1. Τα νομικά πρόσωπα του άρθρου 5Α παρ. 1 του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, τα οποία επιθυμούν να συμμετάσχουν στην ετήσια κατανομή αυτούσιου βιοντίζελ, υποβάλουν μέχρι και την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων που καθορίζεται με την πρόσκληση, σφραγισμένο φάκελο με την ένδειξη «Αίτηση Συμμετοχής στην Κατανομή Αυτούσιου Βιοντίζελ για το έτος [αναγράφεται το έτος κατανομής]», ο οποίος περιέχει τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
Α. Στην περίπτωση παραγωγών που έχουν στην κατοχή τους μονάδα παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ εγκατεστημένη σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
α) Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος 1, πλήρως συμπληρωμένη, με σφραγίδα εταιρείας, υπογραφή νομίμου εκπροσώπου και θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής από αρμόδια αρχή.
β) Αντίγραφο του φύλλου Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) νόμιμης εκπροσώπησης της εταιρείας ή αντίστοιχα επίσημα έγγραφα θεωρημένα από αρμόδια αρχή κατά το οικείο δίκαιο του κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
γ ) Άδεια διάθεσης Βιοκαυσίμων, με την επιφύλαξη της παραγράφου 1α του άρθρου 10.
δ) Βεβαίωση από την εθνική αρμόδια αρχή, προκειμένου για μονάδες παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ εγκατεστημένες εντός της ελληνικής επικράτειας, ή από αρμόδια αρχή του οικείου κράτους − μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου για μονάδες παραγωγής που είναι εγκατεστημένες σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκδοθείσα εντός του τελευταίου εξαμήνου, που να βεβαιώνει ότι η άδεια λειτουργίας της μονάδας παραγωγής βρίσκεται σε ισχύ.
ε) Στην περίπτωση μονάδων παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ που είναι εγκατεστημένες σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης: βεβαίωση αρμόδιας αρχής, εκδοθείσα εντός του τελευταίου εξαμήνου, για τον ορισμό του φορολογικού αντιπροσώπου στην ελληνική επικράτεια.
στ) Επίσημα έγγραφα, θεωρημένα από αρμόδια αρχή, που να αποδεικνύουν την ύπαρξη και διαθεσιμότητα των απαιτούμενων αποθηκευτικών χώρων εντός της ελληνικής επικράτειας για το αυτούσιο βιοντίζελ, και για όλο το χρονικό διάστημα της κατανομής, η χωρητικότητα των οποίων δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το 1/100 της αιτούμενης ποσότητας ούτε από 100 κυβικά μέτρα ανά μονάδα παραγωγής, ιδιόκτητη ή συμβεβλημένη, της αιτούσας εταιρείας.
ζ) Στην περίπτωση συνεργασίας της αιτούσας εταιρείας με πανεπιστημιακό ή ερευνητικό ίδρυμα, που εδρεύει στην Ελλάδα σε θέματα σχετικά με την παραγωγή βιοκαυσίμων, βιορευστών ή βιοαερίου από πρώτες ύλες όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 2 παρ. γ, υποβάλλεται η σύμβαση συνεργασίας, στην οποία η αιτούσα εταιρεία είναι συμβαλλόμενη, απ’ όπου να προκύπτει η ίδια συμμετοχή της στην έρευνα για το τρέχον ημερολογιακό έτος, η χρονική διάρκειά της καθώς και συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου.
η) Βεβαίωση του ΟΠΕΚΕΠΕ σχετικά με τις εκτάσεις εγχώριων ενεργειακών καλλιεργειών, εκφρασμένες σε στρέμματα, οι οποίες έχουν συμβολαιοποιηθεί μεταξύ των καλλιεργητών και της αιτούσας εταιρείας παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ και έχουν υλοποιηθεί καθώς και τις ποσότητες ελαιούχων σπόρων, ανά είδος καλλιέργειας, εκφρασμένες σε τόνους, που προέρχονται από τις εκτάσεις αυτές.
Οι ποσότητες ελαιούχων σπόρων που βεβαιώνει ο ΟΠΕΚΕΠΕ, πρέπει:
i) να προέρχονται από συμβάσεις ενεργειακών καλλιεργειών που έχουν συναφθεί το προηγούμενο έτος σε σχέση με το έτος κατανομής, οι οποίες έχουν καταχωρηθεί στο Ο.Σ.Δ.Ε. και έχουν ταυτοποιηθεί και
ii) να έχουν παραδοθεί από τους καλλιεργητές στην αιτούσα εταιρεία.
