Με τις διατάξεις του παρόντος εναρμονίζεται η εθνική νομοθεσία προς τις διατάξεις της
Οδηγίας 2009/28/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης
Απριλίου 2009 «σχετικά με την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες
πηγές και την τροποποίηση και τη συνακόλουθη κατάργηση των οδηγιών 2001/77/ΕΚ
και 2003/30/ΕΚ» (ΕΕ L 140), καθώς και των άρθρων 2 και 7α έως και 7ε της
Οδηγίας 98/70/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Οκτωβρίου
1998 «σχετικά με την ποιότητα των καυσίμων βενζίνης και ντίζελ και την
τροποποίηση της Οδηγίας 93/12/ΕΚ του Συμβουλίου», όπως τροποποιήθηκαν και προστέθηκαν
με το άρθρο 1 της Οδηγίας 2009/30/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του
Συμβουλίου της 23ης Απριλίου 2009 «με την οποία τροποποιείται η Οδηγία
98/70/ΕΚ όσον αφορά τις προδιαγραφές για τη βενζίνη, το ντίζελ και το πετρέλαιο
εσωτερικής καύσης και την καθιέρωση μηχανισμού για την παρακολούθηση και τη
μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, τροποποιείται η Οδηγία 1999/32/ΕΚ
όσον αφορά την προδιαγραφή των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα πλοία εσωτερικής
ναυσιπλοΐας και καταργείται η Οδηγία 93/12/ΕΟΚ» (ΕΕ L 140).
Αρχική Εναρμόνιση του εθνικού δικαίου προς τις Οδηγίες 2009/28/ΕΚ και 2009/30/ΕΚ και άλλες διατάξειςΆρθρο 1: Σκοπός
Άρθρο 1: Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 1: Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2: Ορισμοί
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 3
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 4
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5: Κριτήρια αειφορίας για τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 6: Επαλήθευση της τήρησης των κριτηρίων αειφορίας για τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστάΆρθρο 6: Επαλήθευση της τήρησης των κριτηρίων αειφορίας για τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστά
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 7: Υπολογισμός των επιπτώσεων των βιοκαυσίμων και βιορευστών στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (κύκλου ζωής)Άρθρο 7: Υπολογισμός των επιπτώσεων των βιοκαυσίμων και βιορευστών στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (κύκλου ζωής)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 8: Γραφείο Εποπτείας της Αειφορίας των Βιοκαυσίμων και Βιορευστών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9: Τροποποίηση του ν. 3468/2006 όπως ισχύει
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10: (Άρθρα 13 και 14 Οδηγίας 2009/28/ΕΚ)Άρθρο 10: (Άρθρα 13 και 14 Οδηγίας 2009/28/ΕΚ)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11: Άρθρο 21 παρ. 1 Οδηγίας 2009/28/ΕΚΆρθρο 11: Άρθρο 21 παρ. 1 Οδηγίας 2009/28/ΕΚ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12: Τροποποίηση του ν. 4001/2011Άρθρο 12: Τροποποίηση του ν. 4001/2011
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13: Παράρτημα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14: Μεταβατικές διατάξειςΆρθρο 14: Μεταβατικές διατάξεις
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 15: Τροποποίηση του ν. 3054/2002 όπως ισχύει
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 16: Τελικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Ιανουαρίου 2012, 09:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
30 Ιανουαρίου 2012, 11:59
Σχετικό Υλικό
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟΥ ΝΟΜΟΥΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 37 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Σκοπός + τίτλος προσχεδίου:
Η κωδικοποιημένη μορφή του τίτλου του προσχεδίου νόμου είναι κατανοητή για τους γνώστες του αντικειμένου αλλά αυτό δεν ισχύει για τους υπόλοιπους. Είναι αναγκαία η τροποποίηση αυτού με περιφραστική διατύπωση και πιο εύληπτο τρόπο. Πρόταση τροποποίησης αυτού είναι: «Κριτήρια αειφορίας βιοκαυσίμων / βιορευστών και άλλες διατάξεις προώθησης των ΑΠΕ».
Ανάλογη παρατήρηση αφορά και το παρόν άρθρο που έχει τίτλο ‘Σκοπός’. Επιπλέον η φιλολογική διαπίστωση για το συγκεκριμένο είναι ότι αυτό αποτελεί μία πρόταση 16 γραμμών.
