1. Ο ιδιοκτήτης κτιρίου υποχρεούται να ζητήσει τη διενέργεια επιθεώρησης των προσβάσιμων τμημάτων των συστημάτων κλιματισμού (όπως, αντλίες θερμότητας, ψύκτες, κεντρικές κλιματιστικές μονάδες, κυκλοφορητές, σύστημα ελέγχου, κ.α.), συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος μεγαλύτερης από δώδεκα κιλοβάτ (12 kW), τουλάχιστον κάθε (5) έτη.
2. Η επιθεώρηση περιλαμβάνει αξιολόγηση του βαθμού απόδοσης του συστήματος κλιματισμού και του μεγέθους του (ονομαστική ισχύς), σε σχέση με τις απαιτήσεις ψύξης/θέρμανσης του κτιρίου. Η αξιολόγηση του μεγέθους δεν χρειάζεται να επαναλαμβάνεται εφόσον δεν έχουν γίνει εν τω μεταξύ αλλαγές στο συγκεκριμένο σύστημα κλιματισμού ή στις απαιτήσεις ψύξης/θέρμανσης του κτιρίου.
Άρθρο 15: Επιθεώρηση συστημάτων κλιματισμού
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 01: Σκοπός – Αντικείμενο
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02: Ορισμοί
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 03: Θέσπιση μεθοδολογίας υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 04: Καθορισμός των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 05: Υπολογισμός των βέλτιστων από πλευράς κόστους επιπέδων των ελάχιστων απαιτήσεων ενεργειακής απόδοσης
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 06: Νέα Κτίρια
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 07: Υφιστάμενα κτίρια
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τεχνικά συστήματα κτιρίων
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 09: Κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 10: Χρηματοδοτικά και άλλα κίνητρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης νέων και υφισταμένων κτιρίων
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 11: Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ)
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 12: Έκδοση Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 13: Επίδειξη πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 14: Επιθεώρηση συστημάτων θέρμανσης
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 15: Επιθεώρηση συστημάτων κλιματισμού
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16: Εκθέσεις επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 131 ΣχόλιαΆρθρο 17: Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18: Ανεξάρτητο σύστημα ελέγχου Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και των Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19: Διαδικασία ανάκλησης/αντικατάστασης Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων και Εκθέσεων Επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 20: Θέματα έκδοσης οικοδομικών αδειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 21: Κυρώσεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 23: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Αυγούστου 2012, 10:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Σεπτεμβρίου 2012, 14:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 332 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 35093 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό της διαχείρισης αποβλήτων, τη βελτίωση του πλαισίου εξοικονόμησης ενέργειας, την ανάπτυξη των έργων ενέργειας και την αντιμετώπιση πολεοδομικών ζητημάτων
- Αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών...
- Διατάξεις για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειες και την προστασία του φυσικού και χωροταξικού περιβάλλοντος
- Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΑΠΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ – ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΤΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΕΕ 2018/2001 ΚΑΙ 2019/944
- Εθνικός Κλιματικός Νόμος – Μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημιουργίας Αποβλήτων
- Διαβούλευση στο σχέδιο για την Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/2002 σχετικά με την τροποποίηση της οδηγίας 2012/27/ΕΕ για την ενεργειακή απόδοση
- Απαγόρευση καλλιέργειας ΓΤΟ
- Καθορισμός κανόνων, μέτρων και όρων για την αντιμετώπιση κινδύνων από ατυχήματα μεγάλης έκτασης
- ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2012-27-ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
- Αναθεώρηση Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Βοσκήσιμες γαίες Ελλαδας
- Κτήμα Τατοϊου
- Εγκριση κώδικα για την προστασία των νερών στο πλαίσιο οδηγίας
- Ανακύκλωση-βελτίωση αποβλήτων
- ΚΥΑ αειφορίας
- φυσικό αέριο -τροποιήσεις ν.4001/2011
- Ενσωμάτωση οδηγίας 2012/27/ΕΕ
- Σύσταση ΑΕ και τροποιοίσεις ν. 4123/2013
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις
- Τροποποίηση του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/944 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 5ης Ιουνίου 2019
- Διατάξεις για την απλοποίηση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, των περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και την προστασία του περιβάλλοντος
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΝΑΝΕΩΣIΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ -Β’ ΦΑΣΗ, AΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Δημόσια Διαβούλευση για το Σχέδιο Νόμου «Ολοκληρωμένο Πλαίσιο για τη Διαχείριση Αποβλήτων»
- Νέο Σχέδιο Δράσης της Ελλάδας για την Κυκλική Οικονομία – Οδικός Χάρτης
- Έκθεση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ανακαίνιση και μετατροπή του εθνικού κτιριακού αποθέματος
- Προώθηση της Ανακύκλωσης–Ενσωμάτωση των Οδηγιών 2018/851 και 2018/852 της 30ής Μαΐου 2018.
