Στο Κεφάλαιο 3 της παρούσας Τεχνικής Έκθεσης παρουσιάζονται τα ήδη ισχύοντα κίνητρα προώθησης των πωλήσεων των μικρών και ενεργειακά οικονομικών συμβατικών οχημάτων και τα αντίστοιχα κίνητρα των υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Τα κίνητρα αυτά θεωρούνται ότι είναι ικανοποιητικά για τις τρέχουσες συνθήκες και για τις τεχνολογίες οχημάτων στις οποίες αναφέρονται και, επομένως, προτείνεται να συνεχίσουν να ισχύουν. Όμως, πρέπει να θεσπισθούν επιπρόσθετα κίνητρα και να αρθούν τα υπάρχοντα αντικίνητρα έτσι ώστε, κατά την επόμενη τριετία τουλάχιστον (έως το έτος 2015), να προωθηθούν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων. Αυτά τα οχήματα έκαναν ήδη την εμφάνισή τους στην αγορά και αποτελούν το αποφασιστικό βήμα προς τη μελλοντική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης στα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά αυτοκίνητα. Τα προτεινόμενα επιπρόσθετα κίνητρα θα εναρμονίσουν την Εθνική πολιτική με τις αντίστοιχες πολιτικές πολλών άλλων Ευρωπαϊκών χωρών έτσι ώστε στην Ελλάδα να μην υπάρχει δυσμενής μεταχείρισης των Η/Ο ενώ, παράλληλα, θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες προοπτικές κοινωνικής αποδοχής των νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης και δημιουργίας ευκαιριών για επιχειρηματικές δραστηριότητες με σημαντική προστιθέμενη αξία.
Τα κίνητρα που έχουν θεσπιστεί για τα υβριδικά οχήματα (HEV) τα οποία διαθέτουν θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται να αφορούν μόνο τα Πλήρως Υβριδικά Οχήματα (HEV) όπως καθορίζονται στο τμήμα 2.3 της παρούσας Τεχνικής Έκθεσης.
Γα τα Επαναφορτιζόμενα Υβριδικά Οχήματα με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Ηλεκτροπαραγωγική Μονάδα (E-REV) τα οποία διαθέτουν επιπρόσθετη θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:
• Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.
• Επιδοτείται η αγορά τους με χρηματικό ποσό ίσο με το 10% της τιμής πώλησης (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) και με ανώτατο όριο ίσο με € 3.000 μόνο εάν οι πιστοποιημένες εκπομπές αερίων ρύπων CO2 είναι κατά μέγιστο ίσες με 75 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο μετρούμενες στο Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Δοκιμών (NEDC).
Για τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές (BEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Ηλεκτροχημική Μονάδα Παραγωγής Υδρογόνου (FCEV), προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:
• Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.
• Επιδοτείται η αγορά τους με ποσό ίσο με το 10% της τιμής πώλησης τους (περιλαμβανομένου του Φ.Π.Α.) και με ανώτατο όριο ίσο με € 5.000.
Σημειώνεται ότι η υπαγωγή των παραπάνω τύπων οχημάτων στο φόρο πολυτελείας έχει προκαλέσει στρέβλωση στις τιμές πώλησης τους τις οποίες έχει καταστήσει απλησίαστες και, ουσιαστικά, έχει ακυρώσει την οποιαδήποτε δυνατότητα πώλησης τους. Επίσης, έχει δημιουργήσει τεράστιες διαφορές τιμής αυτών των οχημάτων σε σχέση με τις ισχύουσες σε όλες τις άλλες χώρες του κόσμου.
Η Επιτροπή προτείνει όπως οι παραπάνω αναφερόμενες χρηματικές επιδοτήσεις για την Ελληνική αγορά των Η/Ο πιστώνονται στις εταιρείες που διενεργούν τις σχετικές πωλήσεις με βάση το σχετικό τιμολόγιο που θα εκδίδεται. Η ετήσια δημοσιονομική επιβάρυνση της χώρας θα είναι εκ των προτέρων καθορισμένη διότι θα περιορίζεται ποσοτικά για ένα συγκεκριμένο αριθμό πωλήσεων και θα ισχύει μόνο για τα τρία πρώτα έτη εφαρμογής των μέτρων (2013 – 2015). Αυτή η επιβάρυνση θα μπορούσε να καλυφθεί από τα έσοδα που θα συλλεχθούν από ένα τέλος ρύπανσης στα υπερήλικα και ρυπογόνα αυτοκίνητα ή να αντληθεί από τα έσοδα κάποιου περιβαλλοντικού κονδυλίου που προορίζεται για τη στήριξη τέτοιων δράσεων (π.χ. Πράσινο Ταμείο). Εναλλακτικά, η άμεση επιδότηση αγοράς των Η/Ο θα μπορούσε να υποκατασταθεί από μία ετήσια μείωση του οφειλομένου φόρου εισοδήματος του αγοραστή κατά το ένα τρίτο της αναλογούσας επιδότησης έτσι ώστε σε τρία έτη να έχει ολοκληρωθεί η εφαρμογή της.