1) Καταγγέλλω, ενώπιον του Πρωθυπουργού, την πολιτική διεύθυνση του ΥΠΕΚΑ και ιδίως τον Υπουργό που προΐσταται αυτού (καθώς και την απομακρυνθείσα εις Βρυξέλλες Kα Κωνσταντίνα Μπιρμπίλη), για προώθηση των συμφερόντων της αιολικής κυρίως ενεργειακής πλατφόρμας άνευ τήρησης έστω και αυτών των ελαχίστων κριτηρίων αειφορίας που προβλέπονται στο άρθρο 6 παρ. 3 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ και σε βάρος της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.
Υπενθυμίζω τα λεχθέντα από τον Αντώνη Σαμαρά στην ομιλία του στην ΔΕΘ:
«Ακούτε διάφορα τα τελευταία χρόνια για την «πράσινη ενέργεια». Ασφαλώς και οφείλουμε να αξιοποιήσουμε όλες τις εγχώριες μορφές ενέργειας πράσινες και γαλάζιες και όλων των χρωμάτων. Όμως εγώ θα δώσω περισσότερη προτεραιότητα στην φθηνή ενέργεια που είναι ασφαλής για το περιβάλλον. Ασφαλώς από την ηλιακή και αιολική ενέργεια μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά οφέλη. Αλλά δεν θα ξεγράψουμε και όλες τις άλλες, ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΑΝΕΒΑΖΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ».
Δεν είμαι του κόμματος αυτού ή άλλου αλλά πρόκειται για αυτονόητες εκτιμήσεις και σταθμίσεις προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος.
Όσοι παραβλάπτουν το δημόσιο-εθνικό συμφέρον σε αυτές τις κρίσιμες ώρες είναι επόμενο σε μία ευνομούμενη χώρα να αντιμετωπίσουν εκτός από την δίκαιη αντίδραση του λαού και την δικαιοσύνη, όπως προβλέπουν οι νόμοι και το Σύνταγμα.Αναδρομικά και με Συντακτική Πράξη.
2) Ζητώ από τον Πρωθυπουργό της χώρας και το Υπουργικό Συμβούλιο την απομάκρυνση των κ.κ. Ζερβού, Βασιλάκου,Τσιπουρίδη και Θέου.
Κε Σαμαρά καλά τα λέγατε στη ΔΕΘ αλλά οι κύριοι άνω ακριβαίνουν το ρεύμα και την εισφορά ΑΠΕ, δεν είδα δηλώσεις σας και οι εκπρόσωποι σας στην συγκυβέρνηση-αντιπολίτευση φαίνεται να συμφώνησαν με τις αυξήσεις (πριν πουληθεί η ΔΕΗ ;)
Είναι δυνατόν να προγραμματίζεται να καταστεί η Κρήτη κόμβος φυσικού αερίου και να προωθούνται συστήματα αντλισιοταμίευσης με ανεμογεννήτριες ως ενεργειακή λύση για την Μεγαλόνησο με κόστος περί τα 4.5 εκ ανά εγκατεστημένη MW ; Τα απαραίτητα στοιχεία συλλέγονται και θα υποβληθούν βεβαίως εκεί που πρέπει.Υφίσταται ΣΕΠΕ ; Το ΕΠΧΣΑΑ/ΑΠΕ και η ΣΜΠΕ αυτού είχαν μελετήσει τα εν λόγω συστήματα;
Καταγγελία στην Κομισιόν λοιπόν.
3) Για την περίπτωση της υπογραφής της με αρ. πρ. 204392/20.10.2011 απόφασης του Υπουργού ΠΕΚΑ με θέμα: «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 125495/19.01.2007 απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την «εγκατάσταση και λειτουργία αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 18 MW στη θέση Μπελεχέρι, Δήμου Νιάτων, Νομού Λακωνίας»: Ελήφθη υπ’ όψιν εικονική «ορνιθολογική μελέτη» και παραβιάστηκαν οι διατάξεις της ΚΥΑ υπ’ αριθμόν 9269/470/2007 περί «μέσων ένδικης προστασίας του κοινού κατά πράξεων ή παραλείψεων της διοίκησης σχετικά με θέματα ενημέρωσης και συμμετοχής του κατά την διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων κ.λ.π.» Βεβαίως ενεργήσαμε και θα ενεργήσουμε περαιτέρω αναλόγως (και προς πάσα κατεύθυνση). Καλό θα είναι πάντως ο Υπουργός να ανακαλέσει την απόφαση του αφού ενημερωθεί. Καταγγελία στην Κομισιόν λοιπόν.
