Το υψηλό πρωτογενές κόστος των Η/Ο και ο εκτιμώμενος τεχνολογικός κίνδυνος που τα αφορούν έχουν καταστήσει αναγκαία την αναζήτηση εναλλακτικών επιχειρηματικών μοντέλων έτσι ώστε να επιτευχθεί μία σημαντική στάθμη διείσδυσης των νέων τεχνολογιών τους. Έχουν προταθεί τα ακόλουθα τέσσερα κύρια επιχειρηματικά μοντέλα [11]:
Μίσθωση Συσσωρευτών: Με την παρακράτηση της κυριότητας τους, ο κατασκευαστής δεσμεύεται να τους αντικαθιστά εφόσον η απόδοσή τους δεν είναι άριστη σύμφωνα με τις σχετικές προδιαγραφές. Αυτή η λύση απομακρύνει ένα σημαντικό οικονομικό κίνδυνο από τους καταναλωτές. Επιπρόσθετα, επιλύει το πρόβλημα εκτίμησης της αξίας της εναπομείνασας ζωής των συσσωρευτών σε περιπτώσεις μεταπώλησής τους λαμβάνοντας υπόψη ότι η απόδοση των περισσοτέρων τεχνολογιών τους περιορίζεται με τη χρήση. Το μηνιαίο κόστος μίσθωσης των συσσωρευτών απλά μεταβιβάζεται από τον αρχικό ιδιοκτήτη στο νέο. Ένα πρόσθετο όφελος για τον καταναλωτή είναι ότι επιτρέπει στον κατασκευαστή να εκμεταλλεύεται ενδεχόμενες τεχνολογικές βελτιώσεις των συσσωρευτών όταν αυτές εφαρμόζονται.
Συμβόλαια Εξυπηρέτησης Μεταφοράς Τύπου Κινητών Τηλεφώνων: Για την ανταπόκριση σε διαφορετικές κατηγορίες πελατών, μία επενδυτική εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει επιλογή από ηλεκτρικά οχήματα μέσα από μία σειρά συνδρομητικών πακέτων τιμολόγησης που θα προσφέρουν πρόσβαση σε κατάλληλο δίκτυο σημείων φόρτισης και σταθμών αλλαγής των συσσωρευτών. Η εταιρεία σχεδιάζει να είναι ο ιδιοκτήτης των σημείων φόρτισης και των σταθμών αλλαγής των συσσωρευτών αλλά και των συσσωρευτών των οχημάτων οι οποίοι θα θεωρηθούν ως ένα τμήμα του συνολικού δικτύου που θα αναπτύξει. Αυτό το μοντέλο εισάγει σημαντική ευελιξία για τους καταναλωτές, η οποία αποδεικνύεται ότι είναι ένα βασικό πλεονέκτημα σε σχέση με τα άλλα επιχειρηματικά μοντέλα.
Μίσθωση Οχημάτων: Η φυσική εξέλιξη της μίσθωσης συσσωρευτών είναι η δημιουργία επιχειρηματικού μοντέλου μίσθωσης οχημάτων για την επιπρόσθετη μείωση του κινδύνου και την ελαχιστοποίησης του αρχικού κόστους αγοράς. Η μίσθωση οχημάτων ως αρχικό επιχειρηματικό μοντέλο έχει ήδη επιδιωχθεί από ορισμένους κατασκευαστές συγκεκριμένου τύπου ηλεκτρικών οχημάτων.
