1. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει εξήντα (60) ημέρες από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Άδειες σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος μπορούν να αναθεωρηθούν σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού.
Άρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 01:Σκοπός
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 02:Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 04:Άδειες Δόμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08:Ειδικές περιπτώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Δουλείες σε ακίνητα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 10: Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ποσοστό Κάλυψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συντελεστής Όγκου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ύψος κτιρίου – αφετηρία μέτρησης υψών – πλάτος δρόμου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17: Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Φυτεμένα δώματα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19: Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21: Προσωρινές κατασκευές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Παρόδια στοάΆρθρο 22: Παρόδια στοά
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υφιστάμενα κτίρια
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χαμηλά κτίρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26:Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27:Ειδικές Διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28:Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Φεβρουαρίου 2012, 09:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαρτίου 2012, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
22 Σχόλια 537 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
2. Για τη διευκόλυνση των ιδιοκτητών και κατασκευών λόγω της οικονομικής κρίσης,αλλά και τη αποφυγή αδιεξόδων στις Υ.ΔΟΜ. προτείνεται άλλη διατύπωση:
«Άδειες σε ισχύ κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος μπορούν να αναθεωρηθούν μέσα την επόμενα δύο χρόνια με τις προ ισχύουσες διατάξεις για άλλα 4 χρόνια ή επ’ αόριστο εφόσον έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός . Επίσης μπορούν να αναθεωρηθούν,εφόσον το επιθυμούν, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου αυτού.»
Αδειες σε ισχύ θα πρέπει να μπορούν να αναθεωρηθούν με βάσει την νομοθεσία που ίσχυε κατά την έκδοσή τους!!!!
Έχει παρατηρηθεί ότι με ΚΥΑ έχουν καθορισθεί χρήσεις γής για την ίδια περιοχή. Τίθεται το ερώτημα ποια διάταξη εφαρμόζεται; Το Σ.τ.Ε. με τη 4047/99 απόφασή του απεφάνθη ότι εφαρμόζεται το Γ.Π.Σ.
Τώρα είναι μία ευκαιρία να ρυθμιστεί με νόμο και προτείνουμε: «Σε περίπτωση αμφισβήτησης λόγω επικάλυψης ζωνών το Γ.Π.Σ. κατισχύει άλλων αποφάσεων».
Αφου μεχρι σημερα με τους χιλιαδες νομους και τα εκατομύρια
εγκυκλιους ,και τις αποδασεις Σ τ.Ε .και δικαστηριων , δεν
λυθηκαν τα προβληματα δομησης , μηπως πρεπει με ένα νομο
τριών σειρων , ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ , ΠΔ, ΒΔ, υΠΟΥΡΓΙΚΕς ΑΠΟΦΑΣΕΙς ΚΛΠ , και να κτιζει όποιος θελει , όπως
θελει , ώστε να αναπτυχθει η χωρα και μη βασανίζονται οι πολίτες από την πολυνομία
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ Η ΑΓΟΡΑ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΛΛΟ ΗΔΗ ΤΗ ΒΥΘΙΣΑΜΕ ΣΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΜΗΔΕΝ.
Ο νέος Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός ενώ βαδίζει σε σωστές γραμμές έχει ένα λάθος. Σε μια τόσο δύσκολη χρονική περίοδο αναστέλλει την οικοδομική δραστηριότητα για τουλάχιστον 60 ημέρες χωρίς κάποια αιτιολογία. Όλοι οι νόμοι που έχουν κατά καιρούς ψηφιστεί έχουν άμεση εφαρμογή. Η συγκεκριμένη χρονική καθυστέρηση θα καθυστερήσει την αναθεώρηση αδείας που επιθυμούσα να κάνω. Παρακαλώ λοιπόν για την άμεση εφαρμογή του νόμου.
Θα επιθυμούσα όπως εφαρμοστεί άμεσα ο νέος νόμος γιατί είχα προγραμματίσει την ανέγερση νέας οικοδομής και ο νέος ΓΟΚ θα καθυστερήσει την έκδοση της άδειας οικοδομής, συνεπώς και την διαμονή μου σε ιδιόκτητη κατοικία. Αυτό το πρόβλημα θεωρώ ότι δεν το αντιμετωπίζω μόνο εγώ και η οικογένειά μου αλλά και πολλές ακόμα οικογένειες οι οποίες θα παραμείνουν σε ενοικιαζόμενες κατοικίες για τουλάχιστον 2 μήνες παραπάνω χωρίς να συντρέχει κάποιος λόγος.
ΚΤΙΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΔΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΜΕΡΙΚΩΣ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ (ΚΙ ΟΧΙ ΟΛΕΣ) ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ ΝΟΜΟΥ Ή ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ? ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ? ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΣΕ ΚΤΙΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Ο ΦΕΡΟΝΤΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ, (ΣΥΝΕΠΩΣ Η ΚΑΛΥΨΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ 70%, ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΥΠΟΓΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ 1,5Μ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΧΩΡΟ ΣΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΚΑΛΥΠΤΟ Κ.Λ.Π), ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΟΝΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 11 ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ Σ.Δ. (ΠΑΤΑΡΙ – ΚΟΝΟΧΡΗΣΤΟ ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ – Κ.Λ.Π.) ?
Θεωρώ ότι αν ο νόμος ισχύσει μετά από 60 μέρες για άλλη μία φορά θα σταματήσει η έκδοση οικοδομικών αδειών σε μία είδη πεσμένη αγορά (αναμονή νέας οικοδομικής δραστηριότητα).
Θα πρέπει όμως κάποια στιγμή να σταματήσετε αυτές τις συνεχής μεταβολές
στο τοπίο της οικοδομής ειδικά σε μια περίοδο που η οικοδομική δραστηριότητα είναι υπό κατάρευση. Κάθε εβδομάδα και κάτι νέο καλό ή κακό. Επιτέλους φτάνει πια.
Με τον προτεινόμενο ΓΟΚ καταργείται το άρθρο 26 του Ν. 2831/2000 ΦΕΚ 140 Α/13-06-2000 που τροποποιούσε το Ν. 1577/85 ( ΓΟΚ 85 ). Κατ΄ εφαρμογή όμως του άρθρου αυτού προβλέφθηκε στο Ν. 4030/2011 στο άρθρο 6 παράγραφος 4 η διάταξη :
«… Η άδεια δόμησης αναθεωρείται, μετά τη λήξη της, για την παράταση της ισχύος της, ύστερα από αίτηση του δικαιούχου και κατόπιν αυτοψίας:
α. Για τέσσερα έτη από την ημερομηνία λήξης της και σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν κατά το χρόνο έκδοσης της πράξης αναθεώρησης, αν μέχρι τη λήξη της ισχύος της άδειας δεν έχει περατωθεί ο φέρων οργανισμός του κτιρίου. »
Κατά την άποψη μας, η διάταξη αυτή καταπατά κάθε έννοια δικαίου και δημιουργεί ανυπέρβλητα ιδιοκτησιακά, πολεοδομικά και νομικά προβλήματα, χωρίς να προσθέτει ιδιαίτερο όφελος στο Κοινωνικό σύνολο. Είναι, αν όχι αντισυνταγματική τουλάχιστον αντίθετη με τις γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ. και τις αποφάσεις του ΣΤΕ τις οποίες έχει αποδεχθεί με εγκυκλίους του και το Υ.ΧΟ.Π.
