Η Επιτροπή μελέτησε το μέγεθος και τις ιδιομορφίες της Ελληνικής αγοράς των Η/Ο και ανέλυσε τα οικονομικά δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί για τις διάφορες τεχνολογίες τους και από την εφαρμογή των κινήτρων μέχρι σήμερα. Για το σκοπό αυτό αναπτύχθηκε ένα εργαλείο υπολογισμού του “Συνολικού Κόστους Ιδιοκτησίας” με τα δεδομένα που ισχύουν στην Ελλάδα. Στον Πίνακα 3 παρατίθενται τα αποτελέσματα που ευρέθησαν από τη σύγκριση τριών ζευγών αυτοκινήτων (μικρό, μεσαίο, μεγάλο μέγεθος) για κάθε ένα από τα οποία το ένα είναι Η/Ο και το άλλο είναι αντίστοιχο συμβατικό αυτοκίνητο. Τα τρία Η/Ο είναι δύο ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) και ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μονάδα επέκτασης της αυτονομίας του (E-REV), τα οποία ήδη διατίθενται στην αγορά. Οι συγκρίσεις πραγματοποιήθηκαν υποθέτοντας τα ακόλουθα:
• Ημερήσια κίνηση όλων των οχημάτων ίση με 55 χιλιόμετρα που σημαίνει συνολική ετήσια κίνηση ίση με 20.000 χιλιόμετρα.
• Κύκλος ζωής ίσος με 15 έτη ή, εναλλακτικά, κύκλος ιδιοκτησίας ίσος με 5 έτη με αξία μεταπώλησης στο 1/3 της αρχικής τιμής αγοράς.
• Ενδεχόμενο δάνειο για την αρχική αγορά με επιτόκιο ίσο με 8% και χρόνο εξόφλησης ίσο με 5 έτη.
• Οι τιμές των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας έχουν λάβει υπόψη την ισχύουσα απαλλαγή από το ειδικό τέλος ταξινόμησης αλλά και την προτεινόμενη απαλλαγή από το φόρο πολυτελείας στον οποίο τα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας έχουν ενταχθεί.
• Κόστος αγοράς καυσίμου (βενζίνης) ίσο με € 1,60 ανά λίτρο και κόστος αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας ίσο με € 0,12 ανά kWh.
• Τα ετήσια λειτουργικά έξοδα και έξοδα συντήρησης όλων των αυτοκινήτων παραμένουν σταθερά κατά τη διάρκεια των δύο θεωρούμενων κύκλων.
• Στον κύκλο ζωής των 15 ετών δεν έχει συνυπολογισθεί το κόστος αντικατάστασης των συσσωρευτών που, πιθανότατα, θα απαιτηθεί μετά την παρέλευση 10 ετών λειτουργίας.
• Ο συντελεστής παραγωγής καύσης της βενζίνης είναι ίσος με 2,4 χιλιόγραμμα CO2 ανά λίτρο που χρειάζεται για τον υπολογισμό της ποσότητας CO2 από την εξάτμιση των συμβατικών αυτοκινήτων.
• Ο μέσος τρέχων συντελεστής του Ελληνικού μείγματος ηλεκτροπαραγωγής είναι ίσος με 0,8336 χιλιόγραμμα CO2 ανά kWh και ο συνδυασμένος συντελεστής απόδοσης δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας, σταθμού φόρτισης και κύκλου φόρτισης – εκφόρτισης είναι ίσος με 0,88 που χρειάζονται για τον υπολογισμό της ποσότητας CO2 από το σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Η σύγκριση του κύκλου ιδιοκτησίας των 5 ετών θεωρείται αυτή που είναι πρακτικά αξιοποιήσιμη. Οι ευρεθείσες διαφορές κόστους επισημαίνονται με κόκκινο χρώμα και είναι όλες σε βάρος των αγοραστών των Η/Ο. Οι τιμές τους κυμαίνεται από € 6.307 έως € 13.357 και μόνο σε μία περίπτωση εμφανίζεται να είναι € 1.956 διότι το συγκρινόμενο συμβατικό αυτοκίνητο είναι σχετικά υψηλής αρχικής αξίας αγοράς για μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο. Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι τα Η/Ο έχουν πάντοτε μεγαλύτερο Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας σε κάθε περίπτωση στον κύκλο των 5 ετών που δείχνει φανερά ότι η επιδότηση της αρχικής αγοράς τους είναι αναγκαία κατά την αρχική φάση διείσδυσής τους στην Ελληνική αγορά. Επίσης, η λειτουργία των Η/Ο προκαλεί αρκετά χαμηλότερες τιμές των εκπομπών CO2 οι οποίες θα μειωθούν ακόμα περισσότερο διότι οι υποτιθέμενες τιμές του σημερινού μείγματος της Ελληνικής ηλεκτροπαραγωγής αναμένεται να μειωθούν μετά από το έτος 2013 λαμβάνοντας υπόψη ότι θα σταματήσει η λειτουργία ορισμένων πεπαλαιωμένων σταθμών παραγωγής με καύσιμο λιγνίτη και θα αυξηθεί η ετήσια παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια από τις εγκαταστάσεις των ΑΠΕ (κύρια αιολικά πάρκα και φωτοβολταϊκά συστήματα). Τέλος, σημειώνεται ότι οι διαφορές του συνολικού κόστους προς όφελος των Η/Ο, που ευρέθησαν θεωρώντας τον κύκλο ζωής των 15 ετών, μπορούν να διαφοροποιηθούν σημαντικά ή και να αντιστραφούν εάν συμπεριληφθεί το κόστος της υποχρεωτικής αντικατάστασης των συσσωρευτών τους.