4) Μετά λύπης μου διαπιστώνω σχετικά, ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ δεν φαίνεται να λαμβάνει υπ’ όψιν της τις εμπεριστατωμένες γνωμοδοτήσεις των αρμοδίων για την προστασία του περιβάλλοντος Υπηρεσιών. Δεδομένης της παράλειψης υλοποίησης των ενδεδειγμένων ενεργειών περιβαλλοντικής προστασίας (μέτρα διατήρησης), προωθούνται πλήθος ασύμβατων επενδυτικών σχεδίων εντός των περιοχών Natura, θέτοντας σε κίνδυνο τους αντικειμενικούς σκοπούς για τους οποίους αυτές χαρακτηρίσθηκαν ως τμήματα αυτού του οικολογικού δικτύου.
5) Ειδικότερα, τώρα, σχετικά με το σχέδιο που τέθηκε ενώπιον μας
«Άρθρο 2Β
1. Με μέριμνα της Υπηρεσίας Εξυπηρέτησης Επενδυτών για έργα Α.Π.Ε. της Γενικής Γραμματείας Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, καταρτίζεται εθνικό σχέδιο δράσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, το οποίο εγκρίνεται από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και υποβάλλεται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το σχέδιο αυτό ορίζει τους εθνικούς συνολικούς στόχους για τα μερίδια της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές που καταναλίσκονται στις μεταφορές, στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, της θέρμανσης και ψύξης το 2020, λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο άλλων μέτρων πολιτικής που αφορούν την ενεργειακή απόδοση στην τελική κατανάλωση ενέργειας και τα κατάλληλα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την επίτευξη των εν λόγω εθνικών συνολικών στόχων, συμπεριλαμβανομένων της συνεργασίας μεταξύ τοπικών, περιφερειακών και εθνικών αρχών, των προγραμματιζόμενων στατιστικών μεταβιβάσεων ή κοινών έργων, εθνικών πολιτικών για την ανάπτυξη των υφιστάμενων πόρων βιομάζας και την εκμετάλλευση νέων πόρων βιομάζας για διαφορετικές χρήσεις, καθώς και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την τήρηση των απαιτήσεων των άρθρων 13 έως 19 της Οδηγίας 2009/28/ΕΚ>.
Μπορεί να μας εξηγήσει το ΥΠΕΚΑ πως γίνεται να συντάχθηκε και να υποβλήθηκε στην Κομισιόν το εν λόγω αφού δεν υπήρχε πρόβλεψη στο Εθνικό δίκαιο ;
Έγινε διαβούλευση για αυτό το σχέδιο δράσης μέσω ΥΠΕΚΑ και που είναι αναρτημένα τα αποτελέσματα της ; Γιατί είχα στείλει ένα email σχετικά με κάτι σενάρια που είχε αναρτήσει η περίφημη Επιτροπή των κκ Λάλα, Χαραλαμπίδη κ.α. και δεν το βλέπω πουθενά.
Τηρήθηκε η διαδικασία ΣΕΠΕ για αυτό το σχέδιο δράσης ;
6) Μιας και ανέφερα τον κο Χαραλαμπίδη, να ένα χρήσιμο άρθρο περί «Green Peace» αιολικής ενέργειας, θέσεων εργασίας και βέβαιων επερχόμενων καταστάσεων. Για τον Κο Πρωθυπουργό και το Υπουργικό Συμβούλιο (μην λένε ότι δεν ήξεραν όταν καταρρεύσει το σύστημα επιδοτήσεων καθότι και χρεοκοπημένη χώρα):http://www.chathamdailynews.ca/ArticleDisplay.aspx?e=3425246
Wind farms blasted
By Bob Boughner
RIDGETOWN – Southwestern Ontario’s flourishing wind energy industry came under fire Wednesday from the co-founder of Greenpeace.
Dr. Patrick Moore told more than 1,000 area farmers the industry destroys more jobs than it creates, and causes energy prices to climb for all users.
«The industry is a destroyer of wealth and negative to the economy,» said Moore, speaking at the 19th annual Southwest Agricultural Conference at Ridgetown campus of the University of Guelph.
Moore, who now refers to himself as the «sensible environmentalist,» said the solar bubble has burst and thinks the wind bubble is about to burst.
«I’m happy for the farmers who are receiving royalties for allowing the wind towers to be built on their farms,» he said. «They deserve it – but the cost to consumers will continue to climb – partly because of rate increases and partly due to tax increases.»
Moore said there wouldn’t be wind farms in southwestern Ontario if taxpayers weren’t paying the bill.