Για τις διαδικασίες προμήθειας Η/Ο στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, υπάρχει σχετική νομοθετική ρύθμιση (Νόμος 3855/2010, άρθρο 8, παρ. 3) η οποία προβλέπει την έκδοση ΚΥΑ για τον Κανονισμό Προμήθειας Οχημάτων και την ποσόστωση καθαρών οχημάτων όπως είναι τα Η/Ο. Για την προώθηση του σημαντικού θέματος της ποσόστωσης, η Επιτροπή προτείνει τη σύσταση και συγκρότηση ομάδας εργασίας υπό την εποπτεία και επίβλεψη του ΥΥΠΟΜΕΔΙ η οποία θα προτείνει σχετικό σχέδιο ΚΥΑ προς υπογραφή από τα συναρμόδια Υπουργεία (ΥΠΕΚΑ, ΥΥΠΟΜΕΔΙ).
Για τους επιχειρηματικούς στόλους ή τα εταιρικά οχήματα, προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:
• Αναπροσαρμογή των χρηματικών ποσών που αφορούν την εργοστασιακή τιμολογιακή αξία (ΕΤΑ) του έτους πρώτης κυκλοφορίας των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με Συσσωρευτές (BEV), των Επαναφορτιζόμενων Υβριδικών Οχημάτων με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με Μονάδα επέκτασης της αυτονομίας τους (PHEV – E-REV). Αυτά τα χρηματικά ποσά θεωρούνται ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες των οδηγών – χρηστών τους που είναι στελέχη όλων των επιχειρήσεων ανεξάρτητα από το εάν τα οχήματα ανήκουν στην επιχείρηση ή είναι μισθωμένα με οποιονδήποτε τρόπο (άρθρο 9 του Νόμου 3842/2010). Η διαδικασία αναπροσαρμογής θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την υπάρχουσα σημαντική επιβάρυνση της ΕΤΑ των παραπάνω οχημάτων σε σχέση με την αντίστοιχη ΕΤΑ των συμβατικών οχημάτων.
• Θέσπιση ειδικών όρων απόσβεσης της αξίας των εταιρικών Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με Συσσωρευτές (BEV), των Επαναφορτιζόμενων Υβριδικών Οχημάτων με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και των Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων με Μονάδα επέκτασης της αυτονομίας τους (PHEV – E-REV).
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "9. 9.1. Κίνητρα"
#1 Σχόλιο Από Τραβασάρος Κων/νος Στις 29 Ιανουάριος, 2012 @ 23:26
Δε πρέπει να υπάρχει επιδότηση τιμής.
Η επιδότηση της τιμής θα απορροφηθεί απο το περιθώριο κέρδους των κατασκευαστών ή εισαγωγέων. Η επιβάρυνση ενός ρυπογόνου αυτοκινήτου που κινείται ελάχιστα δεν είναι σωστή. Το κόστος του καυσίμου επιβραβεύει τα υβδιδικά και ηλεκτρικά και αποτρέπει τη χρήση ρυπογόνων.
Στη περίπτωση που το αυτοκίνητο ανήκει σε επιχείρηση, επειδή ο κινητήρας των υδριδικών είναι συνήθως μεγαλύτερος απο 1600 κ.ε. εκπίπτει μόνο το 35% αντί του 70% των εξόδων. Προτείνεται να εκπίπτει το 70% ανεξάρτητα κυβισμού εφόσον οι εκπομπές είναι περιορισμένες (πχ 120 γρ).
Για κάθε νέο αυτοκίνητο, συμβατικό, υβριδικό ή ηλεκτρικό, σπαταλούνται πόροι και εκπέμπονται ρύποι για να παραχθεί. Αν δεν πρόκειται να αξιοποιηθεί κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα το χρόνο θα κοστίσει και θα ρυπάνει περισσότερο απο τη διατήρηση ενός παλαιότερης τεχνολογίας που κάνει ελάχιστα χιλιόμετρα.
#2 Σχόλιο Από Αντώνης Κλαδογένης Στις 29 Ιανουάριος, 2012 @ 23:27
Γράφετε :
«Αυτή η επιβάρυνση θα μπορούσε να καλυφθεί από τα έσοδα που θα συλλεχθούν από ένα τέλος ρύπανσης στα υπερήλικα και ρυπογόνα αυτοκίνητα ή να αντληθεί από τα έσοδα κάποιου περιβαλλοντικού κονδυλίου που προορίζεται για τη στήριξη τέτοιων δράσεων (π.χ. Πράσινο Ταμείο).»
Οι ρύποι που παράγει ένα όχημα εξαρτώνται άμεσα από την ποσότητα της βενζίνης (ή του πετρελαίου) που καταναλώνει. Άρα το πιο σωστό είναι ένα μέρος του φόρου που εισπράτει το κράτος από την βενζίνη ή το πετρέλαιο να χρησιμοποιηθεί για αυτόν το σκοπό.
Με αυτόν το τρόπο τα οχήματα που παράγουν τους περισσότερους ρύπους θα πληρώνουν για την επιδότηση. Το να φορολογηθεί επιπλέον ένα παλιό όχημα κάποιου π.χ. συνταξιούχου (που δεν μπορεί έτσι κι αλλιώς να το αλλάξει) για να αγοράσει κάποιος που έχει χρήματα για νέο αυτοκίνητο ένα όχημα νέας τεχνολογίας δεν είναι καθόλου δίκαιο.
#3 Σχόλιο Από ευαγγελος παπαδοπουλος Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 08:43
κ.Υπουργέ,
προϋπόθεση για διαβουλευση ειναι η αξιοπιστια του κρατους.
δυστυχως το ελληνικο κρατος ειναι αναξιοπιστο στο θεμα αυτο.
αγορασα δυο υβριδικα αυτοκινητα και πληρωνα 3 ευρω τελη κυκλοφοριας για το καθενα και ξαφνικα καλουμε να πληρωσω τέλη κυκλοφοριας και «εκτακτη» ειφορα 1050 ευρω γαι το καθενα.