Για να γίνουν αντιληπτά τα προβλήματα που δημιουργεί η διάταξη αυτή θα αναφερθούμε σε ένα παράδειγμα. Θεωρούμε ότι υπάρχει οικοδομική άδεια (άδεια δόμησης) για δύο οικοδομές συνολικού εμβαδού 2.400,00 τ.μ σε οικόπεδο 1000,00 τ.μ. με μέγιστο ύψος 24,00 μ. με το σύστημα της αντιπαροχής. Έχει ολοκληρωθεί, έχει πωληθεί ολόκληρη και κατοικείται η μία οικοδομή εμβαδού 800,00 τ.μ. και στη δεύτερη οικοδομή έχει κατασκευαστεί ο σκελετός του υπογείου, της πυλωτής και των τριών ορόφων ενώ υπολείπεται ο σκελετός δύο ακόμα ορόφων, εμβαδού 400,00 τ.μ. ανά όροφο. Εντωμεταξύ έχει συσταθεί, σύμφωνα με το νόμο, προ πάσης ανεγέρσεως, σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας με την οποίαν λαμβάνει, σαν αντάλλαγμα αντιπαροχής, ο οικοπεδούχος ένα διαμέρισμα στο πέμπτο όροφο (που δεν έχει κατασκευαστεί) και στον ίδιο όροφο έχει πωληθεί ακόμα ένα διαμέρισμα, με συμβόλαια και έχει πληρωθεί φόρος. Δύο μήνες πριν τη λήξη της τετραετούς ισχύος της άδειας, με διάταγμα, αλλάζουν οι όροι δόμησης της περιοχής και μειώνουν το μέγιστο ύψος σε 16,00 μ. από 24,00 μ. και το Σ.Δ. σε 2,1 από 2,4. Έτσι ο πέμπτος όροφος (πυλωτή και πέντε όροφοι) με τις νέες διατάξεις δεν μπορεί να κατασκευαστεί. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, άδειες για τις οποίες έχει κατατεθεί πλήρης φάκελος τη παραμονή της αλλαγής των διατάξεων, εκδίδονται μετά από έξη μήνες και θα κατασκευαστούν με τις προηγούμενες διατάξεις σε τέσσερα χρόνια και τέσσερις μήνες μετά τη λήξη της ισχύος της άδειας του παραδείγματος η οποία δεν μπορεί να αναθεωρηθεί με τις προηγούμενες διατάξεις, (αφού είναι σε ισχύ κατά το χρόνο αλλαγής των διατάξεων) ούτε είναι δυνατόν να ολοκληρωθεί ο σκελετός μέσα σε δύο μήνες. Έχουν όμως δημιουργηθεί πραγματικές καταστάσεις καθώς και νομικά και εμπράγματα δικαιώματα σε τρίτους, οι οποίοι δεν έχουν καμία ευθύνη.
Εδώ για να υποστηρίξουμε την άποψή μας θα πρέπει να επικαλεστούμε την υπ’ αριθμό 746/1998 γνωμοδότηση του ΝΣΚ την οποία αποδέχτηκε το ΥΠΕΧΩΔΕ με το υπ’ αριθμό 81232/25-02-1998 έγγραφο του, που εκδόθηκε για μια κάπως αντίστοιχη περίπτωση, ναι μεν πριν τη τροποποίηση του ΓΟΚ 85 με το άρθρο 26 παρ.2 του νόμου 2831 / 2000, αλλά που αφορούσε ειδικό προεδρικό διάταγμα που κατισχύει των διατάξεων του ΓΟΚ. Συγκεκριμένα στο ΠΔ/17-02-1998 που αφορούσε όρους δόμησης στη περιοχή της Λαυρεωτικής χερσονήσου, στο άρθρο 4 προβλεπόταν απαγόρευση της αναθεώρησης ως προς την ισχύ αδειών που εκδόθηκαν με προγενέστερες διατάξεις.
Σύμφωνα με τη παραπάνω γνωμοδότηση « δεν αναθεωρούνται για παράταση της ισχύος τους σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφ. β της παρ. 1 του άρθρου 4 του ΠΔ/17-02-1998 οι άδειες που εκδίδονται μετά τη δημοσίευση του διατάγματος……ως και εκείνες εκ των παλαιών αδειών, για τις οποίες δεν είχε γίνει μέχρι τη δημοσίευση του διατάγματος αυτού έναρξη εργασιών.
Απεναντίας οι οικοδομικές άδειες, που είχαν εκδοθεί πριν από τη δημοσίευση του ως άνω διατάγματος και με βάση τις οποίες είχαν εκτελεσθεί μέχρι τη δημοσίευση του διατάγματος αυτού εργασίες και έχει έτσι δημιουργηθεί πραγματική κατάσταση αναθεωρούνται σύμφωνα με την πιο πάνω διάταξη, άπαξ για παράταση της ισχύος τους, η οποία όμως δεν είναι δυνατόν να υπερβεί το χρονικό διάστημα των 4 ετών από τη δημοσίευση του προαναφερόμενου διατάγματος.»
