1. α. Οι διατάξεις του παρόντος εκτός της παραγράφου 1 του άρθρου 27, εφαρμόζονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου.
β. Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος: το άρθρο 2, οι παράγραφοι 2 και 3 του παρόντος άρθρου, τα άρθρα 4, 5, 6, η παράγραφος 3 του άρθρου 8, το άρθρο 11 εκτός από την παράγραφο 2 και τις παραγράφους 6ιγ, 6ιζ, 6ιστ για το άρθρο 19 όπως αναφέρεται σε αυτήν, οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 12 εκτός της παραγράφου 4δ, η παράγραφος 14η όταν δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλες διατάξεις, τα άρθρα 13, 16, 17 εκτός από την παράγραφο 6β, τα άρθρα 18, 23, 25 και η παράγραφος 1 του άρθρου 27.
γ. Σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος: το άρθρο 2, οι παράγραφοι 2 και 3 του παρόντος άρθρου, τα άρθρα 4, 5, 6, 9, το άρθρο 11 εκτός από την παράγραφο 6ιζ, οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 12, το άρθρο 13, το άρθρο 14 με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη απόσταση Δ ορίζεται σε 2.50μ. ανεξάρτητα από το ύψος, τα άρθρα 16, 17 εκτός από την παράγραφο 6β, και τα άρθρα 18, 19, 23, 25.
2. Όλα τα αριθμητικά μεγέθη και συντελεστές που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα.
3. Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις κατισχύουν των γενικών που περιέχονται στον παρόντα νόμο.
Άρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 42 ΣχόλιαΆρθρο 01:Σκοπός
- 35 ΣχόλιαΆρθρο 02:Ορισμοί
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 03:Έκταση εφαρμογής του πολεοδομικού κανονισμού
- 45 ΣχόλιαΆρθρο 04:Άδειες Δόμησης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05:Χρήση κτιρίων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 06:Προστασία Αρχιτεκτονικής και Φυσικής Κληρονομιάς
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 07:Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08:Ειδικές περιπτώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09: Δουλείες σε ακίνητα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 10: Κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές
- 93 ΣχόλιαΆρθρο 11: Συντελεστής Δόμησης
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ποσοστό Κάλυψης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Συντελεστής Όγκου
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 14: Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 15: Ύψος κτιρίου – αφετηρία μέτρησης υψών – πλάτος δρόμου
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 16: Λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου
- 23 ΣχόλιαΆρθρο 17: Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και περιφράξεις
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 18: Φυτεμένα δώματα
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 19: Κατασκευές πάνω από το κτίριο
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20: Κατασκευές σε δημόσιους κοινόχρηστους χώρους
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21: Προσωρινές κατασκευές
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 22: Παρόδια στοάΆρθρο 22: Παρόδια στοά
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23: Υφιστάμενα κτίρια
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 24: Χαμηλά κτίρια
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 25: Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 26:Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων αναπηρία ή/και εμποδιζόμενων ατόμων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27:Ειδικές Διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 28:Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29:Καταργούμενες διατάξεις
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 30:Τελικές και μεταβατικές διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
29 Φεβρουαρίου 2012, 09:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
6 Μαρτίου 2012, 11:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
12 Σχόλια 537 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Άρθρο 3 παρ.1 εδάφιο β, «…η παράγραφος 14η…»?????
Καλήμερα σας , ο σύζυγός μου είναι κάτοχος ενός μικρού αγροτεμαχίου κάτω των 4 στρεμμάτων και φυσικά μη αρτιου και μη οικοδομήσιμου.Ενώ περιμένουμε τουλάχιστον 10 χρόνια με υποσχέσεις οτι η περιοχη θα ενταχθεί σε οικισμο δεν εχει γίνει τίποτα μέχρι τώρα. Πόσα χρόνια πρέπει να περιμένει ένας μικροιδιοκτήτης για να δει τη γη του να παίρνει αξία και κυριοτερο να μπορέσει να χτίσει ένα σπιτι για την οικογένεια του;;Γιατί σ αυτή τη χώρα μια επέκταση σχεδίου μπορεί να διαρκέσει και 50 χρόνια;;Πότε θα μπορέσει να αξιοποιήσει τη γη του ένας άνθρωπος με χαμηλό εισόδημα που δεν έχει τη δυνατότητα να αγοράσει ετοιμο σπιτι;; και γιατί να το κάνει αφου έχει τη γη του;; πρέπει να φτάνουμε στο σημείο να παρανομούμε;;; μη μπορώντας αλλο να περιμένουμε;; Ελεος πιά!! Εντάξτε περιοχές σε οικισμούς επεκτέινετε τα σχέδια πόλης!! τωρα οχι σε 50 χρόνια που ισως και να μην ζούμε για να παλέψουμε για την οικογένεια μας. ΚΑΝΤΕ ΚΑΤΙ
Αν οι μηχανικοί εισεπρατταν την αμοιβη τελευταία με την παράδοση της διοικητικής πράξης[ άδεια δόμησης, αναθεώρησης κλπ στα χέρια του ιδιοκτήτη , δεν θα υπήρχε διαφθορά, γραφειοκρατία και σκόπιμη ή καταχρηστική ή εσφαλμένη ερμηνεία και αμφισβήτηση ισχυουσών διατάξεων .