«They are ridiculously expensive and don’t work half the time,» he said. «And no matter how many are built, they won’t replace coal, gas or hydro or nuclear plants, because they are continuous and wind is not always reliable.»
Moore told his audience the wind energy industry in Spain has resulted in a 30% unemployment rate among people under the age of 30.
The speaker was also highly critical of the organization he co-founded, claiming it’s counter-productive today from an environmental standpoint.
«The organization should at least base its positions on science,» he said.
Moore said Greenpeace, launched in British Columbia, is now based in Europe. He spent 15 years with the organization chasing whaling boats, trying to stop the seal hunt, and protesting against hydrogen bomb testing.
He now serves as chair and chief scientist of Greenspirit Strategies.
«I was against three or four things every day of my life for 15 years,» he said. «I decided to become a sensible environmentalist and have spent the last 25 years doing just that.»
Moore described as «ridiculous,» the claims by Greenpeace that chlorine is the devil’s element and PVC is the poison plastic.
«Most of our medicines are based on chlorine,» he said.
He blasted Greenpeace for opposing golden rice, which he said helps prevent blindness in as many as 500,000 children.
Moore took exception to the stance against salmon farming by both Greenpeace and Dr. David Suzuki.
«We have to recognize that poverty is the worst environmental problem today,» he said.
bboughner@chathamdailynews.ca.
7) Η Οδηγία 2009/28, σχετικά με την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, περιλαμβάνει κριτήρια περιβαλλοντικής βιωσιμότητας για την προστασία της βιοποικιλότητας. Μόνο που αυτά φαίνεται προς το παρόν να περιορίζονται στην παραγωγή βιοκαυσίμων και βιορευστών αντί να επεκτείνονται σε όλες τις πλατφόρμες-τεχνολογίες ΑΠΕ. Τοιουτοτρόπως δεν εξασφαλίζεται η λογική συνοχή μεταξύ των στόχων της εν λόγω οδηγίας και της περιβαλλοντικής νομοθεσίας της Κοινότητας με σοβαρό αντίκτυπο στις διαδικασίες αξιολόγησης, σχεδιασμού ή χορήγησης άδειας για εγκαταστάσεις ανανεώσιμης ενέργειας. Επιπλέον δεν φαίνεται τα κράτη μέλη να λαμβάνουν υπόψη όλη την περιβαλλοντική νομοθεσία της Κοινότητας.
Η 69η αιτιολογική σκέψη της Οδηγίας 2009/28/ΕΚ διατυπώνεται ως εξής :Η αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για βιοκαύσιμα και βιορευστά, καθώς και τα κίνητρα που προβλέπει η παρούσα οδηγία για τη χρήση τους, δε θα πρέπει να συνεπάγεται την ενθάρρυνση της καταστροφής εδαφών με βιοποικιλότητα. Οι εν λόγω εξαντλήσιμοι πόροι, των οποίων η αξία για την ανθρωπότητα αναγνωρίστηκε σε διάφορα διεθνή κείμενα, θα πρέπει να διαφυλαχθούν. Επιπλέον, οι καταναλωτές της Κοινότητας θα θεωρούσαν ηθικά απαράδεκτο ότι η αυξημένη εκ μέρους τους χρήση βιοκαυσίμων και βιορευστών θα μπορούσε να έχει ως αποτέλεσμα την καταστροφή εδαφών με βιοποικιλότητα. Για τους λόγους αυτούς, είναι αναγκαίο να προβλεφθούν κριτήρια αειφορίας προκειμένου να διασφαλιστεί ότι τα βιοκαύσιμα και τα βιορευστά μπορούν να επωφεληθούν από την παροχή κινήτρων, μόνον εφόσον υπάρξει εγγύηση ότι δεν προέρχονται από περιοχές με βιοποικιλότητα ή, στην περίπτωση περιοχών που χαρακτηρίζονται για την προστασία της φύσης ή για την προστασία σπάνιων, απειλούμενων ή υπό εξαφάνιση οικοσυστημάτων ή ειδών, εφόσον η παραγωγή πρώτων υλών δεν παρεμποδίζει τους σκοπούς αυτούς, μέσω της παροχής νομικής απόδειξης από τη σχετική αρμόδια αρχή. Τα κριτήρια αειφορίας για τα βιοκαύσιμα–βιορευστά καθορίστηκαν στα άρθρα 17 και 18 της εν λόγω οδηγίας.