- «Στρατηγική για την Ανάπτυξη της Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών (ΕΥΓΕΠ)»
- Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης (Master Plan) για τις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης
- Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2019/904/ΕΕ σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον»
- Δημόσια Διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Εκσυγχρονισμός της Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής νομοθεσίας»
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το «Εθνικό Πρόγραμμα Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης (ΕΠΕΑΡ)»
- Σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς ηλεκτροκίνησης»
- ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
- Σχέδιο διατάξεων για ενσωμάτωση Οδηγιών 2019/692 και 2018/844
- Δημόσια Διαβούλευση για τη Μακροχρόνια Στρατηγική για το έτος 2050
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ)
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΗ, ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΕΠΑ ΚΑΙ ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΑΠΕ»
- Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου (ΕΧΣ) για το Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης
- Μητροπολιτικός Φορέας Γουδή - Ιλισίων
- Καθορισμός των Προδιαγραφών και του Περιεχομένου των Σχεδίων Δράσης Ειδών και Τύπων Οικοτόπων στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3937/2011 (ΦΕΚ 60 Α')
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων σύμφωνα με το άρθρο 21 του ν. 4062/2012
- Σύστημα αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών σύμφωνα με το άρθρο 32η του ν. 3468/2006
- Χορήγηση οικονομικών αντισταθμισμάτων σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 4 του άρθρου 22 του ν. 1650/1986
- Κανονισμός Τιμολόγησης των ΦΟΔΣΑ και Ρυθμίσεις για την ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας
- Χαρακτηρισμός της υδάτινης, χερσαίας και ευρύτερης περιοχής της λίμνης Παμβώτιδας (Ιωαννίνων),Π.Ε. Ιωαννίνων ως Περιφερειακό Πάρκο, και καθορισμός χρήσεων γης, όρων και περιορισμών δόμησης
- Περιβαλλοντική διαχείριση των περιοχών με οικιστικές πυκνώσεις, ιώδους περιγράμματος
- Εθνικός Σχεδιασμός για την Ενέργεια και το Κλίμα
- Σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων του άρθρου 19Α του ν.4062/2012 και όρια προστίμων
- Εθνικό Σχέδιο για την αύξηση του αριθμού των κτιρίων με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας (άρθρο 9 της Οδηγίας 2010/31/ΕΕ)
- Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας 2018-2038 (Εθνική Στρατηγική για τα Δάση)
- Χαρακτηρισμός χερσαίων, υδάτινων και θαλάσσιων περιοχών ως Εθνικού Πάρκου
- Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις
- Εθνικό Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης
- Εθνική Στρατηγική για την Κυκλική Οικονομία
- ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
- Σύσταση του Οργανισμού Εθνικού Κτηματολογίου
- Οργάνωση και λειτουργία φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών
- Τροποποίηση του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 & αντικατάσταση ΚΥΑ κριτηρίων & μεθοδολογία κατανομής βιοντίζελ
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/1513
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2015/652
- ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΑ ΔΙΑΘΕΣΗΣ ΥΓΡΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ
- ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟΣΥΜΠΙΕΣΗΣ ΠΕΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΟΗΘΗΤΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
