1. Οι περιοχές που πλήττονται από πυρκαγιές, εφόσον δεν έχουν κηρυχθεί σε κτηματογράφηση, κηρύσσονται υποχρεωτικά σε κτηματογράφηση εντός μηνός από την κήρυξη αυτών ως αναδασωτέων και συντάσσεται δασικός χάρτης. Η κτηματογράφηση αφορά τα διοικητικά όρια του οικείου ΟΤΑ Δήμου ή Κοινότητας.
2. Οι μελέτες κτηματογράφησης και εκπόνησης δασικών χαρτών για τις ως άνω περιοχές ανατίθεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 3316/2005.
1. Θεωρούμε κρίσιμο τον προσδιορισμός της χωρικής αναφοράς του άρθρου, παρότι συνάγεται ότι αφορά όλη την επικράτεια.
2. Είναι απαραίτητος ο προσδιορισμός της αρμόδιας αρχής ανάθεσης των σχετικών μελετών, καθώς και της διαδικασίας που θα ακολουθηθεί (διαγωνισμός ή απευθείας ανάθεση λόγω επείγοντος)
3. Λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι το άρθρο αυτό αφορά την επικράτεια, προτείνεται η μεταφορά του μετά το άρθρο 5, για λόγους συνάφειας.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
2/9/2009
Σε κρίσιμη καμπή έχει φθάσει η υπόθεση της Γραμμής Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας –Γ.Μ. 150 KV Υ/Σ ΚΟΡΙΝΘΟΥ –Υ/Σ ΠΑΤΡΑ Ι, και η πρόθεση της ΔΕΗ να εγκαταστήσει πυλώνες στον Χάραδρο (Βελβίτσι) και στο Μπάλα, κάτι που έχει θέσει τους κατοίκους σε συναγερμό εδώ και πεντε μήνες.
Ήδη η ΔΕΗ προχωράει στην υλοποίηση του έργου και έκόβε δέντρα στην δασική περιοχή του Μπάλα, παρά τις αντιδράσεις.
ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ
***9.4.2008: Η ΔΕΗ ανταποκρινόμενη στο πάγιο αίτημα της Πάτρας, να φύγουν, δηλαδή, οι πυλώνες και οι υποσταθμοί υψηλής και υπερυψηλής τάσης από τον αστικό ιστό της πόλης, καταθέτει στον Δήμο Πατρέων συνολικό σχέδιο αναδιάταξης των δικτύων της.
Στον συνοδευτικό χάρτη η Γ.Μ. 150 KV Υ/Σ ΚΟΡΙΝΘΟΥ –Υ/Σ ΠΑΤΡΑ Ι χαράσσεται παράλληλα με την υφιστάμενη Γ.Μ. ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ-ΠΑΤΡΑ ΙΙ.
***22.7.2008: Το Δημοτικό Συμβούλιο Πατρέων υιοθετεί ΟΜΟΦΩΝΑ την πρόταση της ΔΕΗ. Για την γραμμή, που μας αφορά, η απόφαση αναφέρει: «…η Γραμμή Κόρινθος –Πάτρα Ι …να ανεβαίνει μέχρι ένα σημείο στο Χάραδρο και από εκεί γίνεται εναέρια και περνάει υπεράνω των κατοικημένων περιοχών, μετά από αιτήματα των κατοίκων και τα αιτήματα, που υποβάλαμε, αποφεύγεται ο αρχαιολογικός χώρος της Βούντενης, αποφεύγεται ο οικισμός της Βούντενης και 2-3 άλλοι οικισμοί που είναι εκεί γύρω και καταλήγει στο Πάτρα 3 (Ζαβλάνι). Παρακάμπτουμε τον αρχαιολογικό χώρο της Βούντενης, απαλλάσουμε από τα εναέρια δίκτυα υψηλής τάσης και τους πυλώνες τις συνοικίες Μποζαϊτικα και Συχαινά και στη συνέχεια υπογειοποιείται…»
Τόσο στην πρόταση όσο και στον συνοδευτικό χάρτη της ΔΕΗ, ο Οικισμός Βελβιτσίου, ούτε αναφέρεται ούτε καν σημειώνεται, όπως οι άλλοι Οικισμοί. Επίσης, δεν γίνεται καμία αναφορά σ’ αυτόν στην απόφαση του Δ.Σ.