Λέσχες Αυτοκινήτων: Σε βραχυπρόθεσμο διάστημα, το επιχειρηματικό μοντέλο των “Λεσχών Αυτοκινήτων” θα μπορούσε να αποτελέσει ένα βιώσιμο μέσο εισαγωγής στο κοινό της τεχνολογίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Επιπλέον, θα μπορούσε να παρέχει προστιθέμενη αξία σε όρους προώθησης όλων των Η/Ο επιτρέποντας στους καταναλωτές να τα δοκιμάσουν σε πραγματικές συνθήκες για λίγες εβδομάδες χωρίς την ανάγκη σημαντικής οικονομικής δέσμευσης. Ταυτόχρονα, η θέα των Η/Ο που θα κυκλοφορούν, θα προωθούσε την εικόνα τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα αυτοκίνητα των “Λεσχών Αυτοκινήτων” θα χρησιμοποιούνται πολύ περισσότερο κατά μέσο όρο συγκριτικά με τα ιδιόκτητα αυτοκίνητα.
Επιχειρηματικά μοντέλα που δημιουργούνται απο την προώθηση της μετατροπής συμβατικών αυτοκινήτων σε ηλεκτρικά:
1)Ανάπτυξη τομέων όπως πχ. software ηλεκτρικων και ηλεκτρονικών συστηματων . Αποτέλεσμα η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
2)Software για την επικοινωνία του αυτοκινήτου μεσω CAN-BUS με διάφορα συστήματα. Αποτέλεσμα η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
2)Ανάπτυξη ειδικοτήτων όπως για παράδειγμα σχεδιαστές εσωτερικών μερών του αυτοκινήτου που είναι το εύκολο έως και εξωτερικών μερών που είναι το δύσκολο.Αποτέλεσμα η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
3)Ανάπτυξη του οικολογικού τουρισμού.
Είναι γνωστή η προσπάθεια των πολιτισμένων κρατών αλλά και των πολιτών τους, να προωθούν τα χρήματα που διαθέτουν για τις διακοπές τους, σε χώρες οι οποίες προωθούν τον οικολογικό τουρισμό δηλαδή την προστασία του περιβάλλοντος.
Πολλοί επιχηρηματίες του τουρισμού στην Ελλάδα οι οποίοι δεν θα έχουν στην διάθεση τους τα απαραίτητα κονδύλια για την αγορά καινούργιων αυτοκινήτων θα στραφούν στην μετατροπή συμβατικών αυτοκινήτων.
Έτσι και θα προσελκύσουν τα κεφάλαια των τουριστών και θα δώσουν πνοή στην εγχωρια αγορά κατασκευής αυτοκινήτων και θα δωσουν την απαιτούμενη ανάσα στο περιβάλλον δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας.
4)Ανάπτυξη της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και των σταθμών φόρτισης στα νησιά μας , δημιουργώντας θέσεις εργασίας.
5) Ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών software μέσω κινητών τηλεφώνων για την ενημερωση του πολίτη για την εύρεση θέσεων φόρτισης. Νεες θέσεις εργασίας.
6)Ανάπτυξη νέων τομέων της ηλεκτροκίνησης όποως για παράδειγμα η κίνηση των σκαφών με ηλεκτρική ενέργεια. Σε μια περιοχή όπως αυτή του Ιονίου αλλά και του Αιγαίου που μοιάζουν σχεδόν με λίμνες και που η απόσταση των νησιών μεταξύ τους επιτρέπει την μετακίνηση με ηλεκτρική ενέργεια μόνο σε ένα αποτέλεσμα θα οδηγήσει. Νέες ευκαιρείες στην κατασκευή ηλεκτρικών σκαφών τομέας πολύ διαδεδομένος στο εξωτερικό, άρα νέες θέσεις εργασίας.
7)Τέλος θα σας μιλήσουμε για την πρώτη ύλη (κινητήρες, harness, μεταλικά μέρη κλπ) που σε συνεργασία με τις εταιρείες η οποίες μας προμηθεύουν, θα μπορούμε να κατασκευάζουμε στη χώρα μας και να επιτύχουμε νέες θέσεις εργασίας σε ένα τεράστιο όγκο επαγγελμάτων και έτσι να δώσουμε αυξημένη παραγώμενη αξία στα προϊόντα μας.
Κε Υπουργέ οι λύσεις είναι μπροστά σας αρκεί να θέλετε να τις δείτε.