εχει νοημα η δημοσια διαβουλευση ;
#4 Σχόλιο Από Κώστας Βενίζος Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 09:04
Σχετικά με το:
Γα τα Επαναφορτιζόμενα Υβριδικά Οχήματα με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Ηλεκτροπαραγωγική Μονάδα (E-REV) τα οποία διαθέτουν επιπρόσθετη θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:
• Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.
Να τονίσω ότι:
– Το υβριδικό LEXUS RX 450h (Hybrid Luxury Vehicle) έχει εκπομπές καυσαερίων (σύμφωνα με τη σελίδα του κατασκευαστή) 145g/km με τιμή που ξεκινά από 78,500€ και φτάνει στα 100,000€.
– Την ίδια στιγμή το ταπεινό (όχι υβριδικό ή ηλεκτρικό) KIA Picanto έχει στη βασική έκδοση εκπομπές 99g/km και η τιμή του ξεκινάει από 10,400€.
Ο φόρος πολυτελείας δεν πρέπει να καταργηθεί. Τα μεγάλα υβριδικά έχουν αυξημένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συνηθισμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
(Σημείωση: το LEXUS δεν είναι η εξαίρεση – ανάλογες προτάσεις ετοιμάζονται να βγάλουν η VW με το Tuareg, η Mazda με το Tribute, η Ford με το Escape, η BMW με την X6 και η Mercedes με την ML450. Τα αυτοκίνητα αυτά ΔΕΝ έχουν χαμηλούς ρύπους και κατά συνέπεια ΔΕΝ πρέπει να καταργηθεί ο φόρος πολυτελείας.)
#5 Σχόλιο Από Δημήτρης Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 14:09
Δηλαδή όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αλλάξουν το αυτοκίνητό τους θα πρέπει να τους επιβληθεί ένα τέλος για να χρηματοδοτήσουν αυτούς που έχουν και μπορούν να πάρουν ένα ακριβό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
Ρε δεν πάτε καλά. Θα σας πάρουμε με τις πέτρες. Σε αυτές τις επιτροπές σκέφτονται πολύ για να προτείνουν νέα εισπρακτικά τέλη, ή λέμε και καμιά … για να περάσει η ώρα.
#6 Σχόλιο Από Έλληνας Οδηγός Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 16:32
Το όλο project ξεκινάει με λανθασμένες παραδοχές. Σε καμία περίπτωση ο ΜΟ των ετήσιων διανυόμενων χλμ δεν φτάνει τα 20000,ειδικά τα 2 τελευταία χρόνια που αυξήσατε (σαν κρατος) την τιμή της βενζίνης στα ύψη και οι μετακινήσεις μειώθηκαν.
Σε καμία περίπτωση ο ΜΟ ζωής των αυτοκινήτων στην Ελλάδα δεν είναι 15 χρόνια. ΉΤΑΝ 11 περίπου χρόνια, αλλά ναι, σταδιακά με τα κατορθώματά σας στην οικονομία και την αγορά του αυτοκινήτου σίγουρα ο ΜΟ ζωής θ’ αυξηθεί, παρά την επέκταση της απόσυρσης.
Έστω αυτοκίνητο 7000κ.εκ ισχύος 600 ίππων και εκπoμπές CO2 500g/km. Έστω αυτοκίνητο 1000κ.εκ. ισχύος 70 ίππων και εκπομπές CO2 90g/km. Ποιο εκπέμπει περισσότερους ρύπους; Όποιος απαντήσει το 1 είναι απλώς άσχετος και δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα. Οι ρύποι ΠΡΟΦΑΝΩΣ εξαρτώνται από τα διανυόμενα χλμ κι από τη στιγμή που κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει πόσα χλμ διανύει ένα αυτοκίνητο, δεν μπορεί να υπολογίσει και πόσο ρυπαίνει. Το ακίνητο δεν εκπέμπει ρύπους.
Το πόσο «ρυπογόνο» είναι ένα αυτοκίνητο δεν εξαρτάται ούτε από τα «κυβικά» (επιμένετε ακόμα σε αυτόν τον παρωχημένο τρόπο φορολόγησης ενώ ο άνθρωπος έχει πάει στο φεγγάρι) ούτε από τους ρύπους στα χαρτιά. Εξαρτάται ΜΟΝΟ από τα διανυόμενα χλμ ετησίως.
Ο φόρος πολυτελείας πρέπει να καταργηθεί από ΟΛΑ τα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως καυσίμου. Αλλιώς πρόκειται για διακριτική κι ευνοϊκή μεταχείριση κάτι σίγουρα αντίθετο με τον ανταγωνισμό.