Στον αντίποδα και ελλείψει σαφούς αναφοράς σε άλλους τομείς των ΑΠΕ στην εν λόγω οδηγία, η μόνη εξασφάλιση για την συμβατότητα της χωροταξικής ανάπτυξης με την βιοποικιλότητα στην ΕΕ περιορίζεται στα όρια του άρθρου 6 της οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, καθώς είναι εκείνο που προσδιορίζει ακριβέστερα τη σχέση μεταξύ διατήρησης της φύσης και χρήσεων γης. Βάσει της οδηγίας 2009/08/ΕΚ θεσπίστηκε κοινό πλαίσιο για την προώθηση-συμμετοχή της ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας σε ποσοστό 20% και τέθηκαν υποχρεωτικοί εθνικοί στόχοι και μέτρα για τη χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας της ΕΕ και των κρατών μελών, μέσω εθνικών σχεδίων δράσης για την ανανεώσιμη ενέργεια. Με τον νόμο 3851/2010 η συμμετοχή της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ καθορίστηκε σε ποσοστό τουλάχιστον 40%, βάσει της οδηγίας 2009/28 ΕΚ. Εν προκειμένω και όσον αφορά στον επιμερισμό των στόχων μεταξύ των πηγών, κατόπιν διαδικασιών που δεν παρείχαν εγγυήσεις αντιστοιχούσες στις θεμελιώδεις αρχές του κοινοτικού πλαισίου πολιτικής για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ειδικότερα ως προς την μεγαλύτερη ευελιξία επιλογών που θα κάλυπταν όλους τους στόχους όπως και την σφαιρικότητα τους, προσδιορίστηκε στο εθνικό σχέδιο δράσης για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ποσοστό συμμετοχής στην ηλεκτροπαραγωγή, από χερσαίες ανεμογεννήτριες, που αντιστοιχεί σε 7200 MW εγκατεστημένης ισχύος.
Με το άρθρο 1 του ν. 3851/2010 προστέθηκαν παράγραφοι 2 και 3 στο άρθρο 1 του ν. 3468/2006 (ΦΕΚ 129 Α`), ενσωματώνοντας στο εθνικό δίκαιο τους στόχους της Οδηγίας 2009/28 και ανάγοντας παράλληλα την προστασία του κλίματος, μέσω της προώθησης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε., ως περιβαλλοντική και ενεργειακή προτεραιότητα «υψίστης» σημασίας για τη χώρα. Σημειώνουμε ότι η ανάδειξη δια του νόμου 3851/2010 της προώθησης των ΑΠΕ ως μέτρο για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, όχι «υψηλής», αλλά «υψίστης» εθνικής σημασίας, απέβλεπε ευθέως στην παραβίαση της αρχής της αναλογικότητας και στην ευθεία χρήση του ως άνω όρου «..σε περίπτωση δικαστικής διαμάχης που εμπλέκονται (δηλ. σταθμίζονται) άλλα κοινωνικά συμφέροντα και δικαιώματα», βλ. σελ. 37 «National Renewable Energy action plan in the scope of Directive 2009/28/EC».
«Summary of the existing and planned measures at regional/local levels»
«Additionally, L3851/2010 specifies that regional land management and development plans need to be in concert with SPPF-RES and provide for maximum allowable utilization of RES potential as a measure to address climate change which is given high priority also in case of court deliberations involving other social concerns and rights»
Το υποβληθέν στην Επιτροπή Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Οδηγία 2009/28/EK, διατίθεται εις την ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ μόνον στην αγγλική γλώσσα, εδώ όμως η χώρα ονομάζεται Ελλάδα και ομιλούμε την Ελληνική.
Μπορείτε κε Παπακωνσταντίνου να ικανοποιήσετε την αίτηση μου και να αναρτήσετε εντός 3 ημερών εις την Ελληνική γλώσσα όπως απαιτείται, το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τις ΑΠΕ ;
Σε αντίθετη περίπτωση να διακόψετε την διαβούλευση γιατί η κατάσταση είναι κωμική αν δεν είναι κάτι άλλο δεν νομίζετε ; Όπως καταλαβαίνετε Κε Υπουργέ υφίστανται και νομικές συνέπειες αν δεν αναρτηθεί το κείμενο στα Ελληνικά.
Το παρόν θα διανεμηθεί με ηλεκτρονικό τρόπο στα μέλη του κοινοβουλίου και με συστημένη επιστολή στο Πρωθυπουργικό Γραφείο
Αν λογοκριθεί θα πράξω καταλλήλως νομικά και πολιτικά κατά των προσώπων που θα το πράξουν
Ευχαριστώ
Αντώνιος Κανδηράκης