Στο σκεπτικό της προαναφερόμενης γνωμοδότησης αναφέρεται επίσης «Σημειωτέον ότι, όπως έχει γίνει δεκτό από το Συμβούλιο της Επικρατείας (βλέπ. ΣΤΕ-920/92, ΣΤΕ-648/63, ΣΤΕ-89/59), η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας με σκοπό την παράταση της ισχύος της δεν δύναται να θεωρηθεί από της απόψεως του εφαρμοστέου δικαίου εν πάση περιπτώσει ως νέα άδεια διεπομένη εξ αυτού του λόγου από το νέο δίκαιο και πάντως τούτο δεν συμβαίνει όταν η παράταση δίδεται προς ολοκλήρωση των δια της αρχικής αδείας εγκριθεισών εργασιών δομήσεως εντός ευλόγου από της εκδόσεως της αρχικής αδείας χρόνου».
Πιστεύουμε ότι το θέμα της εφαρμογής προγενέστερων διατάξεων είναι θέμα που πρέπει να λυθεί οριστικά με το νέο ΓΟΚ ώστε να έχει γενικότερη ισχύ και να αντιμετωπίζεται δίκαια χωρίς να δημιουργεί προβλήματα και αντινομίες. Πρέπει να προβλεφθεί διάταξη με την οποία
« οι οικοδομικές άδειες, που έχουν εκδοθεί πριν την τροποποίηση γενικών ή ειδικών διατάξεων και με βάση τις οποίες έχουν εκτελεσθεί μέχρι τη δημοσίευση της τροποποίησης αυτής, εργασίες και έχει έτσι δημιουργηθεί πραγματική κατάσταση να αναθεωρούνται σύμφωνα με τις διατάξεις που εκδόθηκαν, άπαξ για παράταση της ισχύος τους, για μία ακόμη τετραετία. »
Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Χάλαρη Γεώργιο και την κυρία Νικη Σπανοθυμιου ως προς την προστασία των επενδύσεων που μπορεί να βρίσκονται σε εξέλιξη και να βρεθούν εκτεθειμένες λόγω εφαρμογής του παρόντος νόμου.
Είναι καθήκον όλων μας, ειδικά αυτή τη δύσκολη εποχή για την χώρα μας, να διαφυλάξουμε οποιαδήποτε καλή πρόθεση ή κίνηση για ανάπτυξη, ακόμα και αν αυτή μπορεί να έχει ορισμένα στοιχεία αναχρονιστικά, καθώς κατά ουσία η πολιτεία πρέπει να είναι αρωγός αναπτυξιακών και επενδυτικών προσπαθειών και όχι στυγνός πολέμιος..
και πάλι παρακαλώ να δοθούν κάποιες σχετικές διευκρινήσεις και διευκολύνσεις σε όσες ειδικές περιπτώσεις βρίσκονται σε εξέλιξη για να μην βρεθούν πολίτες και επενδύσεις αδίκως στον αέρα..
Υπάρχει επίσης άλλο ένα θέμα με αλλαγές στη νομοθεσία, όταν εμπλέκονται περισσότερες της μίας υπηρεσίες για έκδοση άδειας. Στην περιοχή μου (Πόρος Τροιζηνίας) είμαι υποχρεωμένος να υποβάλλω τις μελέτες σε Εφορία Νεοτέρων Μνημείων και Πολεοδομία σε διαφορετικό χρόνο και αφού πάρω την έγκριση από την μία υπηρεσία να υποβάλλω τις μελέτες στην επόμενη. Δεδομένης της καθυστέρησης μερικών χρόνων να μου απαντήσουν στην πρώτη εφορία αλλάζουν οι νόμοι και τίθενται θέματα και στις μελέτες και στη νομοθεσία ανάμεσα στις δύο υποβολές.
Προτίνω να υποβάλλονται οι μελέτες ταυτόχρονα και στις δύο υπηρεσίες και να ελέγχονται από κοινού, εφόσον πρέπει να ελεγχθούν και από τις δύο και η Πολεοδομία δεν μπορεί κατά την κρίση των νομοθετών να το κάνει από μόνη της με συμβούλους από τις Εφορίες.
Και επίσης για μελέτες που έχουν ήδη κατατεθεί και μέλει να εγκριθούν από την Εφορία να ισχύει η νομοθεσία της ημερομηνίας υποβολής μέχρι την αποπεράτωση του έργου, όπως προβλεπόταν ως τώρα.
Με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 30 εκτιμάται ,ότι πρέπει να γίνει νομοθετική πρόβλεψη για τις οικοδομικές άδειες που έχουν λήξει την περίοδο της μεγάλης οικονομικής ύφεσης που διέρχεται η χώρα , δηλαδή 2010-2011.