Γιατί να επιδοτηθεί πχ το Tesla των 500.000 ευρώ κι όχι ένα οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο των 20.000 ευρώ εργοστασιακής αξίας; επειδή ειναι «οικολογικό;»
Προτάσεις:
1) Βελτίωση της απόσυρσης σε αυτοκίνητα που θεωρητικά εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους (πχ κάτω των 100g/km)ανεξαρτήτως τεχνολογίας και καυσίμου!!!!! και απεξάρτησή της από το απαρχαιωμένο καθεστώς των κυβικών. Απαλλαγή από τέλη ταξινόμησης κατά την αγορά αυτοκινήτου κάτω των 100g/km σε περίπτωση απόσυρσης παλαιού. Απαλλαγή επίσης και από τεκμήρια γιατί με τα ισχύοντα το 2012 οι πωλήσεις θα πέσουν ακόμα περισσότερο (και η μαύρη τρύπα των εσόδων θα μεγαλώσει)
2) Αντίστοιχα κλιμάκωση της απόσυρσης με μειωμένο χρηματικό κίνητρο για πιο «ρυπογόνα» αυτοκίνητα και πάνω από ένα όριο πχ 250 ή 300 g/km κανένα κίνητρο απόσυρσης και πάλι ανξάρτητα από κυβικά και καύσιμο
3) Κανένα κίνητρο για ταξινόμηση ΝΕΟΥ αυτοκινήτου, ακόμα και ηλεκτρικού χωρίς απόσυρση ή χωρίς ΕΓΚΥΡΟ Ε9 με θέση πάρκινγκ. Ναι, σωστά μαντεύετε ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιάνουν ΧΩΡΟ, οπότε το να προστεθούν στα ήδη υπάρχοντα δεν λύνει κανένα πρόβλημα, αντίθετα δημιουργεί. Εκτός του γεγονότος ότι οι «έχοντες» θα πάρουν κι ένα επιδοτούμενο ηλεκτρικό (να συμπληρώσουν το… στόλο τους) να το παίζουν και δήθεν οικολόγοι
4) Κατάργηση του άχρηστου φόρου πολυτελείας απ’ όλα τα αυτοκίνητα που δεν κατέστησε μόνο τα υβριδικά/ηλεκτρικά ακριβά, αλλά πολλά οικογενειακά αυτοκίνητα κι εκτός της στρέβλωσης της αγοράς, μείωσε και τα έσοδα κι αύξησε τη μαύρη τρύπα. Τα «ακριβά» αυτοκίνητα δεν είναι συνώνυμα της «πρόκλησης» είναι και συνώνυμα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ με τα επιπλέον συστήματα ενεργητικής & παθητικής ασφέλειας
5) Τα μηδενικών ρύπων αυτοκίνητα (ZEV) μπορούν να επιδοτηθούν με μειωμένο ΦΠΑ (13% πχ) αφού δεν έχουν τέλη ταξινόμησης (λόγω έλλειψεις… κυβικών) και δεν θα έχουν φόρο πολυτελείας, σε συνδυασμό πάντα με απόσυρση.
Δεν χρειαζόμαστε επιπλέον αυτοκίνητα, χρειαζόμαστε καινούρια, σύγχρονα, ασφαλή και πιο οικολογικά και να φύγει η άπειρη σαβούρα που υπάρχει
#7 Σχόλιο Από ΛΙΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 18:40
θεωρώ πολύ θετική τη θέσπιση κινήτρων για την αγορά υβριδικών οχημάτων αλλά με την ασυνέπεια που έχουμε δεί μέχρι τώρα απο τη μερία του κράτους στον τομέα αυτό πολύ αμφιβάλλω αν το οποιοδήποτε κίνητρο θα αποδώσει.Αναφέρομαι στην επιβολή τέλους κυκλοφορίας σε συγκεκριμένα υβριδικά μοντέλα που οι ιδιοκτήτες τους τα προτίμησαν για αυτόν ακριβώς το λόγο, καθώς επίσης και στην επιβολή φόρου μεγαλου κυβισμού χωρίς να ληφθεί υπ οψιν ότι η αντιστοιχία σε κυβισμό αυτων των αυτοκινήτων είναι κάτω από 2000 κυβικά.
Προτίστως λοιπόν θεωρώ οτι πρέπει να διορθωθεί αδικία αυτή τουλάχιστον για όσους αγόρασαν τέτοια αυτοκίνητα πρίν την επιβολή αυτών των φόρων μήπως έτσι αποκατασταθεί η αξιοπιστία του κράτους τουλαχιστον σε αυτον τον τομέα
#8 Σχόλιο Από Κώστας Βενίζος Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 10:06
Κύριοι,
Επαναδιατυπώνω την πρόταση που έκανα εχθές και που δεν δημοσιεύσατε. Σε περίπτωση που επιμείνετε να μην τη δημοσιεύετε, παρακαλώ να μου αιτιολογήσετε την απόφασή σας με e-mail. Σε κάθε περίπτωση εάν δε δημοσιευθεί θα την στείλω σε ιστοσελίδες όπως protagon.gr, lifo.gr κλπ.
Η πρότασή είναι η εξής:
Λέει η τεχνική έκθεση:
«Γα τα Επαναφορτιζόμενα Υβριδικά Οχήματα με Ηλεκτρική Ενέργεια από Εξωτερική Πηγή (PHEV) και τα Ηλεκτροκίνητα Οχήματα με Συσσωρευτές και Ηλεκτροπαραγωγική Μονάδα (E-REV) τα οποία διαθέτουν επιπρόσθετη θερμική μονάδα που χρησιμοποιεί βενζίνη, πετρέλαιο ή εναλλακτικά καύσιμα, προτείνεται η θέσπιση των ακόλουθων επιπρόσθετων κινήτρων:
• Απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής φόρου πολυτελείας ανεξάρτητα από την τιμολογιακή αξία τους.»
Αντίλογος:
Αναφέρεται η παρακάτω σύγκριση ως παράδειγμα:
– Το υβριδικό LEXUS RX450h που ξεκινάει από €78.500 έχει εκπομπές ρύπων CO2 145g/km (πηγή [1]).