***Μαϊος 2009:Εντελώς τυχαία, κάτοικοι του Βελβιτσίου, μαθαίνουν για πρώτη φορά από συννεργείο της ΔΕΗ, το οποίο κάνει μετρήσεις, ότι σχεδιάζεται η εγκατάσταση πυλώνων υψηλής και υπερυψηλής τάσης ΜΕΣΑ στο χωριό, όπως και στο Μπάλα.
Ακολουθεί αναστάτωση και έντονη κινητοποίηση των κατοίκων που αποκαλύπτει ότι:
–Έχει αλλάξει η όδευση της Γ.Μ. 150 KV Υ/Σ ΚΟΡΙΝΘΟΥ –Υ/Σ ΠΑΤΡΑ Ι και πλέον διέρχεται μέσα από τον Οικισμό, ανάμεσα σε σπίτια και αυλές, από καλλιέργειες και οικόπεδα και παράλληλα σε σειρά επαγγελματικών και βιοτεχνικών μονάδων, που βρίσκονται κατά μήκος του χειμάρου Χαράδρου, δίπλα στον δρόμο..
–Η νέα όδευση της Γ.Μ συνεχίζει μετά τον οικισμό μέσα στην παραποτάμια δασική έκταση, που έχει χαρακτηριστεί ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ ΔΑΣΟΣ με το Ν.Δ. 996/71 και στο όρος Παναχαϊκό που ανήκει στις προστατευόμενες περιοχές NATURA 2000.
–Η αλλαγή της όδευσης της Γ.Μ. δεν έχει περάσει από το Δημοτικό Συμβούλιο, και οι Δημοτικές Παρατάξεις ενημερώνονται από την Επιτροπή Πρωτοβουλίας των κατοίκων. Η εξουσιοδότηση του Δ.Σ. προς τον Δήμαρχο αφορά μόνον βελτιώσεις και οπωσδήποτε όχι πλήρη αλλαγή.
–Η νέα όδευση περνάει ΥΠΟΓΕΙΩΣ τα όρια του Πανεπιστημίου Πατρών και στη συνέχεια γίνεται εναέρια.
— Ούτε και στον νέο χάρτης με ημερομηνία 26/05/2009 δεν σημειώνεται ο Οικισμός του Βελβιτσίου, παρά μόνον χαράσσεται μια κόκκινη γραμμή, που τον διασχίζει.
–Η αλλαγή έγινε από τη Δημοτική Αρχή σε συνεργασία με την ΔΕΗ,
***Πέρασε πολύτιμος χρόνος, ώσπου η Επιτροπή Πρωτοβουλίας των κατοίκων.
να γίνει δεκτή από την Δημοτική Αρχή και αφού είχαν προηγηθεί ενημερωτικές συναντήσεις με τον Περιφερειάρχη, τον Νομάρχη, τοπικούς βουλευτές, τις Δημοτικές Παρατάξεις, τα Κόμματα, και φορείς της πόλης.
***26.6.09: Ο Βουλευτής Αχαϊας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Τσούκαλης καταθέτει ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης.
***30.6.2009: Γίνεται επιτόπια αυτοψία από τον Δήμαρχο, Ανδρέα Φούρα, τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, Σπύρο Δεμαρτίνο, και κλιμάκιο της ΔΕΗ.
Αντιλαμβάνονται το «έγκλημα» που θα γίνει, αν προχωρήσει ως έχει το σχέδιό τους, και δεσμεύονται ότι θα γίνει νέα αλλαγή.
***9.7.2009: Συνεργείο της ΔΕΗ «συλλαμβάνεται» από κατοίκους να κόβει δέντρα στο δάσος, πάνω από το Μπάλα. Η «επιχείρηση» διακόπτεται από δυναμική παρέμβαση των κατοίκων και το Δασαρχείο Πατρών καταθέτει μήνυση.
