Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται ο ν. 1577/1985, καθώς και κάθε διάταξη αντίθετη στις διατάξεις του παρόντος νόμου.
Άρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 01:Σκοπός
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 02:Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 04:Άδειες Δόμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08:Ειδικές περιπτώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Δουλείες σε ακίνητα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 10: Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ποσοστό Κάλυψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συντελεστής Όγκου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ύψος κτιρίου – αφετηρία μέτρησης υψών – πλάτος δρόμου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17: Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Φυτεμένα δώματα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19: Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21: Προσωρινές κατασκευές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Παρόδια στοάΆρθρο 22: Παρόδια στοά
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υφιστάμενα κτίρια
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χαμηλά κτίρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26:Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27:Ειδικές Διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28:Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Φεβρουαρίου 2012, 09:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαρτίου 2012, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
10 Σχόλια 537 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Ο Νόμος 360/1976 με το αρθ. 3 του οποίου θεσμοθετήθηκε το ΕΣΧΠ (Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξίας Περιβάλλοντος) καταργήθηκε με το αρθ. 18 παρ. 1α του Ν. 2742/1999. Επομένως από δημοσιεύσεως του Νόμου 2742/1999 δεν υφίσταται νομικός μανδύας, το ΕΣΧΠ έχει καταργηθεί σιωπηρά και αντικαταστάθηκε από την Επιτροπή του άρθρου 3 του Ν. 2742/1999. Η ίδια Επιτροπή με την απόφαση της 11508/09, αρθ. 13 και 14, ρύθμισε τα θέματα βιομηχανικών-βιοτεχνικών δραστηριοτήτων σε νέα βάση. Το περιεχόμενο των αποφάσεων ΕΣΧΠ όπως η 16/ΕΣΧΠ/1981 και η ΚΥΑ 22292/4915/99 έχει ρυθμιστεί με μεταγενέστερες διατάξεις κατά τρόπο εντελώς διαφορετικό (Ν. 2831/00, Ν. 3212/03, Ν. 3325/05, Ν. 3551/07, Ν. 3982/11). Το Σ.τ.Ε. με την 3168/08 απόφασή του ακύρωσε την παράγραφο 1Β στοιχείο (6) της ΚΥΑ 22292/99.
Εισηγούμεθα όπως το άρθρο 29, Καταργούμενες Διατάξεις, διατυπωθεί ως ακολούθως: «Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργείται ο Ν. 1577/1985, η 16/ΕΣΧΠ/1981, η παρ. 1Β στοιχείο 6 της ΚΥΑ 22292/4915/99 καθώς και κάθε άλλη διάταξη αντίθετη στις διατάξεις του παρόντος νόμου».
Καλησπέρα σας
Θα πρέπει κάποια στιγμή να αναθεωρηθούν οι αναχρονιστικές διατάξεις που ισχύουν για την παθητική πυροπροστασία των κτιρίων , ειδικά των μεγάλων βιμηχανικών κτιρίων. Οι διατάξεις που ισχύουν στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν σε καμία άλλη χώρα και είναι αναχρονρονιστικές και ισχύουν πάνω από είκοσι χρόνια, ενώ η τεχνολογία καθημερινά εξελίσεται.Η πυροπροστασία των κτιρίων πλέον κατά κύριο λόγο βασίζεται στην ενεργητική πυροπροστασία.Στη χώρα μας ακόμα και σήμερα είναι υποχρεωτικό να χτίζονται πυροδιαμερίσματα των 15.000m3, που για ένα υψηλό κτίριο των 10m ισοδυναμεί με επιφάνειες των 1500m2 που σε κάποιες περιπτώσεις μειώνεται σε 500m2.
Αποτέλεσμα αυτού είναι ότι τα κτίρια δεν είναι λειτουργικά και κοστίζουν μέχρι και 10% περισσότερο από ένα αντίστοιχο κτίριο στο εξωτερικό.
Υπάρχει διάταξη που επιτρέπει παρέκλιση κατ’ όγκον των πυροδιαμερισμάτων, όμως αρκετές πολεοδομίες δεν δέχονται το αυτονόητο , ότι αυτό συνεπάγεται και παρέκλιση στην επιφάνεια του πυροδιαμερίσματος.