Επίσης οι αρμόδιοι υπάλληλοι είτε λόγω άγνοιας ερμηνείας διατάξεων είτε λόγω νοοτροπίας ,ή ευθυνοφοβίας , προτιμούν να θέτουν το φάκελο στο τελευταίο συρτάρι αδιαφορώντας για την ηθική και υλική ζημία του πολίτη .
Αν δεν σπάσει το απόστημα της δυαδικής σχέσης μηχανικών -υπαλλήλων της πολεοδομίας , δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί κανένας νόμος , ούτε ο παρόν , όταν μάλιστα οι υποθέσεις φθάνουν στα αρμόδια διοικητικά δικαστήρια , όπου οι υποθέσεις τελεσιδικούν μετά από πέντε έως οκτώ έτη , αφού και οι δικηγόροι κάπως έτσι πράττουν , αφού προεισπράτουν την αμοιβή ,ή με τις συνεχιζόμενες απεργίες , τις οποίες όμως δεν θα έκαναν , αν δεν ήταν υποχρεωτική η υπογραφή από δικηγόρο η αίτηση ακύρωσης και η παραστασή του στο δικαστήριο .
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΝΟΝΟΜΟΘΕΙΤΕ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ , ΚΑΙ ΝΟΜΟΘΕΤΕΙΤΕ
ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΣΥΝΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ
[δικηγόροι- μηχανικοί]
ΜΗΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ Η ΤΡΟΙΚΑ ,
Αρθρο 3 – Εκταση εφαρμογής του Κανονισμού
Είναι νομίζω απαραίτητες ορισμένες βελτιώσεις στη διατύπωση.
Προτάσεις:
1. α. Οι διατάξεις του παρόντος εκτός της παραγράφου 1 του άρθρου 27, εφαρμόζονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλης ή οικισμού.
β. Σε περιοχές εκτός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, καθώς και εκτός οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος: το άρθρο 2, οι παράγραφοι 2 και 3 του παρόντος άρθρου, τα άρθρα 4, 5, 6, η παράγραφος 3 του άρθρου 8, το άρθρο 11 εκτός από τις παραγράφους 2, 6ιγ, 6ιζ και 6ιστ μόνον αναφορικά με το άρθρο 19 , οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 12 εκτός της παραγράφου 4δ, η παράγραφος 14η όταν δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλες διατάξεις, τα άρθρα 13, 16, 17 εκτός από την παράγραφο 6β, τα άρθρα 18, 23, 25 και η παράγραφος 1 του άρθρου 27.
γ. Σε οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις του παρόντος: το άρθρο 2, οι παράγραφοι 2 και 3 του παρόντος άρθρου, τα άρθρα 4, 5, 6, 9, το άρθρο 11 εκτός από την παράγραφο 6ιζ, οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 12, το άρθρο 13, το άρθρο 14 με τη διευκρίνιση ότι η αναφερόμενη απόσταση Δ ορίζεται σε 2.50μ. ανεξάρτητα από το ύψος, τα άρθρα 16, 17 εκτός από την παράγραφο 6β, και τα άρθρα 18, 19, 23, 25.
2. Όλα τα αριθμητικά μεγέθη και συντελεστές που ορίζονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου θεωρούνται ως τα ανώτατα επιτρεπόμενα.
3. Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις κατισχύουν των γενικών που περιέχονται στον παρόντα νόμο.