– Το βενζινοκίνητο KIA Picanto που ξεκινάει από €10.390 έχει εκπομπές ρύπων CO2 99g/km (πηγή [2]).
Κατασκευαστές όπως η VW (Tuareg), BMW (X6), Mercedes (ML450), Ford (Escape) κλπ ετοιμάζονται επίσης να κυκλοφορήσουν υβριδικά SUV τα οποία όπως φαίνεται από το παραπάνω παράδειγμα θα έχουν μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με μη υβριδικά SUV, αλλά αυξημένες σε σχέση με την πλειονότητα των αυτοκινήτων 1400cc και κάτω που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά.
Επίσης, ένα υβριδικό τέρας των 3.500 κυβικών εκατοστών, πέραν του ότι έχει απίστευτα μεγάλη κατανάλωση και τεράστιες εκπομπές ρύπων (σε σχέση με ταπεινά αυτοκινητάκια των 1000 κυβικών), έχει και την επαναφορτιζόμενη μπαταρία η οποία σε περίπτωση ατυχήματος απελευθερώνει τοξικά στο περιβάλλον: και οι οδηγοί τεράστιων SUV δε φημίζονται για την μετριοπαθή οδήγησή τους.
Λόγω των παραπάνω, προτείνεται:
Η ΜΗ απαλλαγή υποχρέωσης καταβολής φόρου πολυτελείας για υβριδικά αυτοκίνητα μεγάλης αξίας. Όπως λέει και ο Δημήτρης (30 Ιανουαρίου 2012, 14:33), είναι εντελώς άδικο να χρηματοδοτούν την αγορά ακριβών υβριδικών οχημάτων οι κάτοχοι μικρών οχημάτων που δεν μπορούν να αποκτήσουν υβριδικά. Σε κάθε περίπτωση, εάν το κράτος θέλει να επιδοτήσει καθαρές τεχνολογίες, ας επιδοτήσει την αγορά αυτοκινήτων με μικρές εκπομπές ρύπων π.χ. κάτω από 90g/km.
Ευχαριστώ.
#9 Σχόλιο Από ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΧΑΓΓΕΛΑΚΗΣ Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 20:21
Ειμαι οικογενειάρχης με τρία ανήλιοκα παιδιά. Εχω δύο αυτοκίνητα 1800 και 1000 cm3, τα οποία διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά σε καθημερινές δραστηριότητες όπως εργασία, σχολεία, φροντιστήρια κλπ.
Μεγάλες καταναλώσεις σε ακριβά καύσιμα.
Να επιδοτηθεί η απόσυρση των παλαιών αυτοκινήτων και να δοθούν παραπάνω κίνητρα στις τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, αφού σήμερα δεν υπάρχουν τέτοια, αφού τα υβριδικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν πληρώνουν τέλη ταξινόμισης, για τα οποία είχαν απαλλαγή οι πολύτεκνες οικογένειες.
Οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα (έστω και με μείωση του φόρου εισοδήματος)να αφορούν μικρά αυτοκίνητα, με τα οποία κάνουμε άνετα την δουλειά μας. Επιτέλους δεν χρειαζόμαστε μεγάλα, ακριβά αυτοκίνητα, δεν τα θέλουμε για βόλτα η για επίδειξη, τα θέλουμε για να ζήσουμε την οικογενειά μας. Εξάλλου τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα είναι ασφαλέστατα.
Αυτοί που ζητάνε κίνητρα και επιδοτήσεις για LEXUS RX 450h κλπ, να είστε σίγουροι ότι δεν έχουν ανάγκη τις επιδοτήσεις.
#10 Σχόλιο Από Μορτόπουλος Στέλιος Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 19:15
Στην διαβούλευση αυτή δεν αναφέρθηκαν καθόλου τα δίκυκλα οχήματα (μοτοσυκλέτες) και τα μικρά (1-2) επιβάτες τετράτροχα. Τα πλεονεκτήματα αυτών για την καθημερινή οδήγηση που αφορά 30-50 χλμ κατά μέσο όρο και συνήθως 1-2 επιβάτες είναι σαφώς ανώτερα.
1. 1/5-1/10 του βάρους του αυτοκινήτου άρα μικρότερη ανάγκη σε ενέργεια.
2. 1/4 του όγκου του αυτοκινήτου άρα καλύτερη κίνηση στην πόλη.
3. Κόστος συντήρησης χαμηλότερο.
4. Ευκολοτερη ανάπτυξη τεχνολογίας για παραγωγή στην Ελλάδα. (Σασί-συναρμολόγηση)
Η παραγωγή τέτοιων δικύκλων μπορεί να γίνει με συνεργασίες με εταιρίες που ήδη κατασκευάζουν.
Όσο για τις μπαταρίες μπορούν πιο εύκολα να ανταποκριθούν στην ενεργειακή απαίτηση των δικύκλων παρά των κατά πολύ βαρύτερων αυτοκινήτων.
#11 Σχόλιο Από ILIOFOS O.E. Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 00:19
Κε Υπουργέ
Την ίδια ώρα που «προσπαθείτε», ναι εντός εισαγωγικών, να προωθήσετε την κυκλοφορία των ηλεκτρικών οχημάτων, την ίδια στιγμή αποφασίζεται ότι για την Ελλάδα η αγορά ενός Η/Ο, είναι αγαθό μόνο για τους έχοντες, επίσης αποφασίζεται να προστατέψετε τα συμφέροντα των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών αλλα και ταυτοχρόνως προσπαθείτε τεχνιέντως να αποκρύψετε την λύση της μετατροπής των συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά, καταστατηγώντας τις οδηγίες της Ε.Ε. για τις οποίες εντός ολιγου θα οδηγηθούμε στα Ευρωπαικά δικαστήρια με γνωστό το αποτέλεσμα.