Από έγγραφα που έχω υπ’ ‘οψη μου, γνωρίζω ότι και η Πυροσβεστική και το ΤΕΕ έχουν αποδεχθεί την αναγκαιότητα να εκσυγχρονισθούν οι διατάξεις που αφορούν την παθητική πυροπροστασία των κτιρίων στην Ελλάδα και να προσαρμοσθούν με όσα ισχύουν σε όλες τις ευρωπαϊκές
χώρες.
Με εκτίμηση
Ανέστης Παρταλίδης
Μηχανολόγος Μηχανικός
Διευθύνων Σύμβουλος Trade Logistics AEBE
Αγανακτισμενος πολιτης θωμας χαραλαμπακος Μόνιμος Σύνδεσμος
Επειδη ούτε οι μηχανικοί έχουν νομικές γνώσεις να ερμηνευσουν
ειδικότερες διατάξεις του Διοικητικου Δικαιου , ούτε επίσης οι
υπαλληλοι της πολεοδομίας , και επειδή επίσης οι μηχανικοί δεν έρχονται σε απ ευθειας σε διοικητική συγκρουση με τους υπαλλήλους επειδη έχουν προεισπράξει την αμοιβή τους με την κατάθεση του φακέλου ,[ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΛΗΛΟΙ ΣΕ ΤΑΜΙΕΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ ]ΚΑΘΩΣ ΕΠΙΣΗΣ , ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΌ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ, και επίσης τα συλλογικα όργανα [μεχρι σημερα ΣΧΟΠ-ΕΠΑΕ ] που συγροτούνται από μηχανικους και υπαλλήλους ….δεν βγαζουν τα ματια μεταξύ τους , όπως λεμε ..κόρακας δεν βγάζει μάτι κόρακα , και τα κάνουν δηλαδή πλακάκια,
ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ όπου οι δικαστές να
είναι και μηχανικοί ταυτόχρονα ….Η δε εκδίκαση των υποθέσεων να ορίζεται σε ένα μηνα ….
ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΚΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Το Σχόλιο σας θα δημοσιευθεί μόλις ελεγχθεί απο τον διαχειριστή.
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου μου, με δεδομένο το παρόν κείμενο, ποιος θα είναι αρμόδιος να αποφασίσει ποιες διατάξεις είναι αντίθετες, ποιες αντιδιαμετρικά αντίθετες, ποιες έχουν λίγες διαφορές και σε ποιες περιπτώσεις αυτές οι διαφορές παίζουν ρόλο σε κάθε περίπτωση;
Είδαμε και τον νόμο 4014/11 που για 6 μήνες είχε ασάφειες, δεν μπόρεσε να καλύψει καμία περίπτωση αυθαιρεσίας στο σύνολό της, άλλαξε με 3 διορθωτικούς νόμους, 8 σειρές διευκρινηστικών ερωταποκρίσεων και ουρές μηχανικών καθημερινά στο ΤΕΕ να συνεννοηθούμε κάπως για την από κοινού ερμηνεία του νόμου.
Μην αρχίσουμε πάλι τα ίδια ελπίζω…
Aκριβώς, επειδή οι Δικαστές δεν είναι μηχανικοί μπορούν, εκ του νόμου και πάλι, να ορίζουν ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΑ/ΜΗΧΑΝΙΚΟ για πραγματοποίηση αυτοψίας. Γεννάται όμως και πάλι άλλο ζήτημα κ. Χαραλαμπάκο: το δικαστήριο, λέει, δεν είναι υποχρεωμένο να ταυτιστεί με τα αποτελέσματα της αυτοψίας!!!! δηλ. το δικαστήριο ΔΕΝ υποχρεούται να εκδώσει απόφαση σύμφωνη με την έκθεση του εμπειρογνώμωνα/μηχανικού που έχεί ήδη ορίσει το ίδιο. Τότε, γιατί τον όρισε ? Ε, είμαστε για γέλια…. ούτε σε χώρες του γ΄κόσμου συμβαίνουν αυτά…
Να αντικατασταθεί το άρθρο με λίστα καταργούμενων διατάξεων και αναθεωρούμενων διατάξεων, οι οποίες να δημοσιευτούν όπως θα μετατραπούν με το παρόν, ολόκληρο το κείμενο τους με επισήμανση των αλλαγών.