θ) i) Ηλεκτρονικό αρχείο τύπου λογιστικών φύλλων με τίτλο «Συνοδευτικοί Πίνακες Πρώτων Υλών Εγχώριας Προέλευσης για Παραγωγή Αυτούσιου Βιοντίζελ», με τα περιεχόμενα του Παραρτήματος 3, σύμφωνα με το υπόδειγμα που βρίσκεται αναρτημένο και είναι διαθέσιμο στο δικτυακό τόπο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (http://www.ypeka.gr), πλήρως συμπληρωμένο, το οποίο να περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
-Στο φύλλο Α-1: τα στοιχεία των τιμολογίων προμήθειας (πώλησης ή αγοράς) βαμβακόσπορου, χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων και ζωικών λιπών, εγχώριας προέλευσης και προοριζόμενων για παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ, συνοδευόμενα από τα στοιχεία των αντίστοιχων δελτίων αποστολής.
-Στο φύλλο Α-2, σε περίπτωση ιδιοπαραγωγής βαμβακόσπορου, εγχώριας προέλευσης και προοριζόμενου για παραγωγή αυτούσιου βιοντίζελ, τα στοιχεία των εγγραφών στο βιβλίο αποθήκης της εταιρείας, τα οποία να αποδεικνύουν με σαφήνεια την παραγωγή και την ύπαρξη των αιτούμενων ποσοτήτων βαμβακόσπορου.
Τα τιμολόγια προμήθειας βαμβακόσπορου, χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων και ζωικών λιπών, καθώς και τα σχετικά δελτία αποστολής, που δηλώνουν οι αιτούσες εταιρείες, πρέπει αφενός να έχουν εκδοθεί από την 1η Ιανουαρίου του προηγούμενου έτους σε σχέση με το έτος κατανομής, αφετέρου να μην έχουν δηλωθεί ξανά στο πλαίσιο κατανομής προηγούμενων ετών.
ii) Υπεύθυνες δηλώσεις όλων των προμηθευτών χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων και ζωικών λιπών, ή του νομίμου εκπροσώπου της αιτούσας εταιρείας εφόσον η συλλογή αυτών των πρώτων υλών πραγματοποιείται από την ίδια, από τους οποίους η αιτούσα εταιρεία έχει προμηθευτεί αυτές τις πρώτες ύλες, στις οποίες θα δηλώνεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της άδειας που τους έχει χορηγηθεί, σύμφωνα με το άρθρο 8 της ΚΥΑ Η.Π. 50910/2727 (ΦΕΚ 1909 Β’/2003) όπως ισχύει, το σύνολο των ποσοτήτων που έχουν διαθέσει στην αιτούσα εταιρεία καθώς και ότι οι ποσότητες αυτές είναι ελληνικής προέλευσης. Στην περίπτωση απαλλαγής από την άδεια, σύμφωνα με την παρ. 5α του άρθρου 8 της ΚΥΑ Η.Π. 50910/2727, δηλώνεται ο αριθμός πρωτοκόλλου της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 5γ του ίδιου άρθρου.
ι) Πίνακας περιεχομένων των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών με σφραγίδα εταιρείας και υπογραφή νομίμου εκπροσώπου.
Β. Στην περίπτωση εισαγωγέων που προσκομίζουν συμβάσεις προμήθειας αυτούσιου βιοντίζελ από μονάδες παραγωγής εγκατεστημένες σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης:
α) Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος 2, πλήρως συμπληρωμένη, με σφραγίδα εταιρείας, υπογραφή νομίμου εκπροσώπου και θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής από αρμόδια αρχή.
β) Αντίγραφο του φύλλου Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) νόμιμης εκπροσώπησης της εταιρείας ή αντίστοιχα επίσημα έγγραφα θεωρημένα από αρμόδια αρχή κατά το οικείο δίκαιο του κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου εδρεύει.
γ) Άδεια Διάθεσης Βιοκαυσίμων, με την επιφύλαξη της παρ. 1β του άρθρου 10.
δ) Συμβάσεις για αγορά αυτούσιου βιοντίζελ για το έτος κατανομής, στις οποίες πρέπει να αναγράφεται απαραίτητα το χρονικό διάστημα προμήθειας αυτούσιου βιοντίζελ και η συνολική προμηθευόμενη ποσότητα.
