Η παρούσα Απόφαση αποσκοπεί στην εφαρμογή του Άρθρου 1 παράγραφος 4 του ν.4014/2011 «Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος» και, συγχρόνως, στη συμμόρφωση με τις διατάξεις της Οδηγίας 96/61 του Συμβουλίου της 24ης Σεπτεμβρίου 1996 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «Ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος της ρύπανσης» (EEL 257/26/10.10.1996), όπως αυτή τροποποιήθηκε από τις διατάξεις της Οδηγίας 2010/75/Ε.Ε. του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 24ης Νοεμβρίου 2010 «περί βιομηχανικών εκπομπών (ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχος)» (EEL 334/17/17.12.2010), της Οδηγίας 85/337/ΕΚ του Συμβουλίου της 27ης Ιουνίου 1985 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «Για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων δημόσιων και ιδιωτικών σχεδίων στο περιβάλλον» (EEL 175/40/05.07.1985), όπως αυτή τροποποιήθηκε από την Οδηγία 97/11/Ε.Κ. του Συμβουλίου της 3ης Μαρτίου 1997 των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων «Για την εκτίμηση των επιπτώσεων ορισμένων δημόσιων και ιδιωτικών έργων στο περιβάλλον» (EEL 73/5/14.03.1997), την Οδηγία 2003/35/Ε.Ε. «Συμμετοχή του κοινού στην κατάρτιση ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων που αφορούν το περιβάλλον και με την τροποποίηση όσον αφορά στην πρόσβαση του κοινού στη Δικαιοσύνη των Οδηγιών 85/337/ΕΟΚ και 96/61/ΕΚ του Συμβουλίου» (EEL 156/17/25.06.2003) και την Οδηγία 2009/31/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 «Αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα σε γεωλογικούς σχηματισμούς και τροποποίηση της Οδηγίας 85/337/ΕΟΚ του Συμβουλίου, των Οδηγιών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου 2000/60/ΕΚ, 2001/80/ΕΚ, 2004/35/ΕΚ, 2006/12/ΕΚ και 2008/1/ΕΚ και του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 1013/2006 (EEL 140/114/05.06.2009), για την ισόρροπη ανάπτυξη μέσω της θέσπισης των αναγκαίων μέτρων, όρων και διαδικασιών για την αξιολόγηση και εκτίμηση των επιπτώσεων που ενδέχεται να έχουν στο περιβάλλον έργα και δραστηριότητες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Αρχική Κατάταξη Έργων και Δραστηριοτήτων σε κατηγορίες του Νόμου για την Περιβαλλοντική ΑδειοδότησηΆρθρο 1 Σκοπός
Άρθρο 1 Σκοπός
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Πεδίο εφαρμογής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3 Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε Ομάδες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 4 Κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε Κατηγορίες και Υποκατηγορίες
- 72 ΣχόλιαΆρθρο 5 (Παραρτήματα)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6 Αντιστοίχιση Ομάδων έργων και δραστηριοτήτων του άρθρου 20 παράγραφος 10 του ν. 4014/2011 με τις Ομάδες της παρούσας ΑπόφασηςΆρθρο 6 Αντιστοίχιση Ομάδων έργων και δραστηριοτήτων του άρθρου 20 παράγραφος 10 του ν. 4014/2011 με τις Ομάδες της παρούσας Απόφασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 7 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 8Άρθρο 8
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
21 Οκτωβρίου 2011, 19:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Οκτωβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
3 Σχόλια 83 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Έχει ασκηθεί κριτική ήδη από το ν.1650/1986 για το γεγονός, ότι η κατάταξη έργων και δραστηριοτήτων σε κατηγορίες διενεργείται με Υουργική Απόφαση και όχι ενσωματωμένη στο κείμενο του νόμου.
Εάν, εν πάσει περιπτώσει, για νομοτεχνικούς λόγους θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική εξουσιοδότηση, στο σημείο αυτό εκτιμούμε ότι ενδείκνυται η μορφή κανονιστικού Προεδρικού Διατάγματος, που θα έχει υποστεί επεξεργασία από το ΣτΕ.