***Το όλο θέμα και οι αντιδράσεις των κατοίκων έχει πάρει τεράστια δημοσιότητα, και όχι μόνο σε τοπικό επίπεδο.
***31.7.2009: Κατατίθεται έγγραφη αναφορά κατοίκου του Βελβιτσίου στη Διεύθυνση Νέων Έργων Μεταφοράς της ΔΕΗ, με την οποία εκτίθεται η κατάσταση, ζητείται να ληφθούν υπ όψιν οι αντιδράσεις των κατοίκων και επίσης επίσημη ενημέρωση.
***19.8.2009: Στην απάντησή της η Διεύθυνση Νέων Έργων Μεταφοράς, ενημερώνει ότι η όδευση της Γ.Μ. 150 KV Υ/Σ ΚΟΡΙΝΘΟΥ –Υ/Σ ΠΑΤΡΑ Ι άλλαξε και πάλι και ότι η ΔΕΗ μετά την επιτόπια αυτοψία στις 30.6.2009 δεσμεύτηκε «…το νέο δίκτυό της να διέρχεται 100% από δασικές περιοχές και κατέθεσε τις τελικές αναδιατάξεις των γραμμών της περιοχής την 10.7.09».
Επιπλέον , στην απαντητική επιστολή – που συνοδεύεται από χάρτη με την τελική προμελέτη – αναφέρεται ως αιτιολογία της νέας αλλαγής ότι «…καταργήθηκε μια νέα γραμμή μεταφοράς (σύμφωνα με το 9.4.08 σχέδιο ) που θα διερχόταν σε απόσταση 50m, από τα όρια του οικισμού Σκιόεσσα, από καλλιεργήσιμες εκτάσεις καθώς και από τον αρχαιολογικό χώρο της Βούντενης »
Επιπλέον ενημερώνει ότι στις 7.8.09 κατατέθηκαν στην ΕΥΠΕ οι τελικές μελέτες .
***2.9.2009: Συνεργείο τηςς ΔΕΗ «συλλαμβάνεται» και πάλι να ανοίγει δρόμο κόβοντας δέντρα στο δάσος του Μπάλα, με την άδεια του Περιφερειάρχη, όπως ισχυρίζεται, κάτι που προκαλεί την αντίδραση των κατοίκων που το πληροφορήθηκαν, ακόμα και των καλογραιών της Μονής Αγίου Νικολάου Μπάλα.
Μέχρι σημερα δέν εχουμε πάρει συγκεκριμενες άπαντήσεις
παρ,ολο που μάς συμπαραστεκεται συσσωμο το Νομαρχιακό συμβούλιο ,οι βουλευτές τού νομού ,ο Μητρόπολιτης Πατρών,οί έκπρόσωποι τών φορέων τής περιοχής κλπ.
Κυρία ύπουργέ καί κύριοι ύφυπουργοί σας ευχόμαστε σάς εύχόμαστε καλή δύναμη στο δύσκολο έργο σας καί νά εντάξετε στό νέο νόμο διατάξεις πού θά αποτρέπουν τίς αυθαίρεσίες
Εμείς άπό τή μεριά μας μέ όλες μάς τίς δυνάμεις θά ύπερασπιστούμε τήν ύγεία τή δική μας καί των παιδιών μας ,τό αίσθητικό μας δάσος(ΧΑΡΑΔΡΟΥ -ΣΕΛΕΜΝΟΥ),τό δάσος τού ΠΑΝΑΧΑΙΚΟΥ(natura 2000).
ΕΙΝΑΙ ΧΡΕΟΣ ΚΑΘΕ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
ΛΙΟΛΙΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ
6932287895
Να διαταχθεί κατεπείγουσα χαρτογράφηση όλων των δασικών περιοχών, πρόσφάτως καμμένες και μή, με υπαγωγή στα έκτακτα μέτρα στήριξης της οικονομίας με την λογική οτι τα δάση της Ελλάδας αποτελούν ένα εκ των εναρκτήριων σημείων της προσδοκώμενης νέας πράσινης ανάπτυξης.
Να δοθούν μεγαλύτερα κονδύλια στην τοπική αυτοδιοίκηση για την διαχείριση δασικών εκτάσεων, συμπεριλαμβανομένης και της υλοτομίας/καλλιέργειας ωστε οικονομική «πράισνη» ανάπτυξη και προστασία να πορεύονται πάντα μαζί.