Κατά την περίοδο αυτή είναι γνωστό, ότι πολλοί ιδιοκτήτες λόγω του περιορισμού των εισοδημάτων τους αδυνατούσαν να κατασκευάσουν το φέροντα σκελετό ,προκειμένου η οικοδομική άδεια , να ισχύει επ αόριστο. Η απώλεια αυτού του δικαιώματος δόμησης έρχεται να προστεθεί ,ως άλλη μία μείωση στις προσωπικές οικονομίες του κάθε ιδιοκτήτη ,διότι για να εκδοθεί νέα οικοδομική άδεια θα καταβληθούν νέες αμοιβές μηχανικών και φόροι και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μειωθεί η να χαθεί οριστικά το δικαίωμα δόμησης λόγω αλλαγής των όρων δόμησης.
Κατόπιν αυτών εκτιμάται ότι πρέπει να εξετασθεί με τις μεταβατικές διατάξεις να προβλεφθεί , παράταση της ισχύος των οικοδομικών αδειών που έληξαν την περίοδο 2010-2011 για τέσσαρα επί πλέον χρόνια .
Ξενοδοχείο υπό εγκρίση , ατελείωτες εγκρίσεις που κανένας σας εκεί στο ΥΠΕΚΑ δεν μπήκε στο κόπο να περιορίσει χρονικά και γραφειοκρατικά. Τώρα με το νέο ΓΟΚ , ξανά σχεδίαση από την αρχή και πιθανότατα ακύρωση λόγω μη συμφέρουσας οικονομοτεχνικής λύσης, επειδή κάποιοι, θέλουν να μετρούν οι βοηθητικοί υπόγειοι χώροι και συνεπώς να μειώσουμε δωμάτια και έσοδα. Σοβαρό κράτος δεν τα κάνει αυτά. Σοβαρά στελέχη της διοίκησης και Υπουργοί λαμβάνουν υπόψη τους την κατάσταση και δεν διαγράφουν έτσι δουλειά, κόπο και έξοδα, επενδυτών, που έτσι και αλλιώς είναι λίγοι και ήρωικοί!
Συμφωνω απόλυτα με τον Κο Χαλαρη Γιώργο και ακριβώς μα ακριβώς τα ίδια αντιμετωπίζω και έγω.
Αντιγράφω από το κείμενο του και παρακαλώ για τη σχετική μέριμνα:
Πιστεύω ότι η πολιτεία αφού δεν μπορεί να συμβάλλει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ως όφειλε, τουλάχιστον όταν νομοθετεί ας έχει μια πρόβλεψη ώστε επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει (τόσο απαραίτητες ιδιαίτερα στην παρούσα οικονομική συγκυρία)να ολοκληρώνονται με το ισχύον καθεστώς.
Προτείνω να συμπεριληφθεί στις μεταβατικές διατάξεις ότι μελέτες που έχουν κατατεθεί σε δημόσια υπηρεσία για την λήψη οποιαδήποτε έγκρισης μπορούν να ολοκληρωθούν με την έκδοση της άδειας δόμησης εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
περισσοτερη διευκρινηση για αναθεωρησεις αδειων εν ισχυ εαν
μαλιστα εχουν αλαξει και οι οροι δομησησ τησ περιοχησ και ο γοκ
δυνατοτητα συνδιασμου διαταξεων?
Ζω και εργάζομαι σε ένα μικρό νησί των Κυκλάδων.Εδώ και ενάμισι χρόνο έχω ξεκινήσει μελέτη για ένα πολύ μικρό ξενοδοχείο. Για την έγκριση αρχαιολογίας χρειάστηκα πάνω από ένα χρόνο. Επίσης εκρεμεί εδώ και 11 μήνες η έγκριση της αρχιτεκτονικής μελέτης από τον ΕΟΤ.Εάν δεν προλάβω την προθεσμία των 60 ημερών του παρόντος νόμου για να εκδόσω την οικοδομική άδεια (πράγμα πολύ πιθανό ιδίως με την αλλαγή στον τρόπο έκδοσης της άδειας δόμησης), όχι μόνο πρέπει να αλλάξω τη μελέτη ξεκινώντας από την αρχή, αλλά μάλλον δεν θα συμφέρει πλέον να προχωρήσω στην εν λόγω κατασκευή καθώς δεν θα συμφέρει οικονομικοτεχνικά αυτή, εξαιτίας των νέων διατάξεων(προσμέτρηση υπογείων στη δόμηση,αλλαγές των αποστάσεων των κτιρίων από τα όρια – συνεπώς λιγότερα δωμάτια κ.α.).
