- Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας - http://www.opengov.gr/minenv -

7. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για την επιτάχυνση της διείσδυσης των νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης

Για τη διάδοση των “καθαρών” οχημάτων στο ευρύτερο κοινό απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στη σειρά των προτεραιοτήτων που κάθε αγοραστής νέου οχήματος αποπειράται να ικανοποιήσει με την τελική επιλογή της αγοράς του. Για να επιλέξει κανείς ένα ηλεκτρικό ή ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό όχημα θα πρέπει συνειδητά να επιθυμεί τη δική του προσωπική συμβολή στην προσπάθεια που οφείλει να καταβάλλει η ανθρωπότητα προκειμένου να απομακρυνθούν οι επαπειλούμενες σε ορατό πλέον χρονικό ορίζοντα καταστροφές τις οποίες θα βιώσουν ο ίδιος και τα παιδιά του. 

 

Η έρευνα και η εξέλιξη των Η/Ο χρηματοδοτήθηκαν αφειδώς για το σκοπό αυτό τα τελευταία χρόνια, τόσο με κονδύλια κοινωνικά όσο και με επιχειρηματικά, έτσι ώστε να εξασφαλίσουν στους υποψηφίους αγοραστές οχήματα που θα διαθέτουν ανέσεις, ασφάλεια, λειτουργικότητα και αξιοπιστία σε επίπεδα που τους παρέχουν τα αντίστοιχα συμβατικά οχήματα. Αυτές οι επιτεύξεις κινδυνεύουν να μην επιτύχουν το στόχο τους εάν δεν προετοιμαστούν οι υποψήφιοι αγοραστές ώστε να αξιολογήσουν ορθά την ωφέλεια που θα αποκομίσουν οι ίδιοι αλλά και το κοινωνικό σύνολο από την απόφασή τους να αποκτήσουν οχήματα τα οποία θα καταναλώνουν τη μικρότερη δυνατή ποσότητα ενέργειας για την κίνησή τους και θα εκπέμπουν τη μικρότερη δυνατή ποσότητα αερίων ρύπων του θερμοκηπίου και έντασης θορύβου.

 

Επίσης, οι αγοραστές των Η/Ο πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα έτσι  ώστε το κριτήριο του αρχικού κόστους απόκτησής τους να μην αξιολογείται στατικά, περιοριζόμενο στην αρχική εκταμίευση κατά τη στιγμή της  αγοράς τους, αλλά να εξετάζεται σε βάθος ενός λογικού χρονικού ορίζοντα χρήσης τους προκειμένου να συμπεριληφθούν στην αξιολόγηση και τα οικονομικά οφέλη της μειωμένης κατανάλωσης ενέργειας και του χαμηλού κόστους συντήρησης. Τέλος το κοινωνικό σύνολο θα πρέπει να γίνει γνώστης των τεχνολογικών εξελίξεων και των διαφόρων μορφών προωστήριων συστημάτων, τα οποία θα του προσφερθούν από τη βιομηχανία, όπως και των λειτουργικών τους χαρακτηριστικών, προκειμένου να διαμορφώσει τη δεδομένη στιγμή αγοράς τη σωστή επιλογή κάποιου από αυτά η οποία θα του ικανοποιήσει τις ανάγκες του.

 

 

 

Οι ακόλουθοι Φορείς μπορούν να δραστηριοποιηθούν για την προαγωγή του απαραίτητου έργου της ενημέρωσης του αγοραστικού κοινού των Η/Ο:

 

Κατά τη διάρκεια των δύο τελευταίων δεκαετιών αναπτύχθηκε σημαντική διεθνής δραστηριότητα στον τομέα του διεθνούς συντονισμού των ενεργειών ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης και της διεθνούς συνεργασίας των κύριων φορέων της. Οι Εθνικές εξειδικευμένες ΜΚΟ συνέπτυξαν όργανα διεθνούς συνεργασίας τα οποία πρωτοστάτησαν στις προσπάθειες αυτές και σε μεγάλο βαθμό έπεισαν κυβερνήσεις και επιχειρήσεις να στηρίξουν το εγχείρημα της τεχνολογικής επανάστασης στον τομέα της αυτοκίνησης. Εκατοντάδες διεθνή συνέδρια και εκθέσεις, εκδηλώσεις επίδειξης και αθλητικές εκδηλώσεις οργανώθηκαν και οργανώνονται συνέχεια στις οποίες συμμετέχουν ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Παράλληλα, διαγωνισμοί και βραβεύσεις πόλεων και φορέων που εμπράκτως εφαρμόζουν προγράμματα διάδοσης και χρήσης των καθαρών οχημάτων εξαγγέλλονται και υλοποιούνται. Οι διεθνείς φορείς αυτού του κινήματος είναι οι ακόλουθοι:

Επιπρόσθετα, σε αρκετές χώρες δραστηριοποιούνται Εθνικοί φορείς γα την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού και για την αποδοχή των οχημάτων νέας τεχνολογίας. Στον Πίνακα 5 παρουσιάζονται οι φορείς που ενεργοποιούνται σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται οι ακόλουθοι φορείς:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Πίνακας 5. Εθνικοί φορείς που παρέχουν ενημέρωση και ευαισθητοποιούν το κοινό για τα Η/Ο στις διάφορες Ευρωπαϊκές χώρες

 

 ΧΩΡΑΕΘΝΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
  [1]Αυστρία   Austrian Institute of Technology, Austrian Agency for Alternative Propulsion Systems, Austrian Energy Agency, Austrian Mobile Power, Austrian Research Promotion Agency. Ειδικότερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φορέας ενημέρωσης είναι το “Austrian Sustainable Mobility Institute” το οποίο είναι συνδεδεμένο με την Ευρωπαϊκή AVERE.
  [2]Βέλγιο Βασικός φορέας ενημέρωσης είναι η μη κερδοσκοπική οργάνωση ASBE η οποία είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρικών Οχημάτων (AVERE) με έδρα τις Βρυξέλλες. H AVERE μαζί με την Αμερικάνικη Ομοσπονδία και την Ομοσπονδία Ασίας και Ειρηνικού έχουν συστήσει την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ηλεκτρικών Οχημάτων (WEVA) η οποία παγκοσμίως ενθαρρύνει την κοινωνική σύμπραξη στην προσπάθεια επικράτησης των καθαρών μέσων μεταφοράς παρέχοντας ενημέρωση, διοργανώνοντας συνέδρια, πιλοτικές εφαρμογές, κ.λπ.
  [3]Δανία H “Danish EV Committee”, η “Danish Energy Association”, η “Danish Energy Authority” και η “Danish Electric Vehicle Alliance”αποτελούν τους φορείς της ενημέρωσης και της ευαισθητοποίησης του κοινού. Πρόσφατα, εκτεταμένη δράση ανέλαβαν επιχειρήσεις με προεξάρχουσα την “Better Place Denmark”.
  [4]Γαλλία Κύριοι φορείς ενημέρωσης είναι ή ADEME και η AVERE France η οποία είναι συνδεδεμένη με την Ευρωπαϊκή AVERE. H AVERE France αναπτύσσει σημαντική δράση στο χώρο της ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού συμμετέχοντας σε πολλές ανά τη χώρα, αλλά και διεθνώς, εκδηλώσεις, οργανώνοντας ημερίδες και συνέδρια και συμβάλλοντας με κάθε δυνατό τρόπο στην εξοικείωση των χρηστών με τα οχήματα της νέας τεχνολογίας. Για την ανάπτυξη αυτών των δραστηριοτήτων  χρηματοδοτείται τόσο από τα σχετικά κυβερνητικά προγράμματα όσο και από τον κύριο ενεργειακό φορέα EDF.   
  [5]Γερμανία Κύριος φορέας ενημέρωσης είναι το “Institute of Energy and Automation Technology”  DGES του Technical University of Berlin, το οποίο είναι συνδεδεμένο με την Ευρωπαϊκή AVERE και την WEVA.
  [6]Ιταλία Κύριος φορέας ενημέρωσης είναι η CIVES (Italian Electric Road Vehicle Association) η οποία είναι μέλος της Ευρωπαϊκής AVERE. Λειτουργεί ως ανεξάρτητος μη κερδοσκοπικός φορέας αλλά στενά συνεργαζόμενος με την κεντρική διοίκηση και εξουσιοδοτημένος να διαχειρίζεται προγράμματα προώθησης των καθαρών οχημάτων. Χαρακτηριστική περίπτωση τέτοιας συνεργασίας υπήρξε η ανάθεση της διαχείρισης του προγράμματος απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων στο σκέλος του που αφορούσε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Άλλοι φορείς ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης λειτουργούν σε περιφερειακά επίπεδα αλλά συνεργάζονται με CIVES.
  [7]ΟλλανδίαΚύριοι φορείς ενημέρωσης είναι το “Automotive Technology Centre ATC”και το «Dutch Agency for Innovation and Sustainability”.
  [8]Πορτο-γαλία Κύριος φορέας ενημέρωσης είναι το Ινστιτούτο APVE (Portuguese Association for Electric Vehicles) που είναι συνδεδεμένο με την Ευρωπαϊκή AVERE και την  WEVA.
  [9]Ισπανία Κύριος φορέας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης είναι το Ινστιτούτο AVELE το οποίο είναι συνδεδεμένο  με την Ευρωπαϊκή AVERE και ενεργεί ως εθνικός εκπρόσωπός της. Σε ευρύτερο επίπεδο ενημέρωσης λειτουργεί και το “Institute for Diversification and Saving of Energy”.
  [10]Ηνωμένο Βασίλειο Πληθώρα τοπικής εμβέλειας φορείς λειτουργούν σε εθελοντική βάση και ασκούν το έργο της ενημέρωσης του κοινωνικού συνόλου και της ευαισθητοποίησής του στα θέματα των καθαρών οχημάτων. Σε αντίθεση με τα όσα παρατηρούνται στις άλλες χώρες, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ασκούν το ίδιο έργο με συνεχείς αναφορές, ειδησεογραφία και με ειδικές εκδόσεις. Επίσης, δημοσιεύεται σχετική βιβλιογραφία  κυρίως από εξειδικευμένους δημοσιογράφους – συγγραφείς οι οποίοι γνωρίζουν καλά το χώρο του αυτοκινήτου. Αξιοσημείωτο είναι ότι ακόμα και σήμερα δεν είναι μέλος της WEVA ενώ η πρόσφατη αίτηση ένταξής της ευρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης.

 

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "7. Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για την επιτάχυνση της διείσδυσης των νέων τεχνολογιών αυτοκίνησης"

#1 Σχόλιο Από ILIOFOS O.E. Στις 3 Φεβρουάριος, 2012 @ 00:02

Είμαστε στην διάθεσή σας για οτιδήποτε χρειαστείτε….