Να αξιοποιηθούν οι χάρτες του 1945 ωσ εναρκτήριο σημείο. Σημαντικλό είναι το ξεκίνημα και όχι ο τέλειος νόμος ο οποίος θα εμφανιστεί σε 5 χρόνια τότε που θα είναι ήδη αργά.
να διαταχθεί επιτέλους με υπουργική απόφαση η άμεση ανάρτηση όλων των υφιστάμενων δασικών χαρτών που περιμένουν στα Δασαρχεία και χρειάζονται ήδη αναμόρφωση μετά από τόσο καιρό
να εκπονηθούν ορθοφωτοχάρτες του 1945 άμεσα για όλη την Ελλάδα και να μη περιμένουν μέχρι την επίσημη εκπόνηση των Δασικών χαρτών ώστε οι υπηρεσίες να ετοιμάζουν ΑΜΕΣΑ προσχέδια των δασικών χαρτών και να ξέρουν τι τους γίνεται
Στην περίπτωση της πρώτης παραγράφου, να προβλέπεται γιά τους αιρετούς άρχοντες των ΟΤΑ, κάθε βαθμίδας ( δήμαρχο, αντιδήμαρχο, δημοτικούς συμβούλους κλπ), νομαρχιακούς συμβούλους και Νομάρχες, υπαλλήλους ΟΤΑ, η απόλυσή τους και ο αποκλεισμός τους από τη συμμετοχή τους στις πρώτες εκλογές που θα γίνουν μετά τον αποκλεισμό τους. Εννοώ τοσο σε επίπεδο αυτοιοίκησης, όσο και σε βουλευτικό. ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ!!!!
Να μην επιτρέπεται με καμμιά αιτιολογία να κτισθεί τίποτε καινούργιο μετά από μιά πυρκαγιά, από κανένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, με οποιαδήποτε αιτιολογία π.χ. γιά κοινωνικους λόγους από την Εκκλησία.
Να τίθεται σε τουλάχιστον εξάμηνη διαθεσιμότητα – χωρίς φυσικά να πληρώνεται – κάθε δημόσιος λειτουργός που διαπιστώνεται πως έχει εκδόσει έγγραφο που νομιμοποιεί με οιοδήποτε τρόπο αυθαίρετο. Σε περίπτωση υποτροπής να απολύεται. Ωσαύτως και οι ΔΕΚΟ, όπως ΔΕΗ να μην δίνει ρεύμα, αν δώσει να προβλέπεται κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων των υπαλλήλων που έχουν συναινέσει ή διευκολύνη αυτήν την παρανομία, το αυτό με τους ΟΤΑ, ΕΥΔΑΠ και γενικώς οιονδήποτε βοηθάει μέσα στα δάση και μέσα στο πράσινο να ανθούν βίλλες αντί γιά λουλούδια και δένδρα.
ΑΡΚΕΤΑ ΠΙΑ!
Στα πλαίσια της κτηματογράφησης των δασικών και όχι μόνο περιοχών θα πρέπει να καταγράφονται αναλυτικά τα ρέματα που κατεβαίνουν από τα βουνά και η πορεία αυτών ώστε να μην ανακάπτεται η διαδρομή τους από κτίσματα. Το χαρακτηριστικό των χειμάρρων που υπάρχουν στην Ελλάδα και σε άλλες μεσογειακές χώρες είναι ότι είναι εποχιακοί μεν, με αποτέλεσμα να ‘ξεχνιούνται’, αλλα τρομερά ορμητικοί δε όταν γεμίζουν. Θα πρέπει να θεσπιστεί με βάση τη χαρτογράφηση, η μη παρεμβολή της κοίτης των χειμάρρων, η απαγορεύση κτισμάτων μέσα σε χειμάρρους και η απαλλοτρίωση όσων κτισμάτων βρίσκονται μέσα σε αυτούς. Μπορούν να βρεθούν τρόποι οι ιδιοκτήτες να μη ζημιωθούν (με νέα ιδιοκτησία σε εργατικές κατοικίες για παράδειγμα…)Τα ρέματα από ένα ιδιαίτερο μορφολογικό χαρακτηριστικό του ελληνικού εδάφους, εξαιτιάς των πυρκαγιών και της αυθαιρεσίας, αντιμετωπίζονται σαν καταστροφικό εποχικό φαινόμενο…
Με τιμή
Α.Π.