Είναι η ώρα της ευθύνης σας κε Υπουργέ να αποφάσίσετε να δώσετε και στον Έλληνα πολίτη αυτό το αγαθό που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι πολίτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους.
Στην Ευρώπη δεν υπάρχει διαδικασία που θα τους απαγορέψει να μετατρέψουν το συμβατικό αυτοκίνητό τους σε ηλεκτρικό.
Την περίπτωση του να γεμίσει η Ελλάδα με συμβατικά αυτοκίνητα τα οποία έχουν μετατραπεί στο εξωτερικό σε ηλεκτρικά απο κάποια άλλη εταιρεία το έχετε σκεφθεί?
Η νομοθεσία δεν το απαγορεύει σε άλλες χώρες της Ε.Ε. και σε περίπτωση που δεν σας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα είναι προδιαγεγραμμένο.
Μεταφορά της έδρας μας στο εξωτερικό και αθρόα εισαγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αλλά η ευκαιρία για την Ελλάδα θα έχει και πάλι χαθεί.
Με κόστος κατά πολύ μικρότερο απο αυτό των καινούργιων Η/Ο η αγορά δεν θα το σκεφθεί και πολύ και μάλιστα με τις τιμές της βενζίνης σε αυτό το ύψος.
#12 Σχόλιο Από ΠΑΠΟΓΛΟΥ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 10:39
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα να απαλλάσσονται 100% από το ΦΠΑ, χωρίς καμία άλλη προωθητική ενέργεια π.χ. με μορφή επιδότησης 5.000€.
Από την πλευρά του κράτους να χορηγείται teo-pas ελεύθερης μετακίνησης (χωρίς διόδια) για όλα τα εθνικά και ευρωπαϊκά οδικά δίκτυα. Σημείωση: Δεν θα επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός αλλά θα είναι υποχρέωση των ιδιωτικών εταιρειών που εκμεταλλεύονται τους Ελληνικούς Δημόσιους δρόμους οι οποίοι κατασκευάστηκαν με υπέρογκο κόστος και χρήματα όλων των Ελλήνων.
Από την πλευρά των Δήμων η στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων σε οποιοδήποτε parking να είναι δωρεάν.
Από την πλευρά της ΔΕΗ μετά από προτάσεις των ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων (Η.Ο.) να τοποθετούνται σταθμοί φόρτισης Η.Ο. σε κολώνες της γειτονιάς (για 3 – 4 οχήματα).
Κλείνοντας, όλα τα παραπάνω θα ισχύουν εφόσον οι μπαταρίες που θα διαθέτουν τα Η.Ο. θα είναι τεχνολογίας το πολύ των τελευταίων 18 μηνών και διαθέτουν συστήματα ανάκτησης ενέργειας π.χ. ηλιακή με χρήση ηλιοσυλλεκτών ή ανεμογεννητριών στην οροφή.
#13 Σχόλιο Από Χρήστος Αποστολόπουλος Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 15:57
Αναρωτιέμαι ποιός έχει την δυνατότητα σήμερα, να προβεί σε αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και ιδιαίτερα υβριδικού ή ηλεκτρικού!
Γι’αυτό προτείνω τα εξής:
Απαλλαγή από φόρο πολυτελείας για υβριδικά με κινητήρα έως 1800 κ.εκ.
Και πλήρη απαλλαγή απο κάθε φόρο για τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα!
Το πιό σημαντικό όμως είναι να υιοθετηθεί η προσπάθεια μετατροπής των ήδη υπαρχόντων συμβατικών αυτοκινήτων με Μηχανές Εσωτερικής Καύσης, σε υβριδικά ή ηλεκτρικά!
Το κόστος αυτής της προσπάθειας είναι κατά πολύ πιο φτηνό από την αγορά ενός καινούριου οχήματος, και απευθύνεται σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων, καθότι η απόσβεση μια τέτοιας επένδυσης θα μπορούσε να επιτευχθεί σε διάστημα 3-4 ετών.
Τα κίνητρα για μια τέτοια προσπάθεια θα μπορούσαν να είναι:
1) Απαλλαγή από τα τέλη, αφού θα έχουμε μηδενικές εκπομπές ρύπων.
2) Επιδότηση του κόστους μετατροπής με άτοκα δάνεια.
3) Απαλλαγή των απαραίτητων εξαρτημάτων για την μετατροπή από Φ.Π.Α. ή επιβολή ενός συμβολικού φόρου.
4) Θα μπορούσε να υπάρξει μια έκπτωση στο κόστος ασφάλειας των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων, καθότι η οδήγηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου, είναι πιο «ευγενική», πιο ομαλή και αυτό βοηθά στην αποφυγή πρόκλησης ατυχημάτων!
Αυτή η προσπάθεια θα είχε πολλαπλά οφέλη καθώς τα εξαρτήματα θα μπορούσαν να παραχθούν στην Ελλάδα, πράγμα που σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. (Υπάρχουν ήδη τέτοιες προσπάθειες που προς αυτή την κατεύθυνση).
Η μετατροπή θα λάμβανε χώρα στην Ελλάδα -και δεν θα αγοράζαμε κάτι απ’έξω, και έτσι θα δημιουργούνταν νέες θέσεις εργασίας και θα μπορούσε να στηριχθούν και υπάρχουσες!