ε) i) Για κάθε συμβεβλημένη μονάδα παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ, επίσημα έγγραφα από αρμόδια αρχή, κατά το οικείο δίκαιο του κράτους − μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που να βεβαιώνουν τη δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής, συνοδευόμενα από βεβαίωση από αρμόδια αρχή του οικείου κράτους − μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκδοθείσα εντός του τελευταίου εξαμήνου, που να βεβαιώνει ότι η άδεια λειτουργίας της βρίσκεται σε ισχύ.
ii) Εφόσον στα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά δεν αναγράφεται η ετήσια δυναμικότητα της μονάδας παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ, αυτή υπολογίζεται ως εξής:
(Ημερήσια δυναμικότητα) * (Ημέρες λειτουργίας ανά έτος) ή
(Ωριαία δυναμικότητα) * (Ώρες λειτουργίας ανά ημέρα) * (Ημέρες λειτουργίας ανά έτος).
Σε περίπτωση που στα υποβαλόμενα δικαιολογητικά δεν αναφέρονται οι ημέρες λειτουργίας ανά έτος ή/και οι ώρες λειτουργίας ανά ημέρα, για τον υπολογισμό της ετήσιας δυναμικότητας αυτές θεωρούνται ίσες με 330 και 24, αντίστοιχα.
Εφόσον απαιτείται, για τη μετατροπή της δυναμικότητας, η πυκνότητα του αυτούσιου βιοντίζελ θεωρείται ίση με 0,88 κιλά/λίτρο.
στ) Επίσημα έγγραφα, θεωρημένα από αρμόδια αρχή, που να αποδεικνύουν την ύπαρξη και διαθεσιμότητα των απαιτούμενων αποθηκευτικών χώρων εντός της ελληνικής επικράτειας για το αυτούσιο βιοντίζελ και για όλο το χρονικό διάστημα της κατανομής, η χωρητικότητα των οποίων δεν μπορεί να είναι μικρότερη από το 1/100 της αιτούμενης ποσότητας (Αi) ούτε από 100 κυβικά μέτρα ανά συμβεβλημένη μονάδα παραγωγής της αιτούσας εταιρείας.
ζ) Στην περίπτωση συνεργασίας της αιτούσας εταιρείας με πανεπιστημιακό ή ερευνητικό ίδρυμα, που εδρεύει στην Ελλάδα, σχετικά με την παραγωγή βιοκαυσίμων από πρώτες ύλες όπως αυτές προσδιορίζονται στο άρθρο 2 της απόφασης Δ1/Α/οικ.10839/15.5.2012 «Εξειδίκευση πρώτων υλών και καθορισμός διαδικασίας πιστοποίησης των ποσοτήτων τους, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ. 2 του ν. 4062/2012 (ΦΕΚ Α’ 70)» (ΦΕΚ Β’ 1667) τουλάχιστον εξάμηνης διάρκειας και σε ισχύ κατά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων, υποβάλλεται η σύμβαση συνεργασίας, στην οποία η αιτούσα εταιρεία είναι συμβαλλόμενη, απ’ όπου να προκύπτει η ίδια συμμετοχή της στην έρευνα για το τρέχον ημερολογιακό έτος, η χρονική διάρκειά της καθώς και συνοπτική περιγραφή του αντικειμένου.
η) Πίνακας περιεχομένων των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών με σφραγίδα εταιρείας και υπογραφή νομίμου εκπροσώπου.
2. Τα δικαιολογητικά της παραγράφου 1 κατατίθενται σε πρωτότυπα ή επικυρωμένα αντίγραφα, ενώ σε περίπτωση ξενόγλωσσων κείμενων αυτά συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα.
3. Ο φάκελος της αίτησης φέρει την επισήμανση «ΚΥΡΙΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ» και συνοδεύεται από δεύτερο σφραγισμένο φάκελο που περιέχει φωτοαντίγραφα όλων των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών, ο οποίος φέρει την επισήμανση «ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΦΑΚΕΛΟΥ».
4. Σε περίπτωση που η ίδια μονάδα παραγωγής αυτούσιου βιοντίζελ εγκατεστημένη σε άλλο κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμφανίζεται σε περισσότερες από μία αιτήσεις, είτε ως παραγωγός και συμβεβλημένη με τουλάχιστον ένα εισαγωγέα είτε συμβεβλημένη με τουλάχιστον δύο εισαγωγείς, η δυναμικότητα της επιμερίζεται αναλογικά στις αιτούσες εταιρείες με βάση τις ποσότητες που αντιστοιχούν σε κάθε αίτηση, εφαρμοζομένων και των προβλεπομένων στο άρθρο 2 εδάφιο β.
5. Η μη υποβολή κάποιου από τα καθοριζόμενα δικαιολογητικά στην παράγραφο 1 εδάφιο Α σημεία α, β, γ, δ, ε και στ καθώς και εδάφιο Β σημεία α, β, γ, δ, ε και στ, στις παραγράφους 2 και 3 του παρόντος άρθρου, ανάλογα με την ιδιότητα της αιτούσας εταιρείας, αποκλείει την αιτούσα εταιρεία από τη διαδικασία αξιολόγησης και κατανομής.