Αλήθεια, πόσο δύσκολο είναι, μέσω δορυφόρων, να γινεται η καταγραφή και η κτηματογράφηση της περιοχής σε ελάχιστες μέρες; Με το Google earth, βλέπουμε και τη παραμικρή λεπτομέρεια στα σπίτια μας.
Είναι δύσκολο σε συνεργασία με τον φορέα του προγράμματος και την Γεωγραφική υπηρεσία, να έχουμε πλήρεις και αναλυτικούς κτηματογραφικούς χάρτές, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΝΑ ΚΑΟΥΝ ΠΡΩΤΑ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ;
Και μάλιστα σε χρόνο μηδέν;
Η κήρυξη μιας έκτασης ως αναδασωτέας από το Γ.Γ. Περιφέρειας, έπειτα από πρόταση των αρμοδίων Διευθύνσεων Δασών επαρκεί σε σχέση με την υποχρεωτική και κατεπείγουσα εκπόνηση του Δασικού Χάρτη. Σύμφωνα με τις Τεχνικές Προδιαγραφές των Δασικών Χαρτών, αυτοί περιλαμβάνουν τις αναδασωτέες εκτάσεις, τα όρια των οποίων παρέχονται από τις Διευθύνσεις Δασών στα μελετητικά γραφεία. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην εξαίρεση από την αναδάσωση ορισμένων εκτάσεων, φαινόμενο όχι σπάνιο, εάν λάβουμε υπόψη τη μεγάλη έκταση των καμένων εκτάσεων, τις ασφυκτικές προθεσμίες και το διαθέσιμο προσωπικό των Διευθύνσεων Δασών. Βέβαια, με την εκπόνηση των μελετών αυτών διασφαλίζονται οι περιοχές που δεν έχουν ακόμα καεί έναντι μελλοντικών απειλών. ¨Αρα, η ουσία είναι οι Δασικοί Χάρτες να συνταχθούν και να κυρωθούν σε περιοχές οι οποιες ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΛΗΓΕΙ από δασικές πυρκαγιές ώστε με βάση τους χάρτες αυτούς να είναι δυνατή η άμεση κήρυξη των κατεστραμμένων εκτάσεων ως αναδασωτέων. Η λογική αυτή εντάσσεται εξάλλου στα πλαίσια της ενίσχυσης της πρόληψης μελλοντικών εμπρησμών.
Άλλωστε το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στην άμεση καταγραφή των καμένων εκτάσεων (βλ. υπέρυθρη αεροφωτογράφιση), όσο στον εντοπισμό των μεταβολών που έχουν γίνει από το 1945 και μετά (για Αττική από 1937).
Προτείνεται, επίσης, η δημοσίευση των αναδασωτέων εκτάσεων και των εξαιρέσεων που έπονται, εκτός από το ΦΕΚ, να γίνεται σε ειδικό δικτυακό τόπο (WEBGIS), για την άμεση ενημέρωση όλων των πολιτών και τη διασφάλιση του κοινωνικού ελέγχου.
Τέλος επισημαίνεται ότι η διαδικασία του ν.3316/05 είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα ιδίως για μεγάλα πακέτα μελετών τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο διεκδίκησης από τα μεγάλα μελετητικά γραφεία (προσφυγές στη δικαιοσύνη κ.λπ). Συνήθως απαιτείται τουλάχιστον 1 χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας. Θα πρέπει να εξεταστεί έγκαιρα το πρόβλημα αυτό σε συνδυασμό με τις αλλαγές που επεξεργάζεται το Υπουργείο Υποδομών.
H προβλεπόμενη διαδικασία για τη σύνταξη μελέτης είναι υπερβολικά χρονοβόρα. Θα ήταν κάλύτερο να γίνεται άμεση αεροφωτογράφιση από την Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, όπου διαθέτει και τα μέσα και το προσωπικό. Η διαδικασία πρέπει να είναι σχεδόν αυτεπάγγελτη μετά από πυρκαγιά και να γίνεται το πολύ μέσα σε 15μέρες, έτσι ώστε να επιταχύνονται οι διαδικασίες.
ΣΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ Ο ΝΟΜΟΣ, ΑΛΛΑ ΜΗΠΩΣ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΚΤΗΜΑΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΣΤΗ ΔΑΙΔΑΛΩΔΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ?
o νομος αναθέσεων μελέτων είναι καλό αλλα πιο αργός και απο την καθυστέρηση…
2. Οι μελέτες κτηματογράφησης και εκπόνησης δασικών χαρτών για τις ως άνω περιοχές ανατίθεται σύμφωνα με το άρθρο 10 του ν. 3316/2005.
===================================================================
Διόρθωση: ανατίθενται αντί ανατίθεται
Α. ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΠΟΒΑΘΡΟ
1. Στην ανακοίνωση απο 11-01-2007 του Τμήματος Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. διαβάζω «υπηρεσίες αεροφωτογράφησης και παραγωγής έγχρωμων ψηφιακών ορθοφωτοχαρτών μεγάλης κλίμακας (LSO3)», συνολικού προϋπολογισμού 1.97 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). με στόχο τη παραγωγή των χαρτογραφικών υποβάθρων του Εθνικού Κτηματολογίου για το 1/3 περίπου της χώρας, και
ειδικότερα για τους νομούς Αργολίδας, Αρκαδίας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας,Δωδεκάνησου, Ζακύνθου, Ηλείας, Ηρακλείου, Κορίνθιας, Κυκλάδων,Λακωνίας, Λασιθίου, Μεσσηνίας, Ρεθύμνης και Χανίων» με ακρίβεια «Για το σύνολο της Επικράτειας, θα παραχθούν έγχρωμοι ψηφιακοί ορθοφωτοχάρτες με μέγεθος ψηφίδας (pixel) 50 εκ. περίπου.»
2. Υπάρχουν οι ορθοφωτοχάρτες του 1996 του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
3. Για παλαιότερη διερεύνηση υπάρχουν παλαιότερες αεροφωτογραφίες 1938 κλπ.
4. Από τη Βικιπαίδεια Για τον Αγιο Στέφανο διαβάζω «Ο Προσφυγικός Συνοικισμός Αγ. Στεφάνου και η Ν. Ζώργιανη προήλθαν από διανομές στο αγρόκτημα Μπογιατίου. Για το λόγω αυτό άλλωστε χαρακτηρίζονται ως «διανομές Μπογιατίου». Την αρχική διανομή του 1926 ακολούθησε η διανομή του 1929, που συμπληρώθηκε το 1936. Από την αρχική διανομή δημιουργήθηκαν ο Προσφυγικός Οικισμός Αγίου Στεφάνου και η Ν. Ζώργιανη».
Είναι γνωστό ότι στις διανομές του Υπουργείου Γεωργίας αποτυπώνεται με μεγάλη ακρίβεια το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εκτάσεων που περιλαμβάνονται στο αγρόκτημα.
5. Η «ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ» έχει καταγράψει τις εκτάσεις τις διαχειριζόμενες απο το Υπουργείο Γεωργίας.
Απο τα παραπάνω εύκολα διαπιστώνεται ότι υπάρχει πλούσιο χαρτογραφικό υπόβαθρο για να στηριχθούν άλλα και να τεκμηριωθούν εργασίες οριοθέτησης δασικών και χορτολιβαδικών εκτάσεων. Αρκεί όλες οι υπηρεσίες να συνεισφέρουν τις δουλειές που έχουν κάνει και να μην τις θεωρούν εργασίες αποκλειστικά χρησιμοποιούμενες, απο τις ίδιες.
Β. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
Προτείνω για κάθε «αγρόκτημα» , όρια παλαιών ΟΤΑ:
Να συγκροτηθούν συνεργεία αποτελούμενα απο Υπαλλήλους
α. Των Τοπογραφικών Υπηρεσιών
β. Των Δασικών Υπηρεσιών
γ. Του Κτηματολογίου
δ. Των ΟΤΑ
Προκειμένου σε πρώτη φάση να συλλεχθεί το κατάλληλο τοπογραφικό υπόβαθρο και να γίνει μια πρώτη οριοθέτηση των δασικών εκτάσεων. Σε δεύτερη φάση θα γίνει απο τους μελετητές η ακριβέστερη οριοθέτηση, η σύνταξη του δασικού κτηματολογίου και οι διαδικασίες ανάρτησης – ενημέρωσης προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες για την υποβολή ενστάσεων.