Πίνακας 3. Αποτελέσματα της σύγκρισης δύο ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μονάδα επέκτασης της αυτονομίας του (E-REV), που ήδη διατίθενται στην αγορά, με αντίστοιχα συμβατικά αυτοκίνητα
Τύπος Μικρού Αυτοκινήτου
Δεδομένα – Αποτελέσματα Mitsubishi i – Βενζινοκίνητο Mitsubishi i-MiEV – Ηλεκτρικό
Κατανάλωση /100 χιλιόμετρα 6,4 λίτρα 11, 35 kWh
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας και έξοδα συντήρησης (€) 450 370
Αξία αγοράς αυτοκινήτου 9.770 36.700
Συνολικό κόστος 15ετίας (€) 49.665 46.367
Συνολικό κόστος 15ετίας με δάνειο αγοράς (€) 52.137 55.652
Συνολικό κόστος 5ετίας (€) 23.068 38.589
Συνολικό κόστος 5ετίας με δάνειο αγοράς (€) 25.540 47.874
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση (€) 19.812 26.356 (+ 6.544)
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση και δάνειο (€) 22.284 35.641 (+ 13.357)
Ετήσια Ποσότητα CO2 από εξάτμιση (Τόνοι) 3,14 0
Ετήσια ποσότητα CO2 από σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (Τόνοι)
0
2,15
Τύπος Μέσου Αυτοκινήτου
Δεδομένα – Αποτελέσματα Nissan Note – Βενζινοκίνητο Nissan Leaf – Ηλεκτρικό
Κατανάλωση /100 χιλιόμετρα 6,8 λίτρα 12, 06 kWh
Αξία αγοράς αυτοκινήτου 17.800 40.700
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας και έξοδα συντήρησης (€) 600 500
Συνολικό κόστος 15ετίας (€) 63.612 52.580
Συνολικό κόστος 15ετίας με δάνειο αγοράς (€) 68.116 62.877
Συνολικό κόστος 5ετίας (€) 33.071 42.660
Συνολικό κόστος 5ετίας με δάνειο αγοράς (€) 37.575 52.957
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση (€) 27.137 29.093 (+ 1.956)
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση και δάνειο (€) 31.641 39.390 (+ 7.749)
Ετήσια Ποσότητα CO2 από εξάτμιση (Τόνοι) 3,33 0
Ετήσια ποσότητα CO2 από σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (Τόνοι)
0
2,28
Τύπος Μεγάλου Αυτοκινήτου
Δεδομένα – Αποτελέσματα Opel Meriva – Βενζινοκίνητο Opel Ampera – Ηλεκτρικό REV
Κατανάλωση /100 χιλιόμετρα 6,7 λίτρα 11, 88 kWh
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας και έξοδα συντήρησης (€) 800 820
Αξία αγοράς αυτοκινήτου (€) 15.700 43.000
Συνολικό κόστος 15ετίας (€) 63.956 59.577
Συνολικό κόστος 15ετίας με δάνειο αγοράς (€) 67.928 70.456
Συνολικό κόστος 5ετίας (€) 31.785 47.192
Συνολικό κόστος 5ετίας με δάνειο αγοράς (€) 35.757 58.071
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση (€) 26.552 32.859 (+ 6.307)
Συνολικό κόστος 5ετίας με μεταπώληση και δάνειο (€) 30.524 43.738 (+ 13.196)
Ετήσια Ποσότητα CO2 από εξάτμιση (Τόνοι) 3,28 0