.Στο άρθρο 3 παρ.1β προτείνεται να συμπεριληφθεί και το άρθρο 28 παρ.2 διότι στην έννοια των πολεοδομικών διατάξεων περιλαμβάνονται και οι διατάξεις της εκτός σχεδίου δόμησης.
Παρακαλώ κάποιον με νομικές γνώσεις και γνώσεις μηχανικού να
που συμμετέχει στην παρούσα διαβούλευση , να εκθεσει την αποψη του ως προς το ….. αν η διάταξη του άρθρου 3 παρ 3 του παροντος προτεινόμενου νόμου , που ρυθμιζει
ότι , …Οι ειδικές πολεοδομικές διατάξεις κατισχύουν των γενικών διατάξεων του παρόντος νόμου , ισχύει και για την διάταξη του άρθρου 15 του παρόντος ,που ρυθμίζει το ύψος των οικοδομών που εξατράται απο τον Σ Δ , ώστε αν ισχύει ,
τότε κατισχύουν τα Π Δ και οι υπουργικές Απόφασεις που
ρυθμίζουν όρους δόμησης [ύψος κάλυψη κλπ]
Μήπως κύριε Υπουργέ σύμφωνα με το πολύ πρόσφατο νόμο 4048/23-2-2012 που ψήφισε η σημερινή κυβερνηση ,σχετικα με την καλη νομοθέτηση , πρέπει να αποσαφηνίσετε την διάταξη αυτή , και να κάνετε πιο συγκεκριμένη τη ρυθμιση της παρ 3 , ποιές είναι αυτες οι ειδικές πολεοδομικές
διατάξεις ,….Θα κάνετε πολύ καλό στην ΠΑΤΡΙΔΑ , και θα συμβάλλετε τα μεγιστα στην επιδιωκόμενη πλην όμως ουτοπια
μείωση της γραφειοκρατίας και της κακοδιοίκησης …
Σε συνέχεια του προηγούμενου σχολίου μου , ΝΑ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΘΕΙ
Αν τα μέχρι σήμερα Π Δ που ρυθμίζουν όρους δόμησης
Σ Δ, ύψος, χρήση γης, απαγόρευση κατασκευής σοφίτας , κατισχύουν
του παρόντος νόμου , σύμφωνα με την διάταξη του άρθρου 3 παρ 3. ΝΟΜΙΖΩ ότι ειναι πολύ απλό να ρυθμισθεί με μια πρόταση
χωρίς γενικότητες και ασάΦειες .
ΠΡΟΤΑΣΗ . Τα Π Δ ,Υπουργικές Απόφασεις που ρυθμίζουν όρους δόμησης ,Σ Δ, υΨΟς, ΚΑΛΥΨΗ
ΔΕΝ ΙΣΧΥΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΧΥ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟς ΝΟΜΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ .
Οι προαναφερόμενες διατάξεις, δημιούργΗσαν πολλαπλΆ προβλήματα
στην κοινωνΊα . Περιλαμβάνουν πολλές αδικίες , και έγιναν
προς εξυπηρέτηση μεμονομένων περιπτώσεων .
ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΛΟ , ΑΛΛΑ ΜΑΛΛΟΝ και σημερα ΝΟΝΟΘΕΤΕΙΤΕ ΝΟΜΟΥΣ
ΧΩΡΙς ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΘΟΥΝ ΧΩΡΙς ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ , ΛΑΔΩΜΑΤΑ
ΚΑΙ ΡΟΥΣΦΕΤΙ . ελπιζω να δημοσιευθει το παρον και να το
διαβάσει η ΤΡΟΙΚΑ .
Να ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ , ποιες είναι οι ειδικές πολεοδομικές
διατάξεις που κατισχύουν , όπως ορίζει ο Ν 4048/12 που προβλέπει απαγορευση ασαφειών κατα τη νομοθετηση .