Γ. ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Οι ενστάσεις θα εξετασθούν από επιτροπές κατά το πρότυπο των πρωτοβάθμιων επιτροπών του Κτηματολογίου, στις οποίες θα συμμετέχει και υπάλληλος των Δασικών Υπηρεσιών.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΣΤΑΜΠΟΛΟΓΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΑΓΡ. ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧ/ΚΟΣ ΕΜΠ
συμφωνώ
Στην Λακωνία (αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα) συντάσσονται με την φροντίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ελαιοκομικά κλπ μητρώα με την καταγραφή των γεωτεμαχίων με συντεταγμένες ΕΓΣΑ. Μιά διαδικασία που στοίχισε πολλά χρήματα αλλά επειδή δεν ήταν αξιόπιστη γίνεται ανασύνταξη του μητρώου με επιβάρυνση των ιδιοκτητών των αγροτικών ακινήτων. Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει ξεκινήσει την σύνταξη κτηματολογίων σε ορισμένες περιοχές. Τώρα προβλέπεται από το ΥΠΕΚΑ η σύνταξη των δασικών χαρτών. Στα δασαρχεία, για την χορήγηση των σχετικών βεβαιώσεων υποβάλλονται τοπογραφικά με συντεταγμένες ΕΓΣΑ. Θα μπορέσουμε κάποτε να συντονίσουμε όλες αυτές τις διαδικασίες και τις πληροφορίες και να έχουμε ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο πλαίσιο αναφοράς? Και φυσικά ρωτάω και εγώ γιατί η ρύθμιση αυτή γίνεται μόνο για την Αττική?
Οσον αφορά τις ρυθμίσεις έχω να παρατηρήσω τα εξής:
Οταν αναφέρεται ότι οι περιοχές κηρύσσονται σε κτηματογράφηση και συντάσσεται δασικός χάρτης τι εννοείτε? Εννοείται ότι θα συνταχθεί κτηματολόγιο μέσα από το οποίο θα προκύψουν οι Δασικοί χάρτες? Σε αυτήν την περίπτωση ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωση της διαδικασίας είναι μεγάλος. Θεωρώ ότι άμεσα ενδιαφέρει η προστασία των περιοχών που ήταν καλυμένες με δένδρα και όχι γενικά οι δασικές εκτάσεις (ασκεπείς κλπ). Στην περίπτωση αυτή οι δασικοί χάρτες εκτιμώ ότι μπορούν να συνταχθούν με πιό συνοπτικές διαδικασίες με την αξιοποίηση των υπαρχόντων ορθοφωτοχαρτών του Υπουργ. Αγρο. Ανάπτυξης κλπ. Τέλος νομίζω ότι στις ρυθμίσεις αυτές θα πρέπει να γίνει και μνεία και αναφορά στα ΓΠΣ, στα ΣΧΟΑΠ και λοιπά ρυθμιστικά σχέδια τα όποια θα πρέπει άμεσα να αναθεωρηθούν ή συνταχθούν όπου δεν υπάρχουν νε την ενσωμάτωση των σχετικών πληροφοριών.
Ας ελπ’ισουμε ότι κάποτε θα αποκτήσουμε δασολόγιο. Άλλωστε, με την υφιστάμενη τεχνολογία εκείνο που λείπει είναι η πολιτική βούληση.
ΠΟΤΕ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΕΙ ΔΑΣΟΣ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΝΑ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ (ΣΤΡΑΤΟ)…ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΔΙΚΑ ΣΑΣ…
ΤΑ ΔΑΣΗ ΔΕΝ ΚΥΝΔΙΝΕΥΟΥΝ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΜΠΡΗΣΤΕΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ… ΠΙΡΑΝΧΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (ΑΠΟΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ κ,τ.λ.). ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΕΙΔΙΚΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ (ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΡΑΤΟΥ);