Τα ακόλουθα κύρια στοιχεία αφορούν τις στρατηγικές και τα σχέδια των βασικών κατασκευαστών των Η/Ο:
Η αγορά τους εξελίσσεται ραγδαία με ανακοινώσεις από τους κατασκευαστές σε πολύ τακτική βάση (σχεδόν ημερήσια ).
Τα πρώτα Η/Ο μπορεί να είναι μικρά αυτοκίνητα καθώς το μικρότερο μέγεθός τους θα σημαίνει ότι απαιτούνται συσσωρευτές με μικρότερο όγκο και κόστος.
Δεν υπάρχουν μικρά υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα υπό ανάπτυξη, παρόλο που τέτοιου είδους οχήματα εκτιμάται ότι θα αναπτυχθούν έως το έτος 2020. Το διπλό σύστημα κινητήρων, που χαρακτηρίζει τα πλήρως υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, δεν είναι εμπορικά βιώσιμο για τα μικρά αυτοκίνητα στα οποία η αρχική τιμή αγοράς αποτελεί τον κύριο παράγοντα που λαμβάνεται υπόψη για τη λήψη της απόφασης αγοράς.
Εκτός από ένα επί του παρόντος κατασκευαστή, δεν φαίνεται να υπάρχει σημαντικό ενδιαφέρον για κατασκευή μεσαίας κατηγορίας αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που μπορεί να οφείλεται στο κόστος των συσσωρευτών που επηρεάζει σημαντικά την τιμή τους. Οι κατασκευαστές ίσως αναμένουν να δοκιμάσουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε συγκεκριμένες κατηγορίες (π.χ. μικρά αυτοκίνητα και σπορ αυτοκίνητα) πριν από την επιλογή τους να αναπτύξουν ηλεκτρικά οχήματα για το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεών τους.
Αρκετές εταιρείες αναπτύσσουν μεσαία επαναφορτιζόμενα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θεωρούνται ως μία πιο εμπορική επιλογή από εκείνη των ηλεκτρικών οχημάτων πριν από το έτος 2020. Το μικρότερο μέγεθος του συσσωρευτή μειώνει το αρχικό κόστος κεφαλαίου και η ύπαρξη του θερμικού κινητήρα αναιρεί την ανάγκη εκτεταμένης υποδομής ανεφοδιασμού με ηλεκτρική ενέργεια.
Πολλά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) προσφέρονται στην κατηγορία των μεγάλων και γρήγορων αυτοκινήτων (που περιλαμβάνει σπορ αυτοκίνητα) είτε διότι στον τομέα αυτό γίνονται ευκολότερα αποδεκτές οι υψηλές τιμές αγοράς τους και εξασφαλίζονται μεγαλύτερα κέρδη είτε διότι τα αυτοκίνητα αυτά είναι εκείνα στα οποία θα εφαρμοστούν γρηγορότερα οι νέες τεχνολογίες.
Ένας σημαντικός αριθμός τέτοιων μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων είναι ήδη διαθέσιμος ή θα καταστεί διαθέσιμος τα επόμενα δύο χρόνια. Ο απόλυτος αριθμός των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων που θα πωληθούν ενδέχεται να είναι σχετικά μικρός.