1. Μεταβολή της χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται μόνον αν προβλέπεται από τις οικείες πολεοδομικές διατάξεις και απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου.
Σε κάθε άλλη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
2. Χώροι για τους οποίους έχει χορηγηθεί άδεια δόμησης με συγκεκριμένη χρήση, μπορούν να μεταβάλουν τη χρήση τους, εφόσον οι προϋποθέσεις για τη νέα χρήση καλύπτονται από τις προϋποθέσεις επιμέρους μελετών που πληροί η υφιστάμενη χρήση.. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται ενημέρωση της Ταυτότητας Κτιρίου και δεν απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης.
3. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα με τις ισχύουσες χρήσεις γης της περιοχής και ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων δόμησης.
4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
Άρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 01:Σκοπός
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 02:Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 04:Άδειες Δόμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08:Ειδικές περιπτώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Δουλείες σε ακίνητα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 10: Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ποσοστό Κάλυψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συντελεστής Όγκου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ύψος κτιρίου – αφετηρία μέτρησης υψών – πλάτος δρόμου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17: Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Φυτεμένα δώματα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19: Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21: Προσωρινές κατασκευές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Παρόδια στοάΆρθρο 22: Παρόδια στοά
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υφιστάμενα κτίρια
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χαμηλά κτίρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26:Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27:Ειδικές Διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28:Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Φεβρουαρίου 2012, 09:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαρτίου 2012, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 537 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Αρθρο 5
Παρ.4 Σε περίπτωση μεταβολής της χρήσης του κτηρίου σε ιδικό κτήριο! (άλλως σε μεταβολή από ιδικό σε κατοικία η προσβασιμότητα από άτομα με αναπηρία κλπ είναι προαιρετική και δεν επιβάλλεται)
ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΤΑ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΑ ΚΤΙΡΙΑ, ΟΠΟΥ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΗ Η ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ – ΟΠΩς ΔΙΑΤΗΡΗΤΕΑ ΚΤΙΡΙΑ. ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΡΗΣΗ? ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΚΟΥΦΑΡΙΑ?
Αρθρο 4 – Χρήση κτιρίων
Νομίζω ότι η διατύπωση της παρ.4 είναι πολύ απλουστευτική και θα αποτελέσει αιτία προβλημάτων. Γιά να αλλάξει επί παραδείγματι η χρήση ισογείου καταστήματος σε γραφείο ή η χρήση ισόγειου διαμερίσματος με απ’ ευθείας πρόσβαση από το δρόμο σε κατάστημα, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η προσβασιμότητα του εσωτερικού κλιμακοστασίου και του ανελκυστήρα του κτιρίου (κοινόχρηστοι χώροι κτιρίου) από εμποδιζόμενα άτομα??
Υποθέτω ότι επιδιώκεται η προσβασιμότητα σε κοινόχρηστους χώρους, μέσω των οποίων εξασφαλίζεται η πρόσβαση στη νεοεγκαθιστάμενη χρήση. Νομίζω ότι θα ήταν ορθώτερη η εξής διατύπωση:
4. Σε κάθε περίπτωση μεταβολής της χρήσης κτιρίου ή χώρου κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται υποχρεωτικά η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα σ’ εκείνους τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου, μέσω των οποίων είναι προσπελάσιμοι οι χώροι που αλλάζουν χρήση. Σε αντίθετη περίπτωση η κατασκευή θεωρείται αυθαίρετη.
Στην Παρ.3 του άρθρου 5 αναφέρεται: «και ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων δόμησης», οπότε, με δεδομένο ότι ισχύει και εκτός σχεδίου, αν έχω βγάλει άδεια για Βιομηχανία εκτός σχεδίου με συντελεστή 0,9, μπορώ το κάνω κατοικίες ή γραφεία! Υπέροχα! Τουλάχιστον είναι μετά από άδεια (όπως προκύπτει από την παρ.1 του άρθρου), για να ελεγχθούν οι κτιριοδομικές διατάξεις (φορτία, σκάλες, ανελκυστήρες;)
Δεν ξέρω αν αυτό που λέει ο κ. θωμας χαραλαμπακος στέκει 100%, θα σχολιάσω όμως το γεγονός ότι το ΙΚΑ και άλλες αντίστοιχες υπηρεσίες στεγάζονται για 10ετίες σε ακατάλληλα κτίρια χωρίς καμία πρόσβαση από ΑΜΕΑ – άρα στεγάζονται παράνομα. Οπότε οι μεγάλες κουβέντες περί αυθαιρέτων θα έπρεπε να λείπουν.