ΠΧ Συμφωνα με την γενικη αρχη του δικαίου , ότι
Οι Νομοι ΚΑΤΙΣΧΥΟΥΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ
Το Συνταγμα κατισχυει των διεθνών κανόνων
Το Π Δ κατισχυει του Νόμου ΠΟΥ ψηφισε η βουλη
Η Υπουργικη Απόφαση κατισχυει όλων των προηγουμενων
ΑΝ ΔΕΝ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΣΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ Η ΔΙΑΤΑΞΗ , λογω σκοπιμοτητας
τοτε παλι τα ίδια με το παρελθον θα έχουμε , θα ισχυουν
διατάξεις από το 1911 και ίσως πιο πριν , και ένα εκατομυριο εγκύκλιοι , του ΥΠΕΚΑ ,ΝΣΚ ,
ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΡΑΚΑΛΩ , Η ΔΙΑΤΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΑΣΑΦΗΣ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΗ
ΠΟΛΥ προσφατα τεθηκε σε ισχυ 23-2-2012 ο νόμος 4048 για την σωστη νομοθετηση . Το νομο αυτον υπέγραψε και ο κ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ . Στο νομο αυτο προβλέπεται να μη περιλαμβανουν ασάφειες οι διαταξεις , και ιδιαίτερα να αναφερονται ρητα οι διαταξεις που καταργουνται . ΟΧΙ όπως συμβαινει μεχρι σημερα που στο τελευταιο άρθρο , θεσπιζεται η διάταξη ότι
….καταργειται κάθε διάταξη αντιθετη
Ετσι δημιουργει συγχιση και δυστυχως οι αρμοδιοι υπάλληλοι ειναι αδυναμοι νομικα να ερμηνευσουν τη διάταξη , βασανίζοντας και ταλαιπωράντας τον πολίτη
ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ Αν και ισχυει ο νομος 4048 , ο ίδιος ο κ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ δεν τον εφαρμοζει .ΠΡΩΤΑ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ
ΤΟ ΝΟΜΟ ΟΣΟΙ ΤΟΝ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ [ΒΟΥΛΕΥΤΕς-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ] και έπειτα απαιτουν συμμόρφωση απο τους πολίτες…
Στο περον άρθρο να αποσαφινισθει τι ακριβως ισχυει
με την παρ 3 ότι όλες οι πολεοδομικες διαταξεις κατισχυουν
των γενικών διατάξεων του παροντος .
ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΒΕΒΑΙΟΣ οτι οι υπάλληλοι της πολεοδομίας
δεν την κατανοούν αυτη την διάταξη , θΑ ΚΑΝΟΥΝ ότι θελουν
πχ. ΣΤΟΝ συνοικισμο Αγιος παντελεήμων καρδίτσας ισχυει το ΠΔ
6-10-90 ΦΕΚ 594/Δ/90 όροι δομησης , Σ Δ , Ύψος , κάλυψη
Σ Δ 0,6 ΤΑ ΠΡΩΤΑ 300ΤΜ ΟΙΚΟΠΕΔΟΥ και 0,3 τα υπάλοιπα
ΕΡΩΤΩ . τι θα ισχύσει τώρα με τον παρόντα νόμο ως προς το Σ Δ και το ύψος ,
Εγω θεωρω ότι το πδ 6-10-90 κατισχυει του παρόντος νομου
και παροντος άρθρου
Οι αρμόδιοι όμως έτσι …. θα το ερμηνεύσουν ή θα οδηγήσουν
τους πολίτες στις επιτροπές , τα συμβούλα , τα Διοικητά
Δικαστήρια , το ΛΑΔΩΜΑ ή το ΡΟΥΣΦΕΤΙ [ΟΛΟΙ ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΑΥΤΑ]
Παρακαλώ πολύ κύριοι αρμόδιοι νομοθέτες της σημερινής ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ , σεβαστείτε το νόμο που ΕΣΕΙΣ ψηφίσατε , και αποφαφηνίστε την προαναφερόμενη διάταξη
σΕ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΟΙΚΑ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ
Μήπως θα πρέπει να διατυπωθούν ως ένα ξεχωριστό «Κεφάλαιο Β΄» οι διατάξεις που αφορούν στα εκτός σχεδίου, για να είναι απόλυτα σαφές το τι ισχύει στα εντός και τι στα εκτός σχεδίου.
Κύριοι,
Είμαι μικροϊδιοκτήτης οικοπέδου (500 μ2) σε εκτός σχεδίου οικισμό (Αγ.Πελαγία του Δήμου Μαλεβυζίου Ηρακλείου Κρήτης).Το οικόπεδο απέχει από τα όρια του οικισμού 300μ σε ευθεία γραμμή και έχει πρόσοψη (20μ) επί του κοινοτικού δρόμου που οδηγεί στον οικισμό. Γύρω από το οικόπεδο μου κτίστηκαν νόμιμες και παράνομες σταθερές οικοδομές σε οικόπεδα μικρότερα η μεγαλύτερα ,και ενώ είχα την δυνατότητα να κτίσω και εγώ παράνομα δεν το έπραξα πιστεύοντας ότι αργά η γρήγορα θα έμπαινε στο σχέδιο του οικισμού.