6. Κάθε εταιρεία μπορεί να συμμετέχει στη διαδικασία της ετήσιας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ με μόνο μία αίτηση, ειδάλλως αποκλείεται από τη διαδικασία αξιολόγησης και κατανομής.
7. Η υποβολή οποιουδήποτε άλλου δικαιολογητικού εκτός των καθοριζομένων στην παράγραφο 1, δεν λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση της αίτησης.
8. Αιτήσεις και δικαιολογητικά που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων που καθορίζεται στην πρόσκληση, δεν λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία αξιολόγησης και κατανομής.
ΕΚΚΟΚΚΙΣΤΗΡΙΑ – ΚΛΩΣΤΗΡΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ
Α.Φ.Μ. 099761674 – Δ.Ο.Υ. ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΕΔΡΑ : ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΣΕΡΡΩΝ 50 – ΚΟΜΟΤΗΝΗ – Τ.Κ. 69100
ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ : ΚΟΥΤΣΟ Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ
ΤΗΛ. 2541096641 – 2541096671
ΦΑΞ. 2541096694
e-mail: petsas-ginning@kom.forthnet.gr
ΘΕΜΑ : ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΑΓΟΡΑΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΦΥΤΙΚΩΝ ΕΛΑΙΩΝ – ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ :
Σχετικά με το Άρθρο 5 της υπό διαβούλευσης Υπουργικής απόφασης και συγκεκριμένα τη μεθοδολογία κατανομής αυτούσιου Βιοντίζελ προτείνεται η αύξηση του συντελεστή βαρύτητας βαμβακοσπόρου εγχώριας προέλευσης στον τύπο υπολογισμού της κατανεμόμενης ποσότητας ανά αιτούμενη εταιρία από 0,025 τουλάχιστον σε 0,10 με αναλογική μείωση των συντελεστών των δύο κριτηρίων α) της αιτούμενης ποσότητας Αυτούσιου Βιοντίζελ και β) Οι συμβάσεις συνεργασίας με πανεπιστημιακά ιδρύματα .
Στην Ελλάδα σήμερα καλλιεργούνται πάνω από 2.850.000 στρέμματα , που σημαίνει πάνω από 450.000.000 κιλά βαμβακόσπορου που παράγονται σε όλη την Ελλάδα. Με την ενίσχυση του ποσοστού του κριτηρίου του βαμβακόσπορου θα επιτευχθεί τόσο να μην εξάγεται καθόλου βαμβακόσπορος , αλλά με το λιώσιμό του στα Σπορελαιουργεία της Ελλάδος θα ανεβάσει την αξία του βαμβακόσπορου πράγμα που θα λειτουργήσει στην αύξηση της τιμής του Σύσπορου Βαμβακιού τουλάχιστον κατά 0,03 με 0,05 €/κιλό , δηλαδή θα αυξηθεί το εισόδημα των αγροτών. Επίσης το παραπροϊόν που παράγεται και ονομάζεται βαμβακόπιτα και πωλείται στους κτηνοτρόφους όλης της χώρας σε πολύ καλύτερη τιμή σε σχέση με άλλες ζωοτροφές οι οποίες εισάγονται και τέλος θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας που τόσο ανάγκη έχει όλη η χώρα.
Ο βαμβακόσπορος στις προηγούμενες κατανομές είχε ένα ποσοστό της τάξης του 5 % , στη σημερινή διαβούλευση του δίνεται ένα ποσοστό 2,5 %, αν παρατηρήσουμε τις ποσότητες Βαμβακόσπορου που διακινήθηκαν και παρήχθησαν τα έτη 2010 και 2011 θα καταλάβουμε ότι το ποσοστό του 10% που προτείνουμε ίσως να είναι λίγο.