- Έρευνα και εκμετάλλευση λατομικών ορυκτών και άλλες διατάξεις
- «Ενεργειακές Κοινότητες και άλλες διατάξεις»
- Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων
- ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΧΡΗΣΕΩΝ ΓΗΣ
- ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ - ΧΩΡΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ – ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
- Ίδρυση Εθνικού Οργανισμού Εναλλακτικής Διαχείρισης Συσκευασιών και άλλων προϊόντων
- Χαρακτηρισμός της χερσαίας περιοχής του δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου ως Εθνικού Πάρκου Δάσους Δαδιάς, Λευκίμης, Σουφλίου, καθορισμός ζωνών προστασίας αυτού, χρήσεων, όρων και περιορισμών
- Μεθοδολογία υπολογισμού της Ειδικής Τιμής Αγοράς τεχνολογιών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και άλλες διατάξεις
- Σχέδιο αντικατάστασης του άρθρου 15Α του Ν3054_2002 Οργάνωση της αγοράς πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις
- Αναδιοργάνωση της ελληνικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας σε εφαρμογή της νομοθεσίας για την ολοκλήρωση της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας και άλλες διατάξεις
- Σύσταση και τήρηση Μητρώου Πιστοποιημένων Αξιολογητών Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων σύμφωνα με το άρθρο 16 του ν. 4014/2011(Α΄ 209)
- Έγκριση γενικών κανόνων κοστολόγησης και τιμολόγησης υπηρεσιών ύδατος. Μέθοδος και διαδικασίες για την ανάκτηση κόστους των υπηρεσιών ύδατος στις διάφορες χρήσεις του
- Χαρακτηρισμός της περιοχής του Εθνικού Δρυμού Λευκών Ορέων ως Εθνικού Πάρκου
- Καθορισμός τεχνικών προδιαγραφών χάραξης, σήμανσης
- Καθορισμός κριτηρίων, μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ και ρύθμιση κάθε σχετικού θέματος…
- Χαρακτηρισμός χερσαίων και υδάτινων περιοχών της Οροσειράς Ροδόπης ως Εθνικό Πάρκο
- Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός διαδικασίας επιβολής προστίμων σχετικά με την τήρηση των κριτηρίων αειφορίας βιοκαυσίμων και βιορευστών.
- Νέο καθεστώς στήριξης των σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και θερμότητας υψηλής απόδοσης
- Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα
- Χωροταξικός και πολεοδομικός σχεδιασμός
- Επίσπευση διαδικασιών κατάρτισης, θεώρησης και κύρωσης των δασικών χαρτών και λοιπές διατάξεις
- Καθορισμός Κανόνων
- Ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης
- Χαρακτηρισμός των χερσαίων και θαλάσσιων περιοχών των «GR2330005, «GR2330008 και «GR2550005…
- Δημιουργία νέας καθετοποιημένης εταιρίας Ηλεκτρικής ενέργειας
- Ρυθμίσεις για την εξυγίανση ειδικού λογαριασμού
- Πλαίσιο για την ασφάλεια στις υπεράκτιες εργασίες έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων
- Δημόσια διαβούλευση για το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ)
- Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός. Εναρμόνιση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ
- ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
- Ρύθμιση θεμάτων Κ.Δ.Ε.Π.Α.Π
Προτείνω την αναπροσαρμογή των τιμών προς τα επάνω για να ληφθούν υπ’ όψιν τα κοστολόγια (χρήση, απόσβεση, συντήρηση, πιστοποίηση) των απαιτούμενων οργάνων.
Αγαπητέ κύριε Υπουργέ και κύριοι Τεχνικοί Σύμβουλοι – Νομοθέτες,
Στην ενεργειακή επιθεώρηση συστημάτων κλιματισμού ζητάτε από τον Ενεργειακό Επιθεωρητή να λάβει υπ’ όψιν του δεδομένα προερχόμενα κυρίως από το συντηρητή της εγκατάστασης, καθώς και τη διενέργεια μετρήσεων πολύπλοκων μετρήσεων από τον ίδιο.
