Η Επιτροπή προτείνει να σχεδιαστούν και χρηματοδοτηθούν κατάλληλα προγράμματα έρευνας, ανάπτυξης, επίδειξης και ενημέρωσης στο γενικότερο γνωστικό αντικείμενο της Ηλεκτροκίνησης τα οποία θα έχουν τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα:
Ανάπτυξη συσσωρευτών για χρήση στα Η/Ο με κύρια χαρακτηριστικά την υψηλή πυκνότητα ενέργειας, τη χρησιμοποίηση μη τοξικών και φθηνών υλικών και το χαμηλό κόστος παραγωγής.
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών συστημάτων διαχείρισης των συσσωρευτών, φόρτισης και εκφόρτισής τους, ηλεκτρικών κινητήρων, κλπ. με κύρια χαρακτηριστικά τη χρησιμοποίηση ηλεκτρονικών υψηλής ενεργειακής απόδοσης και την ανάπτυξη εξοπλισμού υψηλής αξιοπιστίας.
Υλοποίηση σχεδίων ανάπτυξης και κατασκευής πρωτοτύπων ηλεκτρικών οχημάτων για εξειδικευμένες αγορές (niche markets) που θα έχουν υψηλή προστιθέμενη αξία στην Ελλάδα (π.χ. μεγαλύτερη από 70%).
Ανάπτυξη και κατασκευή φορτιστών για τους συσσωρευτές των Η/Ο σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα που διαρκώς εξελίσσονται.
Ανάπτυξη εφαρμογών που αφορούν τα “έξυπνα δίκτυα” με κατάλληλες διεπαφές (υποδομές, λογισμικό, επικοινωνία) των σταθμών φόρτισης των Η/Ο για τη διαχείριση της διαδικασίας φόρτισης τους σε συνδυασμό με την αξιοποίηση συστημάτων ΑΠΕ. Θα επιζητείται η κατάλληλη ένταξη της διαχείρισης των Η/Ο και των συστημάτων ΑΠΕ με σκοπό τη βελτίωση της διαχείρισης των δικτύων διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, τις μειωμένες επενδύσεις σε νέες υποδομές και τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και αέριων ρύπων.
Προσδιορισμός των σημαντικότερων και καταλληλότερων χρήσεων των Η/Ο και ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών για τη διείσδυσή τους. Εκπόνηση μελέτης μετακινήσεων και χρήσεων των Η/Ο (ομάδες χρηστών) σε μεγάλες πόλεις (οικία, εργασία, δημόσιοι χώροι).
Οδικός χάρτης για την ένταξη των Η/Ο σε ομάδες χρηστών και στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας σε συνδυασμό με συστήματα ΑΠΕ.
Επιδεικτικά προγράμματα ενημέρωσης του κοινού σε θέματα ηλεκτροκίνησης.
Ανάπτυξη επιχειρησιακού μοντέλου για τη διαχείριση των σταθμών φόρτισης των Η/Ο που θα συνδέονται στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνοντας υπόψη τις κατηγορίες των υποδομών και τις θέσεις των σταθμών φόρτισης, τα απαιτούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, τους εμπλεκόμενους φορείς και τα σχετικά τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και ισχύος για την ηλεκτροκίνηση.
Σημειώνεται ότι τα παραπάνω αναπτυξιακά προγράμματα θα πρέπει να αφορούν την εκδήλωση ενδιαφέροντος για κατάθεση προτάσεων από ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες φορέων, στις οποίες θα απαιτείται η συμμετοχή κυρίως Ελληνικών επιχειρήσεων, με αντικείμενο το σχεδιασμό και την κατασκευή οχημάτων, ηλεκτρικών κινητήρων, ηλεκτρονικών ισχύος και διαχείρισης των συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας.
1. Στη χώρα μας δυστυχώς δεν παράγουμε καν ελαστικά αυτοκινήτων , όντας η μόνη ευρωπαϊκή χώρα που δεν παράγει τα ελαστικά που καταναλώνει – πρακτικά αδύνατον να γίνει τόσο τεράστιο βήμα.
2. Το τερέν της Ελλάδας είναι killing τερέν για οχήματα αυτού του τύπου.
3. Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα βαρέα μέταλλα που απαιτεί η κατασκευή και η διαχείριση μεγάλου όγκου συσσωρευτών ίσως προκαλέσει μεγαλύτερη επιβάρυνση – και άλλου τύπου- τους περιβάλλοντος από την εκπομπή καυσαερίων.
4. Η ηλεκτροκίνηση είναι πολύ καλή εφαρμογή σε σταθερά μέσα τροχιάς.
5. Η μέση ελληνική κατοικία δεν διαθέτει υποδομές που να υποστηρίζουν τέτοιου είδους επιλογές.
6. Η ανάπτυξη τέτοιου είδους εφαρμογών απαιτεί ένα σοβαρό υπόβαθρο , ελεγκτικούς φορείς , μετροτεχνικά εργαστήρια με εμπειρία , διεθνείς πιστοποιήσεις και μεγάλες επενδύσεις. Που απουσιάζουν από τη χώρα.
7. Ήδη οι άλλοι έχουν κινήσει , έχει η πλάση πρασινίσει ….άλλο να έχεις δική καινοτόμα ανάπτυξη και άλλο να αγοράζεις από αλλού πληρώνοντας τον κούκο αηδόνι.
8. Η εφαρμογή ίσως να παρουσιάζει ενδιαφέρον σε – μεγάλα οχήματα- και ειδικού τύπου οχήματα.
Με εκτίμηση
Στην Ελλάδα υπάρχει γνώση και εμπειρία στην έρευνα και ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων (όλων των τύπων) υψηλών προδιαγραφών. Για παράδειγμα παρακαλώ δείτε το: http://www.tucer.tuc.gr
Οι κοινοπραξίες Ελληνικών επιχειρήσεων και εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε συνεργασία ενδεχομένως με το δίκτυο ανεφοδιασμού, μπορεί πράγματι να αποδώσει μόνο αν συνδυαστεί με κίνητρα στήριξης της εγχώριας παραγωγής 2θέσιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης που τεχνικά είναι πλήρως εφικτή, αλλά (ενδεχομένως) δυσάρεστη για τους μεγάλους παίκτες της αγοράς.