάδες να είχαν πρόβλημα. Βρέθηκαν 3-4 περιπτώσεις, που προβλήθηκαν σε συνέχειες στον τύπο.
2) Μετά απ΄ αυτή την κατάντια, φτάσαμε στην πρόταση του θεσμού ιδιώτη ελεγκτή δόμησης. Αυτό σημαίνει: α) Παγκόσμια πρωτοτυπία. Ακόμη και τα πιο φιλελεύθερα καπιταλιστικά κράτη σ’ όλο τον κόσμο, ασκούν τον έλεγχο δόμησης, με κρατικά όργανα. Μήπως θα πρέπει να διαβάσουμε το άρθρο 24 παρ. 2 του Ελλην. Συντάγματος; β ) Από μηδέν ελέγχους , πάμε στους τρείς και από διαφορετικούς ελεγκτές. Σε κάθε πόρισμα, εκτός από τα αντικειμενικά, θα περιέχονται και τα υποκειμενικά κριτήρια του εκάστοτε ελεγκτή, οπότε τα πορίσματα θα είναι διαφορετικά. Η οικοδομή δεν είναι προϊόν που βγαίνει από πρότυπο. γ) Το έργο του ελεγκτή, θα είναι συμπληρωματικό της κύριας εργασίας του. Σπάνια θα κληρώνεται για διενέργεια ελέγχου . Σαν χώρο εργασίας του, θα έχει το γραφείο του και δεν θα υπόκειται σε καμιά είδους ιεραρχία. Θα είναι ευάλωτος στην παθητική δωροδοκία σε περίοδο οικονομικής κρίσης και το μόνο που θα έχει να χάσει, είναι η 4/χρονη άδεια του. Δεν θα έχει άμεση εποπτεία από ανώτερό του και ο δειγματοληπτικός έλεγχος των επιθεωρητών, θα είναι ανεπαρκής. δ ) Είναι δεδομένο ότι οι επαγγελματικές υποχρεώσεις και διασυνδέσεις ενός ιδιώτη, είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ αυτές ενός δημ. Υπαλλήλου. ε) Οι Υ. Δομ. θα πρέπει να χειρίζονται τις μακρόχρονες υποθέσεις και καταγγελίες περί αυθαιρέτων, χωρίς να έχουν αντίληψη των οικοδομών, αλλά μόνο τα πορίσματα των διαφορετικών ελεγκτών. Θα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την αλληλογραφία προς τα διοικητικά και ποινικά δικαστήρια.
Μετά απ’ αυτά τα πραγματικά στοιχεία, ο καθένας είναι ελεύθερος να βγάλει τα συμπεράσματά του. Κάθε σύστημα εκσυγχρονίζεται με τα μέσα της εποχής του, βελτιώνεται με καινοτόμες λύσεις. Δεν καταστρέφεται με πειραματισμούς και επιπλέον διαδικασίες που οδηγούν στην πλήρη παράλυση.

#11 Σχόλιο Από Θάνος Στις 3 Αύγουστος, 2011 @ 13:51

Ο έλεγχος από ιδώτες ενέχει πολλά προβλήματα. Ήδη με τους ενεργειακούς επιθεωρητές όλοι οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες ψάχνουν να βρούν ένα ενεργεικό επιθεωρητή πιο «χαλαρό» για να κάνουν τη δουλειά τους. Υπάρχουν κάποιοι «καλοί» μηχανικοί που «μετακινούν» οικόπεδα ή αυξάνουν το εμβαδόν τους προκειμένου αυτά να γίνουν οικοδομήσιμα . Αυτοί θα ελέγχουν τις οικοδομές?
Θα μπορούσε ο έλεγχος να πραγματοποιείται από υπαλλήλους της πολεοδομίας αλλά μέ υποχρεωτική αυτοψία τουλάχιστον 2 υπαλλήλων οι οποίοι θα φωτογραφίζουν το κτίριο, θα σφραγίζουν τις φωτογραφίες και θα τραβάνε και βίντεο της οικοδομής. Εν συνεχεία οι υπάλληλοι (όχι μόνο ο ιδιοκτήτης και ο επιβλέπων όπως γίνεται σήμερα) θα βεβαιώνουν ότι όλα έχουν καλώς και όλο αυτό το υλικό θα αρχειοθετείται ηλεκτρονικά σε μία βάση δεδομένων.
Εν συνεχεία θα πρέπει να γίνεται δειγματοληπτικός έλεγχος των κτιρίων από άλλους υπαλλήλους (π.χ. της Περιφέρειας) και να επιβάλλονται ποινές στους υπαλλήλους που έκαναν τον πρώτο έλεγχο (χρηματικές κ.α.)