Η ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ. Α.Ε. εκμεταλλεύεται και διαχειρίζεται 26 Οργανωμένες Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές (ΒΙ.ΠΕ. και ΒΕΠΕ) στην Ελλάδα, που συστήθηκαν σύμφωνα με τους Νόμους 4458/65 και 2545/97. Παρατηρούμε με έκπληξη ότι το Σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης όπως άλλωστε και ο Νόμος 4014/ 2011 αγνοεί παντελώς την ύπαρξη των Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών-όχι μόνο της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ.Α.Ε. αλλά και άλλων φορέων- που αποτελούν τον μοναδικό θύλακα οργανωμένης χωροθέτησης μεταποιητικών και άλλων δραστηριοτήτων, με έργα υποδομής και προστασίας περιβάλλοντος και οργανωμένη διαχείριση. Αντιθέτως αναφέρεται μόνο στα «Επιχειρηματικά Πάρκα» του Ν 3982/2011, τα οποία θα αποτελέσουν την εξέλιξη των Βιομηχανικών και Επιχειρηματικών Περιοχών. Ωστόσο τα Πάρκα αυτά ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει να αναπτύσσονται και η ανάπτυξή τους θα χρειαστεί τουλάχιστον μία πενταετία. Κρίνουμε ορθότερο να συμπεριληφθεί αναφορά και στις Βιομηχανικές και Επιχειρηματικές Περιοχές που στο Νόμο 3982/2011, Αρθρο 41, παρ.3 αναφέρονται ως Οργανωμένοι Υποδοχείς Μεταποιητικών και Επιχειρηματικών Δραστηριοτήτων, προκειμένου να μην αποκλειστούν από το πεδίο εφαρμογής της υπό διαβούλευση Υ.Α. οργανωμένες και λειτουργούσες ήδη περιοχές. Σε περίπτωση αποκλεισμού από το ρυθμιστικό πεδίο της Υ.Α., η εγκατάσταση και η περιβαλλοντική αδειοδότηση εντός των Οργανωμένων Υποδοχέων Μεταποιητικών Δραστηριοτήτων θα εξομοιωθούν με τις αντίστοιχες άναρχων βιομηχανικών χωροθετήσεων κάτι το οποίο δεν είναι στο σκεπτικό του Νομοθέτη (Αρθ.2, παρ.4 του Ν 4014/2011) και έχουν ήδη δημιουργήσει σοβαρά περιβαλλοντικά και πολεοδμικά προβλήματα στη χώρα και ειδικά στο Νομό Αττικής.
Σύλλογος αποφοίτων του τμήματος διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας.
26-10-2011
Ο Σύλλογος αποφοίτων του τμήματος διαχείρισης Περιβάλλοντος και φυσικών πόρων, ως επιστημονικός σύλλογος των επιστημόνων Διαχειριστών περιβάλλοντος, έχει καταθέσει προτάσεις τόσο σχετικά με το ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4014 ΦΕΚ 209Α/2011 Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου καιάλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Περιβάλλοντος, όσο και με τον τρόπο, το περιεχόμενο και τις κατηγορίες των έργων και δραστηριοτήτων στο ΥΠΕΚΑ . Θεωρούμε ότι η κατάταξη των έργων με τοπικές επιπτώσεις στην κατηγορία Β χωρίς να απαιτείται περιβαλλοντική μελέτη θα οδηγήσει σε μια άνευ όρων αυθαιρεσία τόσο στη κατασκευή των έργων αλλά και στην λειτουργία των δραστηριοτήτων με περιβαλλοντική υποβάθμιση που κατά το νομοθέτη θα έχει μόνο τοπικές επιπτώσεις, χωρίς να κρίνει αν συσσωρευτικά υποβαθμίζουν το φυσικό, ανθρωπογενές περιβάλλον και την ποιότητα ζωής. Ως κριτήριο κατάταξης θα πρέπει να υπάρχει και η τοπική υποβάθμιση φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος από ένα έργο ή μια δραστηριότητα, που στην ελληνική οικονομία και στα μεγέθη της κατατάσσονται τα περισσότερα έργα και δραστηριότητες. Επιπλέον το κριτήριο ευαισθησία και αφομοιωτική ικανότητα του φυσικού περιβάλλοντος , δεν μπορεί να μετρηθεί ποσοτικά αλλά με την λογική του προλαμβάνειν , ανακατατάσσει πολλά έργα και δραστηριότητες από την κατηγορία Β στην κατηγορία Α.
Τέλος είναι σαφές ότι τα επιμέρους όρια έχουν γίνει με τέτοιο τρόπο, που δεν συμβαδίζουνε με τα μεγέθη στην χώρα μας, εκτός αν πρωταρχική βούληση του νομοθέτη δεν είναι η περιβαλλοντική προστασία αλλά η υπαγωγή τις συντριπτικής πλειοψηφίας των έργων και δραστηριοτήτων κυρίως στην περιφέρεια στη κατηγορία Β, ώστε να μην είναι αναγκαία η περιβαλλοντική μελέτη και ο προσδιορισμός των επιπτώσεων των έργων και δραστηριοτήτων.