Ετήσια ποσότητα CO2 από σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας (Τόνοι)
0
2,25
Για την εκτίμηση της πιθανής διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, κατά την κρίσιμη δεκαετία μέχρι το έτος 2020, χρησιμοποιήθηκαν τα σχετικά αποτελέσματα τα οποία παρουσιάζονται σε μία σχετική έγκυρη μελέτη και αφορούν 29 Ευρωπαϊκές χώρες (27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Νορβηγία και Ελβετία [2]. Στη μελέτη αυτή συμμετείχαν όλες οι σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες (BMW AG, Daimler AG, Ford, General Motors LLC, Honda R&D, Hyundai Motor Company, Kia Motors Corporation, Nissan, Renault, Toyota Motors Corporation, Volkswagen), αρκετές εταιρείες καυσίμων (ENI Refining and Marketing, Galp Energia, OMV Refining and Marketing GmbH, Shell Downstream Services International B.V., Total Raffinage Marketing), εταιρείες παροχής υπηρεσιών (EnBW Baden-Wuerttemberg AG, Vattenfall), εταιρείες βιομηχανικών αερίων (Air Liquide, Air Products, Linde Group), κατασκευαστές εξαρτημάτων για αυτοκίνητα (Intelligent Energy Holdings plc, Powertech), εταιρείες ΑΠΕ (Wind), εταιρείες παραγωγής υδρογόνου (ELT Elektrolyse Technik, Hydrogenics, Hydrogen Technologies, Proton Energy Systems), Μη Κυβερνητικοί Οργανισμοί (European Climate Foundation) και Κυβερνητικοί Οργανισμοί (European Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking, NOW GmbH).
Έχουν ληφθεί υπόψη τρία διαφορετικά σενάρια εργασίας για την προβλεπόμενη στάθμη διείσδυσης των Η/Ο έως το έτος 2050 τα οποία αφορούν τη μικρή διείσδυση, τη μεγάλη διείσδυση και τη μεγάλη διείσδυση με έμφαση στην τεχνολογία Η/Ο με ενεργειακά στοιχεία (χρήση υδρογόνου). Ο ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει τα εκατοστιαία ποσοστά του συνολικού αριθμού οχημάτων στο έτος 2050 για τις αντίστοιχες στάθμες διείσδυσης κάθε τεχνολογίας Η/Ο και για τα τρία παραπάνω σενάρια εργασίας.
Στάθμη Διείσδυσης
(Έτος 2050)
Τεχνολογία Μικρή (%) Μεγάλη (%) Μεγάλη με έμφαση στη
χρήση υδρογόνου (%)
FCEV 5 25 50
BEV 10 35 25
PHEV και E-REV 25 35 20
Συμβατικά Οχήματα (ICE) και HEV 60 5 5
Επιπρόσθετα, ο ακόλουθος πίνακας παρουσιάζει τα εκατοστιαία ποσοστά του συνολικού αριθμού οχημάτων στο έτος 2020 για τις αντίστοιχες στάθμες διείσδυσης κάθε τεχνολογίας Η/Ο και για τα τρία παραπάνω σενάρια εργασίας υποθέτοντας ότι, έως το έτος 2020, οι τιμές τους θα έχουν καταστεί πλήρως ανταγωνιστικές σε σχέση με τις τιμές των συμβατικών οχημάτων και θα έχει αρχίσει η μαζική πώληση τους.