Η διάταξη του άρθρου 4 παρ 1[στ] η οποία προβλέπει άδεια δομησης για αλλαγη χρησης , είναι αντιθετη με τη διάταξη του
άρθρου 5 παρ [2] , η οποία προβλέπει ότι για την μεταβολη της χρησης σε υφισταμενα κτιρια απαιτειται ενημερωση της ταυτοτητας του κτιρίου και δεν απαιτειται άδεια δομησης
Ήταν απαραίτητη και επιβεβλημένη η δυνατότητα αλλαγής χρήσης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια . Οι προηγούμενες διατάξεις οδήγησαν σε ….παράδοξες καταστάσεις . Στην παρ.3 του άρθρου 5 θα πρέπει να συμπληρωθεί ………..ανεξάρτητα από τυχόν μεταβολή λοιπών όρων και κανονισμών δόμησης .Ωστόσο οι «οικείες πολεοδομικές διατάξεις» , όπως αναφέρονται στην παρ.1 θα δημιουργήσουν πάλι θέματα ερμηνείας και παρερμηνείας. Θα πρέπει η αλλαγή χρήσης να μπορεί να γίνει σε κάθε περίπτωση εφόσον δεν απαγορεύεται η νέα αιτούμενη χρήση από τυχόν θεσμοθετημένες χρήσεις της περιοχής καθόσον σε κάθε περίπτωση το αίτημα για αλλαγή χρήσης αφορά ήδη υφιστάμενη χρήση σε νομίμως υφιστάμενο κτίσμα. Οι επιπλέον απαιτήσεις για τη νέα χρήση θα πρέπει να καλύπτονται από την σύνταξη αντίστοιχων μελετών . Όμως διατηρείται η σύγχυση για την έκδοση ή όχι άδειας δόμησης. Θα πρέπει να διευκρινιστεί και όχι να χρειάζονται πάλι δεκάδες εγκύκλιοι. Αποψή μου είναι να απαιτείται έκδοση άδειας δόμησης «αλλαγής χρήσης» μόνο όταν απαιτείται η σύνταξη μελετών προσαρμογής του κτιρίου ή του χώρου στην νέα χρήση . ΠΡΌΤΑΣΗ ΔΙΑΤΥΠΩΣΗΣ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 5
ΧΡΗΣΗ ΚΤΙΡΙΩΝ – ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ
1. Η χρήση του κτιρίου αποτελεί μέρος της Ταυτότητας του κτιρίου .
Αλλαγή χρήσης του κτιρίου ή μέρους του επιτρέπεται εφόσον δεν απαγορεύεται από θεσμοθετημένες χρήσεις γής της περιοχής . Για την αλλαγή χρήσης απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης και ενημέρωση της Ταυτότητας του κτιρίου , εφόσον συντάσσονται νέες μελέτες ( αρχιτεκτονική, στατική , μηχανολογική, ΚΕΝΑΚ ) προσαρμογής στην αιτούμενη χρήση.
2. Δεν απαιτείται έκδοση Άδειας Δόμησης , για χώρους με συγκεκριμμένη χρήση εφόσον δεν απαιτείται σύνταξη νέων μελετών για την αιτούμενη χρήση . Στην περίπτωση αυτή απαιτείται ενημέρωση της ταυτότητας του κτιρίου.
3. Σε νομίμως υφιστάμενα υφιστάμενα κτίρια και ανεξάρτητα από μεταβολή όρων δόμησης και λοιπών κανονισμών , επιτρέπεται αλλαγή χρήσης σύμφωνα με την παρ.1.
4. Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης κτιρίου ή χώρου του κτιρίου πρέπει να διασφαλίζεται η προσβασιμότητα στα άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα στους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου , σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 26 του παρόντος .
Ως προς την παραγρ 4 , αν σε κάποια οικοδομη δεν προβλέφθηκε με την έκδοση της άδειας , προσβασιμότητα στον
κοινόχρηστο χωρο , και δεν μπορει να τον κατασκευάσει ειτε
τεχνικα ειτε για άλλους λογους , να μην μπορει να αλλάξει
τη χρηση , και να κρινεται αυθαιρετη η οικοδομη
ναι μεν σεβασμος προς τα ΑΜΕΑ , ειναι όμως άδικο για τον ιδιοκτητη και επιχειρηματια , που ξόδεψε και θα ξοδέψει τόσα χρηματα , θα εισπραττει και αποδίδει ΦΠΑ θα αποσχολει εργαζόμενους κλπ ….ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΔΙΚΟ , ΑΛΛΑ ειναι ΚΑΙ
αντισυνταγματικη η ρυθμιση ,
Είναι παράλογο να απαιτείται άδεια αλλαγής χρήσης κάθε φορά που π.χ. οι διαδοχικοί ενοικιαστές ενός καταστήματος το μετατρέπουν από εμπορικό σε υγειονομικού ενδιαφέροντος και αντίστροφα ,ή όταν η χρήση μιας κατοικίας εναλλάσεται με χώρο γραφείου.
Θα μπορούσαν αυτού του τύπου οι άδειες να μετατραπούν σε «εγκρίσεις» (όταν φυσικά αφορούν μόνο την αλλαγή χρήσης, η χρήση επιτρέπεται στην περιοχή και πληρούνται οι εκάστοτε προδιαγραφές)με γρηγορότερες και οικονομικότερες για τον πελάτη διαδικασίες.
παρ.4 Σε περίπτωση αλλαγής χρήσης τμήματος κτιρίου θεωρώ ότι δεν συντρέχει λόγος διασφάλισης προσβασιμότητας ΑΜΕΑ στους κ.χ. του συνόλου του κτιρίου. Ως παράδειγμα αναφέρω αλλαγή χρήσης καταστήματος ισογείου πολυκατοικίας σε κατάστημα υ.ε. όπου ορθά απαιτείται προσβασιμότητα ΑΜΕΑ,για τον χώρο του, η οποία όμως στερείται νοήματος για τους κοινόχρηστους χώρους του κτιρίου που δεν επηρεάζουν τη λειτουργία του καταστήματος και φυσικά δεν περιλαμβάνονται στην αλλαγή χρήσης.
Σε γενικές γραμμές πράγματι πολλές και ευχάριστες οι αλλαγές.
Ειδικά στα ζητήματα αρχιτεκτονικών προεξοχών και διακοσμητικών στοιχείων σε συνδιασμό με ΑΠΕ και βιοκλιματική αρχιτεκτονική.
Μια ένσταση η οποία θυμίζει την υπάρχουσα αντίληψη του «πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι» για την απαγόρευση διάσπασης όγκων στα εκτός σχεδίου. Είναι απαράδεκτη, δεν υπάρχει κανένα επιχείρημα που να δικαιολογεί κάτι τέτοιο ούτε από αρχιτεκτονικής πλευράς, αντιθέτως υποβιβάζει τη ποιότητα ζωής των κατοίκων το να τους αναγκάζεις να ζουν ακόμη και στην εξοχή, σαν να είναι σε πολυκατοικία. Ασε που θα μπορούσε ο ενδιάμεσος χώρος να αποτελεί στολίδι με φύτευση, διαμόρφωση επιπέδων κλπ…
Αν στόχος είναι το ωραίο και το σωστό… και όχι η κάλυψη της αδυναμίας των ελέγχων και της τήρησης του νόμου… θεωρώ ότι θα ανακαλέσετε γιατί είναι φανερά άδικη και άσχημη η απόφαση.