Με ποιο σύστημα θα πιστοποιούνται αυτές οι μετρήσεις για την ορθότητα – εγκυρότητά τους και πως θα διακριβώνονται τα εν λόγω όργανα μετρήσεων;
Επίσης με ποιο τρόπο θα ελέγχεται η ικανότητα του εκάστοτε συντηρητή να διενεργεί τέτοιου είδους μετρήσεις και να δίνει αξιόπιστα αποτελέσματα;
Προτείνω:
– Η ανωτέρω διαδικασία μετρήσεων, όσο αφορά την έκδοση πιστοποιητικών ενεργειακής απόδοσης, να περάσει στους Μηχανολόγους Μηχανικούς Τ.Ε. και Π.Ε., για όλα τα επίπεδα ισχύος, με ταυτόχρονη δημιουργία βάσης δεδομένων οργάνων μετρήσεων σε κρατικό φορέα με απόδοση μοναδικού αριθμού με ψηφίο ελέγχου σε κάθε διακριβωμένο – πιστοποιημένο όργανο.
– Η διακρίβωση-πιστοποίηση των οργάνων να είναι υποχρεωτική και στο πρόγραμμα έκδοσης ΠΕΑ να υπάρχουν αντίστοιχα πεδία για την καταχώριση των αριθμών των εν λόγω οργάνων που χρησιμοποιούνται για την εκάστοτε επιθεώρηση.
Χωρίς τη συμπλήρωσή τους και τον on line έλεγχο εγκυρότητάς τους να μην είναι δυνατή η έκδοση του πιστοποιητικού.
– Την αναθεώρηση των τιμών των ελαχίστων αμοιβών, προκειμένου να ανταποκρίνονται εμπορικά στο ετήσιο κόστος χρήσης, απόσβεσης και συντήρησης των απαιτούμενων οργάνων που αφορούν τις μετρήσεις από τον ενεργειακό επιθεωρητή, όπως αυτές ισχύουν σήμερα, πέραν της αμοιβής μελέτης.
Aγαπητέ Κύριε Αρφαρά
Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σας α, γ, δ . Σχετικά με την παρατήρηση β, ούτε η τρόικα δεν προτείνει τέτοια μέτρα…
Στην φράση της παραγράφου 1 : « συνολικής ωφέλιμης ονομαστικής ισχύος μεγαλύτερης από δώδεκα κιλοβάτ (12 kW) ….» η λέξη «συνολικής» πρέπει να διαγραφεί διότι δεν υπάρχει στην Οδηγία και διαστρεβλώνει επικίνδυνα τα δεδομένα.
Αυτή η λέξη μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένη απαίτηση επιθεώρησης όλων των κλιματιστικών μονάδων μίας πολυκατοικίας η οποία διαθέτει 10 κλιματιστικά ωφέλιμης ισχύος 3,5 kW (12000 Btu/h) δηλαδή συνολικής ισχύος 35 kW.
Στην πραγματικότητα η απαίτηση ισχύει μόνο για κάθε ενιαίο σύστημα κλιματισμού ωφέλιμης ψυκτικής ικανότητας μεγαλύτερης των 12 kW (40900 Btu/h) και όχι αθροιστικά για μεμονωμένα μικρά κλιματιστικά τα οποία ευρίσκονται στο ίδιο κτίριο.
Η διαδικασία επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού θα πρέπει
α)να συνδεθεί με το ΠΕΑ για το κτήριο/τμήμα κτηρίου. Διαφορετικά πολλοί είναι αυτοί που δεν θα θελήσουν να προβούν στην επιθεώρηση του συστήματος τους αφού μπορούν να το αποφύγουν
β) με την παροχή καυσίμου για την θέρμανση ή την βιομηχανική και εμπορική χρήση.( χωρίς εκθεση επιθεώρησης σε ισχύ να μην παρέχεται καύσιμο απο τις εταιρίες)
γ)με τον ηλεκτρολογικό έλεγχο των εγκαταστάσεων για τον κλιματισμό και την θέρμανση.