Πιστεύω ότι η πολιτεία αφού δεν μπορεί να συμβάλλει στην ταχύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη ως όφειλε, τουλάχιστον όταν νομοθετεί ας έχει μια πρόβλεψη ώστε επενδύσεις που έχουν ξεκινήσει (τόσο απαραίτητες ιδιαίτερα στην παρούσα οικονομική συγκυρία)να ολοκληρώνονται με το ισχύον καθεστώς.
Προτείνω να συμπεριληφθεί στις μεταβατικές διατάξεις ότι μελέτες που έχουν κατατεθεί σε δημόσια υπηρεσία για την λήψη οποιαδήποτε έγκρισης μπορούν να ολοκληρωθούν με την έκδοση της άδειας δόμησης εντός ενός έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΕΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΤΙΡΙΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΔΕΙΑ ΣΕ ΙΣΧΥ ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΘΕΙ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΘΕΙ.
ΓΙΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ Η ΑΔΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ.
ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΜΗ ΑΠΟΠΕΡΑΤΩΜΕΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ??
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΙ ΕΑΝ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗΣ ΑΦΟΡΑ ΑΔΕΙΕΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥΣ ΣΕ ΙΣΧΥ ή ΕΑΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΑΔΕΙΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΙΣΧΥ ΓΙΑ ΕΝΑ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ.
Επίσης, η έναρξη της ισχύος των 60 ημερών από τη δημοσίευση είναι ελάχιστος, καθώς όποιοι έχουν καταθέσει αίτηση για έκδοση οικοδομικής άδειας πχ. για ειδικό κτίριο (που χρειάζονται άλλες δέκα εγκρίσεις), δε θα προλάβουν την προθεσμία.
Για ποιό λόγο η εφαρμογή του νόμου θα γίνει μετά από 60 ημέρες από την δημοσιευσή του στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως και όχι άμεσα από την ημερομηνία δημοσιεσής του?? Επειδή σαν τεχνική εταιρία έχουμε άμεσο επενδυτικό σχέδιο θα επιθυμούσαμε την άμεση εφαρμογή του νόμου μετα την ψήφισή του…
Υπάρχουν δυο (2) περιπτώσεις τις οποίες θεωρώ ότι δεν έχετε εξετάσει ενδελεχώς και οι οποίες θα δημιουργήσουν τεράστια προβλήματα στους πολίτες. Και οι δύο αυτές περιπτώσεις αφορούν στην κάλυψη του οικοπέδου. Η πρώτη (1η) περίπτωση αφορά σε μικρά οικόπεδα έως εκατόν ογδόντα τετραγωνικά μέτρα (180,00μ2) τα οποία με τη μείωση της κάλυψης από εβδομήντα τοις εκατό (70%) σε εξήντα τοις εκατό (60%) καθίστανται σε πολλές περιπτώσεις μη λειτουργικά για το μέσο πολίτη ο οποίος δεν θα ήθελε να πάει σε λύση μεζονέτας αλλά θα επιθυμούσε μια οριζόντια, οικονομική μονοκατοικία έως εκατόν είκοσι τετραγωνικά μέτρα (120,00μ2). Θεωρώ λοιπόν οτι η διατήρηση του ποσοστού κάλυψης σε εβδομήντα τοις εκατό (70%) είναι ζωτικής σημασίας σε μικρά οικόπεδα έως εκατόν ογδόντα τετραγωνικά μέτρα (180,00μ2). Η δεύτερη περίπτωση που έχει να κάνει πάλι με την κάλυψη, αφορά στα κεντρικά οικόπεδα των πόλεων, στα οποία το ισόγειο πρόκειτε να λειτουργήσει ως κατάστημα. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις θα έπρεπε να παραμείνει το ποσοστό κάλυψης στο εβδομήντα τοις εκατό (70%) μιας και στα κέντρα των πόλεων τα οικόπεδα είναι μικρά και τα καταστήματα καθίστανται μη λειτουργικά.