Το κόστος θα ήταν σημαντικά μικρότερο με αυτό τον τρόπο. Χρήμα θα έρεε στην ελληνική αγορά, πράγμα απείρως πιο σημαντικό στις στιγμές που ζούμε, Θα αποκτούσαμε τεχνογνωσία που στην συνέχεια θα μπορούσαμε να εξάγουμε με αποτέλεσμα την εισροή συναλλάγματος, επίσης σημαντικό για την οικονομία μας που αργοπεθαίνει..
Ουσιαστικά λοιπόν το κράτος δεν θα είχε απώλειες από οικονομικής άποψης, αλλά κέρδος, αφού θα εισέρεαν χρήματα από περισσότερες «πόρτες».
Και απεξάρτηση από πετρέλαιο θα είχαμε κατά ένα ποσοστό, το οποίο θα έχει αύξουσα πορεία, καθώς αυτή η νέα προσέγγιση στις μεταφορές θα εισχωρούσε όλο και περισσότερο στην νοοτροπία των πολιτών!
#14 Σχόλιο Από Χρήστος Αποστολόπουλος Στις 5 Φεβρουάριος, 2012 @ 12:11
Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόσπασμα απο άρθρο που μόλις(!) δημοσιεύθηκε!
«Χθες μιλούσα με στέλεχος μεγάλης εισαγωγικής εταιρείας (από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα) που δραστηριοποιείται στα αυτοκίνητα. Ξέρετε τι μου είπε μέχρι τις 4 το μεσημέρι; Ότι σε 50 καταστήματα που έχει ανά την Ελλάδα δεν υπήρχε ούτε μία παραγγελία αυτοκινήτου. Μηδέν εις το πηλίκων δηλαδή για να το εμπεδώσουμε καλύτερα. Κοινώς, κανείς δεν αγόρασε ούτε ένα αυτοκίνητο… Αυτό σίγουρα πρέπει να προβληματίσει τους πάντες, αλλά θα μου πείτε, όταν δεν έχει ο άλλος να φάει, να κοιμηθεί, αυτοκίνητο θα αγοράσει; Δυστυχώς φίλοι μου καταντήσαμε (ή μάλλον μας κατάντησαν;) να σκεφτόμαστε το αυτονόητο και απλά να συνεχίζουμε να ζούμε με αυτό το βίαιο τρόπο…»
[3]
Όσα κίνητρα και να δώσετε δύσκολα κάποιος θα αγοράσει υβριδικό ή ηλεκτρικό καινούριο αυτοκίνητο!
Το κόστος τους είναι πολύ υψηλό για τον Έλληνα!
Θα βοηθήσετε μόνο τους.. έχωντες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες με τους εμπόρους τους! θα δώσετε κίνητρα για να φύγουν χρήματα έξω και να επιδοτήσετε θέσεις εργασίες στο εξωτερικό!
Και ας υποθέσουμε ότι ο Έλληνας θέλει να αγοράσει ένα υβριδικό ή ηλεκτρικό αυτοκίνητο διότι τα κίνητρα είναι «ισχυρά».
Το αυτοκίνητο που θα ήδη έχει και θα του «μείνει», τι θα το κάνει αφού σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον δεν θα μπορεί να απαλλαγεί απο αυτό και τα έξοδα που έχει?
Γι’ αυτό κύριοι πρέπει να κοιτάξουμε προς την μεριά της μετατροπής του υπάρχοντως στόλου που διαθέτουμε σε υριδικά και ηλεκτρικά!
Όπως έχω ξαναγράψει το κόστος είναι πολύ μικρότερο (σε σχέση με ένα καινούριο) και η απόσβεση των χρημάτων γίνεται επίσης σε μικρό διαστημα και θέσεις εργασίας θα δημιουργήσει!!!
Ας μην ξεχνούμε ότι υπάρχει και Ευρωπαϊκή Οδηγία προς αυτή την κατεύθυνση την οποία και δεν έχουμε εφαρμόσει ώς οφείλαμε!!!
#15 Σχόλιο Από Γιώργος Βαλαβάνης Στις 5 Φεβρουάριος, 2012 @ 22:27
Δεν υπάρχει λίγη ντροπή; Δεν υπάρχει ελάχιστη «τσίπα»; Αντί να καταργήσετε όλα τα «κίνητρα» που έχετε θεσπίσει υπέρ των πλουσίων, θέλετε να δώσετε και άλλα;
Τί θέλετε να ενισχύσετε με τα κίνητρα αυτά; Την ελληνική Βιομηχανία … αυτοκινήτων; Προφανώς όχι.
Γιατί να μη πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας οι πλούσιοι που μπορούν να αγοράσουν αυτοκίνητα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας;
Τα αυτοκίνητα αυτά δεν επιβαρύνουν το κόστος κατασκευής και συντήρησης των δρόμων;
Γιατί πρέπει να πληρώνουν μόνο όσοι αδυνατούν να αντικαταστήσουν τα οποιαδήποτε παλιά ή και νεότερα αυτοκίνητά τους, αλλά δεν πληρούν τις προδιαγραφές που αυθαίρετα νομοθετείτε και θέλετε μάλιστα να ενισχύσετε στο όνομα της δήθεν «προστασίας του περιβάλλοντος»;
Ντροπή σας!!!
