1. Στη Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συνιστάται Γραφείο Εποπτείας της Αειφορίας των Βιοκαυσίμων και Βιορευστών (εφεξής Γ.Ε.Α.Β.Β.).
2. Το Γ.Ε.Α.Β.Β. παρακολουθεί και ελέγχει τη λειτουργία του συστήματος αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών και την τήρηση των υποχρεώσεων των οικονομικών φορέων και των φορέων επαλήθευσης του άρθρου 6, μεριμνά για την δημιουργία των ειδικών προτύπων αειφορίας, επεμβαίνει ρυθμιστικά και εισηγείται την επιβολή κυρώσεων όπου απαιτείται.
Στο Γ.Ε.Α.Β.Β. τηρούνται ηλεκτρονικά μητρώα οικονομικών φορέων και πιστοποιητικών αειφορίας, τα οποία ενημερώνονται με στοιχεία που οφείλουν να υποβάλουν οι οικονομικοί φορείς.
Το Γ.Ε.Α.Β.Β. συνεπικουρείται στο έργο του από τις αρμόδιες κατά περίπτωση Υπηρεσίες ή/και φορείς των Υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και από λοιπές Υπηρεσίες ή Φορείς άλλων συναρμόδιων Υπουργείων, κατά το λόγο αρμοδιότητάς τους.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζεται η στελέχωση, οι αρμοδιότητες, ο τρόπος λειτουργίας, το πλαίσιο ελέγχων και οι κυρώσεις που εισηγείται το Γ.Ε.Α.Β.Β., καθώς και κάθε ειδικότερο θέμα και αναγκαία λεπτομέρεια εφαρμογής του άρθρου αυτού.
4. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκροτείται Διυπουργική Επιτροπή με συμβουλευτικό και συντονιστικό ρόλο σχετικά με τη λειτουργία του συστήματος αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται η στελέχωση, οι αρμοδιότητες και ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 8: Γραφείο Εποπτείας της Αειφορίας των Βιοκαυσίμων και Βιορευστών"
#1 Σχόλιο Από Χατζηαθανασίου Αρτέμιος Στις 19 Ιανουάριος, 2012 @ 09:15
Το υπό ίδρυση Γραφείο (ΓΕΑΒΒ), στο μέγεθος των αρμοδιοτήτων που προδιαγράφει το προσχέδιο μας προβληματίζει ως προς τη διοικητική /εκτελεστική δεινότητά που αυτό πρέπει να επιδεικνύει. Δηλαδή καλύπτει ως υπηρεσία ‘’παρακολούθηση και έλεγχο’’ της ροής του βιοκαυσίμου από την πρώτη ύλη εως τη διακίνηση – μετατροπή (??) ακόμη και σε εξατομικευμένο επίπεδο οικονομικού φορέα (συγκέντρωση στοιχείων, παρακολούθηση, επιβολή κυρώσεων, κ.ά.). Ο προβληματισμός είναι για την επάρκεια που πρέπει να διαθέτει αυτή η υπηρεσία τόσο σε ανθρώπινους πόρους όσο και υποδομή.
Εχουμε την αίσθηση ότι προδιαγράφεται ένας συγκεντρωτισμός με ένα άπλωμα παρακολούθησης (όχι εποπτείας) εθνικής εμβέλειας ο οποίος αντιβαίνει στην γενικότερη στρατηγική της χώρας για κεντρική διοίκηση επιτελικής μορφής.
Παρα 4 Συγκρότηση διυπουργικής επιτροπής:
Δεν είναι αντιληπτός ο λόγος αλλά και δεν διατυπώνεται κατανοητά ο ρόλος της συγκεκριμένης επιτροπής έχοντας υπόψη τις περιγραφόμενες αρμοδιότητες του ΓΕΑΒΒ και την εκ ων ουκ άνευ συνεπικούριση των όμορων υπηρεσιών προς το γραφείο. Επίσης ο συντονιστικός ρόλος αυτής περιορίζει την εκτελεστική ικανότητα του προαναφερθέντος Γραφείου.
Αν σταθούμε στην σημερινή περίοδο ισχνών αγελάδων είναι δεδομένο ότι το συγκεκριμένο συλλογικό όργανο πρέπει να είναι αμισθί (κάτι που δεν προβλέπεται). Η συγκρότηση ενός συλλογικού οργάνου (προβλέψιμο σε μία διάταξη) είναι ευεργετικό για την αποτελεσματικότητα της διοίκησης μόνο όταν προϊδεάζεται πειστικά η αναγκαιότητα αυτού.
Επιπλέον νομοτεχνικά δεν καθορίζομε την ‘’στελέχωση’’ ενός συλλογικού οργάνου αλλά την ‘’συγκρότηση ή σύσταση του’’.