Στα αρμοδια όργανα ΣΧΟΠ -ΕΠΑΕ ΣΥΠΟΘΑ ΚΛΠ που συγκροτούνται συμφωνα με το Ν 4030/11 ΝΑ συμμετέχει και νομικός -δικηγόρος , να ερμηνεύει τις διατάξεις , και όχι μονο μηχανικοι . Οι μηχανικοί ξέρουν μόνο να μετρούν όχι να ερμηνεύουν τόσο δυσκολες και αλληλοσυγρουόμενες – αντιφατικες διατάξεις , ώστε να μη αναγκάζονται οι πολίτες να οδηγούνται στα Διοικητικά δικαστηρια και , στα οποία θα έπρεπε να υπάρχει μηχανικός -ιδιώτης , όχι νομικός του Ν Σ Κ , με αμοιβή , επειδή και οι δικαστικοί δεν έχουν γνώσεις ειδικες μηχανικού , ώστε να κατανοούν και αποδίδουν δικαιο στον πολίτη [έστω και μετα από πέντε έως δεκα έτη ].
Κι όμως αγαπητέ κ. Χαραλαμπάκου. Εξ’ αιτίας «εγκυκλίου» του υπό κατάργηση ΓΟΚ κόντεψα να κλειστώ στο αυτόφωρο επειδή είχα τολμήσει να αναρτύσω τεντόπανο κάτω από πέργκολα,όταν το Λεκανοπέδιο εκείνη την ημέρα είχε 42 βαθμούς στις 14.00 πριν 10 χρόνια!!! Στη συνέχεια α) έχασα και δικαστήριο για το ίδιο ζήτημα και β) πριν 5 χρόνια η αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία της περιοχής μου – μετά από αυτοψία – στην οποία διεπίστωσε οτι όντως είχα απομακρύνει το τεντόπανο έπαψε να με …. κυνηγά. Και επειδή αυτή η ιστορία αγγίζει τα όρια του παραλογισμού στη διάθεσή όλων όσων θα με διαβάσουν θα ευρίσκονται οι αποφάσεις των δικαστηρίων, οι αυτοψίες και πλούσιο φωτογραφικό υλικό!!!
Επομένως, ο κ. Χαραλαμπάκος έχειδίκηο όταν γράφει οτι το ΥΠΕΧΩΔΕ αυτη τη φορά πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό στη διατύπωση των διατάξεων του νέου ΓΟΚ ώστε να μην απαιτούνται ερμηνευτικές εγκύκλιοι τις οποίες ο καθείς ερμηνείει όπως νομίζει.
ΕΠΙ ΤΕΛΟΥΣ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ , Σεβαστείτε το Ν 4048/12 [ΦΕΚ 34/Α]
που μόλις πριν λίγες μέρες τέθηκε σε ισχύ και υπογράψατε και εσείς .Συγκεκριμένα την παρ 4[β] του άρθρου 4 , σύμφωνα με το οποίο πρέπει να καταχωρούνται ρητα οι καταργουμενες διατάξεις και όχι όπως στο προτεινόμενη διάταξη του παρόντος άρθρου …’οτι καταργείται κάθε αντίθετη διάταξη
Θα το δουν οι της ΤΡΟΙΚΑ , και ΔΕΝ θα υπογράφούν τις δόσεις των δανείων , και φυσικά θα έχουν δίκιο.
Απαγορευστε τους αρμοδιους του Υπουργειου σας να εκδίδουν εγκυκλιους , επειδη μπερδευουν περισσότερο τα πράγματα και δημιουργουν συγχιση στις Υπηρεσίες . Οι εγκυκλιου δεν ειναι εκτελεστες πραξεις …
Επιβάλεται κατά την άποψή μου και στα πλαίσια των κανόνων καλής νομοθέτησης να μην χρησιμοποιούνται όροι «καταργούνται όλες οι διατάξεις που αντίκειται στο παρόν κλπ…» .
Τούτο γιατί τέτοιες διατάξεις εκτός της σύγχυσης που προκαλούν στους πολίτες και τη διοίκηση δεν βοηθούν στην απλούστευση της νομοθεσίας καθιστώντας συχνά επιτακτική την έκδοση σωρείας εγκυκλίων…
Είναι λοιπόν θεμιτό ο νομοθέτης να φροντίζει να αναφέρει επακριβώς όλες τις καταργούμενες και μεταβατικές διατάξεις, βοηθώντας τη διοίκηση και τον πολίτη στην κατανόηση και εφαρμογή της νέας νομοθεσίας.