Στάθμη Διείσδυσης
(Έτος 2020)
Τεχνολογία Μικρή (%) Μεγάλη (%) Μεγάλη με έμφαση στη
χρήση υδρογόνου (%)
FCEV 0,0 1,0 2,0
BEV 0,5 2,0 2,0
PHEV και E-REV 1,5 4,0 3,0
Συμβατικά Οχήματα (ICE) και HEV 98,0 93,0 93,0
Η Επιτροπή προσπάθησε να εκτιμήσει τον αριθμό των Η/Ο στο έτος 2020 στην Ελλάδα λαμβάνοντας υπόψη τα υπάρχοντα δεδομένα και υιοθετώντας κατάλληλες υποθέσεις. Στο Σχήμα 10 παρουσιάζεται ένα ραβδόγραμμα της μεταβολής των κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα από το έτος 1990 έως το έτος 2020. Για τον προσδιορισμό αυτού του ραβδογράμματος ελήφθησαν υπόψη τα στατιστικά στοιχεία των επιβατικών αυτοκινήτων έως το έτος 2007, που δημοσιεύει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, τα οποία δείχνουν ότι ο συνολικός αριθμός κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων στο έτος 2007 ήταν ίσος με 4.834.313. Για τη χρονική περίοδο από το έτος 2008 έως και το Νοέμβριο 2011 λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία των ετησίων πωλήσεων οι οποίες είναι για το 2008 πωλήσεις 267.242, για το έτος 2009 πωλήσεις 220.548, για το έτος 2010 πωλήσεις 141.499 και για το έτος 2011 (Νοέμβριος) πωλήσεις 137.808. Θεωρήθηκε ένα ποσοστό αποσύρσεων ίσο με 20% των πωλήσεων και υποτέθηκε ότι από το έτος 2011 έως το έτος 2020 η καμπύλη μεταβολής θα έχει μία αυξητική τάση που αποτελεί προέκταση της αντίστοιχης τάσης κατά τη διάρκεια των προηγουμένων ετών. Με τη μέθοδο αυτή εκτιμάται ότι ο συνολικός αριθμός οχημάτων (αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών) στην Ελλάδα στο έτος 2020 θα είναι ίσος με 6.473.000 και ένα μέρος τους θα αποτελούν τα Η/Ο.
Εάν υποτεθεί ότι θα επικρατήσει το συντηρητικό σενάριο εργασίας της μικρής διείσδυσης των Η/Ο στις παραπάνω αναφερόμενες Ευρωπαϊκές χώρες και τα οχήματα αυτά στην Ελλάδα θα έχουν ίδια μέσα ποιοτικά χαρακτηριστικά με τα αντίστοιχα των Ευρωπαϊκών χωρών, τα ακόλουθα μεγέθη Η/Ο θα πρέπει να έχουν εισέλθει στην Ελληνική αγορά έως το έτος 2020:
– 6.473.000 * 0,5% = 32.365 οχήματα τεχνολογίας BEV
– 6.473.000 * 1,5% = 97.095 οχήματα τεχνολογίας PHEV και E-REV.
Σχήμα 10. Αριθμός κυκλοφορούντων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Στον ακόλουθο πίνακα παρουσιάζεται μία εκτίμηση για τις ετήσιες πωλήσεις των Η/Ο στην Ελληνική αγορά έτσι ώστε να έχει επιτευχθεί το παραπάνω σύνολο πωλήσεων έως το έτος 2020.
Τεχνολογία
Έτος Αριθμός BEV Αριθμός PHEV και E-REV
2012 200 500
2013 350 800
2014 600 1.200
2015 1.000 3.600
2016 1.300 4.200
2017 3.800 9.500
2018 5.300 16.000
2019 8.500 25.000
2020 11.315 36.295
Σύνολο 32.365 97.095
Τέλος, σημειώνεται ότι η αγορά των Η/Ο στο έτος 2020 θα αποτελείται κυρίως από επιβατικά αυτοκίνητα ενώ ένα επιπρόσθετο ποσοστό της τάξεως του 12% έως 15% μπορεί να θεωρηθεί για τα ελαφρά φορτηγά τα οποία θα έχουν διεισδύσει στην αγορά.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "3. 3.3. Διείσδυση Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων στην Ελλάδα"
#1 Σχόλιο Από ΓΕΡΩΝΥΜΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Στις 28 Ιανουάριος, 2012 @ 20:37
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΗΛΙΑΚΑ ΠΑΝΕΛ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ.
#2 Σχόλιο Από ΓΕΡΩΝΥΜΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Στις 28 Ιανουάριος, 2012 @ 20:50
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΟΡΟΦΗ ΠΛΑΙΣΙΑ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟΝ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
#3 Σχόλιο Από Έλληνας Οδηγός Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 16:39
έχουν ήδη τέτοια συστήματα, όχι μόνο ηλεκτρικά/υβριδικά αυτοκίνητα αλλά και συμβατικά. Στα υβριδικά θεωρείται δεδομένο
#4 Σχόλιο Από Λουκάς Στις 30 Ιανουάριος, 2012 @ 21:27
Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον στις επίγειες μεταφορές και ευτυχώς. Η πατρίδα μας με την υψηλότατη ηλιοφάνεια που παρουσιάζει σχεδόν όλον το χρόνο θα μπορούσε να παράγει δωρεάν το ρεύμα που απαιτούν οι ηλεκτροκινητήρες των οχημάτων και να απεξαρτητοποιηθούμε μερικώς από τα ορυκτά καύσιμα που έχουν στοιχίσει τόσο πολύ στο παγκόσμιο περιβάλλον αλλά και στις οικονομίες των κρατών.