#12 Σχόλιο Από Μάκης Στις 4 Αύγουστος, 2011 @ 09:38

το πρόβλημα δεν είναι ο νέος θεσμός του ελεγκτή δόμησης αλλά ο τρόπος ορθής, διάφανης και μη διαπλεκόμενης λειτουργίας του.
Υποτίθεται ότι ο νέος θεσμός (όπως και ο νόμος) είναι στα πλαίσια αντιμετώπισης των ανωτέρω προβλημάτων και στα εν γένει προβλήματα λειτουργίας των Πολεοδομιών.
Αν θέλουμε ο θεσμός να λειτουργήσει σωστά τότε πραγματική εφαρμογή πόθεν έσχες στους ελεγκτές και ασυμβίβαστο με την ιδιότητα του μελετητή ώστε να μην έχεις πάρε δώσε με άλλους συναδέλφους επειδή αύριο θα ελέγξουν εσένα.

#13 Σχόλιο Από Αχιλλέας Παυλίδης Στις 5 Αύγουστος, 2011 @ 11:35

Σύμφωνα με το ΤΕΕ: «Παράλληλα δημιουργείται σώμα ελεγκτών δόμησης από πιστοποιημένους ιδιώτες μηχανικούς, που θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης, θα υπάγονται στην τοπική αυτοδιοίκηση και θα ελέγχουν την εφαρμογή της οικοδομικής άδειας.» ( [1])

Αυτό όμως δεν αναφέρεται πουθενά. Ξέρει κάτι παραπάνω το ΤΕΕ;;;

#14 Σχόλιο Από ΤΖΙΟΜΠΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 6 Αύγουστος, 2011 @ 08:55

Δηλαδή συγγνώμη για να καταλάβω….
Ένας μηχανικός που θα λάβει την πιστοποίηση του Ελεγκτή Δόμησης θα εξακολουθεί να ασκεί παράλληλα και το επάγγελμα του ιδιώτη μηχανικού για την έκδοση αδειών συνολικότερα (όπως συμβαίνει αυτή την στιγμή και με τους προσωρινούς ενεργειακούς επιθεωρητές)… σωστά;
Άρα μπορεί να έρθουμε μπροστά στο εξής παράδοξο και ευτράπελο συγχρόνως. Ένα δίδυμο ιδιωτών μηχανικών οι οποίοι θα είναι συγχρόνως και Ελεγκτές Δόμησης να είναι στην μία οικοδομική άδεια ο ένας μελετητής-επιβλέπων και άλλος ελεγκτής δόμησης και το αντίστροφο σε μία άλλη οικοδομική άδεια!!!!
Και πιστεύετε ότι δεν θα υπάρχουν δοσοληψίες, κουκουλώματα παρανομιών και λοιπά ευτράπελα;
Εκτός και αν οι ελεγκτές δόμησης δεν θα έχουν δικαίωμα να ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο!!!
Ο ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΣ , ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΟΥ, Ω!!!!!ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕ….
Βρεγμένη σανίδα που θέλουμε…

#15 Σχόλιο Από ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΝΟΜΙΚΟΣ Στις 6 Αύγουστος, 2011 @ 15:32