Παρατηρήσεις:
Ομάδα 1η ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΕΡΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ομάδα 1η α/α 9 Αγροτική οδός, α/α 11 Δασική οδός .Να κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α2, λόγω της διαταραχής στα ενδιαιτήματα που προκαλεί η κατασκευή τους.
Ομάδα 1η α/α 26 Αεροδρόμια σε υδάτινες επιφάνειες .Λόγω της ευαισθησίας του χώρου που γίνεται το έργο να κατατάσσονται στην υποκατηγορία Α1.
Ομάδα 1η α/α 28 Ελικοδρόμια και α/α 29 Πεδία απογείωσης –προσγείωσης αεραθλητικών μέσων .Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2.
Ομάδα 1η α/α 32 Σταθμοί επιβατικών λεωφορείων . Αλλαγή στην κατηγορία Β ΑΕ>30000 και ΑΕ50.000, να κατατάσσεται στην υποκατηγορία Α2 ανεξάρτητα αν γίνεται σε περιοχή Natura ή όχι. Η υποκατηγορία Α1 μπορεί να τροποποιηθεί και άνωθεν.
Ομάδα 2ή α/α 6 Υδρογεωτρήσεις και φρεάτια. Απόληψη νερού πάνω από V>50.000 ανεξάρτητα από τις αποστάσεις από την θάλασσα να υπαχθεί στην κατηγορία Α2
Ομάδα 2ή α/α 7 Αγωγοί μεταφοράς νερού ΣL>1000m. Να υπαχθεί στην υπόκατηγορία Α2
Ομάδα 2ή α/α 8 Έργα της ΕΥΔΑΠ για Ύδρευση στη Περιφέρεια Αττικής, το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2.
Ομάδα 2ή α/α 9 Αρδευτικά και αποστραγγιστικά έργα, έργα αγροτικού αναδασμού, τροποποίηση της έκτασης της περιοχής, σε περιοχές Natura στην υποκατηγορία Α2 από 1.000 στρέμματα και άνω και 5.000 στρέμματα και άνω για τις περιοχές εκτός Natura.
Ομάδα 2ή α/α 13 Επαναπλημμυρισμού εδαφών, τροποποίησης του ορίου της έκτασης για την υποκατηγορία Α2 από 10 στρέμματα και πάνω , λόγω της φύσης και της πολυπλοκότητας του έργου.
Ομάδα 2ή α/α 18 Έργα αντιμετώπισης διάβρωσης εδαφών, το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2
Ομάδα 3η ΛΙΜΕΝΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ομάδα 3ή α/α 7 Μεμονωμένες προβλήτες. Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2
Ομάδα 3ή α/α 14 Τεχνητοί ύφαλοι.Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2, λόγω της φύσης του έργου και την δυσκολία προσδιορισμού των επιπτώσεων
Ομάδα 6η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ, ΕΡΓΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΚΤΙΡΙΑΚΟΥ ΤΟΜΕΑ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Ομάδα 6η α/α 2 Κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα σε εκτός σχεδίου περιοχές ,Τροποποίηση όσων αφορά των αριθμό κλινών στη κατηγορία Β εκτός περιοχών Natura Κ15 κλίνες.
Ομάδα 6ή α/α 5 Οργανωμένες τουριστικές εγκαταστάσεις και χώροι στάθμευσης τροχόσπιτων. Τροποποίηση της δυναμικότητας σε άτομα, στις εκτός περιοχών Natura για την κατηγορία Β , με Α<100 άτομα και σε περιοχές Natura Α200 άτομα, χωρίς άλλη επιμέρους κατηγοριοποίηση.
Ομάδα 6ή α/α 12 Ξενώνες (νεότητας, γηροκομεία, ειδικών ομάδων ) Το σύνολο τους στην Υποκατηγορία Α2, καθώς απαιτείται προσδιορισμός των επιπτώσεων από τις ιατρικές υπηρεσίες-θεραπείες που παρέχονται, και τη διαχείριση των υποπροϊόντων αυτών (φάρμακα, ουσίες με βαρέα μέταλλα κ.α).
Ομάδα 6ή α/α 13 Εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης. Το σύνολο τους στην υποκατηγορίας Α2 καθώς απαιτείται προσδιορισμός των επιπτώσεων από τις ιατρικές υπηρεσίες-θεραπείες που παρέχονται, και τη διαχείριση των υποπροϊόντων αυτών (φάρμακα, ουσίες με βαρέα μέταλλα κ.α).