Μάταια όμως περιμένω μέχρι σήμερα…και δυστυχώς το έχω μετανιώσει που δεν παρανόμησα…
Στην περίπτωση μου βρίσκονται χιλιάδες μικροϊδιοκτήτες οικοπέδων που βρίσκονται εκτός σχεδίου αλλά πολύ κοντά σε πολεοδομικά σχέδια πόλεων και οικισμών, καθαρά οικόπεδα, χωρίς να εμπίπτουν σε απαγορευτικές διατάξεις του Νόμου (δασικά, αιγιαλού, κλπ).
Θα κάνω μία πρόταση που θα φέρει και έσοδα στους Δήμους και θα μειώσει και τις αυθαίρετες κατασκευές που ως γνωστόν οι περισσότερες βρίσκονται στα όρια των πόλεων και των οικισμών.
Πρέπει να λάβετε υπόψη ως αναγκαία :
-Την επέκταση των σχεδίων σε αυτές τις περιπτώσεις όπου υπάρχει οργανωμένη αυθαίρετη δόμηση και έχει διαμορφωθεί κτιριακά μία δεδομένη κατάσταση.
– Την δυνατότητα της απόστασης σε οικόπεδα μικρά να κτίζονται όταν βρίσκονται κοντά σε μια διαμορφούμενη αυθαίρετη περιοχή που ήδη υφίσταται και δεν αλλοιώνει το περιβάλλον.
– Την δυνατότητα της αναπνοής σε οικισμούς που φαίνονται από ψιλά σαν… κουτσουλιά άτακτα ριγμένη…..όπως φαίνεται αυτός του πανέμορφου οικισμού της Αγ.Πελαγίας, και που πιστεύω ότι δεν είναι ο μοναδικός.
– Την αναλογική και αυξανόμενη αρτιότητα των οικοπέδων- όσον αφορά την απόσταση από το υφιστάμενο σχέδιο των οικισμών και προς τα έξω και ένταξη σε αυτό. Άλλη αρτίοτητα σε τετραγωνικά μέτρα θα πρέπει έχει ένα οικόπεδο που βρίσκεται σε απόσταση 500 μέτρων από το υφιστάμενο σχέδιο και άλλη αρτιότητα θα έχει αυτό που απέχει 2000 μέτρα.
Τέλος η αναμόρφωση του ΓΟΚ δεν θα πρέπει να λύνει μόνο χωροταξικά, περιβαλλοντικά, οικονομικά κλπ προβλήματα θα πρέπει πρώτιστα να λύνει και κοινωνικά προβλήματα. Η πείρα με έχει διδάξει ότι κανένας Νόμος η Κανονισμός ΔΕΝ εφαρμόζεται αν δεν υπάρχει και η κοινωνική συναίνεση. Εκτός αν επιλέγουμε και πάλι….την αυθαιρεσία.
Σας Ευχαριστώ
Γιάννης Αντωνακάκης
Οικονομολόγος
Στην παρ.1β αναφέρεται «το άρθρο 11 εκτός από την παράγραφο 2 και τις παραγράφους 6ιγ, 6ιζ, 6ιστ για το άρθρο 19 όπως αναφέρεται σε αυτήν»
Η διατύπωση δεν είναι σαφής.
Προτείνεται να γίνει: «το άρθρο 11 εκτός από τις παραγράφους 2, 6ιγ, 6ιζ και την παράγραφο 6ιστ σε ότι αφορά τις κατασκευές του άρθρου 19 όπως αναφέρεται σε αυτήν»
Επίσης στην ίδια παρ.1β αναφέρεται: «η παράγραφος 14η όταν δεν ορίζεται διαφορετικά από άλλες διατάξεις»
Προφανώς πρόκειται για παραδρομή και νοείται το άρθρο 14. Όμως θα πρέπει να ορισθεί με σαφήνεια αν οι «άλλες διατάξεις» κατισχύουν σε όλες τις περιπτώσεις. Για παράδειγμα αν εξώστες επιτρέπονται εντός των ελάχιστων αποστάσεων από τα όρια που προβλέπονται για την εκτός σχεδίου δόμηση τηρουμένων των προϋποθέσεων του άρθρου 14 ή όχι.