Οι Ελεγκταί Δόμησης θα πρέπει να μην ασκούν το επάγγελμα,και να έχουν αποδεδειγμένα πολυετή εμπειρία. Επι τέλους μπορεί να είναι συνταξιούχοι μηχανικοί (γιατί αυτό ισχύει στούς δικαστικούςπ.χ.)οι οποίοι να έχουν όρεξη για εργασία περισσότερο παρά για εξασφάλιση βιοπορισμού.Να υπάρχει διπλός έλεγχος και από άλλον ελεγκτή δόμησης ώστε να εξασφαλίζεται όσον είναι δυνατόν η αμερόληπτη κρίση τους.Με την πρώτη ανακαλυπτόμενη ατασθαλεία να περνούν σε διαθεσιμότητα και να χάνουν την θέση τους.Η ανάθεση των ελέγχων να γίνεται με κλήρωση βάσει τυχαίων αριθμών.

#16 Σχόλιο Από Γεώργιος Νικόπουλος Στις 11 Αύγουστος, 2011 @ 08:27

Υπάρχει ένας απλός, αποτελεσματικός και ανέξοδος τρόπος ελέγχου των κατασκευών καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους……
Οι άδειες ελεύθερες στο διαδίκτυο……

Ο κάθε καλοθελητής να μπορεί να βρει (βάσει συντεταγμένων) την άδεια στο διαδίκτυο , να την συγκρίνει με το κτίσμα και να καταγγείλει τις παραβάσεις….
Έτσι όχι μόνο οι κατασκευαστές και οι ελεγκτές αλλά και οι ιδιοκτήτες στο μέλλον θα πρέπει να είναι νόμιμοι για να κοιμούνται ήσυχοι.

Βέβαια πρέπει να καθοριστούν επακριβώς οι επιτρεπόμενες χωρίς άδεια προσθήκες (κλιματιστικά, ηλιακοί κλπ) καθώς και οι με ανέξοδες άδειες θεμιτές βελτιώσεις και ανακαινίσεις (πχ θερμομονώσεις).

Η παραπάνω πρόταση είναι ανέξοδη και μόνο εκ του πονηρού κινούμενα συμφέροντα μπορεί να αντιδράσουν στην εφαρμογή της.

#17 Σχόλιο Από Αθηνόδωρος Μωραλίδης Στις 16 Αύγουστος, 2011 @ 19:57

Πρέπει να υπάρχει τρόπος και διαδικασία ελέγχου των ελεγκτών, με ποινές πολύ μεγαλύτερες των μελετητών και των επιβλεπόντων Μηχανικών.
Εξαιρουμενου των μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων στις μικρές πόλεις, όπου όλοι είναι γνωστοί μεταξύ τους δεν έχει κανένα νοημα η κλήρωση των ελεγκτών, παρά μόνο αν αυτοί θα είναι από γειτονικούς νομούς, οπότε θα γίνεται κλήρωση και από ποιόν Νομό θα έρθουν.
Επίσης για να αποφύγουμε τον «υπερβάλλοντα» ζήλο κάποιων «ελεγκτών» που θα προσπαθούν να βρούν σημείο συζήτησης που με το αζημίωτο θα το παραβλέψουν καλό θα ήταν να υπάρχει και στον επιβλέποντα Μηχανικό η δυνατότητα επανελέγχου, από άλλον ελεγκτή φυσικά, σύγκριση των αποτελεσμάτων ελέγχου και ανάλογη ποινή στον ελεκτή. Ίσως και να αναλαμβάνει να καλύψει το κόστος επανεξέτασης καθώς και της διακοπής των εργασιών.
Για να μην αποκλείσουμε τους νέους Μηχανικούς από το ελεύθερο επάγγελμα, καλό θα ήταν να υπάρχει η δυνατότητα προαιρετικά με αίτηση του Μηχανικού να γίνεται έλεγχος των μελετών από την πολεοδομία, ίσως και κάποιο παράβολο, για την κάλυψη του κόστους…