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΠΟΡΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΜΕΝΩ ΦΥΤΙΚΩΝ ΕΛΑΙΩΝ – ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ
Άρθρο 3, Παράγραφος 1, Εδάφιο Α, παράγραφος θi
Λόγω του ότι η τελευταία φορά που καταθέσαμε φακέλους για την πρόσκληση της κατανομής Αυτούσιου Βιοντίζελ ήταν αρχές ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 , θα πρέπει τα Τιμολόγια Αγορας Βαμβακόσπορου , οι αποθήκες Παραγωγής Βαμβακόσπορου , τα Τιμολόγια Αγοράς Βαμβακελαίου και τα Τιμολόγια Αγοράς Χρησιμοποιημένων Φυτικών Ελαίων – Τηγανελαίων που θα ληφθού υπ΄ όψι για την κατανομή Αυτούσιου Βιοντίζελ για το έτος 2013 να έχουν ημερομηνία έκδοσης από την 1η ΙΟΥΛΙΟΥ 2011 έως και την ημερομηνία της Κ.Υ.Α. έκδοσης πρόσκλησης της κατανομής Αυτούσιου Βιοντίζελ για το έτος 2013. Καθώς έχει δημιουργηθεί ένα κενό μεσοδιάστημα από 1/7/2011 έως και 31/12/2011 στο οποίο οι ποσότητες αυτές των πρώτων υλών που αγοράσθηκαν από τους Έλληνες Παραγωγούς Βιοντίζελ δεν θα έχουν ληφθεί υπόψη σε καμία κατανομή. Είναι λοιπόν επιβεβλημένο να λογιστούν υπ΄ όψιν όλες οι ποσότητες από Βαμβακόσπορο και Χρησιμοποιημένα Φυτικά Έλαια – Τηγανέλαια που είναι αγορασμένες από την 1/7/2011 μέχρι και την ημερομηνία έκδοσης της Κ.Υ.Α. πρόσκλησης της κατανομής του 2013. Προτείνεται η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης των συμμετεχόντων στην κατανομή για το συγκεκριμένο κριτήριο, στην οποία θα δηλώνεται υπεύθυνα ότι οι ποσότητες αυτές δεν έχουν χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες κατανομές.
ΧΡΟΝΗΣ ΤΗΛΑΒΕΡΙΔΗΣ
Με αφορμή το σχέδιο ΚΥΑ για τον καθορισμό κριτηρίων και μεθοδολογίας κατανομής αυτούσιου βιοντίζελ σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 15Α του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, που έχει τεθεί σε Δημόσια Διαβούλευση, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις ακόλουθες παρατηρήσεις:
3. Άρθρο 4, Αποσφράγιση φακέλων και έργο της Επιτροπής Αξιολόγησης και Ελέγχου
3.1. Η Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου της πρόσκλησης, προβαίνει σε αποσφράγιση των φακέλων των αιτήσεων σε ανοικτή συνεδρίαση, σε τόπο και χρόνο που καθορίζεται στην πρόσκληση.
3.2. Κατά την συνεδρίαση αυτή αποσφραγίζονται οι φάκελοι με τις ενδείξεις «ΚΥΡΙΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ» και «ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΦΑΚΕΛΟΥ» και μονογράφονται από τα μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης και Ελέγχου όλα τα δικαιολογητικά των φακέλων με την ένδειξη «ΚΥΡΙΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ». Η αποσφράγιση γίνεται δημόσια και έχουν δικαίωμα να παρίστανται οι νόμιμοι εκπρόσωποι των αιτουσών εταιρειών ή πρόσωπο νόμιμα εξουσιοδοτημένο από τους αιτούντες. Η Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου ελέγχει τα υποβληθέντα δικαιολογητικά των κύριων φακέλων ως προς την τυπική τους πληρότητα. Σε περίπτωση προβλήματος στην τυπική πληρότητα της αίτησης κάποιας συμμετέχουσας εταιρείας δίνεται από την Επιτροπή εγγράφως το περιθώριο πέντε εργασίμων ημερών να διορθωθούν τυχόν λάθη ή παραλείψεις.
3.3. Η Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου δύναται να ζητήσει διευκρινίσεις επί των ήδη νομίμως, κατά το άρθρο 3, υποβληθέντων δικαιολογητικών από τις αιτούσες εταιρείες.
3.4. Η ετήσια προς κατανομή ποσότητα, όπως αυτή προσδιορίζεται στο άρθρο 1 παρ. 1, κατανέμεται στις συμμετέχουσες εταιρείες, σύμφωνα με τον τύπο του άρθρου 5.
3.5. Μετά την ολοκλήρωση των ανωτέρω διαδικασιών, η Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου υποβάλει γνωμοδότηση όπου καταγράφει τις προς κατανομή ποσότητες ανά εταιρεία, προκειμένου να εκδοθεί η απόφαση κατανομής.
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 3
Παρ. 1Αη: Δεν κατανοούμε γιατί θα πρέπει να λαμβάνουμε βεβαίωση για κάτι που ο ΟΠΕΚΕΠΕ θα αποστέλλει υπηρεσιακά στο ΥΠΕΚΑ. Θεωρούμε ότι ενισχύει την γραφειοκρατία και συνεπώς όντας περιττό πρέπει να απαλειφθεί.