#16 Σχόλιο Από Νίκος Βαλλής Στις 6 Φεβρουάριος, 2012 @ 20:51
Συμφωνώ απόλυτα με την τοποθέτηση του Χρήστου Αποστολόπουλου από 3/2/2012, Στηρίξτε την μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων που καίνε βενζίνη η πετρέλαιο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φανταστείτε τα αγροτικα αυτοκίνητα στα χωριά, ένας αγρότης πόσα χιλιόμετρα κάνει ημερησίως ?,
επιδοτηστε τους αγρότες να μετατρέψουν τα αγροτικά τους σε ηλεκτρικά, ειδικά αν τις μπαταρίες τις φορτίζουν με φωτοβολταικά πάνελ απο την στέγη του σπιτιού τους. Φανταστείτε το ώφελος για το περιβάλλον.
#17 Σχόλιο Από Ι.Μάρης Στις 10 Φεβρουάριος, 2012 @ 01:53
Οι Έλληνες έχουν αποδείξει ότι αποδέχονται την χρήση νέων τεχνολογιών πολύ εύκολα, φτάνει να είναι χρήσιμη, όπως για παράδειγμα τα κινητά τηλέφωνα, με τεράστια εξάπλωση, ή την ηλεκτρονική πληρωμή διοδίων, με πολύ μεγάλο ποσοστό διείσδυσης στους οδηγούς.
Οι μετατροπές θα στοιχίζουν σίγουρα λιγότερο από την αγορά νέων οχημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρχει όφελος και στην εθνική οικονομία, αφού όλα τα νέα οχήματα θα είναι εισαγόμενα, ενώ τα προς μετατροπή έχουν ήδη εισαχθεί. Παράλληλα το κόστος μετατροπής που αποτελείται από υπηρεσίες και υλικά, οι μεν υπηρεσίες θα πληρωθούν σε ελληνικά χέρια, ενώ μέρος των υλικών, όπως π.χ. συσσωρευτές, θα μπορούσαν να είναι ελληνικές (ήδη στα κείμενα της επιτροπής γίνεται αναφορά για ελληνικές εταιρείες στον τομέα αυτό). Έτσι λοιπόν προτείνεται να δοθούν μεγαλύτερες φορολογικές ελαφρύνσεις στα οχήματα τα οποία έχουν μετατραπεί από ICE σε EV και να επιδοτείται η αγορά charging point. Να δημιουργηθεί το νομικό πλαίσιο λειτουργίας και πιστοποίησης επιχειρήσεων μετατροπής συμβατικών οχημάτων σε EV. Τα δύο παραπάνω να έχουν ακόμη περισσότερο όφελος για οχήματα τροφοδοσίας και οχήματα εταιρειών.
Οι θέσεις όπου έλκουν μεγάλο αριθμό μετακινήσεων και παράλληλα λειτουργούν σταθμοί αυτοκινήτων θα πρέπει να εφοδιασθούν με φορτιστές, ο αριθμός των οποίων προτείνεται να είναι ποσοστό των θέσεων στάθμευσης που προσφέρουν. Έτσι θα υπάρχει περιβαλλοντικό όφελος από τους ρύπους από τις παραγόμενες μετακινήσεις λόγω των επισκέψεων, ενώ παράλληλα θα προτιμώνται οι θέσεις αυτές, αφού παράλληλα με τον σκοπό της μετακίνησης θα ανεφοδιάζονται κιόλας. Προτείνεται η ποσόστωση αυτή να γίνει υποχρεωτική για κάθε νέα ίδρυση, αλλά και για κάθε ανανέωση άδειας λειτουργίας σταθμών αυτοκινήτων δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.
Θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την αντικατάσταση των συσσωρευτών, πάλι με οικονομικά κριτήρια. Προτείνεται να γίνεται πλήρης καταγραφή σε ηλεκτρονικό αρχείο των συσσωρευτών, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα ανεξέλεγκτης απόρριψης συσσωρευτών. Το αρχείο θα πρέπει να είναι στην διάθεση της Επιτροπής Ηλεκτρικής Κινητικότητας και του Υ.ΥΠ.ΜΕ.ΔΙ, ενώ όλα τα συνεργεία που αναλαμβάνουν τέτοιου είδους εργασίες θα πρέπει να είναι online με τους παραπάνω φορείς.
Προκειμένου να υπάρξει η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα σε οποιονδήποτε θέλει να μπορεί να «χαρίζει» το ρεύμα του υπό μορφή φόρτισης. Για παράδειγμα, επιχειρήσεις (ψυχαγωγίας, εστίασης, εμπορικές κλπ), οι οποίες διαθέτουν χώρο στάθμευσης, θα πρέπει να μπορούν να παρέχουν την δυνατότητα στους πελάτες τους να φορτίζουν το όχημά τους, όση ώρα διαρκεί η επίσκεψή τους στην επιχείρηση, είτε με αντίτιμο, το οποίο θα χρεώνουν, όπως χρεώνουν την στάθμευσης, αλλά ακόμα και χωρίς να καταβάλουν την αξία του ρεύματος (η οποία έτσι κι’αλλιώς είναι πολύ μικρή). Σε αυτή την περίπτωση, την αξία του ρεύματος θα μπορούσε να την καταβάλει η ίδια η επιχείρηση, στα πλαίσια συμφωνίας με τον προμηθευτή/έμπορο. Οι κανόνες / προδιαγραφές και το νομικό και οικονομικό καθεστώς της παραπάνω δραστηριότητας θα πρέπει να προσδιορισθεί χωρίς ασάφειες.