Ομάδα 6ή α/α 19-20-21-22-24 Τροποποίηση του Ε , όσον αφορά την κατηγορία Β με Ε<1000 στρέμματα , με αντίστοιχη τροποποίηση των υπολοίπων κατηγοριών
Ομάδα 6ή α/α23 Χώροι στάθμευσης οχημάτων . Τροποποίηση του αριθμού θέσεων στάθμευσης 200<θ για την κατηγορία Β με αντίστοιχη τροποποίηση των υπολοίπων κατηγοριών
Ομάδα 7Η ΠΤΗΝΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Ομάδα 7ή α/α 1 Εγκαταστάσεις εκτροφής κοτόπουλων πάχυνσης. Τροποποίηση των θέσεων πάχυνσης ως εξής 300<θ<10.000, κατηγορία Β, υποκατηγορίας Α2 10000<Θ100.000
Ομάδα 7η α/α3 Εγκαταστάσεις χοίρων πάχυνσης. Τροποποίηση στις θέσεις πάχυνσης ως εξής στην κατηγορία Β 25<Θ<200, καθώς υπάρχει υψηλό φορτίο στα απόβλητα.
Ομάδα 7η α/α7 Εγκαταστάσεις εκτροφής κουνελιών. Τροποποίηση στον αριθμό κονλικομητέρων Κ ως εξής στην κατηγορία Β 50<Κ<500, καθώς υπάρχει υψηλό φορτίο στα απόβλητα.
Ομάδα 7η α/α8 Εγκαταστάσεις εκτροφής αιγοπροβάτων .Τροποποίηση στον αριθμό αιγοπροβάτων Α ως εξής στην κατηγορία Β για εκτός τις περιοχές Natura 250<Α250 να εντάσσεται στην υποκατηγορία Α2.
Ομάδα 7η α/α9 Εγκαταστάσεις εκτροφής βοοειδών. Στην κατηγορία Β να εντάσσονται από Ισοδύναμα ζώα ως εξής. Για εκτός περιοχές Natura εγκαταστάσεις 20<Ι<90. Για εγκαταστάσεις εντός περιοχών Natura 10<I4
Ομάδα 7η α/α14 Εκκολαπτήρια . Το σύνολο τους στην κατηγορία Α2.
Σημ. Οι εγκαταστάσεις καύσης νεκρών ζώων εκτροφής να εντάσσονται στο σύνολο τους, εξαιτίας της φύσης της εγκατάστασης στην υποκατηγορία Α2
ΟΜΑΔΑ 9η ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΦΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τροποποίηση με μετακίνηση των δραστηριοτήτων στη υποκατηγορία Α2 και υπαγωγή στην κατηγορία Β μόνο όσων δραστηριοτήτων χωροθετούνται σε ΒΙΠΑ και ΒΙΠΕ και ακολουθούνται οι περιβαλλοντικοί όροι. διευκρίνιση σχετικά με τα επαγγελματικά εργαστήρια
Ομάδα 10ή ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Ο σύλλογος αποφοίτων έχει ήδη αποφανθεί σε παλαιότερη διαβούλευση σχετικά με την ανάπτυξη των ΑΠΕ και το σημαντικό ρόλο στο φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής. Έχουμε επισημάνει σε ότι αφορά τα αιολικά πάρκα την αναγκαιότητα ορνιθολογικών μελετών για την προστασία της ορνιθοπανίδας και την αντίθεση μας να χωροθετούνται σε περιοχές SPA του Δικτύου Natura.
ΟΜΑΔΑ 11ή ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Ομάδα 11ή α/α 7 Σταθμοί ανεφοδιασμού με υγρά και αέρια καύσιμα .Τροποποίηση: οι σταθμοί ανεφοδιασμού με υγρά καύσιμα να ανήκουν στη κατηγορία Β , τα μικτά πρατήρια με υγρά και αέρια καύσιμα στην κατηγορία Α2
Ομάδα 12’η ΕΙΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ομάδα 12ή α/α 7 Σταθμοί βάσης σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Τροποποίηση να υπαχθούν, στο σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2 καθώς πρέπει να προσδιορίζονται κατά περίπτωση οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις λόγω της φύσης και της θέσης της εγκατάστασης.
Ομάδα 12ή α/α 7 Αλυκές. Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2 , καθώς στον Ελλαδικό χώρο αναπτύσσονται σε περιοχές σημαντικές για την ορνιθοπανίδα.
Ομάδα 12ή α/α 15 Σωφρονιστήρια. Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2, ο προτεινόμενος διαχωρισμός δεν μπορεί να γίνει με αριθμητικά κριτήρια λόγω της φύσης της εγκατάστασης.
Ομάδα 12ή α/α 16 Νεκροταφεία και αποτεφρωτήρια. Το σύνολο τους στην υποκατηγορία Α2, λόγω της φύσης των εγκαταστάσεων