Παρ. 1ηi. Λανθασμένη διατύπωση, μιας και η ποσότητα της ελαιοκράμβης της οποίας η συγκομιδή έγινε το 2012 έχει συμβασιοποιηθεί από το 2011. Το ίδιο ισχύει και για κάθε χρονιά, δηλαδή οι συμβάσεις της Ελαιοκράμβης που γίνονται το 2012, δεν θα μπορούν να υπολογιστούν στην Κατανομή του έτους 2014 βάσει αυτών που προτείνονται. Προτείνουμε η διατύπωση να διαφοροποιηθεί σε “ το προηγούμενο καλλιεργητικό έτος όπως αυτό καθορίζεται για κάθε καλλιέργεια.”
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΒΙΒΕ
Επειδή κατά την καταχώρηση των τιμολογίων αγοράς ελαιούχων σπόρων στον ΟΠΕΚΕΠΕ μπορεί άθελα ή σκοπίμως μια εταιρία να συμπληρώσει ποσότητες αγοράς μεγαλύτερες από τις πραγματικές, στα πλαίσια της διαφάνειας προτείνουμε την εξής προσθήκη:
Παρ. 1ηiii: «Τα τιμολόγια αγοράς των ελαιούχων σπόρων της αιτούσας εταιρίας έχουν ελεγχθεί δειγματοληπτικά σε ποσοστό τουλάχιστον 10% για την ορθότητα των στοιχείων τους»
Παρ. 1θ: Κάθε χρόνο ο υπολογισμός των ποσοτήτων αγοράς τηγανελαίων και ζωικών λιπών λαμβάνονταν υπόψη από τη λήξη ισχύος της προηγούμενης κατανομής. Σε αυτό το σημείο όμως ορίζεται ότι θα ληφθούν υπόψη οι αγορές που έγιναν μετά από την 1/1//2012 ενώ η κατανομή του 2010-2011 έληξε την 30/6/2011, κάτι που αγνοεί τις αγορές τηγανελαίων ολόκληρου εξαμήνου
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ
Προτείνουμε λοιπόν να αναγράφεται ότι για την Κατανομή 2013 λαμβάνονται υπ όψιν όλα τα τιμολόγια αγοράς τηγανελαίων και ζωικών λιπών από την λήξη της “Κατανομής 2011-2012” ως και την δημοσίευση της πρόσκλησης για την “Κατανομή 2013”
ΓΕΝΙΚΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΒΙΒΕ ΣΤΟ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΤΩΝ ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΩΝ ΚΑΙ ΖΩΙΚΩΝ ΛΙΠΩΝ
Σε ότι έχει να κάνει με τα τηγανέλαια και ζωικά λίπη πανευρωπαϊκά αλλά και στην Ελλάδα παρατηρούνται φαινόμενα ποσοτήτων που “βαφτίζονται” ως τέτοιες πρώτες ύλες αλλά και φαινόμενα που εταιρίες παρουσιάζουν αυτές τις ποσότητες ως αυτοπαράδοση με αποτέλεσμα τεράστιες απώλειες φορολογικών εσόδων για το κράτος.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΒΙΒΕ
Για την παρούσα κατανομή να προστεθούν οι εταιρίες που πληρούν τα κριτήρια του Άρθρου 3 σημείο θ, υποπαράγραφος ii στο σύστημα παρακολούθησης http://www.fuelstats.gr μέσω του οποίου ηλεκτρονικά θα καταχωρήσουν αναδρομικά τη προέλευση και τις ποσότητες που συνέλεξαν και πούλησαν και έτσι θα μπορεί εύκολα να γίνει διασταύρωση με τις ποσότητες που οι δικαιούχοι κατανομής αγόρασαν από αυτούς,
Άρθρο 3, 1, Α, θ :
Τα τηγανέλαια και ζωικά λίπη δεν είναι εποχικά είδη, παραδίδονται στους δικαιούχους καθημερινά σε όλη την διάρκεια του έτους και χρησιμοποιούνται άμεσα. Τόσο οι δυνατότητες των συλλεκτών, όσο και η παραγωγική διαδικασία δεν επιτρέπουν την αποθήκευση μεγάλων ποσοτήτων και παράδοσής τους σε μεταγενέστερο χρόνο. Για τον λόγο αυτόν θα πρέπει η περίοδος στην οποία έχουν συλλεχθεί να μην είναι από την 1η Ιανουαρίου ως την 12η Δεκεμβρίου, αλλά από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας κατάθεσης των δικαιολογητικών της προηγούμενης κατανομής μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας κατάθεσης των δικαιολογητικών της παρούσας κατανομής. Σε διαφορετική περίπτωση τα τηγανέλαια που συλλέχθηκαν εκτός της περιόδου δεν θα λαμβάνονται υπ’όψιν, κάτι που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά στην συλλογή εκείνης της περιόδου.