#5 Σχόλιο Από Μορτόπουλος Στέλιος Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 21:07
Στην διαβούλευση αυτή δεν αναφέρθηκαν καθόλου τα δίκυκλα οχήματα (μοτοσυκλέτες) και τα μικρά (1-2) επιβάτες τετράτροχα. Τα πλεονεκτήματα αυτών για την καθημερινή οδήγηση που αφορά 30-50 χλμ κατά μέσο όρο και συνήθως 1-2 επιβάτες είναι σαφώς ανώτερα.
1. 1/5-1/10 του βάρους του αυτοκινήτου άρα μικρότερη ανάγκη σε ενέργεια.
2. 1/4 του όγκου του αυτοκινήτου άρα καλύτερη κίνηση στην πόλη.
3. Κόστος συντήρησης χαμηλότερο.
4. Ευκολοτερη ανάπτυξη τεχνολογίας για παραγωγή στην Ελλάδα. (Σασί-συναρμολόγηση)
Η παραγωγή τέτοιων δικύκλων μπορεί να γίνει με συνεργασίες με εταιρίες που ήδη κατασκευάζουν.
Όσο για τις μπαταρίες μπορούν πιο εύκολα να ανταποκριθούν στην ενεργειακή απαίτηση των δικύκλων παρά των κατά πολύ βαρύτερων αυτοκινήτων.
#6 Σχόλιο Από Vass Στις 31 Ιανουάριος, 2012 @ 22:37
Η εκτίμηση για την εξέλιξη των κυκλοφορούντων από το 2012 μέχρι το 2020 βασίζεται σε ποια τεκμηρίωση;
Δηλαδή εκτιμά ο συγγραφέας ότι μέσα στο 2012 θα έχουμε στην ελληνική αγορά 200 ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Μήπως μιλάτε για αμαξίδια γκολφ; Δεν υπάρχουν αυτά τα νούμερα και είναι μόνο ελπίδες επί χάρτου.
Αφού ισοπέδωσε η κυβέρνηση το χώρο του αυτοκινήτου και φορολόγησε οτιδήποτε έχει ρόδες με λογική βεζύρη τώρα κάνει σχέδια για τη διείσδυση των ηλεκτρικών. Εγώ πάντως βλέπω σταθερά άλλου τύπου διεισδύσεις…
#7 Σχόλιο Από Στάθης Κέρκυρα Στις 1 Φεβρουάριος, 2012 @ 18:54
Μακάρι ότι γίνει να αποτελεί εσωτερική παραγωγή της χώρας κ όχι πάλι εισαγωγή αυτοκινήτων από άλλες χώρες. έτσι να κερδίσουμε κόστος, πρόσληψη εγχώριου εργατικού δυναμικού..κλπ κ γιατί όχι μετέπειτα να εξάγουμε
#8 Σχόλιο Από ILIOFOS O.E. Στις 2 Φεβρουάριος, 2012 @ 22:38
Είναι λάθος η εκτίμησή σας για την πιθανή διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα κι αυτό γιατί υπολογίζεται πόσα μπορούν να πουληθούν κι όχι πόσα μπορούν να κατασκευαστούν στην Ελλάδα ή να μετατραπούν.
Είναι γνωστή η μελέτη της Ε.Ε. για την «βίαιη» μεταφορά των καταναλωτών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω της υψηλής τιμής της βενζίνης η οποία θα προκύψει στην Ε.Ε. λόγω της έλλειψης πετραιλεοειδών διότι θα οδηγηθούν σε άλλες αγορές πέραν της Ευρωπαικής.
Η εταιρεία μας σύμφωνα με μελέτη που έχει κάνει μπορεί να αποδείξει ότι μέσα σε δύο χρόνια θα μπορούσαν να κυκλοφορούν στην Ελλάδα πάνω απο ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα , αρκεί το κράτος να επέτρεπε την μετατροπή των συμβατικών αυτκινήτων.