δ) με την εκδοση ή ανανέωση αδείας εγκατάστασης και λειτουργίας για τα κτήρια του τριτογενή τομέα
Η διαδικασία επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και συστημάτων κλιματισμού θα πρέπει να συνδεθεί με το ΠΕΑ για το κτήριο/τμήμα κτηρίου. Διαφορετικά πολλοί είναι αυτοί που δεν θα θελήσουν να προβούν στην επιθεώρηση του συστήματος τους αφού μπορούν να το αποφύγουν
Ισχύει το σχόλιο μου επί του άρθρου 14 καθώς δεν υπάρχει διαδικασία που να υποχρεώνει στον έλεγχο – επιθεώρηση του συστήματος κλιματισμού. Είναι πραγματικά πολύ λίγοι αυτοί που κατανοούν τη σημασία των τακτικών ελέγχων των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
Η υποχρέωση για ΠΕΑ στον κλιματισμό είναι αυτή την στιγμή ανούσια.
Οι πωλητές/εγκαταστάτες κλιματιστικών στην Ελλάδα λειτουργούν σαν να πουλάνε τηλεοράσεις ή ψυγεία. Πηγαίνουν στον χώρο του πελάτη, τρυπάνε κολώνες και δοκάρια αν χρειαστεί για να περάσουν οι σωλήνες χωρίς άδεια/μελέτη/επίβλεψη Π/Μ, συνδέουν το κλιματιστικό σε μια γραμμή ρεύματος χωρίς μελέτη/επίβλεψη Ηλεκτρολόγου η Μηχανολόγου και το παραδίδουν στον πελάτη.
Χωρίς άδεια στην αρμόδια υπηρεσία η εγκατάσταση κλιματισμού δεν φαίνεται σε κανένα κρατικό έγγραφο και οι περισσότεροι δεν θα ζητήσουν ΠΕΑ, οπότε είναι αδικημένοι οι λίγοι που έχουν κάνει νόμιμη εγκατάσταση και θα πρέπει να πληρώνουν κάθε λίγα χρόνια.
Το 90% των εγκατεστημένων κλιματιστικών δεν έχει άδεια για την εγκατάστασή τους και συχνά η εγκατάστασή δεν τηρεί τους κανόνες της επιστήμης του μηχανικού.
Θα πρέπει πρώτα να θεσμοθετήσετε πρώτα ένα σύστημα που να ελέγχει τους εγκαταστάτες (π.χ. στην απόδειξη πώλησης να φαίνεται υποχρεωτικά και η άδεια από την αρμόδια υπηρεσία προκειμένου να ξεχρεώσουν από την αποθήλη τους ένα κλιματιστικό) και ύστερα να καθιερώσετε το ΠΕΑ στις εγκαταστάσεις κλιματισμού.
Δεν είναι υποχρεωτικό να έχεις κλιματισμό, δεδομένου ότι στην Ελλάδα μπορείς να πετύχεις συνθήκες άνεσης και με νυκτερινό δροσισμό τον περισσότερο καιρό.
Από εκεί και πέρα θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο ΠΕΑ.
Αρχικά θα συμφωνήσω με το χρήστη «θανασης».
Εάν δεν έχουν γίνει αλλαγές σε ένα σύστημα πώς γνωρίζουμε ότι αυτό δουλεύει αποδοτικά; Να διαγραφεί η λογική «τοποθετήθηκε μια φορά θα δουλεύει πάντα το ίδιο». Επιβάλλεται η επιθεώρηση του αν θέλουμε να κάνουμε κάτι σωστό, αλλιώς αν είναι «μόνο για το χαρτί»…
απο τον ορισμο
20. «Σύστημα κλιματισμού»: ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την επεξεργασία του αέρα, κατά την οποία ελέγχεται η θερμοκρασία, ενδεχομένως σε συνδυασμό με τον έλεγχο της υγρασίας, της κυκλοφορίας και της καθαρότητας του αέρα.
προκυπτει οτι και οι διαιρουμενες μοναδες (split) λογιζονται ως συστημα κλιματισμου.
Συνεπως με δυο 12αρια και δυο 9αρια σε ενα κτιριο εχουμε πανω απο 12kw
και σχεδον το συνολο των κτιριων στην Ελλαδα θα πρεπει να κανει επιθεωρηση.