Επειδή δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν οι ποσότητες που εμφανίζονται θα πρέπει οι δικαιούχοι να υποβάλλουν υπεύθυνες δηλώσεις των προμηθευτών τους που να περιλαμβάνουν πίνακες με τα αναλυτικά στοιχεία των ποσοτήτων που παρέδωσαν, τα μέσα που διαθέτουν, το προσωπικό που απασχολούν κλπ, από τα οποία να προκύπτει ότι έχουν πράγματι την δυνατότητα να συλλέξουν τις ποσότητες που εμφανίζουν ότι διέθεσαν στους δικαιούχους.
Α. Στην περίπτωση παραγωγών:
Σημείο η: βεβαίωση να ζητείται από το ΥΠΕΚΑ απευθείας από τον ΟΠΕΚΕΠΕ επειδή το ΥΠΕΚΑ μπορεί να έχει πρόσβαση στο σύστημα. Σε περίπτωση που η διαδικασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ δεν έχει ολοκληρωθεί θα λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο σύστημα fuelstat από κάθε εταιρεία και να επαληθεύονται ακολούθως από τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Στην περίπτωση που προκύπτουν διαφορές θα γίνεται ανακατανομή σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ.
Σημείο θ i) :Στο φύλλο Α-1 να συμπεριληφθούν και τα λιπαρά οξέα και στο φύλλο Α-2 να συμπεριληφθεί και η ιδιοπαραγωγή λιπαρών οξέων.
Τα τιμολόγια προμήθειας βαμβακόσπορου, χρησιμοποιημένων φυτικών ελαίων, τηγανελαίων, ζωικών λιπών και λιπαρών οξέων από τις αιτούσες εταιρείες να ληφθούν υπόψη εξαιρετικά για την κατανομή του 2013 από 1η Ιουλίου 2011 αντί του προβλεπόμενου στο σχέδιο 1 Ιανουαρίου καθόσον αυτά δεν έχουν ληφθεί υπόψη σε κατανομή βιοντίζελ και έχουν υποχρεωτικά καταχωρηθεί στο fuelstats από 1 Ιουλίου 2011.
Β. Στην περίπτωση εισαγωγέων:
Σημείο δ : Να δίνεται η δυνατότητα στους εισαγωγείς να προσκομίζουν και σύμβαση με εγχώριες μονάδες παραγωγής βιοντίζελ των οποίων η δυναμικότητα υπερβαίνει αυτής της ποσότητας που μπορούν να αιτηθούν –σε αντίθετη περίπτωση οι ελληνικές βιομηχανίες τυγχάνουν δυσμενέστερης μεταχείρισης αυτής των βιομηχανιών που είναι εγκατεστημένες στα λοιπά κράτη μέλη. Άλλωστε η πρόβλεψη αυτή γίνεται στο άρθρο 5Α παρ. 1 του ν. 3054/2002 και θα πρέπει για λόγους ίσου μέτρου να προβλεφθεί ρητά και στην υπό διαβούλευση ΚΥΑ.
AGROINVEST AEBE
Αργύριος Φαββατάς
Διευθυντής Εργοστασίου
Προτείνουμε την επαναδιατύπωση της παραγράφου 6, ως εξής :
Οι κάτοχοι Άδειας Εμπορίας κατηγορίας Α’ εφόσον πραγματοποιήσουν εισαγωγές, κατά την έννοια της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3054/2002 όπως ισχύει, πετρελαίου κίνησης προς διάθεση στην ελληνική επικράτεια, οφείλουν να παραλαμβάνουν ποσότητα αυτούσιου βιοντίζελ ώστε να διασφαλίζουν ότι το σύνολο του πετρελαίου κίνησης που διαθέτουν στην ελληνική επικράτεια, ικανοποιεί το ποσοστό ανάμειξης, όπως αυτό καθορίζεται στην πρόσκληση.
Η παραλαβή των ποσοτήτων αυτούσιου βιοντίζελ γίνεται υποχρεωτικά από τους δικαιούχους της απόφασης κατανομής.
Σχετικά με το άρθρο 3.1.Β.ζ, μέσω του οποίου προβλέπεται η κατανομή ποσοτήτων βιοντίζελ σε εταιρίες / παραγωγούς βιοντίζελ που συνεργάζονται με ελληνικά ακαδημαϊκά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα, η διατύπωση περιορίζει το αντικείμενο της συνεργασίας της εκάστοτε εταιρείας βιοντίζελ με το ακαδημαϊκό/ερευνητικό ίδρυμα καθώς αναφέρεται στην «Εξειδίκευση πρώτων υλών και καθορισμός διαδικασίας πιστοποίησης των ποσοτήτων τους». Με τη διατύπωση αυτή αποκλείονται και άλλες ερευνητικές δραστηριότητες/συνεργασίες των εταιριών όπως ανάπτυξη νέων πρώτων υλών, χρήση βιοντίζελ σε ΜΕΚ, επίδραση ποσοστών ανάμειξης, ανάπτυξη βελτιωτικών προσθέτων, βελτιστοποίηση ενεργειακού ισοζυγίου μέσω παραγωγής βιοαερίου, ελαχιστοποίηση αποτυπώματος άνθρακα προϊόντος κλπ.
Προτείνεται να υιοθετηθεί μια νέα διατύπωση πιθανών αντικειμένων συνεργασίας των εταιριών / παραγωγών βιοντίζελ με ακαδημαϊκά και ερευνητικά ιδρύματα που να περιλαμβάνει ένα ευρύτερο σύνολο ερευνητικών δράσεων που να είναι άμεσα συνδεδεμένα με την προώθηση των βιοκαυσίμων που βέβαια να μην είναι τόσο διευρυμένη που να περιλαμβάνει ερευνητικά αντικείμενα μη σχετικά με την προώθησε του βιοντίζελ.
Στο άρθρο 3.1.Β.ζ προβλέπεται κατανομή ποσοτήτων βιοντήζελ σε όσους παραγωγούς βιοντήζελ συνεργάζονται με ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα σε ερευνητικά προγράμματα για την παραγωγή βιοντήζελ. Η διατύπωση αυτή έχει τα εξής προβλήματα:
1. Στις προηγούμενες κατανομές όλοι οι παραγωγοί παρουσίασαν συμβάσεις συνεργασίας με εκπαιδευτικά ιδρύματα, πολλές εκ των οποίων είναι μάλλον αμφίβολης ουσίας. Είναι βέβαιο ότι αυτό το φαινόμενο θα επαναληφθεί και στην επόμενη κατανομή. Η επιτροπή αξιολόγησης δεν έχει ούτε την δυνατότητα να κρίνει αν αυτές οι συμβάσεις έχει ουσιαστικό περιεχόμενο.
2. Περιορίζει το αντικείμενο της έρευνας στην παραγωγή βιοκαυσίμου μόνον. Φαίνεται ότι αποκλείονται άλλες σημαντικές ερευνητικές δραστηριότητες, αναγκαίες για την προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων (π.χ. χρήση βιοντήζελ σε ΜΕΚ, επίδραση ποσοστών ανάμειξης, ανάπτυξη βελτιωτικών προσθέτων κλπ).
3. Δεν υπάρχει αξιολόγηση της βαρύτητας της έρευνας. Π.χ. ένα ερευνητικό έργο με προϋπολογισμό 1,000,000 € αξιολογείται το ίδιο με ένα άλλο με προϋπολογισμό 10,000 € .
4. Ο ορισμός χρόνου και διάρκειας δεν φαίνεται λογικός. Παράδειγμα: αν η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων είναι κάθε χρόνο η 15η Δεκεμβρίου έτους χ, τότε:
• Σύμβαση 6 μηνών με αρχή την 01/07/χ ισχύει κανονικά
• Σύμβαση 11 μηνών με αρχή την 01/01/χ ή την 01/01/χ+1 δεν ισχύει καθόλου
• Σύμβαση 13 μηνών με αρχή την 01/01/χ, ισχύει 2 φορές, στην κατανομή του έτους χ και αυτήν του χ+1
Με βάση τα παραπάνω προτείνονται τα εξής:
1. Να υιοθετηθεί ένας απλός τρόπος που να αποκλείει τα ερευνητικά προγράμματα που δεν είναι σοβαρά και να μην απαιτεί από την επιτροπή αξιολόγησης των κατανομών να αξιολογήσει η ίδια τα προγράμματα. Λόγου χάρη θα μπορούσε να λαμβάνονται υπ’οψιν μόνο συμβάσεις που έχουν και άλλη χρηματοδότηση από ευρωπαϊκά ή εθνικά προγράμματα.
2. Να υιοθετηθεί μια διατύπωση που να περιλαμβάνει το σύνολο των ερευνητικών δράσεων που έχουν άμεση σχέση με την προώθηση των βιοκαυσίμων και όχι μόνον με την παραγωγή τους.
3. Να υπάρχει ένας ελάχιστος χρόνος διάρκειας εντός της περιόδου κατανομής (λ.χ. 01/01 -31/12 κάθε έτους).
4. Να συνδέεται η ποσότητα κατανομής με την συμμετοχή του κάθε παραγωγού στον προϋπολογισμό του ερευνητικού έργου κατά την χρονική περίοδο της κατανομής.