Έτσι θα μπορούσε να αποκομήσει τεράστια κερδη οι καταναλωτές τεράστια οικονομική ελάφρυνση, το περιβάλλον τεράστια κέρδη, ο τουρισμός θα αποκτούσε τεράστια αξία καθώς όλοι τουρίστες των ανεπτυγμένων χωρών προωθούν τα χρήματα των διακοπών τοςυ σε χώρες οι οποίες στηρίζουν τον οικολογικό τουρισμό κλπ.
Είναι η ευκαιρεία που αυτό το κράτος χρειάζεται για ανάκαμψη, εκτός κι αν για μια ακόμα φορά πρέπει να αποπληρωθούν γραμματεια προς κάποιες συγκεκριμένες εταιρείες, τα οποία μπορούν αποπληρωθούν μόνο με προώθηση των προΪόντων τους… Είναι η ευκαιρεία σας κε Υπουργέ να βοηθήσετε τη χώρα σας και όλους τους πολίτες της.
#9 Σχόλιο Από Χρήστος Αποστολόπουλος Στις 2 Φεβρουάριος, 2012 @ 23:17
Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε τον τροχό σε αυτή την χώρα!
Αρκεί να εφαρμόσουμε τις τεχνολογίες που ήδη υπάρχουν και χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό!
Σε αυτό το δύσκολο οικονομικά περιβάλλον που διανύει η χώρα μας, θα ηταν πολύ δύσκολο για κάποιον να προσπαθήσει να αποκτήσει ένα καινούριο αυτοκίνητο πλήρως ηλεκτρικό είτε υβριδικό, καθώς το κόστος τους είναι υψηλό!
Η μετατροπή οχημάτων που έχουν μηχανές εσωτερικής καύσης(Μ.Ε.Κ), σε υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά θα ήταν εξίσου ωφέλιμη για το περιβάλλον, αλλά και ιδιαίτερα για την Ελληνική οικονομία, καθώς θα προσέφερε ένα νέο τομέα ανάπτυξης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, πράγμα εξόχως απαραίτητο σήμερα που η ανεργεία μαστίζει!
Αυτή η τεχνολογία εφαρμόζεται εδώ και πολλές δεκαετίες στο εξωτερικό και το κόστος μετατροπής είναι πολύ μικρό!
Το 90% περίπου των μετακινήσεων με όχηματα, γίνεται εντός πόλεων και για αποστάσεις μικρότερες των 50χλμ.
Η αυτόνομία των μπαταριών που υπάρχουν σε προσιτές τιμές, προσφέρουν περί τα 130χλμ (εξαρτάται τον τρόπο χρήσης).
Ποιό ακριβές λύσεις προσφέρουν αυτονομία 200χλμ και πολύ σύντομα αναμένεται να φτάσουν τα 500χλμ.
Με κόστος φόρτισης λιγότερο του 1,5 ευρώ και με την εξοικονόμηση που θα κάνει κάποιος σε καύσιμο, κόστος συντήρησης της Μ.Ε.Κ, και όφελος που θα προκείψει, απο την απαλαγή απο τα τέλη -καθότι δεν θα υπάρχουν εκπομπές ρύπων, αντιλαμβάνεται κανείς ότι η αποπληρωμή μιας τέτοιας επένδυσης, θα γίνόταν σε πολύ μικρό διάστημα!
Τα κέρδη επίσης για το περιβάλλον θα ήταν τεράστια, καθότι μεγαλύτερος αριθμός πολιτών θα μπορούσε να σκεφτεί να μετατρέψει το κάθε είδους όχημά του σε υβριδικό είτε πλήρως ηλεκτρικό, αφού το κόστος δεν φτάνει στα ύψη απόκτισης ενός καινούριου οχήματος!
Απο μια τέτοια προσπάθεια μόνο κέρδη μπορούμε να αποκομίσουμε!
#10 Σχόλιο Από Ι.Μάρης Στις 10 Φεβρουάριος, 2012 @ 01:49
Γιατί λαμβάνεται ως κόστος αγοράς kWh ίσο με 0,12€; Όταν το κόστος από τον λογαριασμό της ΔΕΗ είναι 0,087€/kWh, στο οποίο δεν θα πρέπει να προσθέσουμε το κόστος μεταφοράς και διανομής (αφού θα εξοικονομηθεί από την μείωση των δαπανών μεταφοράς και διανομής των συμβατικών καυσίμων, λόγω μείωσης της κατανάλωσής τους), ενώ θα πρέπει να αφαιρεθούν και οι χρεώσεις για υπηρεσίες κοινής ωφέλειας.